Integraalkenmerk, lijkt me.quote:Op maandag 27 maart 2006 23:28 schreef SNArky het volgende:
Dan zou je ook het majorantenkenmerk kunnen gebruiken.
Bijna tentamens zeker.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:43 schreef SNArky het volgende:
Zoals ik al zei, het was laat voor mij gisteravond.
Clientside HTML om het formulier te versturen (eenvoudig formulier), serverside een scriptingtaal (PHP, ASP .NET, etc) om de verzonden data op te slaan. Je kunt clientside er ook voor kiezen om het formulier direct via mail te versturen (via action="mailto:jouw@mail.com" in de form-tag)quote:als je een formulier wilt maken op je site zodat iedereen die kan invullen en versturen, welke script/html code heb je nodig om er voor te zorgen dat die formulier het ook doet!
Voor mij ook, je hebt gelijk, de un rij convergeert niet naar nul, dus kan de somrij ook niet convergeren.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:43 schreef SNArky het volgende:
Zoals ik al zei, het was laat voor mij gisteravond.
maar dan opent ie gelijk Oultook express, het zou handig zijn als er direct mail wordt gestuurd, of heb ik een eigen server ofzo nodig?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Clientside HTML om het formulier te versturen (eenvoudig formulier), serverside een scriptingtaal (PHP, ASP .NET, etc) om de verzonden data op te slaan. Je kunt clientside er ook voor kiezen om het formulier direct via mail te versturen (via action="mailto:jouw@mail.com" in de form-tag)
Je hosting moet PHP ondersteunen, dan is het vrij eenvoudig. Anders kom je niet om de lokale mailclient heen, tenzij je ergens anders een dergelijk script laat draaien.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:20 schreef teletubbies het volgende:
maar dan opent ie gelijk Oultook express, het zou handig zijn als er direct mail wordt gestuurd, of heb ik een eigen server ofzo nodig?
Oeh, ik hoop dat je me met deze kan helpenquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:58 schreef Doderok het volgende:
Waar blijven de vragen? Ik wil me nuttig voelen!![]()
Nee ok, maar zo kan je ook een halve periode pakken en dat keer 2 doen (ervanuitgaande dat het een zuivere sinus is).quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:23 schreef SNArky het volgende:
Je moet de integraal even in twee stukken hakken: van 0 tot 1/2 T is het i(t) = A sinωt, van 1/2T tot T is het i(t) = -A sinωt.
Probeer het nu nog eens.
"Dat zal wel goed zijn" is een grove inschattingsfout.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:00 schreef bierglas het volgende:
[..]
Oeh, ik hoop dat je me met deze kan helpen
De vraag:
Gegeven: i(t)=|Asinωt|
Bepaal de gemiddelde waarde als geldt: Igem = 1/T S i(t)
(S is het integraalteken en de ondergrens is 0 en de bovengrens is T... kan het even niet anders opschrijven hier).
Als ik 'm uitwerk kom ik op 0 uit, terwijl dat helemaal niet kan want het is een absolute waarde dus zou ik op 2*A/pi moeten uitkomen.
Zo werk ik 'm uit:
(ik laat even het primitieveer werk achterwege, dat zal wel goed zijn)
1/T [ | A/ω | | -cosωt | ] met ondergrens 0 en bovengrens T
die A/ω haal ik naar voren. Dat vermenigvuldigen met 1/T geeft A/2π(immers T = 1/f. ω = 2πf).
Dan krijg je:
A/2π[ | -cos2π | ] - A/2π [ | -cos0 | ] = 0
Ik doe dus ergens iets fout![]()
Zit wat inquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:05 schreef thabit het volgende:
[..]
"Dat zal wel goed zijn" is een grove inschattingsfout.
eigenlijk moesten de site gewoon lekker maken met Frontpage, maar op de site heb ik een zoekfunctie geplaatst, zodat ik op basis van ingevoerde zoektermen de hele site kan doorzoeken...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:37 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je hosting moet PHP ondersteunen, dan is het vrij eenvoudig. Anders kom je niet om de lokale mailclient heen, tenzij je ergens anders een dergelijk script laat draaien.
Nee, je kunt niet zomaar zeggen als F een primitieve van f is dat dan |F| wel een primitieve van |f| zal zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:09 schreef bierglas het volgende:
[..]
Zit wat inMaar omdat ik zelf d8 dat daar het probleem niet ligt maar dat ik iets met de absolute waardes fout doe.
Hier dan hoe ik het primitiveer:
|Asinωt| dt primitiveer ik naar:
| A/ω |* | -cosωt |
Dat is toch goed?
Dat d8 ik dus wel...quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet zomaar zeggen als F een primitieve van f is dat dan |F| wel een primitieve van |f| zal zijn.
Die moet je dus in stukken hakken...quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef bierglas het volgende:
[..]
Dat d8 ik dus wel...
Leg uit, hoe zit het danGelden er voor absolute waardes dan andere regels voor primitiveren?
Bedoel je dat wat Snarky zegt?quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:18 schreef Doderok het volgende:
[..]
Die moet je dus in stukken hakken...
Ja, je moet onderscheid maken tussen de x'en waarvoor f(x) >= 0 geldt en de x'en waarvoor f(x) <= 0 geldt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef bierglas het volgende:
[..]
Dat d8 ik dus wel...
Leg uit, hoe zit het danGelden er voor absolute waardes dan andere regels voor primitiveren?
Maar een sinus gaat zowel positief als negatief. Bedoel je dat met in stukken hakken, dat ik dan de halve periode moet pakken en die positief en nog eens een halve periode en die ook positief?quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja, je moet onderscheid maken tussen de x'en waarvoor f(x) >= 0 geldt en de x'en waarvoor f(x) <= 0 geldt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |