het lukt mij wel degelijkquote:Op donderdag 23 maart 2006 22:50 schreef Schubbekut het volgende:
Ik heb het wel eens geprobeerd,maar ik kan het niet..
Ik heb heel erg moeite met het ontspannen van mijn benen.. en daarnaast gaan mijn armen heel erg pijn doen en worden ze ijskoud als ik ze teveel ontspan, maar ik heb nog nooit geluiden erdoor gehoord..
Je moet het jezelf ook niet moeilijk maken he...quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:50 schreef Schubbekut het volgende:
Ik heb het wel eens geprobeerd,maar ik kan het niet..
Ik heb heel erg moeite met het ontspannen van mijn benen.. en daarnaast gaan mijn armen heel erg pijn doen en worden ze ijskoud als ik ze teveel ontspan, maar ik heb nog nooit geluiden erdoor gehoord..
ik doe het altijd voor ik ga mediteren het aanspannen vna elke spiergroep.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:36 schreef SHE het volgende:
De oefening dfie Ero beschrijft ( aanspannen en ontspannen van elke spiergroep afzonderlijk ) , ook wel bekend als methodiek voor zelfhypnose, wordt veelal toegepast door slaaptherapeuten.
Slechte slaper? Overspannen? probeer die oefening eens als je in bed ligt. Lukt misschien de eerste keer niet...maar je zult zien dat je echt beter en sneller gaat inslapen!
Daar moet je je dus niet druk om maken, dat is de kunst, het geeft niet als je even de weg kwijt raakt en in gedachten verzonken raakt, het geeft niet als je moet gapen, of even je ledematen moet bewegen, aan je neus moet kriebelen, of wat dan ook...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:54 schreef MouseOver het volgende:
Ik doe m'n best maar m'n concentratie werkt niet echt mee, daarom is het een beetje in het slop geraakt. Ik ging er trouwens ook altijd heel erg van gapen wat ook niet zo bevorderlijk voor de ontspanning is.
Binnenkort toch weer eens proberen.
Maakt niet uit. Zolang ik het maar zelf begrijp.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:24 schreef SHE het volgende:
lieve dromenvanger..
ik snap echt geen kont van je verhaal![]()
Zo lang je blijft volhouden dat er zo iets is als een 'ik' ben je nog een aardig eindje verwijderd van Nirvana.....niet zoveel lezen jongen en gewoon -zonder ambitie- zitten en loslaten dat is mediteren....quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:33 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Zolang ik het maar zelf begrijp.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:41 schreef Maleficium het volgende:
[..]
Zo lang je blijft volhouden dat er zo iets is als een 'ik' ben je nog een aardig eindje verwijderd van Nirvana.....niet zoveel lezen jongen en gewoon -zonder ambitie- zitten en loslaten dat is mediteren....
Tja...ik begrijp dat je er over na hebt gedacht...en de strekking van je verhaal komt me wel ergens bekend voor ..maar toen gebruikte ik nogal eens geestverruimende middelenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:33 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Zolang ik het maar zelf begrijp.
En ik begrijp het dus, omdat ik er dagelijks mee te maken heb. Ik begrijp soms mensen ook niet helemaal en het is ook niet nodig dat alle mensen elkaar direct begrijpen.
Om ff meer uit te leggen. Het gaat erom dat je niet te snel leeft en niet te langzaam. Dat je precies in het juiste ritme zit. En het ritme waar je inzit dat is tot stand gekomen door allerlei factoren. Dat ritme is al ontstaan in het prille begin van je leven en ook het karakter heeft ermee te maken en de overgang van winter naar lente en het langer en korter worden van de dagen. Allemaal zaken die de flow weghalen. Ook ervaringen en onderlinge contacten met mensen heeft met het ritme te maken. Alles heeft te maken met het huidige ritme. Het hele verleden en ook de handelingen in het heden. En dat bepaald vanzelf de richting die je opgaat in de toekomst. Heet dat niet karma?
Mocht je daar vatbaar voor zijn als mens zijnde. Ik ben dus vatbaar voor het verschil tussen winter en lente. Als alles tot leven komt, kom ik tot leven en ga ik vanzelf een level hoger. Maar dan moet ik maar zorgen dat ik niet te snel ga. En in de winter moet ik zorgen dat ik niet te langzaam ga dus ook.
En zo in alle 4 de seizoenen constant en stabiel zijn, en tevens in ultieme rust.
En kan zijn dat het bij sommigen vanzelf gaat, zoals erodome beweert. In mijn geval moet ik sleutelen eraan om het te bereiken. En ook bij alles wat ik doe verstandig denken of het wel verstandig is wat ik doe. Met verstand leven ook.
Nou ik..en dan gebruik ik weer ikquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:41 schreef Maleficium het volgende:
[..]
Zo lang je blijft volhouden dat er zo iets is als een 'ik' ben je nog een aardig eindje verwijderd van Nirvana.....niet zoveel lezen jongen en gewoon -zonder ambitie- zitten en loslaten dat is mediteren....
Ik ben ook geen zwever. Nog sterker ik sta met beide benen op de grond. Ik ben sterker geworden ook. En heb nog plannen liggen. Ik kan ook niet leven op een lager pitje dan nu. Ik werk iedere dag door en door en door en door.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Tja...ik begrijp dat je er over na hebt gedacht...en de strekking van je verhaal komt me wel ergens bekend voor ..maar toen gebruikte ik nogal eens geestverruimende middelen![]()
Ik probeer mezelf alleen maar te omringen met positieve gedachten en handelingen...en mezelf te ontdoen van belemmerende bagage, met behoud van juiste bagage, een stukje filteren her en der en vooral wat spaarzamer met mijn energie omgaan.
Ik ben veel te aards om een zweefteef te worden en daar geloof ik ook niet in..ik leef immers in het hier en nu. Wat niet wil zeggen dat je maar beter van elke dag een klein feestje kunt maken.
Dat is absoluut niet verkeerd, het is goed dingen van je af te schrijven enzo, maar dat is geen meditatie.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Nou ik..en dan gebruik ik weer ikIk schrijf niet graag ik. In de Nederlandse taal is het ook geen mooie stijl om alles met ik te beginnen. Hebben ze me toen duidelijk bijgebracht dat een opstel of boekwerk nooit veel ik mag bevatten. In ieder geval de zin beginnen met ik is niet okey volgens de regels.
Maar goed, over ambities. Ik heb ( alweer ik) dus dromen, en dromen is leuk en aardig en is misschien ook genoeg. Maar ook is het zo dat dromen werkelijkheid kunnen worden. En soms moet je dan wat inzet tonen om dromen te verwezenlijken maar het beste is dan nog dat het vanzelf gaat inderdaad.
Ik wilde net ff op erodome verder gaan dat nirvana helemaal niets is. Ik bedoel dus, dat je nirvana hebt door gewoon gezond te zijn. Maar wat dan als je je hele leven gebukt hebt gelopen door zware vervuilde gedachtes en angst voor het onbekende. Angsten zonder reden.
Dan lijkt het me logisch dat je eerst op onderzoek uitgaat waar alles vandaan komt dat niet gewenst is. Voor mij was het in die tijd onmogelijk om te ontspannen. Ik was een tijdbom en gejaagd ook. Onmogelijk om lekker te ontspannen was het dus. Nu pas kan ik vaak ontspannen. En dat komt doordat ik jaren heb liggen schrijven en gedachtes op orde heb liggen zetten. Structuur aanbrengen ook in het denken.
Schat, mijn hoofd is een warboel van zichzelf, ik ben een dagdromer, gedachte's komen en gaan, af en aan, het stopt als ik er niets aan doe nooit, kan heel vermoeiend zijn.quote:Het hele menselijke denken is niet makkelijk. Misschien zijn er geluksvogels die van nature een denken hebben dat tot in de puntjes verzorgd is, maar bij mij moest er dus echt gewerkt worden eraan.
Met niet teveel lezen wordt denk ik dat alles tegelijk aanpakken bedoeld, je leest teveel over hoe je het zou moeten doen terwijl je het moet voelen, verlichting bereiken is iets waar je vele levens over doet, dat is geen doel....quote:En dan moet je wel wilskracht hebben en een ambitie om je goed te willen voelen. En het draait dus ook om het goed voelen in het leven. Geld komt nog altijd op een 2e plek of 3e plek. Vriendschap en liefde staan hoger dan geld. Geld komt pas later. Maar ook geld is nog nodig hier op aarde.
En zo voer ik in. Ik ben een geval apart. Ben ver gekomen in mijn zoektocht naar rust. Maar ik moest er wel wat aan doen. Ik kon tijdens tijden van extreme onrust niet zomaar gaan zitten en zeggen van, nu ga ik ontspannen. Teveel rotzooi in mijn denken dus. En er was ook met geen mogelijkheid wat te doen aan dat gevoel. Pas door echt met beide handen het werk aan te pakken en te beginnen met opschonen ben ik nu rustiger geworden.
Na vele jaren intensief werken aan mezelf ook.
Toevoeging over jou opmerking over niet veel lezen jongen. Ik lees graag en wil de hele bibliotheek lezen nog. Informatie opvangen. Kennis binnen krijgen. Ben geen lui varken die de hele dag loopt te mediteren. En zeker niet de hele dag uit de neus loopt te wreten.
Om een betere wereld te krijgen moet sowieso gewerkt worden, en mediteren is een hulpmiddel om je functie beter te vervullen. Maar door mediteren ga je echt geen betere maatschappij op stelten zetten.
Amen!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:13 schreef erodome het volgende:
Laat ik je nog 1 wijsheid meegeven, denk daar eens heel goed over na, het gaat niet om het doel, maar om de reis erheen....
Nou, omdat je doorgaans met het aardse te maken hebt in real life. Anders zou druggebruik ook wel geaccepteerd zijn, als het wenselijk was om continu in een higher state of consciousness rond te wandelen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Daarom heb ik ook een web-log. Omdat het op fok draait om oppervlakkigheid vaak. Diepe gesprekken worden hier zelden tot nooit gevoerd. Ik ga dus ook op google nieuwsgroepen rondzwerven, heb me dat vannacht voorgenomen.
Ik mis op fok! vaak de diepgang. En juist diepgang is belangrijk om tot de wortel te komen.
Ik krijg hier continu opmerkingen over lange berichten. Maar goed, hier gaat het om de one-liners op dit forum en vooral smiley's gebruiken ook.
Over het aardse gevoel nog ff. Waarom zou je op aarde blijven als er een hemel bestaat? Ik kies voor de hemel inplaats voor de aarde. In ieder geval met het hoofd in de hemel.
Ik heb dus een pad gekozen in 2000 en heb een pad te volgen ook. Ik volg soms niet het rechte pad zoals het hoort maar het is een leerproces. Ik ben nog altijd van plan om richting het mekka te wandelen en inderdaad is het wel eens belangrijk om te rusten. Ik doe dat ook. Ik lees dan graag. En niet eens meteen wetenschappelijke boeken maar ik heb inspiratie op te wekken. Ik kan ook niet stil staan erg. Ik ga wel deze lente buiten zitten vaker om helemaal tot rust te komen maar er komen altijd momenten dat ik de boel weer oppak en verder ga. Ik wil sowieso richting genezing gaan dus.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:13 schreef erodome het volgende:
Dat is absoluut niet verkeerd, het is goed dingen van je af te schrijven enzo, maar dat is geen meditatie.
MAAR, je kan het ook teveel doen, soms is het beter naar morgen te kijken dan naar gisteren, gisteren verander je niet meer, morgen is alles nog mogelijk.
Je moet vooruit en niet in het verleden blijven hangen.
Soms kan in het verleden duiken mooie inzichten geven, het kan heel nuttig zijn, maar richt je niet alleen daarop, kijk naar morgen en wat je dan wil en doe het.
Ik breng daarom structuren aan in het denkenquote:Schat, mijn hoofd is een warboel van zichzelf, ik ben een dagdromer, gedachte's komen en gaan, af en aan, het stopt als ik er niets aan doe nooit, kan heel vermoeiend zijn.
Ik wil gewoon veel. Inderdaad heb je gelijk dat ik wel eens 1001 dingen tegelijk wil. Maar dat zit erin gebakken. Dat was altijd al zo.quote:Maar ik heb wel meer van je gelezen en ik denk persoonlijk dat je veelste veel hooi op je vork neemt, je bent zo bezig met dat hoogste, dat zal en moet je bereiken, je probeert 1000 wegen om er te komen, maar geloof me, het is onzin, het gaat om vandaag, het gaat om morgen, het hier en nu, richt je daarop, pak niet teveel aan tegelijkertijd, echt niet, dan draai je alleen maar door.
1 ding tegelijk, dat is meer dan genoeg, echt...
Ik ben van plan om het bij dit leven te houdenquote:Met niet teveel lezen wordt denk ik dat alles tegelijk aanpakken bedoeld, je leest teveel over hoe je het zou moeten doen terwijl je het moet voelen, verlichting bereiken is iets waar je vele levens over doet, dat is geen doel....
Laat ik je nog 1 wijsheid meegeven, denk daar eens heel goed over na, het gaat niet om het doel, maar om de reis erheen....
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou, omdat je doorgaans met het aardse te maken hebt in real life. Anders zou druggebruik ook wel geaccepteerd zijn, als het wenselijk was om continu in een higher state of consciousness rond te wandelen.
dat is toch wel de bedoeling: zonder inspannig geen ontspanning, zonder treurnis geen vreugde, zonder aversie (haat is wat te zwaar) geen liefde.....de ene toestand zorgt evoor dat de andere kan bestaanquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:18 schreef SHE het volgende:
[..]
dat betekent inspanning om te ontspannen...en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling
Nee, door de ene toestand heb je vergelijkings-materiaal. De een kan zeker zonder de andere bestaan. Als er alleen maar liefde is, dan weet je simpelweg niet wat haat is omdat je haat nooit gekend hebt. Dan is liefde alsof het eeuwig lente is en alsof je nooit winter hebt meegemaakt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:23 schreef Maleficium het volgende:
[..]
dat is toch wel de bedoeling: zonder inspannig geen ontspanning, zonder treurnis geen vreugde, zonder aversie (haat is wat te zwaar) geen liefde.....de ene toestand zorgt evoor dat de andere kan bestaan
Dan ben je toch al in de hemel?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dan is liefde alsof het eeuwig lente is en alsof je nooit winter hebt meegemaakt.
Ik geloof dus ook in eeuwig geluk. En misschien zelfs wel in eeuwige lente.
Maar goed, ik stam ook niet af van deze aarde
ik druk me blijkbaar verkeerd uit..moeite doen is wellicht een beter woordquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:23 schreef Maleficium het volgende:
[..]
dat is toch wel de bedoeling: zonder inspannig geen ontspanning, zonder treurnis geen vreugde, zonder aversie (haat is wat te zwaar) geen liefde.....de ene toestand zorgt evoor dat de andere kan bestaan
Ik voel me soms ook in de hemel inderdaad. Soms lijkt het gevecht over te zijn hierquote:
Ik blijf doorgaan totdat ik dat stadium ook heb bereikt!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Soms lijkt het gevecht over te zijn hier
Begrijp me niet verkeerd...maar als jij zo verlangt naar de hemel, ben je dan gewoon niet genoeg in staat om te genieten van het hier en het nu?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:28 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik voel me soms ook in de hemel inderdaad. Soms lijkt het gevecht over te zijn hier
Dan denk ik van. Ik ben er bijna. Nog ff. Maar waarschijnlijk duurt het nog wel ff. Zoals er altijd enig uitstel is.
Hemel op aarde. Een permanent gevoel van welbevinden. Als het aan mij ligt wordt ik 200 jaar oud of nog ouder. Onder ideale omstandigheden op aarde met mensen van vlees en bloed die niet eens hoeven te spacen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd...maar als jij zo verlangt naar de hemel, ben je dan gewoon niet genoeg in staat om te genieten van het hier en het nu?
Of begrijp ik je niet goed?
Is niet moeilijk. Ik denk dat het iedereen kan lukken. Het is ook inleveren en niet alleen nemen. Ik ben soms erg fel in reageren hier. Ook in het echt doe ik dat vaker. Omdat ik gewoon niet goed weet hoe het nu precies moet soms.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:30 schreef Maleficium het volgende:
[..]
Ik blijf doorgaan totdat ik dat stadium ook heb bereikt!
Dat klinkt wel heel erg aardig, maar de praktijk is anders:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Het niets moet alles mag princpe en lang leve de lol. Vooral het principe van niets moet en alles mag. En als er werk gedaan moet worden dan gaat het met plezier omdat het een hobby is. Werken als hobby later ook. En niet werken als verplichting en alleen om geld binnen te krijgen.
Maar waarom ben je dan niet tevreden met het werk? Foute baas, fout beleid binnen het bedrijf?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:23 schreef Maleficium het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel erg aardig, maar de praktijk is anders:
mijn werk is absoluut niet mijn hobby, maar juist de grootste storende factor in de beoefening van mijn hobby's. En ja ik verricht arbeid puur voor de centen; die verantwoording heb ik ten opzichte van m'n kids.
Plezier in mijn werk: soms, net zoals het soms regent en soms de zon schijnt,,,,
Hoe gaat dat dan in zjin werk?quote:Voor het slapen gaan ( ik heb ernstige slaapprobs ) gebruik ik nu mantra's...en ptoversnikkie wat werkt dat goed. Ik slaap al dagen als geen ander.
Luister naar nog een wijze raad, de staat die jij najaagt is niet te doen op deze aarde, niet continu igg...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:33 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hemel op aarde. Een permanent gevoel van welbevinden. Als het aan mij ligt wordt ik 200 jaar oud of nog ouder. Onder ideale omstandigheden op aarde met mensen van vlees en bloed die niet eens hoeven te spacen.
Ik bedoel een state of mind krijgen waar je nooit meer in stress zit. Gewoon, ontspannen. En dan hoeft het geen nirvana te zijn. Ontspanning kan ook genoeg zijn. Het draait me om stress dus. Stress waar ik altijd last van had, en angsten en gevoel dat te sterk was en nog meer zaken die niet in orde waren. Gewoon rustig leven dus. Helemaal in rust. En dan ook actief kunnen zijn in rust. De ideale balans ook wel. Yingyang? Of is dat weer te spacy voor jou ?
En dan geef ik erodome ook een beetje gelijk. Als je continu wilt presteren maak je jezelf gek. Maar dat komt bij mij gewoon door het karakter. Ik was altijd iemand die hoog wilde presteren. Vanaf jongs af aan. En dan wordt je tijdens studie ook nog aangemoedigd en op andere vlakken ook en dan word je dus een prestatie-gericht persoon.
Bij mij werkt dat presies andersom, deze jaag maatschappij voelt zo leeg voor me, ik heb er de grootste moeite mee me daarin te mengen, mee te doen in die prestatiedrang.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:35 schreef SHE het volgende:
Ah ok, scuzi..ik meende even iets anders uit je tekst te halen..
Couldn't agree with you more...en gek genoeg, dat presteren gaat me prima af ...maar dat ontspannen he...:') Het moeilijkste wat er is, rust vinden, althans dat vind ik.
maar goed, oefening baart kunst
De mens loopt te jagen omdat het zo is geweest altijd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij mij werkt dat presies andersom, deze jaag maatschappij voelt zo leeg voor me, ik heb er de grootste moeite mee me daarin te mengen, mee te doen in die prestatiedrang.
Moet mezelf daar echt toe dwingen, zal wel moeten aangezien ik hier in deze maatschappij leef, maar leuk ga ik het nooit vinden.
Ik zie mensen jagen en rennen, zonder ooit tot rust te komen en ik denk wat zonde dat ze de hartslag van de aarde niet kennen, dat prachtige ritme wat voor ons allen er is, waarin we behoren te lopen...
Dan denk ik, wat zoek je mens, wat jaag je na, kijk om je heen, je hebt al wat je zoekt als je maar tot rust zou kunnen komen, wees eens tevreden, wil niet altijd meer, neem de tijd eens te genieten van alle pracht die je gegeven is.
Behalve dat mijn hoofd vaak een warboel van gedachten en dagdromen is is rust vinden voor mij dodelijk simpel, ontspannen heb ik tot een kunst verheven
Ohhhhh cool zeg!!!quote:
Ik pak even de samenvatting hoor, alhoewel ik je gedachtengangen wel interressant vind om te lezen...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:50 schreef Dromenvanger het volgende:
Hebben ze je als kinds zijnde niet gejaagd gemaakt? Hebben ze wellicht nooit aandacht geschonken aan ontspanning? Maken ze van jonge kinderen al vroegtijdig stress-kanonnen en wordt die stress steeds groter naarmate je ouder wordt?
Is deze wereld dus fout ingericht? Waar het belangrijke niet op de voorgrond staat?
Ik vind je helder formuleren dus zo vaag vind ik je helemaal niet overkomenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik pak even de samenvatting hoor, alhoewel ik je gedachtengangen wel interressant vind om te lezen...
Als kind wordt je gejaagd gemaakt ja, het ene kind neemt dat sterker op dan het andere kind.
Je ziet het in de wereld, kinderen met overvolle agenda's die op hin 18de al een burnout krijgen of zelfs vroeger, altijd wat te doen, altijd druk...
Ontspanning, gewoon even niets doen wordt amper aangeleerd, dat is tijdverspilling en tijd is geld...
Kinderen die depri raken omdat ze de druk niet aankunnen, hoe afschuwelijker wil je het hebben?
Deze wereld is zeer zeker fout ingericht, we jagen naar meer en meer en meer, dat is economie...
Dit zie je ook in de mens, als het ene project is afgerond gebruikt het ongeduld van de mens dit project om een volgende te lanceren, exponentiele groei heet dat.
Helaas voeren we daarme de druk enorm op voor de aarde, we laten haar niet herstellen net zoals wij onszelf niet laten herstellen.
Of genezing plaats kan vinden binnen de huidige maatschappij ben ik nog niet over uit, we zullen eerst moeten bekijken waar we zo bang voor zijn dat we niet stil kunnen staan...
Waarom de mens zo nodig een wereld in een wereld moet scheppen, welke angst veroorzaakt het dat de mens de wereld zoals ze is niet accepteerd als de zijne...
Vrede, kalmte, rust in jezelf vinden is erg moeilijk in deze maatschappij, de maatschappij trekt je keer op keer terug in de maalstroom, ook je hele leven zit je er al in, het is zo normaal terwijl het eigenlijk zo abnormaal is....
Nou ja, vage shit komt er uit me, ik stop er even mee voordat er geen touw meer aan vast te knopen is
Over geld heb ik hele denkwijzes gehad. Ik vertel dat thuis vaker en dan lachen ze erom.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:31 schreef erodome het volgende:
Niet in dit systeem waar groei betekend dat anderen vertrapt worden, onze economie kan alleen bestaan door anderen een oor aan te naaien namelijk....
Onze economie groeit door onderdrukking van anderen...
Dat is een verkeerde insteek, het is gebasseerd op hebzucht, niet op voltooiing, het is tijd voor een verandering, de groei was niet slecht, maar het wordt hoog tijd voor de volgende stap, alleen ben ik bang dat geld daarvoor weg moet en dat zie ik niet gaan gebeuren.
Ik denk eerder dat het een soort van zelfhypnose was. Ik ken het gevoel.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar adrenaline tijdens meditatie, is dat mogelijk? Of ben ik nu fout bezig. Gisteren was het pure adrenaline bij mij. Een achtbaan rit was minder dan de trip van gisteren in de tunnelDe trip leek ook sneller te gaan dan een achtbaan. En wie weet kan die trip naar die andere wereld nog heftiger
Maar nogmaals weet ik niet of het meditatie was. Het leek erop. Het wegvallen in slaap maar dan alsof je in een achtbaan zit.
iig op de verkeerde manier.quote:Op maandag 27 maart 2006 02:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het een soort van zelfhypnose was. Ik ken het gevoel.
En als je mediteert zit je in de verkeerde richting in ieder geval..
In ieder geval niet voor niksquote:Op maandag 27 maart 2006 03:34 schreef petre86 het volgende:
ik heb ook een keer gemediteerd... en ik heb nog nooit zo lekker geslapen
Het moet ook niet hoor, het ligt er maar net aan hoeveel kwaliteit je in je leven wil of er van verlangt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:37 schreef SHE het volgende:
Nou, dat is knap hoor...ik heb een wereldbaan..eigenlijk altijd leuke banen gehad.
maar dat neemt niet weg dat ik alsnog een ontzettende tyfushekel aan werken heb. Als het niet zou moeten , dan zat ik allang met mijn reet in het zand schelpjes te tellen op 1 of ander nietszeggend eiland.
Gasho meditatie, een erg mooie...quote:Op maandag 27 maart 2006 03:11 schreef mg794613 het volgende:
[..]
iig op de verkeerde manier.
Kijk je houdt je vingerpunten op elkaar om te checken of je niet te geforceert bent met je meditatie.
je houdt ze lichtjes tegen elkaar. druk je te hard, dan moet je ontspannen. en andersom, want je moet ook niet in slaap vallen.
Thot --> Thothquote:Op zondag 2 april 2006 23:42 schreef totsy het volgende:
Wie kent er de Merkaba meditaie >? Die komt van Thot .
Gewoon proberen en vooral niet forceren, gedachte's gaan op ten duur gewoon stil worden, echt...quote:Op zondag 2 april 2006 21:16 schreef Asmodean het volgende:
ik probeer ook soms om te mediteren. Helaas kan ik mijn gedachten er nooit echt lang bijhouden.... iemand nog tips daarvoor? Vanavond iig nog maar eens proberen dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |