abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 maart 2006 @ 20:29:06 #1
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_36363654

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 20 vele meets geweest. Met mooi weer wordt er zeer regelmatig gereden, vaak op zondag.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht

Vaste Meeters:
  • Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CBR900RR '98 - (Mercy_symbol)
  • Kawasaki ZX-6R '98 - (worldpimber)
  • Kawasaki ZX-7R '96 - (One_Punch_Mickey)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GS500E '94 - (Roderick2085)
  • Suzuki GSF600N '96 - (hicham)
  • Suzuki GSX600F '04 - (PeerkeMikuni)
  • Suzuki GSX-R 600 '98 - (Gawaine)
  • Suzuki RF900R RS2 '96 - (TR_Roadkill)
  • Suzuki TL1000R '98 - (Worldbeater)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Suzuki SV650S '00 - (bwt)
  • Yamaha Fazer '01 - (FemaleRebbel)

Gemeet:
  • BMW R1100S '01 - (richardgie)
  • Honda TransAlp '87 - (stinkie)
  • Kawasaki KLX650R SM '96 - (Makster)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (hollander172)

Posers:
  • BMW K1200S '05 - (Herr.Flick)
  • Honda CBR600F '92 - (SterkStaaltje)
  • Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
  • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
  • Kawasaki ZX-6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX-6R '95 - (VinnyTheDuke)
  • Kawasaki ZX-6R '98 - (-Eddow-)
  • Kawasaki ZXR400 '92 - (BazzieK)
  • KTM LC4 400 (SM) '94 - (Cageon)
  • Moto Guzzi California Special 1100i '99 - (greedkillingz)
  • Yamaha Diversion '93 - (omegaproject)

Theemutsen

Faithy (lessen)
    R2-D2 (pimbster)

FAQ (Frequently Asked Questions):

Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

Wie maakt de topics?
    De laatste FokMC'er (zie lijstje met motoren hierboven) is degene die ook het nieuwe topic start. Als dit te lang duurt, kan een andere FokMC'er dit doen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.

Laatste topics :

Fok Motorclub [SC deel 428] Wat nu
    Fok Motorclub [SC deel 429] Pimber is eigenwijs
    Fok Motorclub [SC deel 430] Kawa Über alles!
    Fok Motorclub [SC deel 431] weer een nachtelijk topic
    Fok Motorclub [SC deel 432] Is het al Mei?

foto verslagje

Hier hadden we even een Kodak moment

dit waren de deelnemers

gelukkig een 2e kans om hem nu maar eens goed scherp op de foto te zetten :}

sleutelen aan mijn motor

en als laatste sleutelen aan de motor van Raus

• ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
    pi_36363673

Fipo

Wij zijn ook weer thuis en we hebben er een hele vette dag op zitten.

Op de beurs in Utrecht hadden we vernomen dat er vandaag een Hondadag zou zijn bij HK Suspension in Uden. Achteraf gezien waren er wat misverstanden, want de Honda rijders van MF hadden iets georganiseerd en mochten maar met een beperkt aantal personen komen, terwijl wij via de beurs hadden gehoord dat het open dag was voor Honda Rijders en we dachten dat we daarmee dus waren uitgenodigd. Een van de werknemers bleek iets te enthousiast met het vertellen. Ze hadden bedacht dat anders de een de MF-ers zou helpen en de ander de mensen die via de beurs hadden gehoord dat ze welkom waren. Waarschijnlijk had de weersvoorspelling ervoor gezorgd dat er uiteindelijk maar een select groepje aanwezig was, dus uiteindelijk was het heel goed te doen!

We waren al vroeg vertrokken omdat we dachten dat HK Suspension de hele dag open was en we op deze manier eventuele buien nog voor konden zijn. Maar helaas. Ten eerste begon het vrijwel meteen na vertrek te regenen en eenmaal in Uden stonden we voor een gesloten deur. Gelukkig wist Mercy de tijd van de MF-ers, dus omdat het weer wat begon op te klaren hadden we voorgenomen even te rijden en later terug te komen.

Blij dat we dat hebben gedaan. Wat een gave dag zeg!! En heeeeeeel nuttig ook nog!! Wel jammer dat er weer geld aan verbonden is.

Eerst kregen we uitleg over veringen en instellingen e.d. Het was een heel leerzaam verhaal. Ik weet nu een beetje de basis over type veringen en de instelmogelijkheden. Na het verhaal konden we dan aan de praktijk beginnen. Echt fantastisch die gozers, want ze hebben iedere motor nagekeken en ingesteld.

Bij Mercy bleek er weinig meer aan te doen te zijn, want de veer is een beetje overleden. Voor stond de vering goed ingesteld, maar er bleek lucht in de kamer van de achtervering te zitten die de rebound zou moeten opvangen. Hij veert niet meer voldoende. Dat is dus het geldverhaal, want de dag verder kostte helemaal niets.

Over mijn veringen schaam ik me een beetje. Ze stonden helemaal ingedraaid (op z'n hardst ingesteld) en nu bijna helemaal uit! Ik bleek eigenlijk geen vering meer te hebben op die manier en nu wel. Op de rechte stukken is het mega wennen maar in de bochten is het fantastisch! I.p.v. het gevoel te hebben dat ik bij acceleren te veel ondersturing heb en de bocht uit vlieg, ga ik nu haarscherp de bocht door. Maar ook bij mij is het beter om een andere vering te nemen. We gaan dus binnenkort terug voor een achtervering (reparatiekitje eigenlijk) en nieuwe voorvering en olie voor mij.
    Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
    pi_36363758
    tvp

Doei.
    pi_36363865
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 19:59 schreef Faithy het volgende:

[..]

de zon schijnt nooit bij jou?

arme ziel!!!
    hmm, ik had het eigenlijk een beetje meer over de voorjaarschoonmaakkriebels
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 20:29 schreef Mercy_symbol het volgende:
    foto verslagje
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 20:29 schreef Rausdouwer het volgende:

Fipo

Wij zijn ook weer thuis en we hebben er een hele vette dag op zitten.
    zo te horen / zien hebben jullie wel een leuk dagje gehad
    pi_36364084
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 20:37 schreef Roderick2085 het volgende:

[..]

[..]

[..]

pi_36364422
    Raus:leuk verslag .
      zaterdag 25 maart 2006 @ 21:15:36 #7
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_36364849
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 20:37 schreef Roderick2085 het volgende:

[..]

[..]

[..]

ja was erg leuk en zeer leerzaam,

wat stuurt een motor toch fijn als de vering goed afgesteld is

het probleem wat er nu met mijn achtervering is merk je alleen op hele hoge snelheid de voorvering was eigenlijk al goed maar ze hebben er toch nog een verbetering in kunnen aanbrengen ik merk nu in bochten meer het wegcontact hij stuurde al heel goed maar feedback van je voorband krijgen is nog beter
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
    pi_36365631
    Die voorvork, de tering zeg

Raus; hoe wist die gast dat je vering veel losser moest? Deed hij dat op basis van jouw gewicht ( ) of moest je ook testrijden Ik heb mijn demping + veervoorspanning achter ook op z'n strakst maar weet verder niet of dat goed is
      zaterdag 25 maart 2006 @ 21:58:04 #9
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_36365911
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 18:28 schreef kratjuh het volgende:

[..]

Ik wil je best een keer mee nemen hoor, vraag is alleen wanneer ..
    Normale schietavonden zijn hier op dinsdag- en donderdagavond, maar doordat we onlangs een nieuw bestuur hebben gekregen, waar ik het niet helemaal mee eens ben .. kom ik niet zo heel vaak meer als vorig jaar ..

Maar kan altijd een keer geregeld worden ..
    Voel je nergens toe verplicht.

Zit zelf ook in het bestuur van "onze" club, geen eigen keus maar goed.
    quote:
    Overigens willen ze eerst zien hoe je met klein kaliber schiet, voordat je kans maakt dat ze je mee nemen naar groot kaliber ..
    Wat willen ze zien dan? Dat je de goede kant op schiet oid? Vandaag trouwens gemiddeld 32 geschoten, ben trots op mezelf.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_36366103
    Leuke verslagen, maar nutteloos als je nog niet eens op de grens rijdt. ( )
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 21:58 schreef hollander172 het volgende:
    Zit zelf ook in het bestuur van "onze" club, geen eigen keus maar goed.
    Ik dacht dat je net was begonnen met schieten?
    pi_36366139
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 22:07 schreef worldpimber het volgende:
    [..]

Hij heeft een private club
    *I'll do what I want, cuz I can*
    pi_36366158
    quote:
    [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/835849/1/25#36365911]zaterdag 25 maart 2006 21:58[/Wat willen ze zien dan? Dat je de goede kant op schiet oid? Vandaag trouwens gemiddeld 32 geschoten, ben trots op mezelf.
    Met 5 schoten neem ik aan.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 22:18:06 #13
    47809 ikookhier
    >hijdiehieris<
    pi_36366364
    Goedeavond
    Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
    *Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
    GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
    Pax & Pry Free download
    pi_36366546
    zo, net ff accu bijgevult... nu hopen dat ie het wat langer volhoud.... zat echt zo ongeveer op het minimum streepje
    pi_36366650
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 22:25 schreef Roderick2085 het volgende:
    zo, net ff accu bijgevult... nu hopen dat ie het wat langer volhoud.... zat echt zo ongeveer op het minimum streepje
    Heb jij nog echt zo'n ouderwetse accu die je bij kan vullen? Waren echt prima dingen ,maar volgens mij zowat niet meer te koop .Tegenwoordig hebben ze alleen nog maar "onderhoudsvrije" accu's .Ik ga er van uit dat je het over het water hebt.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 22:40:11 #16
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_36366884
    quote:
    [..]

goede vering is essentieel voor flink raggen hoe beter afgesteld hoe meer vermogen je op de weg weet te zetten
    Let's race
    Buienradar
    pi_36366897
    quote:
    [..]

Leren is nooit nutteloos, je motor verbeteren is nooit nutteloos en als je een slechte afstelling hebt dan ligt die te bereiken grens ook wel wat hoger. Nutteloos ook als je meer uit je motor kunt halen, maar het gewoon niet doet.

Nutteloos als je dat niet weet.
    pi_36366986
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 21:46 schreef hicham het volgende:
    Die voorvork, de tering zeg

Raus; hoe wist die gast dat je vering veel losser moest? Deed hij dat op basis van jouw gewicht ( ) of moest je ook testrijden Ik heb mijn demping + veervoorspanning achter ook op z'n strakst maar weet verder niet of dat goed is
    Ze gaan eerst uit van de basisinstelling. Daarbij moet de voor- en achtervering horizontaal worden ingeveerd. Hij zag zo wel dat de voorvering niks deed en de achtervering een heleboel. Daardoor ga je ondersturen en kom je de bochten bijna niet door. Nadeel van dit moment is dat ik alles op de rechte stokken heel goed voel. Ik denk dat deze afstelling in de buurt zit, maar nog net een tandje strakker mag.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 22:48:56 #19
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_36367057
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 16:50 schreef Faithy het volgende:
    [..] als je nog 's een oppas nodig hebt
    Als jij op komt letten ga ik niet de deur uit.
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 20:29 schreef Rausdouwer het volgende:
    Over mijn veringen schaam ik me een beetje. Ze stonden helemaal ingedraaid (op z'n hardst ingesteld) en nu bijna helemaal uit!

I.p.v. het gevoel te hebben dat ik bij acceleren te veel ondersturing heb en de bocht uit vlieg, ga ik nu haarscherp de bocht door.
    Die Honda van jou ging toen op die dijkjes met 2 vingers in de neus plat terwijl het gas er vol op stond.

Ik heb meer een idee dat hij nu beter voor normaal gebruik staat afgesteld.
    En daar heb je ook veel meer aan.

Een racemotor voelt ook pas lekker bij extreem gebruik, geeft geen zelfvertrouwen af als je normaal tot iets sportiever rijdt. Die vering staat dan inderdaad plankhard.

Het klinkt commercieel allemaal wel verantwoord, veer defect, binnenkort terug voor nieuwe olie etc.. maar als je verschilt voelt is dat het allemaal ook wel waard.
    Binnenkort moet ik eens met de TLR gaan. Kan een schrikbarend verschil worden.
    pi_36367147
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 22:40 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

goede vering is essentieel voor flink raggen hoe beter afgesteld hoe meer vermogen je op de weg weet te zetten
    Dat is zijn punt juist, wat jij raggen vindt is voor pimber rustig toeren als z'n motor nog koud is
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 22:44 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

Ze gaan eerst uit van de basisinstelling. Daarbij moet de voor- en achtervering horizontaal worden ingeveerd. Hij zag zo wel dat de voorvering niks deed en de achtervering een heleboel. Daardoor ga je ondersturen en kom je de bochten bijna niet door. Nadeel van dit moment is dat ik alles op de rechte stokken heel goed voel. Ik denk dat deze afstelling in de buurt zit, maar nog net een tandje strakker mag.
    pi_36367212
    Shit, vergeten dat ik vannacht een uurtje minder kan slapen

Geen rekening mee gehouden in mijn planning
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 22:48 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Het klinkt commercieel allemaal wel verantwoord, veer defect, binnenkort terug voor nieuwe olie etc.. maar als je verschilt voelt is dat het allemaal ook wel waard.
    Suomy-racing vindt die mensen daar maar een stelletje koekenbakkers toen ze nog onder de naam Technoflex werkten. Dus wie weet is het wel helemaal niet goed wat ze hebben gedaan en zit het bij Raus tussen d'r oren
    pi_36367321
    Oh, volgens mij verwar ik Technoflex nu met WP vering
    pi_36367665
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 22:48 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Als jij op komt letten ga ik niet de deur uit.
    [..]

Die Honda van jou ging toen op die dijkjes met 2 vingers in de neus plat terwijl het gas er vol op stond.

Ik heb meer een idee dat hij nu beter voor normaal gebruik staat afgesteld.
    En daar heb je ook veel meer aan.

Een racemotor voelt ook pas lekker bij extreem gebruik, geeft geen zelfvertrouwen af als je normaal tot iets sportiever rijdt. Die vering staat dan inderdaad plankhard.

Binnenkort moet ik eens met de TLR gaan. Kan een schrikbarend verschil worden.
    we hadden er nog aan gedraaid geloof ik en gewicht telt ook mee. De veer stond echt niet goed afgesteld voor mij, want de motor wilde steeds de bochten uit i.p.v. in. Dat strookt ook met het verhaal die de man afstak na het afstellen.
    pi_36367701
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 23:02 schreef hicham het volgende:
    Oh, volgens mij verwar ik Technoflex nu met WP vering
      zaterdag 25 maart 2006 @ 23:25:29 #25
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_36367765
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 22:54 schreef hicham het volgende:

[..]

Dat is zijn punt juist, wat jij raggen vindt is voor pimber rustig toeren als z'n motor nog koud is
    [..]

ach hij weet niet beter
    Let's race
    Buienradar
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')