Er gaat niets naar school, de schoolarts is van de GGD.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:51 schreef jessie het volgende:
Volgens mij mag je zelfs een kopietje van het verslag wat naar school gaat vragen.
Ik bedoelde inderdaad de schoolarts!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Er gaat niets naar school, de schoolarts is van de GGD.
Niet zonder toestemming van de ouders. Mocht je kind iets onder de leden hebben, daardoor minder presteren of zo en school signaleert dat, dan worden jullie als ouders eerst uitgenodigd door de leerkracht en/of IB-er.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:01 schreef Leah het volgende:
Dat schreef ik ook, maar als het nu echt niet goed zou gaan met je kind op school, wordt de schoolarts toch ook betrokken in het overleg daarover?
Dat had ik dus ook, het arrogante wat eruit sprak... Nou zijn wij echt niet van die moeilijke mensen hoor, ik eis heus niet elk dossier ter inzagequote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:52 schreef dutchie het volgende:
Onder toezicht van een arts.... waar zijn ze bang voor; dat je dingen gaat veranderen? Ik vind het knap arrogant.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:58 schreef Karin het volgende:
Ik werk als medisch secretaresse in een revalidatiecentrum. Bij ons is het zo dat je alles uit je eigen medisch dossier mag inzien behalve het decursus (aantekeningen van de arts) en inkomende correspondentie (daarvoor moet je naar betreffende schrijver). Inderdaad het liefst in het bijzijn van een arts zodat die eventuele vragen meteen kan beantwoorden aangezien alles in medische termen is opgeschreven.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:30 schreef m@x het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg: toen ik bij het CB was zat ik met de verpleegster mee te gluren in de computer en mijn oog viel op een aantekening die naar aanleiding van één van onze vorige bezoekjes was gemaakt "kind probeert mij te slaan en moeder zegt niets". Ik heb er niks over gezegd maar het zit me toch niet lekker dat je kennelijk ook op die manier in de gaten wordt gehouden. Zo'n bezoekje is een momentopname en hoe goed kennen ze Kai en mij nou? Heeft één van jullie een zelfde soort ervaring en zouden jullie dit aankaarten?
quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:29 schreef m@x het volgende:
Ik heb net het de organisatie waar het CB toe behoort aan de telefoon gehad en gevraagd om inzage in Kai's dossier. Volgens de dame die ik aan de telefoon had heb ik toestemming van de CB-arts nodig om het dossier in te mogen zien. Dit zou te maken hebben met de wet op de privacy. Ik vind het echt belachelijk. Het gaat toch verdorie om mijn eigen dossier, waarom zou iemand anders mij dan toestemming moeten geven om het in te zien? Nouja, ze gaat de procedure verder uitzoeken en belt me terug![]()
Ik denk dat de toestemming die jij moet hebben te maken heeft met het feit dat je kopietjes wil hebben van het dossier, alhoewel ik dat wel vreemd vind.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:36 schreef _Bar_ het volgende:
Hmm word je niet blij van idd M@x, maar om even over die toestemming te hebben...
Ook hier mogen wij het dossier niet zomaar in zien, ik wilde graag kopietjes hebben van alle tijd dat wij daar geweest zijn, gewoon om een compleet iets van Thijs hier in huis te hebben.
Maar ook hier hebben wij toestemming nodig van de cb arts... volgende week woensdag ga ik langs en dan mogen ze kopietjes maken....
Ik zocht er in eerste instantie weinig achter, vooral ook omdat je dan nog vers met de rouw bezig bent, en d8 dat men het ook gebruikte voor de autopsie resultaten...quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:45 schreef m@x het volgende:
Op zich is het al fout dat het bij jou zo lang heeft geduurd aangezien ze volgens het linkje van Poemojn verplicht zijn binnen vier weken op jouw verzoek te reageren. Dat linkje is trouwens wel erg nuttig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |