abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:14:53 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36563799
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:54 schreef Juleh het volgende:

[..]

Ik zie dat de plinten ook op klosjes staan. Zijn die exact de dikte van de vloer? Als de vloer ook maar ietsje hoger komt (bv lijm? oneffenheid in de vloer) dan zal de plint niet passen.

Wij gaan hetzelfde doen maar ik wordt er nu al nerveus van
Wat bedoel je eigenlijk precies?
Dat de boel dus al op de hoogte van de nog te leggen vloer is afgesteld of zo?

Waarom niet eerst een vloer leggen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zaterdag 1 april 2006 @ 23:43:03 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36564445
Waarom eerst plinten aan de muur maken en daarna pas de vloer leggen
Volgens mij moet dat toch echt andersom
pi_36564611
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Lijkt mij geen raar idee, dan heb je de plinten al op maat(in het horizontale vlak) en dan kan je als de vloer wat hoger komt(vast wel stukje hout wat er tussen zit is waarschijnlijk de dikte van de vloer netto netto(dus alleen het hout, en geen ondervloer en/of lijm erbij) dan kan je in het verticale vlak met een schaaf dus de preciese hoogte nog stellen.(lees inkorten)

Met een schaaf gaat dat eitje piep, instellen op de dikte welke eraf moet en gaan maar. Verder zit er bij deze keuken op de plinten naar alle waarschijnleikheid een soort van rubber"veer"(bij de onze iig wel) welke zorgt dat de plint vast komt tegen de onderkant van de kasten. De naad naar de vloer moet je begrijpelijkerwijs toch afkitten, dus het scahven hoeft dus niet zo precies op de 1/10 mm nauwkeurig.

dat waren mij gedachten hierover, maar Knorr kan er vast meer over vertellen.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_36566175
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:41 schreef knorretje het volgende:
maandag gaat mijn pa samen met broertje lief al kijken of hij het zooitje aangesloten krijgt
niks niet wachten tot eind volgende week
*schrikt*
Passen pa en broer wel op met het fornuis??? Kan zijn dat de aansluiting standaard op 380V staat i.p.v. 2 x 230!
Dat moet dan eerst worden aangepast volgens het schema, alvorens de stekker in het stopcontact te steken en de schakelaar om te zetten in de groepenkast!!

edit: Het gaat btw alleen om het fornuis. De overige apparatuur is gewoon 230 V, dus kan gewoon worden aangesloten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Creative1972 op 02-04-2006 02:25:43 ]
  zondag 2 april 2006 @ 01:24:50 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36567185
Dat fornuis

Die wil ik ook hebben!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36570348
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:54 schreef Juleh het volgende:

[..]

Ik zie dat de plinten ook op klosjes staan. Zijn die exact de dikte van de vloer? Als de vloer ook maar ietsje hoger komt (bv lijm? oneffenheid in de vloer) dan zal de plint niet passen.

Wij gaan hetzelfde doen maar ik wordt er nu al nerveus van
mocht de vloer ietsjes hoger komen zagenwe gewoon nog iets van de keukenplinten af, komt de vloer iets lager is het ook geen probleem er is rekening gehouden met wat oneffenheden etc etc we kunnen hem nog iets laten zakken

[ Bericht 1% gewijzigd door knorretje op 02-04-2006 08:21:10 ]
pi_36570356
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat bedoel je eigenlijk precies?
Dat de boel dus al op de hoogte van de nog te leggen vloer is afgesteld of zo?

Waarom niet eerst een vloer leggen?
de meneer van de vloer kon niet eerder, die komt dus de 10e. Had moooier/handiger geweest als hij de vloer al had gelegd, maar hij is langs geweest en het maakte niets uit voor hem, als je in een bestaande woning later voor een houten vloer kiest of wij hadden de woning gekocht met open keuken had hij het zelfde gehad..
pi_36570362
quote:
nou kunnen we de muren gewoon lekker afwerken, de vloer komt tegen de plinten (net iets er voor) en daarop alleen (later) een afdeklatje De plinten zijn 14 cm hoog, dus als de vloer er ligt blijft er nog genoeg plint over tegen de muur
  zondag 2 april 2006 @ 08:23:25 #59
64781 bonke
pipo koeie
pi_36570372
mooie zespitter en mooi aanrechtblad
vraagje die middenplaat op de zespitter is dat een speciale grilplaat ?
of is et een 4 pitter met een grilplaat ?
heb er zelf namelijk ook een gekocht maar daar zat volgens mij niet zo`n plaat bij
( word de 24ste geleverd )
pies on joe toe
pi_36570423
quote:
Op zondag 2 april 2006 08:23 schreef bonke het volgende:
mooie zespitter en mooi aanrechtblad
vraagje die middenplaat op de zespitter is dat een speciale grilplaat ?
of is et een 4 pitter met een grilplaat ?
heb er zelf namelijk ook een gekocht maar daar zat volgens mij niet zo`n plaat bij
( word de 24ste geleverd )
das de fry-top. Is een rvs plaat om idd bv ff een eitje te bakken, vlees te braden, ga zo maar door. Eigenlijk enorm veel mogelijkheden biedt ie, koken zonder pannen principe, hij kan eraf en je kan er dan idd ook een grillplaat of een barbecueplaat of stoompannen op zetten.

Ik zou hem geen 4 pitter willen noemen, dan eerder 5 aangezien de brander onder de plaat net zo lang is als de plaat (visbrander)
  Admin zondag 2 april 2006 @ 09:57:50 #61
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_36570686
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 15:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

He getverjakkes oorontsteking

Zeg Danny, verheug je je trouwens op de verhuizing of kun je maar moeilijk afscheid nemen van Rotturrrdam?
gemengde gevoelens. Ik zal dolblij zijn als ik er eindelijk kan gaan wonen, maar ik zal rotterdam zeker wel missen. Tegelijk ben ik ervan overtuigd dat dit gewoonweg een goeie stap vooruit is met ons gezin. Ik heb er al 's gewoond negen maanden en dat is me toen eigenlijk prima bevallen, dus ik denk dat dat wel goed zal komen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 2 april 2006 @ 10:41:13 #62
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_36571026
Het enige wat ik me afvraag bij de keuken is het ontbreken van aflegruimte naast het kooktoestel. Je moet nu iedere keer tussen aanrecht en kooktoestel draaien.
pi_36571202
er komt nog een kast naast het fornuis waar je evt (liever niet natuurlijk) wat op kan leggen en aan de muur komt een vangschaaltje voor het gerei wat op het moment van koken in gebruik is
  zondag 2 april 2006 @ 11:12:20 #64
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_36571421
quote:
Ik denk ook, dat hierbij de plinten van het keukenblok bedoeld worden en niet de plint tegen de muur.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 2 april 2006 @ 11:28:11 #65
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_36571739
Wat een prachtig fornuis!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 2 april 2006 @ 11:33:34 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36571847
Wat mooi!

Mijn zus heeft de RVS versie van jullie gasfornuis (met 1 oven dan) en idd ook die grilplaat. Is een heel handig ding erbij!
pi_36588340
Wauw wat een keuken Het ziet er (nu al) fantastisch uit!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_36593851
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:12 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Ik denk ook, dat hierbij de plinten van het keukenblok bedoeld worden en niet de plint tegen de muur.
Zo is het precies

Nadeel van eerst de vloer leggen is dat je een week later er tig dozen op hebt staan en vervolgens nog eens mannen die gaan sjouwen met keukenonderdelen als ze de boel gaan installeren.

Het is heel gebruikelijk eerst de keuken te plaatsen, die dan op klosjes te zetten. Wat mij opviel was dat de plinten er ook al onder zaten. Wat ook kan is dat de plinten pas worden gemonteerd als de vloer is gelegd. Vandaar mijn opmerking
pi_36598860
de plinten van de keuken kunnen er redelijk eenvoudig af en op, dus dat zal vast goedkomen met de vloer.

Gisteren de raamkozijnen en het inbouwkastje geheel afgelakt. Vandaag wordt de keuken aangesloten en deze week zal hoogstwaarschijnlijk ook de tegels wel afgemaakt worden en dan is die kant bouwklaar

Jaydens kamertje mist nog een lamp en dan is die ook klaar, zal straks eens foto's maken. Stukkie bij beetje wordt het gewoon helemaal mooien durf ik haast te zeggen dat er zowaar schot in begint te raken (als ik de grote verbouwingen niet mee tel die uitbesteed zijn en nog worden gedaan)
pi_36600031
Het is echt mooi geworden!
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 10:16:27 #71
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36600780
Hehe het begint er idd op te lijken allemaal..
Wat moet er verder eigenlijk nog gebeuren in jullie huisje ?
  maandag 3 april 2006 @ 10:18:21 #72
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36600817
Mooie keuken Knorretje en Danny.

Welk merk Gasfornuis heb je trouwens.

Wij hebben onze nieuwe keuken ook bij Mandemakers vandaan en een Solitaire aangschaft met grilplaat en 5 branders waarvan 1 dubbelrings (wokbrander)

Hij is net als die van jullie niet groot, alleen wij hebben geen bovenkastjes maar wel een grote Side-by-side met ijsblokjes- en waterdispenser, een vaatwasser, een grote afzuigkap en het gasfornuis.
Dat zou bij elkaar ongeveer hetzelfde gaan kosten als bij jullie.
Dat hebben we er niet voor neergelegd, maar ongeveer iets meer dan helft.

we zijn hiervoor wel 3 keer teruggeweest naar woerden voor gesprekken, mandemakers weigerde ons zonder keuken de deur uit te laten gaan en wij wilden hem niet voor die prijs. Uiteindelijk heeft manlief er dus de helft af weten te halen, de apparatuur is bij elkaar al duurder dan wat de hele keuken gekost heeft
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_36601641
Kamertje en keuken zijn beiden heeeeeeel erg mooi!!
Mijn complimenten.
  maandag 3 april 2006 @ 10:51:11 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36601701
gnoompje, als ik het goed zie is dat gasfornuis een echte Boretti!
pi_36601775
De tering! Wat een mooie keuken!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_36601887
gnoompje: BE zag het goed is een boretti.

de prijs die we uiteindelijk betaald hebben incl de apparatuur is vele malen lager dan de eerste oorspronkelijke prijs. maar wellicht had er idd nog meer afgekund, zou kunnen geen idee, we waren tevreden en zijn nog steeds tevreden.
  maandag 3 april 2006 @ 11:32:15 #77
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36602579
wij hebben staan twijfelen over een Boretti en deze die we nu hebben. Uiteindelijk is de solitaire het geworden vanwegen de opstaande rand om het fornuis heen behalve aan de voorkant
Hij staat namelijk als eind op een hoek en zo kunnen de kinderen niet bij de branders als ik sta te koken.
Wij zijn op 12000-13000 begonnen en hebben hem voor 7000 gekocht.
De apparatuur kostte bij elkaar alleen al 8500.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_36602611
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een civeg gasslang en de standaard gasslang die we wel kunnen kopen bij de bouwmarkt (gastec)
pi_36602628
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:32 schreef gnoompje het volgende:
wij hebben staan twijfelen over een Boretti en deze die we nu hebben. Uiteindelijk is de solitaire het geworden vanwegen de opstaande rand om het fornuis heen behalve aan de voorkant
Hij staat namelijk als eind op een hoek en zo kunnen de kinderen niet bij de branders als ik sta te koken.
Wij zijn op 12000-13000 begonnen en hebben hem voor 7000 gekocht.
De apparatuur kostte bij elkaar alleen al 8500.
wij begonnen rond de 21 en dus geeindigt op rond de 12
pi_36602746
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Hehe het begint er idd op te lijken allemaal..
Wat moet er verder eigenlijk nog gebeuren in jullie huisje ?
er moet nog best veel geverfd worden, het plafond nog een keer gewit worden, de ramen en deuren worden deze week vervangen. De huidige badkamer is 1.39 bij 1.45 en wordt met een meter vergroot. Daar wordt na de pasen mee begonnen en voor die tijd moet er nog een schuur afgebroken worden (dus wie zin heb om te helpen met slopen.... )

Dakkapel is verrot dus daar komt een nieuwe op en daarna wordthet veel afwerken en afwerken. (denk aan voegen vervangen, dakpannen vervangen, de tuin aanpakken)
pi_36603163
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:33 schreef knorretje het volgende:
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een civeg gasslang en de standaard gasslang die we wel kunnen kopen bij de bouwmarkt (gastec)
Volgens mij mag je geen rubberen gassslangen meer monteren, alleen nog maar 'metalen'. Die hoef je ook niet meer elke 5 jaar te vervangen.
pi_36603225
ér wordt echt gesproken over een slang. En dan met name dat er ALLEEN maar een giveg slang mag gebruikt worden. Maar die kunnen we dus niet vinden in de bouwmarkt en vroegen ons af of we niet de normale gasslang van gastec kunnen gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door knorretje op 03-04-2006 12:46:41 ]
pi_36603912
Ja, zo'n 'metalen' is ook een slang, maar flexibel metaal, net zoals een aansluiting aan een keukenkraan. Volgens mij zijn giveg en gastec geen merken maar normeringen. In de bouwmarkt zouden ze moeten weten of het wel of niet mag.

Misschien dat je bij een ijzerwarenhandel (Enorm oid) beter kunt slagen. Of bij een installateur.

De onderste van deze site: http://uwkeukenadviseur.k(...)at.asp?sub_nr=002120

En hier: http://www.flexibeleslangen.nl/catalog/index.cfm?FuseAction=ShowProducts&Id=44
Al denk ik dat die wat duurder is.

[ Bericht 17% gewijzigd door Marsepein op 03-04-2006 12:42:14 ]
pi_36604535
inmiddels terug van de ijzerhandel en geslaagd

tnx voor het zoeken en je hulp marsepein
pi_36605807
nou het fornuisje doet het uitstekend, Mijn broertje heb net het eerste eitje er op gebakt. Dat er nog maar velen zullen volgen
pi_36606400
Hee, geweldig hoor, de eerste is altijd de lekkerste. Heb je ook nieuwe pannen?

Wat voor slang is het nu geworden?
pi_36606951
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:49 schreef Marsepein het volgende:
Hee, geweldig hoor, de eerste is altijd de lekkerste. Heb je ook nieuwe pannen?

Wat voor slang is het nu geworden?
heb de handleiding mee genomen naar de ijzerhandel en die heb me een slang verkocht. Het ziet er uit als rubber en er staat giveg op

Heb nog niet specifiek nieuwe pannen aangeschaft, gaat nog wel gebeuren (le creuset ), maar aangezien dat een prijzige hobby is, heb ik zolang een klein bk pannen setje, werkt prima voor zolang, maar een eitje pakken doen we gewoon op de plaat natuurlijk
  maandag 3 april 2006 @ 14:14:21 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36607095
Wat goed dat hij het doet!
  maandag 3 april 2006 @ 14:15:39 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_36607127
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:09 schreef knorretje het volgende:

[..]

heb de handleiding mee genomen naar de ijzerhandel en die heb me een slang verkocht. Het ziet er uit als rubber en er staat giveg op

Heb nog niet specifiek nieuwe pannen aangeschaft, gaat nog wel gebeuren (le creuset ), maar aangezien dat een prijzige hobby is, heb ik zolang een klein bk pannen setje, werkt prima voor zolang, maar een eitje pakken doen we gewoon op de plaat natuurlijk
Als je echt een mooie en prettige set wil hebben kan ik je de set van BK Conical aanbevelen, die is nu in de aanbieding bij de Makro.
(Maar daar moet je van houden en wellicht past zoiets helemaal niet in jullie smaak)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36607403
sorry troel maar ik vind ze zelfs afschuwelijk om te zien, sorry. (maar zien is niet het belangrijkste het moet prettig zijn, al is het mooi meegenomen als ze mooi zijn)

Daarnaast is dat allemaal rvs enzo en heb graag gietijzer, heb wat oude gietijzeren pannetjes en dat kookt nog steeds het alleallelekkerste van alles wat ik heb gehad of probeer.
pi_36607465
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
Wat goed dat hij het doet!
ja he, en weet je wat nou het vervelenste is, na al die dagen magnetron food kan ik vanaaf lekker koken, maar wat ga ik nu eens maken...

(behalve zodadelijk foto's van jaydens kamertje)
  maandag 3 april 2006 @ 14:27:47 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36607516
Ja, ga maar eens verzinnen wat je gaat koken.
Het liefst natuurlijk iets waar je alle 4 de pitten plus de grillplaat voor kan gebruiken.
pi_36607812
foto's van jaydens hokkie gemaakt paar minuutjesen weer een kamertje 'af'
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 14:59:19 #94
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36608452
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ga maar eens verzinnen wat je gaat koken.
Het liefst natuurlijk iets waar je alle 4 de pitten plus de grillplaat voor kan gebruiken.
Aardappels
Bloemkool
Sausje
Grilplaat: Biefstukje
En warme peertjes met vla na
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_36608542
voor:

tijdens:

bijna klaar.
Het is maar een heel klein kamertje dus ben maar gewoon een rondje gaan draaien terwijl ik foto's nam.

De boei komt nog op die witte muur en aan de binnenzijde komt een krijtbord.

De deur moet nog een likje verf krijgen

In die fotolijstjes op die kratjes komen kleine tekeningetjes van bv een broek, een shirt etc. Afhankelijk van wat er in zit aan kleding natuurlijk

Hier komt dus nog een klein spotje boven

Het raam wordt dus deze week vervangen en dan kan hij afgelakt worden en de luxaflex opgehangen worden.

Op deze muur komt nog een witte lat (net als bij alicia) waar vanalles op kan komen te hangen, bv tekeningen, posters, ontvangen kaarten)

Het monster zelf een paar dagen geleden

[ Bericht 7% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 16:01:29 ]
pi_36608561
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:59 schreef Renesite het volgende:

[..]

Aardappels
Bloemkool
Sausje
Grilplaat: Biefstukje
En warme peertjes met vla na
bloemkool, aardappelen, sausje en worst heb ik in de koelkast liggen, en geen tijd/zin om nog snel naar de supermarkt te gaan...maak het binnenkort wel ruimschoots goed met mezelf
pi_36608577
Leuk hoor!

Lekker knus ook
  maandag 3 april 2006 @ 15:08:30 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36608659
We doen niet zo veel zegt ze dan.
Leuk kamertje hoor!

Even vragen, hoe heb je dat gordijntje onderaan die kast gemaakt.
Wij hebben hem namelijk ook als kleding kast en ik twijfel nog tussen een rolgordijntje of iets van een roe-tje of zo'n rubber ding met een veer erin.
stinkie wil het het liefst open laten maar dat vind ik zo rommelig.
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 15:10:54 #99
43556 miss_dynastie
pi_36608735
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:34 schreef knorretje het volgende:

[..]

wij begonnen rond de 21 en dus geeindigt op rond de 12

Je zal maar verlegen zijn en niet echt durven te onderhandelen, dan betaal je dus echt dik te veel
Dat fornuis
pi_36608775
met een uitschuifbaar roetje en 2 haakjes van intensions (gekocht bij de karwei, voor nog geen 3 euro)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')