Noem mij maar rechts maar ik vind dit echt te gek voor woorden. Is het dan geen discriminatie als deze persoon geen mannen een hand wil geven....?quote:De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) heeft het Utrechtse ROC (school voor beroepsonderwijs) op de vingers getikt die weigerde een islamitische vrouw toe te laten tot de opleiding voor onderwijsassistent, omdat zij mannen geen hand wil geven. Dat is volgens de CGB een vorm van discriminatie.
De vrouw had bij haar aanmelding laten weten dat haar geloof handenschudden met mannen niet toestaat. De school vond daarop dat zij niet geschikt was voor het onderwijs omdat een hand geven soms noodzakelijk is voor het onderwijs. ''Kennis van de Nederlandse fatsoennormen is onderdeel van het onderwijs'', stelde de school.
Volgens de CGB discrimineert de school: ''Door uit te gaan van de normen en waarden van een meerderheid wordt een vrouw uit een minderheidsgroep uitgesloten. Bovendien zijn er ook genoeg andere manieren om mannen te begroeten. Daar komt nog eens bij dat een onderwijsassistent niet zo vaak een hand hoeft te geven'', aldus de commissie.
quote:Dat is volgens de CGB een vorm van discriminatie.
quote:Op maandag 27 maart 2006 17:12 schreef calvobbes het volgende:
Goh. Zie nergens in het bericht staan dat er sprake is van discriminatie. Jij begint er zelf over.
Ik zie het wel staan.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:12 schreef calvobbes het volgende:
Goh. Zie nergens in het bericht staan dat er sprake is van discriminatie. Jij begint er zelf over.
Een vorm van discriminatie geeft wel aan dat ze het niet echt als discriminatie beschouwen...
De Commissie Gelijke Behandeling (CGB)quote:Op maandag 27 maart 2006 17:12 schreef calvobbes het volgende:
Een vorm van discriminatie geeft wel aan dat ze het niet echt als discriminatie beschouwen...
Sorryquote:Op maandag 27 maart 2006 17:13 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik was iets te snel. Inmiddes al aangepast.
goed puntquote:Op maandag 27 maart 2006 17:13 schreef Toeps het volgende:
Mensen zijn vergeten wat discriminatie is.
Discriminatie is onderscheid maken in GELIJKE gevallen. Hier is m.i. geen sprake van een gelijk geval, aangezien zij geen handjes geeft en de rest wel.
Als we zo doorgaan kunnen we alles wel onder discriminatie laten vallen.
"Hey ik mag geen rente betalen van mijn geloof, dus ik betaal niet mijn volledige belastingaanslag! Diskriminaaaasie!"
"Ik ben hippie en geloof in vrijheid, de aarde is van iedereen, dus ik mag gewoon lopen op deze snelweg. Diskriminaaaasie!"
"Sorry hoor maar bij ons geloof is het heel normaal om je kindertjes te betasten. Diskriminaaasieee!"
Inderdaad!quote:Op maandag 27 maart 2006 17:13 schreef Toeps het volgende:
Discriminatie is onderscheid maken in GELIJKE gevallen. Hier is m.i. geen sprake van een gelijk geval, aangezien zij geen handjes geeft en de rest wel.
"Hey ik mag geen rente betalen van mijn geloof, dus ik betaal niet mijn volledige belastingaanslag! Diskriminaaaasie!"
"Ik ben hippie en geloof in vrijheid, de aarde is van iedereen, dus ik mag gewoon lopen op deze snelweg. Diskriminaaaasie!"
"Sorry hoor maar bij ons geloof is het heel normaal om je kindertjes te betasten. Diskriminaaasieee!"
Is een hand geven aan een man wettelijk verplicht?quote:Op maandag 27 maart 2006 17:13 schreef Toeps het volgende:
Een vorm van discriminatie geeft juist wel aan dat ze het echt als discriminatie beschouwen. Negers een trap geven omdat ze neger zijn is ook 'een vorm van discriminatie'.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:12 schreef calvobbes het volgende:
Lees eens goed naar het oordeel. Dan zie je staan dat ze het eigenlijk niet met die vrouw eens zijn. Maar het een te zware straf vinden om haar dan maar geen opleiding geven.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
En de Commissie Gelijke Behandeling is weer lekker subjectief, vrouwelijke islamieten mogen mannen discrimineren, maar scholen mogen islamieten niet weigeren als ze discriminerend handelen. Hoezo, gelijke behandeling?
Ik wil graag in een kleuterklas werken, daarnaast ben ik nudist en pedofiel. Toch wordt ik elke keer geweigerd om wie ik benquote:Op maandag 27 maart 2006 17:19 schreef Toeps het volgende:
Oh ja, en ik wil graag in het leger. Maar tevens ben ik principieel tegen oorlog. Als ze me weigeren, ga ik naar de CGB.
Nee dat is gewoon discriminatie.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Een vorm van discriminatie geeft juist wel aan dat ze het echt als discriminatie beschouwen. Negers een trap geven omdat ze neger zijn is ook 'een vorm van discriminatie'.
maar het is dus iig geen discriminatie, aangezien het niet om een gelijke situatie gaat.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:19 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Is een hand geven aan een man wettelijk verplicht?
nee. Dus jouw vergelijkingen slaan nergens op.
Het is kennelijk wel verplicht op die school. Als ik mijn huiswerk niet goed doe word ik ook van school gestuurd, of haal ik mijn vakken niet.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:19 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Is een hand geven aan een man wettelijk verplicht?
nee. Dus jouw vergelijkingen slaan nergens op.
nee het is een vorm van discriminatie, aangezien er ook andere vormen zijnquote:
De school discrimineerd volgens de commissie, dat zegt genoeg over de restquote:Op maandag 27 maart 2006 17:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Lees eens goed naar het oordeel. Dan zie je staan dat ze het eigenlijk niet met die vrouw eens zijn. Maar het een te zware straf vinden om haar dan maar geen opleiding geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |