abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:29:39 #121
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_36266181
Laten we inderdaad eens naar de koran kijken om te zien wat deze te zeggen heeft over niet gelovigen en de behandeling daarvan:
quote:
4: Women

4:89 They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them,
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_36266579
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:14 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Hoelang wilde je die militairen daar houden? En wat die misstanden betreft, dat vinden wij misstanden neem nou bv deze zaak; wat ik al eerder zei waarschijnlijk vind de meerderheid van de Afghanen dit een juiste straf en voor je wat dat soort dingen betreft de publieke opinie hebt veranderd ben je heel wat jaren verder als het uberhaupt al lukt.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je het dan maar moet laten hangen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36267393
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:29 schreef wijsneus het volgende:
Laten we inderdaad eens naar de koran kijken om te zien wat deze te zeggen heeft over niet gelovigen en de behandeling daarvan:
[..]
Dit gaat over ongelovigen, christenen en joden (en later ook anderen) hadden een aparte status binnen (dhimmi, mensen van het boek (OT)) de islam.Ze mochten blijven leven onder bepaalde voorwaarden; geen kerken/tempels bouwen,niet paardrijden, niet in het openbaar hun geloof beleiden en ze moesten een speciale belasting betalen.
Si hoc legere scis nimium eruditionis habes.
pi_36267615
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:00 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Dit gaat over ongelovigen, christenen en joden (en later ook anderen) hadden een aparte status binnen (dhimmi, mensen van het boek (OT)) de islam.Ze mochten blijven leven onder bepaalde voorwaarden; geen kerken/tempels bouwen,niet paardrijden, niet in het openbaar hun geloof beleiden en ze moesten een speciale belasting betalen.
niet kerken/tempels bouwen? Ben jij leukste thuis?
pi_36267737
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je het dan maar moet laten hangen.
Nou ik zei dat omdat je er dus op kunt rekenen dat de bevolking van de landen die de militairen leveren er uiteindelijk niet meer mee akkoord zullen gaan daar militair vertegenwoordigd te zijn als er teveel doden vallen of de kosten de pan uit rijzen.
Zelfs in de VS begint dit al te spelen (vnl. wat betreft Irak) en Amerikanen zijn heel wat sneller bereid dit soort verliezen te accepteren dan Europeanen.(en Nederlanders gillen al bij een enkele dode)
En als je dit soort dingen van tevoren meeneemt in je beslissingen kun je beter proberen de verandering op een andere manier te bewerkstelligen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vandeplato op 22-03-2006 16:20:23 ]
pi_36268063
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

niet kerken/tempels bouwen? Ben jij leukste thuis?
Leg uit wat bedoel je??
Want volgens mij mochten ze geen nieuwe kerken/tempels bouwen (het is duidelijk niet zo dat bestaande werden platgebrand).
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:19:57 #127
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_36268107
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:00 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Waar staat dit in de koran dan?
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_36268320
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:19 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Waar staat dit in de koran dan?
Vraag me aub niet de koran te lezen want de bijbel kom ik ook al niet heen en wat ik van de koran gelezen heb vond ik nog onduidelijker dan de bijbel.(lyrisch gedoe)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
pi_36269135
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:29 schreef wijsneus het volgende:

4:89 They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them,
Het staat er trouwens toch ook disbeliever=ongelovige, je kunt het uiteraard anders interpreteren maar dan hadden ze net zo goed christenen/joden erbij kunnen vermelden.
pi_36271430
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:18 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Leg uit wat bedoel je??
Want volgens mij mochten ze geen nieuwe kerken/tempels bouwen (het is duidelijk niet zo dat bestaande werden platgebrand).
Kalifaat van Cordoba en Ottomaanse Rijk steunden zelfs Joden in het bouwen, In Damascus werd zelfs Madjid al ommayad aangeboden op zondags voor de Christenen als ze zelf geen gebedsplaats hadden.
pi_36271545
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:26 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Vraag me aub niet de koran te lezen want de bijbel kom ik ook al niet heen en wat ik van de koran gelezen heb vond ik nog onduidelijker dan de bijbel.(lyrisch gedoe)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
Staat nix over de koran, enkel text zonder bronnen.
pi_36272208
quote:
'Christen niet geëxecuteerd maar psychisch gestoord'
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: de Volkskrant
Gepubliceerd: woensdag 22 maart 2006 @ 17:57
Abdul RahmanDe 41-jarige Afghaan Abdul Rahman (foto), die in zijn land terechtstaat omdat hij zich als moslim bekeerde tot het christendom, wordt wellicht toch niet geëxecuteerd. Het hooggerechtshof liet weten dat de verdachte mogelijk psychische problemen heeft en de rechtszaak daarom helemaal niet doorgaat. Ook de Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken Gianfranco Fini zegt indicaties te hebben dat de doodstraf niet zal worden opgelegd.

"Van wat mij is verteld, en ik heb geen reden daaraan te twijfelen, zal de doodstraf niet worden opgelegd", vertelde Fini dinsdagavond op de Italiaanse televisie, zonder dat hij inging op details. De politicus had eerder die dag de Afghaanse ambassadeur op het matje geroepen. Het hooggerechtshof in Afghanistan liet vandaag weten dat artsen Rahman momenteel onderzoeken. "Als blijkt dat hij een psychische aandoening heeft, zal hij niet berecht worden", reageerde een woordvoerder.

Amin Farhang, minister van Economische Zaken in Afghanistan, toonde zich in een kranteninterview verbolgen over de felle reactie van Duitsland, waar Rahman jarenlang heeft gewoond. "Wij mengen ons ook niet in interne aangelegenheden in de Bondsrepubliek en helemaal niet in nog lopende rechtszaken", stelde Farhang. De Duitse staatssecretaris Pflüger (Defensie) had in het dagblad Bild gewezen op het feit dat Duitsland militairen in Afghanistan heeft gelegerd om het tot een democratisch land te maken en niet om het mogelijk te maken dat op religieuze gronden de doodstraf wordt opgelegd. Fahrang: "Als Duitse politici indirect dreigen met terugtrekking van hun leger, grenst dat aan een vorm van chantage."

Volgens de minister moest de aanklacht die de familie van Rahman tegen hem had ingediend, wel in behandeling worden genomen. "Dat is het Afghaanse recht. Natuurlijk eisen fanatici in zo'n geval de doodstraf, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat die ook wordt opgelegd." Farhang zegt dat Rahman, die zestien jaar geleden christen werd, een eerlijk proces krijgt. Waarnemers in AFghanistan wijzen er echter op dat het Afghaanse Hooggerechtshof geldt als een bolwerk van conservatisme, terwijl de regering een veel gematigder koers vaart.
Bron
pi_36277326
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heb je de sharia niet gelezen ? of hou je je gewoon van de domme ?

edit:
zelfs de welbekende jodenster dragen in de 2e wereld oorlog is rechtstreeks uit de sharia gejat
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_36277381
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kalifaat van Cordoba en Ottomaanse Rijk steunden zelfs Joden in het bouwen, In Damascus werd zelfs Madjid al ommayad aangeboden op zondags voor de Christenen als ze zelf geen gebedsplaats hadden.
Geef eens wat bronvermelding svp, ik kan inderdaad vinden dat het kalifaat van Cordoba een erg tolerante instelling had met zelfs christenen op belangrijke politieke posities maar niets over dergelijke vergaande religieuze vrijheid.
pi_36277429
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bron
wauwwww

ipv de doodstraf wordt hij nou als psychisch wrak gemarkeerd, hele verbetering

islam
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_36277472
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

(Het is uit de hadith)SUNAN ABU-DAWUD, BOOK 19:
Book 19, Number 3040:
Narrated Ubaydullah:

Harb ibn Ubaydullah told on the authority of his grandfather, his mother's father, that he had it on the authority of his father that the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) said: Tithes are to be levied on Jews and Christians, but not on Muslims.

(tithes zijn tiendes=belasting)

http://www.usc.edu/dept/M(...)budawud/019.sat.html
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:05:44 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_36277548
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:54 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe erg het daar zou zijn zonder de VS...
Het is wel zo dat ook Nederland troepen stuurt en veel geld besteed om juist deze regering in het zadel te houden. Ik denk dat ook wij best wel wat druk mogen uitoefenen om dit te voorkomen.
Een regering die dit doet is niet tolereerbaar. Ook niet als het westen haar zelf geinstalleerd heeft.
The End Times are wild
pi_36277559
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:03 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

(Het is uit de hadith)SUNAN ABU-DAWUD, BOOK 19:
Book 19, Number 3040:
Narrated Ubaydullah:

Harb ibn Ubaydullah told on the authority of his grandfather, his mother's father, that he had it on the authority of his father that the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) said: Tithes are to be levied on Jews and Christians, but not on Muslims.

(tithes zijn tiendes=belasting)
de jizyah ontken ik niet, komt zelfs in de koran voor, maar site waar je naar linkt heeft geen bronnen.
pi_36277747
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

wauwwww

ipv de doodstraf wordt hij nou als psychisch wrak gemarkeerd, hele verbetering

islam
Waar is de islam aan het oordelen?
pi_36278202
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

de jizyah ontken ik niet, komt zelfs in de koran voor, maar site waar je naar linkt heeft geen bronnen.
Wat verlang jij dan in vredesnaam voor bronvermelding? De site van een universiteit vind je geen correcte bron, wikipedia vind je geen correcte bron maar zelf geef je geen enkele bronvermelding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')