abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:07:42 #201
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_37491870
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:55 schreef artuntaure het volgende:

[..]

je noemt nu ook wel iets he:P
maar zou jij je zoon laten vallen als die gothic is?
dacht het nie toch?
dan ben je gewoon zielig,
en neo-nazi's horen profecionele hulp te krijgen en nie vrij te lopen.
Ligt eraan als hij de hele dag die muziek loeihard aan heeft staan wel Of ik zou hem een koptelefoon kopen
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:09:46 #202
125053 stefmans
pi_37491926
@ artuntaure het is zeer storend hoe je typt, zou je daar en beetje op kunnen letten aub
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_37492138
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:01 schreef artuntaure het volgende:

[..]

nee ok maar als je een kind alleen maar zegt van dat mag nie en dat mag nie gaat ie zich alleen nog maar meer verzetten,
daar pas ik voor.
tuurlijk zal ik mijn kind aanleren nie brutaal te zijn,maar je wil nie weten hoeveel kinderen tegenwoordig op school alleen al leren,
ik heb stage gelopen op een basisschool,
jemmig...nooit meer gewoon...wat je daar hoort is vaak nog schokkender en de ouders maar zeggen van nee dat doet me kind nie,
zet 'm maar es bij leeftijdsgenoten,
een kind neemt vaak ook de kortzichtigheid over van zijn ouders,
ik nie omdat me moeder je juist heeft gesteunt,
me moeder heeft me desepline geleerd,
en tis aan het kind zelf of ie het na komt of nie,
maar kinderen worden tegenwoordig al gek gemaakt door tv,andere mensen en week veel allemaal,
Je moeder is alleen vergeten je te leren spellen? Discipline, professionele, zo schrijf je het nog steeds...

Maar goed, met je kind respecteren en open staan voor andere levensstijlen bereik je veel. Te open is echter ook niet goed: een kind moet duidelijke regels hebben, zeker als het heel jong is. Daarin spreek je jezelf nu namelijk ook tegen: aan de ene kant vind je het heel storend dat ouders ontkennen dat hun kind vervelend is (en, naar ik aanneem, de daarbij passende sancties dus ook niet toepassen). Anderzijds vind je dat je een kind geen dingen kan verbieden en moet nemen zoals het is. Wat dus precies is wat die ouders doen, die nemen hun kind zoals het is en gaan het niet corrigeren.

Ik ben vrij streng opgevoed. Er zijn ons echt wel dingen verboden en opgelegd, vrij veel zelfs. Dat heeft echter nooit onze individualiteit in de weg ge gestaan. Hier in huis hebben we een goth gehad (is er inmiddels overheen gegroeid), ik ben zelf nogal kakker, we hebben een trendy dametje en een skater. Ik heb juist het idee dat we, door structuur, regels en een duidelijk "nee", onszelf makkelijker konden ontwikkelen: we hoefden niet eerst van alles uit te proberen. De enige grens die ons nog onbekend was zat in ons, niet in de opvoeding.

Tja, en ik vind goth zijn net zo goed jezelf en elkaar gek maken. Net zo goed een cultuur, net zo goed bepaalde dingen die ruim boven de prijs verkocht worden maar toch gekocht worden, omdat ze er nu eenmaal bij horen. Net zo commercieel als welke andere sub-cultuur.
pi_37513968
Laat mijn kind liever gothic worden dan wigger ofzo
pi_37636013
geen problemen mee als mijn kinderen gothic willen zijn (of skater, hippie, kakker of wat dan ook)Dochter heeft skatervriend en punk vriendinnen. Muziek, kledingstijl en vrienden maakt me allemaal niet uit. Over tattoos en piercings zou ik wel zeggen dat ze er goed over moeten nadenken, omdat je er later misschien anders tegenaan kijkt.
Asociaal gedrag bij mij thuis, geweld op school of tegen andere mensen heb ik wel iets tegen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:37:18 #206
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37784701
Gisteren bij puberruil was er precies het type waar ik het over had op tv.

om te janken
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:39:43 #207
86305 Markman
Grappig hier.
pi_37784751
Die vader was best cool, jammer dat ie niet zo goed kon opschieten met zn zoon
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:42:08 #208
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_37784810
Opsluiten in de kelder (opsluiten in de schuur of kelder en nooit mer het daglicht laten zien, hoeven ze ookniet meer die make-up te dragen, zijn ze van nature al bleek, en iedere week een verse malse bloederige biefstuk naar binnen werpen.
pi_37784831
Wat versta je onder gotic.. er zijn hele extreme gevallen en minder erge waaraan ik me niet echt stoor.
pi_37784865
Ouders die kinderen voortbrengen die hun leven laten leiden door vooroordelen, waarvan de herkomst van hun betoog terug te leiden is op angst en bij een innergroup willen horen. Dat zijn pas mensen waarmee ik de meeste moeite heb.

\m/ Metal \m/
pi_37785059
ach zijn zo de periode's draait wel weer bij...

(in geval van neo-nazi; verplicht op excursie naar auschwitz...)
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:08:38 #212
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_37787081
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:45 schreef Marczilla het volgende:
Ouders die kinderen voortbrengen die hun leven laten leiden door vooroordelen, waarvan de herkomst van hun betoog terug te leiden is op angst en bij een innergroup willen horen. Dat zijn pas mensen waarmee ik de meeste moeite heb.

\m/ Metal \m/
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_37787228
Uit huis zetten
~ You're shooting yourself in the foot ~
pi_37787246
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:46 schreef Ladylike het volgende:
maar wie bepaalt wanneer je voor lul loopt?
persoonlijk vind ik kakkers voor lul lopen met hun polo-shirtjes, instappers en noem maar op.
Dit zegt al genoeg over hoe jij bent
~ You're shooting yourself in the foot ~
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:21:37 #215
117776 OFfSprngr
pi_37788813
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:14 schreef Kieran het volgende:

[..]

Dit zegt al genoeg over hoe jij bent
Wow, ik zou jou het huis uit tieften, geen ruimte voor zulke kortzichtige mensen hier.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_37788944
Erg zeg, dit topic zit wel heeeel erg vol vooroodelen. Mijn broertje is niet echt gothic maar gaat wel veel met van die types om en luisterd naar zulke muziek. Mijn moeder vind het juist allemaal wel interessant en soms vind ze zelfs de muziek wel mooi. Hij kleed zich wel apart maar draagt geen make-up en al die onzin. Zijn gothicvrienden zijn ontzettend aardig mensen, misschien juist omdat ze open staan voor bijzondere dingen en ze niet snel iemand oordelen. Tuurlijk heb je idioten ertussen maar die heb je ook bij andere "groepen". Mijn broertje is ook niet depressief en doet ook geen rare dingen die gothics zouden doen volgens de "vooroordelen". Belachelijk.
pi_38072170
Nou ik vrees dat ik dan 1 van die verschrikkelijk falende ouders ben. Mijn dochter is gothic en van mij mag ze. Ach toen ik die leeftijd had zag ik er ook niet uit in de ogen van mijn ouders en mijn muzieksmaak konden ze ook niet waarderen (alhoewel ik moet toegeven dat ik sommige muziek van haar echt wel goed vind).
Toen mijn dochter thuiskwam en vertelde dat er sommige vriendinnen niet meer met haar om mochten gaan omdat ze "gothic" was, ben ik me er wat meer in gaan verdiepen. Gewoon om te weten of er misschien toch iets met gothic aan de hand was wat ik gemist had. Nou ik heb niks gevonden hoor.
Mijn dochter is niet depri (ja soms zoals iedere puber), krast niet etc. Ze is de enige in haar omgeving die er zo bij loopt en eerlijk gezegd vind ik dat wel getuigen van lef. Ze is heel creatief (tekent veel etc.), vrienden worden niet gezien als "wegwerpartikelen" en ze heeft respect voor anderen.
Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om. Het is een manier van leven en waarschijnlijk een fase waar ze wel weer overheen groeit.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:49:03 #218
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_39925384
gothics!
I play sports...no I don't, what the fuck?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:17:59 #219
117776 OFfSprngr
pi_39926469
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:49 schreef Luiaerdt het volgende:
gothics!
Holy crap, wat een fucking bump maak jij, ga je zometeen Metalheads Metals noemen?, tis Goths niet gothics, Gothic is de stijl en muziek, Goths zijn de gene die participeren in de levenstijl/subcultuur.
.
.
pi_39928604
Ik zou het toejuichen. Het is een fijn wereldje, de vrienden die ik heb die goth zijn, zijn toffe mensen. En als je je kind een levensstijl weigert uit te oefenen die NIET slecht is (want die vooroordelen over depressies, op kerkhoven lopen miepen en jezelf lopen snijden zijn echt zo'n onzin en is totaaaal niet goth-gebonden) is een teken van slecht en bekrompen ouderschap.

Doe wat je wilt. Fuck zeg. Ik heb veel liever een goth als kind dan een pillpopping en snuivende gabber of een of andere freaky crimineel. Niet zo moeilijk doen...
pi_39928618
Ach, tegen de tijd dat ìk kinderen heb is 'Goth' en 'Emo' zijn allang niet meer in de mode.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 04:22:05 #222
117776 OFfSprngr
pi_39929683
Punk is eind jaren 70 al een subcultuur, Gothic is sinds begin jaren 80 een subcultuur, Emo sinds midden jaren 80 een subcultuur, maar in deze volgorde is het weer een trend geworden midden jaren 90, eind jaren 90 en begin 00.

Punk, Gothic en Emo zullen blijvend zijn maar tegen de tijd dat de meeste van ons kinderen hebben of zo oud zijn dat ze in een subcultuur terecht komen zijn er al lang nieuwe subculteren, de volgende, of eigenlijk de gene die al bezig is/eindigt is "indie", de huidige is singer/songwriter en daarna zal er wel weer een volgende trend/hype komen.

Wees maar niet bang, de meeste subculturen blijven, al dan wel underground aangezien de meeste puur commercieel gebaseerde subculturen vervagen en uitsterven, maar Punk, Gothic, Emo en Metal zullen nooit dood gaan, kijk maar naar klassiek, Jazz, Blues etc.
.
.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:35:03 #223
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_39941936
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:20 schreef PLAE@ het volgende:

Stel je kind is gothic. Loopt ipv met een normale rugzak in het rond met een tas in de vorm van ee n grafkist. Toont een bovenmatige interesse in je keukenmessen. Draagt alleen zwarte kleren en de muziek die ze draaien doet je pijn aan de oren.

Als je kind gothic wordt heb je toch zwaar gefaald lijkt mij

wat jullie?
Zwaar gefaald als je kind Gotic is? Laat me niet lachen! Als je kind zo'n nep gangstah word met bling bling dan heb je waar gefaald.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 19:35:32 #224
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_40056145
edit: Rustig maar

[ Bericht 96% gewijzigd door E.T. op 21-07-2006 20:38:21 ]
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:00:18 #225
117776 OFfSprngr
pi_40056702
edit: kijk naar het subforum waar je in zit en doe ff normaal..

[ Bericht 83% gewijzigd door E.T. op 21-07-2006 20:36:43 ]
.
.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 21:08:43 #226
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40058129
lol de kicks van dit topic blijven leuk.
pi_40058546
zal het erg gaaf vinden
ik hou van de muziek.
mijn dochter groeit straks ook op met dit soort muziek omdat ik het zelf vaak draai.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 22:59:56 #228
117776 OFfSprngr
pi_40060617
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 21:26 schreef CrazyMoon het volgende:
zal het erg gaaf vinden
ik hou van de muziek.
mijn dochter groeit straks ook op met dit soort muziek omdat ik het zelf vaak draai.
Ga eens naar een Cyberfeest dan.
.
.
pi_40067775
Mensen moeten zich niet anders voordoen dan dat ze zijn. Zijn ze gothic, laat ze dan.
pi_40068001
Mijn dochter houdt van alternatieve muziek, kleedt zich op een bepaalde manier en wordt door veel mensen als "Gothic" bestempeld. Hoewel ze zelf juistin geen énkel hokje gestopt wil worden. En dat vind ik nou keigaaf voor een meid van bijna 15. Respect. Liever een kind met een afwijkende eigen mening dan een meeloper.

En van mensjes met doodshoofden op hun kleding * ril * en grafkistjes als rugzag zeg ik maar niks dat vind ik gewoon triest. En dochterlief ook, gelukkig

En als - ooit - Rammstein naar Nederland komt gaan we gezellig met het hele gezin
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  zaterdag 22 juli 2006 @ 09:49:59 #231
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40068313
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 09:16 schreef anne_Chris het volgende:
Mijn dochter houdt van alternatieve muziek, kleedt zich op een bepaalde manier en wordt door veel mensen als "Gothic" bestempeld. Hoewel ze zelf juistin geen énkel hokje gestopt wil worden. En dat vind ik nou keigaaf voor een meid van bijna 15. Respect. Liever een kind met een afwijkende eigen mening dan een meeloper.
Psssst, anne......, ook de pubers die zichzelf als 'uniek' beschouwen passen samen weer in hetzelfde hokje..
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_40068380
quote:

En van mensjes met doodshoofden op hun kleding * ril * en grafkistjes als rugzag zeg ik maar niks dat vind ik gewoon triest. En dochterlief ook, gelukkig

En als - ooit - Rammstein naar Nederland komt gaan we gezellig met het hele gezin
De meeste gothics willen in geen énkel hokje gestopt worden, en toch passen ze er bijna allemaal in

Als mijn kind gothic zou worden zou dat waarschijnlijk ontzettend retro zijn. Ach ik heb in ieder geval wat leuke muziek die ik haar dan nog voor kan schotelen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 13:21:26 #233
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_40072727
ach als je tegenwoordig al een beetje in et zwart loopt word je al gothic genoemd.
omdat er nogal veel mensen zonder enkele herseninhoud rondlopen
vooral hier..drenthe
hier is et van jooooovink! kiek doar es een goootik
8)
en OFfSprngr .......
pi_40078135
quote:
Psssst, anne......, ook de pubers die zichzelf als 'uniek' beschouwen passen samen weer in hetzelfde hokje..
quote:
De meeste gothics willen in geen énkel hokje gestopt worden, en toch passen ze er bijna allemaal in
Dat weten wij wel, maar dat zeggen we wijselijk niet; anders kan je haar dáár horen gillen
hier kommt die Sonne!
pi_40107380
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:34 schreef Toeps het volgende:
Lekker laten gaan.

...

Ja, als het serieus wordt, depressief en zo, dan zou ik ze naar een psych schoppen.
mijn moeder verplichte mij om naar een psych te gaan, maar hierdoor werd ik alleen maar tegendraadser en depressiever. een pscych is dus niets altijd de beste oplossing
While there's life, there's hope - Marcus Julius Cicero
Answer me
pi_40204265
Ik denk dat het alleen een fase heb, ik heb het ook gehad maar dan een half jaartje ofzo, en daarbij neig ik nu nog steeds een beetje naar de alto-kant. Voor messen e.d. heb ik nooit een interesse gehad, voor mij was het gewoon de muziek en manier van kleding.. Nu loop ik gerust in een zwarte overzeas met een polo ofzo.. Maarja gewoon laten gaan als ze weten dat je het niet leuk vind doen ze het juist.
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:23:08 #237
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_40213668
quote:

Rammstein is NIET Gothic.. is industrial metal (en metal is het ook niet).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:18:07 #238
124712 Mutter
feuer und wasser
pi_40217789
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:23 schreef Knarf het volgende:

[..]

Maakt het uit, gewoon goede muziek
Mutter Mutter Muuuuuuttttttttttttttteeerrrrrrrrr
  donderdag 27 juli 2006 @ 02:32:42 #239
117776 OFfSprngr
pi_40225765
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:18 schreef Mutter het volgende:

[..]

Maakt het uit, gewoon goede muziek
Nee, tenzij je van bagger houd maar dan kan je net zo goed; Marilyn Manson, A7x, Britney Spears, Linkin Park, Limp Bizkit en dat soort gebagger luisteren.
.
.
pi_40225782
Liever gothic dan een @PLAE
  donderdag 27 juli 2006 @ 02:35:20 #241
117776 OFfSprngr
pi_40225807
Liever Goth dan FOK!ker.
.
.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:29:26 #242
125053 stefmans
pi_40256754
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 02:32 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Nee, tenzij je van bagger houd maar dan kan je net zo goed; Marilyn Manson, A7x, Britney Spears, Linkin Park, Limp Bizkit en dat soort gebagger luisteren.
Jij leert het ook nooit he, laat iedereen even in zijn waarde en ga jezelf opsluiten en jezelf aftrekken op een of ander underground punk bandje
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:43:17 #244
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_40257138
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 02:32 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

niks mis met A7X
pi_40257441
Ik zou alle afleveringen van Pippy Langkous gaan zien en concluderen, dat het nog erger kan.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_40257898
Kinderen ZIJN nooit wat.
Kinderen WILLEN wat zijn.
En terecht!
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 04:26:16 #247
117776 OFfSprngr
pi_40260247
quote:
Juist SCH, ga je er heen?, niet dat ik zelf van jou kant ben, maar ik wil je toch wel eens meeten, je lijkt me een interresante gozer..
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 00:43 schreef PsyCha het volgende:

[..]

niks mis met A7X
Ze begrijpen geen ass van MathCore, ze hebben vanalles tegen DeP en Converge, in mijn boek ben je dan een ontwetend slecht persoon, zeker als je een of andere slechte kanker immitatie bent van fucking Axl Rose wat een nog ergere kankerkneus is.
.
.
pi_40262792
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:23 schreef Knarf het volgende:

[..]

Het zal mij een worst zijn wat het is - zoek het lekker uit met je labeltjes. Ik schreef het om aan te geven dat allerlei soorten mensen van allerlei soorten muziek kunnen houden en dat je niet alleen gothic bij gothic in één hokje hoeft te plaatsen. De ene keer luistert iemand naar muziek die hij leuk vindt en die toevallig gothic is, de andere keer wat anders. Gecombineerd met een bepaalde voorkeur voor kleding wordt die persoon al gauw in het gothic hoekje geduwd en mijn vraag hierbij is: waarom?? Waarom moet iedereen toch in een hokje?

Summer Darkness gaat ze trouwens wel naartoe
hier kommt die Sonne!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:30:09 #249
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40263251
Gothic, gaaf, kunnen we samen muziek luisteren.

Maar je hebt gothics in verschillende soorten en maten, zelf ben ik ook een tijd als 'gothic' bestempeld. Enkel en alleen omdat ik van die muziek hield (en nog steeds houd) en lang donker haar heb + lange zwarte winterjas. Dan ben je al snel een gothic.

Maar alles beter dan een breezer!!!
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_40264208
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:49 schreef Blackhouse het volgende:

[..]

Trouwens even een correctie op mijn eerdere opmerking. Ik bedoelde te zeggen 'het is een directe reactie op jouw zieke generatie'.

En Alice Cooper:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alice_Cooper

[afbeelding]
[afbeelding]
Alice Cooper
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')