abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36887859
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:41 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Regio Utrecht/Amsterdam
Probeer eens in contact te komen met een recruiter ofzo.
zo ben ik ook bij m'n huidige baan terecht gekomen, 2-3 gesprekken gehad met de recruiter veel nuttige tips gehad en daarna solli bij het bedrijf zelf.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36901472
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:30 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Heb idd m'n MCSE 2003 boeken al te pakken. Begin gewoon met leren en we gaan zien waar het schip strandt
En die detacheerders heb je idd veel. Zit er nu ook bij 1
Ik ben niet kapot van zo in de boeken duiken. Gezien de hoeveelheid stof die langskomt bij MCSE 2003 is stampen sowieso over en je moet ook praktische vaardigheden opbouwen. Verder draait het ook om inzicht; zeker met examens als 70-294 moet je begrijpen hoe iets werkt.

In mijn trainingen gebruik ik steeds intensiever VMWare (ik heb een zekere afkeer van Virtual PC) en heb een aantal oefeningen uitgewerkt (niet van dat domme klikgedoe trouwens) waarin men zelf echt aan de slag gaat. Bij voorkeur doen mensen dan iets verkeerd, want daar leer je juist het meeste van. Het is weliswaar vrij intensief en mensen weten af en toe briljante dingen verkeerd te laten gaan (lastig om de oorzaak op te sporen), maar het werkt wel heel goed. En het is een stuk leuker dan alleen maar lezen!

Boeken combineren met een testomgeving, waarbij mijn voorkeur naar VMWare uitgaat, dat is een betere benadering. Wil je je CV verder kunnen ondersteunen dan zou ik ook aanraden om die voorbereiding op de 1 of andere manier tastbaar te maken voor een potentiele werkgever.

Documenteren wordt steeds belangrijker, maar veel IT'ers bakken daar helemaal niets van. Dat kun je dus gebruiken om jezelf beter te profileren.
  woensdag 12 april 2006 @ 23:00:16 #153
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_36905614
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:35 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik ben niet kapot van zo in de boeken duiken. Gezien de hoeveelheid stof die langskomt bij MCSE 2003 is stampen sowieso over en je moet ook praktische vaardigheden opbouwen. Verder draait het ook om inzicht; zeker met examens als 70-294 moet je begrijpen hoe iets werkt.

In mijn trainingen gebruik ik steeds intensiever VMWare (ik heb een zekere afkeer van Virtual PC) en heb een aantal oefeningen uitgewerkt (niet van dat domme klikgedoe trouwens) waarin men zelf echt aan de slag gaat. Bij voorkeur doen mensen dan iets verkeerd, want daar leer je juist het meeste van. Het is weliswaar vrij intensief en mensen weten af en toe briljante dingen verkeerd te laten gaan (lastig om de oorzaak op te sporen), maar het werkt wel heel goed. En het is een stuk leuker dan alleen maar lezen!

Boeken combineren met een testomgeving, waarbij mijn voorkeur naar VMWare uitgaat, dat is een betere benadering. Wil je je CV verder kunnen ondersteunen dan zou ik ook aanraden om die voorbereiding op de 1 of andere manier tastbaar te maken voor een potentiele werkgever.

Documenteren wordt steeds belangrijker, maar veel IT'ers bakken daar helemaal niets van. Dat kun je dus gebruiken om jezelf beter te profileren.
Ik ben ook niet zo van "in de boeken duiken" Maar ja soms moet je wel.
Overgens volg ik allleen maar cursussen die ik interessant vind. MCSE vind ik dus geen kloot aan. Ben nu bezig met CLP. (Linux) Superleuke cursus. Niets meer dan de hele dag een beetje kutten met linux. Best wel geinig.

En sja documenteren, ik heb er zelf een hekel aan. Maar je ontkomt er niet aan. Het wordt ook van je verwacht dat als je iets oplevert er ook documentatie bij zit. Novell is iig gek op documenteren.
  donderdag 13 april 2006 @ 09:13:02 #154
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_36911861
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Probeer eens in contact te komen met een recruiter ofzo.
zo ben ik ook bij m'n huidige baan terecht gekomen, 2-3 gesprekken gehad met de recruiter veel nuttige tips gehad en daarna solli bij het bedrijf zelf.
Recruiter? Wat kan ik me daarbij voorstellen?
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_36912038
quote:
Op donderdag 13 april 2006 09:13 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Recruiter? Wat kan ik me daarbij voorstellen?
Iemand die een leuke job voor jou zoekt.
Er zijn kleine bedrijven 1-2 mensen die goede contacten hebben bij automatiseerders. Zij regelen een sollicitatiegesprek voor jou en als je aangenomen wordt ontvangen zij een leuke bonus en jij hebt werk. Je bent hun niets verplicht.
Voordeel is dat je in een ontspannen situatie met de recruiter kunt bespreken wat je wilt, waarna zij gaan kijken of ze iets leuks voor je kunnen vinden. Ze kennen vaak het bedrijf ten dele waar je gaat solliciteren en kunnen je zodoende ook nog wat extra tips geven over bijvoorbeeld de bedrijfscultuur, de mensen waar je het sollicitatiegesprek mee hebt waardoor je ook wat zekerder je gesprek in gaat.
Ook hebben ze een goed zicht op de markt, wat ik als net afgestudeerde nog niet had.

Ik ben destijds in contact gekomen met itequals3 en zij hebben mij aan een leuke baan geholpen. Zie het een beetje als makelaar voor banen. let er wel op dat er ook binnen de recruiters rotte appels rondlopen.
Fiets
  donderdag 13 april 2006 @ 09:39:12 #156
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_36912419
quote:
Op donderdag 13 april 2006 09:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[knip]
Nooit geweten dat het ook zo kon
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_36915800

It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_36948601

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 20 april 2006 @ 08:27:04 #159
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_37118088

Vanmiddag om half 5 het 2e gesprek!
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  donderdag 20 april 2006 @ 09:23:18 #160
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_37118896
Grappig, had op een ander forum ook al zo'n topic geopend. Ik zit met hetzelfde, heb geen relevante werkervaring behalve hobbymatig wat met pc's prutsen en ook geen ict opleiding. Mijn opleiding was een talen en communicatie hbo, wél heb ik daar wat ict dingetjes gehad, zoals een oudere versie van Dreamweaver en Photoshop (en natuurlijk Office). Ik had al bij XFX gesolliciteerd voor de afdeling marketing, maar na anderhalve maand en twee keer bellen mijnerzijds kreeg ik een laf mailtje waarin ze me vertelden dat ik toch niet door de selectie was gekomen . Vanmiddag een tweede gesprek bij een ict detacheringsbureau die wel bereid zijn mij certificaten te laten halen/opleiding te geven en me dan ergens te plaatsen. (nee, niet Peak-It )
In elk geval waren ze erg open mbt doorgroeimogelijkheden en salaris en de sec. arbeidsvoorwaarden. Vanavond zal ik mijn bevindingen wel posten
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_37119651
peak-it
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  donderdag 20 april 2006 @ 10:13:15 #162
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_37119856
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:23 schreef Elegy het volgende:
[knip]
Ander bedrijf, Q-Magic
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_37120199
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:13 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Ander bedrijf, Q-Magic
pi_37120221
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:23 schreef Elegy het volgende:
Grappig, had op een ander forum ook al zo'n topic geopend. Ik zit met hetzelfde, heb geen relevante werkervaring behalve hobbymatig wat met pc's prutsen en ook geen ict opleiding. Mijn opleiding was een talen en communicatie hbo, wél heb ik daar wat ict dingetjes gehad, zoals een oudere versie van Dreamweaver en Photoshop (en natuurlijk Office). Ik had al bij XFX gesolliciteerd voor de afdeling marketing, maar na anderhalve maand en twee keer bellen mijnerzijds kreeg ik een laf mailtje waarin ze me vertelden dat ik toch niet door de selectie was gekomen . Vanmiddag een tweede gesprek bij een ict detacheringsbureau die wel bereid zijn mij certificaten te laten halen/opleiding te geven en me dan ergens te plaatsen. (nee, niet Peak-It )
In elk geval waren ze erg open mbt doorgroeimogelijkheden en salaris en de sec. arbeidsvoorwaarden. Vanavond zal ik mijn bevindingen wel posten
Als je java/c# wilt leren, weet ik nog wel een bedrijf dat misschien interesse heeft.
  donderdag 20 april 2006 @ 11:00:30 #165
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_37121180
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je java/c# wilt leren, weet ik nog wel een bedrijf dat misschien interesse heeft.
Ik moet eerst eens kijken wat ik kan, wat er nodig is en wat ik leuk vind , voorlopig trekt design me wel, maar het kan best zijn dat java mij beter ligt. Misschien moet ik maar eens naar de Slechte gaan, zijn er nog tips welke boeken ik het best kan halen voor zelfstudie?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 20 april 2006 @ 11:01:35 #166
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_37121211
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:00 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik moet eerst eens kijken wat ik kan, wat er nodig is en wat ik leuk vind , voorlopig trekt design me wel, maar het kan best zijn dat java mij beter ligt. Misschien moet ik maar eens naar de Slechte gaan, zijn er nog tips welke boeken ik het best kan halen voor zelfstudie?
Java for dummies?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  donderdag 20 april 2006 @ 11:02:36 #167
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_37121247
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:01 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Java for dummies?
Misschien is dat voor mij wel een goed begin (moet ik natuurlijk niet naar de afdeling "reisboeken" gaan vanwege dat indonesische eiland )
  vrijdag 21 april 2006 @ 09:04:41 #168
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_37152268
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:02 schreef Elegy het volgende:

[..]

Misschien is dat voor mij wel een goed begin (moet ik natuurlijk niet naar de afdeling "reisboeken" gaan vanwege dat indonesische eiland )
Dat zijn op zich geen slechte boeken, wordt alles stap voor stap uitgelegd...

Btw, ergens volgende week 3e gesprek
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_37152339
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 09:04 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Dat zijn op zich geen slechte boeken, wordt alles stap voor stap uitgelegd...

Btw, ergens volgende week 3e gesprek
Hoe ging je gesprek gisteren?
Fiets
  vrijdag 21 april 2006 @ 09:12:22 #170
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_37152374
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 09:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Hoe ging je gesprek gisteren?
Ging voor mijn gevoel wel ok. Kennis moet uiteraard wel wat uitgebreid worden, maar daarvoor ben ik ook aan komen kloppen
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:49:07 #171
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_38142337
Ff geknipt uit ander topic Werken in ICT / IT sector aangezien er geen serieuze reacties uitkwamen

Weet niet of er al eensoortgelijk topic is dus daarom maar via deze weg.

Ik ben informatie overal en nergens aan het inwinnen maar ik kan door de bomen het bos gewoon niet meer zien.

Ik zit te twijfelen tussen of een opleiding gaan volgen (dus gewoon weer naar school BBL BOL) of ergens solliciteren waar je intern opleidingen kan volgen (wat ik dus liever heb) maar ik krijg het idee dat je zonder diploma het kan vergeten om ergens binnen te komen.
Dus mijn vraag is naar wat voor soort functies moet ik nu kijken om ergens te kunnen beginnen.
Ik heb alleen maar eenbeetje basis kennis van Java, verder ongeveer 3 jaar bezig met netwerkjes aanleggen bij vrienden, familie enzo, computer repareren, inelkaar zetten enzo.

En wat voor opleidingen zijn er in de ICT/IT en wat kan je ermee?
pi_38150977
beetje ruime vraag he, ict heeft meerdere kanten, otnwikkeling, beheer, infomanagement, security etc.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_38151198
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:49 schreef zwelgje81 het volgende:
[knip]
Ligt aan je voorgeschiedenis. BBL werkte voor mij, maar hoeft niet voor iedereen te werken. Je hebt het waarschijnlijk over een MBO opleiding?
pi_38151579
Zwelgje81 probeer eens bij een klein automatiseringsbedrijf/computerboer ofzo aan de slag te komen. Zij zijn vaak op zoek naar goedkope mensen (helaas zonder opleiding en ervaring kun je geen vet loon eisen). Voordeel van een klein bedrijf is dat je taken heel breed kunnen zijn. Ik heb dat ook 1,5 jaar gedaan en o.a. netwerken aangelegt, pc's gerepareerd, pc's verkocht, website's gebouwt, inkoop gedaan, etc. etc. Het was niets voor mij en heb inmiddels iets dat ik wel leuk vind maar ik heb er eigenlijk best veel geleerd.
Ook zou ik zeker een opleiding gaan volgen indien je daar zin in hebt, een diploma staat altijd goed op je CV.
Fiets
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:48:11 #175
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38152421
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:49 schreef zwelgje81 het volgende:
Ff geknipt uit ander topic Werken in ICT / IT sector aangezien er geen serieuze reacties uitkwamen

Weet niet of er al eensoortgelijk topic is dus daarom maar via deze weg.

Ik ben informatie overal en nergens aan het inwinnen maar ik kan door de bomen het bos gewoon niet meer zien.

Ik zit te twijfelen tussen of een opleiding gaan volgen (dus gewoon weer naar school BBL BOL) of ergens solliciteren waar je intern opleidingen kan volgen (wat ik dus liever heb) maar ik krijg het idee dat je zonder diploma het kan vergeten om ergens binnen te komen.
Dus mijn vraag is naar wat voor soort functies moet ik nu kijken om ergens te kunnen beginnen.
Ik heb alleen maar eenbeetje basis kennis van Java, verder ongeveer 3 jaar bezig met netwerkjes aanleggen bij vrienden, familie enzo, computer repareren, inelkaar zetten enzo.

En wat voor opleidingen zijn er in de ICT/IT en wat kan je ermee?
Wat is je huidige opleiding (HAVO, VMBO, niets)?

Er zijn uiteraard legio opleidingen, maar e.e.a. hangt nogal af van je vooropleiding. In welke regio woon je?

Opleidingen te over (zowel voor beheerders als voor ontwikkelaars):
MBO (niv 1 - niv 4), BOL een BBL
Kort HBO (2 jaar)
HBO (volledig 4 jaar)
pi_38154116
Als je persé wilt werken moet je eens kijken bij OGD of Peak-it. Zij zijn niet al te groot, en bieden intern veel cursussen aan.
pi_38154693
Peak-IT.
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:15:17 #178
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38157835
quote:
het is ook niet mijn keuze, ik zelf werk bij OGD, ben ik meer tevreden over dan een maatje van mij wat bij Peak werkt
  woensdag 24 mei 2006 @ 12:44:58 #180
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38158159
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:34 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

het is ook niet mijn keuze, ik zelf werk bij OGD, ben ik meer tevreden over dan een maatje van mij wat bij Peak werkt
OGD heeft ook duidelijk bij klanten een betere naam dan Peak.
pi_38159585
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:44 schreef pdiscs het volgende:

[..]

OGD heeft ook duidelijk bij klanten een betere naam dan Peak.
geen idee, ik werk niet voor Peak, ik weet alleen dat wij ons best doen...
pi_38159600
quote:
Ja, daarom.
Kut bedrijf.
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:06:25 #183
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_38168762
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:30 schreef Lucille het volgende:
Mijn ervaring is dat je met relevante werkervaring zonder specifieke ICT papieren toch redelijk aan de bak kan komen in de ICT wereld. Mits je er redelijk goed ik bent. Op die manier kan je dan bij bedrijven binnenkomen en zo eventueel via een intern opleidingstraject je papieren gaan behalen.
helaas wel ja, tot grote ergernis van de hardware-toko's (zoals ondergetekende heeft), die die lui (met of zonder "diploma's" (stellen an sich al geen fuck voor) hoe een computer er van binnen uit ziet en dat wat zij denken bijna nooit de juiste oplossing is
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:32:42 #184
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38169738
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:24 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Ja, daarom.
Kut bedrijf.
En waar werk jij dan?
pi_38216329
Hehehe ik heb een MBO ICT opleiding niv4, werk nu al een jaar als productiemedewerker in een houtfabriek, heb 2x gesoliciteerd maar 2x geen kans omdat ik m'n rijbewijs nog niet heb.

Ga nu wel wat dichterbij zoeken, vond het wel even lekker 1 jaartje iets anders maar wil nu toch weer graag gaan doen wat ik leuk vind.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  vrijdag 26 mei 2006 @ 04:45:46 #186
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_38222385
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hehehe ik heb een MBO ICT opleiding niv4, werk nu al een jaar als productiemedewerker in een houtfabriek, heb 2x gesoliciteerd maar 2x geen kans omdat ik m'n rijbewijs nog niet heb.

Ga nu wel wat dichterbij zoeken, vond het wel even lekker 1 jaartje iets anders maar wil nu toch weer graag gaan doen wat ik leuk vind.
Op dit moment werk zat in de ICT zelfs voor MBO ers

EN anders kan je nog altijd bij een helpdesk terecht denk ik
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_38222977
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:32 schreef pdiscs het volgende:

[..]

En waar werk jij dan?
Centric.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:51:22 #188
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38224774
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 08:23 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Centric.
Bevalt goed?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:51:51 #189
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38224785
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:30 schreef MrDoegewoon het volgende:

Gewoon je rijbewijs gaan halen!
pi_38225033
ik ben momenteel al 5 jaar systeembeheerder zonder relevante papieren.
Afgelopen december besloten dat het toch tijd werd om de juiste certificeringen te gaan halen.
Dus ben eerst begonnen met Itil , zodat je in elk geval weet hoe de processen lopen schijnt tegenwoordig erg belangrijk te zijn. Hierna ben ik begonnen aan een mcsa traject. Inmiddels heb ik dus ook 2 MCP's binnen , 1 voor windows xp , en de windows 2003 server is ook binnen.
Over een week of 8 ga ik op examen voor network infrastructure . De banenmarkt lacht je opeens weer toe door de microsoft + itil combi.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_38225270
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:02 schreef Joene het volgende:Inmiddels heb ik dus ook 2 MCP's binnen , 1 voor windows xp , en de windows 2003 server is ook binnen.
je bent al MCP met 1 van beiden, heb je er nog een bij heet dat niet nog een MCP, het is nl geen echte meerwaarde, dat is het pas als je MSCA hebt, waar je 2e certificaatje dan wel weer van belang is + nog een paar... Wel goed dat je besloten hebt om je te certificeren voor je werkgebied, er lopen genoeg prutsers rond... (not that i mind )
pi_38225369
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

je bent al MCP met 1 van beiden, heb je er nog een bij heet dat niet nog een MCP, het is nl geen echte meerwaarde, dat is het pas als je MSCA hebt, waar je 2e certificaatje dan wel weer van belang is + nog een paar... Wel goed dat je besloten hebt om je te certificeren voor je werkgebied, er lopen genoeg prutsers rond... (not that i mind )
i know dat over als je mcp bent met 1 van beide , maar ik zie elke module voor mezelf even als losse mcp zegmaar Naja certificering is gewoon belangrijk ook met het oog op de toekomst
En ondanks dat ik erg veel weet uit de praktijk , en de meeste Google beheerders aardig kunnen beheren is het vaak lastig te bewijzen zonder de juiste certificaatjes
Dus nu even dit jaar dat mcsa gedoe binnen halen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_38225403
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:51 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Bevalt goed?
Jep.
Salaris is niet super maar beter dan bij Peak IT, QMagic enz.
Verder kun je op hun kosten leren, heb ITIL al gehaald en ga binnenkort met MCSA beginnen.
Ik zit redelijk in de buurt van m'n woonplaats en heb gelijk een project van ongeveer een jaar, dat was bij Qmagic wel anders.

Ik ben redelijk tevreden dus.
pi_38225581
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:51 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Gewoon je rijbewijs gaan halen!
Ben ik mee bezig , is alleen een ramp

Maar heb een geluk dat het voor productie werk goed betaald daaro en het ook niet echt typisch productie werk is, en ik het gewoon naar m'n zin heb

Ik verdien bijv meer dan de bedragen die ik hier van Peak voorbij zie komen
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_38226617
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:29 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Ben ik mee bezig , is alleen een ramp

Maar heb een geluk dat het voor productie werk goed betaald daaro en het ook niet echt typisch productie werk is, en ik het gewoon naar m'n zin heb

Ik verdien bijv meer dan de bedragen die ik hier van Peak voorbij zie komen
ach in principe betaald Peak gewoon marktconform, nadeel is alleen dat ze je opleiding van je salaris afhalen waardoor je netto minder onderhoud...
pi_38473154
Ik raad ieder1 die wilt het volgende aan.

doe je opleiding,.. of niet.

Hierna ga je werken,... of niet.
mar een examen van microschoft kost maar 140 euro per examen dus je zou het ook zelf kunnen bekostigen.

de volgorde zou ik als volgd doen.
70-270 --> Windows XP
dan ben je MCP/Microsoft Certified Professional (super makkelijk gewoon even voor gaan zitten)

70-271--> Supporting Users and Troubleshooting a Microsoft Windows XP Operating System
70-272 --> Supporting Users and Troubleshooting Desktop Applications on a Microsoft Windows XP Operating System
Nu ben je MCDST/Microsoft Certified Desktop Support Technician (ook bijde makkelijk als je er maar iets voor doet.

en natuurlijk ben je nu wel 420 euro lichter.

70-290 --> Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment
70-291 --> Implementing, Managing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure
Nu ben je MCSA/Microsoft Certified Systems Administrator

Omdat je MCDST bent en ook MCP heb je vrijstelling van andere die ja anders wel moest halen.

Als je MCSA hebt kom je zeker wel aan de bak en een bedrijf betaald dan wel de overige 4 wel om MCSE te worden.

Voor 6x 140 euro ben je klaar met je (MCSA + extra) = 840 euro

Voor meer info kijk op : http://www.microsoft.com/learning/mcp/default.asp
Klik op Microsoft Certifications en kies wat je wilt worden.
  zondag 4 juni 2006 @ 02:24:07 #197
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_38520868
Nou, even snel nog een update vanuit deze hoek:

Heb de baan gekregen. Heb daarnaast al gelijk een opdracht die dinsdag a.s. gaat starten. Gloed nieuwe auto onder m'n %^&*, plus een wel ok contractje...

Let the games begin
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:01:31 #198
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38849641
quote:
Op zondag 4 juni 2006 02:24 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Nou, even snel nog een update vanuit deze hoek:

Heb de baan gekregen. Heb daarnaast al gelijk een opdracht die dinsdag a.s. gaat starten. Gloed nieuwe auto onder m'n %^&*, plus een wel ok contractje...

Let the games begin
Bij welk bedrijf heb je gesoliciteerd dan?
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:48:16 #199
144845 mark_82
<Blow me>
pi_38851385
Heb een poging gewaagd bij peak-it, wat een *** bedrijf. Vroegen ze of ik bij wou leren, tuurlijk wil ik dat wel.
Zei zegt: Je begint dan met itil en mcdst.
Ik zeg: Heb ik al.
Zij zegt: Dat is mooi kan je er snel door heen werken
Ik zeg: Huh? Heb ik toch al
Zij zegt: Ja dat klopt, maar je moet het nog een keer doen
Ik in gedachten: WTF!

Vervolgens afspraak gemaakt, om later weer af te zeggen.

Peak-it
Ernhemmer in Nimwegen jahhh....
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:54:39 #200
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_38851606
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:01 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Bij welk bedrijf heb je gesoliciteerd dan?
Een bedrijf wat ik via k_i_m heb leren kennen (zie eerder in dit topic)
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:48 schreef mark_82 het volgende:
Peak-it
Peak-IT
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')