Er gaat niets naar school, de schoolarts is van de GGD.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:51 schreef jessie het volgende:
Volgens mij mag je zelfs een kopietje van het verslag wat naar school gaat vragen.
Ik bedoelde inderdaad de schoolarts!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Er gaat niets naar school, de schoolarts is van de GGD.
Niet zonder toestemming van de ouders. Mocht je kind iets onder de leden hebben, daardoor minder presteren of zo en school signaleert dat, dan worden jullie als ouders eerst uitgenodigd door de leerkracht en/of IB-er.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:01 schreef Leah het volgende:
Dat schreef ik ook, maar als het nu echt niet goed zou gaan met je kind op school, wordt de schoolarts toch ook betrokken in het overleg daarover?
Dat had ik dus ook, het arrogante wat eruit sprak... Nou zijn wij echt niet van die moeilijke mensen hoor, ik eis heus niet elk dossier ter inzagequote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:52 schreef dutchie het volgende:
Onder toezicht van een arts.... waar zijn ze bang voor; dat je dingen gaat veranderen? Ik vind het knap arrogant.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:58 schreef Karin het volgende:
Ik werk als medisch secretaresse in een revalidatiecentrum. Bij ons is het zo dat je alles uit je eigen medisch dossier mag inzien behalve het decursus (aantekeningen van de arts) en inkomende correspondentie (daarvoor moet je naar betreffende schrijver). Inderdaad het liefst in het bijzijn van een arts zodat die eventuele vragen meteen kan beantwoorden aangezien alles in medische termen is opgeschreven.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:30 schreef m@x het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg: toen ik bij het CB was zat ik met de verpleegster mee te gluren in de computer en mijn oog viel op een aantekening die naar aanleiding van één van onze vorige bezoekjes was gemaakt "kind probeert mij te slaan en moeder zegt niets". Ik heb er niks over gezegd maar het zit me toch niet lekker dat je kennelijk ook op die manier in de gaten wordt gehouden. Zo'n bezoekje is een momentopname en hoe goed kennen ze Kai en mij nou? Heeft één van jullie een zelfde soort ervaring en zouden jullie dit aankaarten?
quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:29 schreef m@x het volgende:
Ik heb net het de organisatie waar het CB toe behoort aan de telefoon gehad en gevraagd om inzage in Kai's dossier. Volgens de dame die ik aan de telefoon had heb ik toestemming van de CB-arts nodig om het dossier in te mogen zien. Dit zou te maken hebben met de wet op de privacy. Ik vind het echt belachelijk. Het gaat toch verdorie om mijn eigen dossier, waarom zou iemand anders mij dan toestemming moeten geven om het in te zien? Nouja, ze gaat de procedure verder uitzoeken en belt me terug![]()
Ik denk dat de toestemming die jij moet hebben te maken heeft met het feit dat je kopietjes wil hebben van het dossier, alhoewel ik dat wel vreemd vind.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:36 schreef _Bar_ het volgende:
Hmm word je niet blij van idd M@x, maar om even over die toestemming te hebben...
Ook hier mogen wij het dossier niet zomaar in zien, ik wilde graag kopietjes hebben van alle tijd dat wij daar geweest zijn, gewoon om een compleet iets van Thijs hier in huis te hebben.
Maar ook hier hebben wij toestemming nodig van de cb arts... volgende week woensdag ga ik langs en dan mogen ze kopietjes maken....
Ik zocht er in eerste instantie weinig achter, vooral ook omdat je dan nog vers met de rouw bezig bent, en d8 dat men het ook gebruikte voor de autopsie resultaten...quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:45 schreef m@x het volgende:
Op zich is het al fout dat het bij jou zo lang heeft geduurd aangezien ze volgens het linkje van Poemojn verplicht zijn binnen vier weken op jouw verzoek te reageren. Dat linkje is trouwens wel erg nuttig.
Je zegt het zelf al: je tekent voor (de voor hun noodzakelijke) "toestemming voor overdracht", niet meer en niet minder. Je tekent dus niet "voor gezien" en al helemaal niet "voor akkoord".quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:26 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Stel dat men dan zegt: 'maar je hebt er wel voor getekend.'
Als je het dossier niet zou mogen inkijken, waarom zou je dan wel moeten tekenen voor de overdracht?![]()
Nee, maar je hebt er gekken bij zitten hoor... Nou, ik weet al wat ik wil over ruim twee jaar: even inkijken voordat ik tekenquote:Op zaterdag 14 april 2007 06:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: je tekent voor (de voor hun noodzakelijke) "toestemming voor overdracht", niet meer en niet minder. Je tekent dus niet "voor gezien" en al helemaal niet "voor akkoord".
Dat je kennis zou hebben van de inhoud met als motivatie "maar je hebt er wel voor getekend" (voor overdracht dus), die vlieger gaat dus niet op voor het CB.
quote:http://www.ouders.nl/vseks.htm
Wij adviseren de vraagstelster twee dingen. Ten eerste om het dossier op te vragen bij de Jeugdzorg en te kijken wat daar in staat. Ten tweede, als er daadwerkelijk zo'n aantekening in staat, die tekst te laten verwijderen. Men kan niet zomaar een verhaal van een buurvrouw in een dossier opnemen, dat schadelijk is voor het verdere leven van een kind.
Hierbij bieden wij de vraagstelster onze hulp en ondersteuning aan om de aantekening, als die er is, te laten verwijderen. Dat aanbod is in de eerste plaats daadwerkelijk als hulp bedoeld, maar zou voor ons tevens fungeren als test-case in verband met het elektronisch kinddossier (EKD) dat eraan staat te komen, en waar wij ons grote zorgen over maken.
OPROEP - Heeft u ook het idee dat er zaken ten onrechte in het dossier van uw kind terecht zijn gekomen? Of maakt u zich om andere redenen zorgen over de gegevens die van uw kind zijn vastgelegd? Meld dit dan aan de redactie van Ouders Online, via redactie@ouders.nl.
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik vind eigenlijk ook dat het niet kan. Als de arts zich zorgen zou maken of het gedrag als een evt signaal zou zien (ik kan me nl geen andereredeb voorstellen waarom het genoteerd zou worden) dan zou je er meteen op aangesproken moeten worden. Immers, dan kun je zoals Livelink beschrijft reageren en uitleggen, en indien nodig advies krijgen.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:43 schreef Moonah het volgende:
Hm, ik vind het eigenijk niet zo'n heel vreemde opmerking die de arts/verpl.k. heeft gemaakt M@x. Het is iets dat haar/hem is opgevallen. Al vind ik het veel netter zoasl het bij Livelink is gegaan, dat ze er meteen op wordt 'aangesproken'.
Je hebt groot gelijkquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:36 schreef Leah het volgende:
Afgelopen week had Freek zijn laatste CB afspraak, en het was mij bekend dat je dan moet tekenen voor de overdracht van het dossier naar de schoolarts.
Aangezien Freek toch altijd een wat "apart" mannetje is geweest, en wij echt IEDER bezoek een andere arts/vpk gezien hebben, wilde ik het dossier eerst doorlezen voordat ik tekende. Affijn, dat leverde een hoop onrust op bij de betreffende weeg/meet mevrouw, wat dat was toch in het geheel niet gebruikelijk. Op mijn antwoord dat het toevallig wel over mijn kind ging, en ik gewoon wilde weten waar ik voor tekende, mocht ik dan het dossier inzien, echter wel onder toezicht van de arts (overigens weer 1 die ik nog nooit gezien had).
Goed, ik dat op mijn gemakje doorgelezen, getekend, en toen vertelde die arts dat hij, omdat het het laatste bezoek was, nog een verslag zou maken van zijn indruk van Freek, en dat dat nog bij het dossier gevoegd zou worden. Waar ik dus al voor getekend had.
Wat vinden jullie? Je hebt toch gewoon recht om te weten wat er over jou/ je kind gedocumenteerd wordt, of maak ik het nou allemaal veel te moeilijk?
Waarom zou je accoord gaan met de overdracht van iets dat onjuist is...?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:36 schreef m@x het volgende:
Accoord met de overdracht van het dossier, niet noodzakelijk met de inhoud ervan.
Dat is dus zoiets als je handtekening op een blaco cheque zetten ....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:30 schreef m@x het volgende:
Hier is het gebruikelijk dat je na de geboorte (als de wijkverpleegkundige op bezoek komt) al tekent dat het dossier over gedragen mag worden aan de schoolarts zodra je kindje vier is geworden. Aangezien er op dat moment nog geen dossier is kan je ook niet accoord gaan met de inhoud ervan
Weet ik ook wel ... en fair play to Leah dat ze dat "sat is heel ongebruikelijk" vrolijk negeertquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:48 schreef m@x het volgende:
Ja, zeg dat maar tegen een pasbevallen moeder die nog na zit te razen van de hormonen. In een normale situatie had ik zoiets waarschijnlijk ook niet gedaan maar tja, roze wolk enzoAch, het is nog niet te laat. De handtekening is niet rechtsgeldig dus ze mogen er ook niets mee.
Ik heb echt geen idee... misschien weet Marit daar wat meer van?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:22 schreef bixister het volgende:
toch had ik een beetje het gevoel dat ze het erg afhield. wat zou daar nou de reden voor zijn? is het veel administratieve rompslomp ofzo?
Hihihiquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:18 schreef Leah het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee... misschien weet Marit daar wat meer van?
Nou, wat toevallig. Ik heb het daar vanochtend met de mevrouw die weegt/meet over gehad.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:18 schreef livelink het volgende:
Even een heel andere vraag dan tussendoor, Marit. Hoe gaan jullie om met vermoeden van mishandeling/verwaarlozing?
Niet persoonlijk naar jou toe Marit, maar oh, wat kan ik daar boos over raken zeg.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:44 schreef marit1978 het volgende:
ik aarzel zelf niet lang om mijn indrukken/twijfels ter sprake te brengen,
maar ik weet dat het bij collega's ook heel anders kan zijn !
Ik zou vooral heel boos worden, omdat dat lastige mens zorgvuldig naar je zoon kijkt en je misschien helemaal voor niks naar het ziekenhuis stuurt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:40 schreef minoes_ het volgende:
Even iets anders,maar wel over het CB.
Ik raak een beetje aan het twijfelen over de kundigheid van de arts,een vrouw.
Quinten heeft in het ziekenhuis bij de kinderarts al meerdere hartfilmpjes gehad en bij de laatste 2 was alles goed,qua ritme en qua kamersamentrekkingen.Nu zei de cb arts,voor de 2e x ,dat ze toch nog een extra slag hoorde![]()
Ik sprong er nu meteen bovenop en zei:"Sorry hoor,maar bij het ziekenhuis zeiden ze dat alles goed was,hoe kan dit dan?"
Zij zei weer,dat ze ws.langer luisterde en dat het filmpje maar een momentopname was.Maar zo lang luisterde ze helemaal niet en dan sprak ze ook nog uit,dat baby's met inademen onregelmatiger ademhalen dan met uitademen.
Dus toen had ik zoiets van:Als je dat weet,waarom zeg je dit dan en maak je er een probleem van?
Ook was ik net 2,5 week geleden geweest voor een heupfoto en het was goed,ik hoefde niet breed te luieren.
Zegt die arts weer,dat ze niet tevreden was,hoe 1 been naar buiten boog en als het met 6 maanden nog zo was,dat hij weer voor een foto moestNou,schiet mij maar lek,maar ik werd er een beetje pissig om en had er weinig zin meer in.Toen moest ze m ook nog z'n prikken geven.Gelukkig ging dat prima en was hij snel stil,maar ik kreeg er een heel vervelend gevoel van en werd meteen weer onzeker.Ik hecht toch stiekum meer waarde aan de kinderarts in het ziekenhuis dan deze muts
![]()
Maar zal ik nu nog contact met het ziekenhuis opnemen en vertellen wat de cb arts vind,of moet ik het zo laten?
Groetjes,Minoes![]()
wat let je?quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:07 schreef marit1978 het volgende:
Sugar;![]()
wat zou ik dat soms graag ook zo willen zeggen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |