abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:31:57 #101
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36428787
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:16 schreef redguy2222 het volgende:
Nu werd ik toch even nieuwsgierig, heb mijn kuiten en bovenbenen even gemeten:

Kuiten: 49cm
bovenbenen: 62cm
Mijn bovenbenen zijn 72 cm (maar ik ben 1.90 dus dan schiet het nog niet op. En me kuiten zijn sinds kort (net dus) 42 en daar ben ik apetrots op. Want na 8 jaar groeien ze eindelijk. 3 Cm winst in 4 maanden tijd Biceps zijn 47,5, ik heb wel is gelezen dat je biceps en kuiten even dik moeten zijn voor de "juiste" verhouding.
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:10 schreef mister_popcorn het volgende:
bush ik geloof dat je vacuum stomach dingens moet doen...

http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5.htm

Ik doe ze ook wel eens, meer voor de oefening zelf dan dat ik 't echt nodig heb, maar als ik ze doe gooi ik wel mijn kont een klein stukje naar achter en leun dus met mijn bovenichaam een stukje naar voren, op de eoa manier voel ik ze dan beter.
Ik doe eigenlijk ook intrekken en dan aanspannen, wat niet wordt gedaan op die link.

Maar nou heb je iig een idee wat misschien zou kunnen helpen, over je voeding kan ik niet veel zeggen helaas.
Wordt je middeltje slanker met vacuums? Ik heb ze wel is gedaan, maar moet je dan door blijven ademen? Op zich is het wel een relaxte oefening, als je op de bus staat te wachten oid.

@LedZep: Die tate pressen voel ik wel goed volgens mij, deze oefening ga ik zeker vaker doen.
pi_36429289
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:31 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Mijn bovenbenen zijn 72 cm (maar ik ben 1.90 dus dan schiet het nog niet op. En me kuiten zijn sinds kort (net dus) 42 en daar ben ik apetrots op. Want na 8 jaar groeien ze eindelijk. 3 Cm winst in 4 maanden tijd Biceps zijn 47,5, ik heb wel is gelezen dat je biceps en kuiten even dik moeten zijn voor de "juiste" verhouding.
[..]
je zou best goedgelijk kunnen hebben met die kuiten en armen verhouding. bij mij zijn ze ook ongeveer evengroot. mijn armen zijn trouwens maar klein vergeleken met die van jou, 39.5 cm voor links en 39 cm voor rechts, ik ben dan wel 15 cm kleiner

trouwens, het ziet er naar uit dat ik 2 tot 3 weken niet kan/mag trainen omdat ik geen spanning mag hebben op mijn rechteronderarm. Is het verstandig om zoals gewoonlijk door te blijven eten of wordt dat teveel als vet opgeslagen? ik ben overigens best wel een ecto

2-3 weken niet trainen, damn dat wordt afkicken, my hard work
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_36433260
Ik heb de tate gisteren ook gedaan, beviel goed, helemaal omdat je naast je Triceps je borst ook wel een beetje traint en ik die twee groepen op maandag altijd combineer.
Vandaag trouwens ook Whey poeder besteld, XXL Nutrition. Ben benieuwd of ik er sneller door ga groeien...aangezien mijn borst nogal stagneert in groei. Dat wil zeggen, ik groei volgens mij wel qua spieren, maar niet in gewicht wat ik er aan kan zetten.
Drie weken geleden kon ik makkelijk 3 x 12 x 50kg (ja ik weet het, de getallen zijn nog niet zo heel erg bewonderenswaardig, maar als ik maar kan groeien vind ik het best) en gisteren amper 3 x 7 x 47,5 kg ofzo. Of die stang had een ander gewicht...moet ik nog ff uitzoeken vanavond.
pi_36433693
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:15 schreef Jurrio het volgende:
Ik heb de tate gisteren ook gedaan, beviel goed, helemaal omdat je naast je Triceps je borst ook wel een beetje traint en ik die twee groepen op maandag altijd combineer.
Vandaag trouwens ook Whey poeder besteld, XXL Nutrition. Ben benieuwd of ik er sneller door ga groeien...aangezien mijn borst nogal stagneert in groei. Dat wil zeggen, ik groei volgens mij wel qua spieren, maar niet in gewicht wat ik er aan kan zetten.
Drie weken geleden kon ik makkelijk 3 x 12 x 50kg (ja ik weet het, de getallen zijn nog niet zo heel erg bewonderenswaardig, maar als ik maar kan groeien vind ik het best) en gisteren amper 3 x 7 x 47,5 kg ofzo. Of die stang had een ander gewicht...moet ik nog ff uitzoeken vanavond.
hoeveel gewicht je drukt maakt op zich niet zoveel uit, zolang het maar effectief is. Ik heb ook heel lang op die gewichte staan blindstaren. Soms heb je gewoon een mindere dag wat aan verschillende factoren te binden is. Die stang zal wel niet verschillend aan gewicht zijn, als het een olympische stang is dan is die 20 kilo. train je al lang of begin je net eigenlijk? als je net begint dan komt het allemaal wat sneller namelijk en whey zal zeker wel helpen
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:32:06 #105
140141 ivosnivo
pi_36433772
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:15 schreef Jurrio het volgende:
Olympische stangen kunnen als ik me niet vergis varieëren van 20 tot 25 kg. Ik zou meer varieëren met gewichten voor je borst. BV 1 x 60kg zo vaak je kunt, daarna 1 x 50kg zo vaak je kunt, en daarna 1 x 45 kg zo vaak je kunt.
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:49 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

je zou best goedgelijk kunnen hebben met die kuiten en armen verhouding. bij mij zijn ze ook ongeveer evengroot. mijn armen zijn trouwens maar klein vergeleken met die van jou, 39.5 cm voor links en 39 cm voor rechts, ik ben dan wel 15 cm kleiner

trouwens, het ziet er naar uit dat ik 2 tot 3 weken niet kan/mag trainen omdat ik geen spanning mag hebben op mijn rechteronderarm. Is het verstandig om zoals gewoonlijk door te blijven eten of wordt dat teveel als vet opgeslagen? ik ben overigens best wel een ecto

2-3 weken niet trainen, damn dat wordt afkicken, my hard work
Ik zou gewoon netjes blijven door eten. En je kunt altijd je buik, benen, onderrug, peck deck (met gestrekte armen) blijven doen. Wat heb je precies voor blesure dan? Misschien kun je ook wel super licht blijven doortrainen.
En van 2 of 3 weken bijna niks doen val je echt niet mega terug ofzo hoor. Ja voor je gevoel waarschijnlijk wel, maar er zal niks schokkends gebeuren. En na 1 of 2 weken lekker trainen ben je zo weer op je oude gewichten.

Vandaag hamstrings gedaan, en ik ging de romanian deadlift weer doen. Normaal heb ik altijd heel veel last van me rug, maar ik had het nu maar heel eventjes, en heb nu al nergens meer last van. Volgens mij begint me onderrug eindelijk sterker te worden (ondanks me riem).
pi_36434127
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:32 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Olympische stangen kunnen als ik me niet vergis varieëren van 20 tot 25 kg. Ik zou meer varieëren met gewichten voor je borst. BV 1 x 60kg zo vaak je kunt, daarna 1 x 50kg zo vaak je kunt, en daarna 1 x 45 kg zo vaak je kunt.
[..]

Ik zou gewoon netjes blijven door eten. En je kunt altijd je buik, benen, onderrug, peck deck (met gestrekte armen) blijven doen. Wat heb je precies voor blesure dan? Misschien kun je ook wel super licht blijven doortrainen.
En van 2 of 3 weken bijna niks doen val je echt niet mega terug ofzo hoor. Ja voor je gevoel waarschijnlijk wel, maar er zal niks schokkends gebeuren. En na 1 of 2 weken lekker trainen ben je zo weer op je oude gewichten.

Vandaag hamstrings gedaan, en ik ging de romanian deadlift weer doen. Normaal heb ik altijd heel veel last van me rug, maar ik had het nu maar heel eventjes, en heb nu al nergens meer last van. Volgens mij begint me onderrug eindelijk sterker te worden (ondanks me riem).
ik heb een brandwond op mijn onderarm, was vandaag terug naar polikliniek en ik vroeg of ik ermee mocht of kan sporten. Zeiden beter van niet, omdat er dan spanning op zit en het minder mooi/goed heelt. maar merk zelf ook wel dat ik beter geen kract kan gebruiken, als ik mijn handen fijnknijp doet het al soms zeer. dus nu maar ff tonnetje worden met eten
pi_36434355
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:31 schreef ivosnivo het volgende:

Wordt je middeltje slanker met vacuums? Ik heb ze wel is gedaan, maar moet je dan door blijven ademen? Op zich is het wel een relaxte oefening, als je op de bus staat te wachten oid.
of het er echt slanker door wordt weet ik niet, maar het is gewoon wel een goede oefening, ik voel het echt goed in spieren die je geloof ik niet echt traint met normale buikspieroefeningen.

En ja ik adem wel door, nadat ik heb uitgeblazen, ingetrokken en heb aangespannen kan je wel 'n beetje doorademen.

En dan nog een vraag, houden mensen hier regelmatig een week rust? Ik zelf doe denk ik van de 6 weken er 1 rust houden. (of in ieder geval geen KT, wel 2x pw boksen, 1x squash en nog 1x tennis)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:53:04 #108
140141 ivosnivo
pi_36434457
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:50 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

of het er echt slanker door wordt weet ik niet, maar het is gewoon wel een goede oefening, ik voel het echt goed in spieren die je geloof ik niet echt traint met normale buikspieroefeningen.

En ja ik adem wel door, nadat ik heb uitgeblazen, ingetrokken en heb aangespannen kan je wel 'n beetje doorademen.

En dan nog een vraag, houden mensen hier regelmatig een week rust? Ik zelf doe denk ik van de 6 weken er 1 rust houden. (of in ieder geval geen KT, wel 2x pw boksen, 1x squash en nog 1x tennis)
Ik neem zo min mogelijk rust, omdat ik verslaafd ben aan sporten. Ik weet de voordelen van af en toe een week rust. Maar ik kan het gewoon niet. Daarom had ik het puike plan om 1 week in de maand rustig aan te gaan trainen met lichte gewichten. Maar zelfs dat kan ik niet, omdat er een schakelaar in me hoofd om gaat als ik de sportschool binnen kom en dan moet alles maximaal

Hehehehe, ik ken genoeg mensen die 2x pw boksen, 1x squash en nog 1x tennis totaal niet zien als rust
pi_36437647
[quote]Op dinsdag 28 maart 2006 11:31 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

[..]

Damn dat zijn flinke bovenbenen ! Zojuist mijn armen ook maar gemeten, mijn zielige wielrenarmpjes zijn 39cm in omtrek
pi_36437945
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:29 schreef redguy2222 het volgende:
[quote]Op dinsdag 28 maart 2006 11:31 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

[..]

Damn dat zijn flinke bovenbenen ! Zojuist mijn armen ook maar gemeten, mijn zielige wielrenarmpjes zijn 39cm in omtrek
39cm is toch niet zielig als je, pak'm beet, 10% vet hebt.
Erica Terpstra zal waarschijnlijk altijd grotere bovenarmen hebben... so-be-it...
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_36437984
Hehe, dat is waar, naja mijn vet-% zit op moment op 12%, maar ik eet dan ook als een idioot, kilo's vliegen er aan.
pi_36438232

Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:05:45 #113
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_36438802
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:47 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Welk merk whey heb je dan?
ok ben echt een complete noob / newbie wat dit betreft.

body builden.. nou niet echt van toepassing,
ik fitness zo'n 3x in de week (alle 3 de keren volle programma) en qua voeding wil ik er wel wat meer op gaan letten.

maar wat is whey?
dus...
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:12:35 #114
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_36439001
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:56 schreef BushRanger het volgende:
Mijn kuiten zijn 39 cm en mijn bovenbenen 57 cm en dat vind ik toch vrij dun hoor! Ik heb altijd veel gefietst, wielrennen en postbode, maar ik probeer alles nu toch wat zwaarder te krijgen. Ben sinds een paar weken begonnen met squaten en dat voelt toch wel goed voor m'n bovenbenen, heb het idee dat ze zeker al groeien. Ondanks dat ik nog maar 120 pounds squat! Doe daarna trouwens ook nog 140 pounds leg extension.
dat is?
dus...
pi_36439083
Whey zijn 'snelle' eiwitten, dus je dus gebruikt 's morgens en vlak na je training om de eiwit voorraad weer aan te vullen.

Squat is een oefening om je bovenbenen te versterken.
pi_36439149
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:29 schreef redguy2222 het volgende:

de mijne zijn ook rond de 39, nu zijn we beiden zielig al valt dat wel mee
pi_36439180
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:17 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

de mijne zijn ook rond de 39, nu zijn we beiden zielig al valt dat wel mee
Ik heb bijna altijd wel de dikste armen alsi k met wielrennertjes op tochtjes ga dus dat scheelt, wat is jou excuus?
pi_36439338
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:18 schreef redguy2222 het volgende:

[..]

Ik heb bijna altijd wel de dikste armen alsi k met wielrennertjes op tochtjes ga dus dat scheelt, wat is jou excuus?
ik ben klein, ik ben maar 1.76m dan lijken ze groter
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:01:24 #119
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_36440529
Ok, dank je voor je antwoord RG
zullen nog wel meer noob vragen komen

dit is mijn programma die ik 2 a 3x per week doe..

als ik spelfouten maak, corrigeer me maar

* 1x15 -- 20 KG 1x12 -- 22,5 KG 1x10 25 KG
Vertical row 1x15 -- 32,5 KG 1x12 -- 37,5 KG 1x10 40 KG
Chest press 1x15 -- 55 KG 1x12 -- 60 KG 1x10 65 KG
Pek dek flys 1x15 -- 30 KG 1x12 -- 35 KG 1x10 37.5 KG
Pull over 1x15 -- 45 KG 1x12 -- 50 KG 1x10 55 KG
Lat machine 1x15 -- 25 KG 1x12 --27.5 KG 1x10 30 KG
Pulley 1x15 -- 40 KG 1x12 -- 45 KG 1x10 50 KG
Abdominal crunch rom 1x15 -- 35 KG 1x12 -- 40 KG 1x10 45 KG
** 1x20 -- 20KG 1x15 -- 22,5 1x15--25KG

en dan afsluitend met 2 oefeningen aan zo'n toren,
voor triceps 2 'stukken touw' zeg maar, naar beneden trekken.
voor biceps zo'n 'balkje' omhoog trekken. (damn kan op behoorlijk wat woorden niet komen)

* = schouderoefening, omhoogduwend tot even boven schouderhoogte, niet helemaal omhoog dus... maar toch wel cm 10 a 15 schat ik.

** buikspieroefening, waarmee je ronddraait..
tis veel voor de zijkanten zeg maar..

mocht ik zo de juiste namen kan bedenken zal ik deze invullen

waarom ik dit post?
lever maar (positieve) kritiek

Benen doe ik amper..
ik fiets meestal heen en terug 2x 20 min.
en ik voetbal 2x per week.
dus...
pi_36441687
OK, daar gaan we !

Aangezien je dit hier post ga ik er van uit dat je massa wilt gaan kweken dan zou ik iets minder herhalingen doen, ipv die 12 á 10 die je nu doet terug naar max 7 ofzo.
En als je echt je benen wilt trainen dan zul je aan krachtraining moeten doen ipv cardio, want fietsen + voetbal is cardio in princiepe, en zo goed als nutteloos voor kracht en massa, of je moet al steeds interval/sprinttraining doen op je fiets, maar dat betwijfel ik.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 19:09:54 #121
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_36442355
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:46 schreef redguy2222 het volgende:
OK, daar gaan we !

Aangezien je dit hier post ga ik er van uit dat je massa wilt gaan kweken dan zou ik iets minder herhalingen doen, ipv die 12 á 10 die je nu doet terug naar max 7 ofzo.
En als je echt je benen wilt trainen dan zul je aan krachtraining moeten doen ipv cardio, want fietsen + voetbal is cardio in princiepe, en zo goed als nutteloos voor kracht en massa, of je moet al steeds interval/sprinttraining doen op je fiets, maar dat betwijfel ik.
wil idd wat spieren kweken,
en beenspieren vind ik wel best zo
en een groter aantal herhalingen is voor conditie van je spieren?
en een groter gewicht voor de kracht (= massa ?) van je spieren?
dus...
pi_36443774
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:09 schreef marc1982 het volgende:

[..]

wil idd wat spieren kweken,
en beenspieren vind ik wel best zo
en een groter aantal herhalingen is voor conditie van je spieren?
en een groter gewicht voor de kracht (= massa ?) van je spieren?
Thou shall squat till you die!

Zoals ik al zei, benen trainen = verhoging groeihormoon = grotere biceps.

De richtlijn is 1-5 herhalingen voor kracht, 6-10 voor massa en daarboven meer conditie. Maar met 3 herhalingen zal je ook wel massa pakken, met 7 ook wel kracht en met 12 ook wel massa, maar blijf het liefst onder de 10 iig.
pi_36443810
O ja, en verspil niet te veel tijd met isolatie shizzle zoals biceps curls, maar doe vooral veel: squatten, deadliften, bankdrukken, roeien (bij voorkeur met barbell) en andere compounds (=oefeningen waarbij een combinatie van spieren gebruikt wordt)

Daarvan word je sterk én groot.
pi_36444038
Interessant artikel over de (on)zin van verzadigd vet en hart- en vaatziekten:

http://www.niburu.nl/index.php?showarticle.php?articleID=11614
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:11:58 #125
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_36444402
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:53 schreef LedZep het volgende:

[..]

Thou shall squat till you die!

Zoals ik al zei, benen trainen = verhoging groeihormoon = grotere biceps.

De richtlijn is 1-5 herhalingen voor kracht, 6-10 voor massa en daarboven meer conditie. Maar met 3 herhalingen zal je ook wel massa pakken, met 7 ook wel kracht en met 12 ook wel massa, maar blijf het liefst onder de 10 iig.
easy dude
ben totaal geen pro,
en meeste van de dingen die je roept snap ik niet veel van

ok..
1) squat ? lees het in dit topic voor het eerst, nog nooit van gehoord, maar wou niet meteen teveel 'domme' vragen stellen

2) benen trainen voor betere spier ontwikkeling in rest van lichaam?
mmm jij zal het beter weten dan ik, maar het klinkt... ehm twijfelachtig.. no offence uiteraard..

3) waarom onder de 10 blijven?
zodat ik dan meer gewicht zal redden?
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:54 schreef LedZep het volgende:
O ja, en verspil niet te veel tijd met isolatie shizzle zoals biceps curls, maar doe vooral veel: squatten, deadliften, bankdrukken, roeien (bij voorkeur met barbell) en andere compounds (=oefeningen waarbij een combinatie van spieren gebruikt wordt)

Daarvan word je sterk én groot.
isolatie shizzle?

deadliften.. (even googlen.. wel van gehoord...)

bankdrukken, ik doe dat op apparaat.. chest press..
ook omdat ik vaak (bijna altijd) alleen ga..
heb wel vrienden die ook op fitness zitten, maar komt nooit lekker uit met tijden, zeker niet meerdere keren in de week..

roeien.. he! een woord dat ik in 1x gebruik..
maar ehm barebell?

kom niet echt intiligent over zo he?

[ Bericht 28% gewijzigd door marc1982 op 28-03-2006 20:17:22 ]
dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')