Nahja, laat de VVD dan open kaart spelen en gewoon een lijsttrekker vanuit het hoofdbestuur aanwijzen en dat vervolgens door een partijcongres laten bekrachtigen. Zoals het voorheen ook ging. Een verkiezing van de lijsttrekker organiseren schept natuurlijk enige verwachting.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
En om er nog een schepje boven op te doen: is democratie heilig ofzo? Moet iedereen of alles maar democratisch zijn? En wat is dat dan? Ben je dan goed?
Het geeft aan dat de verkiezingen al min of meer mislukt zijn. En het bestuur accordeert dat nu.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze stellen iemand kandidaat, net zoals anderen die zich zouden aanmelden bij het bestuur...
Sowieso is het een discussie van niets.
Dus er is actief gezocht naar geschikte, voor de hand liggende kandidaten, maar die bleken niet bereid zich verkiesbaar te stellen. Kandidaten die in de ogen van het bestuur niet zo voor de hand liggen, kunnen zich echter nog gewoon aanmelden.quote:
Pardon - als je het gewicht van deze kwestie niet in ziet. Een partij die zegt eindelijk op deze manier verkiezingen te organiseren maar er niet in slaagt kandidaten bijeen te brengen en dat nog eens ondermijnt doordat het bestuur stelt dat de juiste kandidaat al is gevonden. Die verkiezingen dreigen te mislukken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:11 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ook vraag ik mij af of SCH, indien hij echt 'journalist' is, misschien een rubriekje verzorgd in het plaatselijke sufferdje om vervolgens ook de verspreiding op zich te nemen.
Welnee.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Het geeft aan dat de verkiezingen al min of meer mislukt zijn. En het bestuur accordeert dat nu.
Er werd nogal hoog opgegeven over deze verkiezingen: dat er ook bij de VVD echt wat te kiezen valt. Nou....
Ben ik ook voor. Overal maar verkiezingen voor, ik hou er niet van.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:15 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Nahja, laat de VVD dan open kaart spelen en gewoon een lijsttrekker vanuit het hoofdbestuur aanwijzen en dat vervolgens door een partijcongres laten bekrachtigen. Zoals het voorheen ook ging. Een verkiezing van de lijsttrekker organiseren schept natuurlijk enige verwachting.
Het bestuur heeft al gekozen en dat hoort natuurlijk niet. Waarom zou het bestuur nu al een keuze maken?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus er is actief gezocht naar geschikte, voor de hand liggende kandidaten, maar die bleken niet bereid zich verkiesbaar te stellen. Kandidaten die in de ogen van het bestuur niet zo voor de hand liggen, kunnen zich echter nog gewoon aanmelden.
Omdat het bestuur namens de partij belast is met het uitstippelen van de koers van de VVD? Ik weet het niet?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Het bestuur heeft al gekozen en dat hoort natuurlijk niet. Waarom zou het bestuur nu al een keuze maken?
Wat een argumenten zeg. Binnen de VVD is die discussie er gelukkig wel, daar schaamt men zich dood en hoopt men echt dat er toch meerdere kandidaten komen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Welnee.
Dit is echt een discussie van niks.
Dat wordt nu ontmoedigd door het bestuur en verkiezingen met maar 1 kandidaat, wat zijn dat voor verkiezingenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kandidaten kunnen zich aanmelden en meedoen, de stemgerechtigden kunnen kiezen... Wat is er ondemocratisch aan?
Iedereen kan zich gewoon aanmelden en dan kunnen de stemgerechtigden hun stem uitbrengen. Wat is daar ondemocratisch aan?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat wordt nu ontmoedigd door het bestuur en verkiezingen met maar 1 kandidaat, wat zijn dat voor verkiezingen![]()
![]()
Zeggen dat de enige kandidaat tot nu toe de beste is, is wel degelijk een ontmoedigingsbeleid. Die verkiezingen zijn gewoon mislukt, laat ze dat dan zeggen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef Heerlijkheid het volgende:
Een verwachting uitspreken is wat anders dan potentiële kandidaten ontmoedigen.
Het bestuur zou zich waarschijnlijk beter afzijdig kunnen houden, maar dat neemt niet weg dat er nog steeds ruimte is voor andere kandidaten en de VVD leden uiteindelijk bepalen wie lijsttrekker wordt.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Het bestuur heeft al gekozen en dat hoort natuurlijk niet. Waarom zou het bestuur nu al een keuze maken?
Er word niets gemeden omdat er niets te vermijden valt. Het spijt me, maar dit is echt een discussie van niks.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een argumenten zeg. Binnen de VVD is die discussie er gelukkig wel, daar schaamt men zich dood en hoopt men echt dat er toch meerdere kandidaten komen.
Grappig hoe de discussie weer wordt vermeden. Jezus, laat je partijbelang nou even los en kijk gewoon open naar de zaak.
De verkiezingen zijn helemaal niet mislukt, de beste kandidaat doet immers mee!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeggen dat de enige kandidaat tot nu toe de beste is, is wel degelijk een ontmoedigingsbeleid. Die verkiezingen zijn gewoon mislukt, laat ze dat dan zeggen.
Te moeilijke vraag voor 'm, hij ontwijkt 'm al een uur ofzoquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Iedereen kan zich gewoon aanmelden en dan kunnen de stemgerechtigden hun stem uitbrengen. Wat is daar ondemocratisch aan?
Je snapt dus niet wat verkiezingen zijnquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Er word niets gemeden omdat er niets te vermijden valt. Het spijt me, maar dit is echt een discussie van niks.
Klopt inderdaad. Een beetje zielig.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:31 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Te moeilijke vraag voor 'm, hij ontwijkt 'm al een uur ofzo![]()
Jaja, als je het oneens bent met jou snap je het niet, als je als partij (even verondersteld hè) geen eerlijke verkiezingen om het lijsttrekkerschap organiseert ben je niet democratisch, en zo ken ik er nog wel een paar. Ga eens gauw normaal je standpunt verdedigen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt dus niet wat verkiezingen zijn
Als het bij een linkse partij zo zou gaan zou men het hier op Fok! alleen maar hebben over het slaafs volgen van de Stalinistische Glote Loelgangelquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:32 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wie anders zou de kar bij de VVD moeten trekken dan? Het is gewoon realistisch denken binnen die partij, democratisch ofniet.
Dat geeft misschien aan dat fokkers hypocriet zijn, niet dat TS gelijk heeft.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als het bij een linkse partij zo zou gaan zou men het hier op Fok! alleen maar hebben over het slaafs volgen van de Stalinistische Glote Loelgangel
V.
Nee hoor, Van Aartsen heeft zich definitief terug getrokken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:30 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn helemaal niet mislukt, de beste kandidaat doet immers mee!
precies, Hou dan gewoon geen verkiezingen. Maar ga niet quasi de vernieuwde democratische partij lopen spelen. Want dat doen ze wel.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:15 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Nahja, laat de VVD dan open kaart spelen en gewoon een lijsttrekker vanuit het hoofdbestuur aanwijzen en dat vervolgens door een partijcongres laten bekrachtigen. Zoals het voorheen ook ging. Een verkiezing van de lijsttrekker organiseren schept natuurlijk enige verwachting.
je begint een beetje in herhaling te vallenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Iedereen kan zich gewoon aanmelden en dan kunnen de stemgerechtigden hun stem uitbrengen. Wat is daar ondemocratisch aan?
Rutte heeft zelf aangegeven dat hij niet zo zit te wachten op democratische vernieuwingen. Dat is dan iig al een pluspunt van hemquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:59 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
precies, Hou dan gewoon geen verkiezingen. Maar ga niet quasi de vernieuwde democratische partij lopen spelen. Want dat doen ze wel.
Voor je met landen gaat smijten en vergelijkingen gaat maken zou het je sieren eerst wat info op te doen mbt het land waarover je praat, nu maak je jezelf alleen belachelijk..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:38 schreef SCH het volgende:
Het lukt ze dus niet om verkiezingen te organiseren voor het lijsttrekkerschap omdat er maar 1 kandidaat is. Lijkt een beetje op Wit-Rusland.
Dus stelt het hoofdbestuur maar voor om Rutte kandidaat te stellen en verder niet. Weg verkiezingen, dat hadden ze van de PvdA afgekeken, daar waren 4 kandidaten. Ze gingen er prat op zelf ook zo democratisch te worden, maar dat lukt ze domweg niet.
[..]
Dat is tenminste duidelijk. Nu proberen ze van 2 walletjes mee te eten.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Rutte heeft zelf aangegeven dat hij niet zo zit te wachten op democratische vernieuwingen. Dat is dan iig al een pluspunt van hem![]()
Dat moet wel, aangezien de TS pertinent weigert om in te gaan op bepaalde zaken die terecht zijn aangehaald.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
je begint een beetje in herhaling te vallen![]()
Het gaat erom dat wanneer je verkiezingen organiseert je het eerder zou aanmoedigen dat mensen zich aanmelden, zodat je ook echt iets te kiezen hebt, dan dat je gaat ontmoedigen. Dat is het punt. Waarom als bestuur verkiezingen organiseren, maar ondertussen al zeggen dat 1 kandidaat de voorkeur heeft? Doe dan geen verkiezingen en ga dan niet de vernieuwde partij uithangen die zijn lijsttrekker door de kiezers laat kiezen.
Ik was het niet die met idee kwam om die verkiezingen te houden, dat was de VVD zelf.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Waarom moet het trouwens democratisch gebeuren? Al zouden ze Rutte naar voren schuiven en geen verkiezingen houden, wat boeit mij dat nou? Als ik in 2007 ervoor kies om VVD te stemmen, maar Rutte staat me niet aan, dan kies ik wel iemand anders op de lijst. En als Rutte met de VVD een koers gaat varen waar ik niet op zit te wachten, dan stem ik wel op een andere partij.
Niet alles wat gebeurd hoeft democratisch te gebeuren, het klootjesvolk mag in mei 2007 bepalen of de VVD en/of Rutte hun stem waard is.
Het aanmelden wordt ontmoedigd. Wat snap je nou niet? SCH heeft gelijk, het is een vreemde situatie. Terecht dus dat veel VVD-ers op hun achterste poten staan.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Inderdaad, ik sta ook regelmatig van te kijken hoe zwakzinnig SCH wel is.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:34 schreef ErikT het volgende:
Wat heeft deze discussie nou met links en rechts te maken? Waarom kunnen mensen hun piemellengte nooit eens even negeren en normaal discussiëren hier.
Ik had het over jou.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:36 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Inderdaad, ik sta ook regelmatig van te kijken hoe zwakzinnig SCH wel is.
Jij:quote:Op zondag 19 maart 2006 11:55 schreef The_Dijkstra het volgende:
Als dat zo is, dan kan die posts van SCH ook als rechtsbashing opgevat worden
maakt er hier een links-rechts issue van.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:33 schreef The_Dijkstra het volgende:
God, SCH probeert rechts weer in een verdomhoekje te proppen.
Iedereen kan zich gewoon aanmelden. Wat begrijp je daar niet aan, Erik?quote:Op zondag 19 maart 2006 11:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het aanmelden wordt ontmoedigd. Wat snap je nou niet? SCH heeft gelijk, het is een vreemde situatie. Terecht dus dat veel VVD-ers op hun achterste poten staan.
Dat is zo en dat begrijp ik, maar het is toch vreemd dat het niet aangemoedigd wordt? "Ja ehhh, je mag je aanmelden, maar het heeft geen zin he! Want we hebben al gekozen! Dus eigenlijk willen we dat je nu oprot. Wat doe je hier nog? Vort! Ksssst, dit is in het partijbelang."quote:Op zondag 19 maart 2006 12:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iedereen kan zich gewoon aanmelden. Wat begrijp je daar niet aan, Erik?
Er is nog helemaal niet gekozen, de stemgerechtigden beslissen en kiezen immers...quote:Op zondag 19 maart 2006 12:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat is zo en dat begrijp ik, maar het is toch vreemd dat het niet aangemoedigd wordt? "Ja ehhh, je mag je aanmelden, maar het heeft geen zin he! Want we hebben al gekozen! Dus eigenlijk willen we dat je nu oprot. Wat doe je hier nog? Vort! Ksssst, dit is in het partijbelang."
Dat is vreemd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |