Daarmee krijg je toch een net wat minder resultaat als met 3 losse JPEGs, als ik de mensen op DPZ moet geloven. Heb het zelf nog niet geprobeerd eigelijkquote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:06 schreef Schanulleke het volgende:
Dit ziet er wel mooi uit. Met die -2 = 0 = +2 belichting kan je ook 3 kopieën van je RAW foto maken, waarbij je de exposure balk voor elk wat schuift, of zie ik dat fout?
jouw Bracketing betekend voor mijn camera iets heel anders geloof ik. Ik heb het veel gebruikt bij bepaalde foto's (wedstrijd beweging bijv.) en mijn camera maakt dus een stuk of 8 of 16 foto's achter elkaar met een instelbare tussentijd maar hij doet niets met over of onderbelichting. Tenminste ik heb het niet gezien en ik denk dat er naar aanleiding van jouw uitleg ergens anders best een verschil in belichting zou moeten zitten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:05 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
drie kan, meer is wenselijk (had ik begrepen) je kan alles aanpassen zolang je diafragma maar hetzelfde blijft. De betere camera's hebben natuurlijk een instelbare bracketing, zodat met 1 druk op de knop de camera meerdere foto's achter elkaar neemt.
Dan zal ik maar niets zeggen over de mijnequote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:06 schreef veldmuis het volgende:
Stom dat m'n D70s er maar max. 3 doet.
turnhout staat genoeg leegquote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:05 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook nog iets moois dat niet al te ver van Breda af is?.
Vertel! Mijn vriend komt oorspronkelijk uit Turnhout die weet vast wel welke pandjes je bedoeld en waar die zittenquote:
Mik die foto's eens in een zipje en upload het?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
Ik heb wat geprobeerd, maar wat eruitkomt ziet er niet echt relaxed uit
Heb 10 foto's gemaakt, EV -5 tot +5.
Maar meer dan dit krijg ik er niet uit![]()
[afbeelding]
Originelen zijn al gedeletequote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:16 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Mik die foto's eens in een zipje en upload het?.
Hoeveel exposures?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:12 schreef cyberrobin het volgende:
HDR
[afbeelding]
M'n eerste probeerseltje
En daarmee heb je ook de makke aan dit soort foto's gezegd, ziet er leuk uit een of 2 keer maar het ziet er na een tijdje gewoon uit als een gerenderd/gefabriceerd plaatje, leuk voor op de computer af en toe maar gaat al snel vervelen imho.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:34 schreef Zombine het volgende:
Het lijken soms net screenshots uit een game.
Een auto of een hoekje of een stapel boeken werkt soms verrassend goed als statiefquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:34 schreef Zombine het volgende:
Whoo sommige resultaten zijn echt mooi. Het lijken soms net screenshots uit een game. Balen dat ik geen statief heb.
http://www.hdrsoft.com/images/viaduc/tm.html![]()
ik weet het niet. Sommige foto's krijgen stukken meer sfeer. Komt nog bij dat ik gek ben op gerenderde plaatjesquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:53 schreef Re het volgende:
[..]
En daarmee heb je ook de makke aan dit soort foto's gezegd, ziet er leuk uit een of 2 keer maar het ziet er na een tijdje gewoon uit als een gerenderd/gefabriceerd plaatje, leuk voor op de computer af en toe maar gaat al snel vervelen imho.
wtf, hoe doe je dit. Ik maak nota bene 10 foto's van -5 tot +5 en dan krijg ik nog zon armoedig resultaat...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:12 schreef cyberrobin het volgende:
HDR
[afbeelding]
M'n eerste probeerseltje
statief kopen? Camera absoluut stil houden? Alleen je onderwerp heeft weinig aan HDR nodig, omdat deze binnen de DR van je camera valt. HDR is niet een speeltje, je kan er ook werkelijk goede prachtige resultaten uithalen die er minder gerendered uitzien..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
Ik heb wat geprobeerd, maar wat eruitkomt ziet er niet echt relaxed uit
Heb 10 foto's gemaakt, EV -5 tot +5.
Maar meer dan dit krijg ik er niet uit![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |