abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 maart 2006 @ 23:47:34 #76
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36219074
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:36 schreef zhe-devilll het volgende:
Omdat Kalou misschien ooit een doelpunt scoort moet hij hier blijven?
Dat vinden de twee grootste voetballers de NL gekend heeft ja. Ik ben als voetbalkenner een nitwit vergelijking met hen en vind dat-ie er niet in hoeft.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_36219380
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:45 schreef Doc het volgende:

[..]

Dit jaar gaat Ivoorkust voor het eerst volgens mij naar het WK. Ik had het ook over komende WK's, dus na 2006.
Maar het kan dus wel. En dan nog, ik vind dat geen reden om van land te veranderen. Jij wel?
quote:
Het was touwens geen "argument" dat Ivoorkust het wellicht niet wil: dat weet ik namelijk niet. Het is de vraag of Ivoorkust hem nog wil; die vraag is relevant voor Kalou, als-ie een WK wil spelen.
Daar had Kalou dan eerder over moeten nadenken. Ik vind het een beetje eerst voor een mooi meisje gaan, maar als jou die niet wil, dan maar terug naar het buurmeisje wat jou altijd al had willen hebben. Lijkt me sterk dat je eerst je land kan verraden en dan toch weer terug veranderen.
quote:
Het is duidelijk dat Kalou van land wil veranderen - daar gaat de hele discussie nou om. Dat gebeurt dus niet voor het WK06, maar wellicht wel later.
Van land wil veranderen, maar waarom Nederland? Als Bona in Belgie of Duitsland had gevoetbald, dan was ie net zo lief Belg of Duitser geworden. Ik vraag me werkelijk af wat de echte liefde voor NL is van Salomon en hoeveel hij daarvoor over heeft. Nogmaals, het is geen politeke vluchteling.
quote:
Wat vind je van John of Rafael in het NLs elftal? Geen probleem? Ook hier niet geboren - alleen iets langer hier en een verveldener voorgeschiedenis, maar het basisargument dat er geen genaturaliseerde NL-ers in het NLs elftal moeten is er niet anders door...
Lastig. Hier zijn vanaf je tweede vind ik anders dan hier komen wonen vanaf je 18de. Rafael had wel echt een band met Nederland, John in enige mate ook wel. Beiden spreken in ieder geval normaal en duidelijk Nederlands. Rafael is sowieso politiek vluchteling en het was nooit duidelijk hoe of wat zijn toekomst zou zijn. John weet ik zo even niet meer. Maar ik vind het wel twee andere zaken.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 08:20:20 #78
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36222395
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:45 schreef Doc het volgende:

[..]

Dit jaar gaat Ivoorkust voor het eerst volgens mij naar het WK. Ik had het ook over komende WK's, dus na 2006.

Het was touwens geen "argument" dat Ivoorkust het wellicht niet wil: dat weet ik namelijk niet. Het is de vraag of Ivoorkust hem nog wil; die vraag is relevant voor Kalou, als-ie een WK wil spelen.

Het is duidelijk dat Kalou van land wil veranderen - daar gaat de hele discussie nou om. Dat gebeurt dus niet voor het WK06, maar wellicht wel later.

Wat vind je van John of Rafael in het NLs elftal? Geen probleem? Ook hier niet geboren - alleen iets langer hier en een verveldener voorgeschiedenis, maar het basisargument dat er geen genaturaliseerde NL-ers in het NLs elftal moeten is er niet anders door...
Nando Rafael en Collins John waren al min of meer Nederlander (qua integratie), alvores zij grote voetbaltalenten bleken. Bij Salomon Kalou is dat niet zo, hij heeft niets met Nederland en is hier slechts bij toeval terechtgekomen, maar toch wordt het Nederlandse paspoort aangevraagd. Zogenaamd omdat hij exceptionele voetbalkwaliteiten bezit, maar dan kunnen we ook Alex en Gomes vragen, aangezien die nog geen (officiële) interlands voor Brazilië hebben gespeeld.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_36222600
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:20 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Je kan geen uitzonderingen maken als je beleid wil voeren. Eens of oneens met het beleid, er wordt op dit moment een beleid gevoerd waar voor niemand een uitzondering gemaakt kan worden op basis van een zielig verhaaltje of extreme zelfaangetrokken mediaaandacht. Bij figuren die denken zoals jij lijkt dat er niet in te gaan.

Dan kan je voor iedereen een uitzondering gaan maken. Dan heb je geen beleid meer. Maar waarschijnlijk is het voor jou nooit goed. Prima dat je er oneens mee bent hoor, maar houd je extreme mening dan voor je als je toch niet normaal kan discussieren.
Wat grappig dat je dit zegt want het is juist precies andersom. De wet biedt de mogelijkheid tot uizondering en daar is in het verleden dan ook regelmatig gebruik van gemaakt.

Je moest mij maar geen dingen gaan verwijten als je zelf niet op de hoogte bent van de ins en outs
pi_36222631
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:33 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dat snap ik en die wet zou ook geschrapt moet worden of iets aangedaan moet worden door de FIFA. De kwestie Deco vind ik ook belachelijk, net als dat Asamoah voor Duitsland voetbalt of dat die bolle van Werder, Ailton voor 1miljoen dollar voor Quatar kon uitkomen.

Het gaat mij niet eens zozeer om de speler Kalou, al wilde Ronaldinho voor NL spelen, dat haalt voor mij gewoon een deel van de emotie van interland voetbal weg. Wat is er nou mooier; een jochie opgegroeid in Nederland, altijd voetballend op straat en veldjes, dromend van dat grote Oranje en die ons naar de titel schiet of een jongere broertje van iemand die per toeval in Nederland is komen wonen door zijn grote broer, zich niet eens normaal kan uitdrukken in het Nederlands en verder geen band heeft met Nederland?
Ik ben het helemaal met je eens trouwens maar dat is het punt in deze discussie niet.

De wet is nu zoals die is en in die zin is het heel raar hoe Verdonk nu handelt.
Als we vinden dat we de wet moeten veranderen, dan moeten we dat doen.
pi_36222877
In mei haalt hij dat examen gewoon wel, en hij wordt alsnog Nederlanders. Dan wel niet op het WK, maar wel later. Ik heb namelijk het idee dat het voor zowel Verdonk als voor Kalou een principekwestie is.
En dan wil ik een hoop "goudzoeker-krijsers" hier nog wel eens horen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 09:27:35 #82
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36223303
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:58 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Maar het kan dus wel. En dan nog, ik vind dat geen reden om van land te veranderen. Jij wel?
[..]

Daar had Kalou dan eerder over moeten nadenken. Ik vind het een beetje eerst voor een mooi meisje gaan, maar als jou die niet wil, dan maar terug naar het buurmeisje wat jou altijd al had willen hebben. Lijkt me sterk dat je eerst je land kan verraden en dan toch weer terug veranderen.
[..]

Van land wil veranderen, maar waarom Nederland? Als Bona in Belgie of Duitsland had gevoetbald, dan was ie net zo lief Belg of Duitser geworden. Ik vraag me werkelijk af wat de echte liefde voor NL is van Salomon en hoeveel hij daarvoor over heeft. Nogmaals, het is geen politeke vluchteling.
Wsl wil Kalou in de toekomst gewoon voor NL gaan spelen - in ieder geval zoalng Van Basten coach is. Het enige wat nu door de vertragingstactiek van Verdonk voor elkaar is gekregen, is dat Kalou niet op tijd een paspoort krijgt voor het WK. Maar verhgis je niet - het is een vertragings tactiek, niet een tactiek die op zich zelf voorkomt dat Kalou in het NLs elftal speelt. Als hij die inburgeringstoets haalt mag hij van Verdonk het paspoort hebben. Het is daarom mogelijk dat Kalou als NL-er meedoet aan de voorrondes van het EK. De opmerkingen dat door het beleid van Verdonk betekent dat nu voorkomen is dat Kalou dit jaar NL-er wordt kloppen niet ...

Het doel van Kalou om het WK te halen met NL te halen zijn mislukt. Wat Kalou's nieuwe doel zal zijn is voor ons slechts gissen, maar het kan nog steeds zijn om op een EK te spelen voor NL..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 09:28:26 #83
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36223315
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 08:20 schreef M0NTANA het volgende:
Zogenaamd omdat hij exceptionele voetbalkwaliteiten bezit, maar dan kunnen we ook Alex en Gomes vragen, aangezien die nog geen (officiële) interlands voor Brazilië hebben gespeeld.
Dat kunnen we inderdaad doen.
pi_36223316
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:27 schreef Doc het volgende:

Het doel van Kalou om het WK te halen met NL te halen zijn mislukt. Wat Kalou's nieuwe doel zal zijn is voor ons slechts gissen, maar het kan nog steeds zijn om op een EK te spelen voor NL..
Of een WK, of 2? Hij is toch nog hartstikke jong?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 09:30:09 #85
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36223347
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Of een WK, of 2? Hij is toch nog hartstikke jong?
Bijvoorbeeld. Maar ik noemde het EK omdat dat het eerst volgende grote toernooi was waar NL aan mee kan doen.
pi_36223455
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:30 schreef Doc het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Maar ik noemde het EK omdat dat het eerst volgende grote toernooi was waar NL aan mee kan doen.
Als hij dat allemaal goed gaat doen en in 2014 een mooie invalbeurt maakt in de halve finale dan zullen we nog eens terugdenken aan mevrouw Verdonk.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:40:40 #87
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36223574
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 09:47:20 #88
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36223714
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Als hij dat allemaal goed gaat doen en in 2014 een mooie invalbeurt maakt in de halve finale dan zullen we nog eens terugdenken aan mevrouw Verdonk.
Als we dan nog weten wie dat is ... ("Verdonk? Oh, ja Verdonk!" )
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:48:05 #89
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_36223730
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 08:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens trouwens maar dat is het punt in deze discussie niet.

De wet is nu zoals die is en in die zin is het heel raar hoe Verdonk nu handelt.
Als we vinden dat we de wet moeten veranderen, dan moeten we dat doen.
de wet is toch ook dat de minister het laatste woord heeft in deze?

Ze haalt gewoon alles uit de kan wat mogelijk is. En dat mag. Doet Kalou met vriendje van Basten ook.
Maar misschien had ze het idd ook iets anders aan moeten pakken door meteen ervoor te gaan die hele topsporter-versneld-integreren-regel te schrappen
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_36223856
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:48 schreef MiLalaa het volgende:

[..]

de wet is toch ook dat de minister het laatste woord heeft in deze?

Ze haalt gewoon alles uit de kan wat mogelijk is. En dat mag. Doet Kalou met vriendje van Basten ook.
Maar misschien had ze het idd ook iets anders aan moeten pakken door meteen ervoor te gaan die hele topsporter-versneld-integreren-regel te schrappen
De minister heeft het laatste woord ja maar de manier waarop ze dat recht gebruikt valt op en is op zijn zachtst gezegd merkwaardig en ongebruikelijk. Het is niet wenselijk dat ministers zich te veel in individuele kwesties mengen en een soort prive-oorlogjes gaan uitvechten.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:54:02 #91
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36223882
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:52 schreef SCH het volgende:

[..]

De minister heeft het laatste woord ja maar de manier waarop ze dat recht gebruikt valt op en is op zijn zachtst gezegd merkwaardig en ongebruikelijk. Het is niet wenselijk dat ministers zich te veel in individuele kwesties mengen en een soort prive-oorlogjes gaan uitvechten.
Rita Verdonk heeft wel een échte winnaarsmentaliteit!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 21 maart 2006 @ 11:24:12 #92
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36226148
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:30 schreef Doc het volgende:

[..]

dan is hij toch ook 5 jaar in Nederland en kan hij sowieso Nederlander worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 11:28:40 #93
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36226270
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dan is hij toch ook 5 jaar in Nederland en kan hij sowieso Nederlander worden
Ik weet niet of dat al per 1 januari 2008 is of wellicht in de zomer (wanneer het weer te laat zou zijn). Ik bedoel dat als-ie dit jaar nog NL-er wordt na het behalen van z'n inburgeringsexamen hij in januari 2007 weg zou kunnen. STEL dat-ie z'n paspoort krijgt in Juli of Augustus kan-ie zelfs al in de zomer weg.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:34:02 #94
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36226433
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:54 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Rita Verdonk heeft wel een échte winnaarsmentaliteit!
Ze kan totaal niet tegen haar verlies en misbruikt haar rechten om anderen te kleineren en dwarsbomen. Ze heeft de situatie zo verkracht dat er alleen maar verliezers zijn, dan heb je geen winnaarsmentaliteit, maar ben je een kleuter..
pi_36226474
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:28 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat al per 1 januari 2008 is of wellicht in de zomer (wanneer het weer te laat zou zijn). Ik bedoel dat als-ie dit jaar nog NL-er wordt na het behalen van z'n inburgeringsexamen hij in januari 2007 weg zou kunnen. STEL dat-ie z'n paspoort krijgt in Juli of Augustus kan-ie zelfs al in de zomer weg.
De voorwaarden om versneld het paspoort te krijgen blijven volgens mij nog steeds staan en zou hij dus nog tot minimaal 2008 in Nederland moeten blijven, zoals ik het begrijp.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:36:24 #96
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36226513
Ik kan me niet voorstellen dat Kalou uberhaupt nog Nederlander wil worden..

Zal me niets verbazen als hij Duitsland naar de wereldtitel schopt..
pi_36226530
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:34 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ze kan totaal niet tegen haar verlies en misbruikt haar rechten om anderen te kleineren en dwarsbomen. Ze heeft de situatie zo verkracht dat er alleen maar verliezers zijn, dan heb je geen winnaarsmentaliteit, maar ben je een kleuter..
Dat geldt net zo hard voor Kalou (en advocaten).
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:37:42 #98
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36226559
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:36 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Hoezo?
pi_36226984
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:37 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoezo?
Kalou misbruikt de media en zijn bekende positie net zo hard. Te pas en te onpas dat voetbal experts hun mening geven, gevraagd door het kamp Kalou. De 'zielige' open brief van hem laatst. Dat Verdonk dan dezelfde tactiek gebruikt, dat hoort er dan bij. Ik vind dat ze het beiden niet mogen misbruiken.

Ik durf best te zeggen dat wanneer het kleiner was aangepakt en niet zo groot in de media was gekomen, en het misschien wel was gelukt.
pi_36227022
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:36 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Waarom steeds de bal terugspelen, dat is niet fair. Je kunt een voetballer niet vergelijken met een minister, dat zijn toch echt heel andere verantwoordelijkheden. Hetzelfde als de fout die je gisteren maakte door Verdonk op 1 lijn te stellen met Marijnissen e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')