Dat is haar nu duidelijk gemaakt. Als ze zich gaat aanpassen maakt ze vast nog wel een kans om aangenomen te worden door die school.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je er wel wat aan doen. Als opleiding kun je die vrouw leren dat het gebruikelijk is om iemand een hand te geven. Als school kun je die vrouw ook dat zelfde vertellen.
Iemand botweg weigeren omdat die geen hand geeft is wel erg makkelijk.
Nee, een land willen boycotten om wat cartoons. Wie is hier nou niet serieus te nemen, vieze vuile moslimfundamentalist dat je d'r bent.quote:Op maandag 27 maart 2006 19:29 schreef Arendt het volgende:
Maar oké, jij bent gezien je taalgebruik en avatar toch niet geheel serieus te nemen.
quote:Op maandag 27 maart 2006 20:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Geen respect hebben voor het geloof van een ander is ook niet netjes.
Ow, ik moet respect hebben voor een geloof die vrouwen minder waardig vind? En een geloof die vrouwen en mannen weigeren normaal met elkaar om te laten gaan? En een geloof die andere gelovigen en homo's het liefst ziet branden in hel? Ja, daar moet je respect voor hebbenquote:Op maandag 27 maart 2006 20:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Geen respect hebben voor het geloof van een ander is ook niet netjes.
Precies, dat vind ik ook. Gewoon te voorbarig. Het is niet aan te school zulke strikte gedragsregels te bepalen, behalve als die regels de lessen zelf belemmeren. Zo is een boerka in mijn ogen wel onacceptabel.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:14 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als blijkt dat die vrouw anders les geeft dan de school wilt, dan pas moet je aan de bel trekken.
Nu al iemand een opleiding weigere vanwege de gewoontes die bij haar geloof hoor is veel te voorbarig.
Het gaat er om dat geloof niet vermengt word met het openbare publieke leven.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Net zoals de katholieke kerk geen vrouwen mag weigeren priester te maken? Oh wacht, dat mag best, was ook zo.Vrije keus.
De herensociëteit mag ook damesleden weigeren, de damesavond van de sauna mag ook. Etc, etc, etc, etc..
Waarom neem je zo'n zwakke voorbeelden?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ow, ik moet respect hebben voor een geloof die vrouwen minder waardig vind? En een geloof die vrouwen en mannen weigeren normaal met elkaar om te laten gaan? En een geloof die andere gelovigen en homo's het liefst ziet branden in hel? Ja, daar moet je respect voor hebben![]()
Tipje.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:21 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Waarom neem je zo'n zwakke voorbeelden?
Een geloof dat geweld van man op vrouwen verdedigt; een geloof waar de geloofsleiders oproepen tot het doden van talloze onschuldigen; een geloof waar, als je het afvalt, de belangrijkste imams om ter luidtst roepen dat je de dood verdient.
Dát geloof krijgt van mij GEEN respect.
Mja, je hebt blijkbaar ook respect voor de Nederlandse gebruiken waarbij een man wel een vrouw kust als die jarig is, maar een jarige man niet kust.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:18 schreef MrBadGuy het volgende:
Ow, ik moet respect hebben voor een geloof die vrouwen minder waardig vind? En een geloof die vrouwen en mannen weigeren normaal met elkaar om te laten gaan? En een geloof die andere gelovigen en homo's het liefst ziet branden in hel? Ja, daar moet je respect voor hebben![]()
Dat is ook geen geloof, dat is terrorisme.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:21 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Waarom neem je zo'n zwakke voorbeelden?
Een geloof dat geweld van man op vrouwen verdedigt; een geloof waar de geloofsleiders oproepen tot het doden van talloze onschuldigen; een geloof waar, als je het afvalt, de belangrijkste imams om ter luidtst roepen dat je de dood verdient.
Dát geloof krijgt van mij GEEN respect.
En door andere mensen niet. Dan is het dus niet aan de opleiding om te gaann bepalen dat ze maar helemaal geen lerares mag worden.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:24 schreef ScienceFriction het volgende:
Zo iemand wordt door veel mensen als onbekwaam gezien voor een functie binnen het onderwijs.
Het is juist aan de opleiding, want zij zijn degene die iemand moeten gaan opleiden...quote:Op maandag 27 maart 2006 20:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En door andere mensen niet. Dan is het dus niet aan de opleiding om te gaann bepalen dat ze maar helemaal geen lerares mag worden.
"Beetje" slechte vergelijking, nietwaar.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:24 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mja, je hebt blijkbaar ook respect voor de Nederlandse gebruiken waarbij een man wel een vrouw kust als die jarig is, maar een jarige man niet kust.
Want?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:26 schreef doesss het volgende:
"Beetje" slechte vergelijking, nietwaar.![]()
Dat wel. Maar blijkbaar heeft niet iedereen er moeite mee. Dus waarom zou de opleiding dan gaan doen alsof iedereen er moeite mee heeft?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:26 schreef ScienceFriction het volgende:
Het is juist aan de opleiding, want zij zijn degene die iemand moeten gaan opleiden...
Omdat het van beide mannen niet hoeft. Als een vrouw niet gekust wil worden door andere mannen als ze jarig doe ik dat ook nietquote:Op maandag 27 maart 2006 20:24 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mja, je hebt blijkbaar ook respect voor de Nederlandse gebruiken waarbij een man wel een vrouw kust als die jarig is, maar een jarige man niet kust.
Ik verdom het op mijn werk ook om jarige mannen te zoenen. Ook als die mij verwijten dat ik wel vrouwen zoen, en dat dat een schending van hun mensenrecht is.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:20 schreef doesss het volgende:
[..]
Het gaat er om dat geloof niet vermengt word met het openbare publieke leven.
Thuis mag ze zoveel mannen weigeren een hand te geven als ze wil (moet?).![]()
Er is een reden waarom deze vrouw, mannen de handen niet schud. En om die reden word zij niet geaccepteerd op deze school.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Want?
Nederlandse mannen behandelen vrouwen anders dan mannen.
Zij hebben een inschatting gemaakt of de vrouw geschikt is voor een rol in het onderwijs. Zij vonden van niet.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat wel. Maar blijkbaar heeft niet iedereen er moeite mee. Dus waarom zou de opleiding dan gaan doen alsof iedereen er moeite mee heeft?
Nee, maar de reden waarom er geen handjes gegeven worden wel.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik verdom het op mijn werk ook om jarige mannen te zoenen. Ook als die mij verwijten dat ik wel vrouwen zoen, en dat dat een schending van hun mensenrecht is.
Het geven van een hand is een omgangsvorm; niet een heel belangrijke.
Stel dat een softenon-kind onderwijsassistent wil worden, is dat voor die persoon een onhaalbaar beroep omdat deze persoon geen handjes heeft? Is handjes hebben, en geven, een eis voor het worden van onderwijsassistent? (Wat *is* dat in godsnaam, onderwijsassistent?)
Thank you.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:37 schreef Knarf het volgende:
[..]
Er is een reden waarom deze vrouw, mannen de handen niet schud. En om die reden word zij niet geaccepteerd op deze school.
Er is ook een reden waarom mannen geen mannen kussen op verjaardagen, maar deze reden is algem=een geaccepteerd.
Zoek eens de echte reden op waarom zij de handen van mannen niet schud. Het gaat helemaal niet om dit handen schudden, maar de achterliggende reden.
Als zo iemand daardoor zijn of haar werkzaamheden niet naar behoren kan uitvoeren, dan lijkt het mij logisch dat deze persoon niet wordt aangenomen. Onderwijsassistent is overigens een MBO opleiding voor mensen die te dom zijn voor de PABO.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik verdom het op mijn werk ook om jarige mannen te zoenen. Ook als die mij verwijten dat ik wel vrouwen zoen, en dat dat een schending van hun mensenrecht is.
Stel dat een softenon-kind onderwijsassistent wil worden, is dat voor die persoon een onhaalbaar beroep omdat deze persoon geen handjes heeft? Is handjes hebben, en geven, een eis voor het worden van onderwijsassistent? (Wat *is* dat in godsnaam, onderwijsassistent?)
Oei... en de Pabo brengt al geen geniaal volk voort...quote:Op maandag 27 maart 2006 20:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als zo iemand daardoor zijn of haar werkzaamheden niet naar behoren kan uitvoeren, dan lijkt het mij logisch dat deze persoon niet wordt aangenomen. Onderwijsassistent is overigens een MBO opleiding voor mensen die te dom zijn voor de PABO.
Maar je verwacht wel dat iemand jou een hand geeft, ook al vind wil die persoon dat nietquote:Op maandag 27 maart 2006 20:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Omdat het van beide mannen niet hoeft. Als een vrouw niet gekust wil worden door andere mannen als ze jarig doe ik dat ook niet![]()
Je bent bekend met informele gelegenheden en formele gelegenheden? En je bent ook bekend met het fenomeen "subcultuur"?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Maar je verwacht wel dat iemand jou een hand geeft, ook al vind wil die persoon dat niet
Dat klopt, natuurlijk. En de reden waarom deze mevrouw niet mannen mag weigeren is dat we haar geloof niet zo'n fijn geloof vinden, terwijl we mannen die geen mannen willen kussen wel fijn vinden.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:37 schreef Knarf het volgende:
[..]
Er is een reden waarom deze vrouw, mannen de handen niet schud. En om die reden word zij niet geaccepteerd op deze school.
Er is ook een reden waarom mannen geen mannen kussen op verjaardagen, maar deze reden is algemeen geaccepteerd.
Zoek eens de echte reden op waarom zij de handen van mannen niet schud. Het gaat helemaal niet om dit handen schudden, maar de achterliggende reden.
Als die Bomberjacker laat weten een groot fan van Hitler te zijn, zal hij ook niet toegelaten worden hoorquote:Op maandag 27 maart 2006 20:46 schreef sigme het volgende:
Ik vind die mevrouw haar reden ook niet zo fijn. Ik vind dat grefo's ook hele enge dingen vinden.Ik vind gabbertjes met bomberjackies ook heel eng. Ik vind dat ik ze toch allemaal in de klas les moet geven (als ik les zou geven).
Daar gaat het niet om.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat klopt, natuurlijk. En de reden waarom deze mevrouw niet mannen mag weigeren is dat we haar geloof niet zo'n fijn geloof vinden, terwijl we mannen die geen mannen willen kussen wel fijn vinden.
Het punt is nu net dat we hadden afgesproken dat het niet zo fijn vinden van andermans gewetenskeuzes geen geldige reden te vinden om die persoon allerlei dingen te ontzeggen.
Ik vind die mevrouw haar reden ook niet zo fijn. Ik vind dat grefo's ook hele enge dingen vinden.Ik vind gabbertjes met bomberjackies ook heel eng. Ik vind dat ik ze toch allemaal in de klas les moet geven (als ik les zou geven).
Ow wacht. Kom je nu ineens met uitzonderingen op de proppen?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:46 schreef ScienceFriction het volgende:
Je bent bekend met informele gelegenheden en formele gelegenheden? En je bent ook bekend met het fenomeen "subcultuur"?
Heb je naar haar reden gevraagd dan? En is die reden zo belangrijk als ze die in haar professioneel leven niet noemt?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:37 schreef Knarf het volgende: Zoek eens de echte reden op waarom zij de handen van mannen niet schud. Het gaat helemaal niet om dit handen schudden, maar de achterliggende reden.
Daarmee is het volgens mij nog niet zo dat de werkzaamheid van de onderwijsassistent het schudden van handen is. Misschien moet je wel handjes hébben, maar zouden softenonvleugeltjes volstaan: schriftjes klaarleggen, bloemetjes water geven; bord schoonmaken. Dat soort dingen?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als zo iemand daardoor zijn of haar werkzaamheden niet naar behoren kan uitvoeren, dan lijkt het mij logisch dat deze persoon niet wordt aangenomen. Onderwijsassistent is overigens een MBO opleiding voor mensen die te dom zijn voor de PABO.
Het gaat er niet om welke waardering wij aan haar geloof geven.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat klopt, natuurlijk. En de reden waarom deze mevrouw niet mannen mag weigeren is dat we haar geloof niet zo'n fijn geloof vinden, terwijl we mannen die geen mannen willen kussen wel fijn vinden.
Het punt is nu net dat we hadden afgesproken dat het niet zo fijn vinden van andermans gewetenskeuzes geen geldige reden te vinden om die persoon allerlei dingen te ontzeggen.
Ik geef u geen hand, ik groet altijd met: "sieg heil".quote:Op maandag 27 maart 2006 20:47 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Als die Bomberjacker laat weten een groot fan van Hitler te zijn, zal hij ook niet toegelaten worden hoor
Achja... Ze zit gewoon te lieggen....quote:Op maandag 27 maart 2006 20:37 schreef Knarf het volgende:
Neem jij de gok, om jou dochtertje (mocht je die hebben dan wel krijgen (of geen van tweeen natuurlijkquote:Op maandag 27 maart 2006 20:50 schreef Flumina het volgende:
[..]
Heb je naar haar reden gevraagd dan? En is die reden zo belangrijk als ze die in haar professioneel leven niet noemt?
Anders is het alleen maar gissen!
Ze gaat geen les geven.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:49 schreef Knarf het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat zij duidelijk verschil maakt tussen mannen en vrouwen. Als zij dus les gaat geven, zal ze dat dus ook daar doen. En dat is hele punt.
De reden is haar geloof.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:50 schreef Flumina het volgende:
[..]
Heb je naar haar reden gevraagd dan? En is die reden zo belangrijk als ze die in haar professioneel leven niet noemt?
Anders is het alleen maar gissen!
Het gaat niet om dat handen geven.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:52 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Achja... Ze zit gewoon te lieggen....
Maar blijkbaar weet jij het allemaal zo goed. Kun jij mij dan eens uitleggen waarom mensen elkaar een hand moeten geven?
En waarom mag ze dat dan niet?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:53 schreef doesss het volgende:
[..]
De reden is haar geloof.
Het is volgens haar geloof onrein om andere mannen van boven de twaalf bezijdens haar echgeno(o)t(en) een hand te geven.![]()
Kussen wordt door veel mensen als intiemer gezien, een hand geven heeft daar niks mee te maken. Een cultureel verschijnsel hier in Nederland. Maar als het bij een bedrijf gebruikelijk is om elkaar te begroeten door elkaar te kussen hoor je daar niet moeilijk over te doen iddquote:Op maandag 27 maart 2006 20:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Maar je verwacht wel dat iemand jou een hand geeft, ook al vind wil die persoon dat niet
Waar gaat het dan wel over?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:53 schreef Knarf het volgende:
Het gaat niet om dat handen geven.
Omdat dat niet gebruikelijk is in haar geloof.quote:Vraag je eens af, waarom zij mij geen hand wil geven.
En een man een hand geven wordt door die vrouw als te intiem gezienquote:Op maandag 27 maart 2006 20:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Kussen wordt door veel mensen als intiemer gezien
Omdat dat volgens haar geloof "onrein" is.quote:
Het niet willen van een vermenging van geloof met het openbaar publieke leven zal alleen realiseerbaar zijn door grootscheepse staatsinmenging in het kerkelijk leven van burgers.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:50 schreef doesss het volgende:
[..]
Het gaat er niet om welke waardering wij aan haar geloof geven.
Het gaat er om dat we geen enkele vermenging van geloof met het openbaar publieke leven moeten willen.
Daarom hebben we scheiding van kerk en staat.![]()
Ik heb het al eerder gezegd. En ik heb ook gezegd dat het haar goed recht is om mannen geen hand te geven, maar dat ze wel de consequenties moet aanvaarden.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow wacht. Kom je nu ineens met uitzonderingen op de proppen?
Ik mag geen onderscheid maken. Ik mag niet zeggen dat mannen beter/slechter zijn dan vrouwen, want ik heb geen 'geloof'.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze gaat geen les geven.
En dan nog, onderwijsvrijheid. De heer zij geloofd en geprezen, een mens mag in dit land onderscheid maken tussen mannen en vrouwen. Jawel. De wét niet, de burger wel. Ook een onderwijzer.
Waarom?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:56 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En een man een hand geven wordt door die vrouw als te intiem gezien
Zie mijn eerdere posts, dude.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Het niet willen van een vermenging van geloof met het openbaar publieke leven zal alleen realiseerbaar zijn door grootscheepse staatsinmenging in het kerkelijk leven van burgers.
Zeg maar zoals de sovjets probeerden. Lang leve de vrijheid van een staat die religie verbiedt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |