abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36485619
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Nogmaals dat staatje met die cijfers dan maar
[afbeelding]

Een kwart van alle mensen met een tweemaal modaal of hoger inkomen stemt PvdA. Nog een 9% stemt SP of GroenLinks. Er zijn dus een heleboel mensen die veel geld verdienen en geen bezwaar hebben om hun eigen zuurverdiende geld te delen met anderen. Dus lang niet iedereen met 'een beter leven' geeft 'niet thuis'.
hahaha, jij denkt dat het werkelijk zo is? Nederlanders zijn afgekeurde Schotten........... kaikenkaikenen niekopen.........
pi_36485699
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heet dit geen appels en peren vergelijken? Gezien de uitslag stemmen er namelijk verhoudingsgewijs veel meer dubbel modaal op de VVD.
Nee hoor, ik vergelijk helemaal niks.

Ik zeg alleen dat Dr Nikita en vele anderen zich vergissen wanneer ze stellen dat alleen netto-ontvangers voorstander zijn van 'eerlijk delen'.

Er zijn natuurlijk ook veel nettobetalers (en ook een grote groep netto-ontvangers) die er niks in zien, in nivelering middels belastingen en subsidies etc.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36485739
(
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heet dit geen appels en peren vergelijken? Gezien de uitslag stemmen er namelijk verhoudingsgewijs veel meer dubbel modaal op de VVD.
Huh? Nee hoor 24% van de mensen boven 2x modaal stemt pvdA en 23% VVD. Verhoudingsgewijs trekken beide partijen daar dus evenveel stemmen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zemi77 op 30-03-2006 10:43:18 ]
pi_36485754
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:10 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

hahaha, jij denkt dat het werkelijk zo is?
De cijfers wijzen het uit.

Ikzelf zit geloof ik ook op tweemaal modaal ofzo, en ik heb geen bezwaar tegen mijn nettosalaris.

Maar ik leef niet in de veronderstelling dat iedereen zo is als ik, jij denkt blijkbaar wel dat omdat jij je geldjes voor jezelf koestert dat iedereen dat wil .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36486083
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:16 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Huh? Nee hoor 24% van de mensen boven 2x modaal stemt pvdA en 23% VVD. Verhoudingsgewijs trekken beide partijen daar dus evenveel stemmen.
Euh nee, hoeveel meer stemmen had de PvdA ook alweer meer dan de VVD? die 23% van dubbel modaal die op de VVD heeft gestemd is dus een veel groter deel van het totaal aantal stemmen wat de VVD gekregen heeft.
pi_36486381
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Euh nee, hoeveel meer stemmen had de PvdA ook alweer meer dan de VVD? die 23% van dubbel modaal die op de VVD heeft gestemd is dus een veel groter deel van het totaal aantal stemmen wat de VVD gekregen heeft.
Volgens mij heeft maurice gewoon van de mensen die meer dan 2x modaal verdienen in de steekproef de stemmen bij elkaar opgeteld en daarbij het perecntage uitgerekend. Ik zie nergens staan dat dit in verband staat met de verkeizingsuitslag.
Je kunt het ook zien aan het feit dat als je van boven naar beneden optelt je op 100% uitkomt en van links naar rechts niet.

Trouwens waar die smiley vandaan komt die boven mijn eerdere tekst staat weet ik niet. Ik zal wel perongeluk er op gedrukt hebben. Het was iig niet met opzet.
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:17:56 #182
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_36487001
Zielige en zwakke mensen zijn gewoon altijd boos op iemand anders, en zijn makkelijk te verleiden tot hokjesdenken en het kiezen van een zondebok. Links verleid ze door te wijzen naar de graaicultuur: jullie moeten inleveren terwijl zij zichzelf maar verrijken.
Rechts verleidt ze door te zeggen dat de veiligheid in t geding is, en dat heeft altijd al dan niet uitgesproken verwijzingen naar buitenlanders/asielzoekers.

Als t economisch goed gaat is de angst voor terreur en xenofobie de belangrijkste raadgever, en wordt er dus rechts gestemd. Gaat t economisch minder dan is de boosheid over de graaicultuur, en de afgenomen koopkracht hetgeen waar mensen zich door laten leiden.

Zielige en zwakke mensen zou geleerd moeten worden voor zichzelf te denken en op te koemn, maar in plaats daarvan is t zieltjes en stemmen winnen belangrijker geworden. De media doen hier in mee, de bonus van de essent topman en de onrust in een asielzoekerscentrum halen de voorpagina's, succesverhalen van positieve berichten belanden achterin.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_36487056
moehahaha ik dacht aan links zijn>>> als in met je linkerhand schrijven enzo dus
pi_36499936
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Nogmaals dat staatje met die cijfers dan maar
[afbeelding]

Een kwart van alle mensen met een tweemaal modaal of hoger inkomen stemt PvdA. Nog een 9% stemt SP of GroenLinks. Er zijn dus een heleboel mensen die veel geld verdienen en geen bezwaar hebben om hun eigen zuurverdiende geld te delen met anderen. Dus lang niet iedereen met 'een beter leven' geeft 'niet thuis'.
Let wel, die 9% is gebaseerd op het aantal mensen dat op kwam dagen en is een extrapolatie van onze grote magier De Hond. Zouden daar topmensen van GL of SP bijzitten?
pi_36515648
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:38 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Let wel, die 9% is gebaseerd op het aantal mensen dat op kwam dagen en is een extrapolatie van onze grote magier De Hond. Zouden daar topmensen van GL of SP bijzitten?
Er zijn genoeg mensen die er warmpjes bij zitten en van mening zijn dat ze de VVD niet nodig hebben om hun kapitaaltje te beschermen. Mensen die in staat zijn om veel geld te vergaren zijn in het algemeen ook in staat om hun eigen broek op te houden. Ik ken ze genoeg die daarom stemmen op partijen die opkomen voor mensen die het niet zo breed hebben en die niet de middelen hebben om voor hun eigen belangen op te komen. Dat zijn mensen met geld die links stemmen, en daar is niets mis mee.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:11:48 #186
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36516730
Topic is opgeschoond van doodsverwensingen en flames.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:35:54 #187
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36517209
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:55 schreef weathergirl het volgende:
is dat de reden dat elke econoom kan zien dat de plannen van de SP binnen een aantal jaren tot exportdaling en verslechterde economie leidt? Oh, OK.
De economen van het CPB berekenen dat het allemaal wel meevalt. Bijvoorbeeld uit de tegenbegroting 2006:
quote:
Macro-economische effecten
Het uitvoeren van de hiervoor beschreven wijzigingsvoorstellen heeft in 2006 per saldo geen
effect op de economische groei (zie tabel 3.1); deze blijft 2½%. De productie en
werkgelegenheid in de zorg nemen toe, maar dat wordt gecompenseerd door een afname van de
groei in de marktsector.
De lagere productiegroei in de marktsector wordt deels veroorzaakt
doordat de materiële overheidsbestedingen verminderen. De toename van de koopkracht van
loontrekkers en uitkeringsgerechtigden heeft een gunstig effect op de consumptie. Het positieve
effect daarvan op de consumptie wordt echter tenietgedaan door de drukkende invloed op de
huizenprijs als gevolg van de voorstellen op gebied van de fiscale behandeling van de eigen
woning.
De werkgelegenheid in de zorg en bij de overheid neemt door de wijzigingsvoorstellen met
ruim 20 000 personen toe. In de marktsector daalt de werkgelegenheid daarentegen iets.
Doordat bovendien het arbeidsaanbod wat toeneemt, daalt de werkloosheid met bijna 20 000
personen.

De geringere inflatie wordt vooral veroorzaakt door het wettelijk bevriezen van de huren.
De lagere inflatie en een lagere replacement rate bepalen voornamelijk de daling van de
contractloonstijging.
Het EMU-saldo blijft nagenoeg ongewijzigd. Zowel ex ante als ex post verandert het EMUsaldo
nagenoeg niet. Er zijn nauwelijks inverdieneffecten als gevolg van de macro-economische
doorwerking van de maatregelen en het naar voren halen van toekomstige belastingopbrengsten
door de pensioenpremiemaatregel.Het is onzeker hoe werknemers en werkgevers zullen reageren op de invoering van een
maximaal fiscaal gefacilieerd pensioengevend inkomen. In deze notitie is uitgegaan van een
scenario waarbij de economische effecten op korte termijn nihil zijn. Conform CPB Notitie
2004/3 wordt aangenomen dat het werkgeversdeel van de pensioenpremies over het loon boven
de maximumgrens in de vorm van een hoger brutoloon wordt uitbetaald aan de werknemers en
dat werknemers de resulterende netto-inkomsten geheel en al gebruiken voor de opbouw van
een individuele aanvulling op het pensioen. De arbeidskosten en de koopkracht veranderen in
2006 in dit scenario niet. Door het wegvallen van de fiscale subsidie boven de maximumgrens
zullen echter de netto pensioenuitkeringen in de toekomst lager uitvallen. Een tweede scenario
is dat de betrokken werknemers het ambitieniveau van hun pensioenen intact willen houden.
Vanwege het wegvallen van de fiscale subsidie zal dan de premie-inleg omhoog moeten. Dit
kan leiden tot hogere arbeidskosten dan wel een geringere koopkracht waardoor de
economische ontwikkeling in 2006 neerwaarts beïnvloed wordt. Een derde scenario is dat
betrokken werknemers het hogere brutoloon niet volledig gaan inleggen in individuele
pensioenregelingen, maar deels gaan aanwenden voor consumptieve doeleinden. In dat geval
zou de economische ontwikkeling in 2006 gestimuleerd worden.
De effecten op de structurele groei zijn in het kader van de tegenbegroting niet afzonderlijk
geanalyseerd. In kwalitatieve zin kunnen hierover op basis van eerdere analyses wel een aantal
opmerkingen worden gemaakt.
Voor de arbeidsmarkt zijn vooral relevant de verhoging van het minimumloon en de daaraan
gekoppelde uitkeringen, het verlagen van de WAO-premie, de maatregelen op het terrein van de
WAO en de invoering van een inkomensafhankelijke arbeidskorting (‘terugtaks’). Ondanks de
hogere uitkeringen daalt de replacement rate per saldo (zie paragraaf 4). Dit heeft een
neerwaarts effect op de evenwichtswerkloosheid en een opwaarts effect op het arbeidsaanbod
en daarmee een opwaarts effect op de structurele groei in de toekomst. De invoering van een
terugtaks is vooral relevant. De extra middelen die worden ingezet voor de terugtaks werken
stimulerend voor mensen om over te stappen van een uitkering naar een baan. Dit leidt tot extra
werkgelegenheid voor het laagopgeleide deel van de bevolking. Het inkomensafhankelijke
element zorgt voor een verhoging van de marginale wig op het afbouwtraject, met negatieve
effecten op het arbeidsaanbod en de arbeidsproductiviteit doordat extra inspanningen en
scholing minder renderen. Het terugdraaien van de aanscherping van het schattingsbesluit bij de
WAO leidt structureel tot een lastenverzwaring, vergroting van de wig en vermindering van het
arbeidsaanbod.
Ten slotte kan van een deel van de intensiveringen, en met name die in het onderwijs, een
positief effect uitgaan op het structurele groeivermogen van de Nederlandse economie middels
een hogere structurele productiviteitsontwikkeling.
Kijk, elk plan heeft zijn voors en zijn tegens, maar de niet onderbouwde clichés die neerkomen op "economie achteruit blablabla" getuige toch echt van kortzichtig denken.
bron
Wasserwunderland
pi_36517781
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:35 schreef Tup het volgende:

[..]

De economen van het CPB berekenen dat het allemaal wel meevalt. Bijvoorbeeld uit de tegenbegroting 2006:
[..]

Kijk, elk plan heeft zijn voors en zijn tegens, maar de niet onderbouwde clichés die neerkomen op "economie achteruit blablabla" getuige toch echt van kortzichtig denken.
bron
De rapportage over de economische effecten van de tegenbegroting beperkt zich tot het jaar
2006, zij het dat in voorkomende gevallen wel een kanttekening wordt geplaatst over de
effecten op wat langere termijn.
De reden van deze beperking ligt enerzijds in het ontbreken van
een actueel meerjarig beeld bij het voorgenomen kabinetsbeleid en anderzijds in tijdgebrek bij
de analyse van de tegenbegrotingen. Deze rapportage geeft dus vooral een beeld van de interne
consistentie, uitvoerbaarheid en korte-termijneffecten van de tegenbegroting.
Op vrijdag 31 maart 2006 19:45 schreef Triggershot het volgende:
als jij die kk kop van je en je taal niet aanpast ga ik jou eens weg blazen
pi_36517827
quote:
een afname van de groei in de marktsector.
De economie verder in een recessie douwen maar wel meer uitgeven. Goed bezig zeg
pi_36520312
Afname van groei is wat anders dan krimp.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 1 april 2006 @ 01:29:46 #191
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36541760
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:00 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
De rapportage over de economische effecten van de tegenbegroting beperkt zich tot het jaar
2006, zij het dat in voorkomende gevallen wel een kanttekening wordt geplaatst over de
effecten op wat langere termijn.
De reden van deze beperking ligt enerzijds in het ontbreken van
een actueel meerjarig beeld bij het voorgenomen kabinetsbeleid en anderzijds in tijdgebrek bij
de analyse van de tegenbegrotingen. Deze rapportage geeft dus vooral een beeld van de interne
consistentie, uitvoerbaarheid en korte-termijneffecten van de tegenbegroting.
[dubbelpost_omdat_er_niet_goed_gelezen_wordt]
[/dubbelpost_omdat_er_niet_goed_gelezen_wordt]
We hebben hier over een politieke keuze, niet een goed/fout discussie.
Wasserwunderland
pi_36544129
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 01:29 schreef Tup het volgende:

maar de niet onderbouwde clichés die neerkomen op "economie achteruit blablabla" getuige toch echt van kortzichtig denken.
Nee, want dat staat er namelijk LETTERLIJK.
pi_36544218
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 08:35 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

Nee, want dat staat er namelijk LETTERLIJK.
Alsof jij het zo nauw neemt met wat er nou eigenlijk staat.
pi_36544235
Nee.

Hier in elk geval niet.
  maandag 3 april 2006 @ 18:16:34 #195
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36614730
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 12:23 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

Mijn vraag nu: zijn zwakkelingen altijd links? Leidt zwakheid tot links stemmen vanuit eigenbelang?
Zwakkelingen, uitkeringstrekkers, ambtenaren en semi-overheid zijn altijd links. Alleen linkse partijen garanderen hen verzorging tot hun dood ook al vreten ze de hele dag uit hun neus. Het geld om deze zwakke broeders van een luizeleventje te voorzien wordt afgepakt van het bedrijfsleven en de hardwerkende burgers. Linkse mensen haten nu eenmaal alles en iedereen die niet van een uitkering geniet.
  maandag 3 april 2006 @ 18:19:11 #196
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36614809
Wat een gezwam zeg, niet normaal meer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36617313
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:16 schreef Ippon het volgende:

[..]

Zwakkelingen, uitkeringstrekkers, ambtenaren en semi-overheid zijn altijd links. Alleen linkse partijen garanderen hen verzorging tot hun dood ook al vreten ze de hele dag uit hun neus. Het geld om deze zwakke broeders van een luizeleventje te voorzien wordt afgepakt van het bedrijfsleven en de hardwerkende burgers. Linkse mensen haten nu eenmaal alles en iedereen die niet van een uitkering geniet.
Eigenlijk zou je die linkse mensen in een heropvoedingskamp moeten zetten. Maar dan ook allemaal. En dan mogen ze er pas uit als ze extreemrechtse denkbeelden hebben.
pi_36617607
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:16 schreef Ippon het volgende:

[..]

maandag 3 april 2006 @ 19:45:03 #199
130955 Floripas
Blast from the past
  maandag 3 april 2006 @ 19:51:21 #200
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36618062
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Moet je hier eens kijken dan: Heb zojuiste een email gestuurd aan de VVD-fractie
Leuk dat je mijn postings in de gaten houdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')