abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36412094

Op vrijdag 14, zaterdag 15 en zondag 16 juli 2006 zal het North Sea Jazz Festival weer plaats vinden.
Op zo'n 13 podia zullen 200 optredens worden gehouden.
Op 9 mei zal de definieve lijst met artiesten worden gepubliceerd. Een paar namen worden op het forum van northseajazz.nl genoemd:

Metropole Orchestra o.l.v. Vince Mendoza
John Zorn Acoustic Masada
Jack DeJohnette/John Scofield/Larry Goldings
Bill Frisell Group
Buster Williams & Benny Golson (met vraagteken)
Trygve Seim Ensemble
Kenny Garrett
McCoy Tyner

De officiële site kan je hier vinden.

Ik ga er zeker heen. Al wordt het waarschijnlijk 1 dagje (die prijzen... )
Ik ben ook heel benieuwd hoe het in Rotterdam is, ik ga er vanuit dat het wel gaaf wordt.
Ben ook benieuwd wat de pop/jazz ratio deze keer is maar zolang er weer aantal mooie jazzartiesten komt ben ik weer gelukkig.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 27 maart 2006 @ 18:49:19 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36412236
Zorn, DeJohnette/Scofield/Goldings, McCoy Tyner... ik heb nu al zin .

Verder het programma maar even afwachten, maar het zal zoals altijd wel weer goed zitten. Ik vrees ook een beetje voor de prijzen van alles en de sfeer + akoestiek in de Ahoy, maar goed... we gaan maar van het positieve uit.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_36412541
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:49 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn, DeJohnette/Scofield/Goldings, McCoy Tyner... ik heb nu al zin .

Verder het programma maar even afwachten, maar het zal zoals altijd wel weer goed zitten. Ik vrees ook een beetje voor de prijzen van alles en de sfeer + akoestiek in de Ahoy, maar goed... we gaan maar van het positieve uit.
En als het goed is speelt Dave Douglas (tr) in het quintet van Zorn, dus dat moet inderdaad wel gaaf worden.
Ik hoop ook op nog wat oude hard-boppers, het zal 'm wel weer niet worden, maar Sonny Rollins zou natuurlijk wel erg leuk zijn. Of Chris Potter, die moet ik ook nog steeds een keer live zien. (of Grachan Moncur of Andrew Hill, zolang het nog kan). Mijn wenslijstje is vrij lang .
Verder denk ik dat de Jazzorchestra of the Concertgebouw vast ook wel weer ergens staat en dat Michael Brecker wellicht ook wel weer terug komt. Ik ben benieuwd.
  maandag 27 maart 2006 @ 19:04:24 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36412648
Zorn speelde vorig jaar ook met Dave Douglas, ik vond dat toen erg goed. Van mij mogen ze Douglas trouwens ook wel met een van z'n eigen projecten boeken, die "Infinite" band met Uri Caine die twee jaar geleden speelde was toen echt een van mijn hoogtepunten van dat jaar.

Andrew Hill heb ik vorig jaar ook gezien met z'n big band, maar dat sprak me toen niet enorm aan. Z'n nieuwe cd "Time Lines" is trouwens wel weer erg fraai, dus misschien dit jaar een revanche...
  maandag 27 maart 2006 @ 22:12:05 #5
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36418871
Ik ben ook erg benieuwd hoe het dit jaar in Rotterdam zal zijn. Hoe dan ook, ik ben er weer drie dagen bij!
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 27 maart 2006 @ 22:43:39 #6
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36420035
Ik ga waarschijnlijk ook weer... even afhankelijk van het programma welke dag/dagen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_36427458
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:04 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn speelde vorig jaar ook met Dave Douglas, ik vond dat toen erg goed. Van mij mogen ze Douglas trouwens ook wel met een van z'n eigen projecten boeken, die "Infinite" band met Uri Caine die twee jaar geleden speelde was toen echt een van mijn hoogtepunten van dat jaar.
Heb ook nog zo'n album van Douglas met Caine, wel vet album (ook met Chris Potter en Bill Frisell - welke ook met Zorn meespeelt als ik me niet vergis - dus dat zit wel goed). Trouwens nog een leuke link van jou Zander (uit het vorige NSJF topic). Meteen maar een quote dan :
quote:
Om eens te kijken hoe het 'vroegah' was: Polygoon-journaalbeelden van het vierde NSJ (1979): klik
Overigens, als iemand nog aanvullingen heeft op artiesten die komen, dan pas ik het wel even aan in de openingspost
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 11:03:02 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36427947
Jee ik heb er weer zin in Zal waarschijnlijk ook weer drie dagen gaan, hangt een beetje af van de financieën (ga ook al naar Rock Werchter en Lowlands, dat wordt een vakantiebaantje ) Ben erg benieuwd hoe het in Ahoy zal zijn, kan het nog steeds niet verkroppen dat het weg gaat uit Den Haag Maar ik moet het maar afwachten...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36428517
JZ, BF, wat een line-up!
pi_36467033
En Michael Brecker is inderdaad weer terug te vinden op het NSJF dit jaar (volgens zijn site in de Statenhal in Den Haag, misschien kan hij het ook nog niet helemaal verkroppen dat het straks in Rotterdam zal plaatsvinden). Hij treedt op met Steps Ahead, ik heb de formatie nog nooit samen horen spelen, maar heb gehoord/gelezen dat het een beetje gladjes is. Maar goed, zullen zien

Toch niet....

[ Bericht 5% gewijzigd door Doff op 29-03-2006 18:44:20 ]
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:16:37 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36467540
Ik dacht dat Michael Brecker ernstig ziek was, of is dat inmiddels (gelukkig) weer over?
pi_36467682
Oh, dan heb ik wat gemist. Wat heeft hij dan?
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:36:25 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36468141
Die tourdata zijn van vorig jaar, volgens de website heeft hij onlangs een behandeling tegen een of andere vorm van botkanker ondergaan. Zoals het er nu uitziet, denk ik niet dat de kans groot is dat hij op NSJ speelt.
pi_36469855
Oh, dat heb ik over het hoofd gezien. Maar ik ben benieuwd dan....
pi_36687552
*kick
Kenny Garrett komt ook. Die man kan zeker een fijn potje sax spelen
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:39:34 #16
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36954011
Het Wayne Shorter kwartet (met Brian Blade, John Pattituci en Danilo Perez) is nu ook bevestigd voor NSJ 2006.
pi_37029209
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:39 schreef Zanderrr het volgende:
Het Wayne Shorter kwartet (met Brian Blade, John Pattituci en Danilo Perez) is nu ook bevestigd voor NSJ 2006.
Ik ontdek deze post nu pas
Vet. Vorige keer was het even wennen, maar best gaaf. Denk dat het wel weer zo'n plusconcert gaat worden.
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:39:15 #18
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37375039
Ik vond Wayne Shorter's concert in het Concertgebouw vorig jaar erg goed, dus die wil ik nog wel een keer zien.

De website is nu ook geupdate met nieuwe namen:

- Jamiroquai
- Fourplay
- Madeleine Peyroux
- Van Morrison
- Buddy Guy
- Brad Mehldau
- Gnarls Barkley schijnt ook te komen, nog niet bevestigd op de site volgens mij.

Behalve bij Mehldau kun je wel weer kanttekeningen zetten bij het 'jazzgehalte', maar goed.. Jamiroquai vind ik zelf wel te pruimen en het concert van Buddy Guy was ook leuk, een paar jaar terug.

Van Morrison heb ik ook al een keer eerder gezien, maar dat was echt om te janken zo slecht. Die man kunnen ze beter met pensioen sturen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zanderrr op 28-04-2006 13:44:37 ]
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 14:28:54 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37376652
Las laatst in de tram dat Randy Crawford het NSJ zal openen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 28 april 2006 @ 21:05:26 #20
104962 SilverRocket
longtime sunshine upon me
pi_37388558
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:39 schreef Zanderrr het volgende:
Dat en McCoy Tyner !
And it's so sad to see the world agree
That they'd rather see their faces fill with flies
All when I'd want to keep white roses in their eyes
pi_37388775
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 21:05 schreef SilverRocket het volgende:

[..]

Dat en McCoy Tyner !
Ben ook wel een liefhebber van McCoy Tyner, maar dan eigenlijk vooral zijn oudere werk, met als absolute hoogtepunt natuurlijk in het kwartet met Coltrane.
Maar heb een hele tijd terug een nieuwe cd van hem gekocht (Illuminations) en dat is redelijk saai album. Ben dus wel benieuwd hoe de man nu speelt. Al heb ik er natuurlijk wel wat voor over om hem sowieso bezig te zien
  vrijdag 28 april 2006 @ 21:16:25 #22
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37388833
Ik heb hem al een aantal keer gezien, en het is toch altijd wel genieten, hoor. Tyner is echt zo'n pianist die je uit duizenden herkent, en het is alleen al goud waard om die pianoaanslag een keer in het echt te horen. Mooiste concert was een paar jaar terug met Bobby Hutcherson op de vibes.
pi_37389242
Ah Bobby Hutcherson! Daar ben ik de laatste tijd wat meer naar aan het luisteren. Bijna zonder uitzondering gave muziek. En een concert van zo'n duo zal inderdaad wel heel mooi zijn.
Die nieuwe cd was ook een studioalbum. Ben ik ook niet altijd zo'n fan van.
  vrijdag 28 april 2006 @ 21:32:11 #24
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37389247
Jamiroquai !

Buddy Guy krijgt een fromaat statenhal makkelijk plat inderdaad.
pi_37397704
Las op de site van Pete Philly & Perquisite dat zij dit jaar ook zullen optreden op NSJF...
  zaterdag 29 april 2006 @ 11:57:44 #26
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_37398822
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:49 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn, DeJohnette/Scofield/Goldings, McCoy Tyner... ik heb nu al zin . [..]
Dat Acoustic Masada is volgens mij alleen 'van' John Zorn maar niet 'met' hem. Ik heb d'r een opname van, het is een trio viool / cello / contrabas, goed te pruimen ondanks de afwezigheid van de grote man (of, voor sommigen wellicht dankzij diens afwezigheid ).
iedereen is uniek behalve ik
  zaterdag 29 april 2006 @ 12:02:50 #27
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37398924
Dat is het Masada String Trio, volgens mij.
pi_37399026
Ja, dat klopt. Acoustic Masada is met John Zorn, Joey Baron, Dave Douglas en Greg Cohen en wordt alleen maar zo genoemd, omdat John Zorn vet aan het touren en scoren is met Electric Masada.

Masada String Trio is vaak zonder Zorn, hoewel hij ook vaak de muziek 'aangeeft' en wordt uitgevoerd door Mark Feldman, Erik Friedlander en Greg Cohen.
pi_37463746
En weer wat nieuwe namen (niet officieel):
Roy Haynes
Thomasz Stanko in een band met o.a. Jan Garbarek
Stefan Leviestro met een Nederlandse superformatie
Tower of Power

Alleen de namen genoemd die mij zelf interessant lijken
Spreekt voor zich denk ik.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:14:20 #30
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37685283
Schopje...

Vandaag wordt het programma bekend gemaakt.
pi_37686251
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:14 schreef ondeugend het volgende:
Schopje...

Vandaag wordt het programma bekend gemaakt.
Vet. Weet je hoe laat ongeveer?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:27:51 #32
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37688875
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:45 schreef Doff het volgende:

[..]

Vet. Weet je hoe laat ongeveer?
Nee geen idee... er zou een persconferentie plaatsvinden en daarna zou het meteen op de site komen te staan. Af en toe even kijken dus.

Edit:
quote:
Het programma voor North Sea Jazz 2006 wordt op de persconferentie van 9 mei bekendgemaakt, en zal vanaf die dag vanaf 18.00 uur op deze site te vinden zijn

[ Bericht 22% gewijzigd door ondeugend op 09-05-2006 13:35:00 ]
  Moderator dinsdag 9 mei 2006 @ 14:41:29 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37690472
Oeh spannend! Volgens mij is de persconferentie nu bezig (dacht half 3).
pi_37706694
De programmering

Vrijdag
Zaterdag
Zondag

Artist in Residence is Branford Marsalis
Zalen zijn vernoemd naar rivieren. Je moet wat.

Ziet er op zich wel goed uit vind ik. Twijfel of ik vrijdag of zondag ga. Kiezen tussen Chris Potter, Kenny Barron, Wayne Shorter, Paco De Lucia en Joe Zawinul of Bill Frisell, Benny Golson, Uri Caine, Yuri Honing, James Carter, Stefan Levestro en Yusef Lateef is niet zo gemakkelijk (en nu negeer ik Hank Jones, McCoy Tyner en Jack DeJohnette op zaterdag ook al...)
Met Brandford Marsalis heb ik niet zoveel. Heb 'm wle een keer live gezien maar vond het toen niet zo bijzonder. Als ze zijn broertje Wynton nou hadden gekozen
Vraag me nog wle ag hoe het met plusconcerten zit. Zijn die er niet meer?
En volgens mij is de 'Nile' de nieuwe Statenhal, alle populaire artiesten treden daar op.
  woensdag 10 mei 2006 @ 13:57:50 #35
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37707262
Ik vind het programma eerlijk gezegd toch een beetje teleurstellend. Er valt nog genoeg leuks te zien, maar voorgaande jaren waren er toch meer interessante acts, naar mijn smaak. Weinig avant/free - achtige dingen ook, dit jaar. En niets ten nadele van bijv. Kanye West of Paul Weller, maar de link met jazzmuziek vind ik bij zulke artiesten wel heel erg ver te zoeken.

Volgens mij zijn er nog wel plusconcerten (in de Amazon-zaal).
  Moderator woensdag 10 mei 2006 @ 14:37:17 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37708324
Vind het programma ook wat tegenvallen dit jaar
pi_37720273
Uhm, Kanye West?!
  Moderator donderdag 11 mei 2006 @ 13:42:45 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37734971
Wat ben ik teleurgesteld door NSJ Het programma vond ik al wat tegenvallen maar nu zie ik dat de dingen die ik wil zien ook nog eens allemaal plusconcerten zijn: Jamiroquai, Randy Newman, Joe Sample + Randy Crawford, Van Morrison, Madeleine Peyroux wat belachelijk Kaarten zijn al superduur en dan gaan ze ook nog eens van deze concerten plusconcerten maken. Ik denk dat ik dit jaar voor het eerst in jaren NSJ ga overslaan.
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:07:04 #39
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37735676
Van Morrison en Jamiroquai kon je een aantal jaar terug gewoon nog zonder bijbetalen in de Statenhal zien. Persoonlijk ga ik meer voor de kleinere zaaltjes, maar ik vind het verder op deze manier eerlijk gezegd ook geen verbetering. Misschien komt het ook omdat de artiesten zelf tegenwoordig een belachelijk hoge gage vragen.

Van the Man was een paar jaar geleden trouwens toch bar slecht, daar mis je imo niks aan.
  Moderator donderdag 11 mei 2006 @ 14:23:13 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37736145
Ik hou zelf ook van de kleine zaaltjes, maar als ik zoveel geld neerleg dan wil ik ook wel een paar grote namen zien. Anders ga ik wel naar het BIM of het SJU. Het wordt elk jaar belachelijker, steeds duurder en steeds meer plusconcerten. En nu ook al in de stomme Ahoy, denk echt dat ik het dit jaar voor gezien hou
  maandag 15 mei 2006 @ 12:34:44 #41
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37841333
Gezien het feit dat Masada en Jamie Lidell al eerder op hun sites aankondigden op NSJ te spelen, is het vreemd dat ze er nu plotseling niet bij staan. Maar er zijn nog een aantal vreemde gaten in het blokschema, dus misschien komt het nog goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaisyDuke op 15-05-2006 14:10:39 ]
pi_37850488
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:34 schreef DaisyDuke het volgende:
Gezien het feit dat Masada en Jamie Lidell al eerder op hun sites aankondigden op NSJ te spelen, is het vreemd dat ze er nu plotseling niet bij staan. Maar er zijn nog een aantal vreemde gaten in het blokschema, dus misschien komt het nog goed.
Die namen kwamen van het north sea jazz forum. Daar staat een hoop onzin op, dus misschien heb ik je wat teveel hoop gegeven.
Bill Frisell zou samen met Zorn optreden volgens mij en Frisell staat er wel, alleen met een andere band.
  maandag 15 mei 2006 @ 17:53:59 #43
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37850687
quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:46 schreef Doff het volgende:

[..]

Die namen kwamen van het north sea jazz forum. Daar staat een hoop onzin op, dus misschien heb ik je wat teveel hoop gegeven.
Bill Frisell zou samen met Zorn optreden volgens mij en Frisell staat er wel, alleen met een andere band.
Nee hoor, niet van het NSJ forum. Het Masada optreden kan ik nergens meer terug vinden (stond hier), maar de Lidell aankondiging staat er nog gewoon. Check de site van Jamie Lidell maar.
pi_38025157
Jeff Beck wil ik rustig nog een keer zien, zeker als hij op NSJ voornamelijk Blow by blow/Wired materiaal speelt.

Nu nog uitzoeken wanneer (en óf) Masada speelt .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 21 mei 2006 @ 13:50:57 #45
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_38044313
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 20:03 schreef Litpho het volgende:
Nu nog uitzoeken wanneer (en óf) Masada speelt .
Masada speelt volgens mij toch niet op NSJ, maar wel op 12 juli in Lantaren/Venster in Rotterdam. Zit er zelf wel sterk over te denken om daar ook maar naartoe te gaan, kaartje is 30 of 35 euro.
  zondag 21 mei 2006 @ 14:01:59 #46
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_38044596
Ik laat het dit jaar aan me voorbijgaan denk ik.

Ik had JK graag willen zien maar het is gewoon onbetaalbaar zo.
Dan maar streams en radio luisteren.
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:58:26 #47
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38170600
quote:
Erykah Badu toegevoegd aan programma North Sea Jazz

ROTTERDAM - De Amerikaanse soulzangeres Erykah Badu is toegevoegd aan de 31e editie van het North Sea Jazzfestival. Ze treedt 16 juli op. Het festival heeft 14, 15 en 16 juli plaats in Ahoy' in Rotterdam.

Badu maakte in 2001 haar debuut voor het Nederlandse publiek tijdens North Sea Jazz, toen nog in Den Haag. De zangeres brak in 1997 door met haar debuutalbum 'Baduizm'.

Badu combineert in haar muziek jazz, soul, R&B en hiphop. Kenners beschouwen haar als de grondlegger van de Nu soul.
pi_38170793
Badu is goed nieuws, jammer alleen dat het optreden van Arturo Sandoval komt te vervallen.
  woensdag 31 mei 2006 @ 13:27:02 #49
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38407307
Het concert van Gnarls Barkley vrijdag 14 juli komt helaas te vervallen vanwege een tour in Amerika.
pi_38815979
*Kick!

Iemand al kaarten besteld?
Ik ga in elk geval voor de vrijdag .
pi_38998765
Ik ga Zondag, en alleen voor Kanye.
Ben 8 maart al naar hem in ´t Ahoy geweest, was geweldig.

En Kanye is de enige rapper die in de buurt komt om daar te staan, hij maakt tenminste geen "fuck you, bitches" etc. muziek.
Drive slow is btw z´n nieuwe single.

En zo kan ik ook een keer naar andere artiesten kijken waar ik anders nooit naar luister.
Welke kunnen jullie mij aanraden?
  maandag 19 juni 2006 @ 12:54:07 #52
123170 alors
zlata1234
pi_38998906
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:48 schreef brtausi het volgende:

En Kanye is de enige rapper die in de buurt komt om daar te staan, hij maakt tenminste geen "fuck you, bitches" etc. muziek.

En zo kan ik ook een keer naar andere artiesten kijken waar ik anders nooit naar luister.
Tof

Als je zondag gaat zou ik iig naar Erykah Badu gaan en James Hunter de rest ken ik (nog) niet
know'm sayin?
word? word.
pi_38999135
Ik heb een paar stukken van hem gehoord die die accoustisch doet en die zijn ook heel erg vet, dus ik denk dat je dat ook kunt verwachten.
Soort van Unplugged

(ik hoop stiekem op begeleiding van John Legend achter de piano )

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2006 13:01:57 ]
pi_38999155
quote:

Roy Hargrove, Marcus Miller, Erykah Badu, Joe Zawinul, en dan naar Kanye West.
  maandag 19 juni 2006 @ 14:01:21 #55
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39001153
Wat Scrutinizer zegt, ook zou ik even een kijkje nemen in de Yukon-zaal.
pi_39016895
Wordt er naast Zawinul ook nog andere jazz beluisterd op het aankomend NSJF?
  maandag 26 juni 2006 @ 16:06:11 #57
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39253170
Ik ga dit jaar alleen op zondag, anders wordt 't allemaal een beetje te duur. In ieder geval ga ik Paco de Lucia, Wadada Leo Smith en Chris Potter checken, verder zie 'k het wel.
pi_39268703
Hey jongens, weet 1 van jullie een telefoon die goede video-opnames kan maken?
Ik wil wel wat op video hebben vastgelegd(was 't de vorige keer vergeten bij kanye )
En aangezien je niet met een normale camera daar aan mag komen zetten
pi_39354201
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:42 schreef MaJo het volgende:
Wat ben ik teleurgesteld door NSJ Het programma vond ik al wat tegenvallen maar nu zie ik dat de dingen die ik wil zien ook nog eens allemaal plusconcerten zijn: Jamiroquai, Randy Newman, Joe Sample + Randy Crawford, Van Morrison, Madeleine Peyroux wat belachelijk Kaarten zijn al superduur en dan gaan ze ook nog eens van deze concerten plusconcerten maken. Ik denk dat ik dit jaar voor het eerst in jaren NSJ ga overslaan.
¤65,- + ¤15 extra voor een plusconcert in de Amazon? hal + ¤3,50 voor een bieâhtje is aan de prijs. Ik hoop dat de optredens door de NOS wordt uitgezonden zodat ook de arbeider kan meegenieten. Maar op zich zou ik er wel een extra consumptief krediet voor willen afsluiten om Randy Crawford weer eens te horen en zien
pi_39354757
Ik wilde ook op zondag gaan maar moet maandagochtend vroeg werken. Dan zou ik natuurlijk een paar uur eerder naar huis kunnen gaan maar daarvoor vind ik het te duur. 65 euro
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:59:04 #61
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39355922
Ik ga ook dit jaar weer drie dagen. Heb er zin an.
pi_39370652
Ik ga vrijdag .
Heb er ook zeker zin in, alhoewel namen me vorig jaar wel meer aanspraken.

Heb nog een kaartje over voor vrijdag ivm afzegging. Iemand nog geïnteresseerd? 65 Euro, service- + evt. verzendkosten zijn voor mij .
pi_39417304
Voor Kanye

Line-up:
Kanye West (vocals); Helbertien Hylkema, Judith Schouten, Yfke de Jong (violin); Atie Aarts, Sarah Wijzenbeek (cello); Nelleke Post; rest of line up t.b.a.

Hopelijk komt er nog meer orkest bij

of Dj A-track of John Legend
pi_39447560
quote:

En dit vind ik dus jammer. Niets ten nadele van jou; als ik zelf Kanye Westfan was geweest zou ik deze gelegenheid vast ook hebben aangegrepen.

Maar dit kan je toch geen jazzfestival meer noemen onderhand? Toen ik in '99 voor het eerst naar het NSJF ging had het nog min of meer de atmosfeer van een jazzfestival, in '00 werd het al wat minder, en in '04 had ik echt het gevoel naar jazz te moeten zoeken tussen alle R&B- en danceacts. Nu met de verhuizing van het nog enigszins jaren '70 uitademende Congresgebouw naar het moderne Ahoy is het jazzfestival-gevoel nog verder te zoeken.

Ik mag hopen dat er ooit iemand een festival opricht dat weer alleen jazz vertoont en niet allerlei popmuziek eromheen.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39447779
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:33 schreef m021 het volgende:

[..]

Maar dit kan je toch geen jazzfestival meer noemen onderhand? Toen ik in '99 voor het eerst naar het NSJF ging had het nog min of meer de atmosfeer van een jazzfestival,
Dat gelul heb je ieder jaar. In 1999 stond Herman Brood trouwens op primetime geprogrammeerd in de Statenhal. Vroeger was niet alles beter, wel goedkoper.
pi_39448356
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:43 schreef Scrutinizer het volgende:

Dat gelul heb je ieder jaar. In 1999 stond Herman Brood trouwens op primetime geprogrammeerd in de Statenhal. Vroeger was niet alles beter, wel goedkoper.
Natuurlijk, ik zeg ook nergens dat het in 1999 nog een echt jazzfestival was. Al sinds 1993, de overname van NSJF door Mojo, wordt het festival minder jazzy. Wat ik zei is dat het in 1999 minder erg was dan nu, met andere woorden: het wordt ieder jaar erger.

En dat er in dit topic iemand zegt dat hij alleen voor Kanye erheen gaat helpt niet echt om mijn bewering tegen te spreken.
  zondag 2 juli 2006 @ 14:15:35 #67
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39448400
Die discussie is inmiddels al zo oud als het festival zelf, en we voeren hem hier elk jaar weer. Ik ben voor het eerst in '97 naar het festival geweest en toen stonden bijv. de Ohio Players en Earth Wind & Fire ook geprogrammeerd.

Het is gewoon financieel niet haalbaar om een festival met alleen 'echte' jazz te organiseren (wat dat dan verder ook mag wezen..). In het buitenland lijkt het ook niet te lukken, want op bijv. het Montreux Jazz festival stond vorig jaar zelfs Alice Cooper op het programma.

k vind wel dat er mbt jazz dit jaar wel erg veilig geprogrammeerd is. Weinig 'vrije geluiden' en veel Nederlandse acts. Niets ten nadele van bijv. Yuri Honing, Tony Overwater, Anton Goudsmit etc., want het zijn geweldige muzikanten, maar de rest van het jaar kun je ze hier ook met gemak in een klein zaaltje zien.

Om nu al over de sfeer in Ahoy te oordelen terwijl het festival nog niet eens begonnen is, lijkt me ook wat voorbarig. Zo geweldig was het Congresgebouw nou ook niet altijd, ik vind het bijvoorbeeld helemaal niet erg dat ik niet meer met m'n hoofd achter een pilaar in de Jan Steen zaal hoef te zitten.
pi_39450745
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:15 schreef Zanderrr het volgende:

Het is gewoon financieel niet haalbaar om een festival met alleen 'echte' jazz te organiseren

...

k vind wel dat er mbt jazz dit jaar wel erg veilig geprogrammeerd is.
Dat is mijn punt ook. Het is imho geen probleem als er een paar podia zijn waar muziek wordt gespeeld die niet echt als jazz te benoemen valt. Maar dit jaar lijkt het alsof de niet-jazz de boventoon voert.
In plaats van een jazzfestival waar ook popmuziek te beluisteren valt, verandert het NSJF langzaam in een popfestival waar ook jazz wordt gespeeld. En dat vind ik jammer.
quote:
Om nu al over de sfeer in Ahoy te oordelen terwijl het festival nog niet eens begonnen is, lijkt me ook wat voorbarig.
Daar heb je gelijk in. Het Congresgebouw heeft echter wel een jaren '70 uitstraling die m.i. goed past bij de mental image van jazz. Maar dat ligt voor iedereen anders natuurlijk.
  zondag 2 juli 2006 @ 16:46:19 #69
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39451412
Nou ja, goed is goed, vind ik.. het maakt mij niet zoveel uit of iets al dan niet jazz mag heten, als het maar de moeite waard is. Het is inderdaad wel zo dat de vlag de lading tegenwoordig vaak niet echt meer dekt.

Ik denk (vrees?) dat het de komende jaren alleen nog maar minder zal worden, zodra de huidige grote jazz-publiekstrekkers (Hancock, Shorter etc.) het rustiger aan gaan doen vanwege hun leeftijd. Echt veel grote publiekstrekkers onder de jongere lichting jazzmuzikanten zijn er ook niet echt, of je komt bij Norah Jones en Jamie Cullum terecht.
pi_39451868
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:46 schreef Zanderrr het volgende:

Echt veel grote publiekstrekkers onder de jongere lichting jazzmuzikanten zijn er ook niet echt, of je komt bij Norah Jones en Jamie Cullum terecht.
Dat vind ik dan op zich geen probleem. True, Norah Jones en Jamie Cullum kunnen geen pure jazz worden genoemd, daarvoor is hun muziek te 'poppy' - wat ze zelf ook vinden trouwens. Ik vind het echter een stuk meer op zijn plaats dan bijvoorbeeld Kanye West.
pi_39453665
Ik vind dat ze met kanye west wel het meest bij jazz in de buurt komen.
Ik snap best wel dat de echte jazzliefhebbers, op voorhand als iets hebben van, "waar gaat dit naar toe".

Maar aan de andere kant kunnen die ook weer naar iets anders luisteren dan dat ze gewend zijn.
Zoals ik, ik luister never nooit jazz(echt nooit) maar nu ik er toch ben ga ik van alles een beetje proberen mee te pikken
pi_39456490
quote:
Op zondag 2 juli 2006 18:34 schreef brtausi het volgende:

Ik vind dat ze met kanye west wel het meest bij jazz in de buurt komen.
Niet om je af te kraken ofzo, maar waar baseer je dat op? Je geeft zelf al aan dat je nooit jazz luistert, dus hoe weet je welke muziek erbij in de buurt komt?

Ik denk dat de meeste jazzliefhebbers het met me eens zijn dat de hip-hop van Kanye West in de verste verte niet op jazz lijkt.
pi_39456676
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:23 schreef m021 het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste jazzliefhebbers het met me eens zijn dat de hip-hop van Kanye West in de verste verte niet op jazz lijkt.
Heel goed ken ik 't niet, maare wat ik ken komt niet echt als jazz op me over .
  zondag 2 juli 2006 @ 20:37:44 #74
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39456872
Ik heb The Roots wel een keer op NSJ gezien, Geen jazz, alhoewel er ook wel weer veel geimproviseerd en ge-freestyled werd, maar die gaven verder wel een goede show weg. Ik vond hen toen ook wel goed bij de rest van het programma passen.
pi_39457033
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:37 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb The Roots wel een keer op NSJ gezien, Geen jazz, alhoewel er ook wel weer veel geimproviseerd en ge-freestyled werd, maar die gaven verder wel een goede show weg. Ik vond hen toen ook wel goed bij de rest van het programma passen.
Dat vind ik dan wel weer iets heel anders. The Roots vind ik ook wel gaaf iig, dat kan best 'jazzy' zijn. Iemand als D'Angelo zou ik ook graag op NSJF zien. Of wat swingende soul als Sharon Jones ofzo, dat trekt toch ook een hoop bezoekers?
pi_39457088
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:43 schreef Doff het volgende:

Iemand als D'Angelo zou ik ook graag op NSJF zien.
Die was er een jaar of wat geleden al. Geweldige show
pi_39457276
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:45 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Die was er een jaar of wat geleden al. Geweldige show
Jammer genoeg niet meegemaakt .
Heb een aantal liveopnamen gehoord, ontzettend gaaf, superswingend, funky, veel blazers, geweldig idd. .
pi_39457647
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:52 schreef Doff het volgende:

[..]

Jammer genoeg niet meegemaakt .
Heb een aantal liveopnamen gehoord, ontzettend gaaf, superswingend, funky, veel blazers, geweldig idd. .
De Amerikaanse arrenbie-artiesten die op NSJ staan geven vrijwel altijd een geweldige show. Erykah Badu moet in het verleden ook heel goed geweest zijn, zelfs volgens jazz-liefjebbers. Die heb ik dan helaas gemist en zal ik dit keer ook missen
pi_39458725
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:23 schreef m021 het volgende:

[..]

Niet om je af te kraken ofzo, maar waar baseer je dat op? Je geeft zelf al aan dat je nooit jazz luistert, dus hoe weet je welke muziek erbij in de buurt komt?

Ken jij 1 rap/hiphop artiest die met een 16 stuks orkest optreed op abbey road( en dat niet alleen op abbey road).

Ik vind het totaal niet op jazz lijken, daar heb je gelijk in(anders was ik wel een heel groot jazzliefhebber )
Ik bedoel in vergelijking met andere rap/hiphop artiesten
pi_39459753
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:41 schreef brtausi het volgende:

Ken jij 1 rap/hiphop artiest die met een 16 stuks orkest optreed op abbey road( en dat niet alleen op abbey road).
Ik zie nog steeds niet in waarom dat hem een meer geschikte kandidaat maakt om op NSJF te staan. Hij treedt op met een orkest, dus het is gerechtvaardigd dat hij op North Sea staat?

Marco Borsato en U2 spelen ook wel eens met orkesten (die vaak groter zijn dan 16 man), maar die zie ik ook nog niet 1-2-3 op NSJF staan.
  zondag 2 juli 2006 @ 22:20:55 #81
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39459981
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:11 schreef m021 het volgende:
Marco Borsato en U2 spelen ook wel eens met orkesten (die vaak groter zijn dan 16 man), maar die zie ik ook nog niet 1-2-3 op NSJF staan.
Ssstt... straks breng je Mojo nog op ideeen. "Rene Froger sings Sinatra, with the Royal Concertgebouw Orchestra" of zo.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor live-show Kanye West brengt, dus ik ga er van te voren dan ook maar niet over oordelen. Scrutinizer heeft wel gelijk dat die R&B en funk-acts vaak wel een vette show neerzetten, en als er dan ook nog een beetje geimproviseerd wordt, dan is de link met 'echte' jazz toch ook niet zo ver weg meer.
pi_39460613
Waarom die geschikt is voor het NSJ moet je niet aan mij vragen.
Maar wat ik zeg is: als je toch een rapper moet kiezen is hij de beste keus.
Dat is alles wat ik zeg.

Ik bekijk het van de kant van de hiphopfan en jij van de jazz.
In vergelijking met een andere jazz artiest maakt die natuurlijk geen kans om daar te staan.
Want echte jazz gaat natuurlijk boven hiphop o zo'n festival.
Ik ben alleen blij dat hij er staat

Zoiets kun je mischien verwachten denk ik(wild gues)
http://www.youtube.com/watch?v=8pR_onUDj2I&mode=related&search=kanye%20west%20live

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2006 23:03:38 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:21:10 #83
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39519280
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:43 schreef brtausi het volgende:
Waarom die geschikt is voor het NSJ moet je niet aan mij vragen.
Maar wat ik zeg is: als je toch een rapper moet kiezen is hij de beste keus.
Dat is alles wat ik zeg.
Wat een verschrikkelijke onzin zeg! Volgens mij overschat je het Jazz-gehalte van meneer West een beetje; er zijn natuurlijk tonnen Hiphop-acts met duidelijkere Jazz invloeden dan Kanye.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 17:08:22 #84
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39826149
Voor de thuisblijvers zoals ik.

Live programma North Sea Jazz Webcast op www.npsoutput.nl
(namen onder voorbehoud)

Vrijdag 14 juli 2006: live vanuit Amazon & Nile
19.00 Branford Marsalis & Rotterdams Philharmonisch Orkest
19:30 Jamiroquai
20:00 tape: hoogtepunten Paulus Potterzaal Webcast 2003-2005
20.15 Clarke/ Duke Project
21.00 Randy Newman
21.45 Jeff Beck
22.00 tape: hoogtepunten Paulus Potterzaal Webcast 2003-2005
22.45 Joe Sample / Randy Crawford
23:00 tape: hoogtepunten Paulus Potterzaal Webcast 2003-2005
00.30 Herbie Hancock
01:45 Einde webcast

Zaterdag 15 juli 2006: live vanuit Maas & Nile
18.30 Richard Bona
19:45 tape: hoogtepunten Paulus Potterzaal Webcast 2003-2005
20.00 Sergio Mendes
21:15 tape: hoogtepunten Paulus Potterzaal Webcast 2003-2005
21.30 The Neville Brothers
22.45 Bilal
23.30 Tower of Power
00.15 Davell Crawford
00.45 Leela James
01.15 Irma Thomas
01:45 Einde Webcast

Zondag 16 juli 2006: live vanuit Amazon, Maas & Nile
16.30 RH Factor
17.45 Paco de Lucia
18.30 Marcus Miller
19.15 Bettye Lavette
19:45 tape: hoogtepunten Paulus Potterzaal Webcast 2003-2005
20.45 Joe Zawinul & WDR Big Band
21.30 Paul Weller
22:15 Erykah Badu (semi-live)
22.45 Dr John
00:00 Einde webcast

http://www.omroep.nl/nps/output/
  vrijdag 14 juli 2006 @ 17:11:43 #85
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39826250
En vandaag ook nog gewoon op TV

Vrijdag 14 juli: 20.00 – 20.25 uur
De eerste uitzending staat in het teken van het concert van de Engelse funkband Jamiroquai, de groep van zanger Jay Kay.

Vrijdag 14 juli: 23.45 – 01.15 uur
In deze uitzending onder andere zanger/ pianist Randy Newman, het trio van toetsenist Joe Sample samen met zangeres Randy Crawford, saxofonist Branford Marsalis en gitarist Jeff Beck. Daarnaast aandacht voor de verhuizing van het festival van Den Haag naar Rotterdam.

Ned 3.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 19:37:57 #86
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_39829982
Doet bij jullie de Webcast het? hier niet namelijk
Jawel, je keek.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:14:22 #87
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_39831030
Jamiroquai nu op ned 3
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:24:43 #88
131729 jna
pi_39831334
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:14 schreef Elusive het volgende:
Jamiroquai nu op ned 3
Nog geen solo gezien...

En dat op festival als North Sea Jazz
Jawel, je keek.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:30:19 #89
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39831490
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:37 schreef jna het volgende:
Doet bij jullie de Webcast het? hier niet namelijk
Bij mij ook niet.
Ik vond Jamiroquai erg goed.

Edit; nu wel Clarke / Duke Project
  vrijdag 14 juli 2006 @ 22:53:11 #90
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39835628
Jamiroquai op de stream om 23.10

Nu dus.

[ Bericht 33% gewijzigd door ondeugend op 14-07-2006 23:02:15 ]
pi_39844177
Wel Kanye West, maar geen Pete Philly & Perquisite? Als je het toch over jazz-gehalte hebt, dan komen zij een stuk dichter in de buurt dan West...
  zaterdag 15 juli 2006 @ 10:49:18 #92
131729 jna
pi_39844851
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 10:11 schreef Numbie het volgende:
Wel Kanye West, maar geen Pete Philly & Perquisite? Als je het toch over jazz-gehalte hebt, dan komen zij een stuk dichter in de buurt dan West...
Denk je dat de organisatie nog naar jazz gehalte kijkt? Die kijken gewoon waar meer bezoekers op afkomen.
Jawel, je keek.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 13:00:56 #93
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39847854
Iemand gisteren geweest ?

Ik ben zo benieuwd hoe Ahoy bevalt...
De gemiddelde bezoeker was vorig jaar nogal negatief over Ahoy en deden zich het liefst wanhopig vastklampen aan Den Haag.
pi_39847982
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:00 schreef ondeugend het volgende:
De gemiddelde bezoeker was vorig jaar nogal negatief over Ahoy
Nou ja, het feit dat het Sportpaleis (de hoofdzaal van Ahoy) algemeen bekend staat als een ontzettende galmbak had daar natuurlijk wel het een en ander mee te maken .
  zaterdag 15 juli 2006 @ 13:09:20 #95
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39848078
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:05 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, het feit dat het Sportpaleis (de hoofdzaal van Ahoy) algemeen bekend staat als een ontzettende galmbak had daar natuurlijk wel het een en ander mee te maken .
Aha je meldt je al ?
Maar inderdaad dat was een argument. Maar ook de opzet was een punt meen ik me te herinneren.
pi_39848144
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:09 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Aha je meldt je al ?
Nee, nadat Masada niet meer kwam heb ik NSJ dit jaar maar even gelaten voor wat het was. De enige artiest die ik wel graag had willen zien op de vrijdag was Jeff Beck (en die heb ik al live gezien), het merendeel van wat ik herkende was een "leuk als ik er toch ben, maar niet leuk genoeg om voor naar NSJ te gaan". Jamiroquai bijvoorbeeld zie ik veel liever bij een complete show .
  zaterdag 15 juli 2006 @ 13:19:08 #97
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39848352
Een vriend van me deed in een eerste reactie zeggen dat Ahoy na de eerste dag goed beviel... met name de opzet en de ruimte die er nu wel bleek te zijn. Sfeer was ook oke.. ben alleen vergeten te vragen hoe het nu met het geluid zat.

Helaas is het forum van de NSJ site niet meer aanwezig.. ben wel benieud wat men er van vindt. Afwachten nog maar even dan.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 14:45:25 #98
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39850574
Weet iemand of je nog steeds zelf eten en drinken mee mag nemen? Heb net een hele zooi boodschappen voor morgen gedaan, maar het zou een beetje zuur zijn als je alles direct voor de ingang in de container moet gooien...
  zaterdag 15 juli 2006 @ 15:30:32 #99
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39851884
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 14:45 schreef Zanderrr het volgende:
Weet iemand of je nog steeds zelf eten en drinken mee mag nemen? Heb net een hele zooi boodschappen voor morgen gedaan, maar het zou een beetje zuur zijn als je alles direct voor de ingang in de container moet gooien...
Dat mag... ik heb het ergens gelezen.
quote:
Eten en drinken mag worden meegenomen, maar glaswerk is verboden.
http://www.northseajazz.nl/nsj462.html
  zaterdag 15 juli 2006 @ 15:33:29 #100
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39851965
Yay! Dankjewel. Zal maandag wel verslag uitbrengen hoe 't morgen was.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:38:55 #101
123170 alors
zlata1234
pi_39861191
Zie ik het nou verkeerd of wordt er helemaal niks uitgezonden van Kanye West?
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:45:11 #102
131729 jna
pi_39861349
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:38 schreef alors het volgende:
Zie ik het nou verkeerd of wordt er helemaal niks uitgezonden van Kanye West?
Rechten enzo

Neville brothers nu op de perfect werkende webcast
Jawel, je keek.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:07:23 #103
123170 alors
zlata1234
pi_39861966
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:45 schreef jna het volgende:

[..]

Rechten enzo

Neville brothers nu op de perfect werkende webcast
Hmm, dat dacht ik al.. Jammer zeg.

Ja die webcast is puick!
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:28:09 #104
131729 jna
pi_39862550
quote:

Marcelo D2 is ook zondag te zien en staat bekend als de man die hip hop en samba voor het eerst ging mengen, ook wel iets misschien dus

Misschien beetje late reactie maar beter laat dan nooit
Jawel, je keek.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:16:32 #105
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39865592
Lekkere acoustische acid jazz..
funky funky, tudutum tum tum

gejat door herbie hancock, nota bene
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39865952
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:16 schreef Harry_Sack het volgende:
Lekkere acoustische acid jazz..
funky funky, tudutum tum tum

gejat door herbie hancock, nota bene
Over wie heb je het?

Daarnaast lijkt het me sterk dat Hancock ideeën zou 'jatten'; hij staat zelf bekend als pionier in zijn genre, hij heeft het echt niet nodig om andermans ideeën te stelen.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:32:47 #107
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39865985
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:31 schreef m021 het volgende:

[..]

Over wie heb je het?

Daarnaast lijkt het me sterk dat Hancock ideeën zou 'jatten'; hij staat zelf bekend als pionier in zijn genre, hij heeft het echt niet nodig om andermans ideeën te stelen.
'lenen' dan

Het was net op nederland 3, als afsluiter. Hoe heten die gasten ook alweer? Was het sl2? Het gaat om een bekend nummer uit 1992
pi_39866209
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:32 schreef Harry_Sack het volgende:

Het was net op nederland 3, als afsluiter. Hoe heten die gasten ook alweer? Was het sl2? Het gaat om een bekend nummer uit 1992
Het laatste nummer op Nederland 3 was Herbie Hancock zelf, met Cantaloupe Island.

Werd ooit gecoverd door US3, onder de titel Cantaloop (flip fantasia). Er is geen twijfel welke het origineel is: Hancocks Cantaloupe Island is uit '64, Flip Fantasia werd opgenomen in '93...
  zondag 16 juli 2006 @ 00:46:19 #109
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39866327
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:42 schreef m021 het volgende:

[..]

Het laatste nummer op Nederland 3 was Herbie Hancock zelf, met Cantaloupe Island.

Werd ooit gecoverd door US3, onder de titel Cantaloop (flip fantasia).
juist, die ja
pi_39866373
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:46 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

juist, die ja
Maar waarom heb je het over 'gejat door Herbie Hancock'? Hij heeft dat nummer gecomponeerd.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:51:05 #111
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39866437
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:47 schreef m021 het volgende:

[..]

Maar waarom heb je het over 'gejat door Herbie Hancock'? Hij heeft dat nummer gecomponeerd.
Nou, ik ken net aan iets meer dan ''Rock It'' van Herbie Hancock en Us3 is een begrip, dus.. zo zit het.
pi_39866734
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:51 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Nou, ik ken net aan iets meer dan ''Rock It'' van Herbie Hancock en Us3 is een begrip, dus.. zo zit het.
Aha, ik snap het.

Of US3 meer 'een begrip' is hangt af van de 'scene' waarin je je begeeft - in de jazzrapscene is US3 ongetwijfeld populair. Maar in de (acid) jazzscene is Hancock toch echt een stuk bekender. En ook al een jaar of 30 langer dan US3.
  zondag 16 juli 2006 @ 01:08:06 #113
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39866786
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:05 schreef m021 het volgende:

[..]

Aha, ik snap het.

Of US3 meer 'een begrip' is hangt af van de 'scene' waarin je je begeeft - in de jazzrapscene is US3 ongetwijfeld populair. Maar in de (acid) jazzscene is Hancock toch echt een stuk bekender. En ook al een jaar of 30 langer dan US3.
Ja, hij is inderdaad bejaard en bekend bij het rosé nippende 40+ publiek. Jammer dat die man nooit echt een legende is geworden

Vreselijk dat een man van zijn postuur het ook nog eens in de Ahoy moet waarmaken. Ver from the north sea...
pi_39867224
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:08 schreef Harry_Sack het volgende:

Ja, hij is inderdaad bejaard en bekend bij het rosé nippende 40+ publiek. Jammer dat die man nooit echt een legende is geworden
Mis ik de grap hier? Je wilt toch niet serieus beweren dat Hancock oud is maar nooit beroemd is geworden? Dan heb je het namelijk fout, hij is de uitvinder van het acid jazzgenre en is daarmee inderdaad een legende geworden.
  zondag 16 juli 2006 @ 01:28:46 #115
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39867287
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:26 schreef m021 het volgende:

[..]

Mis ik de grap hier? Je wilt toch niet serieus beweren dat Hancock oud is maar nooit beroemd is geworden? Dan heb je het namelijk fout, hij is de uitvinder van het acid jazzgenre en is daarmee inderdaad een legende geworden.
muziek is gewoon nooit leuk, daarom.
  zondag 16 juli 2006 @ 10:46:52 #116
131729 jna
pi_39870938
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:28 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

muziek is gewoon nooit leuk, daarom.
Volgens mij ben/was je dronken
Jawel, je keek.
pi_39872062
quote:
Op zondag 16 juli 2006 10:46 schreef jna het volgende:

[..]

Teveel rosé genipt.
  zondag 16 juli 2006 @ 12:40:49 #118
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39873210
quote:
Op zondag 16 juli 2006 10:46 schreef jna het volgende:

[..]

nee man, je loopt te zaniken over iets dat ik niet kan controleren.
  zondag 16 juli 2006 @ 12:53:25 #120
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39873502
quote:
geweldig, een cv . Nou, hieruit blijkt wel een gelijk. Ik denk dat ik nu met veel meer waardering geniet van de herinnering die ik gister heb opgedaan tijdens dat live-optreden. Bedankt jongens
pi_39873827
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:28 schreef jna het volgende:

[..]

Marcelo D2 is ook zondag te zien en staat bekend als de man die hip hop en samba voor het eerst ging mengen, ook wel iets misschien dus

Misschien beetje late reactie maar beter laat dan nooit
Thnx voor de tip, ga ik dan als 't schema het toe laat ff checken
pi_39873849
Vanavond speelt Joe Zawinul met een Big Band werk van Weather Report. Ik ben benieuwd of ze de herkenningsmelodie van Lijn 4 (dagtelevisie op RTL4) ook zullen spelen.
pi_39876437
Nou Harry_Sack, jouw naam vergeet ik ook weer ff niet meer .

Hoe dan ook, ben vrijdag geweest. Over het algemeen heel gaaf, alleen ontzettend druk en groot. Ben maar één keer in Den Haag naar het NSJF geweest maar vond het daar toch duidelijk beter. We stonden dit keer gewoon een aantal keer vast in de gangen omdat het zo onwijs druk was en sommige concerten kwam je met geen mogelijkheid binnen (waaronder James Carter met de Jazzorchestra of the Concertgebouw, jammer, want het kleine beetje dat we hoorden klonk wel vet).
Hoogtepunt van de avond was zonder enige twijfel Bill Frisell die met een quintet optrad. Echt moddervette harde, rauwe jazz. Daar had ik die 65 euro alleen al voor over gehad. Hij trad op met o.a. bassist Tony Scherr, wat en kerel is dat, was super om bezig te zien.
Verder gezien:
Fay Claassen
Was aardig, niet heel bijzonder. Ze zong stukken van haar cd 'Sings Chet Baker'. Die cd heb ik toevallig tijd geleden gekocht en zo was het optreden jammergenoeg wel heel bekend. Jan Menu op baritonsax scheurde soms wel geweldig erdoorheen.

Brad Mehldau
Ook leuk. Speelde popcomposities op een jazzy manier. Heel strakke muziek en daarom bij vlagen was levensloos imo, maar tegelijkertijd wel erg leuk om te zien.

Soiled & Pimp
Heel apart stel swingende Japanners waarbij het geluid zo verrekte hard stond dat het net buiten de tent beter vertoeven was. Swingde lekker en sowieso erg grappig om te zien.

Uri Caine
Amerikaanse pianist waarvan ik alleen enkel akoustisch studieowerk ken. Compleet anders was dit optreden waar hij een soort van funky, jazzy drum & bass speelde. Heel vermakelijk maar soms wel erg rommelig, vooral die bassist (Tim Lefebre) was bij vlagen plain bagger.

Verder nog een beetje Al Jareau en Buddy Guy meegepikt, maar dat vond ik eigenlijk totaal niet interessant dus dat was gauw over.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:53:40 #124
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39876757
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:42 schreef Doff het volgende:
Nou Harry_Sack, jouw naam vergeet ik ook weer ff niet meer .

Hoe dan ook, ben vrijdag geweest. Over het algemeen heel gaaf, alleen ontzettend druk en groot. Ben maar één keer in Den Haag naar het NSJF geweest maar vond het daar toch duidelijk beter. We stonden dit keer gewoon een aantal keer vast in de gangen omdat het zo onwijs druk was en sommige concerten kwam je met geen mogelijkheid binnen (waaronder James Carter met de Jazzorchestra of the Concertgebouw, jammer, want het kleine beetje dat we hoorden klonk wel vet).
Hoogtepunt van de avond was zonder enige twijfel Bill Frisell die met een quintet optrad. Echt moddervette harde, rauwe jazz. Daar had ik die 65 euro alleen al voor over gehad. Hij trad op met o.a. bassist Tony Scherr, wat en kerel is dat, was super om bezig te zien.
Verder gezien:
Fay Claassen
Was aardig, niet heel bijzonder. Ze zong stukken van haar cd 'Sings Chet Baker'. Die cd heb ik toevallig tijd geleden gekocht en zo was het optreden jammergenoeg wel heel bekend. Jan Menu op baritonsax scheurde soms wel geweldig erdoorheen.

Brad Mehldau
Ook leuk. Speelde popcomposities op een jazzy manier. Heel strakke muziek en daarom bij vlagen was levensloos imo, maar tegelijkertijd wel erg leuk om te zien.

Soiled & Pimp
Heel apart stel swingende Japanners waarbij het geluid zo verrekte hard stond dat het net buiten de tent beter vertoeven was. Swingde lekker en sowieso erg grappig om te zien.

Uri Caine
Amerikaanse pianist waarvan ik alleen enkel akoustisch studieowerk ken. Compleet anders was dit optreden waar hij een soort van funky, jazzy drum & bass speelde. Heel vermakelijk maar soms wel erg rommelig, vooral die bassist (Tim Lefebre) was bij vlagen plain bagger.

Verder nog een beetje Al Jareau en Buddy Guy meegepikt, maar dat vond ik eigenlijk totaal niet interessant dus dat was gauw over.
Zeg het voort

Ik wilde eigenlijk gewoon Paco de Lucia zien, die ken ik wel.
  zondag 16 juli 2006 @ 18:47:40 #125
131729 jna
pi_39882356
Vanavond rond 22.45 Kanye West op de radio. (zeiden ze net, weet niet of ze al alles gecheckt hebben wat rechten betreft)
Jawel, je keek.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:12:10 #126
123170 alors
zlata1234
pi_39882923
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:47 schreef jna het volgende:
Vanavond rond 22.45 Kanye West op de radio. (zeiden ze net, weet niet of ze al alles gecheckt hebben wat rechten betreft)
Nou ik ga iig luisteren, bedankt voor de tip
know'm sayin?
word? word.
  zondag 16 juli 2006 @ 21:38:19 #127
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_39886600
Welke zender?
  zondag 16 juli 2006 @ 21:38:46 #128
131729 jna
pi_39886609
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:38 schreef Pikhoofd het volgende:
Welke zender?
radio 2
Jawel, je keek.
  zondag 16 juli 2006 @ 21:40:17 #129
131729 jna
pi_39886659
Bofkonten, Kanye komt zelfs nog op tv. Nederland 3 om 22.10, en de rest van de artiesten ook kijken he , is goed voor de muziek ontwikkeling
Jawel, je keek.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:49:07 #130
123170 alors
zlata1234
pi_39888771
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:40 schreef jna het volgende:
Bofkonten, Kanye komt zelfs nog op tv. Nederland 3 om 22.10, en de rest van de artiesten ook kijken he , is goed voor de muziek ontwikkeling
Dit las ik even te laat Is ie al geweest? En Erykah?

Ik kijk trouwens sowieso wel het hele programma
know'm sayin?
word? word.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:50:43 #131
131729 jna
pi_39888828
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:49 schreef alors het volgende:

[..]

Dit las ik even te laat Is ie al geweest? En Erykah?
nog niet geweest. Ik zag Kanye ook niet in het schema staan maar misschien komt ie wel zoals op teletekst staat.
Jawel, je keek.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:52:18 #132
123170 alors
zlata1234
pi_39888888
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:50 schreef jna het volgende:

[..]

nog niet geweest. Ik zag Kanye ook niet in het schema staan maar misschien komt ie wel zoals op teletekst staat.
nouja ik zie wel Ik heb de videorecorder klaar staan en ook een opneemprogramma op mn pc
know'm sayin?
word? word.
pi_39889744
Die presentatrice op tv zei dat het nog afwachten was of het ging lukken wat van West te laten zien. Zal wel met rechten te maken hebben.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:35:25 #134
123170 alors
zlata1234
pi_39890480
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:14 schreef m021 het volgende:
Die presentatrice op tv zei dat het nog afwachten was of het ging lukken wat van West te laten zien. Zal wel met rechten te maken hebben.
Er stond zonet nog dat hij als laatste kwam, na Brentford nogwat en Dr. John...
know'm sayin?
word? word.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:39:59 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_39890617
Dr. John nog en dan zo Kanye....
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:56:05 #136
123170 alors
zlata1234
pi_39891048
Bettye Lavette
know'm sayin?
word? word.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:07:22 #137
123170 alors
zlata1234
pi_39891417
Jaaa er stond "straks Kanye West"
know'm sayin?
word? word.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:10:39 #138
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39891512
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:35 schreef alors het volgende:

[..]

Er stond zonet nog dat hij als laatste kwam, na Brentford nogwat en Dr. John...
Branford Marsalis, een van de headliners.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:14:33 #139
131729 jna
pi_39891649
Zend dan niks uit
Jawel, je keek.
pi_39891731
pi_39892812
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:14 schreef jna het volgende:
Zend dan niks uit

Niet dat ik zo'n fa ben van Branford Marsalis (vind Wynton op trompet veel leuker en beter) maar het lijkt me dat het wel zo gepast is om iets van hem uit te zenden ipv van die Kany West bagger. Sowieso al typisch dat bijna de helft van dit topic over hem gaat. Als een artiest me geen donder interesseert is hij het wel.
Maar goed, daar sta ik nogal alleen in hier hè.
  maandag 17 juli 2006 @ 01:09:39 #142
28167 matthijst
pi_39893191
Vaag dat Kanye West op NSJ stond, dus was wel benieuwd of hij nog iets aan zou passen aan z'n nummers.... Enige nummer dat ze lieten zien was weinig bijzonders....
  maandag 17 juli 2006 @ 06:43:39 #143
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39896645
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:09 schreef matthijst het volgende:
Vaag dat Kanye West op NSJ stond, dus was wel benieuwd of hij nog iets aan zou passen aan z'n nummers.... Enige nummer dat ze lieten zien was weinig bijzonders....
Idd, wel had hij flink wat achter zich.
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 17 juli 2006 @ 09:45:33 #144
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_39898176
Yeay! Het was tof!

Gezien:

Roy Hargrove
Heel fijn, nieuwe zangeres is prima en gewoon een relaxt optreden

Terri Walker
Bijzonder energiek. Up tempo nummers erg prettig in het gehoor liggend, de ballads hoefden van mij niet zo.

Erykah Badu
Ik had haar in 2001 ook gezien op NSJ en dat optreden vond ik wat meer bevlogen overkomen. Maar ik vond de wijziging in stijl wel grappig - goed te zien dat ze zichzelf blijft ontwikkelen.

Maria Rita
Zo! Ontzetttend! Tof! Kippenvel gewoon, wat een heerlijk optreden. IK wil emigreren naar Brazilie denk ik

Marcelo D2
Lekkere ritmes, veel lol, lekker sfeertje. De overgang van Maria Rita naar Marcelo was qua sfeer wel even schakelen alleen

Kanye West
leuk optreden, wel een beetje irritant dat geblaat over hoeveel hits ie had geproduceerd en hoe mensen je dan niks gunnen. Maar het strijkkwartetje was echt een goede aanvulling en gaf veel meer een cross over gevoel.

Ik ben blij
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 17 juli 2006 @ 10:16:10 #145
131729 jna
pi_39898907
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:14 schreef jna het volgende:
Zend dan niks uit
Ik had het over Kanye West he, ALS je al iets uitzend van hem, neem dan een stukje wat een beetje is aangepast aan NSJ, dit nummer was gewoon precies hetzelfde als op tmf/mtv. Ik mag toch hopen dat niet heel het concert zo was

[ Bericht 2% gewijzigd door jna op 17-07-2006 11:12:40 ]
Jawel, je keek.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:11:32 #146
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39900462
Ik heb me gisteren uitstekend vermaakt in de Ahoy. Al met al is de verhuizing me 100% meegevallen, en ik vond dat de organisatoren de oorspronkelijke sfeer van het festival uitstekend hebben weten te behouden. Gisteren vond ik het niet echt druk, er waren geen lange wachtrijen voor de artiesten waar ik naartoe wilde. Ik had zelfs het idee dat het over het algemeen allemaal wat ruimer was dan voorheen in het Congresgebouw. Het kan ook komen omdat het festival gisteren niet uitverkocht was (volgens mij?).

Anyway, hoogtepunt voor mij was het concert van Chris Potter gisteren, en het plusconcert van Paco de Lucia was ook uitstekend. Van Kanye West heb ik geen seconde gezien (sowieso hou ik niet zo van die grote zalen, heb alleen een stukje van Dr John bekeken aan het eind van de avond). Verder ook nog wat andere toffe dingen gezien, o.a. Wadada Leo Smith's Golden Quartet en een stel jonge gasten die een enorme bak pleurisherrie aan het maken waren in de free jazz tent.

Wat ik wel een minpunt vind, is dat er dit jaar toch wat grote gaten in de programmering zaten. Ik heb wel het idee dat er, al met al, wat minder keuze in artiesten is. Ook minder is dat de Darling- en Murray-zalen eigenlijk gewoon een en dezelfde zaal is, die door een tussenwandje wordt gescheiden. Daardoor kun je daar dus geen twee concerten tegelijk programmeren, en laat daar nou net vaak de meer 'pure' jazz staan...

[ Bericht 9% gewijzigd door Zanderrr op 17-07-2006 11:21:20 ]
pi_39901437
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:07 schreef alors het volgende:
Jaaa er stond "straks Kanye West"
Zou je mischien ergens dat stukje kunnen oploaden van kanye?
Ik stond helemaal vooraan(met nog 2 mensen voor me)
Ik vond het wel vet, alleen jammer dat die soms zo lang backstage bleef tijdens het concert.
Die freestyle was ook wel vet.
Ook nog wat van marcello d2 meegekregen, vooral die beatboxer was vet(ik versta geen braziliaans dus zoveel vond ik er niet aan)
pi_39901458
De eerste recensie (NSJ-zaterdag) is te lezen op http://leesmaarlach.blogse.nl
De NSJ-zondag wordt morgen geplaatst (met onder andere Kanye West)
  maandag 17 juli 2006 @ 11:47:03 #149
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_39901516
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:44 schreef brtausi het volgende:

Ik vond het wel vet, alleen jammer dat die soms zo lang backstage bleef tijdens het concert.
Dat was soms wel een beetje storend idd. Ik hoopte trouwens nog op een spontaan duetje met Erykah Badu die aan de kant stond te kijken, maar helaas
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_39902364
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:11 schreef Zanderrr het volgende:
Anyway, hoogtepunt voor mij was het concert van Chris Potter gisteren, en het plusconcert van Paco de Lucia was ook uitstekend. Van Kanye West heb ik geen seconde gezien (sowieso hou ik niet zo van die grote zalen, heb alleen een stukje van Dr John bekeken aan het eind van de avond). Verder ook nog wat andere toffe dingen gezien, o.a. Wadada Leo Smith's Golden Quartet en een stel jonge gasten die een enorme bak pleurisherrie aan het maken waren in de free jazz tent.
Die Chris Potter maakte me de keuze tussen vrijdag en zondag erg lastig. Lijkt me ook heel vet om live te zien. En hoe heette die laatste groep?
quote:
Wat ik wel een minpunt vind, is dat er dit jaar toch wat grote gaten in de programmering zaten. Ik heb wel het idee dat er, al met al, wat minder keuze in artiesten is. Ook minder is dat de Darling- en Murray-zalen eigenlijk gewoon een en dezelfde zaal is, die door een tussenwandje wordt gescheiden. Daardoor kun je daar dus geen twee concerten tegelijk programmeren, en laat daar nou net vaak de meer 'pure' jazz staan...
Dat vond ik ook maf. Toen we van Bill Frisell naar Fay Claassen gingen liepen we helemaal om die zalen om (nadat we eerst heel even hadden rondgedoold backstage, per ongeluk that is, stomme gordijnen ook ) en toen hoorden we ineens in de zaal van Fay Claassen de toegift van Frisell. Op zich was het wel geinig dat je op die manier bijna altijd muziek hoorde, aan de andere kant heb je gelijk dat je dan minder kan programeren. En dat is natuurlijk wel jammer. Vrijdag duurde trouwens sowieso niet erg lang. Het begon pas om 18.30 en de fut was er 01.00 wel redelijk uit had ik 't idee.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:24:20 #151
123170 alors
zlata1234
pi_39902585
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:44 schreef brtausi het volgende:

[..]

Zou je mischien ergens dat stukje kunnen oploaden van kanye?
Ik stond helemaal vooraan(met nog 2 mensen voor me)
Die freestyle was ook wel vet.
Ook nog wat van marcello d2 meegekregen, vooral die beatboxer was vet(ik versta geen braziliaans dus zoveel vond ik er niet aan)
Ik heb alleen een stukje op videoband staan (Heard em Say). Hij kwam niet op de radio, was wel een paar keer aangekondigd, maar kon waarschijnlijk niet ivm de rechten.. Dat had ik anders wel op kunnen nemen, maar helaas
know'm sayin?
word? word.
pi_39902587
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:47 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat was soms wel een beetje storend idd. Ik hoopte trouwens nog op een spontaan duetje met Erykah Badu die aan de kant stond te kijken, maar helaas
Die zag ik ook ja
Ook wel gaaf dat ze Gnarls Barkly deden
  maandag 17 juli 2006 @ 12:30:38 #153
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39902787
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:11 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb me gisteren uitstekend vermaakt in de Ahoy. Al met al is de verhuizing me 100% meegevallen, en ik vond dat de organisatoren de oorspronkelijke sfeer van het festival uitstekend hebben weten te behouden. Gisteren vond ik het niet echt druk, er waren geen lange wachtrijen voor de artiesten waar ik naartoe wilde. Ik had zelfs het idee dat het over het algemeen allemaal wat ruimer was dan voorheen in het Congresgebouw. Het kan ook komen omdat het festival gisteren niet uitverkocht was (volgens mij?).

Hoe was DR. John? Wist niet dat hij er ook stond.
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 17 juli 2006 @ 12:59:34 #154
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39903716
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:17 schreef Doff het volgende:
En hoe heette die laatste groep?
Ik moest het even opzoeken, maar het was het Kjetil Møster Sextet. Van Dr. John heb ik alleen de laatste paar nummers nog gezien, maar dat klonk ook wel okee. Ik had wel de indruk dat zijn pianospel niet zo virtuoos meer is als vroeger.

Ik vond het trouwens ook wel vervelend dat die munten alleen per 5 stuks verkrijgbaar waren, vooral omdat bijna alles (bier, meeste hapjes) steeds 2 of 4 munten kostte. Dat mag volgend jaar ook wel anders, imo.

Evengoed heb ik alweer zin in 2007, hopelijk dan weer eens 3 dagen.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:24:51 #155
28167 matthijst
pi_39904587
Voor die Kanye West live mannetjes, haal gewoon de Late Orchestration DVD...
Heard Em Say klinkt iig, hetzelfde als ie op NSJ deed....
pi_39905075
Heb ik al
  maandag 17 juli 2006 @ 14:30:28 #157
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39906802
Het waren weer drie mooie dagen! Afgezien van de onvermijdelijke kinderziektes, beviel Ahoy mij uitstekend. In drie dagen teveel hoogte- en dieptepunten gezien om zo 1-2-3 op te noemen, maar vooral Pat Martino, Wayne Shorter en toch ook Randy Newman maakten indruk op me.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaisyDuke op 17-07-2006 15:01:13 ]
pi_40254101
Weet iemand wanneer de optredens helemaal worden uitgezonden op tv?
Of waar dat staat vermeld?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:17:56 #159
123170 alors
zlata1234
pi_40264517
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:08 schreef brtausi het volgende:
Weet iemand wanneer de optredens helemaal worden uitgezonden op tv?
Of waar dat staat vermeld?
Hier staat dit:
quote:
Het is nog niet precies duidelijk wanneer alle opnamen van NSJ worden uitgezonden. Wél is duidelijk dat de zenders vanaf september anders ingedeeld zullen zijn:

NPS Output blijft het komend seizoen onderdeel van NPS Arena, maar dit programma zal voortaan op Nederland 2 worden uitgezonden! U bent meer dan welkom op de zondag 10 september, nu van 17:00 uur tot 19:00 uur!
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')