quote:"Ruud Gullit opvolger Blind bij Ajax"
Volgens goed ingelichte bronnen wordt Ruud Gullit komend seizoen trainer van Ajax. Martin van Geel zei tegen Barbara Barend dat de club "een charismatisch man met overwicht en status" zocht. In Gullit, veelvoudig aanvoerder van Oranje en winnaar van het EK 88, lijkt men die gevonden te hebben. "Natuurlijk zal zijn Feyenoord-verleden sommige fans steken, maar we zijn er zeker van dat zij de komst van een echte Amsterdammer die typisch Ajax voetbal wil gaan spelen uiteindelijk wel kunnen waarderen. Bovendien zal zijn netwerk ons kunnen helpen bij de zoektocht naar een ervaren middenvelder." Gullit zal later vandaag gepresenteerd worden.
quote:
Goh, van vaste analyst bij Talpa tot trainer bij Ajax. Goede zet voor die jongen. Ik ben benieuwd hoe hij het doet volgend seizoenquote:
donder op en ga je eigen topic vervuilen, kneusquote:Op zaterdag 1 april 2006 11:54 schreef Cart_man het volgende:
Jensen: Waar zou je liever een nacht doorbrengen? De supportershome van ajax of een darkroom...
Cees Geel: Ehm... Wat is het verschil??
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:32 schreef vdHoek het volgende:
Bijtekenen of vertrekken.
Alleen heaumeau's lopen hand in hand, flikkertjequote:Op zaterdag 1 april 2006 11:54 schreef Cart_man het volgende:
Jensen: Waar zou je liever een nacht doorbrengen? De supportershome van ajax of een darkroom...
quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:54 schreef Black-Death het volgende:
[..]
donder op en ga je eigen topic vervuilen, kneus
Slecht geslapen?quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:56 schreef DutchSoldier het volgende:
[..]
Alleen heaumeau's lopen hand in hand, flikkertje![]()
Nee.. die kakkerlakken moeten opdonderen uit ons topic, zo simpel is het.quote:
Stel je niet zo aan man!quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:01 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee.. die kakkerlakken moeten opdonderen uit ons topic, zo simpel is het.
quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:54 schreef Cart_man het volgende:
Grygera wil nog ff lekker ballen bij Ajax en net als de rest transfervrij vertrekken?quote:Zdenek Grygera vertrekt nog niet bij Ajax
Vrijdag 31 maart, door SV, Amsterdam, 18.08u GMT+01.00, Novum
De Tsjechische verdediger Zdenek Grygera heeft tegenover persbureau Novum laten weten dat hij voorlopig niet vertrekt bij Ajax. Hij gaat er van uit dat hij volgend seizoen nog in Amsterdam speelt.
Desondanks bereikten Ajax en Grygera vorige week geen overeenstemming voor verlenging van zijn contract, dat medi0 2007 afloopt. 'Ik heb nog een contract tot volgend jaar, dus ik voetbal nog komend seizoen bij Ajax', zegt Grygera, die van nog geen een club een aanbieding heeft gehad.
Zou wel eens staaltje anti technisch beleid zijn. Maar natuurlijk wel goed voor het team.quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:17 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Grygera wil nog ff lekker ballen bij Ajax en net als de rest transfervrij vertrekken?
Je kunt er bar weinig aan doen anders...quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zou wel eens staaltje anti technisch beleid zijn. Maar natuurlijk wel goed voor het team.
Spuit 11quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:17 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Grygera wil nog ff lekker ballen bij Ajax en net als de rest transfervrij vertrekken?
Gryga is wel goed en met een evt. goed WK levert 'ie meer op dan nu. Ik zie er nog geen probleem in.quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zou wel eens staaltje anti technisch beleid zijn. Maar natuurlijk wel goed voor het team.
Hoop dat ie toch vertrekt voor een mooi bedragjequote:Op zaterdag 1 april 2006 13:49 schreef Suijk het volgende:
[..]
Gryga is wel goed en met een evt. goed WK levert 'ie meer op dan nu. Ik zie er nog geen probleem in.
Daar houden ze ook echt wel rekening mee. Dat Grygera nu niet weg wil, is ook omdat er gewoon nog geen aanbieding is. Na het WK is die echt wel weg.quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:55 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hoop dat ie toch vertrekt voor een mooi bedragje
Nee we laten iedereen maar transfervrij weglopen, omdat we die gasten zo top vindenquote:Op zaterdag 1 april 2006 11:55 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken staan in schril contrast met het gezeik dat Ajax zo koud is geworden en te bedrijfsmatig te werk gaat. Grygera heeft zich constant top ingezet bij Ajax en nooit een onvertogen woord laten vallen. Dan kun je het niet maken om hem te dwingen te vertrekken of bij te tekenen.
quote:1/4/2006 - Charisteas ontevreden: wil duidelijkheid van Ajax
(Gepost door P.)
In de gedrukte versie van Het Parool laat Angelos Charisteas optekenen dat hij ontevreden is met zijn rol bij Ajax. Charisteas heeft met er name moeite mee dat Huntelaar meer vertrouwen heeft gekregen dan hij ooit heeft gehad. Op de vraag of hij komend seizoen nog bij Ajax zou spelen antwoordde de Griekse spits:
Ajax Netwerk
"Dat weet je nooit. Maar ik wil voetballen. Ik denk dat er mee rin me zit dan er uit komt. Ajax is nu al bezig met het bouwen van een nieuw team voor de komende jaren. Veel jonge spelers krijgen een kans. Ervaren spelers als Stam en Perez komen erbij. Ik wil weten wat Ajax in de toekomst met mij van plan is. Maar ik wil nu niet zeggen of ik het volgend seizoen blijf of wegga. Ik wacht de zomer af en dan wil ik een officieel gesprek waarin ik duidelijkheid krijg. Ik wil nu niks forceren en ik wil mezelf nu niet forceren een beslissing te nemen. Ik heb nog een contract tot 2008". [reageer]
Opvolger van Grygera is dus ook bekend.quote:Boakye dicht bij een contractverlenging
MIKE VAN DAMME
AMSTERDAM - Emmanuel Boakye blijft nog twee jaar bij Ajax. De 21-jarige Ghanese verdediger is, op een paar details na, rond met Ajax over verlenging van zijn contract, dat eind dit seizoen zou aflopen.
Vrijdag spraken beide partijen met elkaar. ''We verwachten na het weekeinde te kunnen tekenen,'' laat Boakyes zaakwaarnemer Frank Schouten weten. ''We moeten alleen nog een paar details in het contract regelen. Maar dat komt wel goed.''
Boakye, die zowel rechtsback als centraal achterin kan spelen, begint volgend seizoen bij de selectie. Na de voorbereiding wordt gekeken of hij het gehele seizoen bij Ajax blijft of wordt verhuurd.
Aanvankelijk wilde Ajax wachten met een contractverlenging totdat bekend was wat Zdenek Grygera zou gaan doen na de zomer. Afgelopen weken overtuigde Boakye, een echte mandekker, de technische staf echter voldoende. Hij speelde vier duels, waarvan één in de basis. ''Ajax is erg tevreden over zijn spel en wil hem nu sowieso houden,'' aldus Schouten. ''En Emmanuel wil graag blijven. Hij heeft het erg naar zijn zin.''
Boakye stond in de belangstelling van veel Nederlandse ('zelfs een ploeg uit de top vier') en enkele buitenlandse clubs. Het Engelse Ipswich Town toonde in de winterstop interesse, maar kon hem niet halen. De Ghanees heeft nog geen Nederlands paspoort. Hij hoopt dit binnenkort wel te krijgen.
© Het Parool, 01-04-2006
Goed nieuws, vind hem een goede speler!quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Opvolger van Grygera is dus ook bekend.
Ajax.netwerk doet ook mee aan 1 Aprilquote:1/4/2006 - Blessure Lindenbergh: Wormgoor per direct aan selectie toegevoegd
(Gepost door P.)
Vandaag is bekend geworden dat middenvelder Olaf Lindenbergh tijdens een training in de ArenA geblesseerd is geraakt. Een vervanger is al gevonden: toekomstig A-jeugdspeler Vito Wormgoor, die dus gelijk in het eerste komt. Vandaag is Wormgoor met onmiddelijke ingang aan het eerste toegevoegd. Wormgoor komt hierdoor meteen in het eerste van Ajax. Vanmiddag reist Ajax daarom met een zeer jonge spelersgroep af naar het Limburgse. Er is dus een kans op een middenveld bestaande uit de tieners Sarpong, Anita en Wormgoor.
Ajax Netwerk
Vito Wormgoor (17) heeft enkele stages gelopen bij Ajax en speelde afgelopen week speelde hij in Japan met de A1, waar AC Milan met 2-0 werd verslagen. Het is onbekend welke financiële regeling Ajax met DOVO heeft getroffen. Binnenkort zal hij beschikbaar zijn in de ideale opstelling van Ajax Netwerk
mijn lindenbergh wat doe jequote:
Ik geloofde 't ook gewoon nog, zal wel door de drank komen dat ik nog niet helemaal scherp van geest ben vandaagquote:
Middenvelder die bij DOVO als verdediger werd gebruikt maar bij Ajax als 6 of 10 gaat spelen.quote:
Linksback en -half.quote:
Welke positie is 6 nou weer? ik snap dat 'systeem' niet helemaal, ik ken 10 wel (en 1quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:21 schreef jna het volgende:
[..]
Middenvelder die bij DOVO als verdediger werd gebruikt maar bij Ajax als 6 of 10 gaat spelen.
Lekker duidelijk dus![]()
men wat een logicaquote:
quote:Volgens John van den Brom is Vito een middenvelder, maar hij kan ook op andere posities heel aardig uit de voeten. Zo speelt hij ook als verdediger. “Ik heb bij DOVO heel veel voor het team in de verdediging gespeeld. De trainer wilde me achterin op 3 of 4 en daar heb ik heel lekker gevoetbald. John van den Brom vertelde dat ze me eigenlijk gescout hadden voor het middenveld als een 6 of een 10. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit, als ik maar speel.” Even later vertelt hij dat hij toch het liefst op het middenveld speelt. Hij scoort makkelijk en dat was voor Ajax dan weer reden om die kwaliteit als een extra plus te noteren.
dat zijn geen grappen...quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:46 schreef Black-Death het volgende:
Sjonge jonge, m'n broer nam me net gruwelijk in de maling dat Huntelaar z'n kruisbanden had gescheurd.......
En jij verwacht serieus reactie?quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:48 schreef JAM het volgende:
Heel even iets tussendoor. Ik, zoals jullie misschien wel weten, ben een Den Haag supporter. Nou zijn vrijwel alle mensen die bij Den Haag op de tribune zitten Hagenezen. (Ook wel mensen uit Zoetermeer, Rijswijk, Nootdorp en dat soort plaatsen. Dat zijn dan Hagenezen die er geen zin in hadden om vijf ton neer te leggen voor een huis met een tuin en hun gemeentebelasting op te zien gaan aan lekkende tramtunnels, kan ik wel inkomen.)
Nou heb ik zo het idee dat bij Ajax een hele hoop mensen op de tribune zitten die niet uit Amsterdam komen, of sterker; die geen fuck met Amsterdam te maken hebben. (Volgens mij gaat dat ook wel op voor de andere twee klassieke groten. Bij ADO Den Haag - Feyenoord hing er een spandoek in het uitvak met 'Ter Aar' er op. Dan denk ik; wat doet die kankerboer bij Rotterdam op de tribune?)
Dat is dus ook de vraag, de vraag hier aan de échte Amsterdammers. Daar kan ik nog wel inkomen, dat die voor Ajax zijn. Ik bedoel; het is een kankerclub, 't is een zooitje arrogante teringlijers bij elkaar, maar soit; het is toch je stad hè. De vraag is dus; worden jullie niet helemaal strontziek en misselijk van dat stel teringboeren dat daar voor bioscooppubliek speelt omdat 'Ajaksj de besjte iiiiiiiissssj!!!'
?
Ja, daar wordt ik inderdaad schijtziek van. Zeker als ze quasi-fanatiek 'Amsterdam, Amsterdam, Amsterdam' gaan roepen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:48 schreef JAM het volgende:
Heel even iets tussendoor. Ik, zoals jullie misschien wel weten, ben een Den Haag supporter. Nou zijn rijwel alle mensen die bij Den Haag op de tribune zitten Hagenezen. (Ook wel mensen uit Zoetermeer, Rijswijk, Nootdorp en dat soort plaatsen. Dat zijn dan Hagenezen die er geen zin in hadden om vijf ton neer te leggen voor een huis met een tuin en hun gemeentebelasting op te zien gaan aan lekkende tramtunnels, kan ik wel inkomen.)
Nou heb ik zo het idee dat bij Ajax een hele hoop mensen op de tribune zitten die niet uit Amsterdam komen, of sterker; die geen fuck met Amsterdam te maken hebben. (Volgens mij gaat dat ook wel op voor de andere twee klassieke groten. Bij ADO Den Haag - Feyenoord hing er een spandoek in het uitvak met 'Ter Aar' er op. Dan denk ik; wat doet die kankerboer bij Rotterdam op de tribune?)
Dat is dus ook de vraag, de vraag hier aan de échte Amsterdammers. Daar kan ik nog wel inkomen, dat die voor Ajax zijn. Ik bedoel; het is een kankerclub, 't is een zooitje arrogante teringlijers bij elkaar, maar soit; het is toch je stad hè. De vraag is dus; worden jullie niet helemaal strontziek en misselijk van dat stel teringboeren dat daar voor bioscooppubliek speelt omdat 'Ajaksj de besjte iiiiiiiissssj!!!'
?
Ja, dat verwacht ik. Elke échte Ajacied zal 't met me eens zijn dat het met de bouw van een hamburger op de snelweg bij Duivendrecht, het nieuwe logo en de beursgang er niet écht gezelliger op geworden is.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:51 schreef Black-Death het volgende:
[..]
En jij verwacht serieus reactie?
Speelt er nog wel een Amsterdammer in 't eerste?quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:54 schreef HeatWave het volgende:
het zal me worst zijn verder. Je doet er toch niets aan. Als er maar genoeg plek is voor voldoende Amsterdammers. Ik bedoel de selectie bestaat toch ook niet alleen uit Amsterdamse straatschoffies?
In een ideale situatie zou ik het ook anders willen zien, maar echt wakker lig ik er niet van.
Heb je helemaal gelijk in (alhoewel de sfeer steeds meer teug komt). Maarja, het is en blijft je cluppie hequote:Op zaterdag 1 april 2006 16:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat verwacht ik. Elke échte Ajacied zal 't met me eens zijn dat het met de bouw van een hamburger op de snelweg bij Duivendrecht, het nieuwe logo en de beursgang er niet écht gezelliger op geworden is.
neuh, maar dat is overal. gezelligheid moet wijken voor veilighied en voorzieningen. Commercie speelt overal een grote rol.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat verwacht ik. Elke échte Ajacied zal 't met me eens zijn dat het met de bouw van een hamburger op de snelweg bij Duivendrecht, het nieuwe logo en de beursgang er niet écht gezelliger op geworden is.
Babel en Sarpong enzo, Emanuelson, komen allemaal uit die achterstandswijken.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Speelt er nog wel een Amsterdammer in 't eerste?
Schilder, toch?
En welke plek staan jullie?quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:58 schreef JAM het volgende:
Kijk, bij Den Haag hebben/hadden we de afgelopen tijd Polak, Saeijs, Verhoek, Elia, de Graaf & Jungschläger, [afbeelding].
Sterker nog; ik neuk alleen maar buiten de landsgrenzen. Kung Pao pussy for life.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
neuh, maar dat is overal. gezelligheid moet wijken voor veilighied en voorzieningen. Commercie speelt overal een grote rol.
maar omdat er mensen zitten die niet uit Amsterdam komen is het niet perse minder GEZELLIG. Ik bedoel jij neukt toch ook wel eens buiten de stads/dorps grenzen hoop ik?.
Dertiende, ik ben best tevreden hoor.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En welke plek staan jullie?.
Ik zou het ook wel willen hoor, maar als het niet kan, dan niet.
Ajax is Ajax.
was ook maar een geintjequote:
nee, ze zijn blij met mequote:Op zaterdag 1 april 2006 16:48 schreef JAM het volgende:
?
Tuurlijk wel. Ik ook hoor.quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:09 schreef jimjim1983 het volgende:
mja, ik denk dat het toch anders is als Amsterdammer. ik heb ook zeker niet gekozen voor deze clubben er gewoon mee opgegroeid.
dan ben je voor ajax natuurlijk, want ajax is de bestequote:Op zaterdag 1 april 2006 18:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik ook hoor.
Maar als je nou in (ik roep maar wat) Edam bent geboren, wat moet je dan?
ach, het is een terugkerende zinloze discussie. Andere clubs hebben er in hun stadion ook 'last' van, maar Ajax heeft nou eenmaal de naam dat ze veel supporters van buiten Amsterdam aantrekken. Tja ik kan die buitenporters niet ongelijk gevenquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:41 schreef MrDoegewoon het volgende:
Je moet dus in Amsterdam geboren zijn om voor Ajax te zijn anders mag en kan het niet. Dat blijf ik altijd zo triest vinden he.
Je bent voor Ajax omdat Ajax in je hart zit.
Elke ajacied zal zeggen dat ze de beste zijn, de 'echte' en de provincialen...quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:54 schreef JAM het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:46 schreef Jasza het volgende:
Ajax koop aub Boussoufa, scoort nu ook weer 3x tegen Brugge
Joh!quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:48 schreef jimjim1983 het volgende:
als Ajax in de eerste divisie zou spelen dan zouden ze een heel stuk minder fans van buiten amsterdam hebben lijkt me.
quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:48 schreef JAM het volgende:
Heel even iets tussendoor. Ik, zoals jullie misschien wel weten, ben een Den Haag supporter. Nou zijn vrijwel alle mensen die bij Den Haag op de tribune zitten Hagenezen. (Ook wel mensen uit Zoetermeer, Rijswijk, Nootdorp en dat soort plaatsen. Dat zijn dan Hagenezen die er geen zin in hadden om vijf ton neer te leggen voor een huis mét een tuin en hun gemeentebelasting op te zien gaan aan lekkende tramtunnels, kan ik wel inkomen.)
?
je begrijpt een beetje wat ik bedoel mag ik hopen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Joh!
Als Dordrecht zesde klasse vrijdag zou spelen, zouden ze ook minder fans hebben.
Ja, maar dat geldt toch voor elke club?quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:13 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je begrijpt een beetje wat ik bedoel mag ik hopen.
En omdat ik 20 jaar terug in een Ajax-pyjama onder m'n Ajax-dekbed sliep.quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:20 schreef marcb1974 het volgende:
Ajax![]()
En waarom, want ik kom zeker niet uit A'dam, omdat ze mooi voetbal spelen (of dat deden ze iig, en gaat ook zeker weer komen)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |