abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39005351
quote:
Op zondag 18 juni 2006 18:21 schreef klez het volgende:

[..]

Dat klopt absoluut niet. Deze site is regelmatig zeer kritisch naar de Amerikaanse gedragingen. Feit is echter wel dat 90% van de Irakis heel goed weet dat men zonder Amerikaanse interventie nooit van Saddam was afgekomen. En dat men dus wat heel wat minder brallerig anti-Amerikaans is dan veel linkse West-Europeanen en allochtonen met een moslim achtergrond schijnen te denken (of vooral te hopen).

Hoe zijn die peilingen tot stand gekomen dan?? Hebben de familieleden van direct door de VS zelf gemaakte slachtoffers wel begrip voor het optreden van de VS ????? Als je weet dat je zonder Amerikaanse interventie 'nooit' van saddam af geweest zou zijn geweest kan je nog steeds anti-Amerikaans zijn . Wat kreeg men voor Saddam in de plaats? Men had saddam ook kunnen oppakken met een stuk minder bloedvergieten. Van alle groeperingen die in Irak strijd leveren hebben de Amerikanen nog de meeste burgerslachtoffers veroorzaakt .

Die site geeft een link naar de FOXNEWS site, niet echt een objectieve site .
quote:
Trouwens, vergeleken bij de bronnen die hier soms oa door Northern Star en Sebrastal worden gepost is dit een toonbeeld van objectiviteit. Maar daar hoor ik je niet over...
Dat ligt je beter waarschijnlijk.
Dat ligt me alleen als het wel objectieveof in ieder geval onafhangkelijke sites zijn .
De Amerikaanse Overheid is een machtig instituut dat actief is in het manipuleren van bepaalde media ter promotie van hun oorlogen . Dit valt niet te ontkennen (denk aan 'the office of strategic defence') . Het is voortgekomen uit de ervaringen met de media en de publieke opinie tijdens de Vietnam oorlog .

De site van bv Freedomhouse is al veel objectiever en geeft betrouwbaardere informatie
  maandag 19 juni 2006 @ 20:01:42 #202
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39011768
quote:
‘Irak erger dan Vietnam’
Door NICOLE BLIEK

AMSTERDAM - Madeleine Albright, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken onder president Clinton, ...

...stond al niet bekend als een warme fan van de huidige Amerikaanse regering. Maar in haar boek De Macht en de Almacht, dat net in Nederlandse vertaling is verschenen, trekt zij ongemeen fel van leer tegen president Bush.

Zeker, George Bush reageerde aanvankelijk goed op de aanslagen van 11 september. Dat wil Albright hem wel nageven. Hij wist het land bijeen te houden en zette onverdroten de jacht in op de terroristen van al-Qaeda. De oorlog tegen Afghanistan kon dan ook op haar instemming rekenen.

Met de oorlog tegen Irak sloeg Bush definitief het verkeerde pad op. Zijn buitenlandpolitiek wordt door Albright getypeerd als een handvol slogans in plaats van een samenhangend beleid met visie. De oorlog in Irak is ‘de ergste ramp uit de geschiedenis van het Amerikaanse buitenlandbeleid. Erger nog dan Vietnam’.

In het Amstelhotel in Amsterdam, waar de voormalige minister enkele dagen verblijft om haar boek te promoten, wil zij die stelling wel nader toelichten. ,,In Vietnam stierven meer mensen, zeker,

en ik wil het belang van Zuidoost-Azië zeker niet onderschatten. Maar de oorlog in Irak is als een steen in het water. Het veroorzaakt een wijde rimpeling die heel ver voelbaar is in een toch al zeer instabiele regio. Het kan járen duren voordat de schade enigszins ongedaan is gemaakt. En je moet er niet aan denken dat Irak, dat toch al ruim tachtig jaar als een kunstmatig gecreëerde eenheid heeft bestaan, uiteenvalt. Met de stevige greep die Iran heeft op de Iraakse sji’ieten, lijkt dit land als enige van de chaos te profiteren.’’

De almaar voortdurende oorlog knaagt jaar in jaar uit aan het imago van de VS in de wereld. Volgens recente peilingen van het Pew Research Institute gelooft een meerderheid van de bevolking in dertien van de vijftien onderzochte landen dat de oorlog in Irak de wereldvrede ernstiger bedreigt dan de nucleaire ambities van Iran. Affaires als de martelingen in de gevangenis Abu Ghraib en de zelfmoorden in Guantanamo Bay zijn daarbij nog eens zeer negatief voor de reputatie van de VS als voorvechter van de mensenrechten.

,,Ik ben een trotse Amerikaan,’’ zegt Albright. ,,Ik word altijd erg bedroefd als ik dat soort cijfers zie. Ook daarom ben ik absoluut niet te spreken over de huidige regering. Het is beschamend. Amerika kan zijn geloofwaardigheid alleen terugwinnen als het sneller fouten toegeeft en de juiste mensen rekenschap laat afleggen. Dat gaat dus verder dan het bestraffen van een paar lager geplaatste soldaten. Guantanamo Bay moet sluiten. En wel onmiddellijk. Als je die verhalen hoort van mensen die vaak jaren opgesloten hebben gezeten zonder dat hun schuld was aangetoond... We hebben een goed functionerend rechtssysteem. Bezorg die mensen een advocaat en span een proces tegen hen aan. Ik zie niet in waarom je daarvoor militaire tribunalen zou moeten hebben.’’

Albright is een tegenstander van het noemen van een deadline, waarbinnen Amerika Irak moet hebben verlaten. ,,Dat schept alleen maar verwachtingen. Je hebt zeker een overgangsperiode van een jaar nodig. De Amerikaanse aanwezigheid in Irak is tegelijkertijd de oorzaak en de oplossing voor de chaos.’’

Europa, zo laat Albright fijntjes doorschemeren, heeft een morele plicht de Amerikanen in Irak te helpen. ,,Deze oorlog is ook voor Europa voelbaar. De VS zijn Europa tweemaal te hulp geschoten in wereldoorlogen die het niet zelf is begonnen. Daar had Amerika natuurlijk belang bij. Maar Europa heeft ook een belang bij het beëindigen van de heersende chaos in Irak. Europeanen moeten meehelpen die chaos de baas te worden.’’

Madeleine Albright, De macht en de almacht - over Amerika, God en de toestand in de wereld; 352 pagina’s; 19,95 euro; ISBN 9041410953.
http://www.ad.nl/buitenland/article413624.ece
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 21:11:35 #203
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39014628
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:52 schreef klez het volgende:

[..]

Ga jij maar nou weer gauw "objectieve bronnen" posten waaruit blijkt dat de Irakis de "verzetshelden" die bommen leggen als de oplossing van hun problemen zien...
Anderen woorden in de mond leggen ben je goed in idd.

De iraki's willen dat de Amerikanen vertrekken. En de Amerikanen zijn niet van plan dat te doen. Nu niet en de komende jaren niet. Ze bouwen een 'ambassade' zo groot als Vaticaanstad, meerdere permanente bases en hebben al aangekondigd dat een tiende van hun leger in Irak blijft no matter what.

Dat iemand "Ik ken redelijk wat Irakis en ik heb er familie wonen" op een forum iets anders beweert veranderd geen fuck aan die realiteit.
  Moderator maandag 19 juni 2006 @ 21:35:31 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39015746
quote:
eigenlijk heeft ze gelijk

behalve die vietnam vergelijking, die vind ik dom maar dat zal wel onderbouwt worden in dat boek denk ik/hoop ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 juni 2006 @ 21:55:34 #205
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39016748
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Anderen woorden in de mond leggen ben je goed in idd.

De iraki's willen dat de Amerikanen vertrekken.
Niet op dit moment. Een niet bestaand probleem dus.

Het door jouw zo opgehemelde verzet èn de milities die de autoriteit van de gekozen regering bevechten, dat is hèt probleem volgens het gros van de Irakis.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 22:59:21 #206
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39019925
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:55 schreef klez het volgende:

[..]

Niet op dit moment. Een niet bestaand probleem dus.

Het door jouw zo opgehemelde verzet èn de milities die de autoriteit van de gekozen regering bevechten, dat is hèt probleem volgens het gros van de Irakis.
De lui die sectarisch geweld proberen te provoceren, de deathsquads en de duistere groepjes die bommen op marktplaatsen laten afgaan zul je bedoelen.

Die verscheuren Irak inderdaad.

De vraag is alleen wie erachter zitten en waarom. (Al Qaeda in Irak )

Het "door mij zo opgehemelde verzet" (waar hemel ik die dan precies op Klez?) neemt de Amerikanen op de korrel en die hebben brede steun van de bevolking, die de Amerikanen als vijand en bezetter zien.
En terecht imo.
pi_39026705
quote:
One year ago Vice President Dick Cheney famously and optimistically declared to CNN's Larry King that Iraq was in the "last throes" of its insurgency. Yesterday, after twelve months of escalating violence and plunging American approval of the war, Cheney once again pledged his allegiance to those tired words: "I do," he said, when asked if he still believed the insurgency was in its "last throes."

During the question-and-answer session that followed a speech at the National Press Club, Cheney also attempted to defend the disasterous course of a war that has alienated the American public from the Republican Party: "I don't think anybody anticipated the level of violence we encountered."
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=10000103&sid=alTj0kZnWubQ&refer=us

De waanzin.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:31:26 #208
70154 klez
pi_39048334
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:59 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De lui die sectarisch geweld proberen te provoceren, de deathsquads en de duistere groepjes die bommen op marktplaatsen laten afgaan zul je bedoelen.

Die verscheuren Irak inderdaad.

De vraag is alleen wie erachter zitten en waarom. (Al Qaeda in Irak )

Het "door mij zo opgehemelde verzet" (waar hemel ik die dan precies op Klez?) neemt de Amerikanen op de korrel en die hebben brede steun van de bevolking, die de Amerikanen als vijand en bezetter zien.
En terecht imo.
Nou deze Irakees deelt je mening in ieder geval niet:
quote:
As we all know, the bulk of the insurgency is made up mostly of the security corps of the past regime, mainly the secret service, special republican guards, military intelligence and former ba'athists and these corps collectively were the ones in charge of collecting and analyzing intelligence for the regime and over years, these corps were able to build a massive database that contained lots of information about every single citizen in Iraq.
pi_39053609
Helaas, maar voorspelbaar:
quote:
Two US soldiers missing in Iraq since Friday have been found dead south of Baghdad, the US military has said.

The bodies were found in the Yusifiya area on Monday. An Iraqi defence ministry spokesman said the bodies had shown signs of torture.

An insurgent group linked to al-Qaeda in Iraq, which claimed it abducted the men, has now said that it killed them.

[...]

"We have recovered what we believe are the remains of our two missing soldiers. They will be taken back to the United States for positive verification."

He said the cause of death was "undeterminable at this point".

But Iraqi defence ministry spokesman Gen Abdul Aziz Mohammed said: "We found they had been tortured in a barbaric fashion."

A US statement said that the bodies had been booby-trapped.
[ bron ]

Ze zullen het wel te gevaarlijk hebben gevonden de Amerikanen gevangen te houden, met duizenden troepen op zoek.
  † In Memoriam † dinsdag 20 juni 2006 @ 23:00:35 #210
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39055522
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

But Iraqi defence ministry spokesman Gen Abdul Aziz Mohammed said: "We found they had been tortured in a barbaric fashion."
Zo'n cyanide capsule is wellicht idd nog niet eens zo'n gek idee.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:07:13 #211
70154 klez
pi_39055822
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:00 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Zijn vast de Amerikanen zelf geweest. Moet toch wel in hun belang zijn om met Death Squads Amerikaanse troepen te ontvoeren en te martelen?
  † In Memoriam † dinsdag 20 juni 2006 @ 23:10:50 #212
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39055990
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:07 schreef klez het volgende:

[..]

Zijn vast de Amerikanen zelf geweest. Moet toch wel in hun belang zijn om met Death Squads Amerikaanse troepen te ontvoeren en te martelen?
De dingen wel uit elkaar houden hé? Jij bent degene die alles voortdurend op één hoop veegt.
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 23:23:17 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39056727
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:00 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

beter plan zou misschien zijn niet meer wegversperringen op te zetten met 3 man die de rest van de sectie niet kunnen zien

je zou denken dat ze dat wel geleerd hadden nadat die 4 sluipchutters dood op een dak werden gevonden maar dat is blijkbaar niet het geval
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_39057283
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

beter plan zou misschien zijn niet meer wegversperringen op te zetten met 3 man die de rest van de sectie niet kunnen zien
Volgens mij was het zo: er waren drie humvee's die werden aangevallen door opstandelingen. Twee gingen de vluchtende groep achterna, maar plotseling kwam er een tweede groep die de ene humvee aanviel die achtergebleven was. Een hinderlaag dus. Het was geen wegversperring, als ik het goed heb.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:54:27 #215
70154 klez
pi_39058284
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:10 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De dingen wel uit elkaar houden hé? Jij bent degene die alles voortdurend op één hoop veegt.
Oh ja, ik was vergeten dat jij een soort ingewikkelde onderverdeling hebt gemaakt in de aanslagenplegers waarbij een heroische groep is ontstaan die met gevaar voor eigen leven en omdat ze het beste met het Iraakse volk voor hebben alleen Amerikaanse soldaten aanvalt...

Ik vind de lezing van Mohammed uit Bagdhad hierboven over de samenstelling van dat "verzet" toch iets geloofwaardiger.
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 00:53:43 #216
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39060319
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Volgens mij was het zo: er waren drie humvee's die werden aangevallen door opstandelingen. Twee gingen de vluchtende groep achterna, maar plotseling kwam er een tweede groep die de ene humvee aanviel die achtergebleven was. Een hinderlaag dus. Het was geen wegversperring, als ik het goed heb.
Zo heb ik het ook begrepen.

---

An umbrella group linked to al-Qaida in Iraq claimed...

Klein gokje. Binnenkort (helemaal als Bush weer ergens om in de problemen lijkt te komen) worden de onthoofdingen "ergens" op een website gepubliceerd, vergezeld van een hoop PR geweld van de MSM.

Om daarna continu gebombardeerd te worden met berichten over Abu Ayyub al-Masri, de nieuwe 'Al Qaeda in Irak' boogeyman onder het bed.

woensdag 21 juni 2006 @ 01:01:32 #217
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39060520
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:53 schreef NorthernStar het volgende:

Klein gokje. Binnenkort (helemaal als Bush weer ergens om in de problemen lijkt te komen) worden de onthoofdingen "ergens" op een website gepubliceerd, vergezeld van een hoop PR geweld van de MSM.
W'rom? Amerikanen zat in irak. Je ontvoerd gewoon een vers stel nieuwe. En onthoofd die.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39065170
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

vietnam vergelijking
Ze is niet de enige: Vietnam-veteranen.
quote:
More than 30 years after their war ended, thousands of Vietnam veterans are seeking help for post-traumatic stress disorder, and experts say one reason appears to be harrowing images of combat in Iraq.

Figures from the Department of Veterans Affairs show that PTSD disability-compensation cases have nearly doubled since 2000, to an all-time high of more than 260,000. The biggest bulge has come since 2003, when war started in Iraq.

Experts say that, although several factors may be at work in the burgeoning caseload, many veterans of past wars reexperience their own trauma as they watch televised images of U.S. troops in combat and read each new accounting of the dead.

"It so directly parallels what happened to Vietnam veterans," said Raymond M. Scurfield of the University of Southern Mississippi's Gulf Coast campus, who worked with the disorder at VA for more than 20 years and has written two books on the subject. "The war has to be triggering their issues. They're almost the same issues."
http://www.washingtonpost(...).html?referrer=email

Irak-veteraan:
http://www.washingtonpost(...)AR2006031001026.html
pi_39066035
Advocaat Saddam Hussein vermoord

Kan de topictitel trouwens niet veranderd worden in: "Irak midden in de oorlog"?
pi_39084347
quote:
Gunmen have abducted at least 80 Iraqi factory workers from a fleet of buses just north of Baghdad, officials say.

The abduction took place at a state-owned factory complex at Taji where dozens of insurgents commandeered buses taking employees home after work.

A source quoted by Reuters news agency said the number of those kidnapped was at least 100 and possibly many more.

It is the latest of a series of mass abductions of workers in Iraq, many of whom have been ransomed or killed.

The workers were taken from two factories - the Nasr and Hattin facilities - at the Taji industrial complex, police told the BBC.

The area is predominantly Sunni Arab, but most of the workers at the two factories were thought to be Shias, the Associated Press news agency reported.
[ bron ]

Niet de eerste keer dat er tientallen werknemers tegelijkertijd ontvoerd worden.
pi_39085007
Hier vind je precies hoeveel doden er gevallen zijn , wie daar voor verantwoordelijk zijn , hoe ze aan de cijfers komen . http://www.iraqbodycount.org/
De door de coalitie troepen veroorzaakte doden worden in heel veel informatie genegeerd . De VS doen ook niet aan bodycounts van burgers.

Deze organisatie wordt er door anderen van beschuldigd te weinig burgerdoden te hebben opgegeven , dus anti-amerikaans is deze site zeker niet .

Voor elke dode Amerikaan vier dode burgers , dat is de realiteit .
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:07:35 #222
70154 klez
pi_39085740
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:47 schreef atmosphere1 het volgende:
Hier vind je precies hoeveel doden er gevallen zijn , wie daar voor verantwoordelijk zijn , hoe ze aan de cijfers komen . http://www.iraqbodycount.org/
De door de coalitie troepen veroorzaakte doden worden in heel veel informatie genegeerd . De VS doen ook niet aan bodycounts van burgers.

Deze organisatie wordt er door anderen van beschuldigd te weinig burgerdoden te hebben opgegeven , dus anti-amerikaans is deze site zeker niet .

Voor elke dode Amerikaan vier dode burgers , dat is de realiteit .
Zowel volgens IBC als het pentagon is een meerderheid van de slachtoffers niet veroorzaakt door de westerse troepen.
quote:
Iraq's interior ministry has stated that 8,175 Iraqis were killed, and around 18,000 more believed injured, between August 2004 and May 2005 alone.

Iraq Body Count, an organisation that tracks civilian deaths through news reports, indicates that 26,000 to 30,000 Iraqi civilians have died since the war started in March 2003.

Of those, about 9,000 are reported to have been killed by the US military itself. Lt Col Barry Venable, a Pentagon spokesman, said that coalition forces did not respond to every insurgent attack and so some civilian deaths would have gone unrecorded.
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/10/31/wirq31.xml&sSheet=/news/2005/10/31/ixworld.html
Het rappe tempo waarmee de getallen de laatste maanden oplopen staan sowieso op het conto van het "Iraakse verzet", lijkt me.
De burgeroorlog in Irak dient geen enkel Amerikaans belang, al beweren sommigen hier anders.
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:14:34 #223
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39088738
quote:
130 Teletekst wo 21 jun
Kort buitenlands nieuws

` In de buurt van Bagdad zijn zeker 80
fabrieksarbeiders ontvoerd toen ze in
bussen stapten om naar huis te gaan.De
ontvoerders dwongen de bussen naar een
soennitische wijk in Bagdad te rijden
...en drie keer raden hoe 't af is gelopen met die fabrieksarbeiders.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39105422
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 10:28 schreef Autodidact het volgende:
Advocaat Saddam Hussein vermoord

Kan de topictitel trouwens niet veranderd worden in: "Irak midden in de oorlog"?
"Irak tijdens de bezetting" zou nog beter zijn.
En oorlog kon je het Shock and Awe terrorisme toch al niet noemen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:27:01 #225
70154 klez
pi_39112237
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:22 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

"Irak tijdens de bezetting" zou nog beter zijn.
En oorlog kon je het Shock and Awe terrorisme toch al niet noemen.
Al-Qaida's en moslimfundamentalisten gedroomde toekomst, lijkt me nog beter.
Gek toch ook dat een democratisch gekozen regering (bij verkiezingen waar de opkomst hoger was dan in een aantal westerse landen, en goedgekeurd door de VN) niet wil dat de "bezetter" vertrekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')