Gefeliciteerd, ondanks dat ik het ongeveer de lelijkste rolex ooit vind.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:25 schreef Rolex18038 het volgende:
Mijn Rolex, gekregen van lieve papa.![]()
Deze Rolex Oyster Perpetual Day-Date is uit 1976, vandaar de zichtbare slijtage.
[[url=http://show.imagehosting.us/show/1388425/0/nouser_1388/T1_-1_1388425.jpg]afbeelding][/URL]
Zo echt als het maar kan, laten taxeren door Schaap & Citroen inderdaad. Dat is het beste, naar de juwelier ermee! Juwelier laat hem taxeren door een beedigd taxateur.
Mocht blijken dat de Rolex niet echt is, wordt 'ie niet eens doorgestuurd.
Bij Schaap en Citroen wordt die servicebeurt inderdaad niet goedkoopquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:33 schreef Rolex18038 het volgende:
Yep, mooi is 'ie niet.... maarrrrr bijna mooi van lelijkheid![]()
En uiteraard is het een schitterend uurwerk.
Beetje erg bling-bling, wordt ook vrijwel niet gedragen. Kan ook inmiddels wel een 'grote beurt' gebruiken, dat is volgens mij nog nooit gedaan. En ja, 30 jaar oud, diverse keren op de grond gevallen... oef!!!
Ik (die wat minder bemiddeld is dan pappie) ben echter bang dat er nogal hoge kosten aan kleven.
Ja, schaap en citroen repareert zelf. Tenminste dat was een jaar of 5 terug wel zo.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:38 schreef Rolex18038 het volgende:
Volgens mij stuurt Schaap en Citroen de Rolex vriendelijk door naar Zwitserland, maar dat weet ik niet zeker. Of is Schaap & Citroen net als Diamond Center (oid) in Amsterdam ook een zg. officieel Rolex Center?
Yep, m'n day-date is inderdaad veel gedragen (begrijpelijk bij een horloge dat ca. 30 jaar oud is). Maar ja, ook de band is prrrrrrrrrrrrrrijzig!quote:Op zondag 28 mei 2006 22:08 schreef Adsum het volgende:
S&C vind ik een poepzaak, ben in het filiaal Eindhoven en Utrecht niet bepaald correct behandeld (had geen aankoopplannen, maar dat terzijde).
Die band vertoont ook behoorlijk wat rek zeg, die is behoorlijk gedragen...
Jasses, wat een onding.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:25 schreef Rolex18038 het volgende:
Mijn Rolex, gekregen van lieve papa.![]()
Deze Rolex Oyster Perpetual Day-Date is uit 1976, vandaar de zichtbare slijtage.
[[url=http://show.imagehosting.us/show/1388425/0/nouser_1388/T1_-1_1388425.jpg]afbeelding][/URL]
Zo echt als het maar kan, laten taxeren door Schaap & Citroen inderdaad. Dat is het beste, naar de juwelier ermee! Juwelier laat hem taxeren door een beedigd taxateur.
Mocht blijken dat de Rolex niet echt is, wordt 'ie niet eens doorgestuurd.
Denk niet dat het transport naar CH nou veel uitmaakt op de totale kosten. Als je er niet aan gehecht bent en geen zin hebt de kosten van reparatie/revisie op te hoesten kan je 'm dan niet beter verkopen aan een handelaar in occasions oid?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:59 schreef Rolex18038 het volgende:
...
Wanneer ze het zelf repareren/reviseren scheelt dat weer, tov wanneer de Rolex eerst wordt opgestuurd naar Zwitserland (met alle bijkomende kosten zoals porto en bovenal verzekering).
Een blackseal heb je al voor 3k hoor.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:43 schreef Hugster het volgende:
[..]
Houd rekening met een prijs in de buurt van de ¤275 - ¤325![]()
En heeft hij een representatieve functie? Want als verkoper kan je bijvoorbeeld niet echt met een klok van normaal gesproken 10 ruggen gaan rond lopen vind ik
---------------------------------------quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:48 schreef Hugster het volgende:
Kijk hier eens wat een ontzettend goede replica's er te koop zijn. Het is dus haast niet te zien.
http://s12.photobucket.com/albums/a210/sunshine300/
password: ok
Dit is een verkoper die heel goed bekend staat op internet en alleen horloges verkoopt die hij zelf ook ontzettend goed gelukt vind.
En zoals Adsum al zei, de replica rolexen hier hebben niet zo'n rood tandwieltje. Verder wel alle inscripties, saffierglas, hologramsticker en certificaten aanwezig![]()
![]()
Hier kan je veel interessante weetjes vinden:quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:06 schreef vogeltje het volgende:
Zijn er kenmerken aan een Rolex horloge waaraan je kan zien of de echt of een immitatie horloge is? Indien ja, wat voor kenmerken of waar kan ik hier informatie over vinden?
Kijk hier even:quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:06 schreef vogeltje het volgende:
Zijn er kenmerken aan een Rolex horloge waaraan je kan zien of de echt of een immitatie horloge is? Indien ja, wat voor kenmerken of waar kan ik hier informatie over vinden?
Ehm, ik zit nu een paar van Eddie's Rolexen te bekijken maar dat zijn eigen foto's hoor? En die staan ook niet op 10:10. De rest van zijn replica's zijn ook altijd van een uitzonderlijke kwaliteit. Helmaal als je er zo'n Turkije klokkie naast zetquote:Op maandag 18 september 2006 23:39 schreef fromdad het volgende:
[..]
---------------------------------------
De foto's op deze website zijn origineel Rolex fotos te herkennen aan de horlogewijzers die op 10:10 staan. Maw het horloge die je besteld zal niet overeenkomen met de foto. Een deftige Rolex replica die niet van echt te onderscheiden is, buiten de prijs uiteraard, 3x time gold wrapped, inplaats van "opgeblazen goudlaagje", met ETA binnenwerk, Swiss made, referentienummers en alle identieke overeenkomsten met de real thing betaal je rond de 1000 a 1400us$. Een Japanse kan je reeds aanschaffen rond de 4 a 500 euro.
Meer interessante informatie:
http://www.replicacenter.com/index.php?p=articles
Groetjes....
Het vergrootglasje is inderdaad heel netjes, net als het ingeslepen kroontje in het glas, ook echt niet van het Turkije caliber.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:54 schreef fromdad het volgende:
Ja, misschien heb je wel gelijk.
De wijzers zijn ook korter en vierkant op het uiteinde, het vergrootglasje lijkt me daarentegen identiek aan een echte. Bij minder goede kwaliteit is dit ingeslepen en heeft slechts een xfactor van 1.5. Een rolex heeft x2.5 en het glaasje is geplakt. Het is inderdaad moeilijk te zien op foto alleen en ik zou niet weten of ik aan die "Ralex" 100 zoniet 500 euro zou durven geven?? De kwaliteit lijkt mij inderdaad goed, aangenomen dat het horloge eruitziet zoals op de foto's
PS: Ik heb de "Ralex Turnograph" (onderaan links op de "Turnograph" page) bekeken, bovenstaande slaat dus op dit uurwerk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |