abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36215767
Op DPZ reeds een rage, ik vind het helemaal tof, dus waarom niet hier ook een mooi topic!
HDR (High Dynamic Range) foto's zijn afbeeldingen die bestaan uit meerdere foto's met verschillende belichtingen. Daardoor ontstaat dus een grotere "dynamic range", waardoor de foto's een surrealistisch uiterlijk krijgen.
Ik moet nog flink wat oefenen en proberen, maar het begin is er:
De HDR foto, waarbij de normale belichting en een 2 stops over- en onderbelichting gebruikt is. Verder als enige bewerking een sleur aan de curves in Photoshop:

En de normaal belichtte foto, met een exact zelfde sleur aan de curves:

Het lijkt dus alsof er een stuk meer diepte is ontstaan in de foto's! .

Ik vind het prachtig, al zijn mijn resultaten nog minimaal. Moet zeker nog meer gaan oefenen, maar ik vind het zo'n mooie techniek dat ik het jullie niet wilde besparen.
pi_36215805
Helemaal prachtig.
pi_36215872
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:24 schreef martinlutherking het volgende:
Helemaal prachtig.
Als ik een baggertopic wilde was ik wel naar KLB gegaan.
pi_36215884
Dat ga ik ook eens proberen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36216201
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:26 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Als ik een baggertopic wilde was ik wel naar KLB gegaan.
Helemaal goed. Schopje, omdat jij het bent.

Groetjes,

skiczukie
  maandag 20 maart 2006 @ 22:38:52 #6
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36216333
Ik zie slechts een gewone en een donkere foto. Ben ik nou een freak of nature?
Ik ga naar huis.
pi_36216368
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:38 schreef nietzman het volgende:
Check de lucht even goed out! 14.gif
pi_36216369
quote:
Curves, je weet wel.
  maandag 20 maart 2006 @ 22:42:37 #9
118212 r4uz
Die 4 moet een a voorstellen.
pi_36216482
Zeer zeker een verbetering. Maar kan dit ook niet met een enkele foto met een juiste instelling van de sluitertijd en wat werk in photoshop met de levels?
http://www.xs4all.nl/~burter/ <-- mijn liedjes.
pi_36216502
De lucht heeft een groter bereik van tinten als dat je krijgt met een foto (ook het water)
De donkere partijen kan je ook veel meer detail geven als je het goed doet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36216505
Dit is imho niet een perfect voorbeeld van wat er met HDR allemaal te doen is. Wanneer het goed wordt toegepast, krijg je een zeer surrealistisch effect aan foto's, alsof het 3D-renders zijn.
Ik ga er in ieder geval ook binnenkort eens mee spelen!
fotografie FTW
pi_36216543
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:43 schreef Matrixxx het volgende:
Dit is imho niet een perfect voorbeeld van wat er met HDR allemaal te doen is. Wanneer het goed wordt toegepast, krijg je een zeer surrealistisch effect aan foto's, alsof het 3D-renders zijn.
Dat ben ik helemaal met je eens, ik moet ook nog lekker experimenteren om tot wat leukere resultaten te komen! ,
  maandag 20 maart 2006 @ 22:44:42 #13
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36216592
quote:
HDR (High Dynamic Range) foto's zijn afbeeldingen die bestaan uit meerdere foto's met verschillende belichtingen. Daardoor ontstaat dus een grotere "dynamic range", waardoor de foto's een surrealistisch uiterlijk krijgen.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij klopt dit niet. Zijn HDR images geen images die kleurwaardes hoger dan 255 hebben?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_36216734
quote:
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  maandag 20 maart 2006 @ 22:56:10 #15
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_36217141
ben hier gister mee aan het experimenteren geweest, zie http://www.tomroelofs.nl/urbex/?album=./Montzen_Gare_@_19-03-06
pi_36217253
Geef eens een gelikt voorbeeld, want wat in de OP staat is vrij eenvoudig te doen in photoshop volgens mij.
pi_36217461
Hey Tom mooie foto's man. Ik wilde eerst zeggen dat de meeste HDR foto's die ik heb gezien eruit zagen alsof er teveel met de shadow/highlight tool van photoshop was gespeeld, maar jouw foto's doen me toch anders denken erover. Mooi. Hoeveel foto's neem je met hoeveel stops verschil?
pi_36217548
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:56 schreef TomR het volgende:
ben hier gister mee aan het experimenteren geweest, zie http://www.tomroelofs.nl/urbex/?album=./Montzen_Gare_@_19-03-06
nice!
Dat zijn idd net renders
Heel ander effect dan in de OP iig...
  maandag 20 maart 2006 @ 23:05:25 #19
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_36217561
3 foto's, bracketing @ -2 0 2
pi_36217585
Maar gaat er ook nog verteld worden hoe je dit precies kan doen?
  maandag 20 maart 2006 @ 23:07:48 #21
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36217669
quote:
Ah, oké.

Nou wil ik het ook kunnen.
Ik ga naar huis.
pi_36217673
in hoeverre kan photoshop tegenwoordig omgaan met HDR dan?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_36217690
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:05 schreef TomR het volgende:
3 foto's, bracketing @ -2 0 2
ok, interessant, en je gebruikt de HDR tool van photoshop neem ik aan?
pi_36217765
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:44 schreef Zombine het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar volgens mij klopt dit niet. Zijn HDR images geen images die kleurwaardes hoger dan 255 hebben?
ja. maar misschien bestaan er nog geen camera's die dit native kunnen. vandaar.

edit:
overigens is uiteraard niet per se de waarde 255 van belang. als we het kleurenspectrum van 0 tot 1 aangeven als floating point, dan is 0 dus zwart, en 1 dus wit. van belang is dan dat je ook een waarde van 2, 3 of 100 kunt opslaan. dit is van essentieel belang voor het creeeren van leuke special FX met je foto's.

[ Bericht 22% gewijzigd door electricity op 20-03-2006 23:17:34 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 23:14:04 #25
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_36217960
quote:
nou ben ik een foto-leek. maar dit ziet er echt supergaaf uit!
ik krijg een beetje een videogame gevoel erbij, alsof je in een 3d shooter zit. vooral bij die foto met die rode wagon.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_36218227
Ok ik heb maar gelijk ff photoshop geraadpleegd, hier de info die ik gevonden heb.

Hoe je het moet doen in Photoshop

Do one of the following:
(Photoshop) Choose File > Automate > Merge To HDR.
(Bridge) Select the images you want to use and choose Tools > Photoshop > Merge To HDR.

Over wat het is:

The dynamic range (ratio between dark and bright regions) in the visible world far exceeds the range of human vision and of images that are printed or displayed on a monitor. But whereas human eyes can adapt to very different brightness levels, most cameras and computer monitors can capture and reproduce only a fixed dynamic range. Photographers, motion picture artists, and others working with digital images must be selective about what’s important in a scene because they are working with a limited dynamic range.

High Dynamic Range (HDR) images open up a world of possibilities because they can represent the entire dynamic range of the visible world. Because all the luminance values in a real-world scene are represented proportionately and stored in an HDR image, adjusting the exposure of an HDR image is like adjusting the exposure when photographing a scene in the real world. This capability lets you create blurs and other real-world lighting effects that look realistic. Currently, HDR images are used mostly in motion pictures, special effects, 3D work, and some high-end photography.

You can create an HDR image using multiple photographs, each captured at a different exposure. In Photoshop, the Merge To HDR command lets you create HDR images from multiple photographs. Because an HDR image contains brightness levels that far exceed the display capabilities of a standard 24‑bit monitor or the range of tones in a printed image, Photoshop lets you adjust the preview of the HDR image so it can be viewed on a computer monitor. Some Photoshop tools, adjustments, and filters can be used with HDR images. If you need to print the image or use Photoshop tools and filters that don’t work with HDR images, you can convert the HDR image to an 8‑ or 16‑bits-per-channel image.
(bron: Photoshop Help)
  maandag 20 maart 2006 @ 23:39:28 #27
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36218847
curves is ouderwets, levels is een betere manier om aan je foto's te 'prutsen'--dat geeft je meer grip op je veranderingen, heb ik mij laten vertellen...

Wel grappig, ik las er vandaag ook over op DPZ...ik ben mijn camera aan het instellen om dat ook te kunnen doen....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 20 maart 2006 @ 23:41:01 #28
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_36218892
en wie maakt er een duidelijke tutorial van?
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_36218954
Ah ik heb het al, het zit alleen in CS2, die stond op een andere pc
Ga er morgen even mee klooien
  maandag 20 maart 2006 @ 23:43:48 #30
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_36218967
ik gebruik photomatix ervoor, geen photoshop, geeft een beter resultaat vind ik
pi_36219221
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:39 schreef Shark.Bait het volgende:
curves is ouderwets, levels is een betere manier om aan je foto's te 'prutsen'--dat geeft je meer grip op je veranderingen, heb ik mij laten vertellen...

Wel grappig, ik las er vandaag ook over op DPZ...ik ben mijn camera aan het instellen om dat ook te kunnen doen....
curves geven je een heel directe controle over wat er gebeurt. vanuit een artistiek perspectief kan dat idd wel wat onhandig zijn.
pi_36219257
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:53 schreef electricity het volgende:

[..]

curves geven je een heel directe controle over wat er gebeurt. vanuit een artistiek perspectief kan dat idd wel wat onhandig zijn.
Artistiek doen met PS.
pi_36219275
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:54 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Artistiek doen met PS.
Artistiek 'doen'.
pi_36219361
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:54 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Artistiek doen met PS.
weet jij iets beters?
pi_36219395
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:57 schreef electricity het volgende:

[..]

weet jij iets beters?
Ga de politiek in.
pi_36219540
Ik heb er in een ander topic al naar gevraagd (wat meer uitleg).
Nu hier nog even een vraag: Kun je ook gewoon zelf die drie foto's apart nemen, door ze zelf wat onder- en over te belichten? Geen idee namelijk of mijn camera die functie heeft.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36219598
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:43 schreef Repeat het volgende:
Ah ik heb het al, het zit alleen in CS2, die stond op een andere pc
Ga er morgen even mee klooien
Ik heb geen CS2, maar volgens mij kan het in eerdere versie(s) ook door: File, automate, photo merge. En dan de foto's kiezen die je wilt mergen. Maar ik ben er niet helemaal zeker van (nog niet uitgeprobeerd met foto's die op elkaar horen).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:11:55 #38
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_36219631
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:05 schreef Elefes het volgende:
Ik heb er in een ander topic al naar gevraagd (wat meer uitleg).
Nu hier nog even een vraag: Kun je ook gewoon zelf die drie foto's apart nemen, door ze zelf wat onder- en over te belichten? Geen idee namelijk of mijn camera die functie heeft.
je moet juist de foto's apart nemen (mwa, ik lieg, je kan op RAW schieten en hier 3 JPG's van maken)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:13:43 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_36219669
mag het ook direct uit de camera komen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_36219849
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:58 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Ga de politiek in.
lief doen
pi_36221253
Leuk een HDR topic!
Ik zou zeggen kijk eens op mijn site : http://www.xphoto.nl ik ben al een tijdje bezig met HDR

Op dpz heb ik een topic waar het 1 en ander uitgelegd wordt en waar ik een filmpje op heb staan wat ik gemaakt heb::
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=29105

De volgende foto staan nu op de frontpage van DPZ:

[afbeelding]

Nog een paar:

[afbeelding]

[afbeelding]

De hele serie kan je hier zien:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=29396

Leuke techniek met veel mogelijk heden!

Vergeet ook http://www.hdrsoft.com niet en http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging

Edit RonaldV: lees deze sticky even: http://forum.fok.nl/topic/827705

[ Bericht 5% gewijzigd door Dagonet op 21-03-2006 22:41:38 ]
pi_36223133
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:58 schreef bsidez het volgende:
Leuk een HDR topic!
Ik zou zeggen kijk eens op mijn site : http://www.xphoto.nl ik ben al een tijdje bezig met HDR

Op dpz heb ik een topic waar het 1 en ander uitgelegd wordt en waar ik een filmpje op heb staan wat ik gemaakt heb::

[afbeelding]

Nog een paar:

[afbeelding]

[afbeelding]

De hele serie kan je hier zien:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=29396

Leuke techniek met veel mogelijk heden!

Vergeet ook http://www.hdrsoft.com niet en http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging
Oh netjes!

Ik ga ook eens kijken of ik zoiets kan.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:40:27 #43
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36223571
Ik vind dit echt heeel erg mooi

begrijp ik het goed dat je dus drie verschillende foto's maakt met verschillende sluitertijden of over of onderbelichten (op statief uiteraard) en die drie worden dan samengesmolten via een proces in Photoshop?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:45:58 #44
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36223686
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:13 schreef Re het volgende:
mag het ook direct uit de camera komen?
Ik zag dat de mijne het ook kan, maar ik vraag me af of externe software het beter doet dan de camera....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_36223706
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:09 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik heb geen CS2, maar volgens mij kan het in eerdere versie(s) ook door: File, automate, photo merge. En dan de foto's kiezen die je wilt mergen. Maar ik ben er niet helemaal zeker van (nog niet uitgeprobeerd met foto's die op elkaar horen).
dat is een merge voor panoramafoto's Ik dacht ook eerst dat die het was. Maar in mn CS2 zit echt een Merge to HDR optie oid
pi_36224022
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:58 schreef bsidez het volgende:
Leuk een HDR topic!

[afbeelding]
Die had van mij al een mooie 8 gekregen! Erg mooi! .

Jammer dat ik gewoon geen mooie urban plekken in de omgeving weet, want daarvoor is het wel ideaal! .
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:03:28 #47
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36224052
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:01 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Die had van mij al een mooie 8 gekregen! Erg mooi! .

Jammer dat ik gewoon geen mooie urban plekken in de omgeving weet, want daarvoor is het wel ideaal! .
OEH! en dan met van die heerlijke dreigende bewolking

Ik heb wel een paar ideetjes voor locaties, maar dat is allemaal binnen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:05:40 #48
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36224099
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:40 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind dit echt heeel erg mooi

begrijp ik het goed dat je dus drie verschillende foto's maakt met verschillende sluitertijden of over of onderbelichten (op statief uiteraard) en die drie worden dan samengesmolten via een proces in Photoshop?
drie kan, meer is wenselijk (had ik begrepen) je kan alles aanpassen zolang je diafragma maar hetzelfde blijft. De betere camera's hebben natuurlijk een instelbare bracketing, zodat met 1 druk op de knop de camera meerdere foto's achter elkaar neemt.
pi_36224101
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:03 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

OEH! en dan met van die heerlijke dreigende bewolking

Ik heb wel een paar ideetjes voor locaties, maar dat is allemaal binnen
Weet je toevallig ook nog iets moois dat niet al te ver van Breda af is? .
pi_36224115
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:05 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

drie kan, meer is wenselijk (had ik begrepen) je kan alles aanpassen zolang je diafragma maar hetzelfde blijft. De betere camera's hebben natuurlijk een instelbare bracketing, zodat met 1 druk op de knop de camera meerdere foto's achter elkaar neemt.
Stom dat m'n D70s er maar max. 3 doet .
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:06:30 #51
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_36224122
Dit ziet er wel mooi uit. Met die -2 = 0 = +2 belichting kan je ook 3 kopieën van je RAW foto maken, waarbij je de exposure balk voor elk wat schuift, of zie ik dat fout?
Life is what you make it.
pi_36224136
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:06 schreef Schanulleke het volgende:
Dit ziet er wel mooi uit. Met die -2 = 0 = +2 belichting kan je ook 3 kopieën van je RAW foto maken, waarbij je de exposure balk voor elk wat schuift, of zie ik dat fout?
Daarmee krijg je toch een net wat minder resultaat als met 3 losse JPEGs, als ik de mensen op DPZ moet geloven. Heb het zelf nog niet geprobeerd eigelijk .
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:12:44 #53
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36224238
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:05 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

jouw Bracketing betekend voor mijn camera iets heel anders geloof ik. Ik heb het veel gebruikt bij bepaalde foto's (wedstrijd beweging bijv.) en mijn camera maakt dus een stuk of 8 of 16 foto's achter elkaar met een instelbare tussentijd maar hij doet niets met over of onderbelichting. Tenminste ik heb het niet gezien en ik denk dat er naar aanleiding van jouw uitleg ergens anders best een verschil in belichting zou moeten zitten.

@Veldmuis: wat vind je ver weg? Ik woon ook in Noord Brabant. Vlakbij Erp weet ik een vervallen boererijtje bijvoorbeeld, verder staan er in heel veel weilanden en tuinen van boerderijen vaak hele mooie vervallen schuurtjes enzo.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:20:22 #54
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_36224412
Gave foto's bsidez. Ik zag ze ook al op DPZ. Zal dit weekend eens een kijken of ik er wat van kan.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:22:51 #55
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36224468
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:06 schreef veldmuis het volgende:
Stom dat m'n D70s er maar max. 3 doet .
Dan zal ik maar niets zeggen over de mijne
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:32:43 #56
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_36230056
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:05 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook nog iets moois dat niet al te ver van Breda af is? .
turnhout staat genoeg leeg
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:35:38 #57
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36230141
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:32 schreef TomR het volgende:

[..]

Vertel! Mijn vriend komt oorspronkelijk uit Turnhout die weet vast wel welke pandjes je bedoeld en waar die zitten
pi_36230179
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:32 schreef TomR het volgende:

[..]

Staat Brepols daar nogsteeds?
pi_36230910
Ik heb wat geprobeerd, maar wat eruitkomt ziet er niet echt relaxed uit
Heb 10 foto's gemaakt, EV -5 tot +5.
Maar meer dan dit krijg ik er niet uit

pi_36231406
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:

[afbeelding]
Mik die foto's eens in een zipje en upload het? .
pi_36232145
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:16 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Mik die foto's eens in een zipje en upload het? .
Originelen zijn al gedelete
Ik zal nog wel eens een nieuwe serie maken
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:00:49 #62
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36240314
ik ben nu al verliefd op HDR
eerst maar 's zelf proberen

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_36240625
HDR

M'n eerste probeerseltje
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_36240894
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:12 schreef cyberrobin het volgende:
HDR
[afbeelding]

M'n eerste probeerseltje
Hoeveel exposures?
pi_36241101
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:21 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Hoeveel exposures?
-1.7 0 +1.7

Dacht ik..
kan ook -2.0 0 +2.0 zijn
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:34:45 #66
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36241282
Whoo sommige resultaten zijn echt mooi. Het lijken soms net screenshots uit een game. Balen dat ik geen statief heb.

http://www.hdrsoft.com/images/viaduc/tm.html
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:53:35 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_36241864
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:34 schreef Zombine het volgende:
Het lijken soms net screenshots uit een game.
En daarmee heb je ook de makke aan dit soort foto's gezegd, ziet er leuk uit een of 2 keer maar het ziet er na een tijdje gewoon uit als een gerenderd/gefabriceerd plaatje, leuk voor op de computer af en toe maar gaat al snel vervelen imho.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:00:28 #68
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36242096
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:34 schreef Zombine het volgende:
Whoo sommige resultaten zijn echt mooi. Het lijken soms net screenshots uit een game. Balen dat ik geen statief heb.

http://www.hdrsoft.com/images/viaduc/tm.html
Een auto of een hoekje of een stapel boeken werkt soms verrassend goed als statief

▀█▀ █ █▀█▀█
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:08:14 #69
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36242351
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:53 schreef Re het volgende:

[..]

En daarmee heb je ook de makke aan dit soort foto's gezegd, ziet er leuk uit een of 2 keer maar het ziet er na een tijdje gewoon uit als een gerenderd/gefabriceerd plaatje, leuk voor op de computer af en toe maar gaat al snel vervelen imho.
ik weet het niet. Sommige foto's krijgen stukken meer sfeer. Komt nog bij dat ik gek ben op gerenderde plaatjes

Deze vind ik ook heel mooi
pi_36242964
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:08 schreef Zombine het volgende:

[..]
Deze vind ik ook heel mooi
Staat op DPZ, die is zeker erg mooi!
pi_36251062
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:12 schreef cyberrobin het volgende:
HDR
[afbeelding]

M'n eerste probeerseltje
wtf, hoe doe je dit. Ik maak nota bene 10 foto's van -5 tot +5 en dan krijg ik nog zon armoedig resultaat...
Morgen toch nog eens proberen met een meer overzichtsfoto ofzo, misschien dat je het dan wel ziet.
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:34:09 #72
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36252355
mijn probeersel ... en daarna was mijn accu leeg

9 exposures, telkens 1 stop verschil (ja, dat kan de D200 )

Het uitzicht van mijn balkon dus...
pi_36254277
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:

[afbeelding]
statief kopen? Camera absoluut stil houden? Alleen je onderwerp heeft weinig aan HDR nodig, omdat deze binnen de DR van je camera valt. HDR is niet een speeltje, je kan er ook werkelijk goede prachtige resultaten uithalen die er minder gerendered uitzien..
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  woensdag 22 maart 2006 @ 08:07:50 #74
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_36254466
Leuk hoor Shark.Bait. Mooie lucht heb je er zo uitgekregen. Is het bij de D200 nog steeds zo dat bracketing niet voor RAW werkt?
Life is what you make it.
pi_36255444
Misschien een hele domme vraag, maar dit soort foto's maken kan dat ook met de Sony DSC P200 (een compacte cybershot) ? Of zit daar geen instelbare EV op?

Ik heb namelijk zo'n camera, maar heb de ballen verstand niet van die instellingen. Photoshop gaat me beter af.
pi_36256461
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:34 schreef Shark.Bait het volgende:
9 exposures, telkens 1 stop verschil (ja, dat kan de D200 )
*@)(%*()* $^($\

.
Mooi resultaat!
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:58:42 #77
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36257720
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 08:07 schreef Schanulleke het volgende:
Leuk hoor Shark.Bait. Mooie lucht heb je er zo uitgekregen. Is het bij de D200 nog steeds zo dat bracketing niet voor RAW werkt?
jawel hoor, dat werkt heel goed zelfs. Ik vind het alleen raar dat ik zelf elke keer de knop moet indrukken ipv dat het ding zelf 9 keer afdrukt. (ik ga de handleiding napluizen of ik iets gemist heb)

Volgende keer mirror lockup en een draadontspanner (die op de D200 werkt) gebruiken.
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:15 schreef veldmuis het volgende:
*@)(%*()* $^($\

.
Mooi resultaat!
tx, ik sta er zelf ook van te kijken....
pi_36262482
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:49 schreef Repeat het volgende:

[..]

wtf, hoe doe je dit. Ik maak nota bene 10 foto's van -5 tot +5 en dan krijg ik nog zon armoedig resultaat...
Morgen toch nog eens proberen met een meer overzichtsfoto ofzo, misschien dat je het dan wel ziet.
Statiefje en photomatrix.. Daarin Auto align je ze, dan maak je er een HDR van, dan nog tone mapping tot je gewenste resultaat krijgt, niet zo moeilijk hoor!
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:44:32 #79
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36262565
Mooie effecten hoor
pi_36264281
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:53 schreef Re het volgende:

[..]

Mee eens. Het is een nieuw trucje, iedereen enthousiast, trucje wordt een hype, hype neemt weer af, klaar.

Het punt met dit soort trucjes is dat mensen ze doen om het trucje, en dat boeit maar heel kort. Het wordt pas boeiend als je er naast het trucje ook nog wat mee doet. Daar heeft dit trucje denk ik wel potentie voor (mn in de urban-hoek), maar ik heb het tot nu toe nog niet gezien.

Dus ik wacht nog even af.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:20:13 #81
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36265826
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:37 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Mee eens. Het is een nieuw trucje, iedereen enthousiast, trucje wordt een hype, hype neemt weer af, klaar.

Het punt met dit soort trucjes is dat mensen ze doen om het trucje, en dat boeit maar heel kort. Het wordt pas boeiend als je er naast het trucje ook nog wat mee doet. Daar heeft dit trucje denk ik wel potentie voor (mn in de urban-hoek), maar ik heb het tot nu toe nog niet gezien.

Dus ik wacht nog even af.
pssssssssssst V. V. ik mag ook niet blijven
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:22:33 #82
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36268192
m'n computer zit nu lekker te renderen voor een HDR. kijken of het wat word
ik had niet echt een statief dus ik denk dat ie wel wat verschoven is her en der.

verder moet ik ff uitzoeken of m'n camera zelf ook aan bracketing doet .. zou mooi zijn

▀█▀ █ █▀█▀█
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:31:00 #83
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36268463
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:22 schreef timbob het volgende:
m'n computer zit nu lekker te renderen voor een HDR. kijken of het wat word
ik had niet echt een statief dus ik denk dat ie wel wat verschoven is her en der.

verder moet ik ff uitzoeken of m'n camera zelf ook aan bracketing doet .. zou mooi zijn
Als alternatief kan je ervoor zorgen dat je camera de instellingen behoud en met je iso spelen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:38:51 #84
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36268757
ZO!
viel dat ff tegen
nou had ik ook niet het mooiste uitzicht

ik heb de bracketingfunctie gevonden op de camera even wat mooiere scenario's vinden

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_36268824
Ik dacht, het ligt misschien aan photoshop, dus ik speciaal dat photomatix gedownload... Nou het enige wat ik eruit krijg is een soort hoogcontrast foto. Dat kan ik met fotoshop veel makkelijker fixen als ik zo'n resultaat zou willen
Ik geef het op, heb hier geen zin in hoor
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:40:57 #86
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36268826
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:38 schreef timbob het volgende:
ZO!
viel dat ff tegen
nou had ik ook niet het mooiste uitzicht

ik heb de bracketingfunctie gevonden op de camera even wat mooiere scenario's vinden
Voor de eerste keer is het belangrijker (denk ik) dat je de techniek leert. Daarna kan je jezelf richten op compositie en andere "regels" van de fotografie. Ik denk dat als je foto al op zich interessant is, dat de HDR techniek em beter kan maken, mits goed toegepast.
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:44:55 #87
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36268960
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:40 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Voor de eerste keer is het belangrijker (denk ik) dat je de techniek leert. Daarna kan je jezelf richten op compositie en andere "regels" van de fotografie. Ik denk dat als je foto al op zich interessant is, dat de HDR techniek em beter kan maken, mits goed toegepast.
ik had foto's genomen uit m'n raam. maar het is nogal grijs buiten. dus meerdere keren een grijze foto is nog steeds best grijs.

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_36269467
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:40 schreef Repeat het volgende:
Ik dacht, het ligt misschien aan photoshop, dus ik speciaal dat photomatix gedownload... Nou het enige wat ik eruit krijg is een soort hoogcontrast foto. Dat kan ik met fotoshop veel makkelijker fixen als ik zo'n resultaat zou willen
Ik geef het op, heb hier geen zin in hoor
Heb je na het renderen al geprobeerd om bij HDRI -> Tone mapping te doen?
pi_36269553
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:58 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Heb je na het renderen al geprobeerd om bij HDRI -> Tone mapping te doen?
Nee
Maargoed, ik heb er nu ook geen zin meer in, en zoals al eerder gezegd, het is leuk om even mee te klooien, maar normale foto's zijn toch beter voor series ofzo
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:20:16 #90
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36270157

De lucht is wel mooi!
de rest lijkt nog nergens op

er is dus nog aardig wat uit te zoeken.
Deze heb ik trouwens gedaan door een raw te maken en die in photoshop op -2 0 +2 naar jpg om te zetten en daarna weer in photomatix naar HDR om te bouwen.

niet het beste resultaat dus

▀█▀ █ █▀█▀█
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:39:57 #91
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36270741
Het is net een jaren 50 tekening zo , leuk
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:42:16 #92
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36270813
als je een raw omzet in photoshop naar 3 of meer exposures dan pakt PS ze zelf niet meer in de HDR optie. en bij photomatix krijg je dan erg veel ruis.

maar misschien doe ik iets fout

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_36270934
quote:
Erg mooie foto's! Waar heb je ze genomen?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:54:11 #94
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36271152

het begint al ergens op te lijken.

ok, ik zal nu niet meer elk experimentje prakken hier.

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_36271212
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:20 schreef timbob het volgende:
[afbeelding]

De lucht is wel mooi!
de rest lijkt nog nergens op

er is dus nog aardig wat uit te zoeken.
Deze heb ik trouwens gedaan door een raw te maken en die in photoshop op -2 0 +2 naar jpg om te zetten en daarna weer in photomatix naar HDR om te bouwen.

niet het beste resultaat dus
Jammer van de ruis , maybe Noise Ninja er ff overheen gooien?
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:57:50 #96
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36271266
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:55 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Jammer van de ruis , maybe Noise Ninja er ff overheen gooien?
die ruis komt doordat ik met raw werkte. of iets fout deed met de raw
als ik gewoon 3 losse foto's maak komt er wel puik beeld uit.

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_36271322
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:57 schreef timbob het volgende:

[..]

die ruis komt doordat ik met raw werkte. of iets fout deed met de raw
als ik gewoon 3 losse foto's maak komt er wel puik beeld uit.
Idd die hier boven ziet er al veel beter uit! binnenkort maar eens op pad met m'n camera en statief en buiten wat proberen. .
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:15:01 #98
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36273518
Ok, ik heb het ook even geprobeerd. Foto's genomen met de losse hand. Dus is niet haarscherp.
Maar vind hem zelf wel leuk gelukt. Wat vinden jullie?

Ook nog een beetje bewerkt met photoshop.
pi_36273760
Waarom zijn mijn RAW dingen zo bagger in vergelijking met deze shit? .
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:28:00 #100
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36273913
En nog eentje

Voor:

En na:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')