Persoonlijk vond ik deze reactie op AD wel goed:quote:Geef de jeugd een naam!
AD.nl is op zoek naar een nieuwe naam voor de huidige jonge generatie. Hoe heet de jeugd van tegenwoordig?
In de jaren tachtig lanceerde Leo Beenhakker de term patatgeneratie. Beenhakker vond de generatie van toen lui en verwend.
Begin jaren negentig noemde de schrijver Douglas Coupland de jonge generatie generation X. Deze generatie werd ook de verscholen generatie genoemd.
Is de Breezer generatie een goede naam? Of is het meer de MSN generatie? Reageer! Wij willen het van jou weten!
quote:de Kansloze generatie:
- bakstenen van het viaduckt smijten
- de hele dag msnen
- Bewust praten met een buitenlands accent
- Gozers met van die daimantjes
- Gozers met schouder tasjes
- Drinken steeds meer
- Blowen steeds meer
- Lui, de hele dag door brengen achter de pc
- En het is in om gangsta te zijn
- Alles draait om uiterlijk vertoon
quote:"Achterbank Generatie"
In de betekenis van: als kind werden ze overal heen gereden = alles werd voor ze geregeld.
Nooit geleerd zelf ergens naar toe te fietsen = moeite voor te doen.
quote:Bling bling generatie!!!
Uiterlijk vertoon zonder inhoud!
quote:De Ali-B generatie
Schrijnend, die high-five tussen onze Koningin en deze BM'er. Maar wel typerend: geen enkel respect voor gezag.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:06 schreef JohnLennon het volgende:
doen wij kinders dan helemaal niets goeds![]()
De .zip-generatie.quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:57 schreef Beach het volgende:
Die op die foto lijkt een beetje op IJsmeis![]()
Uit dat lijstje is alleen dit van toepassing bij mij.quote:- Lui, de hele dag door brengen achter de pc
die kloppen welquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:11 schreef doppelgänger het volgende:
breezahjeugd
feestgeneratie
skihutgeneratie
+1quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:15 schreef RedFever007 het volgende:
brEEzAh generatie heeft mijn voorkeur![]()
Precies, dan werken we zelf maar ff door, stelletje paupers die kutjeugd van tegenwoordig, we zullen ze wel eens laten zien hoe het opgelost moet wordenquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:44 schreef vbmot het volgende:
De nege(r)neratie. Weg ermee, dan maar geen pensioen.
Maar behoorlijk schrijven is er niet meer bij.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:14 schreef Jaco90 het volgende:
Kap is met raggen op de jeugd.Wij doen ook wel bepaalde dingen goed wor..
Sorry, ik zal het speciaal voor jou eventjes (niet ff) edit-en.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:20 schreef doppelgänger het volgende:
de kijk-mij-generatie, alles draait om aandacht, op tv komen, gezien worden. Ook als je niks kunt, zie Idols Herman, Lange Frans, diss-raps etc.
[..]
Maar behoorlijk schrijven is er niet meer bij.
Hij voelt zich aangevallen!quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:14 schreef Jaco90 het volgende:
Stop is met schelden op de jeugd.Wij doen ook wel bepaalde dingen goed, hoor..
Haha, niX-generatie vind ik een goede! Maarre .. van welke leeftijd tot welke leeftijd loopt het eigenlijk? Ik ben nu 21 .. maar dacht eigenlijk bij de generatie-X te horen ..quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:38 schreef The_Agency het volgende:
na de generation-X, nu de generation-niX
Maar Breezah-generatie is idd een ook een treffende benaming.
Nee jou gabber-generatie trok volle zalen.. Hou toch op man..quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:36 schreef M3THoD_MAN het volgende:
[..]
Hij voelt zich aangevallen!
Niks taalpuristen, leer gewoon schrijven kut pauper!
quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:32 schreef Jaco90 het volgende:
Sorry, ik zal het speciaal voor jou eventjes (niet ff) edit-en.
YLR Oquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:06 schreef MrBean het volgende:
!!!! تصفح حسب الموضوع ˇ تصفح البوابات ˇ استعراض المقالات ˇ فهرس أبجدي ˇ اسأل ويكيبيديا ˇ فهارس أخرى
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |