abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 maart 2006 @ 17:06:02 #153
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36381433
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_36536921
TVP
You don't need a weather man
To know which way the wind blows
  donderdag 13 april 2006 @ 10:49:51 #155
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_36914382
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:27 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Je hapt als een van de weinigen niet
quote:
Wie denk jij wel niet dat je bent TS OM ONS ZO TE BELEDIGEN IK BEN OOK EEN TROTSE GOTHIC EN TROTS OP HET OOK. IK GA JOU GODVERDOMME OOK NIET veroordelen omdat je van mannen houdt.

leven en laten leven.

*kras*
>>> hap!

Doe je het voor dit soort reacties? Dacht ik al.
Tijd teveel?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 13 april 2006 @ 10:54:37 #156
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_36914501
ik zou gewoon alsnog abortus laten plegen...maar dan iets inventiver te werk gaan
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  donderdag 13 april 2006 @ 10:56:34 #157
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_36914552
Ik zou ze verhuren als SM-hoer.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 13 april 2006 @ 11:28:51 #158
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36915467
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:20 schreef PLAE@ het volgende:

Stel je kind is gothic. Loopt ipv met een normale rugzak in het rond met een tas in de vorm van ee n grafkist. Toont een bovenmatige interesse in je keukenmessen. Draagt alleen zwarte kleren en de muziek die ze draaien doet je pijn aan de oren.

Als je kind gothic wordt heb je toch zwaar gefaald lijkt mij

wat jullie?
Wel, ten eerste is het goth, dus zonder het achtervoegsel -ic. Een tas in de vorm van een grafkist is volgens mij best praktisch, omdat zo'n ding vierkant of rechthoekig is worden de boeken en het lunchtrommeltje beter beschermd. Beter dan al die Eastpak zut, maar dan moet het natuurlijk wel een grote grafkist zijn. Trouwens, oudere mensen en stewardessen lopen al met dat soort dingen, maar dan zitten er wieltjes en een hengsel aan en heten ze "trolley".

Interesse in mijn keukenmessen? Ach, wat mij betreft leren ze zo snel mogelijk eten koken, wie weet zit er wel een nieuwe Jamie Oliver tussen

Zwarte kleren, net alsof het elke dag kerst of oud en nieuw is? Ik zou ze in overhemd (bruin, groen of zuyver wit) met stevige broek en dito schoenen en een zwarte stropdas hijsen. Met af en toe een leuke Lonsdale trui natuurlijk.
En inderdaad, arrenbagger of soortgelijke oeloeboeloegeluiden of zwakzinnig après ski meuk doet pijn aan de oren, dan wordt het tijd ze kennis te laten maken met Verdi, Rachmaninov, Grieg, Wagner, Bach, Strauss en Vivaldi. Of, om enigzins in de muziekstroming te blijven, met Von Thronstahl, Death in June, Der Blutharsch en Folkstorm.

In elk geval is het praktischer dan een "kijk mij ik doe een aap na met mijn glimmende dingen en rimboemuziek terwijl ik al op 12 jarige leeftijd een schuld heb van ¤7.500,- vanwege mijn mobieltje en drankmisbruik"-koter. Dat krijg je er namelijk alleen uit dmv een nekschot.

Maar voorlopig word ik nog geen vader
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 13 april 2006 @ 12:30:53 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_36917388
kostelijk!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_37269191
quote:

Stel je kind is gothic. Loopt ipv met een normale rugzak in het rond met een tas in de vorm van ee n grafkist. Toont een bovenmatige interesse in je keukenmessen. Draagt alleen zwarte kleren en de muziek die ze draaien doet je pijn aan de oren.

wat jullie?
stel je kind is zo kortzichtig om mensen met een andere denkwijze of uiterlijk te veroordelen, dan heb je toch zwaar gefaald lijkt mij
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:56:13 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37278345
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 06:57 schreef xericax het volgende:

[..]

stel je kind is zo kortzichtig om mensen met een andere denkwijze of uiterlijk te veroordelen, dan heb je toch zwaar gefaald lijkt mij

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_37278550
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

[afbeelding]
net of alle gothics er zo bij lopen
pi_37279559
Ik zie ze dagelijks zo, jij niet? ;-)

Maar het blijft toch een amusante foto =D Als ik kinderen had en ze gingen zo naar buiten zou ik dat toch te ver vinden gaan...
Sanity is (not) statistical
pi_37281212
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:34 schreef Maeghan het volgende:
Ik zie ze dagelijks zo, jij niet? ;-)

Maar het blijft toch een amusante foto =D Als ik kinderen had en ze gingen zo naar buiten zou ik dat toch te ver vinden gaan...
ja dit is ook wel te erg ja..de meeste bedekken zich gelukkig toch wat meer
pi_37281228
Verzuipen
pi_37281290
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:28 schreef John_abruzzi het volgende:
Verzuipen
t zijn geen jonge katjes
pi_37281306
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:29 schreef xericax het volgende:

[..]

t zijn geen jonge katjes
Nee, erger
pi_37281325
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:30 schreef John_abruzzi het volgende:

[..]

Nee, erger
ik vind ze altijd wel humor hebben
pi_37281406
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:31 schreef xericax het volgende:

[..]

ik vind ze altijd wel humor hebben
Krassen ze grappige mopjes in hun armen?
pi_37281501
quote:

wat jullie?
Bij jou hebben ze zeker niet gefaald te zien aan je e-mail adres in je user info...
pi_37281743
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:33 schreef John_abruzzi het volgende:

[..]

vooroordelen
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:48:29 #172
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_37283688
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:33 schreef John_abruzzi het volgende:

[..]

Nah, wel in andermans armen.

ze hebben nogal eens last van smetvrees enzo
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 26 april 2006 @ 11:53:10 #173
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37307125
echt onvoorstelbaar al die vooroordelen hier...
Of ik echt blij zou zijn weet ik niet, maar als het iets is waar je kind zich goed bij voelt, wat voor zin heeft het dan om het te verbieden. Dat werkt eerde averechts.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_37313147
waarom lopen veel gothics in kleren met hun favoriete übergothic-band rond?
  woensdag 26 april 2006 @ 15:45:30 #175
117776 OFfSprngr
pi_37313818
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:25 schreef Agorias het volgende:
Waarom lopen veel Breezers in kleren met hun favoriete überbreezer-merk rond?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  woensdag 26 april 2006 @ 15:46:16 #176
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_37313846
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:45 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Waarom lopen veel Breezers in kleren met hun favoriete überbreezer-merk rond?
omdat dat mooi is
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  woensdag 26 april 2006 @ 16:15:55 #177
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_37314720
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:25 schreef Agorias het volgende:
Dezelfde reden waarom kinderen met polopaardjes, of swooshes, of een wietplant, of een grote kat, of achterlijk wijde kleding, of de string tot de oksels, of een universiteitsnaam gaan rondlopen: omdat ze dat mooi vinden en/of omdat ze vinden dat het "erbij hoort" of dat ze er dan ook bijhoren.

Je kan je ook afvragen waarom al die "normale" koters van tegenwoordig al op jonge leeftijd een behoorlijke schuld hebben opgebouwd omdat ze ook elke dag een nieuwe ringtone willen hebben. Geen benul van de waarde van geld hebben zou ik bij mijn kinderen (mocht ik ze ooit krijgen) veel zorgwekkender vinden dan een stapeltje zwarte kleren en slechtzittende eyeliner.
pi_37315891
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:44 schreef xericax het volgende:

[..]

vooroordelen
Hoe denk je dat die vooroordelen onstaan zijn?
pi_37316670
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:15 schreef Elegy het volgende:
Je kan je ook afvragen waarom al die "normale" koters van tegenwoordig al op jonge leeftijd een behoorlijke schuld hebben opgebouwd omdat ze ook elke dag een nieuwe ringtone willen hebben. Geen benul van de waarde van geld hebben zou ik bij mijn kinderen (mocht ik ze ooit krijgen) veel zorgwekkender vinden dan een stapeltje zwarte kleren en slechtzittende eyeliner.

Klinkt bekend. Is hoe ik ben opgevoed, en hoe ik op zal voeden: Ik heb liever kinderen met zwart omlijnde ogen, die niet altijd het duurste van het duurste willen hebben dan van die "oh zo normale" kinderen met spijkerbroeken van 120 euro, telefoontjes die 500 euro waard zijn en inderdaad schulden vanwege beltones etc. Dan liever geregeld een pakketje van de Large in de bus en wat stekelige sierraden.
pi_37317244
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:54 schreef Agorias het volgende:

[..]

Hoe denk je dat die vooroordelen onstaan zijn?
dat zeg ik
pi_37317267
afschieten punt
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_37317379
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:37 schreef xericax het volgende:

[..]

dat zeg ik
Misschien zit er wel een kern van waarheid in die (voor)oordelen
pi_37318397
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:44 schreef Agorias het volgende:

[..]

Misschien zit er wel een kern van waarheid in die (voor)oordelen
tuurlijk zal er een groep zijn waar dat op slaat maar ze zijn lang niet allemaal zo...vooroordelen dus
  donderdag 27 april 2006 @ 07:43:20 #184
124712 Mutter
feuer und wasser
pi_37334864
Ik heb medelijden met de kinderen, die zo hard moeten vechten tegen vooroordelen en ouders die hun kinderen niet willen of kunnen begrijpen.
Mutter Mutter Muuuuuuttttttttttttttteeerrrrrrrrr
  zondag 30 april 2006 @ 19:57:31 #185
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_37433908
medelijden met die kinderen?
hahahahahahahaha. ende.
I play sports...no I don't, what the fuck?
  zondag 30 april 2006 @ 20:30:35 #186
117776 OFfSprngr
pi_37435074
*zucht*
.
.
pi_37436715
samen zelfmoord plegen
  maandag 1 mei 2006 @ 02:59:17 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37444609
Eerst een goed gesprek aan de keukentafel en daarna krassen met het hele gezin.
Dan toon je als ouder tenminste belangstelling in je Goth kids.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 1 mei 2006 @ 03:13:25 #189
117776 OFfSprngr
pi_37444675
Dit is geen ONZ.
.
.
pi_37445153
Mensen, Ook ik ben goth.
wat n hoop onzin op dit forum. Tuurlijk heb je er n paar kids bij lopen die zich zelf in armen snijden. Ma die schreeuwen gewoon om aandacht. Ma heb je dat ook niet in andere levensstijlen en of groepjes. je hebt ook ,zoals iedereen het noemt,"'normale'' mensen die om aandacht schreeuwen met dit soort dingen of anarexia enzovoorts.Ik bedoel maar..

Goth is voor mij n levensstijl. En iedere Goth is het anders. Ma ik leef zoals ik wil. blijf wie ik ben, kleed zoals ik het wil en voed mn dochtertje op met wat ik verondersta onder Normen en waarden.
En ik trek haar ook n skatebroekje aan of n stoer zwart tshirtje van de Attitude. Ma als zij naderhand n goth, skater, alto, stuudje, gabber, wannabe, of wat dan ook wil zijn. Prima... Zolang ze maar respect heeft voor mens, dier en natuur en haar normen en waarden blijft houden vind ik. het prima.
''It's better to be hated for how you are, Then be loved for the person you're not''
  maandag 1 mei 2006 @ 07:58:26 #191
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_37445266
quote:

wat jullie?
Vind ik eigenlijk nergens op slaan dat je als ouders gefaald zou hebben als je kind gothic is/wordt. Meestal gaat het om een fase en zo niet, so be it. Het is toch je kind? Tuurlijk iedereen wil dat het een kakkertje wordt met een mooi figuur, veel vrienden, goede cijfers blabla. Elk kind is anders en misschien wil dat kind dat gothic is zich wel aftzonderen van de rest, niet meelopen. Ik vind dit hardstikke goed om je eigen identiteit te hebben.

Dus jij duimt dat je geen kind als gothic krijgt omdat je dan gefaald hebt , zeg nou zelf waar slaat dat op. Ik neem aan dat je je kind naar behoren en naar goed vermogen opvoedt, dat het liefde en voldoende aandacht krijgt, maar aan het karaker van een kind kan je niets veranderen. En als dat kind dan besluit om zich anders te kleden dan anderen, nou en, het blijft hetzelfde kind van binnen toch?

Je gaat er toch ook niet minder van houden lijkt mij. Het zal meer schaamte zijn tegenover familie en kennissen over "wat zullen ze wel niet van me denken als ouder" , nogmaals het is vaak een fase, vooral in de pubertijd als juist de uiterlijke dingen gaan meespelen en je je vaak ongelukkig en depri gaat voelen zie je deze verschijning vaak. De 1 gaat stilletjes in een hoekje zitten, de ander is juist heel uitbundig en weer een ander doet lekker wat de rest niet doet.
Iedereen in zijn waarde laten hoor.
pi_37454506
quote:
Op maandag 1 mei 2006 07:23 schreef Lillith86 het volgende:
Mensen, Ook ik ben goth.
wat n hoop onzin op dit forum. Tuurlijk heb je er n paar kids bij lopen die zich zelf in armen snijden. Ma die schreeuwen gewoon om aandacht. Ma heb je dat ook niet in andere levensstijlen en of groepjes. je hebt ook ,zoals iedereen het noemt,"'normale'' mensen die om aandacht schreeuwen met dit soort dingen of anarexia enzovoorts.Ik bedoel maar..

Goth is voor mij n levensstijl. En iedere Goth is het anders. Ma ik leef zoals ik wil. blijf wie ik ben, kleed zoals ik het wil en voed mn dochtertje op met wat ik verondersta onder Normen en waarden.
En ik trek haar ook n skatebroekje aan of n stoer zwart tshirtje van de Attitude. Ma als zij naderhand n goth, skater, alto, stuudje, gabber, wannabe, of wat dan ook wil zijn. Prima... Zolang ze maar respect heeft voor mens, dier en natuur en haar normen en waarden blijft houden vind ik. het prima.
omg ze zijn een gothic leger aan het bouwen!

ps. taart is lekker!!!!1
  maandag 1 mei 2006 @ 14:46:20 #193
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_37454759
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:38 schreef Agorias het volgende:

[..]

omg ze zijn een gothic leger aan het bouwen!

ps. taart is lekker!!!!1
Geen bruinhemden maar zwarthemdem
pi_37490771
kort om een hoop bla bla op dit forum wat nergens op slaat,
ja het zal je mss verrassen of mss nie maar ik ben ook goth,
alhoewel wat je goth wil noemen,ben eerder mezelf dan mezelf in een hokje te plaatsen maar goed,dat doen alle mensen wel voor me met al die vooroordelen,
mensen die hun grote bek open trekken zonder te weten waar ze het over hebben dat noem ik nie zomaar kortzichtigheid meer maar bevooroordeeld...
punt uit.

al dat gezeik met als mijn kind gothic is dan... bullshit,
als je echt van je kind houdt blijf je je kind steunen tot en met wat er ook gebeurt,
dat zou ik ook doen als mijn kind hiphopper ofzo zou worden later,
boeiened das zijn keus niewaar?

als je je kind zou afstoten zou je duidelijk geen goeie ouder zijn en ja logisch dat je kind dan op straat beland wat nog veel erger is,
maar goed dat zien jullie schijnbaar nie dan...

gr mij
be who you really are.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:23:30 #195
117776 OFfSprngr
pi_37490910
Hoe mooi en onderbouwd je betoog ook kan zijn er zullen uiteindelijk alsnog een stel kankerdebielen op reageren met in hun ogen geweldig grappige opmerkingen, sommige mensen zijn eenmaal niet meer te redden, die zijn te ver heen in hun eigen stupiditeit, die kun je daarom ook beter gewoon negeren.
.
.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:28:56 #196
125053 stefmans
pi_37491025
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:16 schreef artuntaure het volgende:
kort om een hoop bla bla op dit forum wat nergens op slaat,
ja het zal je mss verrassen of mss nie maar ik ben ook goth,
alhoewel wat je goth wil noemen,ben eerder mezelf dan mezelf in een hokje te plaatsen maar goed,dat doen alle mensen wel voor me met al die vooroordelen,
mensen die hun grote bek open trekken zonder te weten waar ze het over hebben dat noem ik nie zomaar kortzichtigheid meer maar bevooroordeeld...
punt uit.

al dat gezeik met als mijn kind gothic is dan... bullshit,
als je echt van je kind houdt blijf je je kind steunen tot en met wat er ook gebeurt,
dat zou ik ook doen als mijn kind hiphopper ofzo zou worden later,
boeiened das zijn keus niewaar?

als je je kind zou afstoten zou je duidelijk geen goeie ouder zijn en ja logisch dat je kind dan op straat beland wat nog veel erger is,
maar goed dat zien jullie schijnbaar nie dan...

gr mij
als mijn zoon een neo-nazi zou zijn zou ik heb daar wel in tegenhouden En zeker niet steunen
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_37491266
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:23 schreef OFfSprngr het volgende:
Hoe mooi en onderbouwd je betoog ook kan zijn er zullen uiteindelijk alsnog een stel kankerdebielen op reageren met in hun ogen geweldig grappige opmerkingen, sommige mensen zijn eenmaal niet meer te redden, die zijn te ver heen in hun eigen stupiditeit, die kun je daarom ook beter gewoon negeren.
nee precies das ook juist wat ik in me reactie aangeef,
das het probleem van die mensen:P
nie het mijne,
be who you really are.
pi_37491430
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:28 schreef stefmans het volgende:
als mijn zoon een neo-nazi zou zijn zou ik heb daar wel in tegenhouden En zeker niet steunen
Idd. Mijn kind mag alles aantrekken en zijn, zolang het maar niet kwetsend is naar anderen toe dan. Neo-nazi zou ik niet accepteren.

Ook een houding cq. lifestyle die schadelijk is voor mijn kind zelf of anderen zou ik niet accepteren. Dan heb ik het niet over oude omaatjes die schrikken van gozers met prachtig zwarte ogen. Wel over jongeren die bijvoorbeeld "slet" als lifestyle hebben, of die heel gezellig aan de drugs zitten.
pi_37491602
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:28 schreef stefmans het volgende:

[..]

je noemt nu ook wel iets he:P
maar zou jij je zoon laten vallen als die gothic is?
dacht het nie toch?
dan ben je gewoon zielig,
en neo-nazi's horen profecionele hulp te krijgen en nie vrij te lopen.
be who you really are.
pi_37491726
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:47 schreef innovative het volgende:

[..]

Idd. Mijn kind mag alles aantrekken en zijn, zolang het maar niet kwetsend is naar anderen toe dan. Neo-nazi zou ik niet accepteren.

Ook een houding cq. lifestyle die schadelijk is voor mijn kind zelf of anderen zou ik niet accepteren. Dan heb ik het niet over oude omaatjes die schrikken van gozers met prachtig zwarte ogen. Wel over jongeren die bijvoorbeeld "slet" als lifestyle hebben, of die heel gezellig aan de drugs zitten.
nee ok maar als je een kind alleen maar zegt van dat mag nie en dat mag nie gaat ie zich alleen nog maar meer verzetten,
daar pas ik voor.
tuurlijk zal ik mijn kind aanleren nie brutaal te zijn,maar je wil nie weten hoeveel kinderen tegenwoordig op school alleen al leren,
ik heb stage gelopen op een basisschool,
jemmig...nooit meer gewoon...wat je daar hoort is vaak nog schokkender en de ouders maar zeggen van nee dat doet me kind nie,
zet 'm maar es bij leeftijdsgenoten,
een kind neemt vaak ook de kortzichtigheid over van zijn ouders,
ik nie omdat me moeder je juist heeft gesteunt,
me moeder heeft me desepline geleerd,
en tis aan het kind zelf of ie het na komt of nie,
maar kinderen worden tegenwoordig al gek gemaakt door tv,andere mensen en week veel allemaal,
be who you really are.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:07:42 #201
125053 stefmans
pi_37491870
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:55 schreef artuntaure het volgende:

[..]

je noemt nu ook wel iets he:P
maar zou jij je zoon laten vallen als die gothic is?
dacht het nie toch?
dan ben je gewoon zielig,
en neo-nazi's horen profecionele hulp te krijgen en nie vrij te lopen.
Ligt eraan als hij de hele dag die muziek loeihard aan heeft staan wel Of ik zou hem een koptelefoon kopen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:09:46 #202
125053 stefmans
pi_37491926
@ artuntaure het is zeer storend hoe je typt, zou je daar en beetje op kunnen letten aub
pi_37492138
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:01 schreef artuntaure het volgende:

[..]

nee ok maar als je een kind alleen maar zegt van dat mag nie en dat mag nie gaat ie zich alleen nog maar meer verzetten,
daar pas ik voor.
tuurlijk zal ik mijn kind aanleren nie brutaal te zijn,maar je wil nie weten hoeveel kinderen tegenwoordig op school alleen al leren,
ik heb stage gelopen op een basisschool,
jemmig...nooit meer gewoon...wat je daar hoort is vaak nog schokkender en de ouders maar zeggen van nee dat doet me kind nie,
zet 'm maar es bij leeftijdsgenoten,
een kind neemt vaak ook de kortzichtigheid over van zijn ouders,
ik nie omdat me moeder je juist heeft gesteunt,
me moeder heeft me desepline geleerd,
en tis aan het kind zelf of ie het na komt of nie,
maar kinderen worden tegenwoordig al gek gemaakt door tv,andere mensen en week veel allemaal,
Je moeder is alleen vergeten je te leren spellen? Discipline, professionele, zo schrijf je het nog steeds...

Maar goed, met je kind respecteren en open staan voor andere levensstijlen bereik je veel. Te open is echter ook niet goed: een kind moet duidelijke regels hebben, zeker als het heel jong is. Daarin spreek je jezelf nu namelijk ook tegen: aan de ene kant vind je het heel storend dat ouders ontkennen dat hun kind vervelend is (en, naar ik aanneem, de daarbij passende sancties dus ook niet toepassen). Anderzijds vind je dat je een kind geen dingen kan verbieden en moet nemen zoals het is. Wat dus precies is wat die ouders doen, die nemen hun kind zoals het is en gaan het niet corrigeren.

Ik ben vrij streng opgevoed. Er zijn ons echt wel dingen verboden en opgelegd, vrij veel zelfs. Dat heeft echter nooit onze individualiteit in de weg ge gestaan. Hier in huis hebben we een goth gehad (is er inmiddels overheen gegroeid), ik ben zelf nogal kakker, we hebben een trendy dametje en een skater. Ik heb juist het idee dat we, door structuur, regels en een duidelijk "nee", onszelf makkelijker konden ontwikkelen: we hoefden niet eerst van alles uit te proberen. De enige grens die ons nog onbekend was zat in ons, niet in de opvoeding.

Tja, en ik vind goth zijn net zo goed jezelf en elkaar gek maken. Net zo goed een cultuur, net zo goed bepaalde dingen die ruim boven de prijs verkocht worden maar toch gekocht worden, omdat ze er nu eenmaal bij horen. Net zo commercieel als welke andere sub-cultuur.
pi_37513968
Laat mijn kind liever gothic worden dan wigger ofzo
pi_37636013
geen problemen mee als mijn kinderen gothic willen zijn (of skater, hippie, kakker of wat dan ook)Dochter heeft skatervriend en punk vriendinnen. Muziek, kledingstijl en vrienden maakt me allemaal niet uit. Over tattoos en piercings zou ik wel zeggen dat ze er goed over moeten nadenken, omdat je er later misschien anders tegenaan kijkt.
Asociaal gedrag bij mij thuis, geweld op school of tegen andere mensen heb ik wel iets tegen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:37:18 #206
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37784701
Gisteren bij puberruil was er precies het type waar ik het over had op tv.

om te janken
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:39:43 #207
86305 Markman
Grappig hier.
pi_37784751
Die vader was best cool, jammer dat ie niet zo goed kon opschieten met zn zoon
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:42:08 #208
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_37784810
Opsluiten in de kelder (opsluiten in de schuur of kelder en nooit mer het daglicht laten zien, hoeven ze ookniet meer die make-up te dragen, zijn ze van nature al bleek, en iedere week een verse malse bloederige biefstuk naar binnen werpen.
pi_37784831
Wat versta je onder gotic.. er zijn hele extreme gevallen en minder erge waaraan ik me niet echt stoor.
pi_37784865
Ouders die kinderen voortbrengen die hun leven laten leiden door vooroordelen, waarvan de herkomst van hun betoog terug te leiden is op angst en bij een innergroup willen horen. Dat zijn pas mensen waarmee ik de meeste moeite heb.

\m/ Metal \m/
pi_37785059
ach zijn zo de periode's draait wel weer bij...

(in geval van neo-nazi; verplicht op excursie naar auschwitz...)
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:08:38 #212
117776 OFfSprngr
pi_37787081
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:45 schreef Marczilla het volgende:
Ouders die kinderen voortbrengen die hun leven laten leiden door vooroordelen, waarvan de herkomst van hun betoog terug te leiden is op angst en bij een innergroup willen horen. Dat zijn pas mensen waarmee ik de meeste moeite heb.

\m/ Metal \m/
.
.
pi_37787228
Uit huis zetten
~ You're shooting yourself in the foot ~
pi_37787246
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:46 schreef Ladylike het volgende:
maar wie bepaalt wanneer je voor lul loopt?
persoonlijk vind ik kakkers voor lul lopen met hun polo-shirtjes, instappers en noem maar op.
Dit zegt al genoeg over hoe jij bent
~ You're shooting yourself in the foot ~
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:21:37 #215
117776 OFfSprngr
pi_37788813
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:14 schreef Kieran het volgende:

[..]

Dit zegt al genoeg over hoe jij bent
Wow, ik zou jou het huis uit tieften, geen ruimte voor zulke kortzichtige mensen hier.
.
.
pi_37788944
Erg zeg, dit topic zit wel heeeel erg vol vooroodelen. Mijn broertje is niet echt gothic maar gaat wel veel met van die types om en luisterd naar zulke muziek. Mijn moeder vind het juist allemaal wel interessant en soms vind ze zelfs de muziek wel mooi. Hij kleed zich wel apart maar draagt geen make-up en al die onzin. Zijn gothicvrienden zijn ontzettend aardig mensen, misschien juist omdat ze open staan voor bijzondere dingen en ze niet snel iemand oordelen. Tuurlijk heb je idioten ertussen maar die heb je ook bij andere "groepen". Mijn broertje is ook niet depressief en doet ook geen rare dingen die gothics zouden doen volgens de "vooroordelen". Belachelijk.
pi_38072170
Nou ik vrees dat ik dan 1 van die verschrikkelijk falende ouders ben. Mijn dochter is gothic en van mij mag ze. Ach toen ik die leeftijd had zag ik er ook niet uit in de ogen van mijn ouders en mijn muzieksmaak konden ze ook niet waarderen (alhoewel ik moet toegeven dat ik sommige muziek van haar echt wel goed vind).
Toen mijn dochter thuiskwam en vertelde dat er sommige vriendinnen niet meer met haar om mochten gaan omdat ze "gothic" was, ben ik me er wat meer in gaan verdiepen. Gewoon om te weten of er misschien toch iets met gothic aan de hand was wat ik gemist had. Nou ik heb niks gevonden hoor.
Mijn dochter is niet depri (ja soms zoals iedere puber), krast niet etc. Ze is de enige in haar omgeving die er zo bij loopt en eerlijk gezegd vind ik dat wel getuigen van lef. Ze is heel creatief (tekent veel etc.), vrienden worden niet gezien als "wegwerpartikelen" en ze heeft respect voor anderen.
Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om. Het is een manier van leven en waarschijnlijk een fase waar ze wel weer overheen groeit.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:49:03 #218
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_39925384
gothics!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:17:59 #219
117776 OFfSprngr
pi_39926469
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:49 schreef Luiaerdt het volgende:
gothics!
Holy crap, wat een fucking bump maak jij, ga je zometeen Metalheads Metals noemen?, tis Goths niet gothics, Gothic is de stijl en muziek, Goths zijn de gene die participeren in de levenstijl/subcultuur.
.
.
pi_39928604
Ik zou het toejuichen. Het is een fijn wereldje, de vrienden die ik heb die goth zijn, zijn toffe mensen. En als je je kind een levensstijl weigert uit te oefenen die NIET slecht is (want die vooroordelen over depressies, op kerkhoven lopen miepen en jezelf lopen snijden zijn echt zo'n onzin en is totaaaal niet goth-gebonden) is een teken van slecht en bekrompen ouderschap.

Doe wat je wilt. Fuck zeg. Ik heb veel liever een goth als kind dan een pillpopping en snuivende gabber of een of andere freaky crimineel. Niet zo moeilijk doen...
pi_39928618
Ach, tegen de tijd dat ìk kinderen heb is 'Goth' en 'Emo' zijn allang niet meer in de mode.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 04:22:05 #222
117776 OFfSprngr
pi_39929683
Punk is eind jaren 70 al een subcultuur, Gothic is sinds begin jaren 80 een subcultuur, Emo sinds midden jaren 80 een subcultuur, maar in deze volgorde is het weer een trend geworden midden jaren 90, eind jaren 90 en begin 00.

Punk, Gothic en Emo zullen blijvend zijn maar tegen de tijd dat de meeste van ons kinderen hebben of zo oud zijn dat ze in een subcultuur terecht komen zijn er al lang nieuwe subculteren, de volgende, of eigenlijk de gene die al bezig is/eindigt is "indie", de huidige is singer/songwriter en daarna zal er wel weer een volgende trend/hype komen.

Wees maar niet bang, de meeste subculturen blijven, al dan wel underground aangezien de meeste puur commercieel gebaseerde subculturen vervagen en uitsterven, maar Punk, Gothic, Emo en Metal zullen nooit dood gaan, kijk maar naar klassiek, Jazz, Blues etc.
.
.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:35:03 #223
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_39941936
quote:

wat jullie?
Zwaar gefaald als je kind Gotic is? Laat me niet lachen! Als je kind zo'n nep gangstah word met bling bling dan heb je waar gefaald.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 19:35:32 #224
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_40056145
edit: Rustig maar

[ Bericht 96% gewijzigd door E.T. op 21-07-2006 20:38:21 ]
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:00:18 #225
117776 OFfSprngr
pi_40056702
edit: kijk naar het subforum waar je in zit en doe ff normaal..

[ Bericht 83% gewijzigd door E.T. op 21-07-2006 20:36:43 ]
.
.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 21:08:43 #226
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40058129
lol de kicks van dit topic blijven leuk.
pi_40058546
zal het erg gaaf vinden
ik hou van de muziek.
mijn dochter groeit straks ook op met dit soort muziek omdat ik het zelf vaak draai.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 22:59:56 #228
117776 OFfSprngr
pi_40060617
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 21:26 schreef CrazyMoon het volgende:
zal het erg gaaf vinden
ik hou van de muziek.
mijn dochter groeit straks ook op met dit soort muziek omdat ik het zelf vaak draai.
Ga eens naar een Cyberfeest dan.
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')