Het gaat ook niet om op jou gerichte marketing. Waar de AH geïnteresseerd in is zijn gegevens als: worden door die en die leeftijdscategorie nu meer euroshopper-artikelen gekocht, wie kopen er nu precies de kant-en-klaarmaaltijden etc. Deze informatie wordt wel degelijk gebruikt om het assortiment en de reclame op aan te passen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:11 schreef wyccie het volgende:
Wat maakt het ook uit als je wel je echte gegevens opgeeft. Alsof ze per klant hun assortiment aanpassen.
Ik heb ook nog nooit persoonlijke post van AH gehad met op maat gemaakte aanbiedingen. Dus je hebt er helemaal geen last van.
Dit klinkt wel een beetje 1984quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om op jou gerichte marketing. Waar de AH geïnteresseerd in is zijn gegevens als: worden door die en die leeftijdscategorie nu meer euroshopper-artikelen gekocht, wie kopen er nu precies de kant-en-klaarmaaltijden etc. Deze informatie wordt wel degelijk gebruikt om het assortiment en de reclame op aan te passen.
Niet dat het op zich nu zo erg is, maar het hele idee van een multinational die precies weet waar je woont, hoe oud je bent, wat je gezinssamenstelling is en bijhoudt wat je precies koopt en waar staat me niet aan.
Wanneer ook nog de pinpas-, bibliotheek-,verzekerings-,mobiele telefoon- en internetgegevens hieraan gekoppeld worden ontstaat een systeem waar de staat of bedrijven van iedere burger precies weten wat hij op welk moment van de dag doet, waar hij is en waar hij geïnteresseert in is.
Zo een systeem staat me tegen, en daarom doe ik alles om het opbouwen van zo een systeem te frustreren. (Als het me niet teveel moeite kost natuurlijk)
Daarom wordt er ook zo moeilijk gedaan over het koppelen van allerlei bestanden. Terwijl dat natuurlijk wel een hoop fraude zou kunnen voorkomen.quote:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet gelezen hebquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom wordt er ook zo moeilijk gedaan over het koppelen van allerlei bestanden. Terwijl dat natuurlijk wel een hoop fraude zou kunnen voorkomen.
Koppel de gegevens van de Rijksdienst van wegverkeer maar eens aan die van de sociale dienst. Zie je meteen wie er én in een auto van meer als 50.000 euro rijdt én tegelijkertijd bijstand heeft. Dit wordt mede vanwege het "Big Brother" idee niet gedaan.
OT: (In de slowchat) Toch wel een écht goed boek, dat 1984!
Toevallig las ik gisteren dat er enkele uitkeringsgerechtigden geen uitkering meer krijgen of gekort worden omdat zij een te dure auto in hun bezit hadden! Ik geloof dat het in Gelderland was.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:25 schreef LXIV het volgende:
Koppel de gegevens van de Rijksdienst van wegverkeer maar eens aan die van de sociale dienst. Zie je meteen wie er én in een auto van meer als 50.000 euro rijdt én tegelijkertijd bijstand heeft. Dit wordt mede vanwege het "Big Brother" idee niet gedaan.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:27 schreef LXIV het volgende:
Even iets heel anders, nu wij toch geregeld l.a.n.g.z.a.a.m.p.r.a.t.e.n., hoe oud zijn jullie eigenlijk, wat doen jullie dagelijks en waar wonen jullie?
Zou ik toch een keer doen. Het is niet alleen een belangrijk boek, omdat het veel invloed heeft in de hele discussie over hoe ver de overheid technologie mag gebruiken om haar burgers te controleren, het is ook een goed geschreven en intelligent boek.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet gelezen heb.
Zoals mijn profiel vermeldt, ben ik 17 jaar oud, doe VWO 5quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:27 schreef LXIV het volgende:
Even iets heel anders, nu wij toch geregeld l.a.n.g.z.a.a.m.p.r.a.t.e.n., hoe oud zijn jullie eigenlijk, wat doen jullie dagelijks en waar wonen jullie?
quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:28 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hoezo??? Waarom wil je dat weten? Schrijf je die gegevens op? Verkoop je die gegevens door???
Dan weet ik met wie ik aan het praten ben. Dat is toch normaal als je wat langer contact hebt?quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:28 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hoezo??? Waarom wil je dat weten? Schrijf je die gegevens op? Verkoop je die gegevens door???
En voeg Eindhoven daar maar aan toe.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Zoals mijn profiel vermeldt, ben ik 17 jaar oud, doe VWO 5.
Soms ook wel normaal, hoorquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:33 schreef LXIV het volgende:
Eindhoven de gekste!
Militair, moet je vechten voor het vaderland?quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan weet ik met wie ik aan het praten ben. Dat is toch normaal als je wat langer contact hebt?
Ik ben 35. Ben militair. Woon in Bergen op Zoom.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:40 schreef wyccie het volgende:
Nee, hij maakt snoepreisjes naar de poolcirkel
Maar waarom dan?quote:Ik wil ook militair zijn.
Zijn er veel dagen/weken/maanden dat er niks te doen is voor je?quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:41 schreef LXIV het volgende:
Op dit moment niet.
Het was trouwens wel kei-gaaf (om het op zijn Brabants te zeggen)quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:40 schreef wyccie het volgende:
Nee, hij maakt snoepreisjes naar de poolcirkel
Ik wil ook militair zijn.
Nee, ik heb het meestal wel druk hoor.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:44 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Zijn er veel dagen/weken/maanden dat er niks te doen is voor je?
Zie profiel.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:27 schreef LXIV het volgende:
Dat sloeg niet op jou joh! Ik ben gewoon jaloers dat hij wel naar de poolcirkel is geweest voor zijn werk en ik nietquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar attent en geïnteresseerd te zijn.
Dat zeiden je ouders net tegen je?quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
"De kachel is uut. Wej goat noar bed"
.
Klinkt mooiquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was trouwens wel kei-gaaf (om het op zijn Brabants te zeggen)
Heb de fjorden gezien, het Noorderlicht, een rendier (en een opgegeten).
Zondag ben ik naar de dienst te velde geweest (kerkdienst dus). Dat was buiten. Ik stond op een berg, vlakbij een radarkoepel, en keek 400 meter diep uit op een fjord met sneeuw bedekte bergen!
Dat is niet zo fijn. Heb je de begrafenis ook bijgewoond?quote:Helaas zijn er ook 2 Noorse militairen omgekomen deze oefening. Die waren met hun tank door het ijs gezakt.
Oh, nou in dat geval, wat houd je tegen?quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat sloeg niet op jou joh! Ik ben gewoon jaloers dat hij wel naar de poolcirkel is geweest voor zijn werk en ik niet![]()
Een heleboel!quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Oh, nou in dat geval, wat houd je tegen?.
Oh, ja dat zijn toch wel factoren die je niet zomaar weg kan wuivenquote:
Nee. Een van de militairen (19 jaar!) was drie kwartier onderwater geweest. Hij heeft toch nog een dag geleefd.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Klinkt mooi![]()
[..]
Dat is niet zo fijn. Heb je de begrafenis ook bijgewoond?
Het wordt nog veel gekkerquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
"Zul je net zien dat er de komende drie jaar niemand doodgaat."
.
Ik vermaak me kostelijk, LXIV!
Je avatar ook. Echt zo eentje die je vrolijk maakt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef wyccie het volgende:
Mijn printer is grappig.
Hij maakt veel minder geluid, maar wel een apart zoevend, twijfelend geluid. En hij print niet per regel, tenminste voor zover ik kan zien niet, maar het papier wordt telkens een stukje doorgeschoven. Het komt er dus niet soepel uit, maar in schokken.quote:
Dank jequote:Op woensdag 22 maart 2006 22:24 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Je avatar ook. Echt zo eentje die je vrolijk maakt.
Nee, ik niet in elk geval. Heb nog 2 oude geschenken ongelezen liggen, en deze leek me nou niet de moeite waard. Jij wel?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:13 schreef wyccie het volgende:
Hebben jullie deze week nog een boek gekocht?
Nee, geen boek. Hoe is het met jouw Kaasboek?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:27 schreef LXIV het volgende:
Hebben jullie deze week nog een boek geschreven?
Hmmm, welk boek was dat dan (dat uitkwam)?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:36 schreef LXIV het volgende:
Ongeveer twee jaar geleden ben ik een half jaar bezig geweest met het schrijven van een boek. Ik was al zeker halverwege... Toen er een boek verscheen met bijna exact hetzelfde thema en verhaallijn. Dat is wel zuur.
Maar van de andere kant, als je dat boek dan leest snap je het tenminste wél echt goed.
Hoe groot is dat programma, en/of uit hoeveel delen bestaat het?quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:12 schreef LXIV het volgende:
Je kunt de dikke van Dale eenvoudigweg downloaden jeweetwellen.
Lijkt me mooi. Maar waarschijnlijk is helemaal niet zo bijzonder als ik daar eenmaal ben. Dus misschien moet ik er maar gewoon niet heen gaan. Dan blijft het speciaal.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom zou je naar de poolcirkel willen?
Hmm... te slechte conditie en ogen, gaat niet lukken. En oh ja...ik hou niet oorlogen en dat soort dingen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:31 schreef LXIV het volgende:
Je kunt ook in dienst gaan. Dan krijg je geld toe!
Nee, helaas niet. Lijkt me wel ontzettend mooi, maar ook voor wat ik aan plaatjes heb gezien enzo wel ietwat toeristisch.quote:
quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:56 schreef k_man het volgende:
Als je in het Nederlands schrijft moet er wel veel sex in zitten, anders kan het niet verfilmd worden.
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:03 schreef wyccie het volgende:
Valt toch wel mee met die genres. De meeste romans zijn gewoon romans. Het hoeft niet over geschiedenis te gaan, over de strijd tussen mannen en vrouwen, over oorlog, religie, sex, drugs en rock 'n' roll.
Gewoon een mooie vertelling over iets of iemand.
Wat goed. Daar heb ik echt respect voor. Ik vind dat de meeste mensen die dat willen zichzelf ver overschatten, ik dus ook.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik niet.
Je draaft door.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar een schilderij of gedicht dat de wereld voorgoed zal veranderen weer wel.
Ja, dat was inderdaad een reactie op jou. Er was al een tijdje niet meer gereageerd dus ik ging er vanuit (altijd fout om te doen) dat hij er wel onder zou staan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's een reacite op mij, he, p-etr-a?
Kan inderdaad voor leuke misverstanden zorgen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:28 schreef wyccie het volgende:![]()
Ik ben vaak te lui om te quoten. Ik hoop dan maar dat anderen dat wel begrijpen.
Ook te lui om te quoten, zeker?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:32 schreef k_man het volgende:
Ik zou het eigenlijk niet weten.
Quotes zijn vaak onnodig in een rustig topic.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ook te lui om te quoten, zeker?
Ik ook niet. Heb me nooit zo in de muziek of persoon verdiept.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:32 schreef k_man het volgende:
Ik zou het eigenlijk niet weten.
Waarschijnlijk latent wel.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ken je verder echt niks van Bob?
Wat is dat, 'Highway 61 Revisited'?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kan jullie 'Highway 61 Revisited' aanraden! Dat kan ik!
Let op:
Ik raad jullie 'Highway 61 Revisited' aan!
Zie je wel...
Ik kan nog veel meer...Maar daar zal ik je niet mee vervelen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:39 schreef k_man het volgende:
Ik ben trots op je Dootje. Ik wist wel dat er toch iets moest zijn dat je goed kunt.
Ja, ik was MAN 1, K-Man.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:39 schreef k_man het volgende:
Ben jij Man1 JAM?
Ollie!quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:40 schreef OllieA het volgende:
Wat een verwarrende titel voor een SC-topic.
Dingen als Mr.Tambourine Man en Blowin' in the Wind. Maar hij heeft ook leuke nummers.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:41 schreef k_man het volgende:
Wat zijn nou de bekendste deuntjes van Bob?
De minst interessante...quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:41 schreef k_man het volgende:
Wat zijn nou de bekendste deuntjes van Bob?
Hè, dat wou ik nu net zeggen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Godver, JAM...Je bent me telkens voor.
Dan denken de meisjes dat ik een gevoelige jongen ben.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat moet je daarmee, k_man?
Maar kan je 'm wel of niet waarderen, Ollie?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:45 schreef OllieA het volgende:
Bij Dylan heb ik altijd de aandrang hem een neusdoek ter snuiting aan te reiken.
Eigenlijk alleen wanneer ie wordt gecovered door Weird All Yankowitz, Do. kVind em zeurderig.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Maar kan je 'm wel of niet waarderen, Ollie?
Maar, geweldige videoclip.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:45 schreef OllieA het volgende:
Subterradinges homesick blues of zoiets. Het zemelt maar door.
Johnny's in the basement mixing up the medicine, I'm on the pavement, thinking 'bout the government.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:45 schreef OllieA het volgende:
Subterradinges homesick blues of zoiets. Het zemelt maar door.
Bij Dylan heb ik altijd de aandrang hem een neusdoek ter snuiting aan te reiken.
Meneer Tim! U hier? Ik dacht dat je dood was of zoiets drastischs.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:47 schreef MeneerTim het volgende:
Hey, een leuke users topic.
Ik vind Just like a Woman een erg mooi nummer. Een beetje melangoliek maar daar leent de stem van Dylan zich perfect voor.
Laten we het over whiskey en tieten hebben.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:50 schreef k_man het volgende:
Zeg, zitten we hier in MUZ, verdorie?
Ja, ik kan die Weird All Yankowitz weer niet zo waarderen...quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen wanneer ie wordt gecovered door Weird All Yankowitz, Do. kVind em zeurderig.
En alle mogelijke combinaties daarvan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:51 schreef JAM het volgende:
[..]
Laten we het over whiskey en tieten hebben.
Mag het ook bier zijn? Whiskey en bier, bedoel ik.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:51 schreef JAM het volgende:
[..]
Laten we het over whiskey en tieten hebben.
Dood? Nee Ollie, ik lees eigenlijk de reeksen niet zo en dan mis je nog eens wat. Jij vertoont je weinig buiten de reeksen!quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:49 schreef OllieA het volgende:
[..]
Meneer Tim! U hier? Ik dacht dat je dood was of zoiets drastischs.
Bier en kutjes?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Mag het ook bier zijn? Whiskey en bier, bedoel ik.
Allen Ginsberg! (bruggetje)quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:50 schreef k_man het volgende:
Zeg, zitten we hier in MUZ, verdorie?
Zeg, het is hier geen democratie hè! Ik behoor tot een minderheid van één, en ik heb altijd gelijk. Dat je daar even een aantekening van maakt en er vervolgens nota van neemt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:52 schreef JAM het volgende:
Nee, die kan ik ook niet waarderen.
1-0 voor Dootje..
Dit gaat me allemaal even te snel. Eerst flitste door mijn hoofd dat Amish Paradise een cocktaildrankje was, toen een boek, en op het laatst pas een liedquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:53 schreef p-etr-a het volgende:
Amish Paradise, die vind ik leuk.
T.Z.T. zal JaZa contact met u opnemen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:55 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zeg, het is hier geen democratie hè! Ik behoor tot een minderheid van één, en ik heb altijd gelijk. Dat je daar even een aantekening van maakt en er vervolgens nota van neemt.
Ik vertoon me sowieso weinig. Ik hou niet van vertoon.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:52 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Dood? Nee Ollie, ik lees eigenlijk de reeksen niet zo en dan mis je nog eens wat. Jij vertoont je weinig buiten de reeksen!
Mijn stemmetje jengelt om een warm bed.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet pissen en een biertje halen...Dat zegt 't stemmetje in mijn hoofd.
Ja het is een liedje inderdaad, parodie op Gangsta's Paradise. Volgens mij gaan jouw gedachten trouwens eerder te snel, dan dat dit topic het gaat.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dit gaat me allemaal even te snel. Eerst flitste door mijn hoofd dat Amish Paradise een cocktaildrankje was, toen een boek, en op het laatst pas een lied![]()
Die van mij om een werkende verwarming. Ik vries hier dood.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Mijn stemmetje jengelt om een warm bed.
Ik verheug me er nu al op. Sterker nog, ik zie uit naar de dag dat JaZa contact met mij opneemt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:56 schreef JAM het volgende:
[..]
T.Z.T. zal JaZa contact met u opnemen.
Oh daar heb ik vaag wel iets over gehoord. Maar ik hoor het lied zelf nooit.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:58 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja het is een liedje inderdaad, parodie op Gangsta's Paradise. Volgens mij gaan jouw gedachten trouwens eerder te snel, dan dat dit topic het gaat.
Beste OllieA,quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik verheug me er nu al op. Sterker nog, ik zie uit naar de dag dat JaZa contact met mij opneemt.
Het leven is me toch maar een flinke partij verheugendheid, al met al.
Ja, als je het zo zegt doen denksporten inderdaad niet onder voor lichamelijke sporten. Je wordt er minstens even moe van.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:00 schreef wyccie het volgende:
Nee, nee. Ik ben niet meer helemaal helder. Afgelopen nacht te laat gaan slapen, vandaag te veel nagedacht![]()
Nou ja, behalve dan dat je daar wél dik en lelijk van wordt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:03 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja, als je het zo zegt doen denksporten inderdaad niet onder voor lichamelijke sporten. Je wordt er minstens even moe van.![]()
Ook dat is verheugend. Jolijt en bejubelt de Heer.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Beste OllieA,
U heeft van JAM reeds een reactie hierover ontvangen. Aan die reactie hebben wij niets toe te voegen. Naar aanleiding van uw posting stellen wij vast dat wij u verder niet behulpzaam kunnen zijn. Voortzetting van dit gesprek is dan ook niet zinvol. In het vervolg volstaan wij met kennisneming van uw postings over dit onderwerp.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, behalve dan dat je daar wél dik en lelijk van wordt..
Ho ho.....! Je wordt er niet slank en knap van. Dat is heel wat anders.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, behalve dan dat je daar wél dik en lelijk van wordt..
Ollie!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:08 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ook dat is verheugend. Jolijt en bejubelt de Heer.
Immers: meestal wordt er van mijne postings gaar geen kennisneming genomen.
Vooruitgang is een mooi iets.
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja, voordat ik daar 'n eerlijk antwoord op tracht te geven,
lijkt het me verstandig om eerst te vragen wat het VWS precies is, JAM.
quote:Betreft: Geachte lieden van het Ministerie van Volksgezondheid en etc.,
Zoals al eerder heeft u wederom het vertrouwen in uzelf uitgesproken mij met onderstaande schrijven voldoende geïnformeerd te hebben en in tegenstelling tot de voorgaande keer kan ik u vertellen dat u dit met recht hebt gedaan. Ik zal u daarom, in de hoop onze correspondentie toch ietwat op te fleuren, u bij deze voldoende duidelijke aanknopingspunten bieden waarop u kunt reageren. Deze aanknopingspunten herkent u aan de asterisk, ook wel 'het sterretje', genoemd.
Welnu! Waar was ik. U moet mij vergeven, ik ben nogal vergeetachtig. Het overkomt mij dikwijls dat ik aan een schrijven begin en dan ergens halverwege een alinea, een zin, een woord van mijn part alweer vergeten ben hoe het ook alweer begon met alle vervelende consquenties (zoals interne inconsitenties - ha ha ha, dat rijmt) vandien. Zie u, wellicht had u dit idee al eerder (alhoewel ik bij de Onuitspreekbare niet weet bij wie dit schrijven nu weer tercht komt), ik ben nogal een verwarde jongeman. Verward in de zin van vergeetachtig, onduidelijk en dat soort zaken, niet in de zin van dat ik stiekem hunker naar fors geschapen mannenvlees maar vanwege sociale druk dan toch maar een 'vriendinnetje' op na pleeg te houden. Nee, dat zou heel gemeen zijn, vind u niet? Dat zou niet eerlijk zijn, tegenover zo'n meisje en mijzelf.
Welnu; die verwardheid van mij die uit zich in de meest triviale dingen al. Het is wellicht een cliché, maar zou u mij naar een supermarkt sturen met de opdracht een doos eieren te kopen en deze zo spoedig mogelijk aan u te retourneren, dan moet u niet gek op kijken als ik daar niet in slaag. Ik kan eieren met moeite onderscheiden van al dat wij niet onder eieren verstaan. Het lijkt soms wel alsof de hele wereld 'eieren' tot mij spreekt, iets wat ik bijzonder vervelend vind, daar ik eieren ook niet smaak.
* Aan welk email adres kan ik een open sollicitatie richten?
Carlien de Mos. Bent u dat, die dit leest, mevrouw de Mos? Kijk, dat soort dingen weet ik natuurlijk niet hè, dat soort dingen vinden allemaal plaats buiten mijn om, dat lezen van die e-mailtjes en dat geroddel erover. Ik ken dat wel hoor, die ambtenarij. Wellicht heb ik dat al in een eerder schrijven vermeld, maar ik heb zelf ook een keer op een ministerie gewerkt. Over mijn belevenissen op dat ministerie ga ik u nu niet verhalen, maar geloof u mij maar; ik ken dat, de ambtenarij en het geroddel over e-mailtjes.
* Wilt u met mij uit eten, mevrouw de Mos?
Lieve Jahweh, ik heb me vanavond toch lekker gegeten. Bij Suzuran, wellicht is dat restaurant u wel bekend. Ik neem aan dat deze e-mailtjes op het ministerie zelf worden behandeld (te Den Haag) en daarom heb ik het idee dat de lezer ervan wellicht ook bekend is in die stad. Suzuran zit in de Wagenstraat, dat is een Japans eethuisje, daar kunt u verdomd lekker eten. Ik kan het u aanraden. Ik sta daar bekend als 'Meneer Fletcher.' Zo heet ik helemaal niet hoor, maar op de een of andere manier vind ik het bijzonder leuk om bij restaurants, hotels, theaters en andere aangelegenheden waar men een naam moet opgeven om te reserveren (eerst biedt ik ze altijd iets anders aan, dan zeg ik: 'Wilt u nu persé een naam? Wat dacht u van een kwarkjer? Of een tekening?) niet mijn eigen op te geven. Ik meen mij te herinneren een eerder e-mailtje te hebben onderschreven met Thomas de Waal. Zo heet ik natuurlijk ook niet, maar dat doet er nu niet zoveel toe.
Noemt u mij maar meneer Fletcher, dat vind ik een prettige naam. Laat ik daar een vraag van maken.
*Hoe werkt dat eigenlijk, een naamswijziging?
Nou, ik houd het hier maar even bij.
Met vriendelijke groet,
Paul Fletcher.
In dat geval heb ik géén interesse.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:09 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
quote:Welnu! Laat ik dan nu overgaan op de orde van de dag (voor zover de dag, en dan vooral mijn dagen, zich laten ordenen.) U hebt mij gekwetst. Dat kan ik u niet kwalijk nemen, trouwens. Ik denk dat u zich überhaupt niet bewust was van het feit mij te hebben gekwestst, maar dat maakt mijn kwetsuur er niet minder op. U vorige schrijven begon met...
'Geachte heer of mevrouw',
en daarmee heeft u mij in mijn mannelikheid gekwetst. (Overigens, ik schreef mannelikheid expres met een i in plaats van ij, dat deed Paul van Ostaijen ook altijd in zijn dichten en proza. Dan schreef hij bijvoorbeeld 'de lelike kioskjuffrouw', of 'de belgiese leeuw'. Dat laatste is niet een voorbeeld van waar ik eerder op doelde, maar ik achtte het toch even vermeldingswaardig. Waarom, dat weten slechts drie partijen, te weten: De Onuitsprekbare, Joost en vast wel nog iemand anders.)
De mannelikheid, dat is niet iets waar u de man in moet kwetsen. Ik ben, zoals u nu wel zou vermoeden, een man. En niet zomaar een man. Nee, als ik het zelf zeg, ben ik zelf een heel aantrekkelike man.
Ik heb namelik een doorlopende wenkbrouw.
Wellicht het meest vreemde argument dat u ooit voor schoonheid hebt gehoord, het hebben van een doorlopende wenkbrouw. Normalité vindt men, en ik sluit me daar volledig bij aan, de doorlopende wekbrouw (gelijk wij die zien bij Bert van Bert en Ernie van sesamstraat, u vast wel bekend) een van de minst aanschouwelijke mogelijke facetten van het menselik gezicht. U ziet ze ook niet vaak, doorlopende wenkbrouwen. De meeste mannen (bij vrouwen ziet u het in het geheel niet) verwijderen deze dan ook. Dat wil zeggen; niet de hele wenkbrouw, maar de plukjes haar boven de neus die de (normalite gescheiden) wenkbrouwen met elkaar verbinden en tot een maken.
Ik doe dat natuurlijk niet. Neen, want ik ben een man. Een mannelike man en mannelike mannen verwijderen hun naturlike, mannelike beharing niet. Noch boven de neus, noch op de wang en kin, noch boven de lippen, noch op de rug.
Nu vind ik rughaar zelf ook bijzonder smerig, maar het geval wil dat Hasjeem (beter bekend als de Altijd Zijnde, de Onuitsprekbare, de Schepper, etc.) mij daar niet zoveel van heeft geschonken opdat het lelik wordt. Sterker nog; er is van nature vrijwel geen haar op mijn rug te bevinden, dus maakt u zich over mijn rug geen zorgen.
Het nadeel hiervan is, dat ik dan wel weer bevatteliker ben voor puistjes op de rug, maar daar heb ik coconutbodyscrup for the entire body (not to be used on the face, however) voor, een sinterklaascadeau trouwens, dus ook daar ben ik van verlost. Al met al, kunt u dus zeggen, dat ik mijn rug een lust is voor het oog. Zacht, haarlos ende mooi gevormd. Leve mijn rug!
Terug naar de doorlopende wenkbrouw. Wat wou ik daar nu over zeggen... Nondeju, gunt u mij even een momentje om dit te overpeinzen. Ik neem even een sigartje erbij. Stoort u zich eraan als ik rook? Ik kan het me voorstellen dat u, als werknemer van het Ministerie van Volksgezondheid en etc., u zich de nekt breekt met overpeinzingen over al dat gerook van al die mensen. Ik heb mij laten vertellen dat roken slecht is voor de gezondheid en uw ministerie, voor zover ik dat goed heb begrepen, maakt zich hard voor de gezondheid van het volk (ergo; het Ministerie van Volksgezondheid en etc.)
Hoe doet u dat zoal, u zichzelf hard maken voor de gezondheid van het volk? Dat zou ik nu wel eens willen weten. Wellicht kunt u mij daar een brochure over sturen, die heeft u vast nog wel ergens liggen, neem ik aan. U kunt deze sturen naar...
Paul Fletcher
xxxxxxxxxxxxxxxx
xxxx xx Den Haag
...ik zie er naar uit.
Nu ja, ik houd het hier maar even bij. Trouwens, een reactie per post op dit schrijven is ook welkom. Dat vind ik zo leuk, brieven ontvangen. Ik ontvang vrij veel brieven. Zoals u zich wel kan voorstellen, hoop ik, voer ik met meer instanties en personen een correspondentie en die schrijven mij dan brieven en e-mailtjes. Dat vind ik leuk. Nu ja, genoeg.
Dan mis je toch wel wat, Do.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga dat allemaal niet lezen, JAM.
Dat vind je toch niet erg, he?
Nee hoor. Ik denk dat ze dat bij VWS ook niet hebben gedaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga dat allemaal niet lezen, JAM.
Dat vind je toch niet erg, he?
Nou ja; ook goed.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb me bedacht.
Ik ook niet hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:20 schreef LXIV het volgende:
Wat hebben jullie toch allemaal met VROM te communiceren? Ik zou niet weten wat ze te vertellen!
Ik wil ze vertellen dat ze minder fouten moeten maken, en dan ook hun fouten erkennen, excuses aanbieden. Verrgissingen rechtzetten. En vooral geen bezwaarbrieven negeren. Bovenal...ik wil mijn huursubsidiequote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:20 schreef LXIV het volgende:
Wat hebben jullie toch allemaal met VROM te communiceren? Ik zou niet weten wat ze te vertellen!
Ja, ik vond de Dylan discussie leuker.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waar is iedereen? Nou? Waar zijn jullie allemaal?
Hee, door die onnodige brieven, die zogenaamd het doel hebben het systeem te ontwrichten, raken ze wel mijn aanvragen kwijt!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:25 schreef LXIV het volgende:
Gaat het je er om het systeem te ontwrichten, JAM? Middels het schrijven van niet te plaatsen brieven het ministerie aldaar dusdanig in verwarring te brengen dat wanhopige ambtenaren tot waanzin gedreven worden? Wellicht is er een regel dat iedere brief in op de corresponderende plaats gearchiveerd moet worden. Jouw brieven gaan rond van bureau naar bureau, totdat de hele bureaucratische mallemolen verstopt raakt.
In dat geval hulde aan dit streven!
't Is net zwart. Kan en past altijd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat vinden jullie van de kleur rood?
Mwaaah, wel aardig, soms. Maar het moet geen gewoonte worden of zo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
De kleur rood zou een goed onderwerp voor een schrijfwedstrijd zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, nee. Ik stem toch echt voor seks, alchohol of de dood.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
De kleur rood zou een goed onderwerp voor een schrijfwedstrijd zijn.
Ook een van de redenen waarom ik nooit mee doe.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, dat die onderwerpen nog niet voorbij zijn gekomen mag een wonder heten, JAM.
Truste, Dootje,quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
De dood heeft zijn intrede gedaan....
Tijd om te gaan slapen, dus...
Ik ben niet in staat een zogenaamd discernible plot te maken. Sterker nog, ik weet niet eens wat dat is. En een plot wordt als onmisbaar voor dit soort korte verhalen beschouwd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:37 schreef JAM het volgende:
[..]
Ook een van de redenen waarom ik nooit mee doe.
Ik mis de link met: 'Ik doe nooit mee, omdat het onderwerp iets anders is dan seks, alchohol of de dood.'quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben niet in staat een zogenaamd discernible plot te maken. Sterker nog, ik weet niet eens wat dat is. En een plot wordt als onmisbaar voor dit soort korte verhalen beschouwd.
Waarom zouden verhalen eigenlijk een plot moeten hebben? Een verassende wending waarin alle verhaallijnen samenkomen? Dat doet zo amerikaans aan.![]()
Die is er ook niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:51 schreef JAM het volgende:
Ik mis de link met: 'Ik doe nooit mee, omdat het onderwerp iets anders is dan seks, alchohol of de dood.'
Van mij hoeft het geen plot te hebben.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben niet in staat een zogenaamd discernible plot te maken. Sterker nog, ik weet niet eens wat dat is. En een plot wordt als onmisbaar voor dit soort korte verhalen beschouwd.
Waarom zouden verhalen eigenlijk een plot moeten hebben? Een verassende wending waarin alle verhaallijnen samenkomen? Dat doet zo amerikaans aan.![]()
Heb je voor het slapen gaan nog gelezen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Van mij hoeft het geen plot te hebben.
Het was al na tweeën! Ik viel al in slaap na het lezen van de tv-gids. Ik zal zo beginnen met 1 verhaal. En hopelijk heb ik dit weekend tijd voor de rest.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb je voor het slapen gaan nog gelezen?
Werd je vroeger Timmetje genoemd? Trauma?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:53 schreef MeneerTim het volgende:
Oooooh, nu snap ik het. Dootje staat voor Do'tje, en dat is een verkleinwoord voor DO, De Oneven. Beetje raar dat jullie dan zomaar de 2 laten vallen. Verkleinwoordjes zijn sowieso erg kut, en al helemaal als je daarvoor een deel van de naam laat vallen.
Maar goed, ik snap het!
Ik zou zelfs durven te beweren dat het helemaal geen sport is!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:56 schreef OllieA het volgende:
Schrijfwedstrijden zijn sowieso debiel imho. t Is geen jury-sport.
Wat zeg je nu!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Die ontdekking kwam overigens pas toen ik al halfnaakt was...
Ze maken daarentegen wel dat mensen gaan schrijven...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:56 schreef OllieA het volgende:
Schrijfwedstrijden zijn sowieso debiel imho. t Is geen jury-sport.
Wat had je, JAM?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:05 schreef JAM het volgende:
Ja, ik had hetzelfde gisteren toen ik net mijn grootmoeders slipje uitdeed.
Ik zit ervoor...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:07 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die nu naakt achter zijn computer zit zijn hand opsteken!
Anders krijg je dat mensen zich snel uitkleden en dan hun hand gaan opsteken.quote:
En dat is goed? Dat mensen gaan schrijven? Ze zouden mensen moeten verbieden om te gaan schrijven.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ze maken daarentegen wel dat mensen gaan schrijven...
Tuurlijk, een beetje schrijver heeft daar geen wedstrijd voor nodig; dat ben ik met je eens.
Homo!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:13 schreef JAM het volgende:
Ik ga ook plat. Dag schatten.
Ja, missschien heb je ook wel gelijk, hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:15 schreef OllieA het volgende:
[..]
En dat is goed? Dat mensen gaan schrijven? Ze zouden mensen moeten verbieden om te gaan schrijven.
Zo zou ook iedereen een cursus bij Bob Ross moeten volgen. Iedere berg+denneboom die wordt geverfd is weer een potentiële verkrachting minder.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, missschien heb je ook wel gelijk, hoor.
Maar ik ben een optimist, Ollie...
Ik denk; elke letter die geschreven wordt is weer een potentiele verkrachting minder.
Inderdaad, daar heb je gelijk hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:15 schreef OllieA het volgende:
[..]
En dat is goed? Dat mensen gaan schrijven? Ze zouden mensen moeten verbieden om te gaan schrijven.
Bah! Je kent mijn zwakke plekken!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zo zou ook iedereen een cursus bij Bob Ross moeten volgen. Iedere berg+denneboom die wordt geverfd is weer een potentiële verkrachting minder.
Wanneer ik eenmaal minister van Kultuur ben zullen in het Rijksmuseum enkel nog werken van Bob Ross en fotorealistische herdershonden hangen!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zo zou ook iedereen een cursus bij Bob Ross moeten volgen. Iedere berg+denneboom die wordt geverfd is weer een potentiële verkrachting minder.
Ik geloof dat pas als jij minister van Kultur wenst te worden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer ik eenmaal minister van Kultuur ben zullen in het Rijksmuseum enkel nog werken van Bob Ross en fotorealistische herdershonden hangen!
Die hoofdletter K stond er natuurlijk niet voor niks.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik geloof dat pas als jij minister van Kultur wenst te worden.
Daar heb je wel een punt. Moeten we de u's over of onderdoseren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:31 schreef LXIV het volgende:
Maar slechts één 'u' vond ik weer overdreven. Een goed verstaander heeft immers maar een half oor nodig.
Dat vind ik echt knap.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:22 schreef JAM het volgende:
Om dit topic even op te leuken een foto van een man met een strooien hoed die een plasje moet doen.
[afbeelding].
Zo..
Dat-ie staat te plassen met een stijve piemel!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:07 schreef k_man het volgende:
Wat precies?
De spieren die eronder bewegen, drukken de tepels allebei in een andere positie.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Z'n tepels lijken wel erg ongelijk te zitten.
Plassenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:27 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat-ie staat te plassen met een stijve piemel!
Tjeu ja ik dacht eerst ook dat het dat niet was vanwege de kleur, maar vond het zo'n rechte straal en ook vooral erg veel dus ik dacht dat het toch wel waar was en misschien ge-edit was of door de lichtval kwam.quote:
Niet dat het een ttk onderwerp is,.., maaruh, ik noem dit niet echt stijf hoor...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:27 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat-ie staat te plassen met een stijve piemel!
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Niet dat het een ttk onderwerp is,.., maaruh, ik noem dit niet echt stijf hoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |