En als het goed is speelt Dave Douglas (tr) in het quintet van Zorn, dus dat moet inderdaad wel gaaf worden.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:49 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn, DeJohnette/Scofield/Goldings, McCoy Tyner... ik heb nu al zin.
Verder het programma maar even afwachten, maar het zal zoals altijd wel weer goed zitten. Ik vrees ook een beetje voor de prijzen van alles en de sfeer + akoestiek in de Ahoy, maar goed... we gaan maar van het positieve uit.
Heb ook nog zo'n album van Douglas met Caine, wel vet album (ook met Chris Potter en Bill Frisell - welke ook met Zorn meespeelt als ik me niet vergis - dus dat zit wel goed). Trouwens nog een leuke link van jou Zander (uit het vorige NSJF topic). Meteen maar een quote danquote:Op maandag 27 maart 2006 19:04 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn speelde vorig jaar ook met Dave Douglas, ik vond dat toen erg goed. Van mij mogen ze Douglas trouwens ook wel met een van z'n eigen projecten boeken, die "Infinite" band met Uri Caine die twee jaar geleden speelde was toen echt een van mijn hoogtepunten van dat jaar.
Overigens, als iemand nog aanvullingen heeft op artiesten die komen, dan pas ik het wel even aan in de openingspostquote:Om eens te kijken hoe het 'vroegah' was: Polygoon-journaalbeelden van het vierde NSJ (1979): klik
Ik ontdek deze post nu pasquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:39 schreef Zanderrr het volgende:
Het Wayne Shorter kwartet (met Brian Blade, John Pattituci en Danilo Perez) is nu ook bevestigd voor NSJ 2006.
Dat en McCoy Tyner !quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:39 schreef Zanderrr het volgende:
Het Wayne Shorter kwartet (met Brian Blade, John Pattituci en Danilo Perez) is nu ook bevestigd voor NSJ 2006.
Ben ook wel een liefhebber van McCoy Tyner, maar dan eigenlijk vooral zijn oudere werk, met als absolute hoogtepunt natuurlijk in het kwartet met Coltrane.quote:
Dat Acoustic Masada is volgens mij alleen 'van' John Zorn maar niet 'met' hem.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:49 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn, DeJohnette/Scofield/Goldings, McCoy Tyner... ik heb nu al zin. [..]
Vet. Weet je hoe laat ongeveer?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:14 schreef ondeugend het volgende:
Schopje...
Vandaag wordt het programma bekend gemaakt.
Nee geen idee... er zou een persconferentie plaatsvinden en daarna zou het meteen op de site komen te staan. Af en toe even kijken dus.quote:
quote:Het programma voor North Sea Jazz 2006 wordt op de persconferentie van 9 mei bekendgemaakt, en zal vanaf die dag vanaf 18.00 uur op deze site te vinden zijn
Die namen kwamen van het north sea jazz forum. Daar staat een hoop onzin op, dus misschien heb ik je wat teveel hoop gegeven.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:34 schreef DaisyDuke het volgende:
Gezien het feit dat Masada en Jamie Lidell al eerder op hun sites aankondigden op NSJ te spelen, is het vreemd dat ze er nu plotseling niet bij staan. Maar er zijn nog een aantal vreemde gaten in het blokschema, dus misschien komt het nog goed.
Nee hoor, niet van het NSJ forum. Het Masada optreden kan ik nergens meer terug vinden (stond hier), maar de Lidell aankondiging staat er nog gewoon. Check de site van Jamie Lidell maar.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:46 schreef Doff het volgende:
[..]
Die namen kwamen van het north sea jazz forum. Daar staat een hoop onzin op, dus misschien heb ik je wat teveel hoop gegeven.![]()
Bill Frisell zou samen met Zorn optreden volgens mij en Frisell staat er wel, alleen met een andere band.
Masada speelt volgens mij toch niet op NSJ, maar wel op 12 juli in Lantaren/Venster in Rotterdam. Zit er zelf wel sterk over te denken om daar ook maar naartoe te gaan, kaartje is 30 of 35 euro.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:03 schreef Litpho het volgende:
Nu nog uitzoeken wanneer (en óf) Masada speelt.
quote:Erykah Badu toegevoegd aan programma North Sea Jazz
ROTTERDAM - De Amerikaanse soulzangeres Erykah Badu is toegevoegd aan de 31e editie van het North Sea Jazzfestival. Ze treedt 16 juli op. Het festival heeft 14, 15 en 16 juli plaats in Ahoy' in Rotterdam.
Badu maakte in 2001 haar debuut voor het Nederlandse publiek tijdens North Sea Jazz, toen nog in Den Haag. De zangeres brak in 1997 door met haar debuutalbum 'Baduizm'.
Badu combineert in haar muziek jazz, soul, R&B en hiphop. Kenners beschouwen haar als de grondlegger van de Nu soul.
Tofquote:Op maandag 19 juni 2006 12:48 schreef brtausi het volgende:
Ik ga Zondag, en alleen voor Kanye.![]()
Ben 8 maart al naar hem in ´t Ahoy geweest, was geweldig.![]()
En Kanye is de enige rapper die in de buurt komt om daar te staan, hij maakt tenminste geen "fuck you, bitches" etc. muziek.
Drive slow is btw z´n nieuwe single.![]()
En zo kan ik ook een keer naar andere artiesten kijken waar ik anders nooit naar luister.
Welke kunnen jullie mij aanraden?![]()
Roy Hargrove, Marcus Miller, Erykah Badu, Joe Zawinul, en dan naar Kanye West.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:48 schreef brtausi het volgende:
En zo kan ik ook een keer naar andere artiesten kijken waar ik anders nooit naar luister.
¤65,- + ¤15 extra voor een plusconcert in de Amazon? hal + ¤3,50 voor een bieâhtje is aan de prijs. Ik hoop dat de optredens door de NOS wordt uitgezonden zodat ook de arbeider kan meegenieten. Maar op zich zou ik er wel een extra consumptief krediet voor willen afsluiten om Randy Crawford weer eens te horen en zienquote:Op donderdag 11 mei 2006 13:42 schreef MaJo het volgende:
Wat ben ik teleurgesteld door NSJ![]()
Het programma vond ik al wat tegenvallen maar nu zie ik dat de dingen die ik wil zien ook nog eens allemaal plusconcerten zijn: Jamiroquai, Randy Newman, Joe Sample + Randy Crawford, Van Morrison, Madeleine Peyroux wat belachelijk
Kaarten zijn al superduur en dan gaan ze ook nog eens van deze concerten plusconcerten maken. Ik denk dat ik dit jaar voor het eerst in jaren NSJ ga overslaan.
En dit vind ik dus jammer. Niets ten nadele van jou; als ik zelf Kanye Westfan was geweest zou ik deze gelegenheid vast ook hebben aangegrepen.quote:
Dat gelul heb je ieder jaar. In 1999 stond Herman Brood trouwens op primetime geprogrammeerd in de Statenhal. Vroeger was niet alles beter, wel goedkoper.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:33 schreef m021 het volgende:
[..]
Maar dit kan je toch geen jazzfestival meer noemen onderhand? Toen ik in '99 voor het eerst naar het NSJF ging had het nog min of meer de atmosfeer van een jazzfestival,
Natuurlijk, ik zeg ook nergens dat het in 1999 nog een echt jazzfestival was. Al sinds 1993, de overname van NSJF door Mojo, wordt het festival minder jazzy. Wat ik zei is dat het in 1999 minder erg was dan nu, met andere woorden: het wordt ieder jaar erger.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:43 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat gelul heb je ieder jaar. In 1999 stond Herman Brood trouwens op primetime geprogrammeerd in de Statenhal. Vroeger was niet alles beter, wel goedkoper.
Dat is mijn punt ook. Het is imho geen probleem als er een paar podia zijn waar muziek wordt gespeeld die niet echt als jazz te benoemen valt. Maar dit jaar lijkt het alsof de niet-jazz de boventoon voert.quote:Op zondag 2 juli 2006 14:15 schreef Zanderrr het volgende:
Het is gewoon financieel niet haalbaar om een festival met alleen 'echte' jazz te organiseren
...
k vind wel dat er mbt jazz dit jaar wel erg veilig geprogrammeerd is.
Daar heb je gelijk in. Het Congresgebouw heeft echter wel een jaren '70 uitstraling die m.i. goed past bij de mental image van jazz. Maar dat ligt voor iedereen anders natuurlijk.quote:Om nu al over de sfeer in Ahoy te oordelen terwijl het festival nog niet eens begonnen is, lijkt me ook wat voorbarig.
Dat vind ik dan op zich geen probleem. True, Norah Jones en Jamie Cullum kunnen geen pure jazz worden genoemd, daarvoor is hun muziek te 'poppy' - wat ze zelf ook vinden trouwens. Ik vind het echter een stuk meer op zijn plaats dan bijvoorbeeld Kanye West.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:46 schreef Zanderrr het volgende:
Echt veel grote publiekstrekkers onder de jongere lichting jazzmuzikanten zijn er ook niet echt, of je komt bij Norah Jones en Jamie Cullum terecht.
Niet om je af te kraken ofzo, maar waar baseer je dat op? Je geeft zelf al aan dat je nooit jazz luistert, dus hoe weet je welke muziek erbij in de buurt komt?quote:Op zondag 2 juli 2006 18:34 schreef brtausi het volgende:
Ik vind dat ze met kanye west wel het meest bij jazz in de buurt komen.
Heel goed ken ik 't niet, maare wat ik ken komt niet echt als jazz op me overquote:Op zondag 2 juli 2006 20:23 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste jazzliefhebbers het met me eens zijn dat de hip-hop van Kanye West in de verste verte niet op jazz lijkt.
Dat vind ik dan wel weer iets heel anders. The Roots vind ik ook wel gaaf iig, dat kan best 'jazzy' zijn. Iemand als D'Angelo zou ik ook graag op NSJF zien. Of wat swingende soul als Sharon Jones ofzo, dat trekt toch ook een hoop bezoekers?quote:Op zondag 2 juli 2006 20:37 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb The Roots wel een keer op NSJ gezien, Geen jazz, alhoewel er ook wel weer veel geimproviseerd en ge-freestyled werd, maar die gaven verder wel een goede show weg. Ik vond hen toen ook wel goed bij de rest van het programma passen.
Die was er een jaar of wat geleden al. Geweldige showquote:Op zondag 2 juli 2006 20:43 schreef Doff het volgende:
Iemand als D'Angelo zou ik ook graag op NSJF zien.
Jammer genoeg niet meegemaaktquote:Op zondag 2 juli 2006 20:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die was er een jaar of wat geleden al. Geweldige show![]()
De Amerikaanse arrenbie-artiesten die op NSJ staan geven vrijwel altijd een geweldige show. Erykah Badu moet in het verleden ook heel goed geweest zijn, zelfs volgens jazz-liefjebbers. Die heb ik dan helaas gemist en zal ik dit keer ook missenquote:Op zondag 2 juli 2006 20:52 schreef Doff het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet meegemaakt.
Heb een aantal liveopnamen gehoord, ontzettend gaaf, superswingend, funky, veel blazers, geweldig idd. .
Ken jij 1 rap/hiphop artiest die met een 16 stuks orkest optreed op abbey road( en dat niet alleen op abbey road).quote:Op zondag 2 juli 2006 20:23 schreef m021 het volgende:
[..]
Niet om je af te kraken ofzo, maar waar baseer je dat op? Je geeft zelf al aan dat je nooit jazz luistert, dus hoe weet je welke muziek erbij in de buurt komt?
Ik denk dat de meeste jazzliefhebbers het met me eens zijn dat de hip-hop van Kanye West in de verste verte niet op jazz lijkt.
Ik zie nog steeds niet in waarom dat hem een meer geschikte kandidaat maakt om op NSJF te staan.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:41 schreef brtausi het volgende:
Ken jij 1 rap/hiphop artiest die met een 16 stuks orkest optreed op abbey road( en dat niet alleen op abbey road).
Ssstt... straks breng je Mojo nog op ideeen.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:11 schreef m021 het volgende:
Marco Borsato en U2 spelen ook wel eens met orkesten (die vaak groter zijn dan 16 man), maar die zie ik ook nog niet 1-2-3 op NSJF staan.
Wat een verschrikkelijke onzin zeg! Volgens mij overschat je het Jazz-gehalte van meneer West een beetje; er zijn natuurlijk tonnen Hiphop-acts met duidelijkere Jazz invloeden dan Kanye.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:43 schreef brtausi het volgende:
Waarom die geschikt is voor het NSJ moet je niet aan mij vragen.
Maar wat ik zeg is: als je toch een rapper moet kiezen is hij de beste keus.
Dat is alles wat ik zeg.
Bij mij ook niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:37 schreef jna het volgende:
Doet bij jullie de Webcast het? hier niet namelijk
Denk je dat de organisatie nog naar jazz gehalte kijkt?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:11 schreef Numbie het volgende:
Wel Kanye West, maar geen Pete Philly & Perquisite? Als je het toch over jazz-gehalte hebt, dan komen zij een stuk dichter in de buurt dan West...
Nou ja, het feit dat het Sportpaleis (de hoofdzaal van Ahoy) algemeen bekend staat als een ontzettende galmbak had daar natuurlijk wel het een en ander mee te makenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:00 schreef ondeugend het volgende:
De gemiddelde bezoeker was vorig jaar nogal negatief over Ahoy
Aha je meldt je al ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het feit dat het Sportpaleis (de hoofdzaal van Ahoy) algemeen bekend staat als een ontzettende galmbak had daar natuurlijk wel het een en ander mee te maken.
Nee, nadat Masada niet meer kwam heb ik NSJ dit jaar maar even gelaten voor wat het was. De enige artiest die ik wel graag had willen zien op de vrijdag was Jeff Beck (en die heb ik al live gezien), het merendeel van wat ik herkende was een "leuk als ik er toch ben, maar niet leuk genoeg om voor naar NSJ te gaan". Jamiroquai bijvoorbeeld zie ik veel liever bij een complete showquote:
Dat mag... ik heb het ergens gelezen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:45 schreef Zanderrr het volgende:
Weet iemand of je nog steeds zelf eten en drinken mee mag nemen? Heb net een hele zooi boodschappen voor morgen gedaan, maar het zou een beetje zuur zijn als je alles direct voor de ingang in de container moet gooien...
http://www.northseajazz.nl/nsj462.htmlquote:Eten en drinken mag worden meegenomen, maar glaswerk is verboden.
Rechten enzoquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:38 schreef alors het volgende:
Zie ik het nou verkeerd of wordt er helemaal niks uitgezonden van Kanye West?
Hmm, dat dacht ik al.. Jammer zeg.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:45 schreef jna het volgende:
[..]
Rechten enzo![]()
Neville brothers nu op de perfect werkende webcast![]()
Marcelo D2 is ook zondag te zien en staat bekend als de man die hip hop en samba voor het eerst ging mengen, ook wel iets misschien dusquote:Op maandag 19 juni 2006 12:48 schreef brtausi het volgende:
Ik ga Zondag, en alleen voor Kanye.![]()
Ben 8 maart al naar hem in ´t Ahoy geweest, was geweldig.![]()
En Kanye is de enige rapper die in de buurt komt om daar te staan, hij maakt tenminste geen "fuck you, bitches" etc. muziek.
Drive slow is btw z´n nieuwe single.![]()
Over wie heb je het?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:16 schreef Harry_Sack het volgende:
Lekkere acoustische acid jazz..
funky funky, tudutum tum tum
gejat door herbie hancock, nota bene
'lenen' danquote:Op zondag 16 juli 2006 00:31 schreef m021 het volgende:
[..]
Over wie heb je het?
Daarnaast lijkt het me sterk dat Hancock ideeën zou 'jatten'; hij staat zelf bekend als pionier in zijn genre, hij heeft het echt niet nodig om andermans ideeën te stelen.
Het laatste nummer op Nederland 3 was Herbie Hancock zelf, met Cantaloupe Island.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:32 schreef Harry_Sack het volgende:
Het was net op nederland 3, als afsluiter. Hoe heten die gasten ook alweer? Was het sl2? Het gaat om een bekend nummer uit 1992
juist, die jaquote:Op zondag 16 juli 2006 00:42 schreef m021 het volgende:
[..]
Het laatste nummer op Nederland 3 was Herbie Hancock zelf, met Cantaloupe Island.
Werd ooit gecoverd door US3, onder de titel Cantaloop (flip fantasia).
Maar waarom heb je het over 'gejat door Herbie Hancock'? Hij heeft dat nummer gecomponeerd.quote:
Nou, ik ken net aan iets meer dan ''Rock It'' van Herbie Hancock en Us3 is een begrip, dus.. zo zit het.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:47 schreef m021 het volgende:
[..]
Maar waarom heb je het over 'gejat door Herbie Hancock'? Hij heeft dat nummer gecomponeerd.![]()
Aha, ik snap het.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:51 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Nou, ik ken net aan iets meer dan ''Rock It'' van Herbie Hancock en Us3 is een begrip, dus.. zo zit het.
Ja, hij is inderdaad bejaard en bekend bij het rosé nippende 40+ publiek. Jammer dat die man nooit echt een legende is gewordenquote:Op zondag 16 juli 2006 01:05 schreef m021 het volgende:
[..]
Aha, ik snap het.
Of US3 meer 'een begrip' is hangt af van de 'scene' waarin je je begeeft - in de jazzrapscene is US3 ongetwijfeld populair. Maar in de (acid) jazzscene is Hancock toch echt een stuk bekender. En ook al een jaar of 30 langer dan US3.
Mis ik de grap hier? Je wilt toch niet serieus beweren dat Hancock oud is maar nooit beroemd is geworden? Dan heb je het namelijk fout, hij is de uitvinder van het acid jazzgenre en is daarmee inderdaad een legende geworden.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:08 schreef Harry_Sack het volgende:
Ja, hij is inderdaad bejaard en bekend bij het rosé nippende 40+ publiek. Jammer dat die man nooit echt een legende is geworden
muziek is gewoon nooit leuk, daarom.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:26 schreef m021 het volgende:
[..]
Mis ik de grap hier? Je wilt toch niet serieus beweren dat Hancock oud is maar nooit beroemd is geworden? Dan heb je het namelijk fout, hij is de uitvinder van het acid jazzgenre en is daarmee inderdaad een legende geworden.
Volgens mij ben/was je dronkenquote:Op zondag 16 juli 2006 01:28 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
muziek is gewoon nooit leuk, daarom.
nee man, je loopt te zaniken over iets dat ik niet kan controleren.quote:
geweldig, een cv . Nou, hieruit blijkt wel een gelijk. Ik denk dat ik nu met veel meer waardering geniet van de herinnering die ik gister heb opgedaan tijdens dat live-optreden. Bedankt jongensquote:
Thnx voor de tip, ga ik dan als 't schema het toe laat ff checkenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:28 schreef jna het volgende:
[..]
Marcelo D2 is ook zondag te zien en staat bekend als de man die hip hop en samba voor het eerst ging mengen, ook wel iets misschien dus![]()
Misschien beetje late reactie maar beter laat dan nooit
Zeg het voortquote:Op zondag 16 juli 2006 14:42 schreef Doff het volgende:
Nou Harry_Sack, jouw naam vergeet ik ook weer ff niet meer.
Hoe dan ook, ben vrijdag geweest. Over het algemeen heel gaaf, alleen ontzettend druk en groot. Ben maar één keer in Den Haag naar het NSJF geweest maar vond het daar toch duidelijk beter. We stonden dit keer gewoon een aantal keer vast in de gangen omdat het zo onwijs druk was en sommige concerten kwam je met geen mogelijkheid binnen (waaronder James Carter met de Jazzorchestra of the Concertgebouw, jammer, want het kleine beetje dat we hoorden klonk wel vet).
Hoogtepunt van de avond was zonder enige twijfel Bill Frisell die met een quintet optrad. Echt moddervette harde, rauwe jazz. Daar had ik die 65 euro alleen al voor over gehad. Hij trad op met o.a. bassist Tony Scherr, wat en kerel is dat, was super om bezig te zien.
Verder gezien:
Fay Claassen
Was aardig, niet heel bijzonder. Ze zong stukken van haar cd 'Sings Chet Baker'. Die cd heb ik toevallig tijd geleden gekocht en zo was het optreden jammergenoeg wel heel bekend. Jan Menu op baritonsax scheurde soms wel geweldig erdoorheen.
Brad Mehldau
Ook leuk. Speelde popcomposities op een jazzy manier. Heel strakke muziek en daarom bij vlagen was levensloos imo, maar tegelijkertijd wel erg leuk om te zien.
Soiled & Pimp
Heel apart stel swingende Japanners waarbij het geluid zo verrekte hard stond dat het net buiten de tent beter vertoeven was. Swingde lekker en sowieso erg grappig om te zien.
Uri Caine
Amerikaanse pianist waarvan ik alleen enkel akoustisch studieowerk ken. Compleet anders was dit optreden waar hij een soort van funky, jazzy drum & bass speelde. Heel vermakelijk maar soms wel erg rommelig, vooral die bassist (Tim Lefebre) was bij vlagen plain bagger.
Verder nog een beetje Al Jareau en Buddy Guy meegepikt, maar dat vond ik eigenlijk totaal niet interessant dus dat was gauw over.
Nou ik ga iig luisteren, bedankt voor de tipquote:Op zondag 16 juli 2006 18:47 schreef jna het volgende:
Vanavond rond 22.45 Kanye West op de radio. (zeiden ze net, weet niet of ze al alles gecheckt hebben wat rechten betreft)
radio 2quote:Op zondag 16 juli 2006 21:38 schreef Pikhoofd het volgende:
Welke zender?
Dit las ik even te laatquote:Op zondag 16 juli 2006 21:40 schreef jna het volgende:
Bofkonten, Kanye komt zelfs nog op tv. Nederland 3 om 22.10, en de rest van de artiesten ook kijken he, is goed voor de muziek ontwikkeling
nog niet geweest. Ik zag Kanye ook niet in het schema staan maar misschien komt ie wel zoals op teletekst staat.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:49 schreef alors het volgende:
[..]
Dit las ik even te laatIs ie al geweest? En Erykah?
nouja ik zie welquote:Op zondag 16 juli 2006 22:50 schreef jna het volgende:
[..]
nog niet geweest. Ik zag Kanye ook niet in het schema staan maar misschien komt ie wel zoals op teletekst staat.
Er stond zonet nog dat hij als laatste kwam, na Brentford nogwat en Dr. John...quote:Op zondag 16 juli 2006 23:14 schreef m021 het volgende:
Die presentatrice op tv zei dat het nog afwachten was of het ging lukken wat van West te laten zien. Zal wel met rechten te maken hebben.
Branford Marsalis, een van de headliners.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:35 schreef alors het volgende:
[..]
Er stond zonet nog dat hij als laatste kwam, na Brentford nogwat en Dr. John...
quote:
Idd, wel had hij flink wat achter zich.quote:Op maandag 17 juli 2006 01:09 schreef matthijst het volgende:
Vaag dat Kanye West op NSJ stond, dus was wel benieuwd of hij nog iets aan zou passen aan z'n nummers.... Enige nummer dat ze lieten zien was weinig bijzonders....
Ik had het over Kanye West he, ALS je al iets uitzend van hem, neem dan een stukje wat een beetje is aangepast aan NSJ, dit nummer was gewoon precies hetzelfde als op tmf/mtv. Ik mag toch hopen dat niet heel het concert zo wasquote:
Zou je mischien ergens dat stukje kunnen oploaden van kanye?quote:
Dat was soms wel een beetje storend idd. Ik hoopte trouwens nog op een spontaan duetje met Erykah Badu die aan de kant stond te kijken, maar helaasquote:Op maandag 17 juli 2006 11:44 schreef brtausi het volgende:
Ik vond het wel vet, alleen jammer dat die soms zo lang backstage bleef tijdens het concert.
Die Chris Potter maakte me de keuze tussen vrijdag en zondag erg lastig. Lijkt me ook heel vet om live te zien. En hoe heette die laatste groep?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:11 schreef Zanderrr het volgende:
Anyway, hoogtepunt voor mij was het concert van Chris Potter gisteren, en het plusconcert van Paco de Lucia was ook uitstekend. Van Kanye West heb ik geen seconde gezien (sowieso hou ik niet zo van die grote zalen, heb alleen een stukje van Dr John bekeken aan het eind van de avond). Verder ook nog wat andere toffe dingen gezien, o.a. Wadada Leo Smith's Golden Quartet en een stel jonge gasten die een enorme bak pleurisherrie aan het maken waren in de free jazz tent.
Dat vond ik ook maf. Toen we van Bill Frisell naar Fay Claassen gingen liepen we helemaal om die zalen om (nadat we eerst heel even hadden rondgedoold backstage, per ongeluk that is, stomme gordijnen ookquote:Wat ik wel een minpunt vind, is dat er dit jaar toch wat grote gaten in de programmering zaten. Ik heb wel het idee dat er, al met al, wat minder keuze in artiesten is. Ook minder is dat de Darling- en Murray-zalen eigenlijk gewoon een en dezelfde zaal is, die door een tussenwandje wordt gescheiden. Daardoor kun je daar dus geen twee concerten tegelijk programmeren, en laat daar nou net vaak de meer 'pure' jazz staan...
Ik heb alleen een stukje op videoband staan (Heard em Say). Hij kwam niet op de radio, was wel een paar keer aangekondigd, maar kon waarschijnlijk niet ivm de rechten.. Dat had ik anders wel op kunnen nemen, maar helaasquote:Op maandag 17 juli 2006 11:44 schreef brtausi het volgende:
[..]
Zou je mischien ergens dat stukje kunnen oploaden van kanye?![]()
Ik stond helemaal vooraan(met nog 2 mensen voor me)
Ik vond het wel vet, alleen jammer dat die soms zo lang backstage bleef tijdens het concert.
Die freestyle was ook wel vet.
Ook nog wat van marcello d2 meegekregen, vooral die beatboxer was vet(ik versta geen braziliaans dus zoveel vond ik er niet aan)
Die zag ik ook jaquote:Op maandag 17 juli 2006 11:47 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat was soms wel een beetje storend idd. Ik hoopte trouwens nog op een spontaan duetje met Erykah Badu die aan de kant stond te kijken, maar helaas
Hoe was DR. John? Wist niet dat hij er ook stond.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:11 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb me gisteren uitstekend vermaakt in de Ahoy. Al met al is de verhuizing me 100% meegevallen, en ik vond dat de organisatoren de oorspronkelijke sfeer van het festival uitstekend hebben weten te behouden. Gisteren vond ik het niet echt druk, er waren geen lange wachtrijen voor de artiesten waar ik naartoe wilde. Ik had zelfs het idee dat het over het algemeen allemaal wat ruimer was dan voorheen in het Congresgebouw. Het kan ook komen omdat het festival gisteren niet uitverkocht was (volgens mij?).
Anyway, hoogtepunt voor mij was het concert van Chris Potter gisteren, en het plusconcert van Paco de Lucia was ook uitstekend. Van Kanye West heb ik geen seconde gezien (sowieso hou ik niet zo van die grote zalen, heb alleen een stukje van Dr John bekeken aan het eind van de avond). Verder ook nog wat andere toffe dingen gezien, o.a. Wadada Leo Smith's Golden Quartet en een stel jonge gasten die een enorme bak pleurisherrie aan het maken waren in de free jazz tent.
Wat ik wel een minpunt vind, is dat er dit jaar toch wat grote gaten in de programmering zaten. Ik heb wel het idee dat er, al met al, wat minder keuze in artiesten is. Ook minder is dat de Darling- en Murray-zalen eigenlijk gewoon een en dezelfde zaal is, die door een tussenwandje wordt gescheiden. Daardoor kun je daar dus geen twee concerten tegelijk programmeren, en laat daar nou net vaak de meer 'pure' jazz staan...
Ik moest het even opzoeken, maar het was het Kjetil Møster Sextet. Van Dr. John heb ik alleen de laatste paar nummers nog gezien, maar dat klonk ook wel okee. Ik had wel de indruk dat zijn pianospel niet zo virtuoos meer is als vroeger.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:17 schreef Doff het volgende:
En hoe heette die laatste groep?
Hier staat dit:quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:08 schreef brtausi het volgende:
Weet iemand wanneer de optredens helemaal worden uitgezonden op tv?
Of waar dat staat vermeld?
quote:Het is nog niet precies duidelijk wanneer alle opnamen van NSJ worden uitgezonden. Wél is duidelijk dat de zenders vanaf september anders ingedeeld zullen zijn:
NPS Output blijft het komend seizoen onderdeel van NPS Arena, maar dit programma zal voortaan op Nederland 2 worden uitgezonden! U bent meer dan welkom op de zondag 10 september, nu van 17:00 uur tot 19:00 uur!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |