Iran houdt er een Shietische visie op na, Afghanistan heeft alleen sharia-regels geintegreerd in hun huidige systeemquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
De sharia in afganistan is die nou hetzelfde als die in iran ?
Is er maar 1 sharia, of zijn er meerdere?
Volg interpretatie van Ahl sunnah en geloof me al je vooroordelen over de Islam verdwijnen, interpretatie van ahl sunnah is volgens Mohammed dan ook enige die het paradijs zal betreden.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:34 schreef Vandeplato het volgende:
Harry oeh ahkbar ....mm nee klinkt niet
In de naam van de Harry, de zoon en de heilige geest ....nee ook niet helaas ik zie geen toekomst in
harry-geloof
Maar wat veel problemen veroorzaakt is dat veel moslims vinden dat de koran volledig letterlijk door god zou zijn overgedragen en derhalve op de letter gevolgd (ipv geinterpreteerd naar tijdsgeest) zou moeten worden en dat is potentieel gevaarlijk.Er zijn ook christenen die dat met de bijbel doen en dat is net zo (potentieel) gevaarlijk.(staat ook vol vrolijke stenigingen ed)
Turkije?quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:50 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Zijn er ook landen waarin de meerderheid moslims zijn, maar waar er wel moderne en westerse regels zijn? Bv vrijheid van meningsuiting, discriminatieverbod en vrijheid van religie in de grondwet staan ?
En wat is dat voor specifiek stroming van de islam, heb je een link met bij voorkeur wat snelle uitleg (of kun je die zelf geven)?quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volg interpretatie van Ahl sunnah en geloof me al je vooroordelen over de Islam verdwijnen, interpretatie van ahl sunnah is volgens Mohammed dan ook enige die het paradijs zal betreden.
Ahl sunnah is de stroming van de wijze kaliefs een link heb ik niet snel bij de hand als ik het heb hoor je hetquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:54 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
En wat is dat voor specifiek stroming van de islam, heb je een link met bij voorkeur wat snelle uitleg (of kun je die zelf geven)?
Trouwens wat zijn mijn vooroordelen tov de islam dan volgens jou want voor mij is het als religie redelijk te vergelijken met joods/christelijk gedachtegoed en op dezelfde manier slecht en goed uit te leggen cq te belijden.
En hoe kan mohammed een (neem ik aan) latere interpretatie beoordelen?
Betreffende interpretatie was er al in zijn tijd???????????????quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ahl sunnah is de stroming van de wijze kaliefs een link heb ik niet snel bij de hand als ik het heb hoor je het
Betreffende interpretatie was er al in zijn tijd.
Ja ahl soenah is zijn voorbeeldquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:01 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Betreffende interpretatie was er al in zijn tijd???????????????
En ik wacht af.![]()
quote:DE SUNNAH
..Derhalve, hij die de Taghoet verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast (touw) gegrepen,. (Al-Baqarah:256).
Abu Bakr Al Siddiq (ra) zei:
"Ahl Al Sunnah zijn degenen die aan de touw (stevige houvast) van Allah vasthouden, zonder enige compromis." [Kitab Sharh wal Ibana - p.120]
verder zei hij (ra):
"De sunnah is het stevige houvast (touw) van Allah."
Om een volger van de Sunnah te zijn, moet je eerst de Taghoet verwerpen, en vervolgens Allah als enige aanbiddingswaardige accepteren. Dat houd ook in dat je iedereen die het recht claimt, of aan wie recht word gegeven om recht te spreken tussen de mensen anders dan de Koran en Sunnah moet verwerpen, en het betekent vervolgens dat je alleen beroep mag doen op de Shari'ah.
Hasan al Basri heeft over een vers in Sura Al-Maida gezegd,
"Al Shari'ah is Al Sunnah"
Ibn Taymiyyah heeft gezegd:
"Sunnah is de Shari'ah, wat Allah en Zijn boodschapper hebben voorgeschreven van de godsdienst."
Ibn Taymiyyah heeft gezegd:
"…zij zijn de metgezellen van de Profeet (saw), zij worden Ahl Al Sunnah genoemd omdat zij altijd de shari'ah volgen, en jama'ah omdat zij met elkaar verrenigen zonder elkaar te ontmoeten." [Fattawa ibn Taymiyyah v3 p358]
Nou, dat vind ik eigenlijk ook van Westerlingen die zich bekeren tot de Islam.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:02 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wauwwww![]()
ipv de doodstraf wordt hij nou als psychisch wrak gemarkeerd, hele verbetering![]()
islam![]()
Yeah, whatever, de enig ware interpretatie is de interpretatie waarbij de macht om te bepalen wat je gelooft uit handen wordt gegeven aan mensen die ook aanspraken maken op de wereldlijke macht. Echt volledig overtuigend.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ahl sunnah is de stroming van de wijze kaliefs een link heb ik niet snel bij de hand als ik het heb hoor je het
Betreffende interpretatie was er al in zijn tijd.
yeah, whatever.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Yeah, whatever, de enig ware interpretatie is de interpretatie waarbij de macht om te bepalen wat je gelooft uit handen wordt gegeven aan mensen die ook aanspraken maken op de wereldlijke macht. Echt volledig overtuigend.
Het 'andere' antwoord op deze vraag is één grote leugen. Er is geen letter van die 'traditie' op papier gezet binnen de eerste twee eeuwen na de dood van Mohammed.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:01 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Betreffende interpretatie was er al in zijn tijd???????????????
En ik wacht af.![]()
Ik stel voor dat je je religie vanaf nu gaat aanduiden met zijn ware naam ; Mohammedanisme. De naam Islam is een veel te mooie vlag voor die modderschuit.quote:
Ik stel voor je meer in de islam te verdiepen voor je hier en daar wat meent.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je religie vanaf nu gaat aanduiden met zijn ware naam ; Mohammedanisme. De naam Islam is een veel te mooie vlag voor die modderschuit.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het 'andere' antwoord op deze vraag is één grote leugen. Er is geen letter van die 'traditie' op papier gezet binnen de eerste twee eeuwen na de dood van Mohammed.
Neem je eigen advies ter harte voordat je je moslim noemt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik stel voor je meer in de islam te verdiepen voor je hier en daar wat meent.
haha okequote:Op donderdag 23 maart 2006 00:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Neem je eigen advies ter harte voordat je je moslim noemt.
quote:
Nu nog bronnen voor bouw van kerken en argument over Q en X en ik ben tevreden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
Man, daar is het verboden nieuwe kerken te bouwen en de Q en de X te gebruiken (want die worden in het Koerdisch gebruikt). Over de nieuwe wet die slaat op "belediging van Turkije" maar te zwijgen.
Dat van die Q en de X klopt, een paar burgers hebben een boete opgelegd gekregen vanwege het gebruik van de letters Q en X. Ik ben zelf ook koerdischquote:Man, daar is het verboden nieuwe kerken te bouwen en de Q en de X te gebruiken (want die worden in het Koerdisch gebruikt).
Stond onlangs nog op de Frontpage, maar okay:quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nu nog bronnen voor bouw van kerken en argument over Q en X en ik ben tevreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |