Jawel, alleen ben bang dat jij of je foto's niet goed hebt geschoten, of iets fout heb gedaan met het omzetten naar een hdrquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:24 schreef huiz het volgende:
[afbeelding]
Een tikkeltje scheef maar dat mag de pret niet drukken. Het HDR gebeuren in deze foto is minimaal, dit krijg je bijna zo uit de camera. Alleen onder de kraan worden de details beter. HDR is dus niet altijd alleen te gebruiken om surrealistische omgevingen te creëren
Bedenk eens hoe donker het in dat schuurtje zal zijn en hoeveel contrast er dus is. Ik weet bijna zeker dat dat wel het normale bereik te buiten gaat.quote:Op zondag 26 maart 2006 09:04 schreef ChatChewbacca het volgende:
Nou, als dit jouw HDRs zijn, dan vind ik ze niet gelukt. Want dit haal je ook met een normaal dynamisch bereik...
Da's de Blauwe Kamer toch? Daar heb ik ook nog wel 's wat foto's gemaakt, maar dan analoog (heb geen scanner, en echt super waren ze niet geworden). Wel mooi gebied om te fotograferen inderdaad!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:24 schreef huiz het volgende:
[knip]
misschien van een compact, maar een moderne sensor van een dSLR haalt 8 stops, en met een beetje goed licht meten lukt dit wel. Je hebt hier maar 2 exposures, en dat is eigenlijk niet genoeg voor echte HDR. Ga meer richting 8. En neem dan wat meer onderbelichte exposures, krijg je mooie luchten vanquote:Op zondag 26 maart 2006 09:43 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Bedenk eens hoe donker het in dat schuurtje zal zijn en hoeveel contrast er dus is. Ik weet bijna zeker dat dat wel het normale bereik te buiten gaat.
Die foto had je met gemiddeldes best aardig kunnen schieten inderdaad. Dan was alleen het schuurtje van binnen onder belicht en alles daarbuiten overbelicht en was het totaal mislukt. Het contrast verschil is te groot om het goed weer te geven.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:21 schreef ChatChewbacca het volgende:
[..]
misschien van een compact, maar een moderne sensor van een dSLR haalt 8 stops, en met een beetje goed licht meten lukt dit wel. Je hebt hier maar 2 exposures, en dat is eigenlijk niet genoeg voor echte HDR. Ga meer richting 8. En neem dan wat meer onderbelichte exposures, krijg je mooie luchten van
Dit is met curves nog aardig op te trekken hoor, 't valt net buiten HDR zone.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:34 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Die foto had je met gemiddeldes best aardig kunnen schieten inderdaad. Dan was alleen het schuurtje van binnen onder belicht en alles daarbuiten overbelicht en was het totaal mislukt. Het contrast verschil is te groot om het goed weer te geven.
Dat je sensor het nog steeds kan "waarnemen" zegt niets over de juiste belichting.
Je zult msch wel gelijk hebben maar dit is mijn eerste poging met HDR. Verder beschik ik ook niet over de meest optimale software, dus ik vind het schuurtje op zich leuk gelukt voor zo'n proef. En ik had er 3 foto's voor gebruikt, geen twee, alleen deze heb in getoond om het verschil te laten zien.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:41 schreef ChatChewbacca het volgende:
[..]
Dit is met curves nog aardig op te trekken hoor, 't valt net buiten HDR zone.
het gaat er meer om hoeveel exposures dit zijn, ik zie er maar 2, beetje weinig voor HDR..., ga eens richting de 8 ofzo, zul je zien, krijg je veel beter resultaatquote:Op maandag 27 maart 2006 00:49 schreef huiz het volgende:
[..]
Je zult msch wel gelijk hebben maar dit is mijn eerste poging met HDR. Verder beschik ik ook niet over de meest optimale software, dus ik vind het schuurtje op zich leuk gelukt voor zo'n proef. En ik had er 3 foto's voor gebruikt, geen twee, alleen deze heb in getoond om het verschil te laten zien.
Foto's zijn trouwens in de Blauwe Kamer in Rhenen gemaakt ja.
dit vind ik dus wel echt een heel cool effect!quote:Op maandag 27 maart 2006 01:33 schreef timbob het volgende:
[afbeelding]
even wat geklooi met de HDR software
geeft leuke beelden
dit heeft dus helemaal niets met HDR te maken, ik vind het net een miskloonde aap, exposures van verschillende beelden is leuk , mits het een doel heeft...als het kunst is ok, maar is net wat degene ermee wil bereiken...in dit geval mis ik beide eerlijk gezegd...quote:Op maandag 27 maart 2006 01:33 schreef timbob het volgende:
[afbeelding]
even wat geklooi met de HDR software
geeft leuke beelden
mooi hoor..quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:28 schreef Zombine het volgende:
En nog eentje![]()
Voor:
[[url=http://xs73.xs.to/pics/06123/anderenaamdanmaarhe.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
En na:
[[url=http://xs73.xs.to/pics/06123/stoer.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
denk dat dat komt door de vervorming van z'n lens, ziet er uit als een ultra wide...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 07:56 schreef Puckzzz het volgende:
Ik krijg er een heel scheef gevoel bij...of het nu door de horizon komt of door de scheve molen dat weet ik niet. kleuren zijn wel erg mooi zo
nou en. ik vind het wel leukquote:Op dinsdag 28 maart 2006 04:33 schreef bsidez het volgende:
[..]
dit heeft dus helemaal niets met HDR te maken, ik vind het net een miskloonde aap, exposures van verschillende beelden is leuk , mits het een doel heeft...als het kunst is ok, maar is net wat degene ermee wil bereiken...in dit geval mis ik beide eerlijk gezegd...
Dankuquote:
Deze vind ik mooi, Al kon die misschien wel iets donkerder vind ik.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:29 schreef longinus het volgende:
[afbeelding]
Na even zoeken blijkt mijn camera (canon S50) ook een funktie te hebben waar hij 2 stappen naar boven en naar beneden kan belichten.
Een eerste test
Dank u,quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:21 schreef Zombine het volgende:
Deze vind ik mooi, Al kon die misschien wel iets donkerder vind ik.
Je 2e is wel grappig, maar mist nog iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |