quote:
Hihihi
ik had hier vanmiddag een antwoord op geschreven maar niet gepost omdat ik niet als de betweter oid over wil komen.
Mijn verklaring was vooral: tijdgebrek ???
Als ik naar onze organisatie kijk, en dan eigenlijk alleen naar hoe ik daar zelf mee om ga is het niet zo'n administratieve romslomp hoor.
Ik geef ouders bij de inzage-vraag aan dat dit uiteraard kan,
dat het misschien het handigst is om een kopie van het dossier te krijgen (vraagt de org. 5 euro voor qua tijd/kopieren enzo) en dan laat ik het dossier kopieren door het secretariaat en opsturen naar ouders.
(meestal wijzen ouders het 'samen lezen' af omdat ze het zelf ook wel snappen)
Nadeel van zo opsturen is dat er geen uitleg gegeven kan worden!
Ik schrijf redelijk netjes (ahum..)
maar er staan in zo'n dossier toch eigenlijk vooral afkortingen vrees ik.
Ik heb in de discussie hier trouwens inmiddels we het gevoel dat er door sommigen wat zwaar getild wordt aan wat er in een dossier geschreven zou kunnen worden en wat de gevolgen zouden zijn hoor.
Ik heb eerder al eens verteld dat de overdracht naar de schoolarts in de meeste gevallen niet veel meer is dan een korte opsomming van bepaalde 'mijlpalen' en 'uitslagen'
Gewicht/lengte ten opzichte van gemiddeld
alle vaccinaties gehad? (indien niet...hangt daar echt geen oordeel aan ! )
ogentest gehaald? (echt niemand boeit dan meer hoe moeder tijdens zo'n test reageert op kind!!!!)
evt. opvallende dingen
ik zou zeggen:
bij afspraak op het cb....vraag aan het eind van het gesprek (er komt vast de vraag: heeft u nog vragen?) gewoon eens luchtig of hij/zij eens kan laten zien wat er nou eigenlijk ingevuld wordt.
Dan zal datgene wat uberhaupt opgeschreven werd vast erg meevallen !