Bij een rechtse overheid komt het volk eengezind tegen 'die overheid'.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:21 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Maakbaarheid door de gemeenschap, georganiseerd van onderop i.p.v. bovenaf, dat is veel duurzamer dan een te grote overheid, dat belast het sociaal contract teveel, waardoor er vroeger of later altijd weer een reactie komt die allerlei via de overheid ondernomen initiatieven weer ongedaan maakt.

Ik denk niet dat hij zichzelf bedoelde.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:22 schreef The_Dijkstra het volgende:
Die zullen ze ook niet delen. Je zult er zelf wat voor moeten doen, mafkees.

Ik heb het hier over het delen van welvaart, inplaats van uitbuiting of zelfs slavernij, en niet over het "profiteren" van een uitkering, waar rechtse mensen meteen aan denken wanneer je het over delen hebt ...Dijkstra.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:22 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
En dat zullen ze ook niet delen. Je zult er eerst zelf wat voor moeten doen, mafkees.
Anders zou niemand geen moeite meer doen...

Hier staa in nette bewoording : Brood en Spelen voor het volkquote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:23 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Bij een rechtse overheid komt het volk eengezind tegen 'die overheid'.
Bij een linkse overheid ontstaat er deels ook indivudialisme, omdat ze niks meer hoeven doen, de linkse overheid zorgt daar toch wel voor.

En terecht.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:31 schreef McCarthy het volgende:
kritiek op andere bevolkingsgroepen wordt nogal makkelijk als racisme geinterpreteerd hier.

Natuurlijk niet, wil jij soms beweren dat er geen verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen? Die zijn er wel degelijk, soms met negatieve gevolgen. Dan mag daar best gefundeerde kritiek over geuit worden.quote:

Niet per definitie toch?quote:

Zeggen dat moslimfundamentalisme gevaarlijk is wordt dan ook regelmatig door links van een racismesticker voorzien.quote:

Ga nu terug naar de eerste pagina van deze discussie, en lees wat ik daar schreef.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeggen dat moslimfundamentalisme gevaarlijk is wordt dan ook regelmatig door links van een racismesticker voorzien.
Ik wist niet dat moslims een ras waren.

Done. En nu?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 02:00 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ga nu terug naar de eerste pagina van deze discussie, en lees wat ik daar schreef.

Sorry trouwens, het was pagina 2, mijn fout. (Als je niet ingelogd was, in ieder geval.)quote:

Dat wil ik dus ook nog steeds weten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:57 schreef Sickie het volgende:
Waaruit blijkt trouwens dat "linkse" users minder vaak over de schreef gaan? Is dit een feit of komt het uit de duim van de TS?

Lees de OP nog een keer.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:57 schreef Sickie het volgende:
Waaruit blijkt trouwens dat "linkse" users minder vaak over de schreef gaan? Is dit een feit of komt het uit de duim van de TS?

Maar de kogel komt altijd van linksquote:

Ok, vertel eens even welke Linkse partij duidelijk stelt dat zij onze grondrechten wil aantasten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar zie je nu waar de vergelijkingen tussen Wilders en Hitler op gebasserd zijn? Overigens weet ik niet of jij daar aan mee deed.

Voor zover ik weet is er geen linkse partijd die dat openlijk stelt (alhoewel wijzigingen van de grondwet voor sommige plannen onvermijdelijk zijn). Je punt?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, vertel eens even welke Linkse partij duidelijk stelt dat zij onze grondrechten wil aantasten.

Je kijkt een beetje door een éénzijdige linkse bril!quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:48 schreef Ryan3 het volgende:
...van de policy van Fok! en 'rechtse' users niet???
Zou ik toch weleens een antwoord op willen hebben (evt.). En rot op over dat Fok! links zou zijn, want de meerderheid is dat absoluut niet en hoe dat in de crew ligt dat weet ik niet.
Vraag is dus eigelijk: zijn de rechtse users op 1 of andere manier tegenwoordig de echte politieke provocateurs geworden en hebben zij die avantgarde positie overgenomen van links of zijn het gewoon vervelende rotzakken, die op geen enkele andere site lang geduld zouden worden..
Kortom wat beweegt een ieder??? (Ik bedoel, iedereen weet dat sommige uitspraken niet geduld worden hè. )

Bijna ieder idee van D66 (okay, niet geheel een 'linkse' partij, maar toch) is enkel uitvoerbaar door een grondwetwijziging ...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, vertel eens even welke Linkse partij duidelijk stelt dat zij onze grondrechten wil aantasten.

UIt de grondwet:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik betaal tot 52% belasting, terwijl de meeste mensen minder betalen, dus we worden niet gelijk behandeld. Rechtse partijen willen een flat-tax= gelijk voor iedereen, linkse partijen willen het nog ongelijke maken, door de belasting nog verder te verhogen.quote:De Nederlandse grondwet begint met een gebod en een verbod. Het gebod houdt in dat allen die zich in Nederland bevinden in gelijke gevallen gelijk moeten worden behandeld

Een grondwetswijziging betekent niet per definitie een wijziging van grondrechten. De grondwet bestaat niet alleen uit grondrechten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Bijna ieder idee van D66 (okay, niet geheel een 'linkse' partij, maar toch) is enkel uitvoerbaar door een grondwetwijziging ...
tot nu toe is het al meermaals voorgekomen dat het daar ook op vastloopt en D66 in zijn hemd wordt gezet, meestal vanuit 'politieke spelletjes' (nacht van Wiegel, het tegenstemmen van de PVDA-fractie in de eerste kamer tegen de verkiesbare burgemeester, terwijl ze eigenlijk voor waren, maar om het kabinet dwars te zitten) ...
het is onzin om te beweren dat een politieke partij helemaal geen grondrechten zou mogen wijzigen, juist omdat dat zeker ook een taak is voor de politiek ...
de vraag is hooguit of een wijziging gezien kan worden als verbetering of als een 'aantasting' en meestal is dat gewoon een subjectief oordeel.

Nee, maar zo roept rechts wel het stigma mee op, het "kijk onze mening genegeerd" positie blijkt comfortable te zijn voor rechts, terwijl men vergeet dat rechts al decenia aan de macht is, jouw beeld dat NL zo links is omdat jij in zo'n verschrikkelijk rechts land woont.quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
En zo is het maar net.
Het Nederlandse mantra "links = per definitie goed en rechts per definitie slecht" telt ook zeker mee.

Deze uitspraak geeft aan hoe simplistisch de links/rechts verdeling werkelijk is. Om te janken......quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:27 schreef Invictus_ het volgende:
Op een forum als deze hangen nou eenmaal meer jongetjes rond 'die later een grote auto willen' dan jongetjes 'die later een biodynamische boerderij willen'.

Hij vond dit land al links toen hij hier nog vele jaren woonde, hoorquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:45 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Nee, maar zo roept rechts wel het stigma mee op, het "kijk onze mening genegeerd" positie blijkt comfortable te zijn voor rechts, terwijl men vergeet dat rechts al decenia aan de macht is, jouw beeld dat NL zo links is omdat jij in zo'n verschrikkelijk rechts land woont.

Het zijn softe kneusjes waar over heen gelopen wordt in het leven ja.quote:

In elk geval geen Turkenmeppers. Meestal bereik je met het woord meer dan met het zwaard.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:22 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Het zijn softe kneusjes waar over heen gelopen wordt in het leven ja.

quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:34 schreef Tafkahs het volgende:
(de pen, Du_ke)

quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:27 schreef du_ke het volgende:
In elk geval geen Turkenmeppers. Meestal bereik je met het woord meer dan met het zwaard.

Waarom zuig jij die niet van Pim? (net zo zwakzinnig als je reactie dus gerechtvaardigt en nu weer on-topic gvd).quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:45 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Dat softe gedoe man, kap eens. Ga elkaars pik anders afzuigen of zo omdat jullie elkaar zo 'lief' (wat een nichtenwoord) vinden.

quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:45 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Dat softe gedoe man, kap eens. Ga elkaars pik anders afzuigen of zo omdat jullie elkaar zo 'lief' (wat een nichtenwoord) vinden.

Ahhh schattig. Hij wil vriendjes zijn met iedereen. Kom, mamma heeft visjes gebakken en je mag niet te lang PC-en.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:10 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Aaaaahhhhh, je hoort er niet bij.. Ga jij maar met je lonsdalevriendjes spelen hoor, is ook wel lief. Met risk allemaal poppetjes uit westeuropa naar marokko brengen.
![]()

Ik vind zeker momenteel dat links een veel grotere bek heeft. Zalm en Balkenende houden het bijvoorbeeld veel beschaafder en vriendelijker dan Halsema en Marijnissen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:10 schreef descendent1 het volgende:
Gosh; en hier loopt het ook al weer uit op een 'Jij bent een rechtse populist; jij een linkse bomenknuffelaar-rel?Tsss...
Als je kijkt naar rechtse politici: die hebben vaak ook een wat grotere bek over alles en iedereen behalve zichzelf. Ik weet niet of iemand het interview laatst bij NOVA (geloof ik) van Wilders gezien heeft... maar hij bewees enkel wat hier boven stond... en gaf me nog 10 redenen om NOOIT op hem te stemmen. Wat een oetlul zeg!
Hier ben ik het dus ook niet mee eens wanneer ik naar de huidige politiek kijk, maar vooral gezien mijzelf.quote:Rechtsen zijn meer de aanvallend ingestelde mensen; en links meer de verdedigende en (soms iets te) relativerende. Zou er mee te maken kunnen hebben..

Gaat het weer een beetje met je bloeddruk?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:20 schreef OFfSprngr het volgende:
Ey Raymond, als je niets te melden hebt op je vooroordelen na kun jij ook ff lekker opkankeren, wil je? Kom maar terug als je wat te zeggen hebt.

Nu wel, k'had me toch ff een partij irritatie van die lompe aap.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:22 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Gaat het weer een beetje met je bloeddruk?

Ja, dan maak je ook een vergelijking natuurlijk; hoewel Marijnissen toch meestal behoorlijk beschaafd blijft. Dan zou je marijnissen en Halsema met Wilders en Nawijn of Smit moeten vergelijken; allen aan de extreme kant van het politieke spectrum.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik vind zeker momenteel dat links een veel grotere bek heeft. Zalm en Balkenende houden het bijvoorbeeld veel beschaafder en vriendelijker dan Halsema en Marijnissen.
Misschien ben je wel extreem rechts!quote:Hier ben ik het dus ook niet mee eens wanneer ik naar de huidige politiek kijk, maar vooral gezien mijzelf.

Ik kom je wel eens tegen in de Vloek in Scheveningen, als ik jouw type goed inschat.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:20 schreef OFfSprngr het volgende:
Ey Raymond, als je niets te melden hebt op je vooroordelen na kun jij ook ff lekker opkankeren, wil je? Kom maar terug als je wat te zeggen hebt.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |