Misschien ook waardevol om even door te lezen
![]()
Van: Een ander iemand
Datum: 04/16/06 22:16:59
Aan: Iemand
Onderwerp: Re: Doorst.: FW: Uurloon
Deze plotseling ommezwaai van je verbaasd me nogal.
Ik ben weken beziggeweest om een 'podium' te vinden waar jij je verhaal kan doen want JIJ wilt Nederland de waarheid vertellen.
En Aktueel valt niet onder 'de bladen'.
Bovendien heb ik geregeld dat in het verhaal komt te staan dat je met een boek bezig bent en nog geen uitgever hebt.
Dit is een open deur voor een geinteresseerde, we helpen je nota bene !
Als je een uitgever zoekt en met een floppie binnenkomt waar je boek opstaat, ben je de zoveelste in de rij.
Als je met dit dan gepubliceerde artikel binnenkomt sta meteen met 2-0 voor op de rest, snap dat dan hier hebben we het over gehad.
Wat denk je hoeveel mensen zich melden bij uitgevers die wel een boek uit willen brengen.
Eddy is niet van plan uit eigen zak maar een cent te betalen.
Maar als je het om het even is, vinden wij het ook goed.
Zo'n kans krijg je niet weer.
Als het onderzoek van HJKniets oplevert en met niets komt, heb je niets bereikt.
From: "Iemand" <iemand@home.nl>
Date: Sun, 16 Apr 2006 15:14:48 +0200 (West-Europa (zomertijd))
To: "Een ander iemand (fotograaf)" <een ander iemand@home.nl>
Subject: Doorst.: FW: Uurloon
Ik kreeg het bericht terug, weet niet of het teruggebounced is - maar is het onderstaande duidelijk? Ik kan dit, naar mijn artiesten toe, niet maken, dus, alles of niets, mij om het even - mijn producties lopen gewoon door - en de uren die ik in mindering breng op de nota naar de artiest, zullen ergens vandaan moeten komen - dus, het gaat niet o mhet betaald willen hebben voor het interview, wel om het vergoed willen hebben van niet gemaakte productie-uren! De client betaald namelijk voor een product af te leveren binnen een week - ieder uur is cruciaal wil ik mijzelf overeind houden -
-------Oorspronkelijk bericht-------
Van: iemand>
Datum: 04/16/06 15:07:52
Aan: iemand@home.nl
Onderwerp: FW: Uurloon
----------
Date: Sun, 16 Apr 2006 14:53:18 +0200 (West-Europa (zomertijd))
Subject: Re: Uurloon
Nee, de tijd die ik achter de productiewerkzaamheden wegmoet kan ik onmogelijk aan de clienten boeken, zoals bijvoorbeeld aan **** - voor wie ik op dit moment werk - die tijd moet betaald worden, niet jouw foto's of de avonduren, maar de tijd die het interview mij ontslaat van muziekproductie - maximaal drie uur zou ik berekenen, 150 euro dus - alles onder drie uur naar ware tijd - ik kan niet mijn werk voortdurend terzijde schuiven, te laat komen en de niet gemaakte uren ook nog eens bij de zanger of zangeres neer leggen, dat is toch niet zo moeilijk te vatten?
Dus, geen geld voor het interview, wel het geld ten koste van de uren van productie - bovendien, de bladen waren nooit te beroerd om aanzienlijke sommen neer te tellen voor "primeurs" dus vindt ik de uren die ik bereken daarmee in het niet vallen - en ik wil wel graag open en eerlijk blijven tegen mensen als ****, die mijn uren ook moeten betalen, dus, lijkt mij niet een moeilijk gegeven ......
-------Oorspronkelijk bericht-------
Van: Een ander iemand <mailto:een ander iemand@home.nl>
Datum: 04/16/06 14:47:05
Aan: Iemand <mailto:iemand@home.nl>
Onderwerp: Re: Uurloon
Ik snap dit niet helemaal.
Je wilt dus geld voor een interview ?
R..
Date: Sun, 16 Apr 2006 13:51:50 +0200 (West-Europa (zomertijd))
Subject: Uurloon
Beste R - wil je wel even op het volgende attenderen - in de muziek ontvang ik voor opdrachten van derden een uurloon van 50 euro netto per uur! Ik bereken echter nooit meer dan drie uren per nummer, of dit nu in werkelijkheid een kwestie van een week of een dag is, dit om de eenvoudige reden dat beginnende regionale artiesten of opstartende managements niet over grote sommen geld beschikken om hun "ster" op te laten starten ......
Voor interviews wil ik geen geld ontvangen, maar ik moet wel de uren vrijmaken die ik anders besteed aan mijn muziek, tekst en arrangeerproducties, en die kunnen niet anders dan worden doorbetaald - maximaal drie uren dus per dag (150 euro netto), en onder de drie uur gewoon naar werkelijk besteedde tijd -
Ik wilde dit aan je kwijt om gezeur te voorkomen - dus, geef dit wel even door - want echt waar, geloof het of niet, ik moet ook leven!!!!!!!
Met vriendelijke groeten,
F!
[ Bericht 0% gewijzigd door Manu82 op 19-04-2006 16:05:51 ]