Om maar met de deur in huis te vallen: ik stop als mod.
Ik zal jullie niet missen.
Want, ik blijf hier toch wel rondhangen
![]()
maar dan niet meer als mod. Ik weet dat Mirage goed op jullie en dit forum zal passen, ik durf dit dan ook met een gerust hart te doen.
De reden dat ik weg ga is niet dat sommigen mij daartoe opgeroepen hebben
![]()
Maar simpelweg omdat ik mijn andere taak voor FOK!, nl IT-admin, niet goed meer kan combineren met het moderator zijn. Fok groeit, het wordt groter, dus ook technisch omvangrijker en ingewikkelder.
Ik heb daar gewoon veel meer tijd voor nodig. Het volstaat niet meer om een stel servers in een rack te hangen en dan weer te gaan luieren. Dat is maar een heel klein deel.
Wat de echte tijd vraagt, is het bijhouden van alle software-aanpassingen, wat we met een team van developpers en designers doen. En het bedenken van nieuwe dingen, het vernieuwen van sites, het stroomlijnen van al die ontwikkelingen, coachen van onze dev-teams, etc. Fok is heelw at meer dan alleen dit forum. We hebben games.fok.nl, frontpage.fok.nl, weblog.fok.nl, wiki.fok.nl, fotoboek.fok.nl. sport.fok.nl, en dan al die specials zoals big brother weblogs etc etc. Al die sites hebben ook een eigen groep users, eigen crew, eigen wensen, eigen cultuur. En een eigen techniek. Ik kan jullie allemaal aanraden daar ook eens te kijken.
Ik vertel dit zo in detail, omdat ik ergens een gevoel heb van dit forum en jullie in de steek te laten. Alsof ik me moet verantwoorden waarom ik dit doe. Voor mij was Truth altijd een heel speciaal forum, heel anders dan andere fora hier.
Dit is wat ik in het forumcrew-forum er over zei:
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:11 schreef iteejer het volgende:Truth zonder iteejer - dat valt een hoop mensen op.
Maar Mirage heeft geleidelijk aan al steeds meer van me overgenomen, het was dus al een tijdje een Truth met maar een halve iteejer. Als ik niet de zekerheid had dat Truth zou kunnen blijven wat het nu is, nl een asiel-plek voor serieuze meningen en zienswijzen die dermate afwijkend zijn van het gangbare dat ze elders geen kans krijgen, zou ik eerder nog het it-adminschap laten varen dan Truth.
Want ik vind dat écht heel belangrijk: een plek waar je dingen kwijt moet kunnen die ánders zijn. De vraag of het waar is of niet is dan irrelevant. Vooral ook omdat waarheidsvinding eigenlijk alleen maar plaats kan vinden in de woorden en concepten van het al bestaande.
Alles wat wezenlijk nieuw of anders is, is alleen daarom al per definitie in mindere of meerdere mate in tegenspraak met het al bestaande, en dus in strikte zin 'onwaar'.
Daarom is truth zo'n unieke plek: dingen kunnen en mogen er anders zijn. En dat vereist een geheel eigen moderatie. Mirage en Lilith bezitten beide die drive om de ruimte voor dat afwijkende vurig te verdedigen. En ook intern de diverse onverdraagzaamheden glad te kunnen trekken.
Truth blijft belangrijk voor me, en al staat mijn naam er straks niet meer achter, het is nog steeds mijn kindje, al gaan nu anderen er voor zorgen. En ik blijf beschikbaar om als dat nodig is truth als vrijhaven te verdedigen
![]()
Hieruit blijkt ook al wie er nu naast Mirage komt te staan: we hebben Lilith-Wicca bereid gevonden die rol op zich te nemen. Zowel Mirage als ik, en de rest van de crew heeft het volste vertrouwen in haar. Twee mooie meiden, twee lieve moeders, twee vurige vechtsters, jullie waardig, truth waardig.
Jullie allemaal bedankt voor de 6 jaar posten in Truth, voor alle reacties, voor alle tijd, inzet en betrokkenheid. Ook de 'tegenstanders' bedankt voor jullie bijdragen. Soms waren de woorden over en weer wat harder, maar zeker wat mij betreft waren die woorden nooit persoonlijk bedoeld.
Ik zal jullie niet missen zei ik, maar ik mis jullie nu al
![]()
Al blijf ik hier nog even int blauw rondhangen, nog een paar dingen afronden, en dan ben ik echt weg