Hier nog een paar van mij:
- Toen ik een jaar of 12 was haalden twee vrienden me over om te gaan tulpenkoppen (:') ja ja) bij een boer waar zij altijd terecht konden. Ze beloofden dat die kerel me wel zou aannemen. Goed, we waren daar, maar geen baas te bekennen. Dus wij alvast koppen, komt er een dikke slee aangereden met die boer erin. Hij ziet dat ik onbekend ben en ik zag al in zijn uitstraling dat 'ie me niet moest hebben. Dus tijdens het koppen gaat ie constant vlak achter me staan, waardoor ik zenuwachtig word en in plaats van tulpenkoppen, trek ik de hele tulpen uit de grond. Ik mocht al snel plaats nemen in de grote slee, waarna ik bij zijn boerderij ben afgezet. Tot overmaat van ramp was ik mijn huissleutels vergeten en er was niemand thuis, dus heb de hele dag mezelf lopen vervelen in de tuin.
- Toen ik 18 was en net m'n HAVO had afgerond wist ik nog niet welke vervolgopleiding ik zou gaan doen. Dus ik besloot een jaar te gaan werken in de lokale supermarkt. Al snel kwam ik op de versafdeling terecht, waar mijn chef een stugge Fries was. Ik kon die lul echt nooit verstaan, hij praatte binnensmonds en werd boos als je vroeg of 'ie kon herhalen wat 'ie zei. Dat zorgde voor vele miscommunicaties, doch geen hilarische.
Gelukkig voor mij werd hij vervangen door iemand anders. Ondertussen poogden ze me te leren hoe ik moest bestellen, en dan moet name hoeveel op welke dag. Dus ik sta interessant te doen met zo'n schema en aantallen in te vullen. Toen ik klaar was gaf ik het blaadje aan m'n chef, die van alles veranderde en de bestelling doorvoerde. Toen ik vroeg hoe ik hier van moest leren, wist 'ie het ook niet.

. Het hoe en waarom werd nooit uitgelegd.
Na bijna een jaar, waarin ik meestal weken maakte van 45-50 uur, begon ik me af en toe te verslapen. Ik had de laatste waarschuwing gekregen van de directeur en lette er dus extra op. Het was niet zozeer de uren die me vermoeide, maar een bloedprik achteraf wees uit dat ik de ziekte van Pfeiffer had gehad in de periode dat ik daar werkte (verklaarde meteen waarom ik 10kg was afgevallen in die tijd

). In ieder geval, op een drukke dag, waarbij de supermarkt last had van muizen en de directeur met een bezem door de supermarkt rende om ze dood te slaan, (klanten aan de kant duwend)

, had ik me dus wederom verslapen. Op kantoor legde deze kerel, wiens dag al verpest was door de imagoschade, me uit dat hij, mocht hij gebruikt worden als referentie, m'n nieuwe potentiële werkgever zou duidelijk maken wat voor slechte werknemer ik wel niet ben. Vieze gore kklijer dat ie er was. Ik mocht wel mijn contract uitdienen, heb ik ook gedaan en heb m'n werk tot de laatste dag ook goed gedaan. Fuck hem.
- Een paar jaar geleden op een callcenter kwam er op een dag een snelle jongen in ons team met een wat te grote mond. Hij loog iets te vaak tegen de baas over het te laat komen op het werk. Zijn laatste leugen kostte hem zijn baan. Hij was te laat, moest op kantoor en zijn excuus was dat hij zijn ouders naar het vliegveld moest brengen die ochtend. Hij was echter vergeten dat hij dat vorige week al had verteld. Het leuke was dat hij en mijn baas toentertijd op den duur de werkvloer weer op kwamen lopen, waarin hij heftig scheldend tekeer ging

. Kuthoer dit, kankerhoer dat, gore slet, kutwijf, etc, ongegeneerd. Toen hij klaar was met zijn tirade gooide hij zijn toegangspasje naar haar hoofd en liep boos weg. Hij vergat echter dat dat pasje ervoor zorgde dat hij naar buiten kon. De blik op zijn gezicht toen hij na een tijdje terug kwam lopen

, als ultieme vernedering moest hij samen met zijn ex-baas door de smalle toegangsdeur, omdat hij zijn pasje niet mee mocht nemen.
- Op hetzelfde callcenter zat een gozer in mijn team die lekker ongenuanceerd tekeer ging tegen klanten. 'Mevrouw, mevrouw, MEvrouw, MEVROUW, MEVROUW.... u gaat toch ook niet naar de slager om groente te kopen?' of 'Meneer, weet u hoe het klinkt als u kwartje in de telefooncel op is?' BAF, call afgesloten. 'Meneer, bent u nou zo dom of lijkt het maar zo? Nee, u bent gewoon dom. Nee ik kan het niet anders uitleggen'. Soms begon ie ook te schelden

en er zat altijd zo'n wijf naast hem die daar to-taal niet tegen kon, raakte compleet overstuur. Helaas hebben ze hem ontslagen

.