topiciquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Open toch eens niet van die nichterige topiccen !
Dacht ook precies. Zegt genoeg lijkt mequote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:33 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik denk dat Jan Marijnissen dat niet toe laat..
Da's geen vrouw en hij verliest.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:48 schreef Ultrawuft het volgende:
Ik vind Balkenende premier moet blijven
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:57 schreef cultheld het volgende:
Wouter Bos wordt premier en zet dit beleid door.
Naja, met meer meevallers gaat hij gewoon zitten smijten met geld.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:57 schreef cultheld het volgende:
Wouter Bos wordt premier en zet dit beleid door.
Jij denkt dan weer aan zoiets totaal niet boeiends als een paar vluchtelingen die wel of niet toegelaten worden: Marginaal. Ik denk eerder aan liberalisering van de markt. Dingen die ik in mijn portemonnee voel (positief).quote:
oh my god. Kant als MPquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:39 schreef SCH het volgende:
Ik vind die Kant ook niks maar als mensen het niet interessant vinden zakt dit topic vanzelf naar beneden.
Hmz, ze kan wel 5 landen tegelijk bezoeken dus scheelt weer vliegen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
oh my god. Kant als MP![]()
omdat ze een vrouw is. Met aan haar zijde als minister van buitenlandse zaken sharon Dijksma?![]()
Het integratiebeleid is ineens marginaal?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij denkt dan weer aan zoiets totaal niet boeiends als een paar vluchtelingen die wel of niet toegelaten worden: Marginaal. Ik denk eerder aan liberalisering van de markt. Dingen die ik in mijn portemonnee voel (positief).
Ik dacht eerder aan Jan Willem Duyvendak en Paul Depla.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
oh my god. Kant als MP![]()
omdat ze een vrouw is. Met aan haar zijde als minister van buitenlandse zaken sharon Dijksma?![]()
behalve straks bij de verkiezingen. Dan is het beleid wat de puinhopen van paars hardgrondig heeft opgeruimdquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Het integratiebeleid is ineens marginaal?
Een paar vluchtelingen veranderen niet zoveel aan integratie. Huwelijksmigratie is pas echt een grote boosdoener, maar dat is een andere discussie. Of de PvdA, het CDA of de VVD nou regeert: Het beleid blijft in grote lijnen hetzelfde.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Het integratiebeleid is ineens marginaal?
even serieus, Ik vind kant echt niks als premier. Depla mag best een hoge post krijgen, en misschien kant ook wel, maar ik zie beide geen mp worden als is dat in het geval van Depla al helemaal niet aan de orde.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik dacht eerder aan Jan Willem Duyvendak en Paul Depla.
Discrimineren op geslacht, waar is dat dan goed voor?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:28 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat ze best wel zou willen en het is goed als er eens een vrouwelijke mp komt.
Wat vinden jullie?
Duyvendak. Leuk man, hebben we ook een keer iemand met een strafblad als minister. Of hebben we die barriere al geslecht?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik dacht eerder aan Jan Willem Duyvendak en Paul Depla.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:32 schreef ShaoliN het volgende:
Nee.
Tuurlijk wel. Jan is een democraat in hart en nieren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:33 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik denk dat Jan Marijnissen dat niet toe laat..
Relnichten drinken geen bier, die lurken aan een glaasje bessen oid.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:38 schreef Falco het volgende:
Hee, mijn reactie was weggehaald!
Ik vind dat je minder bier moet drinken, SCH. Je hebt de kolder in je kop, want dit is niet zo'n goed idee!
Duyvendak ?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik dacht eerder aan Jan Willem Duyvendak
Agnes Kant wordt nooit MP omdat Kameraad Jan die post zal opeisen. Het volgende kabinet moet een links kabinet (GL,SP,PvdA) worden. Op die manier zijn we binnen No time definitief verlost van links.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 03:43 schreef Leandra het volgende:
Als Kant Minister President wordt (of welke SP-er dan ook, for that matter) dan is dat een enkeltje faillissement voor Nederland
Maar wellicht verdienen we inmiddels niet beter...
Was dat maar waar... het enige wat de geschiedenis ons mbt politiek leert is dat de mensen nooit leren van de geschiedenis.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 03:46 schreef Tref het volgende:
[..]
Agnes Kant wordt nooit MP omdat Kameraad Jan die post zal opeisen. Het volgende kabinet moet een links kabinet (GL,SP,PvdA) worden. Op die manier zijn we binnen No time definitief verlost van links.
Dan komt er dus echt geen reet meer van de grond in dit land.quote:
Jan Marijnissen is vandaag de dag ook een stuk beter te pruimen dan pak 'm beet 10 jaar geleden.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:33 schreef Xenomaniac het volgende:
het 'gefuckte' eraf
Is Balkenende de beste?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:58 schreef Napalm het volgende:
Waarom niet gewoon de beste persoon in Nederland?
Ja.quote:
Dan vertrekken er nog meer hoogopgeleiden inderdaad en zullen kennismigranten Nederland nog linkser laten liggen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:39 schreef Bruce117 het volgende:
Als Agnes Kant premier wordt, of iemand anders van de SP, dan kan je maar beter meteen gaan emigreren.
Je denkt dat die vrouw stond te huilen om een toneelstukje op te voeren? Veel Russen hadden ten tijde van het communisme wel te eten en nu niet. Gek he, dat ze terug verlangen. Nee, zij zullen niet geweten hebben van Siberië, en waarschijnlijk interesseert het ze nu niet eens, want ze willen eten en een warm huis.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was dat maar waar... het enige wat de geschiedenis ons mbt politiek leert is dat de mensen nooit leren van de geschiedenis.
Ga voormalig Oost-Duitsland in en je hoort dat het vroeger allemaal beter was, er zijn ook nog genoeg Russen die het communisme gelijk weer zouden omarmen als ze de kans kregen.
Ik zag gisteren een dame huilend (idd in Belgrado) verkondigen dat het vroeger beter was... in de tijden van Tito en Milosovich.
Wel een vrouw, maar dan Rita Verdonk.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:28 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat ze best wel zou willen en het is goed als er eens een vrouwelijke mp komt.
Wat vinden jullie?
Waarom open je 'm danquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:39 schreef SCH het volgende:
Ik vind die Kant ook niks maar als mensen het niet interessant vinden zakt dit topic vanzelf naar beneden.
quote:
Ik mag hopen voor je dat je hart meer % bloed doorlaat dan het aantal % van de plannen van de Verdonk die worden doorgelaten. Alleen juridisch gezien al..quote:
Het is het hoogste politieke ambt, dus iedere landelijke politica/cus zou dit ambt na moeten streven, anders ben je waardeloos. Je doel als politicus is nl het land te besturen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:28 schreef SCH het volgende:
Wat vinden jullie?
Hoiquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:04 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hoe is het daar?
Het gaat er niet op vooruit sinds jij weg bent, dat zie je maar weer![]()
Ieder kamerlid zou mop moeten willen worden? Ik hoop toch echt van niet zeg.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het is het hoogste politieke ambt, dus iedere landelijke politica/cus zou dit ambt na moeten streven, anders ben je waardeloos. Je doel als politicus is nl het land te besturen.
Een merkwaardige bewering dus, dat ze dit zou willen.
Vrouwen kiezen omdat het vrouwen zijn is zó 20e eeuw en achterhaald, je moet iemand nemen omdat hij/zij daar geschikt voor is, als dat tot 2215 geen vrouw wordt dan zij het zo. Bovendien zou iemands sexe op geen enkele manier invloed mogen hebben op de te varen koers of de te nemen besluiten. Dit soort aanmoedigingen (tijd voor een vrouw) zouden dan ook geridiculiseerd moeten worden.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het is het hoogste politieke ambt, dus iedere landelijke politica/cus zou dit ambt na moeten streven, anders ben je waardeloos. Je doel als politicus is nl het land te besturen.
Een merkwaardige bewering dus, dat ze dit zou willen.
Vrouwen kiezen omdat het vrouwen zijn is zó 20e eeuw en achterhaald, je moet iemand nemen omdat hij/zij daar geschikt voor is, als dat tot 2215 geen vrouw wordt dan zij het zo. Bovendien zou iemands sexe op geen enkele manier invloed mogen hebben op de te varen koers of de te nemen besluiten. Dit soort aanmoedigingen (tijd voor een vrouw) zouden dan ook geridiculiseerd moeten worden.
Glazen plafond endergelijke zeker?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ieder kamerlid zou mop moeten willen worden? Ik hoop toch echt van niet zeg.
En je tweede opmerking heeft een hoog macho-gehalte, het zijn altijd maar mannen die zeggen dat de sexe geen rol mag spelen maar ondertussen wel het oldboys netwerk in stand houden.
Hoe kan het dan dat Nederland nooit een vrouwelijke mp heeft gekend?quote:Op maandag 20 maart 2006 13:42 schreef doesss het volgende:
[..]
Glazen plafond endergelijke zeker?
Echte kwaliteit laat zich niet tegenhouden, mannelijke of vrouwelijke.![]()
Tuurlijk wel, iedere bestuurder wil besturen, dat kan alleen als kabinet (icm een colaitie) in dit land en als premier leverende partij heb je de meeste macht (of zie het andersom). Je zit in Den Haag niet voor je zelf (al schat ik dat een hoop kamerleden daar anders over denken) maar voor hetvolk dat jij moet besturen, dat kan het beste als premier.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ieder kamerlid zou mop moeten willen worden? Ik hoop toch echt van niet zeg.
En je tweede opmerking heeft een hoog macho-gehalte, het zijn altijd maar mannen die zeggen dat de sexe geen rol mag spelen maar ondertussen wel het oldboys netwerk in stand houden.
Tekort aan kwaliteit óf niet op het juiste moment de juiste keuzes gemaakt, de juiste mensen gekend etc etc. (geluk is ook een factor uiteraard)quote:Op maandag 20 maart 2006 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat Nederland nooit een vrouwelijke mp heeft gekend?
Nederland heeft een zeer lage emancipatiegraad.quote:Op maandag 20 maart 2006 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat Nederland nooit een vrouwelijke mp heeft gekend?
Oh, dat ligt ook weer aan de vrouwenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederland heeft een zeer lage emancipatiegraad.
Het Nederlandse zeurfeminisme heeft gefaald.
Is het opdracht van de Nederlandse man om te zorgen dat de vrouw emancipeert?quote:
SCH is halfvrouw, dat weet je nu tochquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is het opdracht van de Nederlandse man om te zorgen dat de vrouw emancipeert?
Nope, dat moeten ze zelf doen.
Mannen hebben er niks mee te maken?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is het opdracht van de Nederlandse man om te zorgen dat de vrouw emancipeert?
Nope, dat moeten ze zelf doen.
het lijkt me dat het inderdaad betrekking heeft op 2 sexen en dat de mannen wat meer water bij de wijn moeten doen en de vrouwen wat meer wijn bij het water. Het initiatief ligt natuurlijk wél bij de vrouwen.quote:
*zucht*quote:
vergis je niet in de intelligentie van Balkendende....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef DaveM het volgende:
Agnes Kantis natuurlijk een fantastische vrouw, maar ze is duidelijk niet de juiste persoon voor deze functie. Daar is ze te lief en te eerlijk voor.
Neelie Kroes is denk ik de enige vrouw die deze functie aan kan.
Van de mannen vind ik Maxime Verhagen de beste kandidaat:
slim, een leider en Nederland kan tenminste fatsoenlijk met hem voor de dag komen, itt het huidige koorknaapje dat zich premier mag noemen.
Je zegt in je titel: "Agnes Kant MOET minister-president worden" dus een discussie is volgens jou niet meer nodig. Maar ja dat past wel bij een communistische partij.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:28 schreef SCH het volgende:
Wat vinden jullie?
Vrijheid is instemmen met de partij.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:53 schreef more het volgende:
[..]
Je zegt in je titel: "Agnes Kant MOET minister-president worden" dus een discussie is volgens jou niet meer nodig. Maar ja dat past wel bij een communistische partij.
Ja, in andere landen loopt het echt over van vrouwen in hoge functiesquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
*zucht*
Leg me eens uit dan waarom ik in Ierland meer vrouwlijke ING's tegenkom? Waarom de conservatieve partij in de UK al in de jaren 80 een vrouwlijke PM leverde? Waarom de oerconservatieve Union in D nu een vrouwlijke BK heeft?
Het nederlandse zeikfeminisme heeft geen dergelijke resultaten weten te boeken, NL heeft de laagste emancipatie graad in de westerse wereld heb ik een aantal maal gelezen.
Wat de oorzaken zijn van het falen van het Nederlandse feminisme is een andere discussie, vast staat dat ze gefaald hebben.
http://dissertations.ub.r(...)97/m.e.butter/h9.pdfquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, in andere landen loopt het echt over van vrouwen in hoge functies![]()
Typisch Nederlands om dat niet te hebben![]()
Ehh...gebaseerd op een dissertatie uit 1997 die zich bedient van cijfers uit de begin jaren 90. Kom, Piet, pak even iets beters.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
http://dissertations.ub.r(...)97/m.e.butter/h9.pdf
Nederland ligt achter bij andere westerse landen, in vergelijking ligt de arbeidsparticipatie in NL zeer laag.
heb je betere cijfers?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ehh...gebaseerd op een dissertatie uit 1997 die zich bedient van cijfers uit de begin jaren 90. Kom, Piet, pak even iets beters.
Doe mij eens een lol en kijk eens naar de gemiddelde arbeidsparticipatie van mannen in Nederland? Dan zie je namelijk dat die ook flink onder het gemiddelde in de EU ligt.quote:
Wie heeft het over arbeidsparticipatie. Het gaat om hoge functies.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://dissertations.ub.r(...)97/m.e.butter/h9.pdf
Nederland ligt achter bij andere westerse landen, in vergelijking ligt de arbeidsparticipatie in NL zeer laag.
Het is een stelling.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:53 schreef more het volgende:
[..]
Je zegt in je titel: "Agnes Kant MOET minister-president worden" dus een discussie is volgens jou niet meer nodig. Maar ja dat past wel bij een communistische partij.
Maar maakt het werkelijk uit hoe het komt? Als je in dit soort organische ontwikkelingen vals gaat spelen, dan komt de boemerang vroeger of later dubbel zo hard terug.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:08 schreef SCH het volgende:
Maar het is typisch mannelijk om te zeggen dat het aan de vrouwen zelf ligt. Al die mannenbolwerken, dat heeft niks met mannen te maken.![]()
Sure, als je geen tegenargumenten hebt, begin dan maar over wat anders.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie heeft het over arbeidsparticipatie. Het gaat om hoge functies.
Ohja?quote:Maar het is typisch mannelijk om te zeggen dat het aan de vrouwen zelf ligt. Al die mannenbolwerken, dat heeft niks met mannen te maken.![]()
Bron?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe mij eens een lol en kijk eens naar de gemiddelde arbeidsparticipatie van mannen in Nederland? Dan zie je namelijk dat die ook flink onder het gemiddelde in de EU ligt.
Kan me vrij weinig schelen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:55 schreef Overlast het volgende:
Bas van der Vlies moet minister-president worden.
Wat vinden jullie.
Nee. De arbeidsproductiviteit.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bron?
Volgens mij lag voor dat de recente economische teruggang optrad de arbeidsparticipatie in Nederland bij mannen zodanig hoog dat de gemiddelde arbeidparticipatie in Nederland zelfs hoger lag als in de VS.
Nee, dat niet, maar ik er zéér voor dat hij onze Geestelijk Leider wordt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:55 schreef Overlast het volgende:
Bas van der Vlies moet minister-president worden.
Wat vinden jullie.
Bron?quote:
Wordt dit je nieuwe ik-reageer-op-iedereen-in-dit-topic topic?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:56 schreef Floripas het volgende:
Volgens mij moet je dat been in die pump nu van schoen tot knieholte likken, dat vind ze vast lekker.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Wordt dit je nieuwe ik-reageer-op-iedereen-in-dit-topic topic?
Ik vind dat altijd zo knap he?![]()
http://www.industriebelei(...)sproductiviteit2.docquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bron?
Volgens mij ligt de productiviteit in NL per werknemer namelijk tamelijk laag.
Tuttut, diva, je bent jaloers. Dat past een dame niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dat been in die pump nu van schoen tot knieholte likken, dat vind ze vast lekker.
Piet, met zo'n opmerking doe je me verdriet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij moet je dat been in die pump nu van schoen tot knieholte likken, dat vind ze vast lekker.
Géén?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:11 schreef Ringo het volgende:
Agnes Kant. De Margaret Thatcher van de SP. En dat is géén compliment.![]()
Ik denk ook niet dat Margaret Thatcher het zo zou opvatten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:11 schreef Ringo het volgende:
idd, hiermee doe je geen eer aan Margaret Thatcherquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:11 schreef Ringo het volgende:
Ik denk dat Margaret Thatcher ooit nog iets zal opvatten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Margaret Thatcher het zo zou opvatten.
ja zo dement als een deur he, triestquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:31 schreef Floripas het volgende:
Ik denk dat Margaret Thatcher ooit nog iets zal opvatten.
Buk maarquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:35 schreef Ringo het volgende:
Het zijn alletwee types waarvan ik denk: een anale massage zou je goed doen.
Pietverdriet, maak me gek...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Buk maar
Vrot Vrot, Rhaaaaa Lovely....*tuut*quote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vrot Vrot, Rhaaaaa Lovely....*tuut*
Ja, dat had ik ook kunnen schrijven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kan me vrij weinig schelen, eigenlijk.
Maggie heeft veel geluk gehad. Maggie zou nooit zonder de Falklandoorlog 2 keer herkozen zijn geworden, simpelweg omdat niemand er meer een heil in zag. Intern was het een zooitje (zo n klein mogelijke overheid) en niet te vergeten die miljoenen werkelozen die pas in haar laatste jaren gedeeltelijk werden weggewerkt. Typisch een gevalletje wag the dog. Als de Britse bevolking geweten had dat Thatcher 321 doden op haar geweten had door een Argentijnse Cruiser te laten zinken die geen enkel gevaar vormde voor Britse troepenmachten, had ze nooit op haar gestemd. Dit heeft ze verzwegen en dat voor een vrouw die er constant op hamerde zo transparant mogelijk te zijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Maggie is een held, ze heeft de UK omgedraaid van een economie die lager presteerde dan de DDR naar wat nu de toonaangevende economie in europa is.
Feit blijft dat zij het voor elkaar heeft gekregen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Maggie heeft veel geluk gehad. Maggie zou nooit zonder de Falklandoorlog 2 keer herkozen zijn geworden, simpelweg omdat niemand er meer een heil in zag. Intern was het een zooitje (zo n klein mogelijke overheid) en niet te vergeten die miljoenen werkelozen die pas in haar laatste jaren gedeeltelijk werden weggewerkt. Typisch een gevalletje wag the dog. Als de Britse bevolking geweten had dat Thatcher 321 doden op haar geweten had door een Argentijnse Cruiser te laten zinken die geen enkel gevaar vormde voor Britse troepenmachten, had ze nooit op haar gestemd. Dit heeft ze verzwegen en dat voor een vrouw die er constant op hamerde zo transparant mogelijk te zijn.
Wat Maggie tijdens haar premierschap met de vakbonden deedt probeerde James Callaghan in zijn termijn ook. Alleen hij boog voor de stakingen iets wat Thatcher niet deedt en dat is het verschil tussen Thatcher en Labour toen. Labour was verdeeld, hadden geen sterke man en heeft in de jaren tachtig als een stel wankers oppositie gevoerd. Ook daar heeft Thatcher van geprofiteerd.
Thatcher was verder een beetje hypocriet. Toen zij onder Heath op Onderwijs zat nam ze het niet zo gauw met de uitgaven en deed zij ook vrolijk mee met een onefficiente overheid. Daarbij was de situatie waar GB in zat in de jaren zeventig een resultaat van naoorlogse conservatieve en sociale regeringen met een gebrek aan durf te tornen aan sociale verworvenheden.
Thatcher valt te prijzen voor het economische werk wat ze gedaan heeft (privatiseringen van industrieen) maar ik geloof dat ze nooit de waardering van het volk heeft gekregen. Dit zegt toch ook iets over de persoonlijke situatie waar veel Britten na Thatcher in bleven zitten.
Ze is geen God of zo zoals zoveel neo-liberalisten denken. Ze was op het goede moment, op de goede plek maar om nou te zeggen dat alles perfect ging. Nou nee.
Juist niet, Engeland was een derdewereld landquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vind die vergelijkingen met Duitsland altijd een beetje krom omdat Engeland er geen derde wereldland bij heeft gekregen.
Ja! Heerlijk!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:28 schreef SCH het volgende:
Wat vinden jullie?
Heeee, Pimmetje.quote:Op maandag 27 maart 2006 23:10 schreef Ponskaart het volgende:
Kijk, dit noem ik nu een lemming-topic. Agnes Kant moet lekker naar huis gaan en gaan koken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |