abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36226131
Vorig topic: Ervaringen met werkgevers binnen de ICT

OP uit eerste topic:
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:51 schreef gv het volgende:
Alweer een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe/andere baan. Dit omdat ik bij mijn huidige werkgever niet verder kan groeien, iets dat ik zeker wil...
Vandaar mijn vraag, wat zijn leuke/goede werkgevers binnen de ICT. M.a.w. wat zijn jullie ervaringen en toekomstmogelijkheden bij de verschillende werkgevers.....dit omdat deze info natuurlijk never op de website van bedrijven staat!

Alvast bedankt voor de info!
laatste inhoudelijke post:
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:21 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ben al gebeld dat ik op tweede gesprek mag komen . Volgende week ga ik op vakantie en die maandag erna heb ik mijn tweede gesprek. Uiteraard zal daar het salaris besproken worden. En ik heb geen idee wat ik zou kunnen verdienen. Het is een MBO functie (support voor een bepaalde applicatie die zij leveren aan andere bedrijven), ik ben HBO opgeleid.
Heeft een van jullie een idee wat een redelijk salaris zou zijn?

[ Bericht 19% gewijzigd door Deviant1nl op 21-03-2006 11:50:58 ]
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_36226237
Zelf was ik sinds eind jan. aan het werk bij Peak-IT. Ik zou een project contract krijgen, en na mijn eerste project een vast contract krijgen wanneer dat goed verlopen was.
Nou, gister was mijn eerste project dus afgelopen, en ik zit nu thuis zonder een vast contract
Ze zeggen dat ik pas mijn vaste contract krijg wanneer ze weer genoeg projecten hebben daar, en hun vaste werknemers gaan voor. Op zich wel te begrijpen maar maak dan ook niet zoveel reclame nu

Ze gaven zelfs over de telefoon aan dat ik ook ondertussen beter op zoek kan gaan naar iets anders, en dat doe ik dus ook. Morgen op gesprek komen bij Call2 en maar even zien wat dat allemaal is....
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_36226835
Waar is dit topic precies voor?
Ik werk ook in de ICT..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_36227005
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:47 schreef Skv het volgende:
Waar is dit topic precies voor?
Ik werk ook in de ICT..
OP ge-edit
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:22:32 #5
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_36228004
Ik heb ooit voor Xcent gewerkt... niet aan teraden wat een balle tent. Veeeeeeeel Afspraken weinig nakomen zullen we maar zeggen.
Centric hoor ik altijd wel goede verhalen over. Peak It hoor ik veel al verhalen van een laag ( te ) salaris.
Ik werk al een geruime tijd voor Primadeta. Daar van moet ik zeggen dat ze het goed doen. Straight en geen bullshit er om heen. Dat bevalt me wel. Overgens is dat natuurlijk niet voor iedereen zo. Sommige mensen houden van grote lompe bedrijven.

Mijn Top3
nr1: Primadeta
nr2: IBM
nr3: Centric
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_36228940
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:22 schreef Marty26 het volgende:
Ik heb ooit voor Xcent gewerkt... niet aan teraden wat een balle tent. Veeeeeeeel Afspraken weinig nakomen zullen we maar zeggen.
Centric hoor ik altijd wel goede verhalen over. Peak It hoor ik veel al verhalen van een laag ( te ) salaris.
Ik werk al een geruime tijd voor Primadeta. Daar van moet ik zeggen dat ze het goed doen. Straight en geen bullshit er om heen. Dat bevalt me wel. Overgens is dat natuurlijk niet voor iedereen zo. Sommige mensen houden van grote lompe bedrijven.

Mijn Top3
Volgens mij is Xcent onderdeel van Centric
pi_36229006
Wat is het verschil tussen?:

1) Ik werk in de "IT"
2) Ik werk in de "ICT"
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:03:29 #8
56864 Marty26
pi_36229178
IT heeft de volgende betekenissen: # Afkorting voor informatietechnologie

Informatie- en Communicatietechnologie (ICT) is het verzamelwoord voor alles wat zich met het beheer van informatiesystemen en computers bezighoudt. We denken hierbij aan systeem-, netwerk-, databank- en websitebeheer.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:04:50 #9
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_36229232
quote:

Mijn Top3

pi_36229364
quote:
Vandaar mijn vraag, wat zijn leuke/goede werkgevers binnen de ICT. M.a.w. wat zijn jullie ervaringen en toekomstmogelijkheden bij de verschillende werkgevers
Is het dan niet van belang om aan te geven wat voor een soort werkzaamheden je zoekt of bedoeld?

Programmeur bij een bedrijf of systeembeheerder of helpdesk medewerker... Dat zijn totaal andere afdelingen binnen een bedrijf. En de sfeer is onderling ook erg verschillend..
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:12:48 #11
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_36229482
Werken
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:16:19 #12
56864 Marty26
pi_36229573
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:54 schreef Slasher het volgende:

[..]

Volgens mij is Xcent onderdeel van Centric
Nee dat niet ze werken nou samen dat wel. Maar er is wel een groooot verschil hoor.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:17:36 #13
56864 Marty26
pi_36229613
quote:

Mijn Top3
Tja voor de nr 2 wil ik ooit nog wel werken
Maar goed meschien als ik ooit een oude rot word in het vak
pi_36229686
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:17 schreef Marty26 het volgende:

[..]

Tja voor de nr 2 wil ik ooit nog wel werken
Maar goed meschien als ik ooit een oude rot word in het vak
IBM komt ook vaak goed uit de bus bij werknemerstevredenheidsonderzoeken.

Ik heb wel eens cursus van IBM en moet zeggen dat het over het algemeen erg relaxe mensen zijn met een zeer goede kennis van zaken. Maja dat zegt uiteraard niet alles, ze zullen heus geen prutsers cursus laten geven bij Big Blue.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:35:50 #15
56864 Marty26
pi_36230144
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

IBM komt ook vaak goed uit de bus bij werknemerstevredenheidsonderzoeken.

Ik heb wel eens cursus van IBM en moet zeggen dat het over het algemeen erg relaxe mensen zijn met een zeer goede kennis van zaken. Maja dat zegt uiteraard niet alles, ze zullen heus geen prutsers cursus laten geven bij Big Blue.
Inderdaad ik heb daar Xserver trainingen gehad en kan niet anders als lof uiten naar hun toe.
Leuk bedrijf veel leer mogenlijkheden etc. Dat is toch ook wel belangerijk denk ik.
pi_36233646
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:04 schreef Duracell het volgende:

[..]

Eikeltje
pi_36234096
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:35 schreef Marty26 het volgende:

[..]

Inderdaad ik heb daar Xserver trainingen gehad en kan niet anders als lof uiten naar hun toe.
Leuk bedrijf veel leer mogenlijkheden etc. Dat is toch ook wel belangerijk denk ik.
Je kunt niet beoordelen hoe het is om voor een bedrijf te werken op basis van wat trainingen die je bij ze hebt gevolgd.

Op papier is IBM een top bedrijf met vele mogelijkheden. Mijn beeld is inmiddels door schade en schande van mijzelf en vele collega's ietwat bijgesteld. De vuile was kan ik nog even niet buitenhangen maar ik heb meerdere manden vol klaar staan.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:26:46 #18
56864 Marty26
pi_36235596
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:36 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Je kunt niet beoordelen hoe het is om voor een bedrijf te werken op basis van wat trainingen die je bij ze hebt gevolgd.

Op papier is IBM een top bedrijf met vele mogelijkheden. Mijn beeld is inmiddels door schade en schande van mijzelf en vele collega's ietwat bijgesteld. De vuile was kan ik nog even niet buitenhangen maar ik heb meerdere manden vol klaar staan.
Oke... hmmmz meschien dan toch niet zo mooi als het er uit ziet allemaal. daar gaat me droom
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:28:04 #19
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_36235655
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:21 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Eikeltje
Jij weet net zo goed als ik dat de mensen die voor centric of IBM willen werken de eikeltjes zijn

Ookal kunnen ze er niet veel aan doen zolang ze er niet gewerkt hebben

Maar ook ik ga de vuile was niet buiten hangen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:31:47 #20
56864 Marty26
pi_36235773
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:28 schreef Duracell het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat de mensen die voor centric of IBM willen werken de eikeltjes zijn

Ookal kunnen ze er niet veel aan doen zolang ze er niet gewerkt hebben

Maar ook ik ga de vuile was niet buiten hangen
Zouden ze toch eens een forum voor moeten hebben
pi_36235814
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:26 schreef Marty26 het volgende:

[..]

Oke... hmmmz meschien dan toch niet zo mooi als het er uit ziet allemaal. daar gaat me droom
Niet per se hoor. Je moet alleen een beetje geluk hebben met het management wat je boven je hebt zitten. Zijn het mensen die alleen maar aan zichzelf en hun eigen bonussen denken of zijn het mensen die ook willen investeren in hun mensen (en dus het bedrijf) en die de afspraken die ze maken ook nakomen. Ik heb managers van de eerstgenoemde soort boven me, en dat is heel frustrerend. Kom je helaas bij ieder bedrijf tegen. Je hebt bij IBM ook managers van het tweede soort hoor. Het onderscheid kun je helaas niet tijdens de sollicitatieprocedure maken.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:34:51 #22
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_36235872
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:33 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Niet per se hoor. Je moet alleen een beetje geluk hebben met het management wat je boven je hebt zitten. Zijn het mensen die alleen maar aan zichzelf en hun eigen bonussen denken of zijn het mensen die ook willen investeren in hun mensen (en dus het bedrijf) en die de afspraken die ze maken ook nakomen.
Ik zie het probleem dat de managers onder elkaar geen afspraken maken, waardoor het uitvoeren van werkzaamheden erg lastig gemaakt word
pi_36236053
Altijd aan jezelf denken en beloftes -tenzij zwart op wit- negeren.

Zo'n tien jaar geleden startte ik bij een ICT bedrijfje dat wilde groeien en groeien. Het bedrijf was er dusdanig op ingericht dat mensen er tot hun pensioen zouden willen blijven. 'Van de wieg tot het graf' was zelfs het motto toen een in-house kinderopvang werd gerealiseerd. Koste wat kost moest het bedrijf 'de beste werkgever' zijn. Gouden bergen werden beloofd. Groeitrajecten. Van techneut tot manager van je eigen toko, een aandelenpakket dat miljoenen waard zou worden.

Zolang het goed ging in de economie ging het goed, je groeide door en kwam hogerop. Massa's nieuwe collega's kreeg je erbij elke paar maanden, nieuwe projecten, meer geld, een feest was het. Tot het klad erin kwam. De organisatie was groot en log geworden met veel overhead en veel mensen op de bank. Administratie was een puinhoop, de platte organisatie veranderde in een bureaucratisch monster waarbij je ineens allerlei managers boven je had zitten. Er kwam een personeelsstop, tijdelijke contracten werden niet meer verlengd, goede mensen werden op parttime 'typ-miep-opdrachten' gezet op projecten die gedoemd waren te mislukken, mooie opdrachten liet men lopen. Heel demotiverend.

Ineens werden er ook andere bedrijven overgenomen. Er werd gegoocheld met cijfers en sterfhuisconstructies bedacht, BU's werden leeggemaakt en draaiden op papier ineens al tijden absoluut verlies terwijl andere BU's ineens positieve cijfers vertoonden. De administratie was verre van op orde, maar uit elk gaatje probeerde men geld te peuteren. Mensen die vervelend waren omdat ze op de bank zaten, teveel kostten of vraagtekens stelden bij de gang van zaken mochten vertrekken, inclusief managers. Er werd hierbij zelfs geintimideerd. Met fluwelen hand welliswaar, maar toch. Mensen kregen geen ontslag, welnee, mensen kregen de mogelijkheid om zich te herorienteren. Met zoete stem werden wat gesprekken gevoerd waarbij uiteindelijk de slotconclusie was dat medewerker A het niet naar z'n zin had, A niet goed functioneerde en A al elders naar een baan aan het kijken was en dat er voor A dus geen plek meer was en dat men A ging helpen bij het zoeken van een andere baan. Heel gewiekst. Dat soort dingen leer je op managementscursussen.

Ik sprak later nog verbouwereerde ex-collega's die maar een krabbel hadden gezet onder ontslag per direct met een fooi van een maandsalaris (formeel bijv. zeven maanden minus de kosten van een verplichte training en restlease van de auto), zonder te begrijpen wat hen nu eigenlijk was overkomen. De magere jaren zijn voorbij, intussen is het bedrijf weer druk bezig met het werven van mensen. Liefst schoolverlaters uiteraard. Die zijn goedkoop en nog kneedbaar.

Nee. Kijk wat je actuele commerciele uurtarief is en hou de touwtjes strak bij functioneringsgesprekken. Leg ook vanaf dag één dossiers aan, ook van die alleraardigste manager die vrolijk met je een pintje drinkt en over z'n vrouw en kinderen keuvelt. Kreten als 'informele cultuur' zijn niets anders dan marketingmiddeltjes om mensen binnen te houden door ze thuis te laten voelen. Besef dat goed. Zaken zijn zaken, hoe gezellig het er ook aan toe kan gaan bij het karten of kerstdiner. Hou er verder altijd rekening mee dat je vroeg of laat minder gewild kunt zijn, om welke reden dan ook. Dan wordt het keihard zakelijk en is niemand meer geinteresseert in je huisje of je goudvis. Onder normale omstandigheden ga je nooit accoord met ontslag en treedt de kantonrechtersformule in werking, maar wat werkgevers nogal eens proberen is om mensen te lozen met zo min mogelijk kosten. Kortom, hou het zelf zakelijk, bekijk het zakelijk. Afspraken gelden alleen als ze zwart op wit staan, dossiers spreken boekdelen als het erom spant. Kantonrechters zijn ook niet achterlijk en weten wat bedrijven soms verzinnen. Blijf -als het wat slechter gaat- altijd op je hoede. Zeker wanneer je een doorsnee bespreking of zelfs promotieoverleg hebt, maar ineens twee mensen tegenover je ziet zitten waaronder iemand (tijdelijk!) van personeelszaken. Dan is het echt tijd om aan een advocaat te denken. Is het onvermijdelijk, neem dan een goede in de hand. Die verdient zichzelf terug. Bedrijven zijn verzekerd en je hoeft geen stuiver te betalen om gewoon te krijgen waar je recht op hebt.

Zolang het goedgaat: blijf altijd rondkijken en ken je marktwaarde.
pi_36236162
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:31 schreef Marty26 het volgende:

[..]

Zouden ze toch eens een forum voor moeten hebben
d'r was wel een forum voor, indewandelgangen.nl ofzo ik kan ff niet op de juiste naam komen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:45:45 #25
56864 Marty26
pi_36236215
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:33 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Niet per se hoor. Je moet alleen een beetje geluk hebben met het management wat je boven je hebt zitten. Zijn het mensen die alleen maar aan zichzelf en hun eigen bonussen denken of zijn het mensen die ook willen investeren in hun mensen (en dus het bedrijf) en die de afspraken die ze maken ook nakomen. Ik heb managers van de eerstgenoemde soort boven me, en dat is heel frustrerend. Kom je helaas bij ieder bedrijf tegen. Je hebt bij IBM ook managers van het tweede soort hoor. Het onderscheid kun je helaas niet tijdens de sollicitatieprocedure maken.
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:34 schreef Duracell het volgende:

[..]

Ik zie het probleem dat de managers onder elkaar geen afspraken maken, waardoor het uitvoeren van werkzaamheden erg lastig gemaakt word
Ik denk dat je dit toch veel ziet bij bedrijven Ik heb het ook gezien bij Xerox waar managment ook de hand boven elkaars hoofd hield.. Maar goed dat is het nadeel van een groot bedrjif soms.
Ik zit nu wat kleiner waar je touwtjes ook korter zijn.
Ik vind het wel fijn het is lekker direct.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')