ik heb gewoon een verloopje van 6,3 mm naar 3,5 mm !!quote:Op zondag 26 maart 2006 13:12 schreef Tobbes het volgende:
Maar oke, met welke kabel sluit ik mijn verster op mic ingang van laptop aan?
Okquote:Op zondag 26 maart 2006 13:12 schreef no1uknow het volgende:
Audacity gebruik ik ook.
Maar ik heb het ook/vooral over apparatuur.
Want de microfoon van mijn webcam is natuurlijk niet zo geweldig.
In principe wel, maar dat zou ik niet bij een dure geluidskaart doen. In principe zijn de impedanties van een gitaar en een geluidskaart (line of mic in) niet op elkaar afgestemd. Dus officieel moet er nog een DI box tussen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:21 schreef Tobbes het volgende:
Kun je je gitaar eigenlijk rechtstreeks op een pc aansluiten? Dat je deze bij wijze van spreke als versterker gebruikt?
quote:Op zondag 26 maart 2006 13:22 schreef BUG80 het volgende:
[..]
In principe wel, maar dat zou ik niet bij een dure geluidskaart doen. In principe zijn de impedanties van een gitaar en een geluidskaart (line of mic in) niet op elkaar afgestemd. Dus officieel moet er nog een DI box tussen.
quote:Op zondag 26 maart 2006 13:25 schreef no1uknow het volgende:
Maar zijn er ook mogelijkheden zonder microfoon?
zo ja? wat heb ik dan nodig
PC ---- Versterker(+pedaaltjes enz) ----- Gitaar
wat moet waar tussen?
Behringer UB 1002, prima dingquote:Op zondag 26 maart 2006 14:06 schreef no1uknow het volgende:
Kan ik dit als mixer gebruiken?
http://www.feedback.nl/?id=55&b=UB1002
Ja dat kan. Tussen een mixer en een PC hoeft overigens geen DI box. Tussen een gitaarversterker en de mixer ook niet (mits de gitaarversterker een normale line-out heeft).quote:Op zondag 26 maart 2006 14:06 schreef no1uknow het volgende:
Maar als ik nou 3 gitaren en een microfoon wil aansluiten?
gaat het dan zo:
PC --- DI Box --- Mixer (dus voor de gitaren enz en als geluidsoutput gewoon de versterker.) dat ik de PC dus alleen gebruik als ik dingen wil opnemen.
is dat mogelijk?
zo ja? met welk spul?
Waarom niet? Uiteindelijk komt het topic toch wel in je myAT als je er inhoudelijk post.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:38 schreef super-muffin het volgende:
Bookmarks zijn niet zo handig al je myAT
Hoeveel wil je ervoor hebben?quote:Op zondag 26 maart 2006 15:53 schreef Jorikjet het volgende:
ik ga me london city telecaster denk ik verkopen... ik kan echt niet wennen aan de dunne hals, en een andere hals kopen is nogal duur... ook is het geluid van een strat net iets cooler + tremelo
Vraag & Aanbodquote:Op zondag 26 maart 2006 16:05 schreef Jorikjet het volgende:
op marktplaats worden ze tweedehands voor ongeveer 200 euro verkocht dus...
en hij is in nieuwstaat!
Een maat van mij gaat erheen. Maar ik had zelf niet zoveel zin. Ik heb ze trouwens al ooit gezienquote:Op zondag 26 maart 2006 16:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Gaan er trouwens nog meer Gitaristen naar Iron Maiden op 27 november?
Ik misschien, hoe duur zijn de kaarten eigenlijk?quote:Op zondag 26 maart 2006 16:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Gaan er trouwens nog meer Gitaristen naar Iron Maiden op 27 november?
quote:
Die behringer kun je idd gebruiken, maar dan moet je wel di-boxen hebben voor de gitaren in de inputs 3, 5 en 7 te kunnen doen. Ok heb je dan weer een xlr-->balanced 1/4 jackkabel nodig om ze er dan in te prikken. Je kunt in input 1 en 2 dan microfoons doen. Enige naddel is wel bij deze mixers dat als je meerdere sporen tegelijk opneemt, je alelen de stereo-out mix in je pc krijgt wat wil zeggen dat je naderhand niet de onderlinge volumes van de instrumenten nog bij kan stellen. Het komt dus dan wel heel precies om al op het mixertje je mix te hebben staan! Mocht je emer flexibiliteit willen, dan is de goedkoopste optie een Mackie Onyx 1220 (die trouwens ook al 2 di-inputs heeft). Met deze mixer kun je wel alle sporen los digitaal in je pc doen en ze dan daar bewerken. Echter, de prijs ligt zo'n 400 euro hoger.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:06 schreef no1uknow het volgende:
Maar als ik nou 3 gitaren en een microfoon wil aansluiten?
gaat het dan zo:
PC --- DI Box --- Mixer (dus voor de gitaren enz en als geluidsoutput gewoon de versterker.) dat ik de PC dus alleen gebruik als ik dingen wil opnemen.
is dat mogelijk?
zo ja? met welk spul?
39 euro + servicekosten...kom je uit op ¤42,50,-quote:Op zondag 26 maart 2006 16:25 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik misschien, hoe duur zijn de kaarten eigenlijk?
@Jorikjet, misschien dat ik ook nog wel een bod doe, ik wil nog wel een Tele hebben.
quote:
Dat vind ik zo kansloosquote:Op zondag 26 maart 2006 17:11 schreef Sloavink het volgende:
Ik wil een Fender kopen en hem dan gaan relicen. Is dit makkelijk of kan je dat beter aan de pro's overlaten? (heeft benodigd gereedschap)
Als ik een solo ga lopen bedenken kom ik uiteindelijk altijd op iets uit dat al bestaatquote:Op zondag 26 maart 2006 17:02 schreef Gitarist het volgende:
Goed... nieuw topic, nieuwe kansen...
Ik moet voor een jazz-nummer een solo bedenken Hoe ga ik te werk?
Met andere solo's waar geen tijdsdruk aanwezig was ging het gewoon vanzelf, maar nu moet ik binnen 2 weken met een acceptabele solo op de proppen komen...
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Welk nummer is het?quote:Op zondag 26 maart 2006 17:02 schreef Gitarist het volgende:
Goed... nieuw topic, nieuwe kansen...
Ik moet voor een jazz-nummer een solo bedenken Hoe ga ik te werk?
Met andere solo's waar geen tijdsdruk aanwezig was ging het gewoon vanzelf, maar nu moet ik binnen 2 weken met een acceptabele solo op de proppen komen...
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Woo, dit helpt mij ook veel.! thxquote:Op zondag 26 maart 2006 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
Voor no1uknow: hier een schemaatje zoals ik opneem. Ik heb precies dat Behringer-mixertje wat jij aangaf, en dat werkt prima![]()
[afbeelding]
Dat met die versterker en en boksen kan je in principe weg laten? Ik vind het geluid uit mijn computerboksjes best oké namelijkquote:Op zondag 26 maart 2006 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
Voor no1uknow: hier een schemaatje zoals ik opneem. Ik heb precies dat Behringer-mixertje wat jij aangaf, en dat werkt prima![]()
[afbeelding]
Monitortjes zijn opzich wel handig, en goede kwaliteit ook nog!quote:Op zondag 26 maart 2006 17:57 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat met die versterker en en boksen kan je in principe weg laten? Ik vind het geluid uit mijn computerboksjes best oké namelijk.
Naja, mijn pc-monitor heeft geen ingebouwde boxjes ofzo, maar in principe zou je amp + speakers weg kunnen laten op het schemaatje ja.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:57 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat met die versterker en en boksen kan je in principe weg laten? Ik vind het geluid uit mijn computerboksjes best oké namelijk.
Ik dacht dat ik dat al in het vorige topic gedaan had maar ok hier komt ie :quote:Op zondag 26 maart 2006 15:24 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
eerst voorstellen en zeggen wat voor gear je hebt![]()
voor 25 euro ben ik je man... ik weet namelijk nog wel ergens een goeie wenteltrapquote:Op zondag 26 maart 2006 17:11 schreef Sloavink het volgende:
Ik wil een Fender kopen en hem dan gaan relicen. Is dit makkelijk of kan je dat beter aan de pro's overlaten? (heeft benodigd gereedschap)
Geen fantastische gitaar, die Aria's zijn geweldig!!!quote:Op zondag 26 maart 2006 18:57 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat al in het vorige topic gedaan had maar ok hier komt ie :
Ik ben Marc, 18 jaar, heb vanaf mijn 7e tot mijn 14e les gehad op akoustisch gitaar, heb veel klassiek en spaans gespeeld. Op mijn 14e werd ik beinvloed door o.a Iron Maiden en Jimi Hendrix , en wilde ik dus elektrisch gitaar gaan spelen. Dit heb ik 2 jaar gedaan, maar door tijdgebrek ermee gestopt. 2 jaren zijn verstreken en nu begin ik weer![]()
Mijn gear:
Flamengo gitaar : Dicente Sanchiz , hand made in Spain
Elektrische gitaar: Aria Pro II
[afbeelding]
geen fantastische gitaar, maar kan ermee door.
van plan om te kopen:
Fender Stratocaster USA + een goede versterker
That's all Folks!![]()
Ziet er mooi uit, en inderdaad die Aria is wel een mooi dingentjequote:Op zondag 26 maart 2006 18:57 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat al in het vorige topic gedaan had maar ok hier komt ie :
Ik ben Marc, 18 jaar, heb vanaf mijn 7e tot mijn 14e les gehad op akoustisch gitaar, heb veel klassiek en spaans gespeeld. Op mijn 14e werd ik beinvloed door o.a Iron Maiden en Jimi Hendrix , en wilde ik dus elektrisch gitaar gaan spelen. Dit heb ik 2 jaar gedaan, maar door tijdgebrek ermee gestopt. 2 jaren zijn verstreken en nu begin ik weer![]()
Mijn gear:
Flamengo gitaar : Dicente Sanchiz , hand made in Spain
Elektrische gitaar: Aria Pro II
[afbeelding]
geen fantastische gitaar, maar kan ermee door.
van plan om te kopen:
That's all Folks!![]()
Nature boy (en hij wordt door ons gespeeld in een bossa-nova uitvoering)quote:
ben ik ook benieuwd naar... zal ze dinsdag eens allebei testen als ze die hebben in de lokale muziekwinkel. kijken hoe nauwkeurig hij is, en of het ruist of geluid weg slurpt als hij uitstaat.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:23 schreef TeleluvR het volgende:
Iemand ervaring met de Behringer TU-100 tuner-pedaal?
Hoe verhoud deze zich tot de TU-2 van Boss...?
Ze zien er nl. wel akelig hetzelfde uit en voor mishandeling hoeft een pedaal bij mij niet bang te zijn!
Wat voor kekke boxjes zijn dat?quote:Op zondag 26 maart 2006 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
[afbeelding]
Over het algemeen wel ja, maar aan deze gitaar zitten veel mankementen, moet veel onderdelen vervangen enzoquote:Op zondag 26 maart 2006 19:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geen fantastische gitaar, die Aria's zijn geweldig!!!![]()
quote:Op zondag 26 maart 2006 19:41 schreef Fentoozler het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, en inderdaad die Aria is wel een mooi dingentjeWelkom
![]()
goed idquote:Op zondag 26 maart 2006 18:57 schreef UnrealMarc het volgende:
van plan om te kopen:
Ik weet het niet, dit zijn niet de mijnequote:
Dusss als ik het goed begrijp heb je je Gitaar, Microfoon en je Keyboard ding in 'input dingen' gedaan?!!quote:Op zondag 26 maart 2006 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
[afbeelding]
Ja, de main out van het mixertje gaat naar de versterker + boxen. Daarnaast is er een tape out (twee tulpjes) die naar de pc gaan om op te nemen. Op de tape in (daaronder, ook 2 tulpjes) heb ik de line out van de pc, dus degene die je normaal gesproken rechtstreeks naar je pc-boxjes zou doen. Op het moment dat ik ga opnemen over een eerder opgenomen track, gaat het signaal van de pc door de mixer naar de versterker + boxen, maar niet weer terug de pc in (er zit een knopje op 'tape to mix' dat je aan en uit kan zetten), anders krijg je natuurlijk een vreselijke loop, omdat hij het uitgaande signaal ook weer in de line in zet, en dat wil je niet.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:56 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dusss als ik het goed begrijp heb je je Gitaar, Microfoon en je Keyboard ding in 'input dingen' gedaan?!!
En dan output naar je versterker/boxen.
En wat voor input/output is dat naar de PC dan?
Mensen, er wordt hier zo vaak gezegd dat je de mic in kunt gebruiken om op te nemen, maar dat is geen goed ideequote:Op zondag 26 maart 2006 21:09 schreef Jorikjet het volgende:
die van je geluidskaart waar normaal een mic in moet.
Elke avond in een verzorgend vingerbadjequote:Op maandag 27 maart 2006 12:10 schreef Jorikjet het volgende:
ja is ook zo irritant.. om de zoveel tijd gaat het eelt van je vingers, en is het gitaarspelen dus echt kut. hoe zouden profesionele artiesten dit doen?
Muziekbandquote:Op maandag 27 maart 2006 14:04 schreef guitarist.nl het volgende:
wat voor band speel je in ?
Nou ik speel met verschillende mensen gewoon wat nummers, en dan laten we wat horen tijdens muziekavonden bij ons op school. Gewoon muziek á la jaren 60/70 rock, Jimi , Rory , Stones , etc.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:04 schreef guitarist.nl het volgende:
wat voor band speel je in ?
Soms. Als het echt een beetje lastig wordt is een tab wel zo handig.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:58 schreef UnrealMarc het volgende:
Trouwens gebruiken jullie vaak tabs om liedjes te spelen ? Ik doe het meestal op gehoor en ik kom meestal wel aardig in de buurt van het orgineel...
van hetzelfde, ik doe bijna alles op mun gehoor,,quote:Op maandag 27 maart 2006 16:02 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Soms. Als het echt een beetje lastig wordt is een tab wel zo handig.![]()
tvp
Vroegâh kon je nog UTFS! roepenquote:
hee had jij nou een versterker in de aanbieding? Je reageerde namelijk niet meer in mijn topic hieroverquote:
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:50 schreef Asics het volgende:
komt een gitarist bij de kijkshop een scheerapparaat terugbrengen . . .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Smokin' !!quote:Op maandag 27 maart 2006 17:36 schreef Hammet het volgende:
Uit het bassistentopic. Ik vond dat die hier ook wel tussen mag.
[afbeelding]
En Fixxxer, kun jij voortaan je bullshit hier verkopen in plaats van in mijn verkooptopic. Lijkt me iets handiger!quote:
ook goede morgenquote:
Yeah en vrij easyquote:
Ik heb een EpiLP en ben er zeer tevreden over. Vooral de hals is zeldzaam fijn, het voelt echt aan als een smalle blanke halsquote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:59 schreef Neidropje het volgende:
Metallica - To Live is to Die
zijn er hier ook epiphone lp bezitters trouwens? Ik ben nog steeds zoekende naar een backupgitaar. Ik heb net gelukkig wel weer mn gibson les paul terug, frets bijgewerkt, geintoneerd en helemaal shcoongemaakt/afgesteld! = blij
netjesquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:27 schreef Jorikjet het volgende:
en ik heb nog maar een keer little wing opgenomen
http://dump.swoos.com/upl(...)e%20veel%20drive.mp3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4 online: micro_nl
moet je ff bij volume regeling de mic aanzettenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:32 schreef Jorikjet het volgende:
heb het opgenomen met me strat in een digitech rp100 en die in de mic in op me pc. lukt best aardig, hoor alleen me zelf niet als ik speel.
klinkt goedquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:27 schreef Jorikjet het volgende:
Goed hoorquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:27 schreef Jorikjet het volgende:
1. Ik opperde het niet.quote:Op maandag 27 maart 2006 23:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En Fixxxer, kun jij voortaan je bullshit hier verkopen in plaats van in mijn verkooptopic. Lijkt me iets handiger!![]()
Ha! vet, een RP100. Klinkt toch best vet als je het zo hoort.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:32 schreef Jorikjet het volgende:
heb het opgenomen met me strat in een digitech rp100 en die in de mic in op me pc. lukt best aardig, hoor alleen me zelf niet als ik speel.
Ja leuk, maar erg opbouwend was het niet in mijn verkoop. Ik neem aan dat je het zelf ook niet echt gewaardeerd zou hebben... Het suggereerde wel heel erg dat de gitaar nooit in orde kon zijn en dat is gewoon niet waar...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:33 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
1. Ik opperde het niet.
2. tis geen bullshit
3. een gitaar van 60 euro mag best een scheve hals hebben(alsie het had gehad)
4. Er was toch geen serieuze koper hier.
5. Ik zat er toen zelf net aan te denken of ik die post zou posten of zou voorstellen om maar hier door te gaan
ik leer snelquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:15 schreef DuranK het volgende:
[..]
Goed hoorVeel beter dan die vorig die je tijdje trug had gepost
![]()
quote:
Dat was een kloontje, is al gebannedquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:48 schreef Dagonet het volgende:
De eigenaar van fokneger is z'n baggerkloon kwijt.
Die kerel liep in een topic van mij ook al vervelend te doenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:49 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[..]
Dat was een kloontje, is al gebanned
Boven staat een VOX 15watt met leuke effectjes, daar kan ik de buren ook goed mee lastig vallen met 15watt.. (ernaast staat een 40 watt en die kan net iets harder scheelt vrij weinig)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:16 schreef guitarist.nl het volgende:
ik speelde vandaag ff over zown roland microcube, 10 watt voor 110 euro,, maar daar komt echt een goed geluid uit zeg!!! (voor 10 watt)
Maar dat is een buizenversterker? Die zijn uiteraard niet te vergelijken met een transistor- of digitale versterker.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:05 schreef DuranK het volgende:
Aantal watt maakt ook niet zoveel uit. Mijn leraar heeft een fender champ van 10 watt. Dat ding geeft me een geluidje zegDie blaast wel een paar versterkers weg met meer watt.
Geinig op vakantie idd ja. Niet dat ik mn elektrische gitaar mee zou nemen, maar tochquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:07 schreef guitarist.nl het volgende:
Het leuke van die roland microcube is ook, je kan er 6 penlites in stoppen en dan heb je een draagbare versterker!!
hmm nog noooit gezien.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:59 schreef Jorikjet het volgende:
http://koopjes.marktplaat(...)trisch/28251618.html
gaaf!
Inderdaad, het is voor mij ook nieuw: Wel stoer, maar ik heb aan 6 snaren meer dan genoeg!quote:
baschquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat ik mij nou altijd al afgevraagd heb...als je 7 snaren hebt, heb je dan een bassnaar of een melodiesnaar meer?
Lomp snoeienquote:
Best cool idee opzich.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:32 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
basch
Hoewel, eigenlijk kun je er natuurlijk me doen wat je wiltgewoon nog een hoge e langs je E ofzo
WTF heeft dat met gitaren te maken ??quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:59 schreef no1uknow het volgende:
Als hier nog tweakers zitten: KLIKKEN NU METEEN
Nouja, bekijk het zo:quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
WTF heeft dat met gitaren te maken ??
open er een topic over in ONZ ofzo
Toen ik het eerste gitaristentopic opende was er niet zo'n gezeik als respecteisende teksten in de OP en mafkezen die dringend opzoek zijn naar Tweakers.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:59 schreef no1uknow het volgende:
Als hier nog tweakers zitten: KLIKKEN NU METEEN
Vroegâhquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Toen ik het eerste gitaristentopic opende was er niet zo'n gezeik als respecteisende teksten in de OP en mafkezen die dringend opzoek zijn naar Tweakers.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Joe Satriani Super Colossal European Tour
June '06
10 Sat Festival Montereau Confluences @ Parc des Noues Montereau, FR Buy
11 Sun Le Galaxie Amneville, FR
12 Mon Heineken Music Hall Amsterdam, NL On Sale 4/1
13 Tue Ancienne Belgique Brussels, BE
16 Fri Apollo Manchester, England GB Buy
17 Sat City Hall Newcastle, England GB Buy
18 Sun Royal Concert Hall Glasgow, Scotland GB Buy
19 Mon Symphony Hall Birmingham, England GB Buy
20 Tue Hammersmith Apollo London, England GB Buy
21 Wed Pavilion Theatre Bournemouth, England GB Buy
22 Thu St. Davids Hall Cardiff, Wales GB Buy
24 Sat Ulmer Zelt Ulm, DE
July '06
05 Wed Podium Hardenberg, NL On Sale 4/1
06 Thu Grand Rex Paris, FR Buy
07 Fri Festival de Beaulieu Sur Mer Beaulieu Sur Mer, FR
Vond het hier wel passen
39 euroquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:54 schreef Desensitized het volgende:
Wat kost nou zo'n show van Satriani?
Nou moet je ook oprotten ook veraderquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:47 schreef Desensitized het volgende:
Ben er weer!!
We hebben onze drummer terug, dus de oude band word binnenkort weer opgestart. Blijf dus lekker gitaarspelen![]()
Nou ja, spelen, meer raggen eigenlijk![]()
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:44 schreef Desensitized het volgende:
Hehe, zo gemakkelijk komen jullie niet van me af!
Wie van jullie leest trouwens de Total Guitar?
Ik heb er vroeger wel eens wat gekocht, maar tegenwoordig niet meer eigenlijkquote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:44 schreef Desensitized het volgende:
Hehe, zo gemakkelijk komen jullie niet van me af!
Wie van jullie leest trouwens de Total Guitar?
Ben namelijk op zoek naar oudere nummers, voor de tabs en de backing tracks. Weet zo alleen niet meer welke uitgaven dat waren.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:08 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik heb er vroeger wel eens wat gekocht, maar tegenwoordig niet meer eigenlijk
jup ik heb er hier ook een zootje ouwe liggen, koop ze al een tijdje neit meer, er komen steeds dezelfde nummers in terug en dat blad wordt al duurder en dunner... Er zijn eigenlijk weinig goede gitaarbladen op het moment vind ik, ik koop wel eens de gitarist, nadeel daarvan is dat die gasten nagenoeg overal positief over zijn in hun reviews heb ik het idee.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:08 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik heb er vroeger wel eens wat gekocht, maar tegenwoordig niet meer eigenlijk
Ik heb ze nog wel ja. Ik zal vanavond wel even kunnen kijken welke issues ik thuis heb liggen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:13 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ben namelijk op zoek naar oudere nummers, voor de tabs en de backing tracks. Weet zo alleen niet meer welke uitgaven dat waren.![]()
Heb je ze nog?
wanneer komt die uit ??quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:18 schreef Svyatagor het volgende:
In het komende nummer van Guitar World staat een interview met Adam Jones van Tool (met trademark silverburst LP Custom) Dat wil ik dan wel weer lezen!
[afbeelding]
De dikte van de standaard snaren is .010quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:59 schreef Tfz het volgende:
Ik wil een setje snaren halen, gelijk aan wat er standaard zit op een Epiphone Les Paul. Iemand van jullie die weet waar ik dan om moet vragen? Niet dat letterlijk dus, maar welke dikte en zo?![]()
Kijk 'ns goed.quote:
Ik heb niks met burst gitaren, maar die van hem vind ik wel erg lelijk. Die burst is gewoon niet mooi gedaan, terwijl silverburst soms er nog best okay uitziet.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:18 schreef Svyatagor het volgende:
In het komende nummer van Guitar World staat een interview met Adam Jones van Tool (met trademark silverburst LP Custom) Dat wil ik dan wel weer lezen!
[afbeelding]
Nee, echt mooi is het ook niet, maar ik vind hem als gitarist gewoon zo vet, dat ik zijn gitaar ook ben gaan waarderen. Soort Halo-effect zeg maarquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:45 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Ik heb niks met burst gitaren, maar die van hem vind ik wel erg lelijk. Die burst is gewoon niet mooi gedaan, terwijl silverburst soms er nog best okay uitziet.
Sgoed.quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:03 schreef Desensitized het volgende:
Als ik em niet kan vinden mag je ook wel een voor mij meenemen
ik zou voor een vox ac 15 of een fender hotrod deluxe gaanquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:28 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
(lezen hier mensen de Gitarist?)
Nieuwe Peavey Buizencombo voor nog geen ¤600,-
Hij scoort goed in dat blad
[afbeelding]
ValveKing 112 Combo
Ik ben toe aan een buizenbak en dit ziet er goed en betaalbaar uit
maar het zijn wel 2 betaalbare buizen bakken die goed zijnquote:Op zaterdag 1 april 2006 16:03 schreef Jorikjet het volgende:
appels <> peren
Staat in het nieuwe feedbackfoldertje voor 449!quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:28 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
(lezen hier mensen de Gitarist?)
Nieuwe Peavey Buizencombo voor nog geen ¤600,-
Hij scoort goed in dat blad
[afbeelding]
ValveKing 112 Combo
Ik ben toe aan een buizenbak en dit ziet er goed en betaalbaar uit
Vind ik vreemd, een vox kan je in de verste verte niet vergelijken met een marshall.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:11 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
hij werd vergeleken met een aantal rivalen waaronder een vox en een marshall DSL (nogwat)
het grote verschil is gewoon dat de peavey het in prijs dik wint
lees het artikel als je interese hebt, ik ben benieuwd wat er nog meer over het ding gezegd gaat worden
niet mee eens als je de marshall vintage series bekijkt !!! BLUESBREAKERquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:46 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Vind ik vreemd, een vox kan je in de verste verte niet vergelijken met een marshall.
Ok, het zijn beide britten maar daar houdt het dan ook op. Marshall klinkt doorgaands een beetje steriel, vox heeft dankzij zijn type buis een boost op de tweede harmonische -> veel hoog -> metalig geluid.
Ook qua overdrive: marshall = modern, vox = jaren 60 (ook al heeft een AC30 bijna geen overdrive)
ik sluit me bij jou aanquote:Op zaterdag 1 april 2006 16:24 schreef RemCOW het volgende:
Hi. Ik heb een n00b-vraagje. Heb nu ongeveer 2 maand een Epiphone SG in mijn bezit. Heel leuk en aardig, maar volgens mijn zijn mijn snaren langzamerhand versleten. Het ding blijft wat vals klinken na 't stemmen. Probleem is dat ik niet helemaal weet hoé ik ze moet vervangen. In 'n ver verleden heb ik dat wel moeten doen op een akoestische gitaar, maar die kennis heb ik niet echt meer tot mijn beschikking. Iemand (een site) met mooie uitleg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |