als ik het zo lees verwacht jij nogal wat van mensen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:38 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
Natuurlijk is het irritant als iemand het niet eens met jouw ontzettend onlogische stelling, want je zit in een positie die zonder enige logica kunt verdedigen. Er zijn wel meer dingen die niet verplicht zijn, maar die je gewoon doet uit fatsoen en voor je medemens. Echter, zoals ik al zei... gewoon doorgaan met honderden organen per dag verbranden en in de grond kieperen, terwijl er duizenden mensen met wanhoop op zitten te wachten![]()
[..]
Natuurlijk, ga iemand gerust stellen dat hij een verstandige keuze heeft gemaakt omdat hij/zij erover nagedacht heeft. Het is zo'n godvergeten kleine moeite om zo'n ding in te vullen. Het kost je helemaal niets, je hoeft er verder niets voor te doen, niemand verwacht wat van je en het belemmert je op geen enkele manier tijdens het leven. Maar nee hoor, je hebt zelfs mensen die pure egoisten blijven na hun dood.
[afbeelding]
Vooral lekker in je domme geloof blijven geloven, dan kunnen we lekker meer mensen de dood intrekken en hoeven we tenminste niet alleen dood te gaan.
Je wenst die ook niet te ontvangen..? Als je ernstig ziek word zou je geen donor orgaan willen dus?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:09 schreef schatje het volgende:
Ik doneer geen organen, en wens deze ook niet te ontvangen.
Toevallig is dat wel het geval, dat ik iemand ken die er dagelijks mee te maken heeft. Wellicht moet je zelf ook eens de moeite doen om je er echt in te verdiepen in plaats van een blaatverhaal dat je erover na hebt gedacht. Ieder mens dat ook maar enigzins logisch kan nadenken (en dat dus ook echt doet) weet dat er gewoon geen reden is om geen donor te zijn. Het is slechts weefsel wat iemand kan gebruiken (met het gevolg dat hij/zij anders sterft) en wat jij totaal niet meer nodig hebt. Ik vraag niemand hier om zijn ziel aan de duivel te verkopen, maar gewoon logisch na te denken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:47 schreef BloodyLotte het volgende:
Ach kijk nou, hij gaat zieke kindjes erbij posten om ervoor te zorgen dat ik me slecht ga voelen. Het is niet egoïstisch om geen donor te zijn en het niet zijn wil ook niet zeggen dat ik geen fatsoen heb. Het is gewoon mijn lichaam, en mijn keuze. Ik respecteer jouw keuze. Jij de mijne blijkbaar niet.
Je bent wel erg fel in je reacties. Is er soms iemand in je omgeving die een orgaan heeft gekregen? Misschien jijzelf? Ik zie gewoonweg geen reden waarom je zo idioot moet reageren op de weloverwogen keuze van iemand (die je totaal niet kent irl). Ik vind het persoonlijk van weinig fatoen getuigen dat je zo reageert.
En zielige plaatjes posten won't do the job.
Natuurlijk mag je dat vragen. In de eerste plaats een stukje geloof. En verder zie ik het oprekken van mijn levensduur door gebruik te maken van orgaandonatie niet zo zitten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Je wenst die ook niet te ontvangen..? Als je ernstig ziek word zou je geen donor orgaan willen dus?
Mag ik vragen waarom?
Zover ik snap uit dit bovenstaande stuk is volgens jou de enige juiste keuze: donor worden. Een andere keuze is niet logisch, dom, egoïstisch en de redenen die ervoor gegeven worden zijn per definitie onzin. Je sleept er plaatjes bij van zieke kinderen (wat riekt naar emotionele chantage, terwijl je eerder nog preekt dat je logisch moet denken) en begint hierboven over de duivel. Ik vraag me af wat die laatste ermee te maken heeft.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:25 schreef Broodbeleg het volgende:
Toevallig is dat wel het geval, dat ik iemand ken die er dagelijks mee te maken heeft. Wellicht moet je zelf ook eens de moeite doen om je er echt in te verdiepen in plaats van een blaatverhaal dat je erover na hebt gedacht. Ieder mens dat ook maar enigzins logisch kan nadenken (en dat dus ook echt doet) weet dat er gewoon geen reden is om geen donor te zijn. Het is slechts weefsel wat iemand kan gebruiken (met het gevolg dat hij/zij anders sterft) en wat jij totaal niet meer nodig hebt. Ik vraag niemand hier om zijn ziel aan de duivel te verkopen, maar gewoon logisch na te denken.
En tuurlijk, doe maar lacherig om een foto, blijkbaar prikkelt dat niet eens een cel in je hoofd om normaal en logisch te denken.
Chantage is toch wel een groot woord, vind je niet? Ik bedoel, de mens is zo ver dat ze mensen kunnen redden met organen van mensen die ze - rationeel gezien - niet meer nodig hebben en ze hebben daarvoor een systeem ontworpen waarbij mensen hun organen beschikbaar stellen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:21 schreef Steijn het volgende:
[..]
Oh ik zou gerust een donororgaan accepteren als dat mijn leven kan redden. Maar ik doneer zelf niet. Ik vind het overigens chantage om te zeggen dat je geen donororgaan mag ontvangen als je zelf geen donor wilt zijn.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:20 schreef speknek het volgende:
De idee is dat je er zelf niet slechter van wordt, en de ander wel beter.
Je piept wel anders als je word geconfronteerd met een slopende ziekte waarbij orgaandonatie de enige oplossing is op een enigszins comfortabel leven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:34 schreef schatje het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat vragen. In de eerste plaats een stukje geloof. En verder zie ik het oprekken van mijn levensduur door gebruik te maken van orgaandonatie niet zo zitten.
En hier reflecteer je dus je eigen visie op die van haar en meldt dat ze 'wel anders zal piepen als ze ziek wordt'. Dat slaat natuurlijk nergens op. Denk dat zij zichzelf een stuk beter kent dan jij.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je piept wel anders als je word geconfronteerd met een slopende ziekte waarbij orgaandonatie de enige oplossing is op een enigszins comfortabel leven.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef 2609 het volgende:
okeeeeeeeeeee ik heb dat ding ook ingevuld ik heb keuze 1 gedaan alleen ze blijven mooi van mn huid af die gieren
weet je waarom het gieren zijn: ik vind dat je er geld voor moet krijgen want je hebt ook al die jaren geld betaald om die organen te onderhouden want je moet er eten en drinken voor kopen, en dan nemen hun een beetje gratis die dingen van je
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:38 schreef Broodbeleg het volgende:
Vooral lekker in je domme geloof blijven geloven, dan kunnen we lekker meer mensen de dood intrekken en hoeven we tenminste niet alleen dood te gaan.
Ik zeg maar zo.. mensen hebben vaak een grote bek voor een hypothetische situatie.. maar als de situatie zich echt zal voor doen is het maar de vraag hoe je dan gaat reageren.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef Natalie het volgende:
[..]
En hier reflecteer je dus je eigen visie op die van haar en meldt dat ze 'wel anders zal piepen als ze ziek wordt'. Dat slaat natuurlijk nergens op. Denk dat zij zichzelf een stuk beter kent dan jij.
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen voor je dat er ook mensen zijn die er niet zo over denken als jij? Dát zou ik wel eens willen weten.
Wie weet wel, wie weet niet. Maar dat is alsnog háár beslissing. Zij en alleen zij kan voor zichzelf bepalen wat ze wel of niet wil, en 't heeft weinig zin om daarover te gaan discusseren door meteen iemands woorden in twijfel te trekken. Als je vooraf je antwoord al klaar hebt, dan heeft 't geen nut om 't nog te vragen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg maar zo.. mensen hebben vaak een grote bek voor een hypothetische situatie.. maar als de situatie zich echt zal voor doen is het maar de vraag hoe je dan gaat reageren.
Het is denk ik verrekte moeilijk om je in te denken hoe het moet zijn om je leven lang 2 wekelijks een nierdyalieze te moeten ondergaan, de moeheid die het met zich meebrengt, en die impact op je leven.
Als je daar nou een nier voor zou kunnen krijgen, waarmee dat nog maar 1x maand zou worden, of eens in de 3 maanden op controle komen... dan ga jij mij niet vertellen dat je die kans laat schieten.
Als jij denkt dat een mens die kans laat schieten, de kans op een beter leven, dan ben je vrij naief.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf.. en word het echt geen principe kwestie van "Nee ik wil die niet niet omdat ik met een grootte bek heb lopen verkondigen op een forum".
Wees blij dat de wetenschap zo ver is dat er organen uitgewisseld kunnen worden!
Maa dat weten hun dan wel, en stel dat ze wel wat kunnen gebruiken.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is niet zo raar hoor, heb er zeker mijn redenen voor om dat te denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |