Jaha! Maar het is toch vreemd? Of zijn al die VVD-ers die het vreemd vinden allemaal gek?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er is nog helemaal niet gekozen, de stemgerechtigden beslissen en kiezen immers...
Als ze het vreemd vinden, dan moeten ze zich kandidaat stellen en laten zien dat ze een betere kandidaat zijn dan Rutte. Maar dat doen ze niet. Ze blijven liever wat zeuren.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:32 schreef ErikT het volgende:
[..]
Jaha! Maar het is toch vreemd? Of zijn al die VVD-ers die het vreemd vinden allemaal gek?
+quote:Op zondag 19 maart 2006 11:34 schreef ErikT het volgende:
Wat heeft deze discussie nou met links en rechts te maken? Waarom kunnen mensen hun piemellengte nooit eens even negeren
quote:en normaal discussiëren hier.
Ik zie dat je het eindelijk met me eens bentquote:Op zondag 19 maart 2006 12:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als ze het vreemd vinden, dan moeten ze zich kandidaat stellen en laten zien dat ze een betere kandidaat zijn dan Rutte. Maar dat doen ze niet. Ze blijven liever wat zeuren.
Dat is dan toch een vreemde situatie binnen de partij? Die zeurende mensen zijn dus kut volgens jou (volgens mij zijn die anderen kut, maar dat doet er niet toe). Er zijn dus mensen kut binnen de VVD. Is dat dan zo moeilijk te accepteren ofzo?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als ze het vreemd vinden, dan moeten ze zich kandidaat stellen en laten zien dat ze een betere kandidaat zijn dan Rutte. Maar dat doen ze niet. Ze blijven liever wat zeuren.
Er is de mogelijkheid tot een alternatief. Dat men er niet voor kiest om zich kandidaat te stellen doet niets af aan het democratisch gehalte.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie dat je het eindelijk met me eens bentHet gaat er niet zo democratisch aan toe, er is maar 1 kandidaat en dus valt er straks niks te kiezen.
Ga jij toch weg, als dit bij de PvdA of waar dan ook zou gebeuren, zou je mij er ook over horen, en dan jullie ineens ook.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:33 schreef The_Dijkstra het volgende:
God, SCH probeert rechts weer in een verdomhoekje te proppen.
SCH, ga toch weg.
quote:
Is er intern gemor over de gang van zaken?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:32 schreef ErikT het volgende:
[..]
Jaha! Maar het is toch vreemd? Of zijn al die VVD-ers die het vreemd vinden allemaal gek?
Dat vind ik een merkwaardige redenering en daarom noemde ik dat uiterste gechargeerde voorbeeld van Wit-Rusland waar ook volgehouden wordt dat er een alternatief is. Kom toch, Rutte moet het zijn, dat heeft het bestuur besloten en dus zijn de verkiezingen mislukt.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:40 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Er is de mogelijkheid tot een alternatief. Dat men er niet voor kiest om zich kandidaat te stellen doet niets af aan het democratisch gehalte.
Ik zie dat je moeite hebt met lezen, want ik ben het totaal niet met je eens. Tijd voor een brilletje?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie dat je het eindelijk met me eens bentHet gaat er niet zo democratisch aan toe, er is maar 1 kandidaat en dus valt er straks niks te kiezen.
Ja. Weisglas is pissig en meteen na de kandidaatstelling van Rutte is meerdere malen gezegd dat er toch echt andere kandidaten moeten komen, Rutte heeft dat ook gezegd. Maar dat lijken ze nu een beetje te zijn vergeten. Er zou zich iemand moeten opofferen maar niemand durft dat. Klaas de Vries heeft dat bij de PvdA wel gedaan om dat hij belang hechtte aan het feit dat er iets te kiezen moet zijn.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:41 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Is er intern gemor over de gang van zaken?
Daar heb je gelijk in. Vooralsnog is er bijvoorbeeld bij de PvdA ook maar één kandidaat voor het lijsttrekkerschap.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:40 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Er is de mogelijkheid tot een alternatief. Dat men er niet voor kiest om zich kandidaat te stellen doet niets af aan het democratisch gehalte.
Misschien moet je dan beter formuleren want wat je zegt is precies het punt: niemand stelt zich kandidaat, logisch ook want het is niet meer nodig, ze blijven liever zeuren. Dat is precies het punt. Hulde dat je dat doorhebt, jammer dat je niet kan toegeven dat je het met de TS eens bentquote:Op zondag 19 maart 2006 12:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik zie dat je moeite hebt met lezen, want ik ben het totaal niet met je eens. Tijd voor een brilletje?
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt of wel? Ik zeg dat iedereen zich kandidaat kan stellen, maar ze doen het niet. Dat is heel wat anders, maar dat begrijp jij kennelijk niet. Zeuren doen ze wel. Een beetje zoals de mensen die niet gaan stemmen, maar wel constant lopen te zeuren over de politiek.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien moet je dan beter formuleren want wat je zegt is precies het punt: niemand stelt zich kandidaat, logisch ook want het is niet meer nodig, ze blijven liever zeuren. Dat is precies het punt. Hulde dat je dat doorhebt, jammer dat je niet kan toegeven dat je het met de TS eens bent
Da's wel vreemd, aangezien Rutte een half jaar geleden nog iets heel anders zei: Mark Rutte wil de VVD niet leidenquote:Op zondag 19 maart 2006 12:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja. Weisglas is pissig en meteen na de kandidaatstelling van Rutte is meerdere malen gezegd dat er toch echt andere kandidaten moeten komen, Rutte heeft dat ook gezegd.
quote:Hij zou wel ooit een keer lijsttrekker van de liberalen willen worden, maar alleen als het hem in de schoot zou worden geworpen. "Maar om lijsttrekker te worden, is een heel gevecht nodig. Nee, ik denk niet dat ik dat ervoor over heb. Als het erop aankomt, heb ik die machtsdrang niet", zegt Rutte in het interview.
Precies, dat is ook vreemd. Het duidt er ook op dat de VVD in een spagaat zit met die verkiezingen en niet zo goed weet wat ze wil. Dat is dan ook de crux van dit topic. Rutte zei bij zijn kandidaatstelling dat er vooral meer kandidaten moeten komen. Hij legde veel nadruk op een mogelijk lijsttrekkerschap.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:47 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Da's wel vreemd, aangezien Rutte een half jaar geleden nog iets heel anders zei: Mark Rutte wil de VVD niet leiden
[..]
Het gaat erom waarom ze zich geen kandidaat stellen. Waarom zou je je kandidaat stellen als het hoofdbestuur de winnaar al heeft uitgeroepen?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt of wel? Ik zeg dat iedereen zich kandidaat kan stellen, maar ze doen het niet. Dat is heel wat anders, maar dat begrijp jij kennelijk niet. Zeuren doen ze wel. Een beetje zoals de mensen die niet gaan stemmen, maar wel constant lopen te zeuren over de politiek.
Er is nog helemaal geen winnaar uitgeroepen, er is een voorkeur uitgesproken. Dat zijn twee heel verschillende zaken.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat erom waarom ze zich geen kandidaat stellen. Waarom zou je je kandidaat stellen als het hoofdbestuur de winnaar al heeft uitgeroepen?
De vergelijking met Wit-Rusland wordt steeds treffender met dit soort posts van jouquote:Op zondag 19 maart 2006 12:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er is nog helemaal geen winnaar uitgeroepen, er is een voorkeur uitgesproken. Dat zijn twee heel verschillende zaken.
Maar er zijn dus mensen kut in de VVD. Kom op, probeer het eens te zeggen...het doet geen pijn.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er is nog helemaal geen winnaar uitgeroepen, er is een voorkeur uitgesproken. Dat zijn twee heel verschillende zaken.
het hoofdbestuur kan geen winnaar aanwijzen, want er wordt over gestemd...quote:Op zondag 19 maart 2006 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat erom waarom ze zich geen kandidaat stellen. Waarom zou je je kandidaat stellen als het hoofdbestuur de winnaar al heeft uitgeroepen?
Je inhoudelijke argumenten zijn op, voor zover ze dat al niet waren?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:51 schreef SCH het volgende:
[..]
De vergelijking met Wit-Rusland wordt steeds treffender met dit soort posts van jou![]()
Er zijn afgaande op jouw woorden mensen die zeuren, maar tegelijkertijd ook geen kandidaat zijn.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:53 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar er zijn dus mensen kut in de VVD. Kom op, probeer het eens te zeggen...het doet geen pijn.
Tuurlijk - dat is formeel helemaal juist. Maar wie gaat zich nog kandidaat stellen als notabene het hoofdbestuur al zegt dat wat hen betreft de juiste kandidaat al is gevonden. Een hoofdbestuur waar die lijsttrekker nog heel veel mee te maken zal krijgen. Een hoofdbestuur dat jou dus liever niet wil. Is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat het niet zo open en feitelijk ook niet zo eerlijk is?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:54 schreef 14.gif het volgende:
[..]
het hoofdbestuur kan geen winnaar aanwijzen, want er wordt over gestemd...
Er wordt gestemd.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk - dat is formeel helemaal juist. Maar wie gaat zich nog kandidaat stellen als notabene het hoofdbestuur al zegt dat wat hen betreft de juiste kandidaat al is gevonden. Een hoofdbestuur waar die lijsttrekker nog heel veel mee te maken zal krijgen. Een hoofdbestuur dat jou dus liever niet wil. Is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat het niet zo open en feitelijk ook niet zo eerlijk is?
Op 1 kandidaat bedoel je?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er wordt gestemd.
Wat begrijp je niet aan het woord "stemmen" ?
Iedereen kan zich aanmelden, wat begrijp je daar niet aan?quote:
quote:Op zondag 19 maart 2006 12:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er zijn afgaande op jouw woorden mensen die zeuren, maar tegelijkertijd ook geen kandidaat zijn.
Ik lach me rotquote:Op zondag 19 maart 2006 12:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
'quote:Op zondag 19 maart 2006 13:07 schreef ErikT het volgende:
[..]Dat heb je zelf gezegd!
[..]
Ik lach me rot
Is Weisglas kandidaat?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
'
Dat is een reactie op jouw post. Moeilijk he, lezen?
Vraag het hem. Als hij aan het zeuren is, dan kan hij beter zelf kandidaat worden in plaats van te zeuren. Dat zet meer zoden aan de dijk. Voor het kamervoorzitterschap was hij ook niet te beroerd om zich kandidaat te stellen, dus waarom nu niet als hij zo graag lijsttrekker wil zijn...quote:
Hij is dus aan het zeuren.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Vraag het hem. Als hij aan het zeuren is, dan kan hij beter zelf kandidaat worden in plaats van te zeuren. Dat zet meer zoden aan de dijk. Voor het kamervoorzitterschap was hij ook niet te beroerd om zich kandidaat te stellen, dus waarom nu niet als hij zo graag lijsttrekker wil zijn...
Echt niet, dat kan niet, want dat is ondemocratisch, zonder weisglas is er maar 1 kandidaat... het is de schuld van weisglas dat er geen keuze is...quote:Op zondag 19 maart 2006 13:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hij is dus aan het zeuren.
Misschien wil hij wel geen lijsttrekker zijn. Dat kan gewoon.
Dan moet hij niet zo zeuren dus. Als iedereen dezelfde instelling heeft als Weisglas komt er nooit een kandidaat bij natuurlijk.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hij is dus aan het zeuren.
Misschien wil hij wel geen lijsttrekker zijn. Dat kan gewoon.
En dus is er een probleem bij de VVD.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan moet hij niet zo zeuren dus. Als iedereen dezelfde instelling heeft als Weisglas komt er nooit een kandidaat bij natuurlijk.
Niet het probleem wat de TS denkt te zien.quote:
Het probleem is dat er geen kandidaten zijn, niet dat het voor die kandidaten onmogelijk wordt gemaakt. En dus is de vergelijking met Wit-Rusland idioot.quote:
Het is natuurlijk onzinnig om alleen maar kritiek te mogen hebben als je kandidaat lijsttrekker bent.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Vraag het hem. Als hij aan het zeuren is, dan kan hij beter zelf kandidaat worden in plaats van te zeuren. Dat zet meer zoden aan de dijk. Voor het kamervoorzitterschap was hij ook niet te beroerd om zich kandidaat te stellen, dus waarom nu niet als hij zo graag lijsttrekker wil zijn...
Het gaat om de inhoud van de kritiek die hij uit. Dat is echt onzin namelijk en zeuren helpt niet, je kandidaat stellen wel.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzinnig om alleen maar kritiek te mogen hebben als je kandidaat lijsttrekker bent.
Het gaat erom dat ale juiste regels en opties er wel zijn en dat men daar gebruik van zou kunnen maken, maar dit ten strengste door de organiserende partij wordt ontraden.
Het was geen probleem geweest als ze zelf niet zo hoog van de toren blazen hoe goed ze wel niet zijn met deze verkiezingen. Gewoon rutte aanwijzen en klaar. Maar nu probeert men krampachtig verkiezingen te organiseren. Daar gaat het ome n niet of je je wel of niet kanidaat mag stellen. Dat is een andere discussie.
Maar andere kandidaten worden ook niet aangemoedigd. Dat is op zn minst vreemd. Dat er ook niemand wil, is ook vreemd. 2 problemen dus in de partij.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:24 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen kandidaten zijn, niet dat het voor die kandidaten onmogelijk wordt gemaakt. En dus is de vergelijking met Wit-Rusland idioot.
Ten strengste?quote:Op zondag 19 maart 2006 14:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzinnig om alleen maar kritiek te mogen hebben als je kandidaat lijsttrekker bent.
Het gaat erom dat ale juiste regels en opties er wel zijn en dat men daar gebruik van zou kunnen maken, maar dit ten strengste door de organiserende partij wordt ontraden.
Het was geen probleem geweest als ze zelf niet zo hoog van de toren blazen hoe goed ze wel niet zijn met deze verkiezingen. Gewoon rutte aanwijzen en klaar. Maar nu probeert men krampachtig verkiezingen te organiseren. Daar gaat het ome n niet of je je wel of niet kanidaat mag stellen. Dat is een andere discussie.
blijkbaar ben je het verder met de post eens als dit je enige commentaar isquote:
Wat begrijp je er niet aan dat er bij verkiezingen met 1 kandidaat niks te kiezen valt?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Iedereen kan zich aanmelden, wat begrijp je daar niet aan?
Het is niet helemaal netjes of gepast, reacties die verdergaan dan dat zijn overdreven, en vergelijkingen met Wit-Rusland zijn gewoon idioot.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:03 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
blijkbaar ben je het verder met de post eens als dit je enige commentaar is![]()
Ten strengste is een beetje overdreven. Maar je bent toch niet zo naief dat je de achterliggende gedachte van het bestuur niet begrijpt. Dat is ook waarom weisglas zo boos is..
Als mensen het er niet mee eens zijn, dan kunnen ze in mei 2007 uit letterlijk honderden kandidaten kiezen. Je vergelijking met Wit Rusland gaat daarom mank, we hebben bij de echte verkiezingen genoeg keuze. Van mij hoeft het er binnen een partij ook helemaal niet democratisch aan toe te gaan, heeft verder ook niks met een dictatuur te maken.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat begrijp je er niet aan dat er bij verkiezingen met 1 kandidaat niks te kiezen valt?
Wat jij vindt is niet zo belangrijk. Het gaat er om dat de VVD zo zegt te hechten aan democratische verkeizingen maar dat het ze dus niet lukt de procedure open en eerlijk te laten verlopen. De landelijke verkiezingen hebben hier helemaal niks mee te maken.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als mensen het er niet mee eens zijn, dan kunnen ze in mei 2007 uit letterlijk honderden kandidaten kiezen. Je vergelijking met Wit Rusland gaat daarom mank, we hebben bij de echte verkiezingen genoeg keuze. Van mij hoeft het er binnen een partij ook helemaal niet democratisch aan toe te gaan, heeft verder ook niks met een dictatuur te maken.
Maak er maar helemaal niet van, dan zijn we het zo'n beetje eensquote:Op zondag 19 maart 2006 18:48 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Het is niet helemaal netjes of gepast,
dat vind ik ook hoor.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:48 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Het is niet helemaal netjes of gepast, reacties die verdergaan dan dat zijn overdreven, en vergelijkingen met Wit-Rusland zijn gewoon idioot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |