Zo was de Citrix opdracht ook begonnen. Dat ging alleen via detacheering waarbij vaste overname niet mogelijk was. Heb daarnaast bij andere bedrijven nog gesolliciteerd, maar deze ketsen allemaal af omdat de papieren niet aanwezig zijnquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:30 schreef Lucille het volgende:
Mijn ervaring is dat je met relevante werkervaring zonder specifieke ICT papieren toch redelijk aan de bak kan komen in de ICT wereld. Mits je er redelijk goed ik bent. Op die manier kan je dan bij bedrijven binnenkomen en zo eventueel via een intern opleidingstraject je papieren gaan behalen.
Ben zelf 21 jaar en heb ook zoiets als jou gedaan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:27 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Ben 22 jaar oud, afgestudeerd in de Electrotechnische Installatietechniek (niv.4). Heb allang gezien dat dit precies is, wat ik later niet wil doen. Heb systemen/pc's er altijd naast gedaan, alleen nooit de papieren ingedoken. Uiteindelijk besloten, ik wil me daarin verder ontwikkelen. Heb wel wat werkervaring in de ICT (lees: hobbymatig 8 jaar, 3 jaar winkelverkoop ervaring, 9 maanden in een Citrix omgeving gewerkt)
Wat zou een verstandig traject zijn om uiteindelijk toch papieren te verzamelen om zo vakkundig de ICT in te duiken?
Heb begrepen dat MCSA, MCSE. Exchange, TCP/IP en SQL goeie stappen zijn om te doen (gaat er ook om welke volgorde het beste aan te houden is als je wilt beginnen met leren)
Dat is juist het moeilijke eraan. Kan moeilijk een systeem meenemen en deze met m'n ogen dicht voor de klant in elkaar zetten en af installerenquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:37 schreef MrFl0ppY het volgende:
Nouja welke richting in de ICT wil je in? Wil je bijvoorbeeld de design kant in, dan kun je bijvoorbeeld een mooie website maken en die gebruiken bij je sollicitatie.
Noem zo maar iets, je moet zonder diploma's gewoon op een andere manier aan kunnen tonen dat je het wel kan
Daar heb ik ook gesolliciteerd. Het overleg is alleen stuk gelopen op het salaris (wat ook logisch is zonder papieren)quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:41 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Ben zelf 21 jaar en heb ook zoiets als jou gedaan.
Nu aan het werk bij Peak-IT om via hun MCDST, MCSA e.d. te halen en de nodige werkervaring te krijgen.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:41 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Ben zelf 21 jaar en heb ook zoiets als jou gedaan.
Nu aan het werk bij Peak-IT om via hun MCDST, MCSA e.d. te halen en de nodige werkervaring te krijgen.
Stuk gelopen op het salaris? verwacht je niet teveel dan?quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:43 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Daar heb ik ook gesolliciteerd. Het overleg is alleen stuk gelopen op het salaris (wat ook logisch is zonder papieren)
Je zou ook eens bij call2 ( www.call2.nl ) kunnen proberen. Daaar kun je allemaal opleidingen halen op hun kosten en is ook net iets beter geregeld dan peak-it schijnt het. Ik ben er gister allleen afgewezen bij de selectie procedurequote:Op woensdag 29 maart 2006 11:43 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Daar heb ik ook gesolliciteerd. Het overleg is alleen stuk gelopen op het salaris (wat ook logisch is zonder papieren)
is die opleiding een HBO of MBO?quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:43 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
? vertelquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
.
.
TS, ik ben zelf ook zonder ervaring (echt met niks) de IT ingerold. Mail me anders effe, wellicht kan ik wat voor je betekenen.
Wat zoek je dan?quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:50 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
? vertel
de reden dat ik trouwens bij call2 ging solliciteren was omdat peak-it niet erg zorgvuldig met me omging
Ik werd op een gegeven moment door mijn huidige werkgever apart genomen met de vraag of ik het niet naar mijn zin had. Vervolgens kreeg ik een folder van Peak onder mijn neus geduwd waar de pasfoto die bij mijn sollicitatie (ergens vorig jaar) gemaakt was op de voorkant prijktequote:Op woensdag 29 maart 2006 11:50 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
? vertel
de reden dat ik trouwens bij call2 ging solliciteren was omdat peak-it niet erg zorgvuldig met me omging
Mail verstuurdquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
.
.
TS, ik ben zelf ook zonder ervaring (echt met niks) de IT ingerold. Mail me anders effe, wellicht kan ik wat voor je betekenen.
En nee, verwacht zkr niet teveel. Zal absoluut achteruit gaan in salaris dan wat ik nu verdien, ik moet alleen wel rond kunnen komen, en dat ging toen nietquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Stuk gelopen op het salaris? verwacht je niet teveel dan?
kijk inderdaad eens bij de grote detacheerders Call2 (onderdeel van PinkRoccade/Getronics) bijvoorbeeld neemt ook mensen aan zonder relevante ervaring en vooropleiding.
Is het geen idee om een 2 jarige HBO opleiding te gaan doen?
Ervaringen met werkgevers binnen de ICT [deel 2]quote:
Ik had ook gesolliciteerd bij Peak-IT. Kreeg arbeidsvoorwaarden voorgeschoteld waar de honden nog geen brood van lusten en een hongerloontje waar een arme oerwoudneger nog niet eens jaloers op zou worden. Mooi afgezegd.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:50 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
? vertel
die fotos zag ik idd ook op internet. GElukkig sta ik er zelf nog niet bij, maar nogal lomp om dat te doen zonder eerst aan jou te vragenquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik werd op een gegeven moment door mijn huidige werkgever apart genomen met de vraag of ik het niet naar mijn zin had. Vervolgens kreeg ik een folder van Peak onder mijn neus geduwd waar de pasfoto die bij mijn sollicitatie (ergens vorig jaar) gemaakt was op de voorkant prijkte.
Peak, bedankt!
Ik zal ooks even kijken naar dat bedrijf. Wie weet dat dat wel wat is...quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:01 schreef Mangoworks2002 het volgende:
je kan mij trouwens ook mailen
Is helemaal afhankelijk van wat je wilt gaan doen in de IT/ICT.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:59 schreef zwelgje81 het volgende:
even een vraag: ik heb hobby en wat werk ervaring ervaring maar wil er verder iets mee gaan doen. Heb wel een MBO diploma alleen niet IT/ICT gerelateerd namelijk Toerisme en een MBO beveiliging, wat is nou een goede weg om te bewandelen?
Ja, en dan eerst een cursus moeten doen van 3 weken (voor MS certified desktop prutserquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:57 schreef thefunny het volgende:
[..]
Ik had ook gesolliciteerd bij Peak-IT. Kreeg arbeidsvoorwaarden voorgeschoteld waar de honden nog geen brood van lusten en een hongerloontje waar een arme oerwoudneger nog niet eens jaloers op zou worden. Mooi afgezegd.
Ik ben alleen op gesprek geweest he? Ik heb geen seconde voor ze gewerktquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:57 schreef Deviant1nl het volgende:
De
[..]
die fotos zag ik idd ook op internet. GElukkig sta ik er zelf nog niet bij, maar nogal lomp om dat te doen zonder eerst aan jou te vragen
Was dat voor mij bedoeltquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:01 schreef Mangoworks2002 het volgende:
je kan mij trouwens ook mailen
Precies hun plan iddquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:03 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, en dan eerst een cursus moeten doen van 3 weken (voor MS certified desktop prutser. ) niet doorbetaald en even binnen 2 uur beslissen of je mee wil doen. De wereld is gek geworden
.
surequote:
Beste manier is om ergens op een helpdesk te beginnen en dan geduld hebben en doorgroeien.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:59 schreef zwelgje81 het volgende:
even een vraag: ik heb hobby en wat werk ervaring ervaring maar wil er verder iets mee gaan doen. Heb wel een MBO diploma alleen niet IT/ICT gerelateerd namelijk Toerisme en een MBO beveiliging, wat is nou een goede weg om te bewandelen?
Nu ik me herinner, ze hebben bij sollicitatie van mij ook foto gemaakt en 2 dagen later pas gebeld dat ik aangenomen zou worden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik ben alleen op gesprek geweest he? Ik heb geen seconde voor ze gewerkt.
Ik kon aan de arbeidsvoorwaarden al zien dat het hoofddoel was: GELD, VEEL GELD VOOR MIJ ALS DIRECTEUR en de rest kan stikken. Op zich vond ik de voorwaarden soms ook erg kinderachtig. Zo was je verplicht om, als je collega negatieve dingen uitte, dit te melden aan het management.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:03 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, en dan eerst een cursus moeten doen van 3 weken (voor MS certified desktop prutser. ) niet doorbetaald en even binnen 2 uur beslissen of je mee wil doen. De wereld is gek geworden
.
hehe, mocht je nu op sollicitatie gaan (gesprekje kan altijd) moet je me maar even mailen, ben wel benieuwdquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:03 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Ik zal ooks even kijken naar dat bedrijf. Wie weet dat dat wel wat is...
Eigenlijk is mijn interesse breed (denk ik) van design tot installeren tot programmeren.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is helemaal afhankelijk van wat je wilt gaan doen in de IT/ICT.
Die gebruiken ze toch bij het profiel wat ze aan bedrijven voorstellen?quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:07 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Nu ik me herinner, ze hebben bij sollicitatie van mij ook foto gemaakt en 2 dagen later pas gebeld dat ik aangenomen zou worden.
Vind het maar raar van die foto's
dit soort foto's? http://intranet.peak-it.nl/medewerkers/medewerkers.aspquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:07 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Nu ik me herinner, ze hebben bij sollicitatie van mij ook foto gemaakt en 2 dagen later pas gebeld dat ik aangenomen zou worden.
Niet leuk voor je, maar ontzettend goed te horen dak niet de enigste benquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:09 schreef zwelgje81 het volgende:
[..]
Eigenlijk is mijn interesse breed (denk ik) van design tot installeren tot programmeren.
Wil van mijn hobby mijn werk maken eigenlijk, weer plezier in mijn leven krijgen![]()
Inderdaad! Van mij werd er ook een foto gemaakt, beetje idioot. Gaan ze daar met een camera ongeveer 15 centimeter van je gezicht een foto staan maken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:07 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Serieus?quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:08 schreef thefunny het volgende:
[..]
Ik kon aan de arbeidsvoorwaarden al zien dat het hoofddoel was: GELD, VEEL GELD VOOR MIJ ALS DIRECTEUR en de rest kan stikken. Op zich vond ik de voorwaarden soms ook erg kinderachtig. Zo was je verplicht om, als je collega negatieve dingen uitte, dit te melden aan het management.
Ik heb ze ook niet ondertekend, maar fijn opgebeld dat ik niet met die voorwaarden akkoord ging. Bij mijn huidige werkgeven krijg ik gewoon 100% uitbetaald bij ziektedagen. Bij Peak-IT was dat de eerste twee dagen 0% en daarna 70%.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:10 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Serieus?. Dat bedrijf waar ze van afgesplitst zijn dat Q-Magic, schijnt ook zo'n treurnis te zijn
.
Q-Magic, ook nog geweest. Gewoon exacte kopie van Peakquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:10 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Serieus?. Dat bedrijf waar ze van afgesplitst zijn dat Q-Magic, schijnt ook zo'n treurnis te zijn
.
Officieel zijn ze niet gelieerd heb ik begrepen. Ze zitten wel bovenelkaar in het gebouw geloof ikquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:10 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:09 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
dit soort foto's? http://intranet.peak-it.nl/medewerkers/medewerkers.asp
Lunité, goeie gastenquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:14 schreef thefunny het volgende:
[..]
Ik heb ze ook niet ondertekend, maar fijn opgebeld dat ik niet met die voorwaarden akkoord ging. Bij mijn huidige werkgeven krijg ik gewoon 100% uitbetaald bij ziektedagen. Bij Peak-IT was dat de eerste twee dagen 0% en daarna 70%.
Qua ICT aanbieder kan ik Lunite wel aanraden. Is niet echt een heel groot bedrijf, maar gaf mij een hele goede indruk. Ze zijn leverancier bij ons, en ik heb er zelf ook gesolliciteerd, was bijna aangenomen maar op het laatste moment besloten om mijn eigen baan te houden na overlegjes met de directie van mn werkgever nu![]()
Jup, 1e verdieping Peak, 2e etage Qquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:15 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Officieel zijn ze niet gelieerd heb ik begrepen. Ze zitten wel bovenelkaar in het gebouw geloof ik
Ik zou eens gaan kijken bij een kleine automatiseerde voor het MKB in de buurt. Voordeel van zo'n klein bedrijf is dat je waarschijnlijk veel verschillende dingen mag doen. Nadeel is dat cursussen voor hen vaak te duur zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:09 schreef zwelgje81 het volgende:
[..]
Eigenlijk is mijn interesse breed (denk ik) van design tot installeren tot programmeren.
Wil van mijn hobby mijn werk maken eigenlijk, weer plezier in mijn leven krijgen![]()
quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:09 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
dit soort foto's? http://intranet.peak-it.nl/medewerkers/medewerkers.asp
Mjah, video presentatie is tha Bomb heb ik begrepen. Opzich wel slim, maar ik zou het al niet publiekelijk op Inet zetten...quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik zou eens gaan kijken bij een kleine automatiseerde voor het MKB in de buurt. Voordeel van zo'n klein bedrijf is dat je waarschijnlijk veel verschillende dingen mag doen. Nadeel is dat cursussen voor hen vaak te duur zijn.
Maar op deze manier kun je wel even voor jezelf op een rijtje zetten wat je wilt. De ene ICT job is de andere niet. Ikzelf ben Oracle ontwikkelaar maar ben blij als ik m'n thuisnetwerkje van 3 pc's draaiend krijg.
ICT is zo breed dat je eerst voor jezelf moet weten wat je wilt.
[..]
Presenteren ze zo hun personeel aan potentiele klanten?![]()
![]()
Dat had ik nog niet eens gezienquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:20 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
trouwens, een intranet wat van buitenaf benaderbaar is?![]()
Het was toch vroeger allemaal EXA, voordat het overging in Centric? trekt snel trui met EXA logo uitquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:15 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Officieel zijn ze niet gelieerd heb ik begrepen. Ze zitten wel bovenelkaar in het gebouw geloof ik
Nee, op de folder met beschikbare mensen die naar alle klanten is gestuurd, waaronder ook mijn huidige werkgeverquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:15 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]![]()
![]()
ik zie mezelf
Maar belachelijk dat ze zonder te vragen je foto op internet zetten
Peak-IT in Utrechtquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:57 schreef thefunny het volgende:
[..]
Ik had ook gesolliciteerd bij Peak-IT. Kreeg arbeidsvoorwaarden voorgeschoteld waar de honden nog geen brood van lusten en een hongerloontje waar een arme oerwoudneger nog niet eens jaloers op zou worden. Mooi afgezegd.
Zijn inderdaad gevestigd in Huizen ja! Goeie lui. Ik doe er nu nog dagelijks zaken mee.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:16 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Lunité, goeie gastenGevestigd in Huizen geloof ik toch? Tijdens mijn 9 maanden Citrix veel zaken met ze gedaan
![]()
[offtopic]quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:20 schreef Mangoworks2002 het volgende:
trouwens, een intranet wat van buitenaf benaderbaar is?![]()
als iedereen er bij kan is het geen intranet,quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:35 schreef PhaE het volgende:
[..]
[offtopic]
wat, mits goed beveiligd, is daar mis mee dan
true... intra is intern...quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:58 schreef BoukeF het volgende:
[..]
als iedereen er bij kan is het geen intranet,
maar gewoon een site
Ze zoeken nog iemand zag ikquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:29 schreef thefunny het volgende:
[..]
Zijn inderdaad gevestigd in Huizen ja! Goeie lui. Ik doe er nu nog dagelijks zaken mee.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:51 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
En anders kijkt je werkgever even mee en stopt je het boekwerk MCSE 2000 in je handen![]()
Als intranet extern benaderbaar is, dan spreek je van een extranet.quote:
Dat het extranet heet weet ik ook welquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:01 schreef thefunny het volgende:
[..]
Als intranet extern benaderbaar is, dan spreek je van een extranet.
Veel bedrijven hebben een extranet, maar die zijn meestal wel goed beveiligd.
Allemachtig, volgens mij is de economie weer aan het aantrekken. Anders komen dit soort cowboytenten niet weer de kop opsteken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:08 schreef thefunny het volgende:
[..]
Ik kon aan de arbeidsvoorwaarden al zien dat het hoofddoel was: GELD, VEEL GELD VOOR MIJ ALS DIRECTEUR en de rest kan stikken. Op zich vond ik de voorwaarden soms ook erg kinderachtig. Zo was je verplicht om, als je collega negatieve dingen uitte, dit te melden aan het management.
Hoop daarom ook dat mensen hun verhalen blijven delen zodat de 'foute' bedrijven er tussenuit gefilterd wordenquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:13 schreef drexciya het volgende:
[..]
Allemachtig, volgens mij is de economie weer aan het aantrekken. Anders komen dit soort cowboytenten niet weer de kop opsteken.
Als ik al die verhalen over Peak-IT lees dan weet ik genoeg. jammer dat ze er kennelijk mee weg weten te komen. Ik hoopte dat de meeste van die foute tenten al was verdwenen, maar kennelijk komen ze allemaal weer terug.
3 Weken voor MCDST?? Officieel (MOC - Microsoft Offical Curriculum, MOC2261+MOC2262) zijn dat maar 5 dagen voor zover ik weet. Die training heb ik bij mijn vorige werkgever een keer gegeven (niet mijn ding trouwens, doe mij maar Sharepoint Portal Server of maatwerk, ik ben geen fan van training aan de hand van MOC materiaal).quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:03 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
Ik ben ook gedetacheerd geweest met conculega's van Peak. Die noemde ik steevast certified desktop prutsersquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:45 schreef drexciya het volgende:
[..]
3 Weken voor MCDST?? Officieel (MOC - Microsoft Offical Curriculum, MOC2261+MOC2262) zijn dat maar 5 dagen voor zover ik weet. Die training heb ik bij mijn vorige werkgever een keer gegeven (niet mijn ding trouwens, doe mij maar Sharepoint Portal Server of maatwerk, ik ben geen fan van training aan de hand van MOC materiaal).
Zelfs op dat gebied zijn ze te stom voor woorden daar bij Peak-IT. En ik durf te wedden dat je een kneus als trainer krijgt ook (goede trainers kosten ook geld namelijk). MCDST is trouwens niet eens zo verkeerd; de examens vond ik best aardig en als stap naar MCSA is het een aardige opstap.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik ben ook gedetacheerd geweest met conculega's van Peak. Die noemde ik steevast certified desktop prutsers.
Dan ben ik toch ergens benieuwd wat voor bedrijven mensen van PeakIT inhuren. Zit ik er ver naast als ik vermoed dat je daar waarschijnlijk bar weinig aan hebt? Verder vermoed ik dat als iemand over wat meer competenties beschikt meteen naar een andere werkgever zal overstappen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik ben ook gedetacheerd geweest met conculega's van Peak. Die noemde ik steevast certified desktop prutsers.
bedrijven als Fujitsu, IBM, Linkit e.d. nemen contact met hun op...quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:27 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dan ben ik toch ergens benieuwd wat voor bedrijven mensen van PeakIT inhuren. Zit ik er ver naast als ik vermoed dat je daar waarschijnlijk bar weinig aan hebt? Verder vermoed ik dat als iemand over wat meer competenties beschikt meteen naar een andere werkgever zal overstappen.
Heb je trouwens uiteindelijk wel wat aan certificering gedaan of heb je dat links laten liggen?
Tien tegen 1 dat ze die lui zelf weer doorverhuren aan een ander bedrijf. Dat soort taferelen zijn van oudsher bekend in de branche.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:28 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
bedrijven als Fujitsu, IBM, Linkit e.d. nemen contact met hun op...
uhm, bij IBM zat ik via fujitsu, bij fujitsu bleef ik ook bij fujitsu, en kom nu bij linkit en niet doorverhuurd verder.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:18 schreef drexciya het volgende:
[..]
Tien tegen 1 dat ze die lui zelf weer doorverhuren aan een ander bedrijf. Dat soort taferelen zijn van oudsher bekend in de branche.
En dat zozeer niet alleen in de ICT. Bij elke detacheering gebeurd dat...quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:18 schreef drexciya het volgende:
[..]
Tien tegen 1 dat ze die lui zelf weer doorverhuren aan een ander bedrijf. Dat soort taferelen zijn van oudsher bekend in de branche.
Onder andere mijn huidige werkgever, tot het grapje met mijn foto op de voorkant van de Peak folderquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:27 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dan ben ik toch ergens benieuwd wat voor bedrijven mensen van PeakIT inhuren. Zit ik er ver naast als ik vermoed dat je daar waarschijnlijk bar weinig aan hebt? Verder vermoed ik dat als iemand over wat meer competenties beschikt meteen naar een andere werkgever zal overstappen.
Heb je trouwens uiteindelijk wel wat aan certificering gedaan of heb je dat links laten liggen?
Ik krijg nog regelmatig aanvragen van Peak en dan krijgen we zo een folder met welke mensen er nu te krijgen zijn van uit peak...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 02:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Onder andere mijn huidige werkgever, tot het grapje met mijn foto op de voorkant van de Peak folder. Ik ben nu druk bezig met mijn certificering, dat komt wel goed
.
Heb je helemaal gelijk aan, moet je alleen wel de kans krijgen en die mist vaak vanwege het ontbreken van papierenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:56 schreef Marty26 het volgende:
[knip]
Maar als je wil is het echt wel te doen![]()
Die kansen liggen inderdaad niet meer voor het oprapen, de krapte is niet meer zo groot als 5-10 jaar geleden.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:02 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk aan, moet je alleen wel de kans krijgen en die mist vaak vanwege het ontbreken van papieren![]()
Is daar geen voorafgaand traject voor nodig om TCP/IP te gaan doen?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
@ TS Specialiseer je in TCP/IP en SS7
Dit is zwaar technisch en er zijn erg weinig mensen die dit echt beheersen. Als je dit doet en het leuk vind te reizen, dan kan je bv bij HP aan de slag en vlieg je de hele wereld over. De wonderbare wereld van de telecommunicatie
Ik weet het niet, ik ben na mijn sollicitatiegesprek gelijk afgehaakt.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:56 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ik krijg nog regelmatig aanvragen van Peak en dan krijgen we zo een folder met welke mensen er nu te krijgen zijn van uit peak...
Heb ook met een paar gasten van Peak gewerkt. Toffe gasten alleen hoe is peak verder als bedrijf?
oke waarom dat dan?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:30 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik ben na mijn sollicitatiegesprek gelijk afgehaakt.
Goedko(o)p(er) in de Belastingquote:Op zaterdag 1 april 2006 10:36 schreef dyna18 het volgende:
Ik zie 's ochtends vaak auto's met Peak-IT erop rond rijden, meestal het kleinste model en veel te grote stickers met de naam erop...
C00per...quote:Op maandag 3 april 2006 08:45 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Goedko(o)p(er) in de Belasting![]()
En?quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:07 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
HULDE
![]()
Aan k_i_m!!![]()
![]()
Straks een afspraak met een bedrijf, eens zien wat ik voor ze kan betekenen![]()
Zij heeft die afspraak geregeld![]()
Kmoet het even zachtjes zeggen, maar het gesprek ging voor mijn gevoel goedquote:
ZO heb ik het ook gedaan en ik was alleen maar een zware thuisgebruiker, inzet, motivatie en enthousiasme waren de redenen waarom ik aangenomen ben. (heb ik ook gevraagd)quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:30 schreef Lucille het volgende:
Mijn ervaring is dat je met relevante werkervaring zonder specifieke ICT papieren toch redelijk aan de bak kan komen in de ICT wereld. Mits je er redelijk goed ik bent. Op die manier kan je dan bij bedrijven binnenkomen en zo eventueel via een intern opleidingstraject je papieren gaan behalen.
Neem de tijd om je CV zorgvuldig te presenteren het liefst zo professioneel mogelijk, vraag er hulp bij, als je er niet zo goed in ben, kijk op vacaturesites.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:36 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Kmoet het even zachtjes zeggen, maar het gesprek ging voor mijn gevoel goed![]()
Moet een nieuw CV aanmaken, IT-gerelateerd (qua ervaringen e.d.) en als dat tot een mooi plaatje gekomen is, wellicht 1 juni '06 starten![]()
Je hebt je gesprek gehad en daarna wordt er om een C.V. gevraagd? Omgekeerde volgordequote:Op woensdag 5 april 2006 08:36 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Kmoet het even zachtjes zeggen, maar het gesprek ging voor mijn gevoel goed![]()
Moet een nieuw CV aanmaken, IT-gerelateerd (qua ervaringen e.d.) en als dat tot een mooi plaatje gekomen is, wellicht 1 juni '06 starten![]()
C.v. wat gepresenteerd was, was niet enkel ICT ge-relateerd. Dat wordt deze dus wel... Dus niet eens zozeer een cv dan wel een profielschets van je ervaringen binnen het vakgebiedquote:Op woensdag 5 april 2006 15:46 schreef slashme het volgende:
[..]
Je hebt je gesprek gehad en daarna wordt er om een C.V. gevraagd? Omgekeerde volgorde
Nee hoeft niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:46 schreef slashme het volgende:
[..]
Je hebt je gesprek gehad en daarna wordt er om een C.V. gevraagd? Omgekeerde volgorde
Kan allemaal best maar wat heeft het bedrijf daar nu nog aan. Ik bedoel, als je al een gesprek heb gehad en het bedrijf vond het C.V. niet helemaal ok dan moet dat toch in het gesprek duidelijk worden.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:59 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Nee hoeft niet.
Hij/zij kan al een CV hebben ingeleverd, vervolgens een gesprek hebben. In dat gesprek zijn beide partijen positief, alleen het CV moet nog gefine tuned worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |