Probeer eens in contact te komen met een recruiter ofzo.quote:
Ik ben niet kapot van zo in de boeken duiken. Gezien de hoeveelheid stof die langskomt bij MCSE 2003 is stampen sowieso over en je moet ook praktische vaardigheden opbouwen. Verder draait het ook om inzicht; zeker met examens als 70-294 moet je begrijpen hoe iets werkt.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:30 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Heb idd m'n MCSE 2003 boeken al te pakken. Begin gewoon met leren en we gaan zien waar het schip strandt![]()
En die detacheerders heb je idd veel. Zit er nu ook bij 1![]()
Ik ben ook niet zo van "in de boeken duiken" Maar ja soms moet je wel.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:35 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ik ben niet kapot van zo in de boeken duiken. Gezien de hoeveelheid stof die langskomt bij MCSE 2003 is stampen sowieso over en je moet ook praktische vaardigheden opbouwen. Verder draait het ook om inzicht; zeker met examens als 70-294 moet je begrijpen hoe iets werkt.
In mijn trainingen gebruik ik steeds intensiever VMWare (ik heb een zekere afkeer van Virtual PC) en heb een aantal oefeningen uitgewerkt (niet van dat domme klikgedoe trouwens) waarin men zelf echt aan de slag gaat. Bij voorkeur doen mensen dan iets verkeerd, want daar leer je juist het meeste van. Het is weliswaar vrij intensief en mensen weten af en toe briljante dingen verkeerd te laten gaan (lastig om de oorzaak op te sporen), maar het werkt wel heel goed. En het is een stuk leuker dan alleen maar lezen!
Boeken combineren met een testomgeving, waarbij mijn voorkeur naar VMWare uitgaat, dat is een betere benadering. Wil je je CV verder kunnen ondersteunen dan zou ik ook aanraden om die voorbereiding op de 1 of andere manier tastbaar te maken voor een potentiele werkgever.
Documenteren wordt steeds belangrijker, maar veel IT'ers bakken daar helemaal niets van. Dat kun je dus gebruiken om jezelf beter te profileren.
Recruiter? Wat kan ik me daarbij voorstellen?quote:Op woensdag 12 april 2006 14:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Probeer eens in contact te komen met een recruiter ofzo.
zo ben ik ook bij m'n huidige baan terecht gekomen, 2-3 gesprekken gehad met de recruiter veel nuttige tips gehad en daarna solli bij het bedrijf zelf.
Iemand die een leuke job voor jou zoekt.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:13 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Recruiter? Wat kan ik me daarbij voorstellen?
Nooit geweten dat het ook zo konquote:Op donderdag 13 april 2006 09:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[knip]
Ander bedrijf, Q-Magicquote:Op donderdag 20 april 2006 09:23 schreef Elegy het volgende:
[knip]
Als je java/c# wilt leren, weet ik nog wel een bedrijf dat misschien interesse heeft.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:23 schreef Elegy het volgende:
Grappig, had op een ander forum ook al zo'n topic geopend. Ik zit met hetzelfde, heb geen relevante werkervaring behalve hobbymatig wat met pc's prutsen en ook geen ict opleiding. Mijn opleiding was een talen en communicatie hbo, wél heb ik daar wat ict dingetjes gehad, zoals een oudere versie van Dreamweaver en Photoshop (en natuurlijk Office). Ik had al bij XFX gesolliciteerd voor de afdeling marketing, maar na anderhalve maand en twee keer bellen mijnerzijds kreeg ik een laf mailtje waarin ze me vertelden dat ik toch niet door de selectie was gekomen. Vanmiddag een tweede gesprek bij een ict detacheringsbureau die wel bereid zijn mij certificaten te laten halen/opleiding te geven en me dan ergens te plaatsen. (nee, niet Peak-It
)
In elk geval waren ze erg open mbt doorgroeimogelijkheden en salaris en de sec. arbeidsvoorwaarden. Vanavond zal ik mijn bevindingen wel posten
Ik moet eerst eens kijken wat ik kan, wat er nodig is en wat ik leuk vindquote:Op donderdag 20 april 2006 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je java/c# wilt leren, weet ik nog wel een bedrijf dat misschien interesse heeft.
Java for dummies?quote:Op donderdag 20 april 2006 11:00 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ik moet eerst eens kijken wat ik kan, wat er nodig is en wat ik leuk vind, voorlopig trekt design me wel, maar het kan best zijn dat java mij beter ligt. Misschien moet ik maar eens naar de Slechte gaan, zijn er nog tips welke boeken ik het best kan halen voor zelfstudie?
Misschien is dat voor mij wel een goed beginquote:
Dat zijn op zich geen slechte boeken, wordt alles stap voor stap uitgelegd...quote:Op donderdag 20 april 2006 11:02 schreef Elegy het volgende:
[..]
Misschien is dat voor mij wel een goed begin![]()
(moet ik natuurlijk niet naar de afdeling "reisboeken" gaan vanwege dat indonesische eiland
)
Hoe ging je gesprek gisteren?quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:04 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Dat zijn op zich geen slechte boeken, wordt alles stap voor stap uitgelegd...
Btw, ergens volgende week 3e gesprek![]()
Ging voor mijn gevoel wel ok. Kennis moet uiteraard wel wat uitgebreid worden, maar daarvoor ben ik ook aan komen kloppenquote:Op vrijdag 21 april 2006 09:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Hoe ging je gesprek gisteren?
Ligt aan je voorgeschiedenis. BBL werkte voor mij, maar hoeft niet voor iedereen te werken. Je hebt het waarschijnlijk over een MBO opleiding?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:49 schreef zwelgje81 het volgende:
[knip]
Wat is je huidige opleiding (HAVO, VMBO, niets)?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:49 schreef zwelgje81 het volgende:
Ff geknipt uit ander topic Werken in ICT / IT sector aangezien er geen serieuze reacties uitkwamen
Weet niet of er al eensoortgelijk topic is dus daarom maar via deze weg.
Ik ben informatie overal en nergens aan het inwinnen maar ik kan door de bomen het bos gewoon niet meer zien.
Ik zit te twijfelen tussen of een opleiding gaan volgen (dus gewoon weer naar school BBL BOL) of ergens solliciteren waar je intern opleidingen kan volgen (wat ik dus liever heb) maar ik krijg het idee dat je zonder diploma het kan vergeten om ergens binnen te komen.
Dus mijn vraag is naar wat voor soort functies moet ik nu kijken om ergens te kunnen beginnen.
Ik heb alleen maar eenbeetje basis kennis van Java, verder ongeveer 3 jaar bezig met netwerkjes aanleggen bij vrienden, familie enzo, computer repareren, inelkaar zetten enzo.
En wat voor opleidingen zijn er in de ICT/IT en wat kan je ermee?
het is ook niet mijn keuze, ik zelf werk bij OGD, ben ik meer tevreden over dan een maatje van mij wat bij Peak werktquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:15 schreef pdiscs het volgende:
[..]
[ICT] Peak-IT, onzeker over integriteit, graag ervaringen
OGD heeft ook duidelijk bij klanten een betere naam dan Peak.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:34 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
het is ook niet mijn keuze, ik zelf werk bij OGD, ben ik meer tevreden over dan een maatje van mij wat bij Peak werkt
geen idee, ik werk niet voor Peak, ik weet alleen dat wij ons best doen...quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:44 schreef pdiscs het volgende:
[..]
OGD heeft ook duidelijk bij klanten een betere naam dan Peak.
Ja, daarom.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:15 schreef pdiscs het volgende:
[..]
[ICT] Peak-IT, onzeker over integriteit, graag ervaringen
helaas wel ja, tot grote ergernis van de hardware-toko's (zoals ondergetekende heeft), die die lui (met of zonder "diploma's" (stellen an sich al geen fuck voor) hoe een computer er van binnen uit ziet en dat wat zij denken bijna nooit de juiste oplossing isquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:30 schreef Lucille het volgende:
Mijn ervaring is dat je met relevante werkervaring zonder specifieke ICT papieren toch redelijk aan de bak kan komen in de ICT wereld. Mits je er redelijk goed ik bent. Op die manier kan je dan bij bedrijven binnenkomen en zo eventueel via een intern opleidingstraject je papieren gaan behalen.
Op dit moment werk zat in de ICT zelfs voor MBO ersquote:Op donderdag 25 mei 2006 23:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hehehe ik heb een MBO ICT opleiding niv4, werk nu al een jaar als productiemedewerker in een houtfabriek, heb 2x gesoliciteerd maar 2x geen kans omdat ik m'n rijbewijs nog niet heb.
Ga nu wel wat dichterbij zoeken, vond het wel even lekker 1 jaartje iets anders maar wil nu toch weer graag gaan doen wat ik leuk vind.
Gewoon je rijbewijs gaan halen!quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hehehe ik heb een MBO ICT opleiding niv4, werk nu al een jaar als productiemedewerker in een houtfabriek, heb 2x gesoliciteerd maar 2x geen kans omdat ik m'n rijbewijs nog niet heb.
Ga nu wel wat dichterbij zoeken, vond het wel even lekker 1 jaartje iets anders maar wil nu toch weer graag gaan doen wat ik leuk vind.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:02 schreef Joene het volgende:Inmiddels heb ik dus ook 2 MCP's binnen , 1 voor windows xp , en de windows 2003 server is ook binnen.
i know dat over als je mcp bent met 1 van beide , maar ik zie elke module voor mezelf even als losse mcp zegmaarquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]je bent al MCP met 1 van beiden, heb je er nog een bij heet dat niet nog een MCP, het is nl geen echte meerwaarde, dat is het pas als je MSCA hebt, waar je 2e certificaatje dan wel weer van belang is + nog een paar... Wel goed dat je besloten hebt om je te certificeren voor je werkgebied, er lopen genoeg prutsers rond... (not that i mind
)
Jep.quote:
Ben ik mee bezigquote:
ach in principe betaald Peak gewoon marktconform, nadeel is alleen dat ze je opleiding van je salaris afhalen waardoor je netto minder onderhoud...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:29 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ben ik mee bezig, is alleen een ramp
Maar heb een geluk dat het voor productie werk goed betaald daaro en het ook niet echt typisch productie werk is, en ik het gewoon naar m'n zin heb
Ik verdien bijv meer dan de bedragen die ik hier van Peak voorbij zie komen
Bij welk bedrijf heb je gesoliciteerd dan?quote:Op zondag 4 juni 2006 02:24 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Nou, even snel nog een update vanuit deze hoek:
Heb de baan gekregen. Heb daarnaast al gelijk een opdracht die dinsdag a.s. gaat starten. Gloed nieuwe auto onder m'n %^&*, plus een wel ok contractje...
Let the games begin![]()
Een bedrijf wat ik via k_i_mquote:Op woensdag 14 juni 2006 15:01 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Bij welk bedrijf heb je gesoliciteerd dan?
Peak-ITquote:
Heb jij een auto? Okee, ik ga vanavond de ramen ingooienquote:Op zondag 4 juni 2006 02:24 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Heb de baan gekregen. Heb daarnaast al gelijk een opdracht die dinsdag a.s. gaat starten. Gloed nieuwe auto onder m'n %^&*, plus een wel ok contractje...
Let the games begin![]()
Boeiend, jij krijgt 500 euro bonus als het niet meer is.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Heb jij een auto? Okee, ik ga vanavond de ramen ingooien.
Na mij een aantal keer een auto te hebben toegezegd en dat weer te hebben uitgesteld kan ik je vertellen dat ik dat -na vanochtend 3 uur voor janlul op het station te hebben gestaan- dat best slecht trekquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Boeiend, jij krijgt 500 euro bonus als het niet meer is.
Dan ben je echt een slechte onderhandelaar. Je wordt werkelijk doodgegooid met lease auto`s in de ICT.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Na mij een aantal keer een auto te hebben toegezegd en dat weer te hebben uitgesteld kan ik je vertellen dat ik dat -na vanochtend 3 uur voor janlul op het station te hebben gestaan- dat best slecht trek.
Ik had al een contract en een eigen auto. Deze is helaas begin dit jaar overledenquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan ben je echt een slechte onderhandelaar. Je wordt werkelijk doodgegooid met lease auto`s in de ICT.
Je hebt er gemaild zo te lezen, nu weet ik nog steeds niet welk bedrijf het isquote:Op woensdag 14 juni 2006 15:54 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Een bedrijf wat ik via k_i_mheb leren kennen (zie eerder in dit topic)
[..]
Peak-IT![]()
![]()
Leg em op de pijnbank. Heb nog wel een bankschroef, speciaal ontwikkeld voor testikels...quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik had al een contract en een eigen auto. Deze is helaas begin dit jaar overleden.
Mail k_i_m maar even (als je mag van d'r)quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:01 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Je hebt er gemaild zo te lezen, nu weet ik nog steeds niet welk bedrijf het is![]()
Mailen kan altijd toch?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:39 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Mail k_i_m maar even (als je mag van d'r)
Wil haar niet voorbij lopen namelijk
Zeker een redelijk nieuw bedrijf? de site is nl nog niet eens af....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:48 schreef johan_luiten het volgende:
Ja echt een KUT bedrijf dat Peak-IT. Je moet eens kijken bij InWork. Daar hebben ze leuke banen en zijn ze echt geintereseerd!
Gr,
Johan
goed dat je daar speciaal een user voor aanmaakt..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:48 schreef johan_luiten het volgende:
Ja echt een KUT bedrijf dat Peak-IT. Je moet eens kijken bij InWork. Daar hebben ze leuke banen en zijn ze echt geintereseerd!
Gr,
Johan
Dat is iets te makkelijk gesteld. Een leaseauto is niet goedkoop en moet ook enigszins gerechtvaardigd kunnen worden. Dat het door sommige bedrijven van oudsher als lokkertje wordt gebruikt om onnozele mensen te werven is een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan ben je echt een slechte onderhandelaar. Je wordt werkelijk doodgegooid met lease auto`s in de ICT.
je kan altijd praten. Probleem is alleen dat Peak aan Detachering doet en dat je dus niet altijd werk dicht in de buurt hebt (wonen in Utrecht, en werken in Amsterdam bijv). Helaas is dit bij bijna elke detacheerder wel. Ook voor OGD, waar ik voor werk, heb ik in Arnhem moeten werken (vanuit Utrecht is elke dag met de trein geen pretje). Het is vaak net wat je er voor over hebt. Overigens moet ik wel zeggen dat ik redelijk veel werk in de buur theb gehad, kan mazzel zijn...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:37 schreef Berryback het volgende:
Vraagje,
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek bij Peak-it. Na het lezen van alle reacties hier over Peak-it heb ik toch zo men twijfels.
Op dit moment werk ik voor een softwarebedrijf (helpdesk 1e en 2e lijns) doe ik nu 3,5 jaar. (met plezier)
In verband met een verhuizing/zwangere vriendin ben ik op zoek naar een baan in de buurd. Ik reis op dit moment dik 2 uur heen en 2 uur terug. (reiskosten worden vergoed).
Heeft het enig zin om te gaan soliciteren ?. (peak-it)
Beetje laat maar ben nog niet zo lang terug op fokquote:Op zondag 4 juni 2006 02:24 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Let the games begin![]()
60 vakantiedagenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:06 schreef masterdave het volgende:
nou, ik heb daar morgen een sollicitatie gesprek, ik dacht dat het allemaal wel ok was, maar dammnnnnn als ik dit zo lees is het echt 3 x niks, ik heb namelijk zelf al een baan waar ik redelijk verdien, en 60 vakantiedagen heb, maar het werk is gewoon niet meer uitdagend, maar ik heb wel een eigen huis met hypotheek en alles, dat risico ga ik dus niet lopen he.
Ik werk op een middelbare school, dus heb schoolvakanties mee, ik heb zelfs 63 vakantiedagen in het jaar. heb net 5 weken vakantie achter de rugquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
60 vakantiedagen![]()
fuck, das niet een beetje veel, das heel veel.
ik ben eigenlijk wel nieuwsschierig waarzo?
whahaha ik ook... paar weken terugquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:47 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Je zou ook eens bij call2 ( www.call2.nl ) kunnen proberen. Daaar kun je allemaal opleidingen halen op hun kosten en is ook net iets beter geregeld dan peak-it schijnt het. Ik ben er gister allleen afgewezen bij de selectie procedure
Binnen een skilled servicedesk ja.. maar binnen call2 kan je ook binnen de eerste twee jaar doorgroeien naar tweedelijns servicedesk hoor.. ! Trouwens, vaak kun je na een jaartje, als je jezelf bewezen hebt en de ambitie hebt, ook al doorgroeien naar een meer coordinerende functie binnen een servicedesk..!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:41 schreef vamos1 het volgende:
[..]
was een bullshit-bedrijf anyway.. je kreeg de eerste 2 jaar allemaal cursussen, maar je werkte dan dus ook minimaal 2 jaar bij de helpdesk...echt stupid
Kun je niet beter naar een echt IT bedrijf die ook aan detachering doet kijken?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:06 schreef Joene het volgende:
Ik ben inmiddels bijna MCSA , alleen exchange nog ff doen
Opzich heb ik een redelijk leuke / goed betaalde ict baan. Maar tijd voor iets nieuws.
Ik zit zelf te denken aan Yacht of Brunel interim professional. Iemand ervaring?
Ik werk zelf voor een jong (10 jaar) kleiner IT-bedrijf (inmiddels 80 man). Dit soort bedrijven zijn vaak de echt leuke bedrijven om voor te werken:quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:23 schreef Joene het volgende:
Ik woon in de kop van nh , en wil eigenlijk niet veel verder dan Amsterdam![]()
werk nu zelf al voor een "echt" it bedrijf en dat is het ook niet
Heb je tips?
Ik kom elke dag iteejers tegenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:31 schreef pdiscs het volgende:
[..]
In jouw regio moeten beslist leuke IT-bedrijven zijn. Gewoon goed rondkijken en je netwerk gebruiken (je komt beslist wel eens een IT-er tegen).
Nou dan. Praat eens met hen. Misschien zit er iemand bij die bij een leuk bedrijf werkt (en waarschijnlijk zoekt dat bedrijf ook naar mensen, net als de rest van de IT bedrijven).quote:
Vertel eens wat meer over de beschikbare vacatures/funkties en de regio waarvoor deze gelden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:05 schreef sonny het volgende:
BIj mij op werk zoeken ze nog mensen, dus mensen solliciteer -> www.unit4agresso.com
Baan bevalt goed! Prettige collega's, hoop bewegingsvrijheid en een groot project waar ik aan meewerk. Is helemaal topquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:19 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Beetje laat maar ben nog niet zo lang terug op fok
Cool dat Kim je aan een job heeft geholpen....for her!
Hoe bevalt de baan?
Leuke site, geen vacaturesquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:05 schreef sonny het volgende:
BIj mij op werk zoeken ze nog mensen, dus mensen solliciteer -> www.unit4agresso.com
Het is vaak de eerste stap (die vaak een helpdesk functie bedraagt) die toch wel lastig is. Het is niete cht super leuk werk, hoewel de ervaring daar opdoen wel het snelste isquote:Op maandag 16 oktober 2006 09:37 schreef realbase het volgende:
[knip]
En dat is zkr het belangrijkste. Ik heb ook een MBO opleiding, maar heb nu toch wel een vet project te pakken. Gewoon advertenties afgaan, maar blijf uit de buurt van Peak-ITquote:Op maandag 16 oktober 2006 12:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben zelf ook een tijd op zoek al maar wil nou niet echt lukken. Grootste struikelblok wat ik hoor is dat ik MBO niveau (heb mbo toerisme en beveiliging) heb gedaan en ze HBO willen, liefst met hun "P".
Hier in omgeving Den Haag kan ik moeilijk maar wat vinden dus als mensen tips hebben voor een manier om ergens binnen te komen waar ik het beste op kan zoeken.
Ik heb redelijke ervaring met netwerk aanleggen, software en hardwarematige problemen oplossen, klein beetje webdesign. Dus zo'n hoog niveau zit ik nou ook weer niet maar de wil is er zeker om er verder in te gaan
Er zijn veel betere bedrijven, maar ik denk dat je ook wel tevreden moet zijn op een gegeven moment (maatje van mij werkt bij Peak). Zelf werk ik nu 1,5 jaar bij OGD (veel jongeren / studenten) en heb het er prima naar mijn zin. Afwisselende klanten en leuke informele sfeer. Het ligt er denk ik vooral zelf aan wat jij wilt.quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:33 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
En dat is zkr het belangrijkste. Ik heb ook een MBO opleiding, maar heb nu toch wel een vet project te pakken. Gewoon advertenties afgaan, maar blijf uit de buurt van Peak-IT![]()
Nog steeds in het ziekenhuis?quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:33 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
En dat is zkr het belangrijkste. Ik heb ook een MBO opleiding, maar heb nu toch wel een vet project te pakken. Gewoon advertenties afgaan, maar blijf uit de buurt van Peak-IT![]()
Mooizo!quote:
Nee Qmagic is een goed bedrijf zeg, ooit ook eens over nagedacht maar hoorde / las er heel erg veel slechte verhalen over. Leuk voor de beginner, niet voor de proquote:
tja,quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:50 schreef k_i_m het volgende:
Mijn nieuwe collega komt daarvandaan! Die is er niet stuk van
Check ook hier.
http://www.indewandelgang.nl/lijst.php?bedrijf=1061
en hier
http://www.indewandelgang.nl/lijst.php?bedrijf=796
Als je een gesprek wilt bij een ander bedrijf (detachering) om aan de slag te gaan, dan hoor ik het wel, dan mail ik je met wat meer gegevens.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:17 schreef mark_82 het volgende:
[..]
tja,
Maar moet je dan? Ik ben ongeveer een half jaar opzoek naar werk. En elke keer dat ik hoor, is dat ik geen werkervaring heb. En daarom ben je niet aangenomen. (dat zeggen zeals je het moet geloven) Ik zit nu zelf te denken om toch bij peak-it of q-magic aan de slag te gaan. Je moet toch wat als je wanhopig ben.
![]()
grzz trugquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:46 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Mooizo!
Doe maar de groeten aan patries en rik van mij
Je Microsoft examens halen. Dan kan je ook zonder werkervaring zo aan de slag bij de wat kleinere detacheringsbureau'squote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:17 schreef mark_82 het volgende:
[..]
tja,
Maar moet je dan? Ik ben ongeveer een half jaar opzoek naar werk. En elke keer dat ik hoor, is dat ik geen werkervaring heb. En daarom ben je niet aangenomen. (dat zeggen zeals je het moet geloven) Ik zit nu zelf te denken om toch bij peak-it of q-magic aan de slag te gaan. Je moet toch wat als je wanhopig ben.
![]()
En als je slim bent, begin je met 70-290. 50% van de stof die je daarin krijgt, komt ook terug in 70-270 (waardoor een stuk makkelijker te doen)quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:22 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Je Microsoft examens halen. Dan kan je ook zonder werkervaring zo aan de slag bij de wat kleinere detacheringsbureau's.
Er zijn wel meer detacheringsbureau's dan die 2.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:17 schreef mark_82 het volgende:
[..]
tja,
![]()
Zou je mij willen mailen op markversteeg1 ADD gmail DOTT comquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je een gesprek wilt bij een ander bedrijf (detachering) om aan de slag te gaan, dan hoor ik het wel, dan mail ik je met wat meer gegevens.
Daar moet je natuurlijk wel de centjes voor hebbenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:22 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Je Microsoft examens halen. Dan kan je ook zonder werkervaring zo aan de slag bij de wat kleinere detacheringsbureau's.
Kom uit nijmegen. Ik weet niet of dat een probleem is?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:19 schreef pdiscs het volgende:
Voor werk in Limburg en of Brabant, mag je mij altijd een mailtje sturen.
Wij zijn atlijd op zoek naar toppers! En die hoeven niet perse HBO, 10 jaar ervaring enz. te hebben. Het "topper zijn" zit voornamelijk in je instelling, gedrag e.d.
You got mail.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:23 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Kom uit nijmegen. Ik weet niet of dat een probleem is?
als je hbo of hoger hebt, mail me dan maar even.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:23 schreef mark_82 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
In principe zou dat geen probleem moeten zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:23 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Heel lang geleden heb ik eens gepraat met de voorloper van Ajilon. Het heette toen adecco automatiserings diensten (of zoiets).quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:24 schreef mark_82 het volgende:
@ avotar: Heb MBO, helaas.
Heeft iemand ervaring met deze detacherings bureau http://www.ajilon.nl/
Het is een onderdeel van adecco. Klinkt betrouwbaar.
Ach dat valt ook wel mee, krijg hooguit een flesje wijn voor de moeite.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:59 schreef avotar het volgende:
hmmm een hoop headhunters hier... wervering levert geld op...
Das ook niet veulquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ach dat valt ook wel mee, krijg hooguit een flesje wijn voor de moeite.
heb niet meer nodigquote:
nodig is wat anders... maareh... bij ons schuiven ze toch iets meer pecunia (en i-pods ed) onze kant opquote:
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:34 schreef avotar het volgende:
[..]
nodig is wat anders... maareh... bij ons schuiven ze toch iets meer pecunia (en i-pods ed) onze kant op
Ipod heb ik niet nodig (zou ik toch weer weggeven), en geld, ja ach.. tis éénmalig of niet?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:34 schreef avotar het volgende:
[..]
nodig is wat anders... maareh... bij ons schuiven ze toch iets meer pecunia (en i-pods ed) onze kant op
Mensen verwachten vaak dat tegenover alles dat je voor je bedrijf doet iets moet staan.quote:
wat je vaak ziet is dat de beginnend IT-er zich blind staart op papiertjes en auto's en laptop's. Persoonlijk vind ik het secundair, ik heb liever leuk werk. Bij peak / Qmagic zou ik dan ook niet willen werken...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 04:04 schreef medendo het volgende:
Beetje kort door de bocht niet? Toen ik nog bij CMG zat kwam ik anders aardig wat bekwame mensen tegen. Die bekwame mensen hadden ook een best salaris.
Er is een groot verschil tussen massa detachering (ms stuff) en specialisten. (.NET, Unix, Storage, Oracle, Security, SAP, business consultants)
Freelancen moet je pas doen als je goeroe bent en echte pegels kan vragen. Staar je niet blind op je inkomsten, je mag ernaast ook best investeren in jezelf en in je toekomst.
Maar heb je geen papieren en ervaring. Je moet ergens beginnen en dan is een Peak/Q-Magic, Centric echt geen slechte keus. Accepteer dat je geen reet verdient in het begin, door goed presteren en studieresultaten komt de waardering vanzelf wel. Leer het vak daar en ga verder kijken naar het betere werk als je er klaar voor bent.
Met jouw goedkeurig, neem ik de mails waar voor de sollicitaties...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:24 schreef k_i_m het volgende:
Voor alle mensen die mij nog willen mailen (. ) ik werk niet meer voor het detacheringsbureau. Dus bespaar je de moeite
.
Niet om je aan te vallen, maar waar baseer je dat op? Ben juist overgestapt naar de ICT/IT omdat ik EIT echt geen drol aan vond...quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:29 schreef Marve het volgende:
Qmagic staat echt slecht bekend, ik weet niet hoe het nu is sinds het is overgenomen door Centric maar een aantal jaar geleden nog wel. Centric heb ik 2.5 jaar gewerkt, op zich wel een leuk bedrijf om te werken maar qua salaris en sec. voorwaarden is het niet veel.
Ik doe dit werk nu trouwens 7 a 8 jaar en ik kan het echt niemand aanbevelen. Als je wat anders kunt ga dat dan doen want ICT is zoooooo saai.
Dat basseer ik op 7/8 jaar ervaring. (Ik doe Microsoft, Citrix etc.)quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:35 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Niet om je aan te vallen, maar waar baseer je dat op? Ben juist overgestapt naar de ICT/IT omdat ik EIT echt geen drol aan vond...
Tuurlijk. Sinds ik weer gewoon in vaste dienst ben weet ik weer waarom detachering een slecht idee wasquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:12 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Met jouw goedkeurig, neem ik de mails waar voor de sollicitaties...![]()
Daar heb ik me recent inderdaad even sterk op verkeken. De weg op is simpelweg niet leuk meer.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:42 schreef Marve het volgende:
vooral als je net als ik door heel het land zit, lange dagen, veel files en de druk van je baas om zoveel mogelijk facturabele uren te maken, want daar gaat alles om.
Daar heb je absoluut gelijk in... Wanneer allemaal in orde, hoor je ze niet. Wanneer fout, pff...quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:42 schreef Marve het volgende:
[..]
[knip]
Het is zelfs een beetje ondankbaar werk. Klanten vinden alles maar vanzelfsprekend (en je baas ook) en als je 100 dingen goed doet en 1 ding fout word je er al op afgerekend.
[knip]
quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:35 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Tuurlijk. Sinds ik weer gewoon in vaste dienst ben weet ik weer waarom detachering een slecht idee was.
Inderdaad, ik weet zeker dat de werkdruk al met 50% zou afnemen wanneer er geen files zouden zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar heb ik me recent inderdaad even sterk op verkeken. De weg op is simpelweg niet leuk meer.
Ik fiets in ongeveer 7 minuten naar mijn werk, en ik krijg voor 3 dagen werken nét iets minder betaald dan voor 5 dagen met het ov naar de andere kant van Nederland reizenquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:35 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Daar heb je absoluut gelijk in... Wanneer allemaal in orde, hoor je ze niet. Wanneer fout, pff...
[..]
![]()
Een van de redenen dat ik na 3 weken weer op zoek ben naar werk met een vaste standplaats.quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:59 schreef Marve het volgende:
[..]
Inderdaad, ik weet zeker dat de werkdruk al met 50% zou afnemen wanneer er geen files zouden zijn.
Maar dan nog, in mijn vak zou ik 99% van mijn werkzaamheden gewoon remote vanuit thuis of vanaf kantoor kunnen doen. Daar is niets aan, met de techniek van tegenwoordig kun je vanaf een remotelokatie een heel serverpark opbouwen zonder dat je fysiek toegang hebt tot de systemen.
Maar die bazen, ze zijn allemaal zo kortzichtig. Ze hebben liever dat je 3 uur in de file staat en een sloot brandstof verrijd dan dat je remote werkt want dan kunnen ze je niet in de gaten houden. Stel je voor dat je even 5 minuten niet facturabel bent....
Bijv. van de week vroegen ze aan mij of ik een project van een half jaar wilde doen op ong. 150 km afstand van huis. Ik zou dan heel de week in een hotel daar moeten gaan zitten (alleen) en ook nog standby diensten moeten draaien doordeweeks en ook in het weekend! Leuk, zit je daar alleen in een hotel in het weekend en kun je niet eens drinken omdat je standby bent.
Als je dan zegt dat je ook nog een priveleven hebt staan die stropdassen je aan te kijken alsof ze water zien branden, alsof ze je net een gratis vakantie hebben aangeboden en je slaat het af, het is allemaal zo doodgewoon geworden. Je baas verwacht van je dat je even fanatiek bent als hij terwijl hij er tonnen aan verdient en wij het moeten doen met een schamel kutloontje terwijl wij al het werk verrichten.
Laten we eerlijk zijn ,het is gewoon een onmenselijk beroep. Alleen een machine kan zoiets volhouden.
Ik kan dan ook iedereen adviseren die het wil gaan doen of doet, begin of voor jezelf, ga freelancen ofzo of start een bedrijf of ga iets anders doen.
Dat is wel een beetje erg zwart/wit.. Er zijn wel meer banen dan of 7 minuten fietsen van je huis af of met het OV naar de andere kant van het land. Bovendien krijg je nu gewoon ook betaald voor 3 dagen, niet voor 5.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik fiets in ongeveer 7 minuten naar mijn werk, en ik krijg voor 3 dagen werken nét iets minder betaald dan voor 5 dagen met het ov naar de andere kant van Nederland reizen. Nou, laat die auto van de zaak met laptop en gsm maar zitten hoor!
.
Oh, sorry. Ik had er nog even bij moeten vermelden dat ik geen kutopdrachten meer in mijn maag gesplitst krijg omdat de baas zo nodig moet verdienen. Mijn huidige baan heb ik zelf uitgezocht omdat het me leuk leek en ja, reisafstand en salaris was inderdaad een belangrijk criterium, aangezien ik een teringhekel heb aan het OV en files. En als ik mijn vorige baan met mijn huidige baan vergelijk ben ik misschien maar zwart-wit, maar zeker een stuk gelukkigerquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:49 schreef Marve het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje erg zwart/wit.. Er zijn wel meer banen dan of 7 minuten fietsen van je huis af of met het OV naar de andere kant van het land. Bovendien krijg je nu gewoon ook betaald voor 3 dagen, niet voor 5.
Als je aan de andere kant van het land 5 dagen gaat werken en evenveel verdient als nu voor 3 dagen betalen ze daar gewoon slecht. Beetje appels met peren vergelijken dit
Daarbij, een auto, laptop en GSM van de zaak scheel prive natuurlijk ook gigantisch in de kosten. Maar daar staat zeker niet tegenover, naast het salaris, wat je ervoor moet doen om ze te behouden.
Ja, bevalt prima.quote:Op maandag 30 oktober 2006 08:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Is Centric nog wat?
Welke afdeling zit je, specs van het bedrijf e.d.? Op www.indewandelgang.nl word het redelijk uitgekotst nl...quote:
Kom op zeg dan doe je zelf iets fout. Ik geef trainingen op IT gebied en dat is verre van saai. Zeker nu ik enterprise niveau produkten doe (VMWare ESX Server 2.x/3.x) is er weer een heel nieuw gebied bijgekomen. En als je een goede techneut bent kun je jezelf steeds verder ontwikkelen. Kijk je moet wel een beetje vakidioot zijn, maar afgezien daarvan moet je zelf de touwtjes in handen houden.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:29 schreef Marve het volgende:
Qmagic staat echt slecht bekend, ik weet niet hoe het nu is sinds het is overgenomen door Centric maar een aantal jaar geleden nog wel. Centric heb ik 2.5 jaar gewerkt, op zich wel een leuk bedrijf om te werken maar qua salaris en sec. voorwaarden is het niet veel.
Ik doe dit werk nu trouwens 7 a 8 jaar en ik kan het echt niemand aanbevelen. Als je wat anders kunt ga dat dan doen want ICT is zoooooo saai.
Ik heb vroeger ook bij Centric gezeten. Dat was niet geweldig, maar dat kun je Centric als geheel niet direct aanrekenen. Bedenk tevens dat Centric uit verschillende aparte onderdelen bestaat. In desbetreffende vestiging was het gewoon kl*te; onrust in de tent, teveel overnames, slecht management en ga zo maar door. Logisch gevolg ontevreden mensen en gezien de economische omstandigheden een sanering.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:49 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Welke afdeling zit je, specs van het bedrijf e.d.? Op www.indewandelgang.nl word het redelijk uitgekotst nl...
Bij Ordina worden regelmatig traineeships gestart. Deze zijn er voor verschillende functies in de IT. Zelf heb ik 3 jaar geleden een traineeship gedaan tot tester.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:48 schreef Omkron het volgende:
Ik heb een soortgelijk verzoek. Wat zijn bedrijven die handige mensen inhuren cq. opleiden zonder de nodige papieren.
Even een mailtje verstuurd.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:00 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Bij Ordina worden regelmatig traineeships gestart. Deze zijn er voor verschillende functies in de IT. Zelf heb ik 3 jaar geleden een traineeship gedaan tot tester.
Ik heb momenteel 2 sollicitaties lopen voor 24 uur per week. (Nu werk ik trouwens ook 24 uur in de week en mijn vorige baan was ook 24 uur in de week) Bij de eerste vanmorgen een gesprek gehad, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Het was niet een van mijn beste gesprekken en er zijn 5 kandidaten. Bij de ander heb ik volgende week een eerste gesprek.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef k_i_m het volgende:
Dan kaap ik dit topic ook maar even; Volgens mijn baas moet het mogelijk zijn om een parttime baan in de ICT te vinden. Volgens mij zo goed als niet. Wie weet er een leuke baan in de ICT voor 3 dagen?
.
Ik zet gewoon in de brief dat ik een baan voor ongeveer 24 uur zoek. En ik moet zeggen dat het verd*md vaak wel werktquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:07 schreef k_i_m het volgende:
Ik zit nu bij de omroep, daar werkt idd niemand fulltime. Maar daar krijgt ook niemand een vast contract, zodat ik nu dus in mijn laatste termijn zit
. Maar op fulltime solliciteren en dan zeggen dat je minder wil werken werkt dus ook?
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |