Mochten we de bekerwinnen en de CL halen, dan hoeft Blind niet te vertrekken van het besuur denk ik.quote:
quote:Meespelen Maduro pas vandaag besloten
Woensdag 22 maart, door SV, Amsterdam, 11.07u GMT+01.00, GPD
Danny Blind gaat vandaag pas met Hedwiges Maduro de knoop doorhakken of hij wel of niet kan spelen. De middenvelder heeft geen koorts, maar voelt zich niet zo lekker.
Dit wist Blind te vertellen tegenover de Geassocieerde Pers Diensten (GPD). 'Hij voelt zich niet lekker. We moeten afwachten hoe het gaat', aldus Blind. Tomas Galasek kan nog geen hele wedstrijd spelen.
Bij winst op Roda JC, vanavond om 21.00 uur in de Amsterdam ArenA, plaatst Ajac zich rechtstreeks voor de UEFA Cup.
Dat is wel weer minder jaquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:32 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Mochten we de bekerwinnen en de CL halen, dan hoeft Blind niet te vertrekken van het besuur denk ik.
Niet als de winnaar al europees voetbal speelt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:45 schreef Suijk het volgende:
Hoezo plaatsen we ons rechtstreeks voor de UEFA Cup als we van Roda winnen eigenlijk? De beker moet je toch winnen om rechtstreeks geplaatst te zijn?
omdat ajax dan in de finale tegen PSV of AZ moet, en die allebei al "zeker" zijn van europees voetbal...quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:45 schreef Suijk het volgende:
Hoezo plaatsen we ons rechtstreeks voor de UEFA Cup als we van Roda winnen eigenlijk? De beker moet je toch winnen om rechtstreeks geplaatst te zijn?
AZ en PSV zijn al verzekerd van europees voetbal. Reden genoeg om gewoon te vlammen vandaagquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:45 schreef Suijk het volgende:
De vier deelnemers aan de play-offs om die ene CL-plek, spelen minimaal UEFA Cup.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:50 schreef Suijk het volgende:
Maar AZ zou zich in theorie nog voor de intertoto kunnen plaatsen met die playoffs, toch?
Oja, zo zat het. Ik keek dit weekend met een half oog naar de Wedstrijden en ik dacht dat ze daar zeiden dat je, als je alles verliest als nummer 2, toch nog op Intertoto kon uitkomen maar dat zal ik wel verkeerd hebben verstaan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De vier deelnemers aan de play-offs om die ene CL-plek, spelen minimaal UEFA Cup.
De nummers 6 t/m 9 spelen om een andere UEFA Cup-plek en de Intertoto-plek.
wat zij zegtquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De vier deelnemers aan de play-offs om die ene CL-plek, spelen minimaal UEFA Cup.
De nummers 6 t/m 9 spelen om een andere UEFA Cup-plek en de Intertoto-plek.
quote:Danny Blind heeft tegenover RTV Noord-Holland gezegd 'weinig te kunnen' met alle berichten rondom zijn positie. Diverse namen worden al genoemd als zijn opvolger.
De laatste dagen verschenen in diverse media berichten dat Co Adriaanse (Porto) en ook Henk ten Cate (nu assistent bij Barcelona) hem aan het einde van het seizoen zouden gaan opvolgen.
Blind over de kwestie: 'Slechts één man beslist over mijn toekomst en dat is technisch directeur Martin van Geel', aldus de oefenmeester.
opvolger van Gentenaar?quote:Edwin van der Sar zal Manchester United na één jaar al moeten verlaten. Alex Ferguson, de coach van de Mancunians, liet weten tevreden te zijn over het spel van de doelman, maar er zou geen intentie zijn voor een nieuw contract.
"Er zijn geen plannen om een nieuw contract aan te gaan met Edwin. Hij staat tot de zomer van 2007 onder contract en daar zijn we blij mee", aldus Ferguson.
Er zouden al wat clubs interesse hebben in de goalie van het Nederlands elftal. Ook zijn er al kandidaten om Van der Sar mogelijk op te volgen, Shay Given Iers international van Newcastle United, Paul Robinson van Totenham en eerste keeper van Engeland en talent Lukasz Fabianski van Legia Warschau.
Als AZ (de huidige nummer twee) alles verliest, kan het nog Intertoto gaan spelen dit seizoen, maar als je na 34 wedstrijden tweede staat, speel je sowieso UEFA Cup.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:56 schreef Suijk het volgende:
[..]
Oja, zo zat het. Ik keek dit weekend met een half oog naar de Wedstrijden en ik dacht dat ze daar zeiden dat je, als je alles verliest als nummer 2, toch nog op Intertoto kon uitkomen maar dat zal ik wel verkeerd hebben verstaan.
quote:De laatste dagen verschenen in diverse media berichten dat Guus Hiddink (PSV), Co Adriaanse (FC Porto) Frank Rijkaard (FC Barcelona) of Henk ten Cate (nu assistent-trainer van Frank Rijkaard bij Barcelona) hem aan het einde van het seizoen zou gaan opvolgen.
Dat meldt RTVNH ook: http://www.rtvnh.nl/sport/sportnieuws.asp#item55631quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:01 schreef Mangoworks2002 het volgende:
voetbalzone over de mogelijke opvolger van Blind:
[..]
Dat zou echt de grootste stunt van van Geel zijn als die komt...quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat meldt RTVNH ook: http://www.rtvnh.nl/sport/sportnieuws.asp#item55631
Had er nog niets van meegekregen, hij woont in Amsterdam, maar ik kan me verder niets bedenken waarom Guus Hiddink naar Ajax zou willen gaan.
Hiddink naar Ajax is de grootste VZ onzin van het jaarquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:28 schreef twi het volgende:
Als Hiddink komt, hoop ik dat Ajax volgend seizoen een nog rampzaliger jaar beleeft dan dit jaar.
Dat heb ik ook verstaan ja.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:56 schreef Suijk het volgende:
[..]
Oja, zo zat het. Ik keek dit weekend met een half oog naar de Wedstrijden en ik dacht dat ze daar zeiden dat je, als je alles verliest als nummer 2, toch nog op Intertoto kon uitkomen maar dat zal ik wel verkeerd hebben verstaan.
Ik ook niet, zou het alleen mooi vinden richting de PSV-supporters, maar heb liever Henk ten Cate, Co Adriaanse of Louis van Gaal. Als DB maar wordt weggepromoveerd!quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:57 schreef the_hunter het volgende:
Laat guusje lekker naar Rusland gaan. Ik zit absoluut niet op hem te wachten.
Ach, die psv supporters interesseren me geen fuck. Verder heb ik ook graag Louis van Gaal, maar ben bang dat hij niet meer terug komt. Co Adriaanse en Henk ten Cate zouden het inderdaad ook kunnenquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik ook niet, zou het alleen mooi vinden richting de PSV-supporters, maar heb liever Henk ten Cate, Co Adriaanse of Louis van Gaal. Als DB maar wordt weggepromoveerd!
Tellen de Play offs eigenlijk mee voor die ranking?quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:33 schreef jna het volgende:
Shit, Huntelaar is ingehaald door Eto'o op de esm golden shoe ranking![]()
Sarcastisch neem ik aan?quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:38 schreef Mangoworks2002 het volgende:
komt wel goed, huntelaar heeft vanavond nog
Lijkt me wel, Luca Toni (Serie A) en Samuel Eto'o (Primèra Division) hebben ook 38 wedstrijden.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:37 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Tellen de Play offs eigenlijk mee voor die ranking?
Zou wel zo eerlijk zijn inderdaadquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lijkt me wel, Luca Toni (Serie A) en Samuel Eto'o (Primèra Division) hebben ook 38 wedstrijden.
Have fun. Ik sla een keertje over. Niet zoveel geld meer na vorige week in Milaan. Iets te veel opgemaakt daarquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:46 schreef M0NTANA het volgende:
Sowieso wel weer zin in vanavond, supportershome open, dus lekker vroeg richting Amsterdam!
quote:Mustafa El Kabir heeft gisteren in oefenwedstrijd tegen het Amerikaanse collegeteam Cornell twee keren weten te scoren. De kleine spits speelde een testwedstrijd met Jong Ajax.
Eerder trainder El Kabir al een keer met Ajax A1, dat wist Het Parool te melden. Het is onbekend waar de 17-jarige El Kabir vandaag komt. Volgens informanten van Ajax Showtime werd het uiteindelijk 3-0 en was het niet Jong Ajax maar een combinatie met de A1.
Als KJH die niet wint, liever Eto'o dan Toni.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:33 schreef jna het volgende:
Shit, Huntelaar is ingehaald door Eto'o op de esm golden shoe ranking![]()
Lekker belangrijk, who gives a fuck? Ook al wint KJH hem, dan is het seizoen voor mij nog niet geslaagd.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:38 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Als KJH die niet wint, liever Eto'o dan Toni.
En als vervolg daarop :quote:Van Geel zeer positief over Ajax Cape Town 22 maart 2006
Ajax' technisch directeur Martin van Geel Het bezoek van de Ajax-directie aan satellietclub Ajax Cape Town in Zuid-Afrika hebben de Amsterdammers als zeer positief ervaren. Dat weet Voetbal International te melden. "Het was voor mij en algemeen directeur Maarten Fontein de eerste keer dat we daar waren en we hebben een prima indruk gekregen", zegt technisch directeur Martin van Geel, die afgelopen maandag met Fontein en financieel directeur Jeroen Slop weer naar Amsterdam vloog.
"Als je ter plaatse bent krijg je een beter beeld bij de dingen die ze daar doen. In de komende weken gaan we de samenwerking evalueren, maar zoals ik het nu bekijk ziet het er positief uit", aldus Van Geel tegenover VI.
quote:Scott en Lewis mogen terugkeren voor tweede stage 22 maart 2006
Stanton Lewis De achttienjarige Granwald Scott en de negentienjarige Stanton Lewis zullen later dit jaar voor een tweede stage terugkeren bij Ajax. De talenten van Ajax Cape Town, het Ajax-filiaal in het Zuid-Afrikaanse Kaapstad, hebben een goede indruk gemaakt op de Amsterdamse technische leiding. Dat meldt Voetbal International woensdag.
"Het zag er veelbelovend uit en daarom zullen we ze tijdens de periode waarin we een aantal goede jeugdtoernooien spelen weer uitnodigen", aldus technisch directeur Martin van Geel.
Klopt ook. Als Ajax alles verliest in de play-offs (dus ook van nummers 6 t/m 10) krijgt het een Intertoto ticket.quote:
Niet?quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, who gives a fuck? Ook al wint KJH hem, dan is het seizoen voor mij nog niet geslaagd.
Als Ajax eindigt op de huidige vierde plaats, speelt het sowieso niet tegen de nummers 6 t/m 10.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:01 schreef Nashje het volgende:
[..]
Klopt ook. Als Ajax alles verliest in de play-offs (dus ook van nummers 6 t/m 10) krijgt het een Intertoto ticket.
Als het alles verliest dus wel.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als Ajax eindigt op de huidige vierde plaats, speelt het sowieso niet tegen de nummers 6 t/m 10.
quote:Play-offs eredivisie
Vanaf dit seizoen worden er aan het einde van het jaar play-offs gespeeld om de plaatsen in de Europese cups. De winnaar van de eredivisie speelt automatisch Champions League. De nummers 2 tot en met 5 strijden om de toegangsplaats van de voorronde van deze Europese competitie. De nummer 2 speelt daarbij tegen de nummer 5, de nummer 3 tegen de nummer 4, waarna de winnaars tegen elkaar spelen. De winnaar van dit laatste duel gaat uitkomen in de voorronde van de Champions League, de verliezer zal uitkomen in de UEFA-cup, de minder prestigieuze europacup. De verliezers van de eerste duels spelen tegen elkaar voor een plaats in de UEFA-cup, de verliezer van dit duel zal met de winnaar van de play-off van de nummers 6 tot en met 9 uitmaken wie het 3e UEFA-cup ticket verdient. Bij deze onderlinge duels speelt de laagstgeklasseerde club eerst een thuiswedstrijd, waarna de hoogstgeklasseerde club de return thuis speelt.
De nummers 6 tot en met 9 spelen in een gelijkende play-off om plaatsing voor de UEFA-cup of de intertoto. De nummer 6 speelt daarbij tegen de nummer 9, de nummer 7 tegen de nummer 8. De winnaars van deze duels spelen tegen elkaar om tegen de verliezer van de play-off van de nummers 2 tot en met 5 te mogen spelen om het 3e UEFA-cup ticket. De verliezer van dit duel plaatst zich voor de intertoto. De verliezers van de eerste duels blijven met lege handen achter.
De derde play-off gaat om een intertotoplaats, waarbij in een gelijkende play-off gespeeld wordt door de nummers 10 t/m 13. Hierbij speelt de nummer 10 tegen de nummer 13 en de nummer 11 tegen de nummer 12. De winnaars spelen hierbij tegen elkaar om de toegang tot de intertoto. Alleen de nummers 14, 15 en 18 spelen geen play-offs, de nummer 18 degradeert rechtstreeks en de nummers 16 en 17 spelen play-offs voor degradatie en promotie.
quote:
Nou dan klopt het toch ook?quote:De nummer 6 speelt daarbij tegen de nummer 9, de nummer 7 tegen de nummer 8. De winnaars van deze duels spelen tegen elkaar om tegen de verliezer van de play-off van de nummers 2 tot en met 5 te mogen spelen om het 3e UEFA-cup ticket. De verliezer van dit duel plaatst zich voor de intertoto.
Ja, ik heb vanmiddag weer wat geleerd.quote:
quote:Piet Keizer technisch adviseur Ajax
Oud-Ajacied Piet Keizer wordt vanaf 1 april 2006 technisch adviseur van AFC Ajax. Keizer vervult sinds april 2001 de rol van scout bij Ajax. In zijn nieuwe functie rapporteert de legendarische linksbuiten aan de technisch directeur en hij adviseert Martin van Geel ten aanzien van het algemeen technisch beleid en de uitvoering.
Keizer debuteerde in de hoofdmacht van Ajax op 5 februari 1961 in een thuiswedstrijd tegen Feyenoord. Zijn laatste wedstrijd speelde de populaire linksbuiten op 13 oktober 1974. In de jaren '70 behaalde hij met Ajax grote successen, waaronder de Europa Cup I in 1971, 1972 en 1973. Op de lijst van de 'Club van 100' prijkt de naam van Keizer op de vierde plaats met niet minder dan 490 wedstrijden in het roodwit. Hij scoorde maar liefst 189 doelpunten voor Ajax.
Wel ideaal voor onze Guus. Alle literaire feestjes zijn in A'dam!quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:28 schreef twi het volgende:
Als Hiddink komt, hoop ik dat Ajax volgend seizoen een nog rampzaliger jaar beleeft dan dit jaar.
Want Babel heeft meer laten zien dan Rosales?quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:55 schreef methodmich het volgende:
Vanavond hopelijk Anita weer in de basis. En Babel ipv Rosales.
Ik heb werkelijk geen idee hoe Keizer het als scout/ technisch adviseur doet, jullie?quote:
Ryan Babel in plaats van Mauro Rosales? Ryan Babel op rechtsbuiten? Wat heb jij gebruikt? Als linksbuiten kan Ryan Babel nog naar binnentrekken, om keihard uit te halen. Als rechtsbuiten moet hij zijn man wel voorbij en een voorzet heeft hij niet, Ryan Babel als rechtsbuiten is dus geen optie.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:55 schreef methodmich het volgende:
Vanavond hopelijk Anita weer in de basis. En Babel ipv Rosales.
Denk niet dat MItea al fit genoeg is om hele wedstrijd te spelen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:01 schreef Radegast het volgende:
Rosenberg rechtsbuiten, Mitea links. Dat zou ik doen.
Hoe hij tot op heden gepresteerd heeft, weet ik niet. Maar de aanstelling van Piet Keizer als technisch adviseur van AFC Ajax vind ik wel weer positief, aangezien een terugkeer van Johan Cruijff dan ook dichterbij lijkt. Beetje het Bayern München-concept?quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:59 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee hoe Keizer het als scout/ technisch adviseur doet, jullie?
Moeten we hier blij mee zijn of is het een nikszeggende functie/ nieuwsfeitje?
Geweldige argumentatie! Markus Rosenberg geeft als linksbuiten nooit voorzetten, dus Ryan Babel kan ook wel als rechtsbuiten opgesteld worden. Dat je Nourdin Boukhari niet noemt als rechtsbuiten! Of is dat net als Steven Pienaar de enige échte tien in de selectie?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:01 schreef methodmich het volgende:
Rosenberg geeft ook zelden echte voorzetten. Dus gewoon Babel op rechts.
Precies, Cruijff kan alleen maar verliezen. HIj staat al aan de top van de voetbalwereldquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:03 schreef HeatWave het volgende:
Cruijff zie ik persoonlijk echt nooit meer een echt functie aanvaarden bij Ajax...
Ik wil het ook wel graag, maar waarom zou hij?
Nou, ik meen er laatst toch één gezien te hebben! Fijne assist was dat!quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:01 schreef methodmich het volgende:
Rosenberg geeft ook zelden echte voorzetten.
Als speler en trainer/coach heeft JC het hoogste bereikt, maar Ajax blijft zijn club en als JC álles naar wens kan organiseren (mix tussen Barça en Bayern München), is hij ijdel genoeg om voorzitter te worden. Als John Jaakke dat kan, waarom JC dan niet?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:03 schreef HeatWave het volgende:
Cruijff zie ik persoonlijk echt nooit meer een echt functie aanvaarden bij Ajax...
Ik wil het ook wel graag, maar waarom zou hij?
*bingo*quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:05 schreef methodmich het volgende:
Daar zat één bewuste bij, de rest waren volgens mij rammen voor de goal langs. Wel effectief natuurlijk.
Ja, echt zeldenquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:01 schreef methodmich het volgende:
Rosenberg geeft ook zelden echte voorzetten. Dus gewoon Babel op rechts.
En dat kan Babel ook perfect, hard voor de goal rammen. Hoeft Klaas er maar tegen aan te lopen. Simpele 5-0 dan. Anders wordt het moeizaam 1-1 en dan winst na pingels.quote:
Ryan Babel heeft dreiging? Alleen als hij de bal goed aanneemt, daarna deze onder controle weet te houden en hem daarna niet over de zijlijn loopt. Linksbuiten kan nog net, aangezien hij bij het naar binnentrekken goed kan uithalen, maar als rechtsbuiten zal hij om zijn tegenstander heenmoeten en een voorzet moeten afleveren. Dat kan Ryan Babel simpelweg niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:05 schreef methodmich het volgende:
Nourdin moet op linkshalf en kan eventueel op 10 als Blind het prehistorische systeem speelt.
Rosenberg en Babel kunnen tenminste een man voorbij en hebben dreiging. Een klassieke 4-3-3 kan je met dit materiaal toch niet spelen, dan beter de variant die Barcelona en Chelsea ook vaak gebruiken. En dat is lastig met Rosales, die de laatste weken weer slechter wordt.
Ah, jij hebt er al veel gezien dit seizoen? Vertel op, interessant gegeven!quote:
Ja, Babel kan echt een man voorbij.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:05 schreef methodmich het volgende:
Nourdin moet op linkshalf en kan eventueel op 10 als Blind het prehistorische systeem speelt.
Rosenberg en Babel kunnen tenminste een man voorbij en hebben dreiging. Een klassieke 4-3-3 kan je met dit materiaal toch niet spelen, dan beter de variant die Barcelona en Chelsea ook vaak gebruiken. En dat is lastig met Rosales, die de laatste weken weer slechter wordt.
Jij denkt in het prehistorische 4-3-3 waarin een rechtsbuiten buitenom en moet voorgeven. Dat is een waardeloos systeem, waar Ajax echt niet meer in kan spelen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ryan Babel heeft dreiging? Alleen als hij de bal goed aanneemt, daarna deze onder controle weet te houden en hem daarna niet over de zijlijn loopt. Linksbuiten kan nog net, aangezien hij bij het naar binnentrekken goed kan uithalen, maar als rechtsbuiten zal hij om zijn tegenstander heenmoeten en een voorzet moeten afleveren. Dat kan Ryan Babel simpelweg niet.
Al sowieso tegen Groningen, thuis tegen Inter, uit bij Twente, PSV thuis en Feyenoord uit zaten toch echt wat voorzetten van Rosenberg bij.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ah, jij hebt er al veel gezien dit seizoen? Vertel op, interessant gegeven!
Als het voetbal zo makkelijk is, zoals jij beweert, was Ajax allang kampioen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
En dat kan Babel ook perfect, hard voor de goal rammen. Hoeft Klaas er maar tegen aan te lopen. Simpele 5-0 dan. Anders wordt het moeizaam 1-1 en dan winst na pingels.
Rosales en Rosenberg gaat het toch best redelijk af. Mitea en Emanuelson kunnen het ook best aardig.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Jij denkt in het prehistorische 4-3-3 waarin een rechtsbuiten buitenom en moet voorgeven. Dat is een waardeloos systeem, waar Ajax echt niet meer in kan spelen.
Rosales??? Kom op Schigt, dat is echt een schande voor het Ajax-shirt. En Mitea is ook absoluut geen topspeler, die is vooralsnog slechts een blinde draver. Urby staat linksback en heeft met 4-3-3 niks te maken. En Rosenberg rendeert alleen maar in een gemaakte positie, maar vult het echt niet zoals pakweg Bryan Roy en Marc Overmars hoor. Is ook meer een 4-4-2 speler.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Rosales en Rosenberg gaat het toch best redelijk af. Mitea en Emanuelson kunnen het ook best aardig.
Heel raar zeg.
Dat systeem dat is inderdaad een utopie, tenzij je een Overmars en Van 't Schip hebt lopen, en een goed bijsluitende en vooral fysiek sterke tien. Niet zo'n pisventje (qua postuur) als Sneijder, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Jij denkt in het prehistorische 4-3-3 waarin een rechtsbuiten buitenom en moet voorgeven. Dat is een waardeloos systeem, waar Ajax echt niet meer in kan spelen.
Als je Babel nu ziet invallen is het alleen maar lopen met de bal, weinig effectiviteit en totaal geen dreiging. Alleen maar uit op eigen succes en laten zien dat ie het kan. Een hakje als derde balcontact als je net bent ingevallen en je niet in vorm bent, dan snap je het niet echt hoor.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:11 schreef methodmich het volgende:
Dan zet je hem op links en Rosenberg op rechts, als Rosales maar niet speelt. Babel is een echte Ajax-speler en die moet gewoon krediet krijgen. Al die gasten die zaten te springen voor hem vorig seizoen lopen hem nu af te kraken. Dat vind ik gewoon vreemd, want het is dezelfde voetballer.
Rosales doet het de laatste weken verre van slecht. Nog steeds niet optimaal, maar was een van der Meyde dat wel dan? Die zorgde toch ook voor genoeg assists en goals. Rosales heeft nu eindelijk een beetje vertrouwen en krediet. Als je hem nu weer gaat wisselen en eruit halen, dan breek je hem helemaal af. Rosales heeft het best in zich.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Rosales??? Kom op Schigt, dat is echt een schande voor het Ajax-shirt. En Mitea is ook absoluut geen topspeler, die is vooralsnog slechts een blinde draver. Urby staat linksback en heeft met 4-3-3 niks te maken. En Rosenberg rendeert alleen maar in een gemaakte positie, maar vult het echt niet zoals pakweg Bryan Roy en Marc Overmars hoor. Is ook meer een 4-4-2 speler.
Ik kraak hem niet af, ik bekijk hem gewoon reëel en beoordeel hem op zijn kwaleiten. Ryan Babel heeft het een periode leuk gedaan als linksbuiten, maar het is geen linksbuiten. Ryan Babel is ook geen rechtsbuiten, geen tien, geen doelman, geen rechtsback, geen linksback etc. Ryan Babel is een spits, dus als je hem een kans geeft, dan maar als spits. Je gaat Kenneth Vermeer toch ook niet opstellen als centrale verdediger, aangezien Maarten Stekelenburg het wel aardig doet en je hem er niet uit wilt halen? Ryan Babel heeft gewoon de pech dat, ondanks zijn aanwezigheid, Angelos Harry Charisteas, Markus Rosenberg en Klaas-Jan Huntelaar zijn aangetrokken, dat is lullig.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:11 schreef methodmich het volgende:
Dan zet je hem op links en Rosenberg op rechts, als Rosales maar niet speelt. Babel is een echte Ajax-speler en die moet gewoon krediet krijgen. Al die gasten die zaten te springen voor hem vorig seizoen lopen hem nu af te kraken. Dat vind ik gewoon vreemd, want het is dezelfde voetballer.
Hij komt te kort, gezien z'n leeftijd heeft 'ie gewoon niet echt meer de potentie om heel veel beter te worden, maar voorlopig is 'ie als rechtsbuiten de enige optie, tenzij je een "Rosenberg"-positie ook op links wilt gaan gebruiken. Het presteren en de professionele houding van Charisteas zouden daar misschien toe kunnen leiden, maar de prestaties van Babel zeker niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:14 schreef HeatWave het volgende:
Rosenberg is met zijn linkerteelbal nog beter aan de flank dan Rosales..
Ik weet dat ik veel te klagen heb vaak, maar over Rosales lijkt het me nu wel duidelijk... die gast komt daar gewoon veels en veels te veel te kort..
Belangrijk verschil: Andy kwam in beide gevallen tot minimaal 10, Rosales heeft nog maar 0 goals gemaakt in 24 optredens in de competitie en komt tot een schamele 4 assists. Ter vergelijk: Pienaar speelde 10 duels minder en heeft 1 assist meer.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Rosales doet het de laatste weken verre van slecht. Nog steeds niet optimaal, maar was een van der Meyde dat wel dan? Die zorgde toch ook voor genoeg assists en goals. Rosales heeft nu eindelijk een beetje vertrouwen en krediet. Als je hem nu weer gaat wisselen en eruit halen, dan breek je hem helemaal af. Rosales heeft het best in zich.
Mitea is een linksbuiten ala Gronkjaer. Snel, behendig en met een actie. De voorzet en overzicht even verbeteren en je hebt een goede linksbuiten.
VdM wel ja, Rosales niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Rosales doet het de laatste weken verre van slecht. Nog steeds niet optimaal, maar was een van der Meyde dat wel dan? Die zorgde toch ook voor genoeg assists en goals.
HOELANG moeten we nog wachten voordat hij loskomt? (ik denk zelf dattie niet beter kan)quote:Rosales heeft het best in zich.
Babel is in zijn eigen ogen (en in de jouwe) gewoon verder in zijn ontwikkeling dan dat hij is. Klaar. Vorig jaar was 'ie nog A-jeugd, niet? Normaal zit daar nog een jaar of twee Jong Ajax achter, en dan langzaam invalbeurtjes in het eerste. Hij is gewoon niet goed genoeg. Of denk je nou echt dat hij bij een Italiaanse of Engelse subtopper wekelijks in de basis zal staan? Ze zullen 'm uitlachen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:16 schreef methodmich het volgende:
Babel gaat natuurlijk niet naar RKC of NEC, maar naar een club in Italië of Engeland. En terecht, daar past hij ook beter uiteindelijk. Maar het is zo jammer dat Ajax daar dan na een jaar weer achter gaat komen, net als bij Ahmed eerder.
Andy was wel beter, maar ook niet echt super vaak.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:19 schreef Radegast het volgende:
[..]
VdM wel ja, Rosales niet.
[..]
HOELANG moeten we nog wachten voordat hij loskomt? (ik denk zelf dattie niet beter kan)
Ik zie op een of andere manier toch wel wat dreiging in hem. Het is in ieder geval een hele verbetering ten opzichte van het begin van het seizoen. Ik ga ook niet lopen brullen dat ie altijd als eerste in de basis moet, maar zoals Twi zegt, een betere oplossing is er niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:19 schreef Radegast het volgende:
[..]
VdM wel ja, Rosales niet.
[..]
HOELANG moeten we nog wachten voordat hij loskomt? (ik denk zelf dattie niet beter kan)
Nou en? Als Mohammed B een fanatieke Ajax-fan geweest was, had ik er ook geen respect voor gehad hoor.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:57 schreef Nashje het volgende:
Ik heb 'm ook niet gekent. Maar ik weet wel dat hij meer Ajax in z'n hart had dan de meesten denken.
Geen basis, maar wel meer eerlijke kansen dan onder Danny.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:20 schreef twi het volgende:
[..]
Babel is in zijn eigen ogen (en in de jouwe) gewoon verder in zijn ontwikkeling dan dat hij is. Klaar. Vorig jaar was 'ie nog A-jeugd, niet? Normaal zit daar nog een jaar of twee Jong Ajax achter, en dan langzaam invalbeurtjes in het eerste. Hij is gewoon niet goed genoeg. Of denk je nou echt dat hij bij een Italiaanse of Engelse subtopper wekelijks in de basis zal staan? Ze zullen 'm uitlachen.
Ik was ook niet echt fan, maar als je dit ziet tegenwoordig...quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:24 schreef -Wolf- het volgende:
Mandy was destijds wel m'n minst favoriete AJAX-speler, maar het schittert geen sterren op de rechtvleugel heden ten dage...
Lekkere vergelijking, Steven Pienaar is dé opvolger van Diego Armando Maradona, zó briljant en het is dan ook belachelijk dat hij naar BVB verkast. Barça, Real Madrid, AC Milan, Juventus of Chelsea hebben niet goed opgelet, Steven Pienaar zal later in één adem worden genoemd met Pelé, Johan Cruijf en Diego Armando Maradona. Dat weet jij ook.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Belangrijk verschil: Andy kwam in beide gevallen tot minimaal 10, Rosales heeft nog maar 0 goals gemaakt in 24 optredens in de competitie en komt tot een schamele 4 assists. Ter vergelijk: Pienaar speelde 10 duels minder en heeft 1 assist meer.
Integendeel, Babel is gewoon te jong en onervaren, en heeft Huntelaar en Rosenberg boven zich die ook gewoon beter zijn. Babel kan beter worden, het is alleen jammer dat hij zich waarschijnlijk te groot zou vinden om een jaartje bij NEC of Vitesse te gaan spelen, omdat hij immers al in Oranje heeft gezeten.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:22 schreef vdHoek het volgende:
Babel is gewoon passé voor Ajax en Rosales binnenkort ook wanneer hij niet beter gaat spelen.
dat bedoel ik ook met m'n 2e zin.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik was ook niet echt fan, maar als je dit ziet tegenwoordig...
Beetje domme reactie. Het gaat hier om een vergelijking tussen een speler die als rechtsbuiten is gekocht en een rendement van 4 goals heeft dit seizoen, ten opzichte van een speler die noodgedwongen als rechtsbuiten heeft gespeeld en al tot een rendement van 7 goals komt in 10 duels minder.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking, Steven Pienaar is dé opvolger van Diego Armando Maradona, zó briljant en het is dan ook belachelijk dat hij naar BVB verkast. Barça, Real Madrid, AC Milan, Juventus of Chelsea hebben niet goed opgelet, Steven Pienaar zal later in één adem worden genoemd met Pelé, Johan Cruijf en Diego Armando Maradona. Dat weet jij ook.
Rosales heeft heel lang vrij oneerlijk inderdaad de kans gehad. Maar het zou dus helemaal tot onrust leiden, nu hij eindelijk een beetje opkrabbelt, om hem nu eruit te zetten voor iemand die in zijn invalbeurten werkelijk niks presteert. Dat Blind voor de winterstop alles binnen de groep heeft verkloot door zijn oneerlijke en onbegrijpelijke keuzes is tot daar aan toe, maar als het aan mij ligt slaat hij nu een andere weg in. En dus zou hij Rosales moeten laten staan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:23 schreef methodmich het volgende:
Geen basis, maar wel meer eerlijke kansen dan onder Danny.
heerlijk, zoveel sarcasme.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking, Steven Pienaar is dé opvolger van Diego Armando Maradona, zó briljant en het is dan ook belachelijk dat hij naar BVB verkast. Barça, Real Madrid, AC Milan, Juventus of Chelsea hebben niet goed opgelet, Steven Pienaar zal later in één adem worden genoemd met Pelé, Johan Cruijf en Diego Armando Maradona. Dat weet jij ook.
Blind is toch een aflopende zaak, maar goed, voor de groepssfeer wellicht.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:27 schreef twi het volgende:
[..]
Rosales heeft heel lang vrij oneerlijk inderdaad de kans gehad. Maar het zou dus helemaal tot onrust leiden, nu hij eindelijk een beetje opkrabbelt, om hem nu eruit te zetten voor iemand die in zijn invalbeurten werkelijk niks presteert. Dat Blind voor de winterstop alles binnen de groep heeft verkloot door zijn oneerlijke en onbegrijpelijke keuzes is tot daar aan toe, maar als het aan mij ligt slaat hij nu een andere weg in. En dus zou hij Rosales moeten laten staan.
mwoah, Stekelenburg die vertrouw ik nog steeds niet helemaal...quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:31 schreef -Wolf- het volgende:
ik blijf Babel steunen net zoals ik Stekelenburg en Heitinga onvoorwaardelijk steun.
Laatste tijd scoort ie ook niet meer zo van links hoorquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:32 schreef vdHoek het volgende:
Rosenberg wil nog wel eens een leuke voorzet geven vanaf rechts. Het is alleen de vraag of hij op die positie nog even doeltreffend blijft.
Helemaal mee eens. Vanavond wordt het trouwens 3-0. Twee keer Klaas en 1 keer Markusquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:31 schreef Black-Death het volgende:
Ben erg benieuwd hoe de aanval gaat worden als Mitea weer wedstrijdfit is.. ik hoop: Mitea - Huntelaar - Rosenberg.
Die signature!quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:56 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Want Babel heeft meer laten zien dan Rosales?
nee, toevallig het eerste wat ik tegen kwamquote:
V. Basten, maak kennis met je troonopvolger!quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:55 schreef HeatWave het volgende:
OH MY FUCKING GOD!!!!
Die zitten gewoon te kijken.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:59 schreef cultheld het volgende:
Oh trouwens: Waar zijn nu al die kankeraars gebleven die de hele tijd riepen dat Huntelaar het "weer af laat weten" ?
Dat klopt inderdaad. Maar die goal was GENIAAL.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:59 schreef twi het volgende:
Get it together jongens, we moeten nog 30 minuten met 2 verdedigers.
Wat zei ik ook alweer vanmiddag?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:31 schreef -Wolf- het volgende:
ik blijf Babel steunen net zoals ik Stekelenburg en Heitinga onvoorwaardelijk steun.
Geen enkel moment in de problemen gekomenquote:
Als hij wil blijven, dan zou dat prachtig zijn. Ik "wil" 'm alleen weg omdat 'ie meer verdient dan de bank. Maar wat heeft 'ie vanavond fantastische momenten gehad. Die actie voor de goal van Babel, en dan bij de 4-1. Prachtig, ik wist niet dat 'ie zo goed en slim kon voetballen.quote:
Nee.. Tuurlijk niet.. Laat PSV maar WEER landskampioen worden.. Want dat vinden ze in 020 toch niet belangrijk he?!quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:57 schreef the_hunter het volgende:
Laat guusje lekker naar Rusland gaan. Ik zit absoluut niet op hem te wachten.
Inderdaad, hem gun je geen bank. Jammer dat Klaas-Jan zo goed is.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:36 schreef twi het volgende:
[..]
Als hij wil blijven, dan zou dat prachtig zijn. Ik "wil" 'm alleen weg omdat 'ie meer verdient dan de bank. Maar wat heeft 'ie vanavond fantastische momenten gehad. Die actie voor de goal van Babel, en dan bij de 4-1. Prachtig, ik wist niet dat 'ie zo goed en slim kon voetballen.
Dat is dan ook het enige pluspunt van de tweede wedstrijd...quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:35 schreef twi het volgende:
Maar ik zat bij 93:49 al te dagdromen over de persberichten rond het ontslag van Danny Blind.
Maar hij zit er nog!quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dieptriest natuurlijk de eerste 90 minuten. Babel leest blijkbaar mee hier![]()
Maar goed, ik had hetzelfde als Twi. Blind was 1 seconde weg van ontslag.
.....was moeilijk te zien, maar goed spelen deed ie nietquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:23 schreef methodmich het volgende:
Zal Juanfrán zin hebben?
Hij heeft nog nooit in z'n leven tegen PSV gescoordquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Zolang we Huntelaar hebben is dat niet erg natuurlijk![]()
Eens moet de eerste keer zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij heeft nog nooit in z'n leven tegen PSV gescoord.
Dat is Aggelos nooit.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:52 schreef Adidah het volgende:
Harrie was trouwens niet gierig vanavond.
Ik vraag me af hoe hij zich bij Celta en Valencia staande heeft weten te houden.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:50 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
.....was moeilijk te zien, maar goed spelen deed ie niet![]()
Met een rollator vermoed ikquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:54 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe hij zich bij Celta en Valencia staande heeft weten te houden.
Heel ander systeem, de gevaarlijkste momenten van hem bij Ajax tegen Chelsea waren meer dat 'ie diagonaal richting strafschopgebied stak. Hij heeft bij Ajax een rol die hem gewoon totaal niet ligt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:54 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe hij zich bij Celta en Valencia staande heeft weten te houden.
4 rijen precies achter jequote:Op donderdag 23 maart 2006 00:36 schreef devv05 het volgende:
Gekkenhuissssssssssssssssssssssss Jasza waar was je???
Zuid ook btw, qua sfeer de beste wedstrijd van het seizoen. (Dan heb ik het voornamelijk over de verlengingquote:Op donderdag 23 maart 2006 00:30 schreef Jasza het volgende:
Jezus 410 was helemaal gek vandaag zeg, me stem is helemaal naar de tering
Daarom is voor het team Harrie beter dan Babel. Die 2de goal van hem (3-1) ging er met geluk in, maar hij had hem naar 4 (!!!) mensen kunnen afleggen...quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:32 schreef Tvduijn het volgende:
Zelfs de lange zijde was gekkenhuis na de 1-1
Maar ik vond het heel sterk van Charisteas dat hij die bal aflegde, hij heeft het zo moeilijk bij ajax en dan wil elke spits scoren maar hij gaf em gewoon weg. Echt super!!
quote:
Pfff. Heb je hem weer hoor.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:12 schreef HeatWave het volgende:
Pfff, nogmaals wat een mazzel zeg... 94 min kut spelen en dan nog met 4-1 winnen...
Dat is zeker zo natuurlijkquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:21 schreef VoreG het volgende:
De ontlading van zo'n mooie omhaal is gewoon groter in de 94e minuut met een achterstand dan in de 30e minuut met een 1-0 voorsprong. Goed getimed van Klaas
Ik heb het draaiboek gezien net, en het is tot in de details goed uitgevoerdquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:26 schreef Eilanden het volgende:
Ooooooh nu snap ik hetBlind strooide Roda JC gewoon 94 minuten lang zand in de ogen door die Limbrugers het idee te geven dat ze konden winnen en dan gewoon op het juiste moment pieken
We moeten het PSV toch een beetje lastig maken dit seizoen. Ze pakken het lampioenschap (ja, was een tikfout, maar vond hem wel grappig) maar dus niet de JC schaal, en de beker ook nietquote:
quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:49 schreef M0NTANA het volgende:
Lachen, man! Supportershome weer open, meteen aardig onder invloed het stadion in en ik lees zojuist de sms-jes die ik tijdens de wedstrijd kreeg, maar absoluut niet heb meegekregen. Hoorde op de terugweg ook pas dat KJH en Ryan Babel beide tweemaal gescoord hadden, leuke avond dus.
Over 90 min was het zeker niet verdiend nee.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:13 schreef S-Two het volgende:
Was weer een wanprestatie wat ik er van gezien heb. Mooi dat Huntelaar die prachtige goal maakt en we daardoor winnen, maar ik vond het niet verdiend. Maar goed, de finale mooi maar wel ff van PSV winnen.
Ze zat je zeker te jennen dat Ajax aan het verliezen was of is ze niet zoquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:12 schreef BoNi het volgende:
Ga ik verd*mme één keer niet vanwege mijn verhuizing wordt het zo'n wedstrijd, met zo'n ontknoping!!![]()
Voetbal kijken met je vriendin is trouwens echt geen aanrader is maar weer eens gebleken
Ja, dat flikken ze altijd, het boeit ze geen fuck maar ze zijn wel voor de anderquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:14 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ze zat je zeker te jennen dat Ajax aan het verliezen was of is ze niet zo?
quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:14 schreef Jasza het volgende:
[..]
Je lag dus wel te slapenquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:19 schreef M0NTANA het volgende:
Heeft iemand een filmpje van de omhaal van KJH?
Heb hem niet gezien, keek pas toen iedereen begon te juichen en de bal er al in lag.
Nou dat niet, maar aangezien we in een verhuizing zitten was ze met van alles bezig en bleef maar aan mijn hoofd zeuren over (op dat moment) compleet onzinnige dingen...!quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat flikken ze altijd, het boeit ze geen fuck maar ze zijn wel voor de ander.
Moet je eens flikken bij iets als America's next top model, dan ben je gewoon voor de lekkerste.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:21 schreef BoNi het volgende:
[..]
Nou dat niet, maar aangezien we in een verhuizing zitten was ze met van alles bezig en bleef maar aan mijn hoofd zeuren over (op dat moment) compleet onzinnige dingen...!
Nog zo'n voorbeeld: Na Ajax - ADO belde ze me op, ik, zo lief als ik ben, ziedend kwaad vertellen hoe de wedstrijd verlopen was. Zegt ze: Oooh, gelukkig hebben jullie niet verloren..!![]()
![]()
![]()
Hier ook al. Ik dacht, ik ga eens gezellig bij mijn vriendin + schoonouders kijken. Ik had dan ook een makkelijke overwinning van Ajax verwacht. Krijg je opmerkingen als "waarom geef jij de scheidsrechter de schuld terwijl de Ajax-spelers zelf zo slecht zijn?" en "roda is veel beter, ik hoop dat hun winnen, dan hoef jij tenminste ook niet naar rotterdam."quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:14 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ze zijn ook een keer op tv ergens geweest, lijken indd ernstig op elkaar.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:22 schreef jimjim1983 het volgende:
Huntelaar
Babel
Charisteas
Juanfran
heb een broertje van Huntelaar zien rondlopen in het spelershome, tering wat lijken die op elkaareng gewoon.
Heb je daar ook beelden van?quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:20 schreef pfaf het volgende:
http://ajax.hyves.nl/index.php?l3=pi&l4=showpic&mediainalbum_id=26625322&mediainalbum_secret=FSfq
Toch blijf ik de goal van Babel mooier vinden.
Niet geslapen, maar érg weinig meegekregen. Angelos Harry Charisteas schijnt ook ingevallen te zijn?quote:
quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heb je daar ook beelden van?
[..]
Niet geslapen, maar érg weinig meegekregen. Angelos Harry Charisteas schijnt ook ingevallen te zijn?
en goed ookquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:26 schreef M0NTANA het volgende:
Niet geslapen, maar érg weinig meegekregen. Angelos Harry Charisteas schijnt ook ingevallen te zijn?
minstens net zo mooi, maar het was wel een prachtige omhaalquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:20 schreef pfaf het volgende:
http://ajax.hyves.nl/index.php?l3=pi&l4=showpic&mediainalbum_id=26625322&mediainalbum_secret=FSfq
Toch blijf ik de goal van Babel mooier vinden.
Yyp, vanochtend lieten ze de doelpunten ook wel zien.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:34 schreef S-Two het volgende:
Meestal laten ze in het journaal ook nog wel beelden zien. In het journaal van zo straks niet, maar ik heb goede hoop op het journaal van 12.00.
Verdomme, weer nietquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Yyp, vanochtend lieten ze de doelpunten ook wel zien.
ThanQ.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als het goed is ben ik hem nu ergens aan het uploaden.
Daar istie dan: Samenvatting
Héél herkenbaar.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:22 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Hier ook al. Ik dacht, ik ga eens gezellig bij mijn vriendin + schoonouders kijken. Ik had dan ook een makkelijke overwinning van Ajax verwacht. Krijg je opmerkingen als "waarom geef jij de scheidsrechter de schuld terwijl de Ajax-spelers zelf zo slecht zijn?" en "roda is veel beter, ik hoop dat hun winnen, dan hoef jij tenminste ook niet naar rotterdam."
Volgende keer dus toch maar weer naar het stadion![]()
Ach, mijn vriendin is wel voor Ajax en ze hoopt voor mij dat ze winnen. Alleen ziet ze me niet zo graag naar rdam gaan. En tja, die domme opmerkingen neem ik dan maar voor lief.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Héél herkenbaar.![]()
Mijn vriendin hoopt ook altijd dat Ajax uitgeschakeld wordt en mijn schoonouders gaan haar dan zitten voeren met opmerkingen als: "Volgens mij vindt hij Ajax belangrijker dan jou."
quote:'Bekerfinale Ajax opent deuren voor extra club'
23/3/2006 12:40
Ajax maakt met het bereiken van de bekerfinale waarschijnlijk één extra club blij. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen, waarvoor hogere wiskunde en diverse tabellen nodig zijn om die uit te leggen, is dat niet het geval. Voor het gemak gaan we er vanuit dat PSV kampioen wordt.
Scenario 1: Ajax bij de eerste vijf
Eindigt Ajax bij de nummers 2 tot en met 5, dan zijn al die clubs sowieso verzekerd van Europees voetbal. Bovendien heeft de winnaar van de play-offs tussen de nummers 6 tot en met 9 direct een UEFA Cupticket te pakken. De verliezer van de 6 tot en met 9-finale strijdt met de winnaar van 10 tot en met 13 om een Intertoto-plek en niet om de geldprijs van 400.000 euro.
Scenario 2: Ajax bij de nummers zes tot en met negen
Eindigt Ajax bij de nummers 6 tot en met 9, dan speelt het geen play-offs omdat het al verzekerd is van een UEFA Cupplaats. De nummer 10 van de Eredivisie schuift dan een play-off omhoog en kan nog een UEFA Cupticket verdienen. De nummer veertien schuift door naar de play-offs om de geldbonus.
Voor alle liefhebbers die het exacte schema willen uitdokteren, verwijzen we door naar de reglementen van de KNVB. Klik hier voor de uitleg van de Nederlandse voetbalbond over alle mogelijke scenario's.
We hebben in ieder geval UEFA CUP, het is tenminste iets, want met al die blessure's zie ik ons nog 6e of lager worden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:49 schreef HeatWave het volgende:
Nee, het is gelukkig niet vaag en onoverzichtelijk geworden.
Ik mag hopen dat het 1 keer en niet meer is deze ongein.. Ondanks dat het deze keer nog redelijk positief uit kan vallen voor Ajax..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |