quote:Op donderdag 18 september 2008 21:32 schreef LoudGirl het volgende:
Twee kassieres die elkaar te lijf gingen met een schaar... alle bei ontslagen.
wtf, zoiets verzin je toch nietquote:Op vrijdag 19 september 2008 07:53 schreef sigme het volgende:
Lang geleden. Soort klantenservice, bij een telecomserviceprovider, ten behoeve van het toen net nieuw ingevoerde nummerbehoud. Nieuw personeel nodig, uitzendkrachten.
Bloedmooi was ze, echt waar. 18 ofzo, blond, echt een mega-lekker stuk. Ik hielp de boel op poten zetten, heb haar en de andere meid een en ander uitgelegd en ze daarna overgedragen aan de dagelijkse leiding.
Toen kwam ze opeens niet opdagen, anderhalve week, geen taal of teken, en toen kwam ze terug. Op de vraag wat er aan de hand was reageerde ze heel raar. In de loop van de dag heeft ze het watje van de afdeling apart genomen en die verteld wat er gebeurd was. Dat ze een zoontje had, dat die overleden was die eerste dag dat ze niet kwam, gister begraven. Hij doorvertellen aan manager en de rest, iedereen geschokt en meelevend en hulp aanbieden enzo.
Totdat de lokale senior wat ging optellen & aftrekken, en daarbij wist dat er maximaal vijf (dacht ik toch) dagen tussen overlijden en begraven mogen zitten.
Het bleek van voor tot achter gelogen. Wat haar mankeerde zijn we nooit achtergekomen, na de confrontatie heeft ze op staande voet ontslag genomen.
Overigens bleek ze ook op die manier gewerkt te hebben. Ze gaf geloofwaardige antwoorden, die verder geen verband hielden met de zaak waar het over ging. Heel apart.
je kan geen ontslag op staande voet nemen..quote:Op vrijdag 19 september 2008 07:53 schreef sigme het volgende:
Het bleek van voor tot achter gelogen. Wat haar mankeerde zijn we nooit achtergekomen, na de confrontatie heeft ze op staande voet ontslag genomen.
Dat kan wel, mits goede reden. Neemt niet weg dat sigme waarschijnlijk "gekregen" bedoelde.quote:Op zondag 21 september 2008 23:52 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
je kan geen ontslag op staande voet nemen..
Holy crap, zo'n gast pleur je toch meteen buiten?quote:Op donderdag 18 september 2008 21:02 schreef Steeven het volgende:
- Op hetzelfde callcenter zat een gozer in mijn team die lekker ongenuanceerd tekeer ging tegen klanten. 'Mevrouw, mevrouw, MEvrouw, MEVROUW, MEVROUW.... u gaat toch ook niet naar de slager om groente te kopen?' of 'Meneer, weet u hoe het klinkt als u kwartje in de telefooncel op is?' BAF, call afgesloten. 'Meneer, bent u nou zo dom of lijkt het maar zo? Nee, u bent gewoon dom. Nee ik kan het niet anders uitleggen'. Soms begon ie ook te scheldenen er zat altijd zo'n wijf naast hem die daar to-taal niet tegen kon, raakte compleet overstuur. Helaas hebben ze hem ontslagen
.
Is die functie van webmaster al vervuld?quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:29 schreef MartineBijl het volgende:
Niet zo lang geleden, we (overheid) zochten (nog steeds) een C#/.NET programmeur, en die zijn niet makkelijk te vinden, zeker niet voor een overheidssalaris. Toch kregen we een sollicitatie binnnen van een jongen met de juiste papieren en ervaring, al reageerde hij op een andere vacature (voor webmaster). Omdat hij de enige geschikte kandidaat leek is hij op gesprek uitgenodigd voor de functie van programmeur.
Dit begon al goed, op de dag dat hij op gesprek moest komen staakten de bussen, dus meneer dacht dat ie wel van het station af kon gaan lopen, affijn, een half uur te laat belt hij dat ie verdwaald is, hij zat in het verkeerde deel van de stad, een collega is hem op gaan halen zodat anderhalf uur later het sollicitatiegesprek toch kon beginnen. Hij zag eruit alsof hij die avond ervoor flink gezopen had, toch is hij aangenomen.
Op zijn eerste dag belde hij op dat hij ziek was, maar stond twee uur later toch voor de deur, gebracht door zijn vader (), bleek dat hij die nacht van de zenuwen niet had kunnen slapen en zich daarom ziek had gemeld, waarschijnlijk had zijn vader hem uit bed geschopt.
In de 3 weken erna lukte het hem soms om op tijd te komen, maar meestal was hij gewoon te laat, soms wel een anderhalf uur, met de gebruikelijke smoesjes. 'Even bellen dat ik wat later kom', daar had hij nooit van gehoord. Ook heeft hij zich een keer of vijf ziek gemeld.
In mijn vakantie zag ik een mailtje voorbij komen van mijn chef, dat hij na twee keer waarschuwen etc...
Nee, ik bedoelde ontslag genomen. Op staande voet; in de zin dat ze per direct vertrokken is en nooit weer gesignaleerd. Ze was natuurlijk uitzendkracht, en na het voorgaande had niemand heel erg behoefte om te gaan achterhalen hoe het met haar ging ofzo.quote:Op zaterdag 27 september 2008 12:27 schreef Light het volgende:
[..]
Dat kan wel, mits goede reden. Neemt niet weg dat sigme waarschijnlijk "gekregen" bedoelde.
Valt tegen, zelfs bij de Mac werkte op een gegeven moment jarenlang een gast die dit soort pareltjes richting de klanten produceerde:quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Holy crap, zo'n gast pleur je toch meteen buiten?
Mijn vooroordelen over het geestelijke nivo van (sommige) McDo medewerkers zijn bij deze bevestigd...quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Valt tegen, zelfs bij de Mac werkte op een gegeven moment jarenlang een gast die dit soort pareltjes richting de klanten produceerde:
Klein ventje van +/- 4 jaar loopt op hem af met een Happy Meal-doos
-Uh, meneer. Meneer?
-Jaaah?
-Er zit geen verrassing in mn Happy Meal
- NOU DA'S TOCH OOK EEN VERRASSING?! HAHAHA! *loopt weg*
Achteraf natuurlijk een blazende vader in zn nek ("Dat snapt zo'n kind toch niet!?")
Klant: -Ik wacht nog steeds op mijn McChicken
Maccer: (tegen klant)-Godverdomme! (tegen de vleesflippers) Waar is die kip debiel?!
-Hee Erik, deze burger kwam terug, hij is zwart.
-Ja, kut! Wie kwam daarmee terug?
-Die mevrouw daaro.
-Ja, ik zie het al. Die moet gewoon een ontzettende schop in dr kut hebben!
Die is 1 september begonnenquote:Op zaterdag 27 september 2008 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Is die functie van webmaster al vervuld?
kutcookiesquote:Op zaterdag 27 september 2008 16:24 schreef Berkery het volgende:
[..]
Die is 1 september begonnen
-edit- kut. kloon busted![]()
Verschilt heel erg van filiaal tot filiaal. Sommige zijn echt heel erg (Leiden vlakbij het station bijvoorbeeld) terwijl andere heel netjes en streng zijn qua personeel. Mijn zusje en zwager zijn managers van een filiaal bijvoorbeeld waar echt geen bullshit getolereerd wordt en die ergeren zich echt groen bij de verhalen van sommige collega's. Zoals twee pubers die lagen te batsen in het magazijn (volgens mij eerder in dit topic gemeld).quote:Op zaterdag 27 september 2008 15:08 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Mijn vooroordelen over het geestelijke nivo van (sommige) McDo medewerkers zijn bij deze beveigd...
quote:
quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Klein ventje van +/- 4 jaar loopt op hem af met een Happy Meal-doos
-Uh, meneer. Meneer?
-Jaaah?
-Er zit geen verrassing in mn Happy Meal
- NOU DA'S TOCH OOK EEN VERRASSING?! HAHAHA! *loopt weg*
De vacature in mijn sig staat al maanden open. En zo spannend zijn de eisen in dit geval toch ook weer niet. Het is in ieder geval geen beleidsmatige functie, echt puur onderhoud. We hebben exact 1 sollicitant gekregen.quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:49 schreef Berkery het volgende:
[..]
![]()
Ik kan me herinneren dat jij ooit zo'n moeite had om een goeie te vinden, maar we werken met een team van webmasters en we hebben er eentje gevonden met goede papieren en het maakt niet zoveel uit dat ie nauwelijks ervaring heeft, tijd genoeg om 'm in te werken.
Gewoon reageren op de functie in je sigquote:Op zondag 28 september 2008 11:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De vacature in mijn sig staat al maanden open. En zo spannend zijn de eisen in dit geval toch ook weer niet. Het is in ieder geval geen beleidsmatige functie, echt puur onderhoud. We hebben exact 1 sollicitant gekregen.
Ik ga zelf maar weer reageren op webmaster vacatures. Die zijn schaars blijkbaar
Helaas heb ik ernaast wat andere kwaliteiten die ik ook graag betaald zie wordenquote:Op zondag 28 september 2008 11:50 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon reageren op de functie in je sig
Dat blijkt. Maar geen enkele kandidaat is toch wel zorgelijk.quote:En iemand die een beetje met html en css wil (en kan) klooien, is best lastig te vinden. Mijn werkgever heeft er ruim een half jaar over gedaan. Leverde ook maar weinig kandidaten op.
In het oosten van het land zijn de vacatures blijkbaar wat dunner gezaaid, wij kregen een stuk of 10 reacties.quote:Op zondag 28 september 2008 11:42 schreef Swetsenegger het volgende:
De vacature in mijn sig staat al maanden open. En zo spannend zijn de eisen in dit geval toch ook weer niet. Het is in ieder geval geen beleidsmatige functie, echt puur onderhoud. We hebben exact 1 sollicitant gekregen.
wat verdient een dergelijke functie? Doe nu ongeveer hetzelfde namelijk....quote:Op zondag 28 september 2008 11:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga zelf maar weer reageren op webmaster vacatures. Die zijn schaars blijkbaar
puur css/html/cms onderhoud. Dus niet verantwoordelijk voor beleid en hardware en dergelijke? Zo rond de 2K bpm afhankelijk van je ervaring en leeftijdquote:Op zondag 28 september 2008 19:49 schreef _wie het volgende:
[..]
wat verdient een dergelijke functie? Doe nu ongeveer hetzelfde namelijk....
2 K voor zo'n functie? 'K zou willen dat er in mijn omstreken zoiets wasquote:Op zondag 28 september 2008 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
puur css/html/cms onderhoud. Dus niet verantwoordelijk voor beleid en hardware en dergelijke? Zo rond de 2K bpm afhankelijk van je ervaring en leeftijd
In de randstad is de rest ook duurderquote:Op zondag 28 september 2008 22:53 schreef verita het volgende:
[..]
2 K voor zo'n functie? 'K zou willen dat er in mijn omstreken zoiets was
Nou ja, kom op zeg webmaster die via een cms content moet copy pasten en daarbij een beetje de integriteit van de zooi in de gaten kan houden en niet de zooi vol paste met deprecated font tags hoeft toch ook niet de wereldprijs te verdienen?quote:Op zondag 28 september 2008 23:30 schreef kastanova het volgende:
Wtf? 2000 is tegenwoordig al veel voor een dergelijke functie in de ICT?!
Damn, ik kan me nog tijden herinneren waarbij de sollicitatiegesprekken in een auto-showroom werden gehouden.
Maar de handjes dicht mogen knijpen met 2000 is wel weer een ander uiterstequote:Op zondag 28 september 2008 23:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, kom op zeg webmaster die via een cms content moet copy pasten en daarbij een beetje de integriteit van de zooi in de gaten kan houden en niet de zooi vol paste met deprecated font tags hoeft toch ook niet de wereldprijs te verdienen?
Voor iemand die (x)html voor dummies heeft doorgelezen? We hebben het toch niet over een highskilled ICT'er?quote:Op zondag 28 september 2008 23:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Maar de handjes dicht mogen knijpen met 2000 is wel weer een ander uiterste.
Jawel hoor. Als je werkgever zich niet aan het contract houdt (b.v. je salaris niet overmaken) of jou anderszins onbehoorlijk behandelt, kan jij meteen van hem af. Of het verstandig is is punt twee, en of een eventuele werkgeversclaim voor de rechter stand houdt is punt drie.quote:Op zondag 21 september 2008 23:52 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
je kan geen ontslag op staande voet nemen..
En terecht natuurlijk. Dit is natuurlijk pure diefstal. Geen medelijden met criminelen.quote:Op maandag 29 september 2008 12:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hij mocht nog net zijn persoonlijke spullen ophalen en afscheid nemen van ons, daarna werd hij afgevoerd door men in blackWij allemaal zo van WTF?!! Daar word je bang van als je dat ziet
Klopt, en dan die achterliggende domheidquote:Op maandag 29 september 2008 13:09 schreef dyna18 het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk. Dit is natuurlijk pure diefstal. Geen medeleiden met criminelen.
ik heb wel medelijden met je Nederlands..quote:Op maandag 29 september 2008 13:09 schreef dyna18 het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk. Dit is natuurlijk pure diefstal. Geen medeleiden met criminelen.
hoezo? Hij werd wel "mede naar buiten geleid"quote:Op maandag 29 september 2008 14:25 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
ik heb wel medelijden met je Nederlands..
On topic.quote:Op maandag 29 september 2008 18:29 schreef Henno het volgende:
Heerlijk topicIk ben zelf nog nooit ergens ontslagen... en ik werk nu bij een gezellig bedrijfje met 8 mensen, waar ruimte is voor een grap of grol, maar iedereen wel aanvoelt wat kan en wat niet... zonder dat iemand om kleine foutjes afgekafferd hoeft te worden.
Dat is een beetje de reden waardoor een echt grote organisatie me niet erg aantrekkelijk lijkt... al die managementlagen, moeilijk doordringen tot de laag die je moet hebben, van die managers die zich per se moeten laten gelden ook al is er op dat moment geen reden toe, etc...
Nu hebben we 2 directeuren en de rest, dus als er iets is stap ik direct naar die hoogste baas. Werktijden worden afgesproken in goed overleg, en dingen als eisen dat ik kom terwijl ik anders heb afgesproken zijn nooit gebeurd. Regelmatig uitstapjes met de hele groep, het complete bedrijf kan om 1 tafel zitten als er iets belangrijks moet worden besloten, die sfeer bevalt me goed.
Ik ben ook wel een aantal keer te laat gekomen, maar heb nooit geheimzinnig gedaan over de oorzaak en bel dan zo snel mogelijk op dat ik wat later kom (dus ze niet de tijd geven om echt boos te worden en mij te bellen waar ik blijf). Bij een relaxed management zou het geen probleem moeten zijn om af en toe een misstap te maken zolang je dergelijke (geschreven of ongeschreven) fatsoensregels naleeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |