Hoe heten die krengen dan?quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:19 schreef timmeeeh het volgende:
ja in de spreektaal blijft het toch wel negerzoen
ook al staat het op de verpakking anders..
geen id, maar ze zullen toch iets op de verpakking moeten zettenquote:
Op de verpakking komt alleen "zoen(en)" te staan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:21 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
geen id, maar ze zullen toch iets op de verpakking moeten zetten
Jodevetquote:Op donderdag 23 maart 2006 08:35 schreef XiChico het volgende:
Jodekoeken.
De Michael Jackson variant. Helemaal Topquote:Op donderdag 23 maart 2006 08:43 schreef gebruikersnaam het volgende:
je hebt trouwens ook witte negerzoenen.
zwart geld is al jaren verboden, evenals witte sneeuw...quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:28 schreef Windsurfbart het volgende:
De Negerzoen moet blijven. Belachelijk dat zoiets moet gebeuren.
De volgende slachtoffers :
Zwarte Piet,
Witte Chocolade,
Blanke Vla,
Witte Kerst,
Zwart Zaad,
Zwarte cijfers,
Witbrood
quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:42 schreef gebruikersnaam het volgende:
en de bond tegen tutoieren is tegen het geruik van jet woord kabeljouw. ze pleiten daarom ook voor kabeluw
quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:58 schreef NorthernStar het volgende:
Bokkepootjes is ook best wel een belediging voor homo's.
Ik vreet ze niet meer. Ik hoef geen buys zoenen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:01 schreef The6thgate het volgende:
die dingen moet ik ook weer eens kopen eigenlijk. al superlang niet meer gehad
Zullen ze vreselijk vinden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:03 schreef RedFever007 het volgende:
Ik zal ze eens even een mail gaan sturen dat ik never meer negerzoenen (of whatever) van hun koop![]()
Buys![]()
Whehehe, en dan lachen ze hem vierkant uit en pleegt-ie zelfmoord.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:17 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vertellen dat dat ook niet meer kan, omdat er geen negerzoenen meer zijn.
Eigenlijk moeten we dat allemaal doenquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:17 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vertellen dat dat ook niet meer kan, omdat er geen negerzoenen meer zijn.
Overigens, voor ideeën wilde ik even hier naar toe verwijzen: Een originele zelfmoordquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:19 schreef Furious het volgende:
[..]
Whehehe, en dan lachen ze hem vierkant uit en pleegt-ie zelfmoord.![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, dat stigmatiseerdquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:42 schreef Djeez het volgende:
Ik ben bang dat zwart-wit straks ook niet meer onder die naam mag worden verkocht...
Ik moest wel even lachenquote:mopje
Er rijdt een vrachtwagen met negerzoenen en 2 echte negers over een weg. Plotseling vliegt de vrachtwagen uit de bocht en alle negerzoenen en de 2 echte negers liggen op straat. Dan stapt er een dom blondje uit haar auto en begint alle negerzoenen plat te trappen. Stapt er iemand anders uit de auto en die vraagt waarom het domme blondje dat doet. Zegt dat domme blondje: Help liever even mee want er zijn al 2uitgekomen.
Het gastenboek is under constructionquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:16 schreef RedFever007 het volgende:
Deze motherfuckers zitten erachter:
http://www.stichtingeerenherstel.nl/index.php?id=375
Teken allemaal ff het gastenboek , zal ze leren![]()
Haha ik vrees dat het zover nog gaat komen. En dan krijgen we het:quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:39 schreef Goofup het volgende:
Dus als "neger" wordt je nu officiëel uit de supermarkt geweerd?
Toen was er toch iets met de jodenkoeken of niet?quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:12 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik zeg 1 ding menschen: 1930 - 1945
whehehehehehequote:Op donderdag 23 maart 2006 12:16 schreef RedFever007 het volgende:
Deze motherfuckers zitten erachter:
http://www.stichtingeerenherstel.nl/index.php?id=375
Teken allemaal ff het gastenboek , zal ze leren![]()
uit datzelfde gastenboek
[..]
Ik moest wel even lachen![]()
bwhahaquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Straks mag je ook niet meer negeren maar moet je Allochtonen
Die worden straks geld waard.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:11 schreef Maraca het volgende:
Nu het nog gewoon op de verpakking staat![]()
bron: AdFormatiequote:
‘Naam snoep jodenvet antisemitisch’
De herintroductie van de ouderwetse snoepsoort jodenvet heeft tot felle reacties geleid. 'De naam jodenvet voor snoepgoed doet denken aan het uitbraden van joden. Dat kan dus echt niet.'
Dat zegt Ronnie Naftaniel, directeur van het Centrum Informatie en Documentatie Israël, in het Algemeen Dagblad.
Jodenvet, harde zoetigheid gemaakt uit aardappelzetmeel, is recentelijk opnieuw op de markt gebracht door importeur Leo Smetsers uit Oirschot. Naftaniel: 'Toen Jamin in Amsterdam jodenvet ging verkopen, kregen we tientallen telefoontjes van mensen die zeer geëmotioneerd reageerden. Het is een buitengewoon kwaadaardige en onsympathieke benaming.'
Jamin reageerde volgens Distrifood direct op de klachten van het Centrum en veranderde de naam in borsthoning, zoals jodenvet boven de rivieren altijd al heette. Ook importeur Smetsers is overstag. 'We kregen op een gegeven moment zelfs brieven van boze klanten. Van andere winkeliers hoorden we dat ze werden bedreigd, omdat ze jodenvet in de etalage hadden liggen. Tja, dan is de maat wel vol', zegt Smetsers in het AD.
De verkoop is wel een succes met al bijna dertigduizend kilo in twee maanden tijd. Het product was vijftien jaar lang niet in Nederland verkrijgbaar.
De ophef over jodenvet komt kort na de commotie rond de negerzoen, die oplaaide na een brief die de stichting eer- en herstelbetalingen slachtoffers slavernijverleden Suriname stuurde aan de fabrikant van Buys negerzoenen, Van der Breggen in Tilburg. Die gaat in maart 2006 de gevoeligheid van de naam negerzoen onderzoeken.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:18 schreef vethard het volgende:
Het is gewoon één grote reclame stunt. Van Buys zelf.
Je zou het denken ja, ik kan me voorstellen dat men nu nog even snel een doos met de oude naam wil kopen ter herinnering.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:18 schreef vethard het volgende:
die dozen zijn straks veel geld waard!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:39 schreef LomarVe het volgende:
[..]
Je zou het denken ja, ik kan me voorstellen dat men nu nog even snel een doos met de oude naam wil kopen ter herinnering.![]()
Nu ik erbij nadenk.. ik heb wel zin en die *****zoenen.![]()
Ik vind 'Buyszoenen' niet lekker articuleren, dus die benaming gaat bij mij sowieso het ene oor in en bij het ander eruit.![]()
Leuk matig, heel matigquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:07 schreef Hi_flyer het volgende:
[knip]
Zegt de Belg: "Help snel mee met kapotmaken, er zijn er al twee uitgekomen!"
![]()
Dat vind ik nou echt zo smerig!!quote:
Dat zeg je nou voor de gein, maar in de Metro stond een interview met de voorzitter van de commissie voor Schadeherstel voor de Slavernij (ofzo) die serieus beweerde dat de term neger beledigend was, want het was nml afgeleid van negeren. En dat impliceerde dan weer dat negers inferieur zouden zijn, dus dat je ze best kon negeren. Volgens mij is dat hele verhaal bullshit, en ethymologisch onjuist. Als neger afkomstig was van negeren, dan had bij negeren de klemtoon wel op de 1e en niet op de 2e lettergreep gelegen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Straks mag je ook niet meer negeren maar moet je Allochtonen
Je hebt helemaal gelijk:quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zeg je nou voor de gein, maar in de Metro stond een interview met de voorzitter van de commissie voor Schadeherstel voor de Slavernij (ofzo) die serieus beweerde dat de term neger beledigend was, want het was nml afgeleid van negeren. En dat impliceerde dan weer dat negers inferieur zouden zijn, dus dat je ze best kon negeren. Volgens mij is dat hele verhaal bullshit, en ethymologisch onjuist. Als neger afkomstig was van negeren, dan had bij negeren de klemtoon wel op de 1e en niet op de 2e lettergreep gelegen.
Ik denk dat het woord neger eerder afkomstig is van het woord "niger", wat Latijn is voor "zwart". Neger betekent dus gewoon zwarte, ook weer zo'n beladen woord, maar ik zie niet in waarom dat beledigend is. Dat is hun huidskleur toch? Als ze mij blanke noemen, of witte, ben ik toch ook niet beledigd?
quote:In de rubriek Even vragen aan (AD, 21 mei), maakt Djehuti Ankh Kheru bezwaar tegen het woord neger. Dit woord komt van het latijn niger, betekent zwart of donker. Ook negro komt van niger. Een woord kan een vervelende nasmaak krijgen, zoals is gebeurd met het Amerikaanse nigger, een verbastering van negro. Nigger werd, tenslotte, alleen nog maar denigrerend gebruikt. Dat geldt niet voor neger, daar hangt het er maar van af wie het gebruikt en met welke intentie. Is het nu zo'n verbetering om neger af te schaffen, uit de Van Dale te schrappen zelfs. Dat woordenboek verklaart alleen. Mof staat er ook nog in. En smous. Moeten we de taal `zuiveren', uitsluitend omdat woorden bijbetekenisen kunnen hebben die onaangename associaties oproepen? Hoever zullen we met deze onzin gaan? Het kwaad zit niet in woorden, maar in eventuele achterliggende bedoelingen.
Pssst.. doosje kopen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:42 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
die dozen zijn straks veel geld waard!
![]()
Racist!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:14 schreef Maraca het volgende:
[..]
Pssst.. doosje kopen?![]()
Heb de negerzoenen wel opgegeten..![]()
Ben jij een kloon of serieus?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:33 schreef Helmi__ het volgende:
Jha dom toghh ! ze gaan nu buyszoenen hete ffs0.
mJa is tgh niet beledigend vr de negerss ffwel dn?
xx Helmii
Holy shit!!! {niet racistisch bedoeld uiteraardquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:17 schreef grindtegel het volgende:
zie ook:
'Negerzoen' ligt onder vuur
en voor de site van de wijze heren:
http://www.stichtingeerenherstel.nl/
gastenboek is al aardig volgespamt
edit: redfever was me net even voor
lolquote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:14 schreef Maraca het volgende:
[..]
Pssst.. doosje kopen?![]()
Heb de negerzoenen wel opgegeten..![]()
Of je zoekt eerst een sponsor en dan laat je mensen bestellenquote:Op maandag 27 maart 2006 23:35 schreef yohan.nl het volgende:
Negerzoen-stickeractie?
http://negerzoen.yohan.nl
Ik heb medelijden met die man, die heeft echt hulp nodig.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Artikeltje in de AD vandaag, met die kansloze woordvoerder van die stichting
klik
Hij ziet er in ieder geval uit alsof 'ie teveel negerzoenen heeft gegetenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met die man, die heeft echt hulp nodig.
Die man heeft echt serieus hulp nodig. Hoe vaak moet hij gecorrigeerd worden voordat hij het zelf snapt?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Artikeltje in de AD vandaag, met die kansloze woordvoerder van die stichting
klik
Mengele-zoenquote:Zo zou ik ook nooit een Mengele-zoen kopen, omdat ik tijdens het eten aan de holocaust zou worden herinnerd.
Die kerel neemt het leven veel te serieusquote:"Het gaat ons er niet om moeilijk doen, we willen alleen meer adem om te kunnen leven. Ik noem mezelf een zwarte, omdat ik dat ben, maar vind het jammer dat het ook iets negatiefs oproept. Zwart geld, zwart zaad, zwartrijden. Ik probeer zulke termen altijd te vermijden door het crimineel geld te noemen en te omschrijven dat iemand geen kaartje bij zich heeft. Zo zie je dat de strijd om te overleven emotioneel zwaar is. Heel zwaar, kan ik wel zeggen.’’
Ja dat heb je al in een aantal plaatsen hč? Daar zijn het blauwe pieten want zwarte pieten is discriminerendquote:Op donderdag 23 maart 2006 08:09 schreef Megumi het volgende:
Vindt de naamsaanpassing ook onzin. En let op. Straks is zwarte piet aan de beurt.
Oh męn! Wie verlost hem?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dit ook:
[..]
Die kerel neemt het leven veel te serieus
Stond er niet eerst op die site dat je ze op dozen in supermarkten moest plakken?quote:let op: plak de stickers alleen op dozen die je eigendom zijn
Goede actiequote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:00 schreef yohan.nl het volgende:
2500 stickers binnen gekregen.
Wie plakt er mee?
http://negerzoen.yohan.nl
Het gaat om het principe en de belachelijke houden van stichting eerheerstel.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:26 schreef Kleine_Jelle het volgende:
Een negerzoen blijft een negerzoen, wat boeit mij het wat een of andere pauperfabrikant op het doosje zet.
Prima. We hoeven niet in elk levensmiddel te benadrukken dat het van de Yanks komt. Het staat al groot genoeg op flessen cola e.d.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:40 schreef DaMook het volgende:
filet american is bij mij op het werk ook al aangepastIk moest een broodje filet bestellen ipv een broodje filet american
.
Helemaal mee eens, ik ken niemand die bij dit woord een of ander rascistische ondertoon weet te vinden, erg kansloos!quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:08 schreef Roolio het volgende:
De negerzoen wordt nu definitief geen negerzoen meer genoemd. Omdat te veel mensen het beledigend vinden. Zoals de mensen van de stichting die nog steeds genoegdoening wilt voor de slavernij enzo.
Negerzoen moet dus gewoon negerzoen blijven!
Negerzoen
[afbeelding]
Klopt. Heel uitgekookt dit.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:18 schreef vethard het volgende:
Nogmaals mensen:quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:40 schreef Manono het volgende:
WAAROM heet de nieuwe negerzoen Buys zoen en geen CHOCO zoen (logisch idee van mijn moeder!)
waarom niet gewoon chocozoenen dus?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:43 schreef m021 het volgende:
Nogmaals mensen:
ZE HETEN NIET 'BUYSZOENEN'
De nieuwe naam is gewoon 'zoenen'.
Weet ik ook niet. Ik heb wel eens een doos b-merk negerzoenen gekocht, die heetten inderdaad chocozoenen. Waarschijnlijk lidl/aldi o.i.d.quote:
quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:58 schreef Eveli het volgende:
"Zet "negerzoen" in je MSN-nickname uit protest tegen de naamsverandering"
Het was leuk tot de melkboer.quote:Op donderdag 6 april 2006 09:56 schreef milagro het volgende:
http://media.putfile.com/Niggar-Family-from-DC-SHOW
![]()
oh ik heb juist daarom erg gelachenquote:
quote:Dave Chapelle's most memorable skit is the one in which he plays Clayton Bigsby, a white supremacist who is both blind and black, only he doesn’t know he is black because no one ever told him.
Angel kisses? Nee dat vind ik beledigend voor mensen die niet in engelen geloven.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:04 schreef doppelgänger het volgende:
smiths chips -> lays chips
raider -> twix
negerzoenen -> buys zoenen/angel kisses
who cares
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |