Wat bedoel je eigenlijk precies?quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:54 schreef Juleh het volgende:
[..]
Ik zie dat de plinten ook op klosjes staan. Zijn die exact de dikte van de vloer? Als de vloer ook maar ietsje hoger komt (bv lijm? oneffenheid in de vloer) dan zal de plint niet passen.
Wij gaan hetzelfde doen maar ik wordt er nu al nerveus van![]()
![]()
Lijkt mij geen raar idee, dan heb je de plinten al op maat(in het horizontale vlak) en dan kan je als de vloer wat hoger komt(vast wel stukje hout wat er tussen zit is waarschijnlijk de dikte van de vloer netto netto(dus alleen het hout, en geen ondervloer en/of lijm erbij) dan kan je in het verticale vlak met een schaaf dus de preciese hoogte nog stellen.(lees inkorten)quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Waarom eerst plinten aan de muur maken en daarna pas de vloer leggen
Volgens mij moet dat toch echt andersom
*schrikt*quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:41 schreef knorretje het volgende:maandag gaat mijn pa samen met broertje lief al kijken of hij het zooitje aangesloten krijgt
![]()
niks niet wachten tot eind volgende week
mocht de vloer ietsjes hoger komen zagenwe gewoon nog iets van de keukenplinten af, komt de vloer iets lager is het ook geen probleem er is rekening gehouden met wat oneffenheden etc etc we kunnen hem nog iets laten zakkenquote:Op zaterdag 1 april 2006 22:54 schreef Juleh het volgende:
[..]
Ik zie dat de plinten ook op klosjes staan. Zijn die exact de dikte van de vloer? Als de vloer ook maar ietsje hoger komt (bv lijm? oneffenheid in de vloer) dan zal de plint niet passen.
Wij gaan hetzelfde doen maar ik wordt er nu al nerveus van![]()
![]()
de meneer van de vloer kon niet eerder, die komt dus de 10e. Had moooier/handiger geweest als hij de vloer al had gelegd, maar hij is langs geweest en het maakte niets uit voor hem, als je in een bestaande woning later voor een houten vloer kiest of wij hadden de woning gekocht met open keuken had hij het zelfde gehad..quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat bedoel je eigenlijk precies?
Dat de boel dus al op de hoogte van de nog te leggen vloer is afgesteld of zo?
Waarom niet eerst een vloer leggen?
nou kunnen we de muren gewoon lekker afwerken, de vloer komt tegen de plinten (net iets er voor) en daarop alleen (later) een afdeklatje De plinten zijn 14 cm hoog, dus als de vloer er ligt blijft er nog genoeg plint over tegen de muurquote:Op zaterdag 1 april 2006 23:43 schreef Vonkenboer het volgende:
das de fry-top. Is een rvs plaat om idd bv ff een eitje te bakken, vlees te braden, ga zo maar door. Eigenlijk enorm veel mogelijkheden biedt ie, koken zonder pannen principe, hij kan eraf en je kan er dan idd ook een grillplaat of een barbecueplaat of stoompannen op zetten.quote:Op zondag 2 april 2006 08:23 schreef bonke het volgende:
mooie zespitter en mooi aanrechtblad
vraagjedie middenplaat op de zespitter is dat een speciale grilplaat ?
of is et een 4 pitter met een grilplaat ?
heb er zelf namelijk ook een gekocht maar daar zat volgens mij niet zo`n plaat bij
( word de 24ste geleverd )
gemengde gevoelens. Ik zal dolblij zijn als ik er eindelijk kan gaan wonen, maar ik zal rotterdam zeker wel missen. Tegelijk ben ik ervan overtuigd dat dit gewoonweg een goeie stap vooruit is met ons gezin. Ik heb er al 's gewoond negen maanden en dat is me toen eigenlijk prima bevallen, dus ik denk dat dat wel goed zal komen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:03 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
He getverjakkes oorontsteking![]()
Zeg Danny, verheug je je trouwens op de verhuizing of kun je maar moeilijk afscheid nemen van Rotturrrdam?
Ik denk ook, dat hierbij de plinten van het keukenblok bedoeld worden en niet de plint tegen de muur.quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo is het preciesquote:Op zondag 2 april 2006 11:12 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Ik denk ook, dat hierbij de plinten van het keukenblok bedoeld worden en niet de plint tegen de muur.![]()
wij begonnen rond de 21 en dus geeindigt op rond de 12quote:Op maandag 3 april 2006 11:32 schreef gnoompje het volgende:
wij hebben staan twijfelen over een Boretti en deze die we nu hebben. Uiteindelijk is de solitaire het geworden vanwegen de opstaande rand om het fornuis heen behalve aan de voorkant![]()
Hij staat namelijk als eind op een hoek en zo kunnen de kinderen niet bij de branders als ik sta te koken.
Wij zijn op 12000-13000 begonnen en hebben hem voor 7000 gekocht.
De apparatuur kostte bij elkaar alleen al 8500.
er moet nog best veel geverfd worden, het plafond nog een keer gewit worden, de ramen en deuren worden deze week vervangen. De huidige badkamer is 1.39 bij 1.45 en wordt met een meter vergroot. Daar wordt na de pasen mee begonnen en voor die tijd moet er nog een schuur afgebroken worden (dus wie zin heb om te helpen met slopen.... )quote:Op maandag 3 april 2006 10:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Hehe het begint er idd op te lijken allemaal..
Wat moet er verder eigenlijk nog gebeuren in jullie huisje ?
Volgens mij mag je geen rubberen gassslangen meer monteren, alleen nog maar 'metalen'. Die hoef je ook niet meer elke 5 jaar te vervangen.quote:Op maandag 3 april 2006 11:33 schreef knorretje het volgende:
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een civeg gasslang en de standaard gasslang die we wel kunnen kopen bij de bouwmarkt (gastec)
heb de handleiding mee genomen naar de ijzerhandel en die heb me een slang verkocht. Het ziet er uit als rubber en er staat giveg opquote:Op maandag 3 april 2006 13:49 schreef Marsepein het volgende:
Hee, geweldig hoor, de eerste is altijd de lekkerste. Heb je ook nieuwe pannen?
Wat voor slang is het nu geworden?
Als je echt een mooie en prettige set wil hebben kan ik je de set van BK Conical aanbevelen, die is nu in de aanbieding bij de Makro.quote:Op maandag 3 april 2006 14:09 schreef knorretje het volgende:
[..]
heb de handleiding mee genomen naar de ijzerhandel en die heb me een slang verkocht. Het ziet er uit als rubber en er staat giveg op
Heb nog niet specifiek nieuwe pannen aangeschaft, gaat nog wel gebeuren (le creuset), maar aangezien dat een prijzige hobby is, heb ik zolang een klein bk pannen setje, werkt prima voor zolang, maar een eitje pakken doen we gewoon op de plaat natuurlijk
ja he, en weet je wat nou het vervelenste is, na al die dagen magnetron food kan ik vanaaf lekker koken, maar wat ga ik nu eens maken...quote:
Aardappelsquote:Op maandag 3 april 2006 14:27 schreef Brighteyes het volgende:Ja, ga maar eens verzinnen wat je gaat koken.
Het liefst natuurlijk iets waar je alle 4 de pitten plus de grillplaat voor kan gebruiken.
bloemkool, aardappelen, sausje en worst heb ik in de koelkast liggen, en geen tijd/zin om nog snel naar de supermarkt te gaan...maak het binnenkort wel ruimschoots goed met mezelfquote:Op maandag 3 april 2006 14:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Aardappels
Bloemkool
Sausje
Grilplaat: Biefstukje![]()
En warme peertjes met vla na![]()
quote:Op maandag 3 april 2006 11:34 schreef knorretje het volgende:
[..]
wij begonnen rond de 21 en dus geeindigt op rond de 12
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |