Ik zeg:' Dank je DarkManta, voor de aanvulling'quote:
Een sollicitatiebrief is heel wat anders dan je CV. Met een solliciatiebrief geef je een kleine inleiding en beschrijf je je motivatie om te solliciteren en eventueel waarom jij denkt dat een bedrijf juist jouw moet aannemen.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:05 schreef slashme het volgende:
[..]
Kan allemaal best maar wat heeft het bedrijf daar nu nog aan. Ik bedoel, als je al een gesprek heb gehad en het bedrijf vond het C.V. niet helemaal ok dan moet dat toch in het gesprek duidelijk worden.
Je gaat toch ook geen sollicitatiebrief opnieuw schrijven nadat je op gesprek bent geweest?
Precies. Dat is mij ook zo uitgelegd dat het op deze manier werkt. Voel me vereerd dat ze me de kans willen gevenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:46 schreef DarkManta het volgende:
[knip]
En Peak? Tjah, ga gewoon eens solliciteren daar, is goed voor de lachspierenquote:Op woensdag 5 april 2006 17:02 schreef mark_82 het volgende:
Ik ben zelf bijna klaar met mn opleiding. En wou ook bij dit bedrijf een baan zoeken. Maar nu ik dit zo hoor?? Is peak it echt zo slecht?????
Ging jij al eisen stellen aan je salaris zonder gedegen opleiding?quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:43 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Daar heb ik ook gesolliciteerd. Het overleg is alleen stuk gelopen op het salaris (wat ook logisch is zonder papieren)
Tuurllijk. Gewoon doen. Ik heb eens een sollicitant voor me gehad die "wel eens met een computer een telefooncentrale had geprogrammeerd". Oftewel: die een serieel kabeltje kon aansluiten en een programma kon opstarten. Functie: 1e lijn HD. Salariswens: 84.000 gulden (is al effe geleden) en minimaal een opel astra.... Ik heb hem overigens niet aangenomen.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ging jij al eisen stellen aan je salaris zonder gedegen opleiding?![]()
quote:Op woensdag 5 april 2006 21:20 schreef Lucky8 het volgende:
[..]
Tuurllijk. Gewoon doen. Ik heb eens een sollicitant voor me gehad die "wel eens met een computer een telefooncentrale had geprogrammeerd". Oftewel: die een serieel kabeltje kon aansluiten en een programma kon opstarten. Functie: 1e lijn HD. Salariswens: 84.000 gulden (is al effe geleden) en minimaal een opel astra.... Ik heb hem overigens niet aangenomen.
Is het salaris zo laag? Het klinkt allemaal wel goed. Diploma's er bij krijgen, en per diploma extra geld krijgen.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:05 schreef k_i_m het volgende:
Niet als je wanhopig bent en afgezet wil worden.
Ze zaten ongeveer 200 euri netto lager dan wat ik bruto verdiende. En juist omdat het allemaal wel goed klinkt, ist wel interessant. Maar je moet het kunnen tillen de eerste periode tot de certificaten binnen 'komen'quote:Op donderdag 6 april 2006 08:42 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Is het salaris zo laag? Het klinkt allemaal wel goed. Diploma's er bij krijgen, en per diploma extra geld krijgen.
precies! van de mensen die ik er van ken heb ik begrepen dat het startsalaris gewoon enorm laag is, en dan krijg je er per certificaat 100 euro bruto bij... Netto zet dat geen zoden aan de dijk...quote:Op donderdag 6 april 2006 08:44 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Ze zaten ongeveer 200 euri netto lager dan wat ik bruto verdiende. En juist omdat het allemaal wel goed klinkt, ist wel interessant. Maar je moet het kunnen tillen de eerste periode tot de certificaten binnen 'komen'
Iedereen moet ergens beginnen. Dat ik nét begon, was het ook aantrekkelijk. Had alleen m'n vaste lasten waarmee ik niet rond kwamquote:Op donderdag 6 april 2006 09:22 schreef mark_82 het volgende:
Tja, dan maar weer verder zoeken naar een baan.
En zelfs daar niet zijn aangenomen, waarna ze Peak-IT maar uitmaken voor kansloos.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:48 schreef mark_82 het volgende:
Als ik het zo hoor, zijn hier al veel mensen naar peak it geweest
Mocht ik daarvoor kiezen, dan word het een zwaar beginquote:Op donderdag 6 april 2006 11:00 schreef Mangoworks2002 het volgende:
het is gewoon zo dat je bij peak te weinig krijgt in het begin om mee rond te komen, zeker als je al wat vaste lasten hebt. enige optie is dat je nog thuis woont...
En een contract krijgen voor de duur van de opdracht -> opdracht afgelopen, geen nieuwe opdracht, halve studie en weer werkzoekendquote:Op donderdag 6 april 2006 08:42 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Is het salaris zo laag? Het klinkt allemaal wel goed. Diploma's er bij krijgen, en per diploma extra geld krijgen.
Geloof zelfs dat je je studieschuld bínnen het jaar terug moest betalenquote:Op vrijdag 7 april 2006 08:42 schreef mark_82 het volgende:
En moet je die "halve" studie terug betalen??? Stond toch iets over een jaar werken bij peak it, en dan hoef je studie schulden niet terug te betalen?
Als je contract niet verlengd wordt?quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:37 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Geloof zelfs dat je je studieschuld bínnen het jaar terug moest betalen![]()
Ben je flink de l*l Heb je voor niks gewerkt, en je hebt een schuldquote:Op vrijdag 7 april 2006 09:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Als je contract niet verlengd wordt?![]()
Jupquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:55 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Ben je flink de l*l Heb je voor niks gewerkt, en je hebt een schuld![]()
Kwam nog een oude post tegen (kwam ik er nét vandaanquote:Op vrijdag 7 april 2006 09:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Als je contract niet verlengd wordt?![]()
En? Heb je hem nog gesproken erover?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:15 schreef mark_82 het volgende:
Een maat van mij had vorige week een gesprek daar. Zal hem vragen, hoe hij het vond gaan.
Het zou toch niet... Niet in 1 keer goed gaan bij die gasten?quote:Op maandag 10 april 2006 10:09 schreef mark_82 het volgende:
Zijn sollicitatie gesprek ging goed. Verder had hij nog geen commentaar over peak-it. Hij hoort deze week over hoe het verder gaat.
Ben benieuwd
Idd, het is gewoon klote. Hij kreeg vandaag reactie terug, op het moment hebben we geen werk op uw niveau. Zodra wij wat hebben, nemen we contact op blablabla.......quote:Op maandag 10 april 2006 11:49 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Het zou toch niet... Niet in 1 keer goed gaan bij die gasten?![]()
Was zijn niveau te hoog of te laag?quote:Op maandag 10 april 2006 13:01 schreef mark_82 het volgende:
op het moment hebben we geen werk op uw niveau.
quote:Op maandag 10 april 2006 13:01 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Idd, het is gewoon klote. Hij kreeg vandaag reactie terug, op het moment hebben we geen werk op uw niveau. Zodra wij wat hebben, nemen we contact op blablabla.......
Maar toch. Ze zijn daar om mensen op te leiden.quote:Op maandag 10 april 2006 13:23 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
![]()
![]()
No offence btw richting jouw maatje
Welke vooropleiding heeft hij gedaan?quote:Op maandag 10 april 2006 14:05 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Maar toch. Ze zijn daar om mensen op te leiden.![]()
in·tra·net (het ~)quote:
Van binnen dus benaderbaar of van buiten....quote:Op woensdag 12 april 2006 12:23 schreef Dethroned het volgende:
[..]
in·tra·net (het ~)
1 mogelijk internationaal netwerk binnen een organisatie gebaseerd op dezelfde protocollen als, en met de browse- en zoekmogelijkheden van internet
staat nergens dat het niet van buitenaf benaderbaar zou kunnen zijn (en dat kan ook vaak met inlogcodes). Is tenslotte meer een onderscheid tussen public en private
Heb idd m'n MCSE 2003 boeken al te pakken. Begin gewoon met leren en we gaan zien waar het schip strandtquote:Op woensdag 12 april 2006 12:58 schreef pdiscs het volgende:
In welke regio woon je?
Ik zou je adviseren, zo lang je nog geen relevant werk hebt, om te beginnen met het MCSE2003 traject. Gewoon een boek kopen en bestuderen en verolgens op examen gaan. Al heb je maar alvast 2 certificaten, daarmee geef je duidelijk aan dat je van goede wil bent.
Kijk overgens uit voor al die bedenkelijke detacheerders (aka koppelbazen).
Welke regio woon je? Wij zijn op zoek naar mensen (ook zonder veel ervaring = goedkoop). We zijn echter alleen in Brabant en Limburg aktief.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:30 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Heb idd m'n MCSE 2003 boeken al te pakken. Begin gewoon met leren en we gaan zien waar het schip strandt![]()
En die detacheerders heb je idd veel. Zit er nu ook bij 1![]()
Regio Utrecht/Amsterdamquote:Op woensdag 12 april 2006 13:42 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Welke regio woon je? Wij zijn op zoek naar mensen (ook zonder veel ervaring = goedkoop). We zijn echter alleen in Brabant en Limburg aktief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |