en dat terwijl het potjandriedubbeltjes Winterspelen warenquote:van de zomer met die stomme klote Olymipische Spelen laten ze speciale Olympische treinen rijden.
Het waren van die oranje treinen geloof ik, dus dat zal wel iets langer geleden zijn.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
en dat terwijl het potjandriedubbeltjes Winterspelen waren
Die olympische trein kwam te Zwolle aan net toen ik op t station liep en me dus een weg moest banen door al die juichjosti's die kwamen kijken daaro...quote:Op zondag 19 maart 2006 18:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Het waren van die oranje treinen geloof ik, dus dat zal wel iets langer geleden zijn.
Ruim baan voor de Olympische spelers. Ruim baan voor de juichjosti's. Maar de normale reiziger is weer totaal de dupe van dit soort onzin. Dat bedoel ik.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:30 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Die olympische trein kwam te Zwolle aan net toen ik op t station liep en me dus een weg moest banen door al die juichjosti's die kwamen kijken daaro...![]()
![]()
"Gratis" bestaat niet, zeker als het om de NS gaat. Het is altijd wel door iets of iemand betaald.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:52 schreef Quinazoline het volgende:
Er werden anders laatst op het traject Eindhoven-Schiphol wel gratis upgradekaartjes uitgedeeld waarmee ik met mijn OV gewoon lekker 2 keer eerste klas kan reizen. Niks tegen die publiekscampagne hoor!
Nooit van economie gehoord? Je betaalt het zelf, en als dat niet zo is wel de normale reiziger. Het is complete schandequote:Op zondag 19 maart 2006 19:30 schreef Remzz het volgende:
Heb ook wel een keer gratis ovvergangs kaartje gehad met sinterklaas. Gratis chocolade medaille met de winterspelen, nee heb niets te klagen
Ik betaal liever en dat ie op tijd is, dan een flinke vertraging en gratis. Net zoals de meeste reizigers die ergens op tijd moeten zijn neem ik aan.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:43 schreef MLF het volgende:
soms krijg je waar voor je geld, zit je een uur langer in de trein omdat er weer vertraging heeft, hoef je niet eens bij te betalen
Op dit moment is helaas de realiteit dat ook mét betalen de treinen niet op tijd rijden.... In dat geval kies ik voor gratis hoor.... Dan hoef ik ook niet meer te mopperen over weggegooid geldquote:Op zondag 19 maart 2006 19:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik betaal liever en dat ie op tijd is, dan een flinke vertraging en gratis. Net zoals de meeste reizigers die ergens op tijd moeten zijn neem ik aan.
"Gratis" m'n reet.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:47 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Op dit moment is helaas de realiteit dat ook mét betalen de treinen niet op tijd rijden.... In dat geval kies ik voor gratis hoor.... Dan hoef ik ook niet meer te mopperen over weggegooid geld
Ben ik met je eens hoor.... Ik word al moedeloos bij de gedachte als ik een zeldzame keer met de trein moet... Het stomme is overigens dat ze het in het buitenland vaak wél voor elkaar krijgen om relatief goedkoop en góed te treinen....quote:Op zondag 19 maart 2006 19:58 schreef pberends het volgende:
[..]
"Gratis" m'n reet.
NS moet jou compenseren, oftewel de rest van de kaartjes worden duurder. Die mafkezen moeten gewoon op tijd rijden.
Zeg je goed..''soms''quote:Op zondag 19 maart 2006 20:14 schreef MLF het volgende:
soms zijn ze op tijd
NS = monopolist.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:11 schreef SevenWonders het volgende:
Ik wordt schijtziek van mensen die kankeren om iedere euro die door een semi-overheidsinstelling of ander bedrijf wordt uitgegeven...omdat ze denken dat de normale dienstverlening daardoor in het gedrang komt.
Laat de NS toch gewoon, in het kader van de boelenweek is het toch een leukeactie? Idem voor at betreft de Olympische Thalys. Zijn in mijn ogen acties die ieder commercieel bedrijf doet om PR te bedrijven. Niets mis mee. Ik bedoel, laten ze dan bij de McDonalds die dure plasma/LCD-schermen ook maar achterwege en maak mijn Big Mac een halve euro goedkoper zeg je toch ook niet.
zoiets heet reclame.. dat gebruikt men doorgaans om meer klanten te trekkenquote:Op zondag 19 maart 2006 18:11 schreef pberends het volgende:
Gratis treinreizen met boekenweekgeschenk
Wat is dat toch met de NS de laatste jaren, lijkt wel of ze alleen maar onzinnige baggeracties doen. Zoals deze boekenweekgeschenkgezeik met een speciale Arthur Japin-trein (betaald door de gewone reiziger natuurlijk) en zoals van de zomer met die stomme klote Olymipische Spelen laten ze speciale Olympische treinen rijden.
Zelfde geldt voor die stomme NS-spotjes over dat de NS er veel aan doet om de bladeren van het spoor te houden. Het interesseert me geen flikker dat ze de bladeren schijnbaar van het spoor halen, ik bedoel; afvalbedrijven laten toch ook niet zien dat ze de vuilnis ophalen, dat doen ze gewoon, dat hoef je niet te laten zien in een spotje!!
What's the fucking point of that??? Reizigers willen treinen die op tijd zijn en een zitplaats, waarom komt de NS dan altijd met zulke crap aanzetten? Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen. Zorg gewoon voor goed vervoer, dan is al deze onzin niet nodig en begint de reiziger de NS vanzelf te waarderen.
Zo'n monopolist is de NS al niet meer. Alleen op het hoofdnet houden ze nog een paar jaar het alleenrecht (thank god, ik moet er niet aan denken dat ondernemingen als Lovers Rail het spoornet weer gaan bestormen met in 1977 afgekeurd materieel). Op de regiolijntjes is al een tijdje sprake van concurrentie en moet NS gewoon meedoen in de aanbestedingsprocedures. In eerste instantie was dit alleen in perifere gebieden als Groningen en Twente het geval, momenteel gaan ook de Zoetermeer- en Hofpleinlijn (in de Randstad dus) er aan geloven.quote:
Bonnetje kun je weigeren. En het kaartje ligt er bij mij altijd al een paar seconden nadat ik m'n pincode en OK heb ingedrukt.quote:Op maandag 20 maart 2006 00:21 schreef Geqxon het volgende:
Of wat dacht je van die hypermoderne touchscreen kaartjesautomaten, maar die dan wel weer een oude matrixprinter ingebouwd hebben waardoor het printen van een kaartje + bonnetje een fucking volle minuut duurt.
Doei trein!
Erg schattig hoor, voor de meeste reizigers is het de enige optie.quote:Op maandag 20 maart 2006 00:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Zo'n monopolist is de NS al niet meer. Alleen op het hoofdnet houden ze nog een paar jaar het alleenrecht (thank god, ik moet er niet aan denken dat ondernemingen als Lovers Rail het spoornet weer gaan bestormen met in 1977 afgekeurd materieel). Op de regiolijntjes is al een tijdje sprake van concurrentie en moet NS gewoon meedoen in de aanbestedingsprocedures. In eerste instantie was dit alleen in perifere gebieden als Groningen en Twente het geval, momenteel gaan ook de Zoetermeer- en Hofpleinlijn (in de Randstad dus) er aan geloven.
Gaat de belastingsdienst leuk vinden, als je alleen het kaartje inlevertquote:Op maandag 20 maart 2006 00:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Bonnetje kun je weigeren. En het kaartje ligt er bij mij altijd al een paar seconden nadat ik m'n pincode en OK heb ingedrukt.
Ohja, dat is wat anders.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:58 schreef Geqxon het volgende:
Laat de belastingsdienst leuk vinden, als je alleen het kaartje inlevert
De trein concurreert wel met o.a. de auto, dus in dat opzicht is het niet zo vreemd dat men publiciteit en reclame maakt.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:34 schreef pberends het volgende:
Erg schattig hoor, voor de meeste reizigers is het de enige optie.
Ik hoor de printer toch anders fors te keer gaan, hij was druk bezig zo te horenquote:Op maandag 20 maart 2006 12:34 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar matrixprinters zitten toch alleen in die oude drukknopautomaten?
Die nieuwe geven kleinere kaartjes uit waar met een soort van inkjet/laserprinter op gedrukt lijkt te zijn.
Die verkopen gewoon waar ze voor staan en doen niet mee aan onzin zoals de NS.quote:'Wij komen uit een vechtcultuur'
HOOFDDORP - Vanaf de eerste etage van de blinkende Dirk van den Broek megastore in Hoofddorp wijst Dirk van den Broek jr. (56) naar het enorme plein beneden.
‘Kijk. Zodra je de parkeergarage inrijdt, zie je het blauw van Albert Heijn. Wij zitten helemaal achterin. Daar ziet het prachtig rood’.
De supermarktoorlog is, als het aan de familie Van den Broek ligt, nog maar net begonnen: ,,Onze handen jeuken.’’ Van den Broek gelooft
niet dat de prijsafstand tussen supermarkten kleiner wordt.
Dirk, de tweede zoon van grondlegger Dirk van den Broek (82), lust de concurrentie rauw. In een grote reclamecampagne roept de supermarktketen: ‘Prijsverschil alleen maar groter! Digros 11 % goedkoper dan AH.’ (prijspeiling consumentenbond, maart 2006).
,,Dit zijn gemiddelden. Veel producten zijn wel twintig procent goedkoper. Een gemiddeld gezin kan met het bedrag dat het op jaarbasis op de boodschappen bespaart, een leuke vakantie boeken. Bijvoorbeeld bij D-Reizen, onze reisorganisatie.’’
Goedkoop is en blijft het sleutelwoord, net als dat nét even afwijken van wat de concurrentie doet. Dirk verlaagde in december als eerste de prijzen van sterke drank in verband met de accijnsverlaging. Anderhalf jaar geleden maakte Dirk van de nood een deugd door een hoofddoekje in huisstijl te laten ontwerpen voor moslimmedewerksters. En Dirk is bij TMF en in andere media met een opmerkelijke campagne over integratie bezig: ‘Dirk & ’
,,Minister Verdonk heeft ons gevraagd om als gouverneur op te treden voor integratie op de supermarktvloer. Wij laten zien hoe mensen carrière kunnen maken. Wij hebben bijvoorbeeld bedrijfsleiders van Turkse en Marokkaanse afkomst. Ook laten we zien hoe mensen uit verschillende culturen op een plezierige manier met elkaar kunnen samenwerken.’’
Dirk blijft gaan voor de laagste prijs. Hoe krijgt de supermarkt die lage prijzen voor elkaar?
,,Wij komen uit een vechtcultuur. Wij zullen geen prijs krijgen voor de goede relaties die wij met fabrikanten hebben. Wij hebben goede inkopers, die met geslepen messen aan tafel zitten met de fabrikanten. Volume is bij de onderhandelingen over prijs niet altijd bepalend, maar aan één principe houden wij altijd vast: een man een man, een woord een woord. Dus als wij afgesproken hebben vijfduizend dozen af te nemen, dan doen we dat. Ook als we ze elders ineens voor een lagere prijs kunnen krijgen.’’
Discipline, daar draait het om. ,,Wij eisen het van onszelf, van ons personeel maar ook van onze klanten. Een klant bij ons nieuwe filiaal in Amsterdam wilde geen mandje mee de winkel innemen. Wij hebben haar de toegang geweigerd.’’
De Dirk van den Broek-organisatie is zo plat als een dubbeltje en daar wordt een hoop kosten mee bespaard. ,,Wij hebben bijvoorbeeld geen pr-afdeling, geen bouwkundige afdeling en geen juridische afdeling. Zo’n twintig jaar geleden namen we voor onderhoud één persoon aan. Hij kreeg de boodschap dat hij de enige zou blijven.’’
Van den Broek jr.: ,,Ook aan self-kicking doen wij niet. Iedere week krijgen we wel een aanbieding om mee te werken aan een tv-programma. Doen we niet. Wat hebben we eraan? Ook zoeken wij de publiciteit rondom nieuwe projecten niet zoals de marktleider dat doet. Wij vinden dat nieuwe dingen in alle rust moeten rijpen. Wij willen in de eerste plaats met onze winkels bezig zijn.’’
Dirk van den Broek, lekker belangrijk. In dit deel van het land heeft niemand ooit van 'm gehoord. Heel tof hoor, dat je in 3 dorpen de marktleider bentquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:19 schreef pberends het volgende:
Uitstekend voorbeeld voor de NS:
[..]
Die verkopen gewoon waar ze voor staan en doen niet mee aan onzin zoals de NS.
De NS moet wel aangezien het grote publiek niet in wil zien dat het gros van de vertragingen niet hun schuld is maar de schuld van de eigenaar van het spoornetwerk, Prorail. Als mensen gewoon in zouden zien dat het gros van de vertragingen veroorzaakt wordt door de volgende dingen:quote:Op zondag 19 maart 2006 18:11 schreef pberends het volgende:
willen treinen die op tijd zijn en een zitplaats, waarom komt de NS dan altijd met zulke crap aanzetten? Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen. Zorg gewoon voor goed vervoer, dan is al deze onzin niet nodig en begint de reiziger de NS vanzelf te waarderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |