wij begonnen rond de 21 en dus geeindigt op rond de 12quote:Op maandag 3 april 2006 11:32 schreef gnoompje het volgende:
wij hebben staan twijfelen over een Boretti en deze die we nu hebben. Uiteindelijk is de solitaire het geworden vanwegen de opstaande rand om het fornuis heen behalve aan de voorkant![]()
Hij staat namelijk als eind op een hoek en zo kunnen de kinderen niet bij de branders als ik sta te koken.
Wij zijn op 12000-13000 begonnen en hebben hem voor 7000 gekocht.
De apparatuur kostte bij elkaar alleen al 8500.
er moet nog best veel geverfd worden, het plafond nog een keer gewit worden, de ramen en deuren worden deze week vervangen. De huidige badkamer is 1.39 bij 1.45 en wordt met een meter vergroot. Daar wordt na de pasen mee begonnen en voor die tijd moet er nog een schuur afgebroken worden (dus wie zin heb om te helpen met slopen.... )quote:Op maandag 3 april 2006 10:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Hehe het begint er idd op te lijken allemaal..
Wat moet er verder eigenlijk nog gebeuren in jullie huisje ?
Volgens mij mag je geen rubberen gassslangen meer monteren, alleen nog maar 'metalen'. Die hoef je ook niet meer elke 5 jaar te vervangen.quote:Op maandag 3 april 2006 11:33 schreef knorretje het volgende:
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een civeg gasslang en de standaard gasslang die we wel kunnen kopen bij de bouwmarkt (gastec)
heb de handleiding mee genomen naar de ijzerhandel en die heb me een slang verkocht. Het ziet er uit als rubber en er staat giveg opquote:Op maandag 3 april 2006 13:49 schreef Marsepein het volgende:
Hee, geweldig hoor, de eerste is altijd de lekkerste. Heb je ook nieuwe pannen?
Wat voor slang is het nu geworden?
Als je echt een mooie en prettige set wil hebben kan ik je de set van BK Conical aanbevelen, die is nu in de aanbieding bij de Makro.quote:Op maandag 3 april 2006 14:09 schreef knorretje het volgende:
[..]
heb de handleiding mee genomen naar de ijzerhandel en die heb me een slang verkocht. Het ziet er uit als rubber en er staat giveg op
Heb nog niet specifiek nieuwe pannen aangeschaft, gaat nog wel gebeuren (le creuset), maar aangezien dat een prijzige hobby is, heb ik zolang een klein bk pannen setje, werkt prima voor zolang, maar een eitje pakken doen we gewoon op de plaat natuurlijk
ja he, en weet je wat nou het vervelenste is, na al die dagen magnetron food kan ik vanaaf lekker koken, maar wat ga ik nu eens maken...quote:
Aardappelsquote:Op maandag 3 april 2006 14:27 schreef Brighteyes het volgende:Ja, ga maar eens verzinnen wat je gaat koken.
Het liefst natuurlijk iets waar je alle 4 de pitten plus de grillplaat voor kan gebruiken.
bloemkool, aardappelen, sausje en worst heb ik in de koelkast liggen, en geen tijd/zin om nog snel naar de supermarkt te gaan...maak het binnenkort wel ruimschoots goed met mezelfquote:Op maandag 3 april 2006 14:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Aardappels
Bloemkool
Sausje
Grilplaat: Biefstukje![]()
En warme peertjes met vla na![]()
quote:Op maandag 3 april 2006 11:34 schreef knorretje het volgende:
[..]
wij begonnen rond de 21 en dus geeindigt op rond de 12
opa en oma hebben ook heeeeeel veel gedaan hoorquote:Op maandag 3 april 2006 15:16 schreef Étoile het volgende:
Ook al weer zo leuk! Het is allemaal zo mooi afwerkt tot in de kleinste details, het zou zo uit een klusprogramma kunnen komen. Je kinderen boffen maar met zo'n creatieve moeder! En dat idee van dat behang ga ik echt onthouden!
ja net wel net niet 6m2quote:Op maandag 3 april 2006 17:31 schreef Syytön het volgende:
Echt heel leuk gedaan, dat kamertje. Zou zo uit zo'n klusprogramma kunnen komen! (en dat is een compliment !)
Hoe groot is dat kamertje trouwens, ziet er wel heel klein uit. 6m2?
jah, wist ik vorige maand al (ik heb zo m'n bronnenquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:05 schreef ReVu het volgende:
Nogmaals gefeliciteerd met jullie nieuwe onderkomen!
En, oh ja Danny, je raadt nooit welke winkel er weg is op Zuidplein...!!
quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:22 schreef ReVu het volgende:
Maar ziet er leuk uit je huis... Keuken bij de BCC vandaan?
Ik denk niet dat ik daar in de toekomst nog snel in de buurt zal zijn. misschien dat ik zo net na de opening 's ga kijken, maar dat moet ik nog ff zien...quote:Off-topic: Albert gaat naar Barendrecht... Een keertje langsgaan als je in de buurt bent?
is geen kunstof hoor, en die buitenste latjes zijn de afdeklatjes van het raam, waarschijnlijk met veel moeite er misschien wel af te slopen, maar niemand die daar bij kan, geen achteringang (aan de achterkant zit een bejaardentehuis met hoog hekwerk)quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:50 schreef bonke het volgende:
dat kozijn in de douche... zit die er wel goed in ??
want er was een tijdje terug iets op tv over kunstof kozijnen die verkeerd geplaatst waren
je kon heel simpel vanaf de buitenkant de omlijsting van je raam weghalen en zo het hele raam verwijderen
en zoals ik et bij jou zie is dat nu juist ook het geval
als ik jou was zou ik dus ff navragen of et wel goed is
quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:27 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Jayden: "En ik wilde alleen maar een nieuwe slaapkamer"
![]()
nope (dit wel)quote:Op maandag 10 april 2006 20:12 schreef Renesite het volgende:
knor onder danny?![]()
Wel mooi die zwarte plekken, oogt natuurlijk
nogmaals knor onder dannyquote:Op maandag 10 april 2006 20:14 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, het wordt echt een paleisje langzamerhand! En de kamers van de kids zijn echt hartstikke leuk gewordenWanneer denken jullie er "echt" te kunnen wonen, dus alles min of meer klaar en verhuisd en zo?
we hebben heeel lang idd getwijfeld over wel of geen vloerbedekking op de trap, en heb het nu dan nog niet in het echt gezien, maar ben dik tevreden als ik zo de foto bekijkquote:Op maandag 10 april 2006 20:33 schreef Étoile het volgende:
Ohh die vloer, geweldige keuze zeg, past ook mooi bij jullie keuken. En het tapijt op de trap is toch wel mooi zo he, ik kan me herinneren dat jullie daar over getwijfeld hebben.
ik ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit gaat zien, hij is nu nog wat donkerder dan de uiteindelijke kleur (nog nat van de olie), dus na alle andere lagen deze week volgende week eens de echte kleur ontdekkenquote:Op maandag 10 april 2006 20:33 schreef Syytön het volgende:
Wow, wat een mooie vloer! Onbehandeld vind ik 'm trouwens even mooi, zo niet mooier.
ik ookquote:Op maandag 10 april 2006 21:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Prachtige vloer!
Een huis krijgt meteen een ziel met een houten vloer vind ik.
Het wordt helemaal gaaf trouwens! Ben ook heel benieuwd naar de badkamer.
dat valt reuze mee, net afgelopen week gemeten en hij is krap 78 cmquote:
Kan juist heel gaaf zijn hoor, twee contrasterende stijlen bij elkaar. Hoeft elkaar echt niet te bijten, klassiek en strak. Joh en alles is hartstikke nieuw en blingbling. Je vindt het vast mooi, ook al zou je er zelf niet meteen voor hebben gekozen. En ach, gun die man de douche... kun jij mooi de rest weer inpikken om te bepalenquote:Op maandag 10 april 2006 21:52 schreef Danny het volgende:
[..]
ik ook![]()
er komt een hele 'strakke' douche in voor mijn doen en dat levert dus gelijk een enorm probleem opde tegels en andere ass die ik mooi vind matcht totaal niet bij de douche. En wat er wel weer bij past valt net te groot uit of is net niet wat ik wil.
Sowieso komen we nu op de punten waarbij het tussen mij en danny steeds spaak loopt onze smaken verschillen zo enorm veel
voordat er hier 'bonje' komt, ik heb die douche medebepaald en sta er nog steeds helemaal achter.quote:Op maandag 10 april 2006 21:57 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Kan juist heel gaaf zijn hoor, twee contrasterende stijlen bij elkaar. Hoeft elkaar echt niet te bijten, klassiek en strak. Joh en alles is hartstikke nieuw en blingbling. Je vindt het vast mooi, ook al zou je er zelf niet meteen voor hebben gekozen. En ach, gun die man de douche... kun jij mooi de rest weer inpikken om te bepalen![]()
Geen bonje krijgen hoor, dat mag pas ná het klussenquote:Op maandag 10 april 2006 22:07 schreef Danny het volgende:
[..]
voordat er hier 'bonje' komt, ik heb die douche medebepaald en sta er nog steeds helemaal achter.
Probleem was bij de andere douches dat je zat met ongemakkelijke hoekjes, deurtjes met moeilijke schanieren of rubbertjes die naar mijn zin niet goedgeplaatst waren en het vocht/smeer verplaatsten naar waar het niet hoort (denk aan die deuren die in elkaar schuiven)
Dat stijlen door elkaar heen kunnen zal hier ook wel gebeuren en weet ook wel dat het kan, maar op de een of andere manier klikt het net niet met de wastafels en badmeubelen en mij (en de gekozen douche) Heb nog een paar dagen en dan moet ik gekozen hebben en iets gevonden hebben
quote:Op maandag 10 april 2006 22:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Geen bonje krijgen hoor, dat mag pas ná het klussen![]()
Het zag er wel uit als een heerlijke douche. Ik hoop dat je toch nog iets mooi bijpassends vindt. Kon de leverancier van de douche je niet adviseren?
we hebben de douche uiteindelijk bij sanidump weg, en die doen niet echt aan adviseren enzoquote:Op maandag 10 april 2006 22:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Geen bonje krijgen hoor, dat mag pas ná het klussen![]()
Het zag er wel uit als een heerlijke douche. Ik hoop dat je toch nog iets mooi bijpassends vindt. Kon de leverancier van de douche je niet adviseren?
Nou maar wel lekker voordelig, prima toch.quote:Op maandag 10 april 2006 22:18 schreef Danny het volgende:
[..]
we hebben de douche uiteindelijk bij sanidump weg, en die doen niet echt aan adviseren enzo(moet je maar niet voor een dubbie op de eerste rang willen zitten)
met de plinten is het prima gegaan, maar ik heb de vloer nu net in het echie gezien, en heb vele grotere ergenissen gespotquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:07 schreef Juleh het volgende:
Mooie vloer inderdaad, vooral 'na'![]()
Hoe is het met de plinten afgelopen, passen ze of moet er nog wat bijgeschaafd worden?
waarshijnlijk krijg je nog meer ergernissen van je vloerquote:Op woensdag 12 april 2006 19:28 schreef Danny het volgende:
[..]
met de plinten is het prima gegaan, maar ik heb de vloer nu net in het echie gezien, en heb vele grotere ergenissen gespot(zal straks ffies foto's laten zien)
we zijn voor een wastafel geslaagd, toch meer het klassieke
ja maar die stroefheid is hier niet echt aan de orde, ik zou hem in elk geval prima kunnen dweilen, (het is wel stroefer dan laminaat uiteraard). Wijkende naden, tja ik heb daar geen problemen mee (denk ik, want in de planken zelf zitten er al genoeg en vind het wel iets hebben) Maar waar ik nu op doel zijn bv de schroeven die niet zochtbaar zouden zijn en het dus wel zijn en noesten die dus echt open zijn, waardoor je heen kijkt naar de ondervloer (ow en de beschadigingen die aan de plinten zijn gekomen tijdens het leggen beschouw ik dan maar als een ongelukje)quote:Op woensdag 12 april 2006 19:32 schreef bonke het volgende:
[..]
waarshijnlijk krijg je nog meer ergernissen van je vloer
mijn broertje heeft ook een eikenhouten vloer in zijn kamer gelegt maar hij zou et nooit meer nemen
de vloer is vrij stroef en dat werkt het schoonhouden tegen ( dweilen lukt haast niet vanwege de stroefheid) en tijdens het werken van de vloer trokken de naden een klein stukje open waardoor er vuil tussen kon gaan zitten wat je er bijna niet meer uitkrijgt
ps: ze hebben de vloer dus ook alleen in de was gezet en geen lak gebruikt
Ik heb ooit zo'n vloer gelegd (grenen). En daar moesten we hem op een aantal plaatsen dichtschroeven. Die gaten hebben we uiteindelijk opgevuld met vloeibaar hout. Dat zag je vrijwel niet meer naderhand (je moest echt zoeken waar het gat ook al weer zat).quote:Op woensdag 12 april 2006 19:44 schreef knorretje het volgende:
[..]
ja maar die stroefheid is hier niet echt aan de orde, ik zou hem in elk geval prima kunnen dweilen, (het is wel stroefer dan laminaat uiteraard). Wijkende naden, tja ik heb daar geen problemen mee (denk ik, want in de planken zelf zitten er al genoeg en vind het wel iets hebben) Maar waar ik nu op doel zijn bv de schroeven die niet zochtbaar zouden zijn en het dus wel zijn en noesten die dus echt open zijn, waardoor je heen kijkt naar de ondervloer (ow en de beschadigingen die aan de plinten zijn gekomen tijdens het leggen beschouw ik dan maar als een ongelukje)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |