quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:33 schreef Merisse het volgende:
Wat betreft een donatie namens Fok, vind ik persoonlijk wel mooi want we vormen tenslotte één community.
Neuh, maar ik kan me goed voorstellen dat als je die achtergrond niet hebt en je er niet prettig bij voelt (wat ik me ook kan voorstellen hoor) dit soort dingen belachelijk vindt. En als je het gewoon leest ziet het er natuurlijk ook wel een beetje krom uit, maar voor Esther en Jeroen zal het wel duidelijk zijn, en daar gaat het om.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:17 schreef Githa het volgende:
Maar ook als je geen christelijke achergrond hebt hoef je toch nog niet zo hard te oordelen. Bright poste die zin met alle goede bedoelingen, om zoveel mogelijk troost te bieden en dat doet hij natuurlijk op een manier waarop hij zelf getroost zou willen worden.
Ik denk dat zelfs iemand met verdriet de oprechtheid en medeleven uit die zin kan halen. Ik vind het triets dat hier altijd en eeuwig wel iemand een ander de grond in moet trappen. Ja, zo komt het op mij over. En jammer genoeg gebeurd dat alijd tegen de mensen waarvan ik denk dat ze het oprechtst zijn.
Ik probeer me in discussies als deze vaak afzijdigte houden , maar dat houd een keer en helemaal als men commentaar denkt te moeten maken over woorden van troost!
echt, ik vind dát te erg voor woorden!
Ik denk alleen dat de niet-gelovigen niet zozeer gekwetst zullen zijn door de uitspraak van Bright. Je kunt het belachelijk vinden, onbegrijpelijk, stom, wat dan ook. Maar word je erdoor gekwetst? Andersom is dat wel eerder zo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik snap best dat Bright het anders bedoelt omdat hij een heel andere belevingswereld heeft als niet gelovigen zoals ik. Ik denk echter wel dat hij er beter over had kunnen nadenken, omdat er mensen zijn die meelezen. Net als dat ik ik dat topic niet ga zeggen: er is niks na de dood. Dat is miíjn opvatting, maar ik weet dat ik andere mensen, met een andere belevingswereld, er mee kan kwetsen. Omdat ik daarmee het bestaan van hun God ontken. En dat is onnodig grievend.
sugar, ik vind juist wel dat het beide kanten op hetzelfde is. het gaat om het 'opleggen' van jouw wereldbeeld aan een anderen, en nog wel over zo'n belangrijk onderwerp als diens eigen kind. maar aangezien esther en jeroen -dacht ik- ook gelovig zijn was het misschien een weloverwogen woordkeuze.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:28 schreef Sugar het volgende:
Ik denk alleen dat de niet-gelovigen niet zozeer gekwetst zullen zijn door de uitspraak van Bright. Je kunt het belachelijk vinden, onbegrijpelijk, stom, wat dan ook. Maar word je erdoor gekwetst? Andersom is dat wel eerder zo.
Ja, ik bedoel ook dat Esther en Jeroen het waarschijnlijk wel in het juiste licht kunnen plaatsen voor henzelf. Ze zijn in ieder geval gelovig.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:39 schreef bixister het volgende:
sugar, ik vind juist wel dat het beide kanten op hetzelfde is. het gaat om het 'opleggen' van jouw wereldbeeld aan een anderen, en nog wel over zo'n belangrijk onderwerp als diens eigen kind. maar aangezien esther en jeroen -dacht ik- ook gelovig zijn was het misschien een weloverwogen woordkeuze.
No Nickquote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:51 schreef No Nick het volgende:
[quote van edit]
dat bedoelde ik dus ook Moussyquote:Op donderdag 23 maart 2006 18:18 schreef Yoni het volgende:
Dutch, ik denk dat lady-wrb bedoelt dat we, in plaats van 'gewoon' een donatie, kunnen regelen dat 'ons' geld voor iets speciaals gebruikt wordt op de Kempenhaege. Dus dat er dan bv. een speeltoestel komt, wat helemaal door Fok-mensen gedoneerd is.
Zoiets heb ik ook, ik prik er maar door heen, ieder woordje van troost lijkt me wel prettig, tot het opgedrongen wordt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:21 schreef coolbabe het volgende:
Ik vond de tekst van Bright helemaal niet beledigend, maar dat kan ook zijn dat ik aan zulke teksten gewend ben door mij bijzonder Christelijke familie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |