't Is gewoon een kutactie van Caluwe. Zou ik omgekeerd ook gevonden hebben trouwensquote:Op dinsdag 21 november 2006 23:26 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hij ging makkelijk liggen maar dat maakt het voor mij veel uit of er enigzins contact is of helemaal geen contact.
quote:THE TORQUAY INITIATIVE
Club's board will consider video evidence from third parties up to five days after match
Only "clear" cases of player diving or feigning injury to gain an advantage will be addressed
Player and representative will attend hearing with club directors, CEO and manager
--------------------------------------------------------------------------------
If found guilty:
First offence: Player cautioned
Second offence: Final warning and maximum fine
Third offence: Player transfer-listed or dismissed
quote:Torquay to dismiss diving players
Torquay United have warned their players they face the sack if they repeatedly try to con the referee. Chairman Chris Roberts introduced the initiative after he was left "disgusted" by players diving and feigning injury during the World Cup. He told BBC Sport: "It's only getting worse and I sincerely believe clubs have to stand up and take reponsibility for the conduct of their players. "I want to win football matches but I want to win matches without cheating."
The new initiative works on the 'three strikes' system. Players found guilty of clearly trying to gain an advantage by diving or feigning injury will be warned on the first two occasions, then placed on the transfer list or dismissed if they transgress a third time.
Roberts said he was encouraged by Sunderland manager Roy Keane's recent attack on players who try to con the referee.
"Someone said to me, when we were talking during the World Cup, that clubs can't do anything about it but I thought, 'Well, actually they can'," said Roberts, who took over as Gulls chairman in October.
"When I arrived, I had a long chat with the manager, Ian Atkins, and we thought it was something we could do here so then it was just a question of when to launch it.
"Then Roy Keane came out and said what he did and just recently, Football League chairman Lord Mawhinney said he would support any club who took a stance against cheats and conmen."
He added: "What we are suggesting may sound draconian but a player has to do the same thing three times to be dismissed.
"And we are talking about black and white incidents - not situations where a player goes down and some say he dived and some say he didn't."
Torquay's players were informed of the new initiative on Tuesday.
"The older players were very supportive," said Roberts.
"Some others were surprised and some are probably still thinking about it.
"But at the end of the day, diving is never accidental. If a player decides to fall over and appeal to the referee, that is a conscious decision which people make.
"And if a player is ever challenged and called a cheat by his own club, I believe the stigma of it would persuade them not to do it again so I don't think a club would ever get to sacking a player.
"It's the moral principle behind it that's important."
And Roberts hopes other clubs will join the initiative.
"I've challenged other clubs to follow suit and I'm keen to hear why they wouldn't," he said.
"But I'm not here to be confrontational with other clubs. I'm responsible for the conduct of Torquay's players on the pitch and that's what I'm doing."
Daar stond een Talpa-relaas, hierboven staat wat hij zei.quote:Op donderdag 23 november 2006 17:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat stond ook op de vorige pagina
Ja en? Die werken ook met leerlingenquote:Op donderdag 23 november 2006 18:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat stond op VI.nl hoor.
Ja en toch wil ik daar de herhaling nog een keer van zien. In het topic tijdens de wedstrijd waren de meningen ook verdeeld, al dacht ik zelf ook aan een schwalbe (eerste indruk al helemaal!).quote:Op donderdag 23 november 2006 23:41 schreef tong80 het volgende:
Huysegems had weer een leuke vanavond
Prima nieuws!quote:Schotse bond gaat strijd aan met valsspelers
2/8/2007 12:45
De Schotse voetbalbond (SFA) heeft de oorlog verklaard aan spelers die scheidsrechters misleiden. De arbiters krijgen de mogelijkheid achteraf straffen uit te delen aan zondaars van acties die tijdens de wedstrijd onbestraft zijn gebleven.
De Schotse scheidsrechters (onder wie internationaal arbiter Stuart Dougal, foto) krijgen de beschikking over het televisiemateriaal van de door hen gefloten wedstrijden. Zijn zij bij het zien van de beelden van oordeel dat een speler zich heeft bezondigd aan het maken van een schwalbe of het simuleren van een blessure, dan volgt alsnog een straf.
De SFA voegt drie punten toe aan het strafdossier van een speler die door een scheidsrechter alsnog in staat van beschuldiging wordt gesteld. Heeft die speler tijdens dezelfde wedstrijd al een gele kaart ontvangen voor een andere actie, dan wordt hij automatisch voor een wedstrijd geschorst als ware hij met geelrood van het veld gestuurd.
'De laatste jaren is het Schotse voetbal geconfronteerd met de ongezonde ontwikkeling van simulatie', aldus Gordon Smith, voorzitter van de Schotse bond. 'Die term wordt gebruikt voor voetballers die vals spelen. Enerzijds doen zij dat door de scheidsrechters te misleiden en anderzijds door het vragen om sancties voor tegenstanders.'
'Het komt vaak genoeg voor dat de dader slaagt in zijn opzet en zijn straf ontloopt', schetst Gordon. 'Als dit het geval is, wordt schade toegebracht aan de voetbalsport en wint het bedrog.' De SFA wil de plannen de komende maanden verder uitwerken en vanaf 1 januari 2008 met een proefperiode beginnen.
In een eerste reactie vertelde John Collins, oud-international en de huidige coach van Hibernian, blij te zijn met de poging het voetbal te verschonen van spelers die de arbitrage om te tuin proberen te leiden. 'Vals spelen is een onderdeel van het spel dat me niet aanstaat en ik denk dat de meerderheid van de voetballiefhebbers die mening is toegedaan.'
Collins spreekt echter ook zijn hoop uit dat er geen heksenjacht wordt ontketend door de arbitrage. 'Ik hoop dat ook de spelers of oud-profs bij het nieuwe systeem worden betrokken. Soms kan het namelijk zijn dat een speler een tackle probeert te ontwijken in plaats van dat hij de scheidsrechter probeert te misleiden. Iemand die zelf voetbalt of heeft gevoetbald, kan dat onderscheid beter maken.'
Overigens wordt in de plannen van de SFA al deels voorzien in de wens van Collins om niet door te slaan naar het andere uiterste en de spelers in de Schotse competitie te pas en te onpas te bestraffen. Na het zien van televisiebeelden kunnen de scheidsrechters in de toekomst ook overgaan tot het intrekken van in hun ogen onterecht getrokken gele kaarten.
quote:'Schwalbe' levert Litouwer schorsing op
Uitgegeven: 20 september 2007 15:48
PARIJS - De Litouwse international Saulius Mikoliunas is voor twee duels geschorst vanwege het maken van een 'Schwalbe'. De speler liet zich in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Schotland zonder aanleiding vallen in het strafschopgebied, waarna de arbiter Litouwen een penalty gaf.
De strafschop werd benut, maar Litouwen verloor desondanks met 3-1. Na het bestuderen van de tv-beelden werd duidelijk dat Mikoliunas de scheidsrechter had bedrogen, hetgeen voor de UEFA reden was om hem voor twee wedstrijden te schorsen.
Goede zaak. Die schwalbe was te walgelijk voor woorden.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:00 schreef Suijk het volgende:
Nog iets in de strijd tegen schwalbes van nu.nl
[..]
quote:Op donderdag 20 september 2007 16:07 schreef popolon het volgende:
[..]
Goede zaak. Die schwalbe was te walgelijk voor woorden.
Ze moeten die spelers veel zwaarder straffen. Twee wedstrijden voor valsspelen is natuurlijk niks.
Mogen spelers dan ook niet meer juichen als er een discutabele wel/niet bal over de lijn situatie is? Dat is dan ook wel valsspelen. Net als tijdrekken, een blessure simuleren en een schwalbe hoort het er allemaal bij.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:07 schreef popolon het volgende:
[..]
Goede zaak. Die schwalbe was te walgelijk voor woorden.
Ze moeten die spelers veel zwaarder straffen. Twee wedstrijden voor valsspelen is natuurlijk niks.
vandaar ook graag dat scheidsrechters met herhalingen moeten kunnen werken. dus een doelpunt kunnen afkeuren of een gele kaart kunnen intrekken. duurt maar een paar seconden.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:19 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Mogen spelers dan ook niet meer juichen als er een discutabele wel/niet bal over de lijn situatie is? Dat is dan ook wel valsspelen. Net als tijdrekken, een blessure simuleren en een schwalbe hoort het er allemaal bij.
Dat is jouw mening.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:19 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Mogen spelers dan ook niet meer juichen als er een discutabele wel/niet bal over de lijn situatie is? Dat is dan ook wel valsspelen. Net als tijdrekken, een blessure simuleren en een schwalbe hoort het er allemaal bij.
Vind ik niet. Ik vind tijdrekken eerder erbij horen dan iemand doelbewust een kaart aannaaien. Bal over een lijn is meer technisch dan daadwerkelijk 'valsspelen'. Voor valsspelen mag je er zelf wel ook voor gestraft worden. Je hoeft er achteraf geen doelpunten voor gaan afkeuren, maar je mag de speler wel bestraffen.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:19 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Je hebt het bericht ook gelezen?quote:Op donderdag 20 september 2007 17:50 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat je één van de weinigen bent die die gore truukjes gaat missen.
Maar goed, sinds de FIFA/UEFA nog vastgeroester zitten dan een klinknagel in de Titanic zal er wel weer weinig gebeuren.
Zie mijn reply op dat bericht, twee wedstrijden is kinderspel.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:01 schreef Suijk het volgende:
Nouja, dat het juist de UEFA was die dus die Litouwer heeft geschorst.
Mwah, het is ook niet zo dat een schwalbe een doodzonde is, iemand z'n knieschijf doormidden schoppen vind ik erger. 2 wedstrijden schorsing is dezelfde sanctie als een rode kaart. Prima wat mij betreft. Maar goed, geen idee of dit een precedent is of een uitzondering.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Zie mijn reply op dat bericht, twee wedstrijden is kinderspel.
gewoon standaard geel op elke schwalbe leggen. bij twijfel even de beelden laten nakijken door de monitorscheids.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:05 schreef MaxPower het volgende:
Ik vraag me af waarom er een schorsing volgt voor de schwalbe van Mikoliunas? Er zijn honderden schwalbes elk weekend, als je daar allemaal achteraf voor gaat schorsen is het einde toch zoek?
Die gaat echt nooit meer een penalty krijgen.quote:Op zondag 30 september 2007 22:37 schreef sjimz het volgende:
We hebben er een nieuwe kroonprins bij in Nederland en hij speelt bij Excelsior.
Ik telde er al 3 in de samenvatting alleenquote:Op zondag 30 september 2007 22:37 schreef sjimz het volgende:
We hebben er een nieuwe kroonprins bij in Nederland en hij speelt bij Excelsior.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |