Net boodschappen gedaan. Vraagt dat mokkel bij de kassa of ik een bonuskaart heb. 'Natuurlijk', zeg ik en ik leg hem neer. 'Oh', zegt het onnozele kind vervolgens, 'ik heb op het verkeerde knopje gedrukt, dus nu kan ik de bonus er niet meer afhalen en moet je gewoon alles betalen'.
Wat??!
![]()
'Ik dacht het niet!', zeg ik, terwijl ik me licht begin op te winden over de vanzelfsprekendheid waarop het kind verwacht dat ik de bonus door mijn neus laat boren.
'Jawel', zegt ze schouderophalend, 'dan moet je maar naar de klantenservice gaan om je geld terug te krijgen'.
Met dit kind viel overduidelijk geen normaal gesprek te voeren, dus inmiddels zeer ontstemd begeef ik me naar de klantenservice en leg daar het geval uit.
'Oh', zegt het oudere-maar-zeker-niet-intelligentere wijf bij de klantenservice, 'de computer ligt eruit, dus ik kan niet voor je zien wat je terugkrijgt. Welke bonusartikelen heb je?'
'Ik heb geen idee
![]()
', zeg ik terwijl ik nog probeer mijn stem niet te verheffen, 'maar ik heb niet voor niks zo'n kutkaart dus ik wil wel graag het geld terug waar ik recht op heb!'
![]()
De klantenservicekoe wordt nu zeer onvriendelijk en maakt duidelijk dat ze maar vindt dat ik zeur. 'Kom volgende week maar terug', zegt ze, 'en de volgende keer kan je natuurlijk ook zelf je bonuskaart geven!'
Wat??!
![]()
'DAT STOMME KIND BIJ DE KASSA DRUKT OP HET VERKEERDE KNOPJE!'
![]()
'Ja, dat kun je wel zeggen', zegt ze, 'maar dat is jouw verhaal. Ik weet niet wat er gebeurd is'.
![]()
'Ik weet het goed gemaakt', zeg ik vervolgens, 'haal al die boodschappen dan nog maar een keer door die scanner en dan zien we het ook'.
'Ja, DAT kunnen we natuurlijk niet doen', zegt de koe, 'want dan staat het straks dubbel geregistreerd in ons systeem!!!'
Let hier vooral op het gebruik van het woord 'natuurlijk'. Nee,
natuurlijk kun je dat niet doen, want stel je toch eens voor dat je je klanten een beetje service verleent en ze geeft waar ze recht op hebben!! Natuurlijk kun je dat niet doen! Hoe kan ik zo stom zijn om dat te verwachten!
De koe staat nu zowat op het punt om me de winkel uit te zetten. 'Nou, volgens mij heb je niks waar bonus op zit hoor', zegt ze na een blik op mijn 2 volle boodschappentassen.
Oh?
![]()
Knap dat je dat van die afstand kunt zien!
![]()
'Maar kom volgende week maar terug en dan zullen we kijken of we dan wel in de computer kunnen'.
![]()
Inmiddels stond er natuurlijk een hele groep mensen bij de klantenservice, waaronder ook een kennis van me die al mijn argumenten nog eens dunnetjes overdeed, maar het mocht niet baten. Behalve dan dat ze uiteindelijk zei dat ze me mijn geld wel wilde teruggeven als ik mijn boodschappen achterliet. Als ik op dat moment al niet zo pissig was geweest, dan was ik keihard beginnen te lachen. Ik mocht dus wel alles inleveren en dan weer precies hetzelfde in de winkel gaan halen! Alsof het dan niet 2x in het systeem zou staan!
Helaas zag ik toen dat mijn parkeertijd bijna afliep en om niet ook nog een boete te riskeren, ben ik toen toch maar vertrokken met mijn boodschappen. Maar wat een enorme kutwinkel zeg!
[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 17-03-2006 17:48:56 ]