Ik ken redelijk wat Irakis en ik heb er familie wonen. Daar zit niemand tussen die nog maar enige sympathie heeft voor de aanslagplegende idioten, juist omdat men wil dat de Amerikanen kunnen vertrekken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dit geeft perfect weer hoe weinig kennis je van die regio en dat land hebt.
Je zult het vast beter weten dan de Iraakse president, die het uitschakeling van het verzet tot hoogste prioriteit voor een stabiel Irak heeft verklaard. Met instemming van vrijwel alle Kurden en Shi'iten en de meeste Soennieten, overigens.quote:Blijkbaar kun jij het verzet tegen de bezetter en de daarmee parallel lopende 'burgeroorlog' tussen sjiieten, soennieten en koerden niet uit elkaar halen. Dan is het niet verwonderlijk dat je tot je huidige standpunt komt.
[..]
Mwahahaha. Volgens mij lijdt je eerder aan een geheugenstoornis. Tenslotte was jij het die begon met termen als "kont" enzo...quote:Feitenherkenning en de daarbij horende analyse zijn inderdaad mijn sterkere punten. Dat jij je daardoor overklast voelt en daarom overgaat op krachttermen kan ik daarom ook zeer goed begrijpen.![]()
Wie heeft het over sympathie voor aanslagplegers? Het ging er om dat de Amerikanen de bezetters zijn en dat er verzetsstrijders zijn. Daarnaast loopt er parallel een beginnende burgeroorlog.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:16 schreef klez het volgende:
[..]
Ik ken redelijk wat Irakis en ik heb er familie wonen. Daar zit niemand tussen die nog maar enige sympathie heeft voor de aanslagplegende idioten, juist omdat men wil dat de Amerikanen kunnen vertrekken.
Irrelevant en sterkt mijn vermoeden dat je kennis over deze regio en over de mensen die je tegenover je hebt nogal gering is.quote:En waar is jouw kennis op gebaseerd? Het laatste congres van de grijze wolven waarschijnlijk...![]()
De Iraakse president zegt mij niets. De huidige regering is niets meer dan een schertsvertoning die het marionettenspel van de Amerikanen moet verbloemen. Het is niet meer dan logisch dat alle koerden het hiermee eens zijn. Zij streven immers opdeling van Irak na. Shiieten zoek aansluiting bij Iran. Waar je de instemming van de soennieten vandaan haalt is me een raadsel.quote:[..]
Je zult het vast beter weten dan de Iraakse president, die het uitschakeling van het verzet tot hoogste prioriteit voor een stabiel Irak heeft verklaard. Met instemming van vrijwel alle Kurden en Shi'iten en de meeste Soennieten, overigens.
Klopt. Dat heet feitenherkenning.quote:[..]
Mwahahaha. Volgens mij lijdt je eerder aan een geheugenstoornis. Tenslotte was jij het die begon met termen als "kont" enzo...
Laat maar knul, iemand die denkt dat het "verzet" de oplossing is voor de toekomst van Irak, daar moeten we niet al te veel tijd aan verspillen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wie heeft het over sympathie voor aanslagplegers? Het ging er om dat de Amerikanen de bezetters zijn en dat er verzetsstrijders zijn. Daarnaast loopt er parallel een beginnende burgeroorlog.
[..]
Irrelevant en sterkt mijn vermoeden dat je kennis over deze regio en over de mensen die je tegenover je hebt nogal gering is.
[..]
De Iraakse president zegt mij niets. De huidige regering is niets meer dan een schertsvertoning die het marionettenspel van de Amerikanen moet verbloemen. Het is niet meer dan logisch dat alle koerden het hiermee eens zijn. Zij streven immers opdeling van Irak na. Shiieten zoek aansluiting bij Iran. Waar je de instemming van de soennieten vandaan haalt is me een raadsel.
[..]
Klopt. Dat heet feitenherkenning.
quote:creation of a new Iraqi cabinet is the first piece of good news heard from Iraq in many months. The cabinet creation, which received parliamentary approval over the weekend, was actually better than many people expected because it manages to include
everybody: disgruntled Sunnis, ambitious Shi'ites and hardline Kurds.
bronquote:De vondst betekent volgens de Iraakse nationale veiligheidsadviseur Mouwafak Al-Rubaie het begin van het einde van Al-Qa'ida in Irak. Uit de documenten blijkt dat Al-Qa'ida in Irak er slecht voor staat, in politieke zin en wat betreft training en wapens, zei hij.
'Wij trekken nu aan het langste eind', zei Al-Rubaie. 'We hebben het idee dat we hun locaties kennen, de namen van hun leiders, hun verblijfplaatsen, hun bewegingen, dankzij de documenten die we de afgelopen dagen gevonden hebben.' Op de vraag hoe hij zeker kan weten of de informatie authentiek is, zei hij: 'Niets is meer authentiek dan een USB-stick vinden in zijn (Al-Zarqawi's) zak.'
In een document dat door Al-Rubaie werd vrijgegeven en dat volgens hem is opgesteld door Al-Qaida in Irak staat dat de groepering van plan was de betrekkingen tussen de Verenigde Staten en hun sjiitische bondgenoten in Irak te vernietigen en dat zij een oorlog wilde uitlokken tussen de VS en Iran. De authenticiteit van het document kon echter niet worden vastgesteld, en het taalgebruik wijkt af van het woordgebruik in mededelingen op internet die aan Al-Qaida in Irak worden toegeschreven.
Al-Rubaie zei donderdag ook dat een groot deel van de coalitietroepen Irak tegen het eind van dit jaar zal hebben verlaten, en dat de meerderheid eind 2007 zal zijn vertrokken. 'En misschien zal de laatste soldaat midden 2008 Irak verlaten,' zei hij.
Tja, dat is waar. Maar ik denk dat de Amerikanen - ook gezien de internationale druk - zelf zoveel mogelijk uit beeld willen blijven, en meer als een stok achter de deur fungeren mocht het conflict met het "verzet" echt de verkeerde kant op gaan.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:21 schreef sp3c het volgende:
die Europese fanclub van je ga ik verder niet op in maar over zelf het heft in handen nemen
is dat eigenlijk wel zo?
kan me voorstellen dat de Irakezen dat willen maar willen de Amerikanen dat zelf eigenlijk wel?
Waarom zitten er nog steeds internationale militairen in bv het relatief rustige Al Muthanna of Nassiriyah maar moeten er matig getrainde Iraakse militairen naar Bagdad?
Als je iemand leren rekenen begin je toch niet meteen met breuken maar met 1+1
die term is al oud als de weg naar Rome (minstens), ons battalljon in Korea had er gemiddeld 2 bij zich tijdens de inzetquote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Volgens mij is de halve wereld 'embedded journalism' vergeten.
Een nieuwe term onder de oh zo nobele Bush Administration.
http://www.refdag.nl/arti(...)r+Irak+raakt+op.htmlquote:Amerikaans geld voor Irak raakt op
WASHINGTON (ANP) – Het Amerikaanse geld voor de wederopbouw van Irak is bijna op. Ook zijn er vooralsnog verrassend weinig resultaten met het geld geboekt, zo berichtte donderdag het Amerikaanse dagblad The Christian Science Monitor.
De Verenigde Staten trokken twintig miljard dollar uit voor het herstel van Irak, dat tijdens de Amerikaanse aanval van 2003 zwaar beschadigd raakte. Eind dit jaar sluit het fonds dat de Amerikaanse hulp stroomlijnt, het zogenoemde Iraq Relief and Recontruction Fund (IRRF). Het werk van het IRRF is nog lang niet af, aldus de Monitor.
De krant baseert zich onder meer op het recente rapport van de Speciale Inspecteur voor Iraakse Wederopbouw. Meer dan driekwart van de beoogde projecten voor herstel van de olie– en gasproductie blijkt niet afgerond.
Slechts de helft van de geplande werkzaamheden voor het herstel van de elektriciteitsvoorziening is gereedgekomen. Ook is 40 procent van het geplande werk ten behoeve van de drinkwatervoorziening en van medische faciliteiten niet klaar.
De autoriteiten wijten de tekortkomingen aan het geweld in het land, incompetentie en aan corruptie. Het eufemisme van functionarissen in Washington voor de toestand is „reconstructiekloof". Ze vrezen dat er 18 tot 28 miljard meer nodig is om deze kloof te overbruggen.
De persvrijheid in de VS krijgt nog steeds de status 'free' maar men is toch behoorlijk gezakt in de wereldranglijst in de afgelopen jaren . Er is in de VS dus wel degelijk sprake van verminderde persvrijheid.quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
die term is al oud als de weg naar Rome (minstens), ons battalljon in Korea had er gemiddeld 2 bij zich tijdens de inzet
dat heeft idd niets met persvrijheid te maken want die journalisten staan dan feitelijk onder bevel van de desbetreffende commandant die jouw ongewapende lichaam met zich mee moet zeulen ... wil niet zeggen dat er geen sprake meer is van persvrijheid want je kunt ook gewoon onder de dekking van de tanks vandaan kruipen en zelf op pad gaan, gebeurt ook genoeg maar dat trekt wat risico's met zich mee
bronquote:The Iraqi media was especially interested in PM Maliki's expected plan for reconciliation, talking about such a plan includes two sides closely related to the ongoing security operation, the first is a message telling that restoring security is not essentially through the use of force and that reconciliation is an important factor in building security and replacing bullets with talks. The second aspect falls in the category of shaking the lines of militants taking advantage from the hesitation of some groups following the successful strikes of the last several days.
In general and as a result of the Sunni participation in the government, these hesitant elements will have a good chance to leave weapons behind and join the political train by accepting the reconciliation invitation that pretty much resembles a pardon preceding a military crack down to deny the use of lack of such gesture as a pretext to continue the violent course by some militant groups.
The other announcement that received equally high coverage was that of the government's security adviser Mowafak al-Rubaie. While Maliki adopted the language of pardon, Rubaie adopted the language of confident force in addressing the extremists who cannot be negotiated with.
I agree that the raid that killed Zarqawi led us to some significant findings and revealed a lot of information but it didn't reveal everything, so I agree with Mr. Rubaie that the end of Zarqawi marked the beginning of al-Qaeda's end in Iraq and I do believe the government has a golden opportunity to deal with al-Qeada and its allies as the death of Zarqawi left his organization and followers in a state of shock and huge suspicion that the network's lines have been infiltrated, and I feel that most of them are behaving clumsily out of fear from being already identified and located. Of course this will make their moves more noticeable and will eventually expose them, that's if they're not already exposed.
Moreover, the government is sending vague messages through the local media stating that some of the documents seized near Zarqawi included names of well known political figures and I think this kind of leaked information is choking the involved elements.
In fact some people here are suggesting a link between the arrest of the head of the city council in Kerbala and the information found in those documents building these speculations on the nature and timing of the arrest, some are expecting similar arrest to follow against even more important figures.
That's what we're going to find out soon but in general these announcement and leaks stand as part of a necessary psychological war that-if performed well-can further lower the morale of the terrorists and their allies.
One of the most significant things about this operation is that we did not see any serious rejection or opposition to it from any of the influential parties or clerics which indicates that there's a general desire to back this operation or at least let it pass without complications and accept it as a means to get out of the deteriorated security situation.
Maybe that's because this particular operation doesn't give an impression that it's directed against a certain segment or sect as the case would be if the operation was conducted in Najaf, Sadr city or Ramadi for example.
The current feeling in Baghdad is that the operation is in the benefit of everyone and this is a good advantage that should be used to achieve success.
Dat klopt absoluut niet. Deze site is regelmatig zeer kritisch naar de Amerikaanse gedragingen. Feit is echter wel dat 90% van de Irakis heel goed weet dat men zonder Amerikaanse interventie nooit van Saddam was afgekomen. En dat men dus wat heel wat minder brallerig anti-Amerikaans is dan veel linkse West-Europeanen en allochtonen met een moslim achtergrond schijnen te denken (of vooral te hopen).quote:Op zondag 18 juni 2006 16:18 schreef atmosphere1 het volgende:
Kun je niet een iets wat minder gekleurde wat objectievere bron vermelden??
Dit is gewoon een zeer pro-amerikaanse site waar serieuze kritiek op de Amerikaanse interventie ontbreekt. Het schept een beeld dat Irakeese burgers het grotendeels goed vind wat de VS doet .
http://news.yahoo.com/s/ap/20060618/ap_on_re_mi_ea/iraqquote:Gunmen seized 10 workers from a bakery Sunday in a predominantly Shiite neighborhood in Baghdad, while a car bomb exploded near a university in the northern city of Mosul, killing a woman and wounding 19 other people, police said.
En die twee Amerikaanse soldaten dan. Gisteren of eergisteren las ik nog dat Tamil Tijgers altijd cyanidecapsules bij zich hadden. Ik zou, als Amerikaanse soldaat, zoiets ook wel willen in Irak. Het is al onverdraaglijk te denken aan wat er nu met die twee mensen gebeurt. Amerikaanse soldaten zijn niet zo populair bij Iraakse opstandelingen.quote:Op zondag 18 juni 2006 19:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://news.yahoo.com/s/ap/20060618/ap_on_re_mi_ea/iraq
http://news.yahoo.com/s/a(...)Z2szazkxBHNlYwN0bQ--quote:BAGHDAD, Iraq - A farmer claiming to have witnessed an attack on a U.S. military checkpoint said Sunday that insurgents swarmed the scene, killing the driver of a Humvee before taking two of his comrades captive. The U.S. military has only said the soldiers are missing.
Kan grootpraat zijn, maar dit zegt wel iets.quote:A Youssifiyah resident, who claimed his house was searched by U.S. soldiers Sunday afternoon, also said the Americans used translators to offer $100,000 for information leading to those who took the soldiers.
He said he would not cooperate because he was angry with the Americans.
"I will not do it even if they pay $1 million," the resident said, speaking on condition of anonymity because he feared retribution. "They deserve all that they are facing ... We are living a hard life because of them."
Linkse Amerikanen...quote:Op zondag 18 juni 2006 18:27 schreef sp3c het volgende:
linkse Amerikanen zijn ook gewoon tegen de Irak oorlog hoor dus dat hele riedeltje hoef je niet iedere keer op te dreunen
Waar het om gaat is dat het overgrote deel van de Amerikanen voor was, tot en met Hillary Clinton en Al Gore, op 5% - naar Amerikaanse begrippen extreem-links en extreem-rechts- na. Dat inmiddels een veel groter percentage tegen is omdat het allemaal niet zo gemakkelijk gaat als voorgespiegeld en gedacht, soit. Dat noem ik niet "links".quote:Op maandag 19 juni 2006 07:59 schreef NorthernStar het volgende:
A CNN poll released Friday found 54 percent opposed the war, with only 38 percent favoring it.
CNN
En hier is de hele poll: http://www.pollingreport.com/iraq.htm
Dit is overigens niks nieuws, dat was twee jaar geleden ook al zo.
Alemaal 'links' zeker?
het domme gelul van sommigen...
95% van de Amerikanen was niet voor de oorlog en degenen die voor waren, waren dat vaak omdat Irak een bedreiging zou zijn. Dat bleek gelogen, daarom steunen ze het niet meer. En natuurlijk inderdaad ook omdat dit regime zo incompetent als de pest is.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:52 schreef klez het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat het overgrote deel van de Amerikanen voor was, tot en met Hillary Clinton en Al Gore, op 5% - naar Amerikaanse begrippen extreem-links en extreem-rechts- na.
Bush heeft bewezen niet geschikt te zijn voor deze opdracht. De 1e verantwoordelijkheid voor de puinhoop in Irak ligt echter bij de bommenleggers.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:38 schreef Monidique het volgende:
Dit hebben Iraakse werknemers van de Amerikaanse ambassade in Irak te melden: vrouwen worden verplicht hoofddoeken te dragen en soms boerka's, het is er conservatiever dan Iran. Er is nauwelijks elektriciteit of gas. Milities controleren alles. Sektarische conflicten spelen nu ook een rol in families zelf. Het is zelfmoord te zeggen waar je werkt.
Bush, die altijd zo optimistisch is, moest vorige week via een sluiproute Irak binnenkomen, zonder zelfs de premier te waarschuwen, uit angst voor aanslagen. Dat zegt wel wat.
Het is chaos en anarchie en Bush is hiervoor uiteindelijk verantwoordelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |