abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36618137
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Moet je hier eens kijken dan: Heb zojuiste een email gestuurd aan de VVD-fractie
haha
  maandag 3 april 2006 @ 19:53:46 #202
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36618138
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:51 schreef Ippon het volgende:

[..]

Leuk dat je mijn postings in de gaten houdt.
You're one of a kind, kid.
Mij kun je opvegen.
pi_36624478
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:51 schreef Ippon het volgende:

[..]

Leuk dat je mijn postings in de gaten houdt.
Je was serieus?

* onder tafel ligt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 4 april 2006 @ 06:35:29 #204
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36630990
ik ben zelf (zeker voor fok begrippen) vrij links... maar ik ben wel vrij realistisch.

Hoe het zo ver gekomen is met mijn persoontje? Heb het een beetje van huis uit meegekregen geloof ik, maar hoe precies is me een raadsel. Denk dat bepaalde gebeurtenissen er voor een groot deel iets mee te maken hebben gehad.

Bovendien heb ik een godsgruwelijke hekel aan de instelling van sommige mensen (blahblahblah, van MIJN centen, heb IK voor gewerkt)... altijd maar denken dat het volgen van een 5 jarige opleiding ze tot keiharde zwoegers maakt. Hou toch op.

Ik gun iedereen het beste en verschil mag er zeker zijn. Maar het schiet allemaal een beetje te ver door en de nadruk wordt m.i. iets teveel op het materiele gelegd zonder na te denken bij het lot van andere mensen die wat minder mazzel hebben gehad of wat minder mogelijkheden hebben.

Dat gezegd hebbende mogen ze van mij zware celstraffen geven voor misbruik van het sociale vangnet. Als je dat laat versloffen kan zo'n systeem niet werken. Solidariteit werkt twee kanten op natuurlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36801816
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 12:23 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

Mijn vraag nu: zijn zwakkelingen altijd links?
  zondag 9 april 2006 @ 20:53:44 #206
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36803544
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 06:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
ik ben zelf (zeker voor fok begrippen) vrij links... maar ik ben wel vrij realistisch.

Hoe het zo ver gekomen is met mijn persoontje? Heb het een beetje van huis uit meegekregen geloof ik, maar hoe precies is me een raadsel. Denk dat bepaalde gebeurtenissen er voor een groot deel iets mee te maken hebben gehad.

Bovendien heb ik een godsgruwelijke hekel aan de instelling van sommige mensen (blahblahblah, van MIJN centen, heb IK voor gewerkt)... altijd maar denken dat het volgen van een 5 jarige opleiding ze tot keiharde zwoegers maakt. Hou toch op.

Ik gun iedereen het beste en verschil mag er zeker zijn. Maar het schiet allemaal een beetje te ver door en de nadruk wordt m.i. iets teveel op het materiele gelegd zonder na te denken bij het lot van andere mensen die wat minder mazzel hebben gehad of wat minder mogelijkheden hebben.

Dat gezegd hebbende mogen ze van mij zware celstraffen geven voor misbruik van het sociale vangnet. Als je dat laat versloffen kan zo'n systeem niet werken. Solidariteit werkt twee kanten op natuurlijk.
Ik ken helaas mensen die niet willen werken, en dan ook geen WW krijgen, maar in de bijstand zitten, dat krijg je altijd. Het is belachelijk dat dit mogelijk is in ons land en ja, ik mag dat betalen, ik vind dat iedereen die in de bijstand zit 20 uur per week moet werken voor de gemeente, zoals bijvoorbeeld zwerfvuil opruimen, en als ze niet goed meewerken, of helemaal niet werken ook geen uitkering.

Op deze manier heb je geen last van profiteurs, en ben je van je zwerfvuil af
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 9 april 2006 @ 21:41:25 #207
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36805239
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:53 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik ken helaas mensen die niet willen werken, en dan ook geen WW krijgen, maar in de bijstand zitten, dat krijg je altijd. Het is belachelijk dat dit mogelijk is in ons land en ja, ik mag dat betalen, ik vind dat iedereen die in de bijstand zit 20 uur per week moet werken voor de gemeente, zoals bijvoorbeeld zwerfvuil opruimen, en als ze niet goed meewerken, of helemaal niet werken ook geen uitkering.

Op deze manier heb je geen last van profiteurs, en ben je van je zwerfvuil af
Ik vind dat gemeenten die mensen gewoon voor een vaste baan van 20 uur per week in dienst moeten nemen tegen CAO salaris met evt. aanvulling tot een sociaal minimum.
Wasserwunderland
pi_36817855
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 06:35 schreef Pappie_Culo het volgende:

Dat materialisme wordt niet door iedereen ondersteund, dat wordt veel te veel uitvergroot in de media. Ik denk dat het meer iets is van mensen die elkaar de loef af willen steken (wat een enorm stom concept is). Ik erger me zelfs nogal aan dat inhoudsloze gedoe (je moet 3x per jaar op vakantie, je moest een MPV hebben, inmiddels is dat een SUV). Het toppunt zijn de "nep-sufs"; de Kia en Hyundai uitvoeringen.

Mijns inziens wordt het allemaal een stuk minder erg wanneer men de mediainvloed op mensen weet af te remmen of mensen wat kritischer/verstandiger worden. Aan de andere kant zie ik niet in wat er mis mee is als mensen geld uitgeven, het moet alleen niet op een Frisia manier gaan (op basis van geleend geld dus).

Juist door de afhankelijkheidsstaat wordt kritisch denken en eigen verantwoordelijkheid nemen afgeleerd en verworden mensen tot passieve weekdieren die zich van alles laten aanpraten. Juist door al dat gedoe rondom materiele zaken worden mensen zulke klaagdozen; wel alles willen hebben, maar er niets voor willen doen, dus maar lekker lopen klagen en zeiken.

Mensen die minder mogelijkheden hebben vind ik zo'n makkelijke stoplap. Zijn die mensen nu echt zo ongelukkig of wordt ze dat aangepraat? Mijn ervaring is dat mensen die er niets aan kunnen doen niet janken en mensen die niet willen wel aan het zeuren zijn.

Verder zie ik niet in dat iemand met een opleiding niet goed rond zou kunnen komen. Er is zat werk; ook voor mensen met een lagere opleiding. Ik denk hierbij ondermeer aan de bouwsector en zoiets als installatietechniek. Wanneer je helemaal geen opleiding hebt dan vraag ik me af waarom je dan ook maar denkt dat de maatschappij op je zit te wachten. Kom op zeg, veel mensen staan wat dat aangaat ook volkomen buiten de realiteit.

Juist door mensen niet aan te spreken op hun eigen verantwoordelijkheid en gebrek aan initiatief is de samenleving sterk aan het polariseren. Mensen die "trots" zijn op het misbruiken van de afhankelijkheidsstaat en daar duidelijk voor uitkomen (zoals de Tokkies) scoren weinig bonuspunten bij mensen die hard moeten werken om hun hypotheek te betalen. Vind je het gek dat er een tweedeling inde maatschappij ontstaat?

Wat dat aangaat slaat het hele links/rechts gedoe nergens op; het draait erom dat je mensen die juist wel een bijdrage leveren aan de maatschappij niet continu voor schut zet. En dat is nu juist waar linkse partijen zich teveel schuldig aan maken.
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:42:44 #209
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36850361
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:09 schreef drexciya het volgende:

[..]
(...)

Wat dat aangaat slaat het hele links/rechts gedoe nergens op; het draait erom dat je mensen die juist wel een bijdrage leveren aan de maatschappij niet continu voor schut zet. En dat is nu juist waar linkse partijen zich teveel schuldig aan maken.
Helemaal waar, ik heb helemaal geen moeite met het betalen van belasting voor mensen die het nodig hebben, maar ik weet net als iedereen dat er genoeg mensen zijn die niet willen werken en gewoon doorbetaald thuis zitten. Maar zodra je dat zegt ben je weer niet sociaal
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:43:43 #210
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36850395
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:42 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Helemaal waar, ik heb helemaal geen moeite met het betalen van belasting voor mensen die het nodig hebben, maar ik weet net als iedereen dat er genoeg mensen zijn die niet willen werken en gewoon doorbetaald thuis zitten. Maar zodra je dat zegt ben je weer niet sociaal
Maar als ik niet op de eerste werkloosheidsdag m'n handje op kom houden krijg ik ook geen uitkering. Krom, nietwaar?
pi_36852037
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Maar als ik niet op de eerste werkloosheidsdag m'n handje op kom houden krijg ik ook geen uitkering. Krom, nietwaar?
Hoezo krom? Waar wil je naartoe met deze opmerking? Dat de UWV/CWI een instantie is die niet geweldig functioneert is een gegeven.

Verder is mijn ervaring dat je je al eerder kunt laten registreren/inschrijven als werkzoekende en na een paar loze gesprekken weinig gezeur aan je kop hebt afgezien van het invullen van een maandelijks sollicitatieformulier. Je krijgt pas echt problemen als je probeert tussentijds wat te klussen en dat eerlijk vermeldt. Dan begrijpt men het niet meer en denkt men dat je weer volledig aan het werk bent.
  dinsdag 11 april 2006 @ 13:44:28 #212
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36853730
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De overheid moet bijhouden wie waar werkt, en wat de reden tot ontslag/afwijzing sollicitatie is geweest. Als hieruit blijkt dat mensen bewust niet goed werken om zo een uitkering te krijgen moeten deze gekort/gestopt worden.
pi_36853807
daar ben ik het helemaal mee eens.....luie donders moeten afgestraft worden...
  dinsdag 11 april 2006 @ 13:59:30 #214
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_36854134
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 13:44 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De overheid moet bijhouden wie waar werkt, en wat de reden tot ontslag/afwijzing sollicitatie is geweest. Als hieruit blijkt dat mensen bewust niet goed werken om zo een uitkering te krijgen moeten deze gekort/gestopt worden.
dat betekent overigens ook dat je na een conflict met je baas dubbel genaaid wordt, en geen werk meer, en geen uitkering, omdat je t ernaar gemaakt hebt dat je ontslagen bent, in de ogen van je werkgever. En raad eens wat mensen doen die geen inkomen hebben
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:01:48 #215
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36854204
wat ik bedoelde, arnold_fan en drexciya... is dat een uitkering aanvragen me terugwerkende kracht verdomde lastig is!
pi_36854308
mensen die geen inkomen hebben gaan drugs gebruiken??
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:13:23 #217
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36854540
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
wat ik bedoelde, arnold_fan en drexciya... is dat een uitkering aanvragen me terugwerkende kracht verdomde lastig is!
Daarom mag iedereen direct een uitkering krijgen, maar dan moet er wel toezicht gehouden worden of er daadwerkelijk gesolliciteerd wordt, en of dit ook goed gebeurt, of dat ze voor de vorm een brief sturen die zo is opgesteld dat je niet aangenomen kan worden. Hetzelfde bij werken, als mensen werken kun je kijken of ze hun best doen, of er de kantjes vanaf lopen, in het laatste geval kun je de uitkering (deels) stopzetten.
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:22:51 #218
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_36854808
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:05 schreef iamthezenmaster het volgende:
mensen die geen inkomen hebben gaan drugs gebruiken??
nee stelen, wat betekent dat hetgene dat je minder aan belasting betaalt niet in je eigen zak, maar in die van de vezekeraar terecht komt
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:24:12 #219
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36854855
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 13:59 schreef slaveloos het volgende:

[..]

dat betekent overigens ook dat je na een conflict met je baas dubbel genaaid wordt, en geen werk meer, en geen uitkering, omdat je t ernaar gemaakt hebt dat je ontslagen bent, in de ogen van je werkgever. En raad eens wat mensen doen die geen inkomen hebben
Daarom hoef je ook niet op 1 werkgever af te gaan, maar als iemand bij meerdere sollicitatiegesprekken niet zijn best heeft gedaan, en als hij werkt er meerdere keren is uitgetrapt omdat hij niet zijn best doet lijkt me wel dat dat reeel is.
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:44:21 #220
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_36855466
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:24 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Daarom hoef je ook niet op 1 werkgever af te gaan, maar als iemand bij meerdere sollicitatiegesprekken niet zijn best heeft gedaan, en als hij werkt er meerdere keren is uitgetrapt omdat hij niet zijn best doet lijkt me wel dat dat reeel is.
Reeel is t niet jammer genoeg omdat t praktisch vrijwel niet uitvoerbaar is en veel geld kost.
Mijn rechtvaardigheidsgevoel echter geeft je groot gelijk, hij die niet meewerkt zal ook niet eten zal ik maar zeggen. Helaas heb ik in de praktijk gezien wat er gebeurt met mensen van wie de uitkering gekort wordt, als je honger krijgt zorg je dat je aan eten komt
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:56:16 #221
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36855847
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:44 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Reeel is t niet jammer genoeg omdat t praktisch vrijwel niet uitvoerbaar is en veel geld kost.
Mijn rechtvaardigheidsgevoel echter geeft je groot gelijk, hij die niet meewerkt zal ook niet eten zal ik maar zeggen. Helaas heb ik in de praktijk gezien wat er gebeurt met mensen van wie de uitkering gekort wordt, als je honger krijgt zorg je dat je aan eten komt
Ik denk dat als een uitkeringsinstantie nagaat in hoeverre sollicitaties serieus waren dit niet heel erg moeilijk zal zijn. Er wordt al een lijst ingeleverd waar gesolliciteerd is, en dan is het een kwestie van even bellen om te vragen of je de brief mag hebben om te kijken hoe hij opgesteld is.

Daarnaast zou je mensen kunnen verplichten om bijv 20 uur voor de gemeente te werken (vuil opruimen o.i.d.) en 5 uur te solliciteren/orienteren. Op deze manier wordt het verschil tussen werk en uitkering kleiner, wat de kans vergroot dat deze mensen meewerken.

Mensen die echt niet willen meewerken blijven er natuurlijk altijd, dat valt weer op te lossen met speciale gevangenissen, waar de hele dag gewerkt wordt en 's avonds vrij. Op deze manier kun je mensen een arbeidshouding aanleren, het is gewoon geen optie om mensen geld te blijven geven.
pi_36911681
Stelling is andersom (voor bepaalde mensen).
I´m back.
pi_36914621
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:56 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik denk dat als een uitkeringsinstantie nagaat in hoeverre sollicitaties serieus waren dit niet heel erg moeilijk zal zijn. Er wordt al een lijst ingeleverd waar gesolliciteerd is, en dan is het een kwestie van even bellen om te vragen of je de brief mag hebben om te kijken hoe hij opgesteld is.

Daarnaast zou je mensen kunnen verplichten om bijv 20 uur voor de gemeente te werken (vuil opruimen o.i.d.) en 5 uur te solliciteren/orienteren. Op deze manier wordt het verschil tussen werk en uitkering kleiner, wat de kans vergroot dat deze mensen meewerken.

Mensen die echt niet willen meewerken blijven er natuurlijk altijd, dat valt weer op te lossen met speciale gevangenissen, waar de hele dag gewerkt wordt en 's avonds vrij. Op deze manier kun je mensen een arbeidshouding aanleren, het is gewoon geen optie om mensen geld te blijven geven.
Als jij 58 bent en je zet dat in je sollicitatiebrief dan ben je bij voorbaat al kansloos. Degene die de brief schrijft weet dit. Zo zijn er allemaal trucjes waar je mensen niet op kunt pakken.
  donderdag 13 april 2006 @ 11:05:37 #224
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36914807
quote:
Op donderdag 13 april 2006 09:02 schreef Ryan3 het volgende:
Stelling is andersom (voor bepaalde mensen).
Linkse mensen zijn altijd zielig en zwak?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36914930
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Linkse mensen zijn altijd zielig en zwak?
Ja anders zouden ze wel rechts stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')