En als het goed is speelt Dave Douglas (tr) in het quintet van Zorn, dus dat moet inderdaad wel gaaf worden.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:49 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn, DeJohnette/Scofield/Goldings, McCoy Tyner... ik heb nu al zin.
Verder het programma maar even afwachten, maar het zal zoals altijd wel weer goed zitten. Ik vrees ook een beetje voor de prijzen van alles en de sfeer + akoestiek in de Ahoy, maar goed... we gaan maar van het positieve uit.
Heb ook nog zo'n album van Douglas met Caine, wel vet album (ook met Chris Potter en Bill Frisell - welke ook met Zorn meespeelt als ik me niet vergis - dus dat zit wel goed). Trouwens nog een leuke link van jou Zander (uit het vorige NSJF topic). Meteen maar een quote danquote:Op maandag 27 maart 2006 19:04 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn speelde vorig jaar ook met Dave Douglas, ik vond dat toen erg goed. Van mij mogen ze Douglas trouwens ook wel met een van z'n eigen projecten boeken, die "Infinite" band met Uri Caine die twee jaar geleden speelde was toen echt een van mijn hoogtepunten van dat jaar.
Overigens, als iemand nog aanvullingen heeft op artiesten die komen, dan pas ik het wel even aan in de openingspostquote:Om eens te kijken hoe het 'vroegah' was: Polygoon-journaalbeelden van het vierde NSJ (1979): klik
Ik ontdek deze post nu pasquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:39 schreef Zanderrr het volgende:
Het Wayne Shorter kwartet (met Brian Blade, John Pattituci en Danilo Perez) is nu ook bevestigd voor NSJ 2006.
Dat en McCoy Tyner !quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:39 schreef Zanderrr het volgende:
Het Wayne Shorter kwartet (met Brian Blade, John Pattituci en Danilo Perez) is nu ook bevestigd voor NSJ 2006.
Ben ook wel een liefhebber van McCoy Tyner, maar dan eigenlijk vooral zijn oudere werk, met als absolute hoogtepunt natuurlijk in het kwartet met Coltrane.quote:
Dat Acoustic Masada is volgens mij alleen 'van' John Zorn maar niet 'met' hem.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:49 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn, DeJohnette/Scofield/Goldings, McCoy Tyner... ik heb nu al zin. [..]
Vet. Weet je hoe laat ongeveer?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:14 schreef ondeugend het volgende:
Schopje...
Vandaag wordt het programma bekend gemaakt.
Nee geen idee... er zou een persconferentie plaatsvinden en daarna zou het meteen op de site komen te staan. Af en toe even kijken dus.quote:
quote:Het programma voor North Sea Jazz 2006 wordt op de persconferentie van 9 mei bekendgemaakt, en zal vanaf die dag vanaf 18.00 uur op deze site te vinden zijn
Die namen kwamen van het north sea jazz forum. Daar staat een hoop onzin op, dus misschien heb ik je wat teveel hoop gegeven.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:34 schreef DaisyDuke het volgende:
Gezien het feit dat Masada en Jamie Lidell al eerder op hun sites aankondigden op NSJ te spelen, is het vreemd dat ze er nu plotseling niet bij staan. Maar er zijn nog een aantal vreemde gaten in het blokschema, dus misschien komt het nog goed.
Nee hoor, niet van het NSJ forum. Het Masada optreden kan ik nergens meer terug vinden (stond hier), maar de Lidell aankondiging staat er nog gewoon. Check de site van Jamie Lidell maar.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:46 schreef Doff het volgende:
[..]
Die namen kwamen van het north sea jazz forum. Daar staat een hoop onzin op, dus misschien heb ik je wat teveel hoop gegeven.![]()
Bill Frisell zou samen met Zorn optreden volgens mij en Frisell staat er wel, alleen met een andere band.
Masada speelt volgens mij toch niet op NSJ, maar wel op 12 juli in Lantaren/Venster in Rotterdam. Zit er zelf wel sterk over te denken om daar ook maar naartoe te gaan, kaartje is 30 of 35 euro.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:03 schreef Litpho het volgende:
Nu nog uitzoeken wanneer (en óf) Masada speelt.
quote:Erykah Badu toegevoegd aan programma North Sea Jazz
ROTTERDAM - De Amerikaanse soulzangeres Erykah Badu is toegevoegd aan de 31e editie van het North Sea Jazzfestival. Ze treedt 16 juli op. Het festival heeft 14, 15 en 16 juli plaats in Ahoy' in Rotterdam.
Badu maakte in 2001 haar debuut voor het Nederlandse publiek tijdens North Sea Jazz, toen nog in Den Haag. De zangeres brak in 1997 door met haar debuutalbum 'Baduizm'.
Badu combineert in haar muziek jazz, soul, R&B en hiphop. Kenners beschouwen haar als de grondlegger van de Nu soul.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |